رواية وعد وجبل عشقي لصعيدي الفصل السابع عشر 17بقلم كيان كاتبة
رواية وعد وجبل عشقي لصعيدي الفصل السابع عشر 17 كامله وحصريه
الفصل السابع عشر
خالد مسك ايد زياد الي كان ناوي علي مو*ت ابن خالت ريهام بعد الي قاله
خالد بهدوء: نورتونا
خال ريهام بتوتر بص لابن اخته
: بنوركم... بص لريهام وكمل... خلاص يا حبيبتي هنمشي احنا دلوقتي ونيجي يوم الفرح انا والعيال وخلاتك
ريهام بهدوء: توصل بسلامه يا خالي
خال ريهام همس لابن اخته وهو ماشي
: اي الي قلته دا يزفت،كويس انه ما مو*تكش فيها
: ليه عادي انا بهزر يا خالي
: ودا صعيدي معندوش هزار
جوه
زياد بعصبيه: مسبتنيش ليه اربيه أبن الـ*****
خالد بهدوء: بقولك اي انا مش ناقص صداع
زياد بحده لريهام: يلا
خالد بنفس بروده: لا ما هي هتقعد مع البنات هنا وانت هتاخد جبل معاك
زياد: نعم يخوي
خالد: نعم الله عليك خود جبل وهوينا بنام بدري
زياد بص لريهام بهدوء
: تعالي
ريهام مشيت معاه وقفوا بعيد شويه عن خالد الي بيبص عليهم برضو
زياد:متسبيش وعد ومرات خالد خليكي معاهم علطول مطلعيش من اوضتك، هتطلعي اتاكدي ان مفيش راجل في البيت وخدي بالك تطلعي بشعرك او بلبجامه
ريهام: حاضر
زياد باس راسها
خالد: يلا يا زفت
زياد بضيق: يلا ياااا جبل
.....
خالد قفل الباب ولف
لقي تقى علي السرير لابسه قميص عنابي بحملات لحد الركبه نايمه بعمق وباين عليها تعب ورهاق اليوم.. خد هدوم مريحه من الولاب ودخل الحمام يغير شويه وطلع بينشف شعره ولابس تيشرت ابيض مبين تقسم جسمه وبنطلون قطن اسود دخل اطمن علي يزيد وباسه زي كل ليله ورجع ليها تاني
خالد قعد جنبه وميل با**سها علي كتفها ورقبتها او بيعضها... هو بيضيقه علشان تصحا وخلاص
تقى فتحت عنيها: خالد
خالد بهدوء: اي الي انتي نايمه بيه دا
تقى بنوم وتعب: من التعب نمت من غير ملبس الروب
خالد نام وخدها في حضنه وبيحرك ايده علي شعرها
خالد بسرحان: هو انتي غرتي بجد لما حضنت وعد
تقى دخلت جوه حضنه اكتر من غير كلام
خالد كمل: انا عمري ما حضنت وحده غير وعد علي فكره.. سكت شويه وكمل... وانتي
تقى رفعت وشه وبصتله بمعنى ومراتك
خالد رد عليها من غير ماتتكلم حتى
خالد: حتى هي ...رجع شعرها ورا ودنها وهو بيبصله...مكنتش زيك كدا،لما كنت متعصب من يومين وانتي جيتي قلتيلي مالك وانا زعقت فيكي...كنت حاسس اني لازم احضنك علشان اعتذرلك...اما هي كنت اقله مش طايق نفسي تقعد تزن برضو لدرجه مره مديت ايدي عليها...الي زي دي تتحضن ازي
تقى بعدت بخوف بس خالد شدها عليها وحضنها
خالد :مش أنتي يا تقى مش أنتي... في فرق كبير بينك وبينها.
خالد اتنهد وباسها علي راسها
تقى حضنته جامد كنه بتعوضه
خالد غطاء تقى بلملايه لما سمع صوت يزيد الي بيعيط
تقى بضيق: خالد
خالد بص وراه لقي يزيد واقف بيفرق في عيونه بنوم فردله دراعه
: تعاله يا يزيد
يزيد رغم انه لسه متعلم المشي بس جري عليها وخالد خده في حضنه وباسها
: حبيبي ابوك أنت
تقى بضيق: خالد الجو حر وانا مش عاوزه اتغطاء
خالد: يبقا تقومي تغيري
تقى: يوووه خلاص هنام
......
ريهام: هي تقى مسهرتش معانا ليه
وعد: تعبت وطلعت تنام... شوفي بس دا ولا دا
ريهام قعدت تختار معا وعد، ريهام تلفونه رن
ريهام: دا زياد دقيقه هرد
ريهام بعدت وردت بصوت واطي
: الو
زياد بحب: كنتي نمتي
ريهام: لا بنختار انا ووعد شويه حاجات
زياد: امممم طاب انا في اوضتك علي فكره
ريهام بسرعه: بتعمل اي في اوضتي اطلع منها و اوعا تفتح الدولاب
زياد بتلاعب: لا ما انا فتحته
ريهام: يوووه عليك يا زياد.. غلس
زياد: اتخدمي يابت
وعد بتطبق الهدوم تلفونه رن هي كمان وكان جبل
وعد بخجل: الو
جبل: ملحقتش اتكلم معاكي بعد كتب الكتاب عارفه خالد كرشني علطول
وعد: ولا يهمك
جبل: مبروك
وعد بخجل: الله يبارك فيك
جبل: شكلك كان حلو اوي النهارده في الفستان
وعد:سكتت و معرفتش ترد
جبل ضحك: خلاص هسيبك تنامي
.....
تاني يوم
خالد دخل البيت وديل الجلبيه في جيبه وهدومه ملطخه بد**م نتيجه لدبا""يح الي د**بحها
ام جبل من المطبخ وبصوت عالي
: الساعه عشره والهانم مصحيتش
ام وعد: خالد قال محدش يصحيها شكله تعبان
ام جبل: امال عايزه تنام وناس تعملها تتفح مين الي هينضف الكشاش وروس العجول دول. محدش عياكل كدا جوزها
ام وعد: ما خلاص يا ام جبل دلوقتي تنزل
خالد سمع كل دا... وطلع ببرود
خالد قعد جنب تقى الي لسه نايمه وبأيده الي مليانه د**م حرك ايده علي وشها
تقى بخضه: بسم الله.. حرام عليك يا خالد
خالد بضحك: صباح الخير
تقى قامت بسرعه
: اي دا انتوا دبحتوا يلهوي
خالد مسكها من ايدها وشدها عليها وتكلم بهدوء
: لما جوزك يبقا بيكلمك ماتبعديش غير
لما يخلص وو... يتبع
رايكم في الروايه وشخصيت خالد 🥰❤
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق