القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية بنت الصعيد البارت الاول والثاني 1_2بقلم رودينا محمد



رواية بنت الصعيد البارت الاول والثاني 1_2بقلم رودينا محمد 

رواية بنت الصعيد البارت الاول والثاني 1_2




رواية بنت الصعيد البارت الاول والثاني 1_2 كامله 


روايه /بنت الصعيد

البارت /الاول

ـــــــــــــــــــــــــــــــ

فى اوضه من الاوض واقفه بنت قدام المرايا اقل ما يقال عنها انها ايه من الجمال 

/ياست صابحه تعالى الحج عايزك

صابحه/حاضر ياداده دقيقه بس

راحت صابحه اوضه والدها

صابحه/نعم يابا

/اقعدى يابتى عايزك

صابحه/خير ان شاءالله 

/ولد عمك همام طالب يدك يابتى

صابحه/وانا مش موافقه يابا

/مش بكيفك

صابحه/يعنى اى يابوى عايز ترمى بتك لواحد ميعرفش ربنا

/ومين جالك اكده ده زينه الصعيد

صابحه بعصبيه /وانا مش موافجه يابا

/حسك ميعلاش على سامعه وانا قولت كلمه ومش هرجع فيها انجرى على اوضتك 

طلعت صابحه تجرى  وهى بتعيط بإنهيار 

والده صابحه/ليه اكده ياحج رضوان تزعلها

رضوان/انكتمى ياوليه 

نتعرف بالشخصيات 

(صابحه بنت ناصعه البياض هاديه جسمها متوسط وممشوق عينيها لونها عسلى عندها 18سنه) 

(رضوان والد صابحه راجل ذو وقار وهيبه عنده64سنه) 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

(فى بيت الحج همام) 

حمزه /كيف يعنى يابوى اتجوز تجبرنى شايفنى عيل اياك

همام/الى قولته هيتنفذ يعنى هيتنفذ يا حمزه سامع ولا لا

حمزه/انى مش عيل عشان تجبرنى على حاجه 

همام/غصب عن بوزك هتتجوزها تنفيذا لوصيه جدك انا مش هخصر ورثى بسبب تفاهتك الماسخه والفرح الاسبوع الجاى

فى مكتب همام

 حمزه /خلاص يابوى موافق بس هو شهرين بالكتير وهطلقها

همام /الى تشوفه بس المهم تتجوزها

(همام عم صابحه ويبقا عنده 67سنه) 

(حمزه مهندس جسمه رياضى عنيه خضره وشعره ناعم عنده 27سنه بس مدلع ومقضيها🙂😂) 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

(عدا الاسبوع وجه معاد فرح صابحه على حمزه) 


فى اوضه صابحه كانت لابسه فستان ابيض رقيق وبرغم انطفاء وشها الا انها لسه محتفظه بجمالها

وفاء/يلا ياعروسه الناس وصلوا تحت يلا هنتأخر

ونزلوا تحت اول ما شافها حمزه

حمزه فى نفسه/يخربيت جمال الى خلفوكى ازاى بالحلاوه كلها


وصابحه كانت سرحانه ومفقتش الا على كلمه المأذون المعتاده (بارك الله لكما وبارك عليكم وجمع بينكم فى خير)



روايه /بنت الصعيد 

البارت/التانى 

ـــــــــــــــــــــــــــــــ

فاقت صابحه على كلمه المأذون المعتاده (بارك الله لكما وبارك عليكم وجمع بينكم فى خير) 

وحست انها خلاص كده انتهت

همام/خود عروستك واطلع على بيتك ياعريس.

حمزه/حاضر يابوى يلا ياعروسه

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

(فى شقه حمزه وصابحه) 

حمزه /بصى يابت الناس انا لا طايقك ولا طايق اعيش معاكى

بصتله صابحه بضحكه باهته/ومين جالك انى عايزاك اصلا انا مجبره زى زيك

حمزه/يبجا نعمل انتفاق بيناتنا

صابحه/اعرف اى هو

حمزه /هعيش انا وانتى كل واحد لحاله محدش ليه دعوه بالتانى لحد ماوصيه جدك تتفتح وناخدو الورث

صابحه /وانا موافقه 

حمزه/يبقا اتفقنا

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

(فى بيت همام والد حمزه) 


/مالك ياحج قاعد شايل هم الدنيا اكده ليه

همام /خايف ولدك يعقد البت ويطلقها قبل ما ناخد الورث

/متقلقش ياحج ابننا عاقل و عارف كيف يتصرف روج اكده اومال

همام /تسلميلى يام الغالى 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

(فى شقه صابحه)

دخلت صابحه الاوضه غيرت ملابسها ولبست بيجامه لونها موف وعليها طرحه سوده

وطلعت بره فى الصاله

حمزه /هو فى عروسه تلبس طرحه قدام جوزها بردو

صابحه بصوت عالى نسبيا/لسانك مينتجش كلمه مرتى دى واصل 

حمزه بعصبيه ومسكها من شعرها/صوتك ميعلاش على يابت رضوان فاهمه ولا افهمك 

صابحه/سيب شعرى ياحيوان 

حمزه/شوفى يابت الناس ان مكنش اهلك ربوكى انا هربيكى من اول وجديد واعتبرى ايامك الجايه معايا سووواد فاهمه ورماها

صابحه فى اوضتها بتعيط بانهيار/ربنا يسامحك يابوى رمتنى راميه سوده انا عملت اى بس يارب عشان تبتلينى بده(يعينى يبنتى شكلك هتشربى المر بشاليموه🦦سلاموز انا بقا🌚😂😂)

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

(فى بيت ابو صابحه) 

والده صابحه/انا جلبى واكلنى على بتى يارضوان

رضوان/ماتتهدى ياوليه اى هى مع جوزها

والده صابحه/حرام عليك كل ده عشان وصيه ابوك وانت عارف ان ابن اخوك ظالم

رضوان/لك حريم كتير مش عايز سامعه

وصمتت فى بكاء (اشوفكوا فى الاحداث الجايه ياقمرات🌚🏃🏼‍♀️)

تعليقات

التنقل السريع