رواية احببتها من كلماتها الفصل السادس عشر 16 الأخير بقلم هاجر محمد
رواية احببتها من كلماتها الفصل السادس عشر 16 الأخير بقلم هاجر محمد
بعتذر جدا عن التأخير بس تعبانة بجد وكتبها البارت عشان الناس اللي زعلت بس غصب عني ♥♥
#أحببتها من كلماتها
#بارت خاص النهاااااية
عادا يوم واتنين واسبوع على الفرح وفي يوم كنا قاعدين انا وهو بعد مأكلنا وبنسمع التليفيزيون الجو هادي وخدني في حضنه اللي بقا ادمان بالنسبالي يمكن تعود او اشتياق مش عارفه بس دايما بحب احضنه وهو كمان لو طلع بره اول ميجي يحضني لما بنقعد مع بعض لازم اكون في حضنه لدرجة انه ممكن ميخدش في باله لو حد قاعد ويخدني في حضنه يمكن احنا الاتنين اتعودنا على كده لقيته بيبصلي بإبتسامته القمر دي وبيقول
:ـ ها ياقطتي سرحانه في ايه
قولتله وانا بصاله
:ـ فيك ابتسامتك حلوه اوي
ضحك وانا خدت بالي واتكسفت قالي
:ـ تعرفي ان ابتسامتك هيا اللي جبتني الارض وخلتني احبك بل اعشقك كمان
:ـ صحيح مش هتقولي بقا انت شوفتني اذاي والنوت فين
ضحك وقال
:ـ ياااه لسه فاكره دا انا قولت نسيتي على العموم ماشي ياستي هحكيلك جاهزه تسمعي
هزيت راسي بتشوق وقولتله
:ـ اه اه يالا انا سمعاك احكي
بصلي بحب وبدأ يحكي نظراته كفيله اصلا عن الحكاية
:ـ طبعا في البداية انتي عارفه اني شوفتك في الكليه اليوم ده كان اول يوم لشيماء كان فيه ورق ليها لسه بيخلص وانا كمان كنت عايز ورق من الكلية روحت معاها بس حازم كان متأخر عننا شيماء قاعدت مع البنات وانا روحت جنب الشباب لما دخلتي انا شوفتك داخله لواحدك بنت قمر بمعني الكلمة بالنسبالي تفوقت عن القمر خمارها طويل ماسكه الكشكول حضناه ذي ميكون بتستمد قوتها منه واقفه حيرانه وبتدور على مكان فجأة حسيت ان عيونك هتعيط وشك بان عليه انك هتعيطي كنت هندهلك تقعدي جنبي بس للاسف كان كله شباب محدبتش اجيبك عشان محدش ياخد باله منك ولا يشوفك لقيت حازم جايلك وكلمك ساعتها خوفت انك تكوني تبعه بس حازم معروف انوا بيحب منه بس برضوا الخوف لازمني لسه لما مشيتي وراه قولت اشوفك هتقعدي فين قاعدتي جنب بنت ساعتها قولت الحمدلله بس لما قعد جنبك اتضايقت حتى وانتي محتفظه بالمسافة بس برضوا متضايق ليه مش انا اللي اكون جنبك استغربت اوي من الكلمة دي وانا بقولها انا لسه شايفك مش معقول اكون اعجبت بيكي مجاش في بالي اني حبيتك ذي مبيقولوا كده حب من اول نظرة بس كان شيء مستبعد انا بس اللي شوفتك حتى انتي مكنتيش تعرفيني اصلا.
لما كنا في المحاضرة كانت عيني عليكي ومع كل حركة بتعمليها وانتي بتعدلي الخمار خايفة يكون وقع وانتي بتضمي نفسك عشان متكونيش جنب حازم وانتي بتظبطي النضارة كل شويه وانتي بتشوفي الساعة عشان مليتي من المحاضرة ولما زهقتي مسكتي الفون تلعبي فيه ساعتها حازم خده منك ودي اكتر حاجه ضايقتي كان نفسي اجيبك من شعرك واروح اضر... به عشان احتك بيكي بس لما انتي بصيتي على الدكتور لقيت ان الدكتور كان مركز معاكي هديت شويه لان حازم كده خاف ان الدكتور يعملك مشكلة ولما المحاضرة خلصت الكل كان بينسحب بس انا لسه قاعد ومتابعك مسمعتش ايه اللي حصل بينك وبينه بس لقيته بيضحك وانتي وشك احمر وشكلك بقا احمل بكتير بقيتي شبه الفراوله لا شبه التفاح الامريكاني اللي الحمار بتاعه بيبقا فاقع وشكله حلو ساعتها مستحملتش وقومت على طول اروحلكم بس للحظ انتي مشيتي على طول كان حازم لسه هيمشي وقفت اتكلم معاه ولمحت النوت مكان مكنتي قاعده عرفت انها بتاعتك خدتها على طول قبل م حازم يشوفها معرفش ليه عملت كده بس انا حسيت انها تخصني انا مش حد تاني.
لما روحت فضلت اقرأ فيها وعرفت اسمك من حازم وطبعا النوت مكتوب عليها اسمك ودا اكدلي انها بتاعتك فضلت أقرأ فيها وشايف كمية الخواطر والكلمات الحزينة بقيت متضايق من فكرة انك تكوني حبيتي بس لما وصلت لجملة معينيه قولت كدا مش مرتبطة اصلا.
:كنت بصاله وهو بيتكلم شغف حب نظراته بتعبر عن كلامه قاطعته في الكلام وقولتله
: ـ جملة ايه قول بسرعه
ضحك وقال
: ـ يابنتي اهدي منا بحكي اهو متقطعنيش تاني
هزيت راسي وهو كمل
:ـ المهم ياستي هما جملتين ودول اللي بعتهوملك اول مكلمتك (سأظل انتظرك يامن ستقول لى ياقطتى وستعاملنى كا طفلتك)
(احتاج الى من يضمنى بقوة ويقول لى انا معك ياطفلتى مهما طال الزمان انا معك حتى وان بعد المكان.)
لفتوا انتباهي اوي وحبيتهم بعد مقرأتهم كلمتك على طول لحد مرديتي واتأكدت انك مش مرتبطه ساعتها فرحت لدرجة اني كنت عايز اعرف انتي مين ومنين واجيلك بيتك معرفش ليه بس انا عايز كده طبعا انتي مردتيش اننا نكون اصحاب وصدتيني بس انا اتفقت معاكي اني هكلمك عشان اصحيكي للصلاه وبس وانبهك لمذكرتك اللي بتهميلها بسبب الزفت الروايات وبتسهري عليها.
تاني يوم لما روحت عشان اشوفك لقيتك برضوا صادفتي حازم وبكدا القلق جالي اكتر وخوفت تقعدي جنبه تاني بس كان المدرج فاضي وهو قالك اقعدي جنب البنات وانتي على الحظ قاعدتي جنب شيماء ساعتها قولت كويس انا هخليها تتصاحب عليها لاني كدا هكون مطمن عليكوا انتوا الاتنين وبعتلك وانتي بصتيلها واتعرفتوا والدنيا مشيت تمام ويوم بيجيب يوم ولما عرفت انك ساكنه قريب مني بقيت اراقبك ولو شوفتك بلبس ملفت لما متخديش بالك كنت ببعتلك على طول وانتي تدخلي تغيريه اول مبعت كنت ببقا فرحان اوي انك بتخافي ان الناس تبصلك ولما كنتي بيقف قدامك حاجه كنت بعرف من شيماء او بعرف من الجروب لما حضرت جنابك تبعتي اصلي كنت داخل فى جميع الجروبات بس بالرقم اللي بكلمك منه والرقم ده مش مع حد خالص غيرك وافضل اشرحها شرح مبسط واكتبهواك وابعتهولك على طول.
عدت الايام والسنين وحبي ليكي بيكبر واتحول لعشق وخوفي عليكي بيكتر اكتر من الاول خوفي من الشباب اللي حواليكي انهم يكلموكي ذي محاول كذا واحد قبل كدا وانتي الحمدلله كنتي بتصديه وبتعملي بلوك على طول كنت عارف الرقم القومي بتاعك عشان كدا كنت بجيب النتيجه قبلك لاني عارف انك خوافه وبتخافي تجيبيها وطبعا ببعتلك اطمنك واهنيكي وايام الامتحانات كنت بشوف خوفك وقلقك لدرجة اني بحس ان ده امتحاناتي انا ولما خلصتي الاربع سنين كان لازم ابعد عشان اشوف انتي بتحبيني ولا لا وشعورك ايه من نحيتي على الرغم اني كنت بتعب اكتر منك وكنت في الاسبوعين اللي سيبتك فيهم كنت بمو..ت حرفيا ولما عرفت من شيماء انك منهارة قولت هاخد خطوة بس للاسف كان الزفت ابن زميل باباكي اتقدم استنيت وفضلت تعبان في اليوم ده ان هو مجرد هيتكلم معاكي او باباكي يوافق وكنت واقف مستني شيماء تحت البيت ممشيتش اصلا ولما لقيته نزل ومتعصب عرفت انوا اترفض ولما كنتي عندنا في البيت انا كنت عارف انك هتيجي بس متوقعتش اني اشوفك ولما دخلت المطبخ واقعدت اتكلم معاكي على اساس بنت عمي استغربت انك مش بتردي عرفت انك انتي اللي واقفه وكانت بنت عمي جت وانا خدت الحاجه وماشي لقيتك اتكلمتي صوتك كان واحشني اوي ان اسمعه عن قرب لدرجة اني وقفت على باب المطبخ شوية وبعدين مشيت عشان محدش يشوفني.
لما كنتي بتتفسحي مع البنات وتوهتي منهم كنت خايف عليكي لدرجة اول م شيماء قالتلي انها متعرفش انك فين وانتي مش معاهم حسيت ان الدنيا بتضيق بيا اوي فضلت الف في السوق مكان ممشيتوا عشان اجيبك ولما لقيتك كان نفسي اخدك في حضني واطمنك اني مش هسيبك ابدا واطمن قلبي اللي تقريبا نبضاته كانت قربت تختفي مع اختفائك وبكدا انتي عرفتين وغرفتي ان انا الشخص المجهول اللي بيحبك.
: بصيتله بدموع وقولتله
:ـ انا بحبك اوي مكنتش متخيله ان فيه حد بيحبني كدا.
مسح دموعي وقال
:ـ هشششش اهدي ياقطتي مش عايزك تعيطي ابدا وبعدين اتا مش بحبك انا بعشقك يابنوتي قوليلي بقا خلصتي الرواية.
ضحكت وقولتله
:ـ طلما انت خلصت حكاية يبقي انا خلصتها
:ـ اممم حيث كدا بقا هتسميها ايه
بصيتله بعشق وقولتله
:ـ مش عارفه بس اكيد أحببته من إهتمامه
:ـ تو تو احببتها من كلماتها
:ـ ودا ليه بقا ان شاءالله انا اللي بحكي يبقا انا اللي حبيتك
:ـ لا والله وانا ايه بقا منا اللي حبيتك الاول
:ـ امممم قولتيلي طب اشمعنا الاسم ده
:ـ عشان حبيتك من اول مقرأت كلماتك ياقطتي يامن صرتِ عشق قلبي
:ـ وانا بعشقك يامن تعاملني كـ طفلتك.
تممم
طبعا دا اخر حاجه من اول رواية انشرها بتمنى تكون عجبتكم وتكون خفيفة على القلب كدا وتكونوا حبيتوها عارفه ان اخر بارت مش بيجيب تفاعل بس اتمنى تقولوا رأيكوا حتى لو تناقض عادي جدا ♥♥♥☺️
اكتب ف بحث جوجل موسوعة_القصص_والروايات
الرواية كامله من رواية👈 (احببتها من كلماتها)
اضغط على اسم الروايه ☝️☝️☝️
تعليقات
إرسال تعليق