رواية اميرتي الفصل الخامس عشر 15 بقلم سلمي تامر
رواية اميرتي الفصل الخامس عشر 15
رواية اميرتي الفصل الخامس عشر 15كامله وحصريه
_انا هريحك من اميره اللي واقفه في طريقكم
طلقني يامؤمن
قالتها اميره ومشيت من قدامهم بسرعه البرق وهي بتعيط ومش شايفه قدامها من دموعها
مؤمن كان واقف بيبص للمكان اللي خرجت منه بصدمه وحس انه اتشل ومش قادر يتحرك وكأنه فاق من اللي هو فيه وفهم الغلطه الكبيره اللي عملها دلوقت
ندى قربت منه بسرعه واتكلمت بحنان
_مؤمن اميره معاها حق
هي فعلا لازم تطلع من حياتك ونتجوز وننسى اللي فات
انا حب حياتك يامؤمن مش هي
هي طرف تالت في علاقتنا ولازم تتخلص منه
زقها بعيد عنه بعنف واتكلم بغضب وصراخ
_مش عايز اشوف وشك تاني
ابعدي عني
انا مش عارف انا ايه اللي حصلي وازاي جاريتك في اللي بتقوليه
كان هيمشي بس مسكته بسرعه بغضب
_لو مشيت دلوقت يامؤمن هبعد عنك ومش هرجعلك تاني
بعد ايدها وابتسم بسخريه
_في ستين داهية
انا مش هرجعلك لو انتِ آخر واحده في الدنيا ومش هكسر مراتي اللي وقفت جنبي واللي ضفرها برقبتك
سابها وجرى ورا اميرة اللي لقاها ركبت تاكسي ومشيت من المكان
نفخ بضيق وركب عربيته وراح وراها بسرعه
لحد ما وصلت بيتهم وابتديت تلم هدومها وهي مقرره انها تسيبه ومتبقاش معاه لحظه واحده زيادة
وصل مؤمن بسرعه ومنعها من اللي بتعمله واتكلم بأسف وندم
_اميرة انا اسف
وحياة ربنا ما كنت هرجعلها من تاني ولو كنتي صبرتي دقيقه كنتي هتشوفيني وانا بهزقها
سابت اللي في ايدها وبصتله بهدوء
_بتتأسف على ايه يامؤمن!
انا اللي المفروض اتأسف لنفسي اني ظلمتها
واتجوزتك وانت قلبك مع غيري
وبتستخدمني علشان تداوي جروحك من حبيبتك القديمه
_لأ طبعا انا متجوزتكيش علشان كده
_اومال اتجوزتني ليه
عندك رد..معندكش صح
انا هقولك ليه
علشان تنساها بيا ولا تكونش اتجوزتني علشان تنتقم منها مثلا بسبب اللي عملته معاك ف تتجوز اكتر واحده هي بتكرها
ولا علشان اميره الهبله اللي بتهتم بيك وبتديك كل اللي محتاجه من غير ما تطلب ومش عايز تخسر كل ده
_خلتيني بستغلك علشان اموف اون من ندى بمجرد اني انشغلت عنك شويه
انتِ شايفاني بالبشاعه دي!
هزيت دماغها بتأكيد
_اه..انت اناني
عايز اميرة اللي بتحبك وفي نفس الوقت عايز ندى اللي بتحبها
بس انا فوقت من القر.ف اللي كنت فيه
وعقابي ليك اني اسيبك ترجعلها يامؤمن
انت وهي لايقين على بعض
قرب منها واتكلم بألم
_اميرة متظلمنيش
انا مقدرش اعمل فيكي كده ولا افكر فيكي بالطريقه دي
وندى لو آخر واحده في العالم انا عمري ما هرجعلها حتى لو علاقتي بيكي انتهت
انا عايزك واختارتك انتِ
اديني فرصه تانيه وهثبتلك ده
صرخت بغضب وقهر
_كفاية بقا..كفاية كلام معسول بتغرقني بيه وانا وقلبي بنصدقك وفي الآخر بنتك.سر ونفوق على صدمه كبيره منك
انت الفترة اللي فاتت كنت معايشني في عذاب وحيرة وتجاهل وسايبني اكلم نفسي
ليه كل ده...علشان ايه كل ده
علشان بحبك!
ما في داهية الحب قصاد نفسي
انا بقيت اكره ابص لنفسي في المرايه بسببك
بقيت بشوف واحده ضعيفه مربوطه بواحد مش بيحبها
انا بحس ان وانت معايا وفي حضني بتتخيلها هي مش انا وبيبقى فاضل بس تقول اسمها
سكت ومبقاش عارف يدافع عن نفسه
وبقى واقف مصدوم من انفجارها فيه
قارن اول مره يشوفها بدلوقت ولقى انه حولها من بنت مرحه بتحب الحياة لزوجه مجروحة ومقهورة وعلى وشك الانتحا.ر
اتكلم بصعوبة ودموع بدأت تظهر في عنيه
_قولي اللي انتِ عايزاني اعمله يا اميره وانا هريحك
مسحت دموعها واتكلمت بقوة
_تطلقني..ورقة طلاقي منك توصلي
وتبعد عني وعن حياتي وكفاية كده
هز دماغه بموافقه
_حاضر يا اميره
رغم ان حياتي هتتدمر من بعدك بس انا مش هبقى اناني معاكي زي ما اتهمتيني وهعمل اللي هيريحك
وعايزك تعرفي اني اقسم بالله ما استغليتك علشان اتخطى ندى بيكي
واني من اول يوم شوفتك وانتِ اخدتي مكان في قلبي وبقيتي حاجه كبيره عندي ومستعد اخسر اي حد علشانك
اسف اني عملت فيكي كده وعمري ما هقدر اسامح نفسي
بعد ما خلص كلامه شالت شنطتها ومشيت من قدامه بإنكسا.ر وانهزام وخطوات بطيئة
وحسيت ان الدنيا كلها بتلف بيها ومش شايفه غير سواد قدامها وآخر حاجه سمعتها قبل ما يغم عليها صوته وهو بيصرخ بإسمها
يتبع..
شايفين ان مؤمن يستحق فرصه تانيه منها زي ما طلب ولا لأ
قولولي آرائكم وتوقعاتكم
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق