القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified



اسكريبت حق الزوجة كامل بقلم هاجر سلامه 





اسكريبت حق الزوجة كامل بقلم هاجر سلامه 


ايه=يعني اي هتجوز سلفتي اكيد امك الحرباية اللي قالتلك تعمل كد صح.

عمر=تحترمي نفسك دي امي انا هتجوز مرات خويا علشان عيال اخويا بس

ايه=ازاي يعني واشمعنا انت خلي اخوك يتجوزها 

عمر=رامي صغير ودي هتبقي اول جواز مينفعش

ايه=هو حلال ليك صح

عمر=بقولك اي لمي ليله بقي انا هتجوزها كد ع الورق بس علشان العيال 

ايه=يعني مش هتنام عندها ولا الكلام دا

عمر=ايوا دي مرات اخويا مقدرش اعمل كد

ايه=لا تعمل انت عينك زايغة ونا عارفك

عمر..مخلاص يوليه قولتلك جواز ع الورق بس

ثريا..ف اي ياقلب امك بتزعق ليه سمعك من تحت

ايه..هو اي دا اي دا انتي ازاي تخشي هو مش المفروض تحبطي كل بيت وليه حرمة

ثريا..حرمة هي فين دي وبعدين دا بيت ابني حبيبي ومعايا المفتاح يعني ف اي وقت يعجبني 

عمر..بس يا ايه عيب بقي خشي جوه يلا

ايه..ماشي انا هوريكي يابتع امك ودخلت اوضتها😂

ثريا..شوف قله ادبها العيب مش عليكي العيب اللي ميعرفش يربيكي.

عمر..خلاص ياأمي ف اي 

ثريا..انت سيبها كد تزعق فيااا وانت وقف زي العبيط مليكش لازمة

عمر.. عيب يا امي الكلام دا 

ثريا..عيب عليك انت المهم يواد هتجوز البت وعايزك تحبها وتخلف منها دي جميلة وحلوة وبيضاء وشعرها احمر وتطلق البومة اللي جوه دي.

عمر..ربنا يسهل انتي عارفة ايه مش سهله

ثريا.. انت خايف منها ياموكوس ليه ياربي كد ليه انا امشي تسدد نفسي يشيخ

عمر..هو انا جيت جمبك 

ثريا نزلت.

ونزلت قمر من فوق.

عمر شافها أجري عليها وقال قمر رايحة فين.

قمر بحبث..نزله اجيب حاجة واجي 

عمر..هاتي اجبيلك انا 

قمر بحبث..ماشي عايزة رز ولحمة وشوية خضار كد هاتهم ع فوق بقي ماشي

عمر..من عيني 

قمر بحبث..تسلم عينك.

ايه طلعت شافتهم وقالت انت بتعمل اي انت وهي ع السلم 

قمر..طيب انا هطلع بقي عايز حاجة ياعمري

ايه..يقطع عمرك يابت طلعي فوق 

قمر طلعت وهي مبسوطة.

ايه..متقول كنت بتعملوا اي

عمر..ولا حاجة كانت بتسأل ابنها فين قولتلها تحت عند امي فيها حاجة 

ايه..كتك القرف ودخلت الشقة

عمر..وليه نكد بصحيح يلا نزل انا الحقي احيب طلبات اللي قمري.

عمر نزل وجاب الطلبات وطلع الاقمر زي الحرامية خايف ايه تشوفه.

عمر بيخبط ع الباب..افتحي ياقمر

الباب تفتح.

عمر تصدم وقال اي دا

اسكريبت حق الزوجة.

جزء الاول.



الجزء التاني.

عمر بيخبط ع الباب..افتحي ياقمر 

الباب تفتح

عمر تصدم وقال اي دا ف اي

قمر بصريخ..الحقني ياعمر مراتك هتموتني 

ايه مسكه قمر من شعرها وبتض.رب فيها وتقول دا انا هوريكي اللي عمرك مشفتيه ياخطافة الرجاله .

عمر مسك قمر ورا ضهري ومسك ايه بالعافية وبيقول بس ياا ايه كفاية كد دي مرات اخويا مهما كان 

ايه..لا سيبني عليها بدل وحيات ربنا اللي رنكو علقة انتو الاتنين اوعي من قدامي ومسكت قمر ولسه هتضربها 

قمر تضربتها برجلها وجريت بعيد  وايه وقعت ف الارض عمر مسكها 

قمر... انتي مالك غيرانة ليه هو انا اللي قولتله يتجوزني مهو اللي عايز يتجوزني وطلب ايدي وقال الاحماتي انتي اللي مش مالية عينه بيقي تسكتي وطلعي برا بيتي 

آية..لا انتي بجحه وقليله الادب وانا اللي هربيكي ولسه هتقوم.

عمر مسكها

قمر..يلا تطلعوا برا انت وهي وانت ياعمر انا عمري متجوزتك الاخر يوم فعمري بعد اللي عملته مراتك يلا برا وزقيتهم على بره وفقلت الباب.

عمر بغضب.. عجبك كد

آية بضحك..اها عجبني و اوي كمان يلا انا هنزل بقي باي ونزلت وهي بتضحك.


ثريا..يابت الكلب مراتك دي لازم تكسر عينها.

عمر..ازاي يا امي 

ثريا بخبث..هقولك مش هي يتيمه ومالهاش حد ولا مكان تقعد فيه انت بقى تذلها انك هتطلقها وهترميها في الشارع ومش هتديها حاجه ساعتها هي هتخاف على نفسها وعلى ولادها وهتوافق وتقعد في بيتها

 عمر..تفتكري انتي عارفه آية  مفتريه وقويه ومش اي حاجه تزعل عليها 

ثريا..يا موكوس خليك راجل شوية يا خيبتك يا ثريا في تربيتك اطلع يا واد اعمل اللي انا قلتلك عليه

 عمر..خلاص ماشي طب وقمر دي بقى هنعمل ايه هتجوزها ازاي

 ثريا..اسيب الموضوع دا عليا وانا هعمله وهتتجوزك يعني هتتجوزك اطلع انت بقى

 عمر..خلاص ماشي وطلع 


آية.. اهلا وسهلا يا بيه تعالى

 عمر..عايزه اي مش كفايه اللي عملتيه

 آية..دي اقل حاجة ممكن اعملها  انا هوريك انا يا عمر تتجوز عليا 

عمر..بقولك ايه بقى عاجبك مش عاجبك اضربي دماغك في الحيط عايزه تطلقي اتفضلي بس مش هتاخدي مني ولا جنيه وهرميكي في الشارع بهدومك دي اختاري بقى لكن انا كده كده هتجوز قمر غصب عنك.

آية..........

اسكريبت حق الزوجة.



الجزء التالت.

أية..انت بتهددني ياعمر

عمر.. احسبيها زي ما تحسبيها انا هتجوز قمر يعني هتجوزها مش عاجبك اطلقك عادي 

آية..ماشي يا عمر وانا موافقه اتجوز قمر بس هيجي يوم وتندم وتبوس ايدي علشان اسامحك وخليك فاكر الجمله دي كويس ودخلت اوضتها.

 عمر بيكلم نفسه وقال ايوه جامد يلا في 60 داهيه المهم اتجوز قمر.


قمر.. لا يا عمر مراتك ضربتني وهزقتني

 عمر...حقك عليا انا انا جبتلك حقك وكسرت عينيها 

قمر..انا موافقه ان انا اتجوزك بس بشرط اي حاجه هعملها في ايه ملكش دعوه بيها

 ثريا..اعملي اللي انتي عايزاه المهم خلاص كده نقرا فاتحه

 قمر..قبل مانقرا الفاتحه انا عايزه فرح كبير في الشارع زي اي فرح 

عمر..لا مينفعش نعمل كتب كتاب على الضيق وخلاص.

 قمر ..انا ياتجوز كده يا بلاها.

 ثريا..خلاص يا حبيبتي هعمللك كل اللي انتي عايزاه يوم الجمعه الجايه الفرح.


يوم الفرح.

عمر عمل فرح كبير في الشارع.

ست بصيت عليهم وقالت ياختي انا مش عارفه ايه البجاحه دي البت تاخد جوز سلفتها ولا كانها عامله حاجه وكمان مخليه يعملها فرح في الشارع.

صحبتها.. عندك حق ناس بجحه.

ثريا بغل.. ايه يا مر.ه انتي وهي بتتكلموا كده ليه انا ابني اتجوز اللي هو عاوزاه ويعمل اللي هو عاوزاه خليكوا في حالكم وبلاش تتكلموا على الخلق.

الست.. لا انتم فعلا ناس بجحه انا غلطانه اني جيت اصلا يلا ياحبيبتي نمشي اصل حاسه انه بخنقه هنا 

صاحبتها..يلا بينا 

ثريا...الف داهيه.


آية واقفة ف البلكونه وشايفه كل حاجه وقالت اماوريتك ياعمر انت وامك والحربايه دي ودخلت تاني.

خلص الفرح وكل واحد طلع بيته.

في شقه عمر وقمر

 قمر..انت مبسوط يا عمر 

عمر..ده انا طاير من الفرحه ياريتني كنت اتجوزتك زمان.

 قمر..ماانا كنت بحبك بس انت كنت خاطب وبتحب آية 

عمر..متجيبيش سيرتها بلا قرف المهم يلا بينا .


اية قررت تشتغل اونلاين وتحوش فلوس.

بعد ٦ شهور.

ف شقة آية.

عمر..انا جعان يا آية هاتي اكل 

آية.. حاضر وجبت الاكل وحطته ع السفرة وقعدوا ياكلوا

آية.. بقولك اي ياعمر

عمر.ممم

آية..هو انا لو طلبت الطلاق هتطلقني 

عمر بخوف..اها هطلقك بس مش هتاخدي مني حاجة. 

آية.. تمام طلقني

عمر بصدمة...اييي


الجزء الأخير.

آية..تمام طلقني 

عمر بصدمة..ايي انتي بتقولي اي

آية..بقولك طلقني 

عمر..اخر كلام عندك يا آية.

آية.. اها اخر كلام وخلي عندك كرامة وطلقني 

عمر..طيب هتعيشي فين

آية.. مليكش دعوة

عمر...اهاااااا قولي كد يعني راح الحبيب القلب رايحة تلفي ع حل شعرك 

آية ضربته بالقلم وقالت اياك تغلط فيا تاني والا خليك تندم ياعمر طلقني بقي وخليك راجل 

ثريا سمعت كل حاجة ودخلت وقالت ابني سيد الرجالة طلقها يواد

عمر..انتي طالق بتلاتة 

آية زغرطهت.

عمر تصدم ثريا بتصلها بحقد

آية دخلت لمت هدومها وهدوم عيال ومشيت.

ثريا...ف داهية 

عمر..وعيالي ياما

ثريا..يغورو معاها خليك مع قمر مراتك 

عمر..طيب يامي هطلع انا 

ثريا..طلع ياحبيبي


عند آية مشيت ف الشارع لحد ماوصلت عمارة 

آية..انا آية طارق اللي حجزت شقة هنا من اسبوع

البواب..ايوا ايوا تفضلي ياست هانم

آية.. شكرا وطلعت شقتها الجديدة 

(معلومة آية يتيمه ومالهاش حد ولا مكان كانت تقعد فيه قررت تشتغل اونلاين وحوشت مبلغ علشان تقدر تطلق وتقعد في الشقه هي وعيالها واستحملت ٦ شهور علشان خاطر عيالها ميترموش في الشارع وصلت المعلومه♥️)

بعد شهر

آية لقيت شغل محترم ف شركة ورحت تشتغل فيها.

عند عمر .

قمر..قومي يوليه روقي 

ثريا..يابنتي انا تعبت جسمي وجعني 

قمر..هتقومي ولا هرنك علقة زي امبارح 

ثريا..لما يجي عمر خليه يتصرف معاكي

قمر..هيهيهي هيعمل اي عمر بتاعك داا قومي بقولك وزقتها 

ثريا قامت تروق الشقة وتفكرت آية وغمضت عينها بندم.

بعد ساعة.

قمر..بقولك اي نزلي يلا

ثريا..طيب تعالي وصلني 

قمر..نزلي لوحدك بلاش قرف 

ثريا نزلت وهي تعبانة.

بعد ٤ ساعات .

عمر دخل شقة مامته لاقيها بتعيط 

عمر أجري عليها وقال مالك ياما بتعيطي ليه

ثريا..مراتك ياعمر بتعذبني اوي وبتضربني كل يوم.

عمر بصدمة..اي بتقولي اي ياما ومكنتيش بتقوليلي ليه

ثريا.. ابني انا كل ماقرر اكلمك الاقيها بتضربني.

عمر بغضب.. انا هوريها وطلع شقة قمر وفتح الباب ودخل اوضه نوم تصدم لاقي قمر وجنبها واحد من غير هدوم 

قمر بخوف..عمر اسمعيني هفهمك

عمر بغضب راح عندها وقعد يض.رب فيها 

والولد هرب 

وفجأة عمر جاب سك.ينة وقت.ل قمر.

عمر مصدوم 

ثريا طلعت ع الصوت وتصدمت وقالت انت قت.لها يلهوي يلهوي.

الجيران اتلمت والبوليس جه واخد عمر واتحبس 10 سنين.

ثريا بعد ماسمعت الحكم جالها زهايمر وشلل وقعدة ع الكرسي متحرك .

اخو عمر هرب وسافر بره مصر.

آية تخطبت مديرها ف الشغل.

آية لما عرفت اللي حصل اللي عمر راحت ع شقة ثريا ودخلت لقيتها قاعدة الكرسي متحرك راحت قعدت ف الأرض وقالت انا مش جايه اشمت فيكي انا جايه اخذك وهوديكي دار مسنين يرعوكي ان شاء الله تخفي بسلامة 

ثريا.. سامحيني يا بنتي ابوس ايدك سامحيني وسامحي ابني انا ندمانه والله وعيطت 

آية.. مسامحاكي ومسامحه عمر كمان وانشاء الله هروحله وهقوله انك هتروح دار مسنين.

وفعلا ايه اخذتها ووديتها دار محترم يراعيها واديتهم فلوس ومشيت راحت على القسم.

آية.. عمر 

عمر قام من الارض بسرعة وقال آية اخيرا شوفتك والنبي سامحيني وارجعيلي ونبي.

آية.. عمر انا مسامحاك بس انا مينفعش ارجع لك لاني مخطوبه وهتجوز قريبا.

عمر بحزن.. تستاهلي كل خير

آية.. انا وديت مامتك دار مسنين محترم يراعوها وده العنوان بتاعها.

 عمر..رغم كل اللي عملته فيكي لسه قلبك ابيض وطيب ربنا يسعدك انتي تستاهلي كل خير

 ايه..شكرا ومشيت 

ودي نهاية عمر وثريا وقمر.

آية بقي تجوزت اللي بتحبه وعايشة ف سعادة معاه♥️.

قولولي رايكو في الاسكريبت ف الكومنتات♥️.

اسنتوني ف قصة جديدة.





تعليقات

التنقل السريع