رواية درس يؤلم حقا البارت الرابع عشر 14 الأخير بقلم ميرا ابو الخير
رواية درس يؤلم حقا البارت الرابع عشر 14 الأخير
رواية درس يؤلم حقا البارت الرابع عشر 14 الأخير كامله
الاخيرة.. درس_يؤلم_حقا.
احمد بصدمة: بتقول ايييي.
البواب: مراتك عند طليقتك وقالت اقولك عشان لو الاولاد جم.
احمد بخوف وغضب: لييي يا قمررر لييي.
طلع يجري بخوف وهو بيدعي محدش يا"ذيها.
عند بيت سهر.
قمر بهدؤء: سهر انا ست زيك وجاية اقولك سيبي الاولاد لابوهم هو ميستحقش منك كل دا.
سهر بحزن: انا عاوزة عيالي مش كفاية خدتي جوزي مني.
قمر بهدؤء: مش خدت حد جوزك كان بيحبك وف ايدك وانتي يلي ضيعتيه مع راجل تاني احمد قدم لك كل خير وكل حاجه حلوة ليه بتردي كل حاجه عملها معاكي كده.
سهر ساكته.
امها بخبث داخلت المطبخ وعملت لقمر عصير وحطت فيه سم.
قمر قربت بهدؤء: سهر ربنا تواب رحيم ابدئي من جديد واحمد عمره م هيحرمك من عيالك سبيه يعيش بهدؤء كفاية عليه وجع لحد كده عيالك انتي بايدك سبتيهم ليه ترجعي تقولي ياريت يلي جرا مكان دا بدل م تصلحي.
سهر بدموع: انا مش عارفه انا عملت كده ليه بس غصب عني انا والله نفسي اتغير بس مش قادره انا فعلا غلطت اذيت جوزي وعيالي وسبتهم عشان حد تاني اتخلى عني.
قمر بابتسامة: يبدء ابدئي من جديد وربنا اكيد هيكرمك.
سهر مسحت دموعها: هتنازل عن القضية انا اتاكدت اني عيالي ف ايد امينه معاكي.
قمر بابتسامة: متقلقيش واوعدك هخليهم يجولك كل فترة.
سهر قامت حضنتها بدموع وندم وانهيار كبير.
امها خرجت: خدي يا بنتي اشربي العصير.
قمر بابتسامة: متشكرة بس لازم امشي.
ام سهر بخبث: كده تكسفيني اشربي بس.
سهر بشك: لا خاليها تروح يا ماما امشي انتي ياقمر.
صوت كسر باب ودخول احمد مفاجئ.
احمد جري بسرعة ع قمر: انتي كويسه حد قرب لك.
قمر بخضه: اي دا حصل ايه.
احمد خدها ف حضنه بخوف: الحمدلله.
سهر بابتسامة: متقلقش قمر بخير تقدر تاخدها وتمشي.
احمد تجاهلها: يلا يا قمر.
قمر بابتسامة: سامحها يا احمد سهر ندمت واتنازلت عن القضية سامحها محدش مبيغلطش.
احمد بهدؤء: الايام ممكن تنسي يا قمر بس الوجع بيفضل ف القلب.
سهر بحزن: ربنا يسعدكم ويقدم ليكم الخير قمر بجد تستاهل كل خير هي ست صح واتربت ع الاصول.
ابتسم احمد وخدها وخرج.
ام سهر بغضب: لييي منعتيها تشرب العصير.
سهر ببرود: انا هسيب البيت انتي استحالة تكوني ام بدل م تفوقيني كنتي بتزيدي شري لا واكيد كنتي حاطة لها حاجه.
امها بصدمة: كل دا كان خوف عليكي.
سهر بسخريه: هههه ساعديني ادمر حياتي وكنتي هتدمري حياة بنت تانيه انا همشي وهبقا ازورك بعدين سلام هه يا امي.
خرجت بحزن و امها دموعها نازلة...
بقلم ميرا ابوالخير.
عند محمد.
محمد خرج وهي معه.
حنان بصدمة: بابا.
ابوها بغضب: جاي اخدك وتطلقي من البني ادم دا.
محمد ببرود: برا.
ابو حنان بغضب: جاي اخد بنتي تعالي يلااا.
حنان بهدؤء: اسفة يا بابا انا مش همشي انا عاوزه جوزي.
ابوها بغضب: يعني ايييي.
محمد بغضب وقف قدمه: يعني تغور برا لسه فاكر انك عندك بنت عارف لولا انك قد ولدي كان زماني حبستك دلوقتي غور برررا.
بصلهم بغضب ومشي.
عند احمد.
قمر بتوتر: احمد انت سامحتني.
احمد لارد.
قمر بحزن كانت هتمشي مسك ايديها: انا بحبك وسامحتك بس اوعديني مشو تخبي عني حاجه تاني.
قمر حضنته: حاضر.
احمد بقرص ف خدها: واياك تنزلي تاني من غير م تقوليلي فاهمة يا قمري.
قمر بضحك: اخر مرة يا قلب قمر.
باسها بحب....
بعد مرور عامان.
سهر اتجوزت شاب طيب وبدءت فعلا من جديد وامها بتزورها ديما و اولادها قمر بتبعتهم لها يقضوا يومين ويرجعوا بيت ابوهم.
قمر جابت تؤام سالي وسرين و كانت عوض لاولاد احمد بجد.
حنان جابت ولد زي القمر و محمد رجع شغله وبقا انسان جديد.
ابو حنان اتحبس بسبب كتر ديونه العصابة اتمسكت كلها..
حنان كانت بتزوره ومحمد كان معها ع طول وعوضها عن كل حاجه.
ف يوم ما.
قمر بزعيق: طب طلقني يا احمد.
احمد ببرود: طيب.
قمر بحزن: هتطلقني بجد.
وليد بتافف: يالهوي هي الولية دي نكدية ليه.
احمد بضحك: اسالها.
قمر مسكت الشبشب: انا هوريكم انتو الاتنين مين دي يلي نكدية.
احمد: اجري ياض امك هتبلعنا.
وليد بضحك وبيجري: حد قالك عصبها انت دلوقتي.
احمد بحب غمز ليها: حد يبعد عن القمر دا.
قمر بابتسامة: يوه متسبتنيش بقا.
احمد بحمحمة: روح لاخواتك انت دلوقتي.
وليد بضحك: الله يسهلوا يا عم.
خرج وهو راح لقمر بحب: بحبك يا اغلى قمر.
قمر بحب: وانا ياروح قمر.
تمت...
يتبع...
اكتب ف بحث جوجل موسوعة_القصص_والروايات
الرواية كامله اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق