رواية وعد وجبل عشقي لصعيدي الفصل الرابع عشر 14بقلم كيان كاتبه
رواية وعد وجبل عشقي لصعيدي الفصل الرابع عشر 14كامله وحصرية
الفصل الرابع عشر
خالد بهدوء: هاتها تعيش معنا
زياد بصله بضيق عارف انه بيستفزه
: خالد
خالد ببرود: اعملك اي يعنى ما تتجوزها وتخلص
زياد: طاب افرض رفضت
خالد: لا مش هترفض البت دي بتحبك او معجبه بيك و ممكن تكون مستسلمه لفكرت انها نصيبك
خالد: ايوه قلها مش هتخسر حاجه
زياد: ان شاءلله.... طليقتك كانت هنا بتعمل اي
خالد: جايه تعمل مشاكل يا سيدي
.......
تقي: وبس يا ستي من اسبوع كدا كان فرحنا، انا مش عارفه لحد دلوقتي بيحبني ولا لا بس انا بحبه ومشفتش منه حاجه وحشه
ريهام: ربنا يخليكم لبعض
وعد بفضول: هو انتي و زياد بتحبه بعض
ريهام بخجل: بصي هو انا معجبه بيه او احيانا يعنى هو بيهتم بيا اوي وقبل موت ماما طلبني منها وهي كانت موافقه وقبل ما تقوله ما*"تت
تقي بحزن: ربنا يرحمه يا حبيبتي
وعد: زياد جدع ويستاهل وحده حلوه زيك
ريهام ضحكت: شكلكم بتحبوه اوي
وعد: زياد دا عمي التاني يا بنتي
تقي:هروح اجيب لب وحكيلك عن الخايبه دي
بعد وقت
كان صوت ضحك عالي طالع من الاوضه الي فيها البنات
خالد ابتسم: ابقا هاته علطول
زياد: ان شاءلله... يلا يا ريهام
ريهام جوه: زياد بينده اشوفكم يا بنات
البنات بحب: مع السلامه
......
فوق
خالد بضيق وهو شايل يزيد
: هي اتاخرت تحت كدا ليه.
خالد نفخ بضيق وتجه لودلاب
: تعاله نجمعلك غير لحد ما تيجي
خالد جمع هدوم ليزيد ولمح هدومها ابتسم وبدا يجمعلها هدوم ليها هي كمان
تقي دخلت بسرعه وهي بتقفل الباب
: معلش كان في شويه موعين في الحوض غسلنهم انا ووعد
خالد: مش مشكله... خدي يزيد حميه
تقي قربت وخدت يزيد وهي بتلاعبه
: يلا يا بطل
بعد شويه تقي طلعت وهي شايله يزيد الي بيهابي وفرحان بالميه
تقي: يلا يلا هتاخد برد
تقي حطتوا علي الكنبه الي قاعد ليها خالد وبدأت تلبسه وخالد بسعدها
تقي: بس كدا مين بقا قمر
خالد: هتيلي مشط و الكريم اسرحله وروحي استحمي انتي
تقي: حاضر
تقي جبتله الحاجه وكانت راحه تجمع هدوم ليه شافت الهدوم الي جمعها خالد ابتسمت وخدتهم ودخلت الحمام
خالد خلص سريح ليزيد وخده في حضنه علشان يدفيها رفع عيونه لمح تقي وهي طالعه من الحمام بالبجامه الي ختاره ليها بتنشف شعرها
تقي لمحت نظرات خالد بس بصت بعيد بتوتر
تقي وقفت قدام المرايه تسرح شعرها
تقي كانت هتلمه ضفيره او كحكه بس حست ان خالد بيحبه مفرود سابته
تقي سابت المشط ولفت ليهم
خالد نزل عيونه بسرعه
قربت وقعدت جنبهم
تقي: هات انيمه
خالد بص ليزيد الي في حضنه ونام تقريباً
خالد: خليه هينام في حضني
تقي قربت بتوتر وبعض الخوف الي عايزه تكسره وحطت راسها علي كتفه خالد
خالد بصله في لاول وبعدين حط ايده علي وسطها وقربها من حضنه
خالد باسها علي راسها وهو حاسس احساس غريب
خالد فضل يحرك ايده علي شعرها لحد ما نامت اتنهد وسند راسها علي ضهر الكنبه وراها لحد ما ينيم يزيد
نيم يزيد ورجع شالها وحطها علي السرير تقي حست بيه
تقي بنوم: ريح فين
خالد: جبل عايزني ناموا انتوا مش هتاخر باسها علي راسها ونزل
......
خالد قعد وحاول يتكلم بهدوء مع جبل
: جبل انا بحبك زي وعد وانت ابن اخوي زيى ما هي بت اخوي بس هي بنت لازم اخاف عليها لكن انت راجل و مسؤال عن نفسك
جبل: انا بقيت بخاف من المقدمات، انت هترفض يا عمي
خالد ضحك: لا مش هرفض، انا خليت وعد تتنزلي عن كل ورثها
جبل اتنهد: وانت شيفني يا عمي كدا متحوزها علشان ورثها
خالد حط ايده علي كتفه بدعم
: عارف انك مش كدا بس علشان لو في حد تاني كدا
هنا الباب اتفتح ودخلت ام جبل بغضب
: يعنى اي اتنزلة عن كل ورثها امال متجوزها ليه هيبقا ولا حمار خدين ولا سعد ولدين وبعدين مش كفايه هي**ستر عليها
خالد بص لجبل بصدمه
جبل بضيق:امي
خالد ضرب جبل كف وبصله بكره
: فكرتك راجل يا جبل.... يتبع
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق