القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية لأنها امي الفصل الرابع 4 بقلم سمر احمد

رواية لأنها امي الفصل الرابع 4 بقلم سمر احمد 







رواية لأنها امي الفصل الرابع 4 بقلم سمر احمد 





#الرابع

#لانها_امي

#سمراحمد

#كاتبة_الظلام

#هتنزل كل يوم ماعدا الجمعة الساعة ١١ 

_ اية:- زي ماسمعتي مش مراته 

_عبير:- امال انتي مين وابن مين اللي ف بطنك ده

_اية:- انا وحدة كل ذنبها أنها اتجوزت واحد على سنة الله ورسوله وعلى أساس أنه مبيخلفش بس ربنا أراد وحملت منه ، وعشان مكنش بيخلف  مدنيش فرصة وطلقني،الكل وقف ضدي وقالوا إن ابن حر'ام  حتى امي

_عبير بصد'مة:- امك ؟! امك امك يعني ؟!

_اية دمعت وقعدت على السرير:- ايوا امي وهي اللي طردتني من بيتها بيت بابا 

_عبير:- عشان كدا جوزي جابك هنا ،طب عرفك ازاي 

_اية:- لا مش عشان كدا 

_عبير:- امال عشان ايه؟!

_اية:- عشان عادل بيه خب'طني بعربيته ووداني المستشفى وانا حكتله عاللى حصلي حب يساعدني

_عبير:- يساعدك !! عشان يساعدك يقهر'ني انا ليه ،ليه يقول انك مراته

_اية:- عشانك وعشان محمد 

_عبير بصتلها كدا :- انا برضو مش فاهمة

_اية:- عشان انتي مبقتيش مهتمية بعادل بيه وهو بيحبك وكان نفسه ترجعوا زي الاول فعمل كدا عشان تغيري عليه وقلبك يحن ، وبالنسبة لمحمد...

_عبير:- متكمليش بالنسبة لمحمد ابني وانا عرفاه خاف عليكي منه صح 

_اية بحز'ن :- ايوا

__ دخل عادل ف اللحظة دي __

_عادل :- أية ياحبيبتى ايه جابك هنا 

_اية:- عبير هانم عرفت كل حاجة 

_عبير بصتله بعتاب :- انا والله بحبك انت ومحمد واحمد اكتر من نفسي ، صحيح الفترة اللى فاتت مكنتش مبينة أو منتبهة لده بس دا ميمنعش اني بحبكم والله

_ عادل قرب منها وحط أيده على كتفها وبصوت حنين :- عارف والله بس كنت نفسي نرجع ايامنا بتاع زمان تاني ، كنت نفسي مهما تعدي السنين نفضل نحب بعض نفس الحب نهتم ببعض زي الاول كأننا لسة صغيرين ،او كأننا لسة بنحب بعض من جديد ،نثبت لأولادنا ان الحب والاهتمام بيزيد بعد الجواز مش بينقص أو بيختفي، بس صدقيني انا لو لفيت العالم كله مش هلاقي وحدة ف ضفرك ، مسك أيدها وباسها بحبك

_عبير:- وانا كمان بحبك  اسفة ياعادل بس وعد من هنا ورايح مش هقصر معاك تاني

_عادل بغمز'ة :- يعني هنرجع ايام زمان ؟؟

_عبير ضحكت :- اه وكأننا لسة مراهقين..

_أية :- احم احم ..معلش هقاطع الضحك واللحظات الجميلة دي ، حيث كدا انا لازم امشي مبقاش ليا مكان هنا

_عادل :- وهتروحي فين

_ عبير:- لااء انا مش هسيبك تمشي يبنتي 

_ أية:- معلش لازم امشي انا هروح لمحسن تاني يمكن قلبه يحن ، أو يكون عرف غلطه ويعترف باللي ف بطني

_عادل:- انا خا'يف عليكي

_اية بابتسامة كلها وج'ع:- متخا'فوش

_عبير:- طب بصي احنا هنسيبك تمشي بس بشرط

_اية :- اي هو

_ عبير:- اي متحتاجي مساعدة أو الدنيا تضيق بيكي افتكري ابوكي وامك اللى مستنينك وهيفتحولك حضنهم قبل بيتهم هنا 

_ أية :- اكيد طبعا همشي انا دلوقت ويستحسن امشي زي ماجيت مش هاخد حاجة 

_عادل:- لا خدي لبس وفلوس وحاجات هتحتاجيها 

_اية:- ارض ربنا واسعة لو بيت جوزي مساعليش

_عبير:- كدا از'عل منك يابنتي ، طب تعرفي لو عرفت انك اتعرضتي لاي حاجة ومجتيش هنا هزعل منك بجد

_اية :- حاضر ، ودعتهم وسابتهم ومشيت 

___ في بيت محسن____

_ أية رنت الجرس ووقفت عالباب ، فتحلها الخدم ودخلت

_ عاطف :- ايه اللى جابك هنا يابنت ال.....

_ أية :- اوعاك تنطقها 

_ بهجت :- ليه هتعملي ايه ياحيلتها

_ أية :- فين محسن 

_ بهجت :- وهو مش عايز يشوفك حتى 

_ أية:- هو يقولي كدا بنفسه 

_ بهجت :- يلا يابت انتي غو'ري من هنا مش ناقص كلام فاضي بلاها تلقي'ح جتت

____ في أوضة محسن ___

_محسن بصوت ضعيف وتعبان:- هو....ه...و ف ا..ايه..برا؟!

_الممرضة :- في وحدة برا بتقول انها مراتك ومش عايزة تمشي

_ محسن بدموع نزلت على خده :- ار..ارجوكي ...خليها تدخل...لازم أشوفها

_ الممرضة :- حاضر 

_____


_ الممرضة:- لو سمحتوا المريض عايز يشوفها 

_ بهجت :- لاء 

_ عاطف:- وماله خليها تدخل تشوفه

__ بهجت :- انت اتجنن'ت ياعاطف

_ عاطف طلع سيج'ارة وول'عها  ،طير دخانها :- اللى حصل دا هينفعنا اوي وهيخلينا نضمن أن أية مش هتاجي هنا تاني 

_ بهجت :- لا انا كدا افوقلك وتفهمني براحة 

____ 

أية دخلت واول ماشافت محسن اتصد'مت وبحز'ن- ايه ده ؟! هو ايه اللى حصل

_محسن:- ذنبك..وذنب ابني 

_اية :- ابنك ؟!

_ محسن :- ايوا ابني ، عرفت أن ابني وانا ظلمتك سامحيني يااية 

_ أية :- مسمحاك المهم انك عرفت أنه ابنك

_ محسن:- ابني ايوا ابني....اللى ماليش غيره هو وأمه ..

_ أية :- متتكلمش عشان متتعبش

_ محسن:- هعوضكم عن كل اللي فات بس ربنا ياخد بيدي ، هخليكى اسعد وحدة وهعيشك انتي وابني احسن عيشة 

_ أية :- اهم حاجة تقوملنا بالسلامة

_ الممرضة:- كدا كفاية عشان حضرتك متتعبش اكتر

_ محسن:- لا خليها معايا شوية عايز اشبع منها

_ الممرضة:- مش هينفع

_ أية:- خلاص هقهد معاه شوية وهطلع 

___ بعد ماقعدت أية معاه وطلعت وهي مبسوطة وبتحمد ربها :- اللى قوليلي هو حصله ايه وعنده ايه 

_ الممرضة :- تقريبا اتعرض لصدمة فأثرت على قلبه  زب'حة صدرية ، مش بيقدر يتنفس من غير جهاز الأكسجين

_ أية :؛ صد'مة؟!

_ الممرضة:- والله انا معرفش انا جيت عشان اخد بالي منه ومعرفش ايه اللى حصله 

_ أية:- طب حالته عاملة ايه وليه متنقلش المستشفى

_الممرضة:-والله حالته لسة صعبة ، وبالنسبة للمستشفى فهو اللى طلب يفضل ف البيت واديكي شايفة كل حاجة متوفراله هنا عن اذنك بقا 

_ أية :- ربنا يقومك بالسلامة يارب ، اروح انا كمان ارتاح شوية 

____ الساعة وحدة باليل ____ 

__ اصحوا اصحوووا 

_ الكل جري على أوضة محسن حتى أية قامت مخضو'ضة وراحت عنده 

_ الممرضة :- انا طلبت الدكتور ، محسن بيه مش بيتنفس 

_ أية بصراااا'خ ده ازاي 

_ الدكتور جه بسرعة من اتصال الممرضة 

_ الدكتور بصد'مة وحز'ن :- البقاء لله .....

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 


اكتب ف بحث جوجل موسوعة_القصص_والروايات 

الرواية كامله من هنا👈( رواية لأنها امي) 

اضغط على اسم الروايه ☝️☝️☝️


 

تعليقات

التنقل السريع