رواية انتقام عاشقة الفصل السادس عشر 16بقلم سلمي تامر
رواية انتقام عاشقة الفصل السادس عشر 16
رواية انتقام عاشقة كامله وحصريه
_انتِ طالق
قالها بصراخ وخوف وهو شايفها بدأت تعو.ر نفسها بالسك.ينة اللي في ايديها
نزلتها وبدأت تتكلم بدموع وحزن
_انا بكرهك..بقيت بكرهك من كل قلبي بسبب كل اللي حسيت بيه الفترة اللي فاتت بسببك
واوعدك اني هكس.رك زي ما كسرتني يافارس
وهخليك تحس بكل اللي انا حسيته ده
_برافو عليكي..تاني مره بتأدي دور الضحية المظلومه وتطلعيني شيطان ابن كل.ب بإحترافية
_اه وانت انت المظلوم بقا..يا اخي ده انت بجح بجاحه..انت مش شايف انت فين وبتعمل ايه
انت بتتجوز!
فارس كان هيصرخ ويقولها ان كل ده تمثيل وهيخلص دلوقت
كان هيقولها بطلي تظلميني..كان هيقولها انه بيعشقها ومستحيل يقدر يلمس ست غيرها في حياته
لكن لقى نفسه لسانه اتربط وكره شعور الظلم للمرة التانية
عارف انه غلطان بس كان هيقولها ايه!
يقولها حاجه تمس اخته وممكن في يوم من الايام تعايرها بيها وتعايره هو شخصياً
_فارس...تعالى بسرعة
بص فارس لسراج وهز راسه بموافقه
_ماشي ياسراج ثواني
ورجع بص لعلياء واتكلم بوجع
_مش خلاص اتطلقتي وحققتي اللي جايه علشانه ومسمعتيش مني حاجه
مع السلامه ياعلياء
_روح اكتب كتابك عليها يلا
فارس بقسوة اكتسبها منها
_والله بقا حاجه متخصكيش..مش خلاص حكمتي عليا وطلعتيني خاي.ن وزباله..باي يالولو
سابها ومشي من قدامها ونزلت دموعها بعنف ومشيت من المكان كله
مش هتستحمل تدخل وتشوف اللي بيحصل وهو في حضن واحده تانيه
بيتهمها انها ظلماه!
واقف في فرحه على اكتر انسانه بتكرها في الدنيا ومش ناقص غير يكتبوا كتابهم وتبقى مراته وبيقول انها ظلماه!
_____________________
نور كانت واقفه في ايد ابوها وبتبص لفارس وبتبتسم بغرور وانتصار
لكن اختفت ابتسامتها دي تدريجيًا لما لمحت ريم واقفه وجنبها شادي وايدهم في ايد بعض
رجعت بصيت لفارس تاني اللي ابتسم بمكر رغم وجعه من علياء وعدم صبرها عليه
قرب منهم وهو ماسك مايك في ايده واتكلم بشماته
_قبل ما الفرح يبدأ حابب اعرف اللي موجودين هنا بحقيقة عماد المرشدي وبنته واسيبكم تحكموا..هل دول ينفع اناسبهم..ولا مكانهم في السجن
مبدأيا كده استاذ عماد المرشدي رجل الاعمال المعروف من اكبر تجار المخد.رات في البلد
وبنته دراعه اليمين في كل حاجه
ومش بس كده..ده بجاحتهم وصلت ليهم انهم يهددوني بأبويا وانهم هيسجنوه لو متجوزتش نور هانم
وبص لصحاب نور اللي من نفس طبقتها ونوعها واتكلم بسخرية
_يرضيكم يبنات تهددني علشان اتجوزها
تؤ تؤ تؤ
طب فين كرامتك
هو للدرجادي مش لاقيه حد يعبرك يانور هانم علشان تجبري واحد يتجوزك!
كل النظرات اتوجهت لنور وعماد بإشمئزاز وسخرية وشماته
_وكانت بتكدب علينا وتفهمنا انه بيعشقها وخاتم في صباعها
_احسن تستاها الفض.يحه دي..بجد بني آدمه مغرورة اوي وكانت عايشه الدور علينا
سمعت نور صحابها وهما بيتكلمو
بصيت لفارس بكره وحقد
_هدمر.ك هد.مرك يافارس
قرب منها واتكلم بإبتسامه وبرود وهمس
_كل الفيديوهات اللي معاكي لنور انا مسحتها
واتكتب كتابها على شادي وبقيت مراته وسترت اختي
والورق اللي مع ابوكي مسكته وول.عت فيه
ومش بس كده.. لقيت ورق يوديكم في ستين داهية
هتدمر.يني ازاي بقا..هتحاربيني بالروچ..ولا هترمي عليا ايلاينر يجيب اجلي
مهما عملتي ومهما مكرك وخبثك وصل
هتفضلي برضه صرصار قدام فارس المرشدي..وهفعص.ك برجلي انتِ والقر.ني اللي جنبك
شاور فارس لسراج اللي دخل بالعساكر واخد عماد اللي مقدرش يتكلم من الصدمه ونور اللي بتبصلهم كلهم بحقد وكره وبتتوعدلهم
بعد ما مشوا كلهم اتكلم فارس بإبتسامه
_اعتبروا اللي حصل ده محصلش وهقولكم خبر حلو
نور اختي اتجوزت من حب عمرها اخيرا والفرح كان عائلي
باركولها
بدأت المباركات تنهال على ريم وشادي اللي أثار الض.رب على وشه واكيد طبعاً عارفين مين اللي عمل كده
وبعد ما المعازيم مشيت فارس مسك شادي من رقبته واتكلم بكره
_طلقها..طلق اختي يا *** وقسما بالله لو لمحتك في المحيط بتاعها من تاني هد.مرك
____________________
عدى اسبوع وفارس مش عارف يتخطى اللي حصل وانه علاقته انتهت بعلياء
بيحاول يبان قاسي ومش هامه حاجه لكن من جواه حاسس بضياع كبير
باب بيته خبط بعنف راح فتح
لقى مريم اختها واقفه وبتعيط وبتبصله بلوم
_في اي يامريم
_علياء فين...اختي فين بقالها اسبوع مرجعتش البيت وانت السبب
يتبع...
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
اكتب ف بحث جوجل موسوعة_القصص_والروايات
الرواية كامله اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق