القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية كنوز المستخبي الفصل الثالث عشر 13_14_15بقلم شهد هاني عبد الحافظ


رواية كنوز المستخبي الفصل الثالث عشر 13_14_15بقلم شهد هاني  عبد الحافظ




رواية كنوز المستخبي الفصل الثالث عشر 13_14_15كامله وحصريه 



البارت 13:


كنوز المستخبي ♥️


محمد:كنوز انتي عندك السرطان بس متخافيش انا معاكي هنقاوم سوا.


كنوز :دموعها نزلت وقالت هو دا الي كان مخليك متردد تقولي .


محمد : بصراحه اه مسك ايدها وقال اوعي تخافي من حاجه إن شاء الله خير دا مرض احنا الي بنهزم المرض مش هو الي يهزمنا.


كنوز :ضحكت وقالت تعرف انا فرحت عارف ليه.


محمد :استغرب ردت فعلها ثريا كمان وقعدت تسمع وقال ليه ي كنوز.


كنوز:عشان ربنا لما بيحب حد بيبتلي انا كدا عرفت أن ربنا بيحبني ان بعد المرض هيعوضني لو موت بسبب المرض هخش الجنه.


محمد :اتصدم من ردة فعل الطفله  الي عندها 15 سنه نضج عقلها وبص ليها وقال أنا بحبك ي كنوز.


ثريا:هنا قررت تسبهم لوحدها عرفت أن كان احسن اختيار لبنتها أنها تجوزها محمد ربنا فعلاً ليه حكمه ف ان دا كله يحصل عشان ربنا يجمع بين كنوز ومحمد.


كنوز :ضحكت وقالت تعرف مش قولت ربنا بيعوض انت اهو اول عوض يهوني علي المرض .........تعرف ؟


محمد :اي ي كنوز معاكي.


كنوز:لما كنت صغيره بدفاير اجي انام في حضنك كنت بحس بإحساس الامان احساس مختلف بس كنت صغيره مش مدركه أدركت اول م اتخطفت اني الي كان جوايا انا بدفاير حب او اكبر من الحب وصل للعشق.


محمد :خدها في حضنها وقال أقسم بالله العظيم انتي فعلاً كنزي في دنيا اتمناكي في الاخره تكوني الكنز بتاعي.


كنوز:قالت خدني في حضنك العب في شاعري عاوزه انام انسي اي حاجه وحشه.


 أما يوسف :بعد م دخل جعفر اوضه في المستشفى كان واقف بيشوف كنوز محمد دموعه نزلت وقال لازم اسافر بس محمد يسامحني.


عند كارمن:قاعده في الشقه عقلها مش في راسها عماله تقول بتلوها انا بحبك ي محمد ماسكه صوره تقول عشان تحبني انا اعترف ليه بكل حاجه.


دخل صديق :بيقةلعا بس مش هتلحقي ي كارمن عشان خلاص روحك بقت متعلقه في ايدي ي كارمن.


كارمن :بتضحك تقول انت متقدرش تعمل ليا حاجه لنحاول تقوم بتقول انت نهايتك خلاص هتتكشف عشان انت سبب........ بدأت تعيط بتقول انت سبب انت الي لعبت في دماغي انت الي عرفتني الحرام انا مكنش عندي حد يقولي أو يعرفني أو يوجهني لصح أو للغلط انت دمرتني بس لا لا انا هصلح كل حاجه.


صديق :ضحك ومسك شعرها جامد وقال أنا مش غصبتك غلي حاجه ي قمر كل حاجه منتي بتوفقني عليها مس بضربك علي ايدك.


كارمن :ضربته في صدره عشان انا كنت مغيمه عشان انا كنت في مرحلة ضعفي ابويا امي ماتوا جدي سمح اني اسافر محمد مش حبني كان مهتم بكنوز مع انها عندها ام انت انت الي ظهرت قدامه ادتني الاهتمام في الاخر طلع عشان في صلحك يوا*طي .


صديق :قال تعرفي كمان هغدر بيكي فاجأة طلع السك*ينه من ورا ضهره وضر*بها في قلبها وقعت علي الارض.


يوسف :كان طالع الشقه بيقول انا لازم اوصل لي كارمن عشان محمد يسامحني هو طالع فاجأة بيشوف صديق طالع يجري من علي سلم ايده غرقانه د*م 


يوسف :بيقول صديق رايح فين بيكون صديق زقه دم بيلحوس سويت شيرت بتاع يوسف.


يوسف :بيطلع يجري يفتح الباب بيتصدم من المنظر بيقول كارمن.


عند جعفر :قاعد علي سرير في اوضه المستشفى بيقول ثريا .


ثريا :نعم ي جعفر بيه عاوز حاجه تانيه ولا اي.


جعفر :اي بيه دي انا اسف ي ثريا صدقني هعوضك هعوض حفديتي انا اسف مكنتش اعرف الحقيقه كدا ..


ثريا :بس انت قاسي اوي ي حج قاسي مع انك قسيت علي مرات ابنك بنت ابنك مش حد غريب.


جعفر :قال البني ادم بيغلط المهم أن الوحدا يتعلم من غلطه يتبعععععع


بقلمي شهد هاني عبد الحافظ


كنوز المستخبي


البارت 13



كنوز المستخبي ♥️

البارت 14

يوسف : طالع الشقه بيقول انا لازم اوصل لي كارمن عشان محمد يسامحني هو طالع فاجأة بيشوف صديق طالع يجري من علي سلم ايده غرقانه د*م بيقول مالك ي بني.


صديق:بيزقه بيطلع يجري .


بيطلع يوسف:الشقه بيلاقي الباب مفتوح بيدخل بيتصدم من كارمن واقعه غر**قانه في د**مها بيقول كارمن بيقعد علي الارض بيشلها بيكلم الإسعاف بسرعه.


كنوز :نامت بعد راحه حست بسعاده كأنها مش فتاة ال15 .


بيدخل جعفر :لما بيلاقي محمد نايم علي الكنبه جنب سرير كنوز بيدخل بيقعد علي كرسي قدام سرير كنوز بيمسك أيدها بيبوسها بيقول حقك عليا ي بنتي انا عارف اني جيت عليكي ظلمتك مع انك يتيمه انا اسف ليكي.


كنوز:دموعها بتنزل مش عايزه تفتح عينيها......محمد عمل نفسه نايم.


جعفر :بيقوم يبوس راسها بيقول من انهارده ورايح بوءك مش هياكل غير الشهد بس سامحني.


كنوز : بتفتح عينيها بترمي نفسها جوا حضن جعفر بتقول انا مسمحاك ي جدو بس انا كنت عاوزه تقف جنبي مش تجرحني مش اهرب السبب جدي .


جعفر:حقك عليا انتي عارفه عرق الصعيدي عندنا احنا رجاله حاميه تعرفي انا لما حسيت اني ممكن اخسرك عرفت قد اي انا بحبك حقك عليا ي بنتي


كنوز:حضنت جدها وقالت احضني جامد اوي وجيلي شيكولاته زي م كنت بتعمل معايا في الحضانه.


جعفر ؛بيطلع من جيبه كرتونه بيقول جيبها ليكي من سفر عشان عارف انك هتقومي لأني واثق في ربنا 


محمد بيضحك:بيقول هو انا مش ليا حابه من الحب دا ولا اي.


جعفر :بيبص ليه بيقول اسكت ياض بيبص لي كنوز اه ي حبيبت جدك انتي دلوقتي مش محتاجه بوز الاخص دا يبقي جوزك قولي ليا نطلق نجيب المأذون دلوقت غمز لكنوز.


كنوز :مسكت في جعفر بتقول يلا بسرعه ي جدو هات المأذون.


محمد بغضب :نعم نعم بقي كدا ماشي مفيش طلاق مش هطلق....


جعفر:حضن محمد كنوز دخلت م بنهم وقال عاوزك ي محمد تحط كنوز في جوه عينك مش في عين واحده بس لا في الاتنين انت فاهم ي ولد.


محمد :بيطلع من حضن جعفر بيبص لي كنوز بيقول دي كنز ازاي مقدرش احطها في عيوني فوق راسي في قلبي كمان.


ضحكت كنوز :قالت بصوت واطي بحبك ي منيل


كل ضحك فاجأة بتدخل ثريا بتقول يوسف اتمسك في اقتل كارمن بنت ابنك ي عمي جعفر.


جعفر محمد : بيتصدموا بيقولوا نعم .......


ثريا :قعدت جنب كنوز بتقول بسرعه رحوا علي قسم ******* انا هقعد مع بنتي عشان اكلها.


محمد :انا هروح دلوقتي بسرعه خليك انت ياباشا.


جعفر :لا انت بتقول اي لازم اجي معاك.


قاعد يوسف :قدام المحقق بيقول ولله العظيم انا كنت رايح ليها عشان موضوع صديق الي بيشتغل معاها في شركه لقيته طالع يجري علي سلم غرقان دم لما زقني للأسف ايده بهدلت تيشيرت.


المقدم :طب انت رايح ليها في موضوع اي كمان الوقت دا ليه فين دليلك.


يوسف :حط راسه جوه ايده حكي كل حاجه بعد م خلص قال ولله العظيم انا م عملت حاجه .


فاجأة المحامي محمد جعفر داخلين بيقولوا في اي ي يوسف.


يوسف :قام وقف وقال أنا روحت بيت كارمن لقتها مقتو*له.


المقدم :بيكلم بيقول انا اسف انت هتفضل معانا لمده 24 ساعه لما تظهر البصمات.


محمد:بيحضن يوسف قال مش تقلق إن شاء الله خير احنا في ضهرك.


عند صديق بيجهز ورق مزور عشان ي سافر فاجأة الباب بيتكسر بيدخل رجاله يتبعععععع


بقلمي شهد هاني عبد الحافظ



البارت 15

كنوز المستخبي

بقلمي شهد هاني عبد الحافظ


عند صديق :بيجهز ورق المزور بتاعه عشان يهر**ب يسافر بره البلد فاجأة الباب بيتكسر.


بيدخل محمد :بيقول أهلا لا أهلا واخد الشنطه بتاعتك رايح فين ي صديق باشا ولا نقول القا*تل.


صديق: بيخاف لأن عارف يوسف مكانته بيقول هااا قا*تل مين انت بتقول اي وازاي تدخل بيتي كدا .


محمد :انت فاكر اني انا معرفش انك السبب في اقتل كارمن ولا اي ولا انت فاكر اني مختوم علي قفايا اهبل.


صديق :انا مقتلتش حد اكيد انت الي قتلتها عشان خطفت مراتك صح.


هنا بيتصدم محمد :لنا عرف أن يوسف فعلاً مظلوم مش هو السبب...... كمل بجديه وقال م انا جاي اشكرك انك خلصت عليها قبل م اعمل انا كدا .


صديق :ضحك وقال ياعني انت مش مدايق مش هتبلغ عني


محمد :تؤ تؤ دا انا جاي جايب ليك فلوس عشان الي عملته دا كمان.


صديق:قعد وعيونه لمعت بالفلوس وقال طب هات.


محمد :لا انت لازم الاول تحكي ليا عملته اي من ورا ضهري لما كنت مسلمها إدارة شركه قتلتها ازاي عشان عاوز اخلص من يوسف .


صديق :قعد وقال هي كانت بتحبك ........


كنوز :في المستشفي قاعده في حضن امها ثريا بتقول وحشتني اوي ي ماما.


ثريا :قالت ليها متعرفيش حياتي من غيرك كانت عامله زي دا انتي قطعه من قلبي.


كنوز :باست أيدها وقالت خلاص مفيش حاجه هتفرقنا عن بعض من تاني ي ست الكل.


ثريا :ضحكت وقالت لا م انتي هتروحي بيت جوزك بقي.


ضحكت كنوز :وقالت هو مجاش ايه اتاخر كدا ليه ي ماما.


ثريا :زمانه علي وصول كمان دكتور كتب علي خروك من المستشفى.


كنوز :بجدد .


عند جعفر :قاعد بره مع المحامي مستني محمد .


بيطلع يوسف:من الاوضه مكتب الظابط بيقول روح ي عمي قدامي تلات ايام هنشوف هيحصل اي بس ولله أنا مظلوم.


جعفر.:انا عارف ي بني واثق فيك ان شاء الله هتنام انهارده في بيتك.


يوسف : إن شاء الله لو مخرجتش عرف يوسف اني ولله م انا الي خطفت كنوز.


جعفر :انت الي هتطلع هتقوله إن شاء الله.


عند محمد 'قال ياعني كمان انت الي لوثتها ياكل**ب انا عارف ان كارمن عمرها م تعمل كدا أبدا.


صديق:بيقوم يقف بيقول انت بتقول اي هات الفلوس.


محمد :فلوس مين ي ابو فلوس دا مجرد توقيع عشان يوسف يطلع.


صديق :بغضب اه ي كلب بيمسك الس**كينه الي محطوطه علي طبق الفاكهه.


محمد ؛كان رن علي الشرطه من مده.


صديق :خبط يوسف في كتفه بالس**كينه .....جاي يطبع يجري.


محمد :مسك كتفه بوجع طلع يجري وراه قفل باب الشقه وقال عدادك خلاص خلص.


فاجأة صديق بيسمع صوت البوكس الي جاي بيقولوا ابعد هموتك 


محمد :ضحك وقال خلاص ي نجم العداد خلص .


بتدخل الشرطه بتقبض عليه بيسلم محمد الفون بتاعه عليه تسجيل بيقع علي الأرض.


بعد شويه بيتنقل محمد : في المستشفى الي فيها كنوز.


كنوز :بتقوم من علي سرير قلبها وجعها بتفتح باب الاوضه بتلاقي محمد علي تروله....... بتجري وبتقول محمدددد.


دكتور :بيقول يعد اذنك خشي الاوضه بتاعتك الوضع مش خطير مجرد خبطه في دراعه هو فقد الوعي عشان فقد دم كتير.


كنوز. :بتعيط ثريا بتجري عليها بتاخدها في حضنها بتقول متخافيش هيطلع.


عند الظابط :بيسمع كل حاجه يوسف سمع كل حاجه كان معاه جعفر المحامي زعل من نفسه أن فكر يبص علي بتاعت محمد.


الظابط :بيقول تقدر تمشي ي استاذ يوسف احنا اسفين.


يوسف :بيفرح بيحضن جعفر بيقول بسرعه عشان نطمن علي محمد .


بعد شويه الكل كان في المستشفي في اوضه محمد كنوز قاعده جنبه بتاكله تفاح يتبععععععععععععععع

اكتب ف بحث جوجل موسوعة_القصص_والروايات 

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

الرواية كامله اضغط هناااااااا 



تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع