القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية مريم الفصل السابع 7بقلم مريم توفيق


رواية مريم الفصل السابع 7بقلم مريم توفيق

رواية مريم الجزء السابع 7بقلم مريم توفيق



رواية مريم الحلقه السابعه 7بقلم مريم توفيق  كامله وحصريه 





#مريم 

بارت٧


مريم بتوتر: صخر صخر انت في……


يزن: انتى مين. 


مريم بخضه: اعععع. 


يزن بخضه: فى اااى. 


مريم بخوف: انت اللى مين. 


يزن: انا يزن اخو صخر. 


مريم براحه : اه اهلا ي استاذ يزن. 


يزن بمرح: اى استاذ دى انا لسه صغير صحيح انتى مقولتيش انتى مين بردو. 


مريم بحرج: انا مريم. 


سيليا (الشغاله): مرحبا مريم انا سيليا اشتغل هُنا مستر صكر قال انى اديكى الدواء بتاعك بعد الفطور. 


مريم بضحك: ونبى قولى مستر صخر تانى كدا. 


سيليا ببتسامه: مستر صكر ( سيليا اجنبيه علشان كدا بتتكلم عربى مكسر ). 


اترمت على الارض من كثره الضحك. 


يزن بضحك عليها: انتى مريم بقا اللى كنتى شاغله وقت صخر على طول بس الصراحه يعنى لى حق انو يعمل دا كلو علشانك. 


مريم بكسوف : اهه تعالى ناكل. 


يزن: فُل يلا. 


سيليا: اتفضلو اقعدو هنا انا هجهز الطءام(الطعام). 


ابتسمت عليها مريم. 


بدءت سيليا فى اعداد الافطار وتقديمه. 


يزن :قوليلى بقا اى اللى حصل علشان يخلى صخر يجيبك هنا. 


تنهدت مريم وقصت عليه كل ما حدث. 


يزن بحزن عليها : بجد مش عارف اقولك اى بس صخر بيحبك بجد صخر من ساعت ما شافك وهو مبينامش. 


نظرت له مريم : بس انا خايفه خايفه ليسيبنى ويبعد عنى مش عايزه اتعلق بيه وبعديم يكسرنى. 


يزن ببتسامه: متخافيش صخر بيحبك بجد. 


ابتسمت له مريم. 


مريم بحرج: انا مقصدش حاجه بجد بس هو فى حاجه يعنى علشان جيت هنا اصل صخر قالى انك بتدير معاه الشريكات اللى هنا. 


ابتسم يزن : ايوه فعلا بس انا جيت علشان كنت مفكر صخر مراحش الشركه. 


مريم : امممم. 


انهت مريم طعامها وايضا يزن وجلسو فى غرفه المعيشه. 


سيليا: اتفضلى انسه مريم الدواء. 


ابتسمت مريم و اخذت الدواء كاملا. 


يزن : طيب انا هطير انا بقا ومبسوط انى اتعرفت عليكى. 


مريم ببتسامه: ونا كمان بجد. 


ابتسم لها ثم ذهب. 


مريم بتسائول: سيليا تعرفى صخر بيرجع امتا. 


سيليا: مستر صكر بيرجع الساعه الثامنه مساءا. 


مريم بملل: يربى بيتأخر اوى هييح ماشى ي سيليا شكرا. 


صعدت مريم الى غرفتها. 


_______________

فى المساء. 


سليم: الو. 


الضابط: ايوه يا فندم للاسف احنا مش لاقيين اى اثر لبنت حضرتك حتى دورنا فى المطار يمكن تكون سافرت بس ملقينهاش بردو. 


سليم بعصبيه: يعنى اى الكلام دا انا عااايز بنتى. 


الضابط: حضرتك احنا بنعمل اللى علينا بردو وصدقنى لو لقينا اى حاجه هنبلغك. 


سليم: تمام. 


انهى الاتصال. 


كرماء: مالك ي خويا متعصب كدا اللى يشوفك يقول عليك كنت بتموت فيها اوى دنتا كنت لسه مديها علقة موت. 


سليم بعصبيه: كرماااء. 


كرماء: اي ي سليم مهى دى الحقيقه دنتا كُنت بتقولها بكرهك اكتر ما بتقول اسمها وبعدين اهى غارت فى ستين داهيه وريحتنا. 


سليم بزهق: خلاص يكرماء بس فى حاجه غربيه مريم كان مغمى عليها ازاى بقا عرفت تهرب اكيد فى حد وراه الموضوع دا. 


كرماء بزهق: يوووه ي سلييم احنا معدش ورانا عيز مريم مريم اى مخلااص. 


نظر لها سليم بغضب ثم صعد الى الاعلى. 


________________

فى منزل صخر. 


مانت جالسه فى غرفتها اصبحت الساعه الثانيه عشر وهو لن يأتى بعد ولن يراسلها حتى او يرد على اتصالاتها. 


مريم بدموع: يربى يترا هو كويس طيب اكيد حصلو حاجه لا لا اكييد مشغول بس لو فى الشغل كان زمانو رد عليا اوووف. 


شعرت مريم بشخص يفتح باب الغرفه. 


صخر : مريم. 


مريم بخوف ودموع وذهبت لتحتضنه: صخررر. 


صخر بخوف عليها : مالك ي مريم. 


مريم وهى تمسح دموعها: انت انت سبتنى لوحدى لى وتأخرت ومبتردش على اتصالاتى ولا حتى على المسدجات اللى بعتها ونا خوفت عليك. 


صخر بيتسامه: انا اسف ي ستى انا كنت مشغول جدا انهارده علشان كدا ماخدش بالى من الموبايل ولا اى حاجه. 


نظرت إليه مريم: خلاص ماشى اكييد تعبان روح خُد شاور وكل لو عايز تنام اكيد براحتك بردو. 


نظر اليها بحب : حاضر ي مريومتى. 


نظرت إليه ثم ابتسمت. 


_____________________

فى الظهر تمام الساعه الثانيه مساءا. 


رنا : يبابى انا عايزه ادخل طب بشرى. 


سليم: بس انتى مجموعك مش هيجيب.  


رنا بدموع: مايش دعوه يبابى بقا. 


كرماء : فيها اى يسليم متدخلها جامعه خاصه بالفلوس. 


سليم بقلك حيله: ماشى ي رنا هتدخلى طب بس ادينا هنشوف بقا هتبقى دكتوره شاطره ولا اى. 


رنا بفرحه: اكييد هبقا اشطر دكتور يا احلى بابى فى الدنيا. 


ابتسم سليم وكرماء. 


__________________

فى منزل صخر. 


صخر بحب: ها مريومتى عايزه تدخلى اى. 


مريم بتفكير: امممم هندسه عماره. 


صخر بمرح: اهه عايزه تتنافسى معايا. 


مريم بضحك: اهاا 


ابتسم اليها ثم بدء دخل على الموقع وبدء فى وضع الرغبات وجعلها رغبه اوله. 


بعد وقت. 


صخر: اهو يستى كدا نبقا ادمنا الرغابات كلها وانشاء الله هتبقى احلى مهندسه فى الدنيا. 


ضحكت مريم بفرحه. 


مريم : اهه صح يزن جو امبارح. 


صخر بغيره: جى يعمل اى. 


مريم: قولى ان هو كان جاى يشوفك وتعرفت عليا ونا كمان وبجد طلع لطيف اوى. 


صخر بغيره: والله لطيف اوى 


مريم: اهه 


صخر بغيره اكثر: والله. 


مريم بستغراب: اه والله. 


صخر بدء يزغزغها : هتقولى عليه تانى لطيف هاا. 


مريم بضحك شديد: لا لا خلاص والله كفااايه وظلت تضحك كثيراً. 


صخر بضحك: هسيبك المرادى بس. 


مريم وهى تمسك بطنها بضحك: خلاص ماشى. 


نظر اليها ثم انهالو من الضحك هن الاثنان. 


بعد موجه ضحك طويله. 


مريم بضحك: كفايه كدا بطنى وجعتنى. 


صخر بضحك هو ايضاً: احم احم خلاص 


____________________

مر على ابطالنا عدة شهور. 


كانت مريم تقف امام بوابه الجامعه ومعها صخر. 


مريم بدموع: انا خايفه. 


صخر بحب وهو يزيل دموعها: خايفه من اى انتى من هنا هتبنى نفسك ومستقبلك هتبنى مريم جديده هتسبتيلهم كلهم انتى اى انتى من هنا هتبدئي كل حاجه. 


نظرت اليه مريم: هقدر. 


ابتسم صخر: اكيد صدقينى هتقدرى. 


ابتسمت. 

صخر: يلا بقا علشان متتأخريش اكتر من كدا. 


مريم: ماشى باى. 


صخر : باى هبقا اجى اخدك. 


مريم ببتسامه: ماشى. 

____________________


رنا: يلا ي بابى انا داخله الكليه بقا. 


سليم ببتسامه: ماشى يحبيبت بابى. 


رنا بضحك: باى. 


سليم: سلام يحبيبتى هحود اخدك بعد لما تخلصى. 


رنا: اوكى. 


_____________________

فى الجامعه عند مريم. 


مريم بتوتر: اهلا ممكن اعرف فين مدرج بتاع دفعه اولى. 


البنت ببتسامه: انتى دى اول يرم ليكى صح. 


مريم: اهه. 


البنت : طيب تعالى انا هوديكى. 


الشاب: الله مين العسليه اللى انتى واقفه معاها دى. 


مريم بخوف: ……….


تكملة الروايه اضغط هناااااااا 


مازال البارت الجديد قيد الكتابه وهينزل حصري في مدونة #موسوعة_القصص_والروايات 
اكتب ف بحث جوجل موسوعة_القصص_والروايات 
الرواية كامله اصغط هنااااااا



تعليقات

التنقل السريع