رواية ذنبي لاني أنثى الفصل الخامس عشر 15بقلم ريمو حسين
رواية ذنبي لاني أنثى الفصل الخامس عشر 15
رواية ذنبي لاني أنثى الفصل الخامس عشر 15 كامله وحصريه
البارت ١٥
#ذنبي لأني انثى#
حسام بمسكنة:بينها وبين المحامي ده علاقة يعني ز*ن**ا لو حضرتك مكاني يا حضرة القاضي هتعمل ايه، وفي الاخر راحة ترفع عليا قضية خلع بعد ماض*ربتها وأعتقد ده حقي،(كسر حقك يا بعيد انت خليت فيها حق😒😒)
ده كله وكان بيشاور على عمرو ونور اللي كانوا في قمة صدمتهم
نور بصراخ:والله ما حصل
القاضي بيخبط:هدوووء
وبيكمل لنور :الكلام ده حصل يا بنتي
نور ببكاء :والله ماحصل
حسام بكذب :وبالنسبة للمكالمات اللي كانت بنكوا في الدرا انتي بتكدبي ليه يا حبيبتي؛ تعالي نلم الموضوع، ونرجع بيتنا نعيش في سلام زي ما كنا عايشين ،قال الجملة الأخيرة دي وهو بيبصلها بتوعد وخبث في نفس الوقت
القاضي:الكلام ده صح؟
نور :صح يا حضرة القاضي اكيد كنت بكلم استاذ عمرو بس في خصوص القضية ،وبس
عمرو:فعلا يا حضرة القاضي مدام نور انسانة محترمة، ومفيش بيني وبينها الا كلام في خصوص القضية وبس، وبالنسبة لانها بتكلمني في ده طبيعي حتى مش كنا بنتكلم على طول وكان دايما اكتر الأوقات بيكون التواصل مع سيلا اختي
القاضي بص لسيلا :ايه رايك في الكلام ده
سيلا:فعلا زي ما نور وعمرو قاله ،وكنا دايما بنتواصل من على موبايل البيت بتاعها
حسام:دول كدابين يا حضرة الضابط مش تصدقهم
الام:ابني بيقول الحقيقة ايه اللي هيخلي راجل يقول كدة على مراته؛ الا لو في حاجة فعلا بقى اكيد هي كانت على علاق*ة بيه ،
(ده اذا كان راج*ل يا حجة)
حسام لسة هيتكلم قاطعه القاضي وقال:عندك دليل
وده اللي حسام مكنش عامل حسابه فيه واتوتر بس قال:هو مش كفاية اني سمعت
القاضي:لازم يكون فيه دليل قوي لو عندك قول ، معندكش كدة انا مش مسموحلي اتهمها اتهام خطير زي ده.
بص حسام لنور بغضب عشان خطته فشلت وأمه بصتله ولوت بوزها كأنها بتقوله يا خيبة .
وبيقوم عمرو ويقول:يا حضرة القاضي دلوقتي حضرتك معاك تقرير الطبي للض**رب المبر*ح وقام عمرو مطلع كمان تقرير وبياكد ان نور كانت حامل وسقطت بسبب ض*رب حسام ليها والدكتورة اما كشفت على مدام نور لقت فعلا آ**ثار ض*رب على جسمها .
القاضي بص لحسام االي مش عارف ينطق بكلمة
القاضي حكم بطلاق نور وفعلا حسام طلق نور وعمرو عملها محضر بعدم تعرض حسام ليها
وبعد ما الجلسة خلصت نور بصت لحسام بانتصار هي وعمرو وسيلا زي مايكون عايزين يقولوا:شوفت
حسام:متفتكريش كدة انك انتصرتي
نور :بجد والله
عمرو:للاسف احب اقول لحضرتك احنا عملنا محضر عدم تعر**ض يعني مينفعش حضرتك تتعرضلها خالص
سيلا:سبحان الله ربنا مش بيسيب حق حد
بصلهم حسام بغيظ وقال في سره:مش هسيبك يانور اقسم بالله لوريكي
مفاقش غير على صوت امه اللي قالت وهي بتبص لنور:امشي يا ابني متزعلش الحمد لله انك طلقت مقص*وفة الرقبة دي وانا هجوزك ست ستها ومشي هو وأمه
ومتبقاش غير نور وسيلا وعمرو
نور:استاذ عمرو شكرا لحضرتك على كل حاجه مش مصدقة بجد اني خلصت من الحق**ير ده
عمرو:انا معملتش حاجة يا مدام نور ربنا مش بيسيب حق حد ابدا وانتي استحملتي وربنا اخد حقك في الاخر
سيلا:عمرو معاه حق
نور هتعملي ايه دلوقتي وتروحي فين
نور:معرفش بجد انا مليش حد ولو روحت لبابا اكيد مش هيدخلني
سيلا:ايه رايك تعيشي معانا
نور:شكرا يا سيلا بس مش هينفع خالص انا لسة مطلق..ة ومش ناقصة كلام عليا انا هتصرف وربنا هيسهلها
عمرو بتفكير :ايه رايك********
استوووب
يا ترى عمرو قال ايه
ونور هتوافق ولا لا
وياترى نور هتعيش فين وهتكمل حياتها ازاي
وهل حسام هيسيب نور في حالها ولا لا
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
اكتب ف بحث جوجل موسوعة_القصص_والروايات
الرواية كامله اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق