القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية انتقام عاشقة البارت الرابع وعشرون 24 الأخير بقلم سلمي تامر

 

رواية انتقام عاشقة البارت الرابع وعشرون 24 الأخير بقلم سلمي تامر

رواية انتقام عاشقة الفصل الرابع وعشرون 24 الأخير 




رواية انتقام عاشقة الحلقه الرابع وعشرون 24 الأخير كامله 


الاخير 


_خير يدكتور..العملية نجحت صح


بصوا لبعض كلهم بنظرات غامضه بالنسباله ورد عليه الدكتور وهو بيقول بإبتسامه:

_العملية نجحت نجاح باهر رغم ان كانت نسبة نجاحها ضعيفة

واضح ان دعواتكم جابت نتيجة الف مبروك


اتنهد براحه وابتسم بسعادة وهو بيشكر ربنا واتلمت عليه كل العيلة وهما مبسوطين ليه ولعلياء

________________________

بعد مرور عشر سنين


فارس كان واقف في المطبخ وحواليه اربع اطفال بنت وتلت ولاد


بص لواحد فيهم واتكلم بغضب

_يا ريان ارحم امي..انت مش واقف تساعدنا في عمايل التورته انت بتاكل مكوناتها من قبل ما تتعمل ياحبيبي


_يابابا مكلتش غير نص الشيكولاته بس وسيبتلكم الباقي


فارس بسخرية

_لا ياحبيبي كتر خيرك..قد ايه انت كريم وبتفكر في غيرك


بصله بتذمر واخد العلبة كلها وطلع من المطبخ


_يبني...يبني تعالى امك زمانها جايه خلينا نخلص


رجع تاني وساعده 


_بابي بص القلب اللي عملته


بص لتمارا بنته الوحيدة وابتسم بحب

_جميل زيك يا قلب بابي


خلص اللي في ايده وبص لأبنه الكبير اللي كان ماسك تليفونه وقاعد عالكرسي


_لؤي سيب اللي في ايدك وتعالى ساعدني


بصله واتكلم بعدم اهتمام

_بابا اقسم بالله انا عاصر على نفسي شوال لمون اصلا وقاعد معاكوا علشان متزعلش

لكن شغل المفاجآت والاحاسيس ده والمشاعر والرومانسيه والكلام ده مبياكلش معايا

لو عايز مقالب اشطا انا معاك 


بصله واتكلم بحسره

_منكوا لله..انت والبقرة اللي مخلفها ريان

والتالت فين بقا


تمارا وهي بتشاور على طفل نايم على ارضية المطبخ

_احمد اهو يابابي


بص فارس وشهق بعنف

_يخربيتك

اطلع يالا انت وهو من هنا مش عايز منكم مساعده..بره


طلع لؤي وهو بيجر احمد اللي لسه نايم رغم كل اللي بيحصل فيه


واخيرا خلص فارس اللي بيعمله واخد التورته وحطها على الترابيزة وبص للمكان برضا

النهارده عيد ميلاد علياء وقرر يعملها مفاجأه مع ولادها 


بعد شوية علياء وصلت من عند اختها وطلعت مفاتيحها وفتحت الباب


لقيت البيت كله ضلمه 

بصيت بإستغراب حواليها وفجأه لفيت النور بيتفتح والمكان كله متزين بطريقه حلوه وتورته كبيره وحلويات محطوطه في النص

وولادها جروا عليها حضنوها بفرحه

_كل سنه وانتِ طيبه يامامي


علياء بسعاده

_وانتوا طيبين ياحبايب قلبي..ايه المفجأة الحلوه دي


لؤي 

_انا اللي زينت المكان


احمد بإبتسامه

_وانا ساعدت بابا في عمايل التورته


ريان بإبتسامه 

_وانا اللي هاكلها معاكي


تمارا بصتلهم بحده

_ياكدابين..والله ما حصل ياماما  انا وبابا اللي عملنا كل ده


بصتلهم كلهم بإبتسامه وحضنتهم

_ربنا يخليكم ليا ياحبايبي..بجد انا اتبسطت اوي انا افتكرتكم نسيته


قرب فارس منهم وبصلها بزعل مصطنع

_طب وبالنسبه ليا مليش حضن زيهم


لؤي بهمس لأخواته

_طب يلا يارجاله احنا دلوقت علشان شكل في خناقه هتحصل 


كلهم جروا بضحك واتبقى فارس وعلياء اللي ابتسمتله بمكر انوثي واتعلقت في رقبته

_انت ليك شكرا تانيه غيرهم


فارس بخبث

_مليش فيه انا عايزها دلوقت زيهم


_طب مش لما ناكل التورته الاول


فارس بثقه مصطنعه

_كده كده هتعجبك..ده كفايه انا اللي عملها


علياء بضحك

_ربنا يستر


_طب انا غلطان


ضحكت بشده وحضنته بحب

_شكرا يافارس..شكرا على كل حاجه بتعملها علشاني

انت مفيش منك اتنين في العالم ده كله


بادلها الحضن واتكلم بإبتسامه

_دي حاجه بسيطه ياعلياء


وبعد عنها وطلع تذاكر من جيبه

_هديتك اهي.. رحلة لفرنسا لكام يوم كده انا وانتِ والجيش اللي خلفناه

علشان عارف انك مش هتبقي مرتاحه وانتِ بعيد عنهم


شهقت بفيحه واتكلمت بسعاده

_ده بجد!


_يلا ياستي اي خدمه


جريت من قدامه لأولادها وهي بتصرخ بسعاده وبتقولهم انهم هيسافروا وشاركوها الفرحه 


فارس وهو بيبصلها بصدمه

_قد ايه انتِ وا.طيه ياعلياء سبتيني وجريتي لعيالك!

استنوا طب اعمل نفسي متفاجئ وافرح معاكم


انضملهم فارس وبدأوا يحضروا شنطهم معادا احمد اللي نام تاني 

وقضوا اليوم في جو اسري سعيد 


تمت

خلصت حكايتنا!🥹♥️♥️♥️♥️♥️

اتمنى تكون عجبتكم وعايزة اقولكم ان دي تاني اقرب رواية لقلبي بعد (حكاية زينه )

واتمنى تكونوا حبتوها

نتقابل ان شاء الله في رواية جديدة

ومتنسوش اللاف وكومنت حلو لو  عجبتكم


اكتب ف بحث جوجل موسوعة_القصص_والروايات 

الرواية كامله اضغط هناااااااا 

 




تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق
  1. روووووووعه في انتظار المزيد من الروايات الكامله من ابداعك

    ردحذف

إرسال تعليق

التنقل السريع