القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified


رواية المراد الجزء الاول 1بقلم ملك بكر 

رواية المراد البارت الاول 1بقلم ملك بكر 

رواية المراد الحلقه الاولي 1بقلم ملك بكر 




رواية المراد الفصل الاول 1بقلم ملك بكر 




دخلت الاوضه وهيا بتقول : يلا بقا يا ليله هنتأخر 


ليله : أنا خلاص خلصت اهو 


مليكه بصدمه : افندم ... انتي هتخرجي كده ... ده مراد لو شافك كده هيقلبها علينا كلنا ... وبعدين هو جايب لكل واحد فينا فستان 


ليله : والله أنا حره ... البس اللي أنا عايزاه هو ملهوش دعوه بيا ... ومش هلبس حاجه هو جايبها ... يروح يتشطر على حبيبة القلب 


مليكه : يا ليله هتعملي مشكله واحنا متأخرين اس.....


قاطعها خبط الباب 


ليله : ادخل 


دخل مراد وقال : انتي هنا يا مليكه وملك بتدور عليكي تحت 


وبص لليله ببرود وقالها : وانتي لسه ملبستيش ليه احنا كده هنتأخر 


بصتله ببرود : لا م أنا جهزت 


مراد : هتروحي بقميص النوم ؟! 


ليله : قميص نوم ؟!! 


تابعت ببرود : اه هروح بيه أنا حره 


مراد : انزلي يا مليكه تحت 


مليكه : يا مراد مش وقته هنتأخر 


مراد بحده : قولتلك انزلي تحت 


خرجت من الاوضه وهو قفل الباب ووقف قدام ليله : قولتي ايه بقا 


ليله بخوف مزجته بشجاعه مزيفه : أنا كده ... كده خلصت لبس 


شالها مره واحده ودخل بيها الحمام وحطها تحت الدش وفتحه عليها تحت صدمتها 


ليله : انت عملت ايه ؟؟ 


بص في ساعته وقالها : ربع ساعه بالظبط تكوني مسحتى القرف اللي في وشك وتلبسي الفستان اللي أنا بعته 


ليله : قولتلك قبل كده ملكش دعوه بيااااااا ... انسان سمج 


مراد : أنا عارف انك تعبانه شويه علشان كده هعديهالك ... غير كده انتي عارفه أنا كنت هعمل ايه 


خرج من الحمام وهيا تمتمت : بارد 


مراد : ربع ساعه يا ليله لو مجهزتيش هاجي أنا البسك بنفسي 


خافت من تهديده ولبست الفستان بسرعه وصففت شعرها وهو قالها من بره


مراد : الربع ساعه عدت


ليله : وانا جهزت اساسا ... ولو سمحت متتعاملش معايا كده تاني أنا مش عيله صغيره 


مراد : لا انتي بالنسبالي لسه العيله الصغيره اللي أنا ربيتها بنفسي 


نفخت بضيق وقالت : طيب ممكن بقا تخرج من اوضتي على م اكمل تجهيز نفسي 


مراد : شعرك يتلم ومتحطيش روج فاقع 


خرج من اوضتها وهيا حبت تخلف كلامه وجابت اكتر درجة روج فاقعه عندها وسابت لشعرها العنان 


ليله : كده فله ... وريني بقا هتعمل ايه يا استاذ مراد ... لتكون صدقت أن احنا اخوات بجد 


نزلت تحت وكان مراد بيتكلم في الفون وواقف مع اخواته 


مراد : اقفل دلوقتي هكلمك بعدين 


ملك : ايه يا ليله اخرتينا 


ليله : منا خلصت اهو 


راح مراد ليها ومسك دراعها جامد وطلع منديل من جيبه وبدأ يمسحلها الميكب اللي هيا حطاه 


ليله : ليه كده يا مراد أنا قعدت كتير اوي على م اظبطه 


مردش عليها وكمل مسحه وبعد م خلص لفها وبدأ يضفر شعرها 


مراد : يلا علشان منتأخرش اكتر من كده 


سابقهم وخرج على بره 


مليكه : علفكره كده احلى 


ليله : بلا احلى بلا زفت ... هو مالوا بيا دلوقتي 


ملك : مش انتي اللي طلبتي منه يعاملك زي أخته 


ليله : ليه هو هيصدق أن احنا اخوات ولا ايه ... المهم يلا علشان منتأخرش


خرجوا ورا مراد 


مراد : اركبوا انتوا التلاته مع عم عبده وانا هروح اجيب تسنيم وهحصلكوا 


في العربيه 


ليله : رايح يجيبها علشان بيخاف عليها وبيحبها وقال ايه ... بيعاملني زي أخته 


ملك : يا بنتي اومال لو مكنتيش انتي اللي خرجتيه من حياتك من غير تردد 


ليله : كلنا عارفين السبب ... خليها تنفعه 


في الحفله ليله مع مليكه 


ليله متابعه مراد وتسنيم بصمت 


ليله : المفروض أنا اللي اكون مكانها 


مليكه : م خلاص يا ليله بقا ... مش كنتي مش عايزاه 


ليله : أنا عمري م كنت مش عايزاه ... بس انا برضو عندي كرامه 


مليكه : جايين علينا 


ليله : بصي اللي لابساه ... وهو مبيكلمهاش وسايبها براحتها 


مليكه : اسكتي هيسمعوكي 


ليله : ياريت 


تسنيم : هااااي 


مليكه : اهلا 


مراد : خليكي هنا هروح استقبل الوفد الايطالي 


تسنيم : اوك حبيبي 


تسنيم كانت ماسكه كوباية عصير وبتهزها بايديها فوقعت على ليله 


مليكه : مش تفتحي 


تسنيم : سوري والله مكنتش اقصد ... متزعليش مني يا ليله 


ليله : هروح التويلت وهاجي بسرعه 


دخلت التويلت نضفت فستانها ولقت تسنيم داخله 


تسنيم : جيت اظبط الميكب بتاعي 


ليله :...


تسنيم : متزعليش اوي كده ... مراد كان هيختار مننا واحده بس ... والواحده دي كانت اكيد هتكون أنا 


ليله : لسه النهايه مجتش 


تسنيم : حبيبتي ... النهايه خلصت من زمان 


رفعت ايديها في وش ليله وكملت : من ساعة م لبست ده ... مراد بتاعي أنا وبس 


ليله : مراد معاكي بجسمه بس قلبه معايا وقلبه ملكي طول العمر 


تسنيم : غلطانه يا حبيبتي ... مراد بيحبني والا مكنش خطبني وسابك ... وبعدين م انتي كنتي قدامه مختاركيش ليه 


ليله : عشان ... عشان أنا اللي طلبت منه كده 


قالت كلامها وخرجت 


تاني يوم كانت ليله في اوضتها قدام المرايا ومعاها مقص 


ليله : أنا اه مبطلتش احبك ... بس انا تعبت ولازم اتعامل معاك ببرود زي م انت بتعاملني 


فلاش باك 


مراد : انتي عارفه يا ليله اني محبتش غيرك في الدنيا دي كلها ولا هحب بعدك 


ليله : وانا كمان محبتش غيرك يا مراد 


مراد : يبقى تسمعي كلامي بقا ... وبعدين شعرك ده مش عايز اشوفه مفرود غير قدامي أنا وبس 


ليله : ده انا اصلا كنت بفكر اقصه


مراد : نعم يختي ... انسي الحوار ده 


ليله : أنا هقصه في حاله واحده بس ... ودي حاجه مستحيله 


مراد : امتا بقا إن شاء الله


ليله : لما ابطل احبك ... بس ده مستحيل 


باااااك 


ليله بدموع : هه ... عمري م هبطل احبك يا مراد ... بس هقصه علشان انتقم لكرامتي

يتبع........

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

تعليقات

التنقل السريع