رواية غرام الصقر البارت الثاني 2بقلم أمنيه ابراهيم
رواية غرام الصقر البارت الثاني 2
رواية غرام الصقر البارت الثاني 2كامله وحصريه
#رواية غرام الصقر البارت الثاني
#بقلم / Omnia Ebrahim
يوم جديد في المساء وصل الضيوف في قصر الصقر
وهناك من وصل نعم انها الفتاه التي تدعى ريم ودخلت القصر وقبلت صقر
صقر الشافعي بخبث : لو ما كنتش جئت كنت هازعل قوي
ريم. : لازما اجي ودي حاجه تفوتني برده
واحد من الضيوف : صقر بيه ممكن ثانيه
صقر الشافعي : ماشي وبعدها واجه كلامه لتلك الفتاه التي كانت تقف بجوار نعم انها ريم وقال لها ثواني وجاي لك ما تمشيش
ريم : لا مش هامشي هاستنى حضرتك
*************************
وبعد مرور اسبوع في البيوتي سنتر
ملاك ياسر الجارحي : الله انا فرحانه قوي اكثر منك يا غرام مالك يا غرام من ساعه اخر مهمه ليك وانت متغيره شكلك شايل الهم وعلى طول سرحان
غرام ياسر الجارحي : مش عارفه بس حاسه اني مش عاوزه
ملاك الجارحي : مش عاوزه مش عاوزه ايه يا غرام اوعي تكوني ما بقتيش بتحبي اسد
مفاجاه الباب خبط ودخل اسد
( اسد محمود الهاشمي زميلي غرام في الشغل وخطيبها هو شايب وسيم ولكن صقر اوسم وهو يعشق غرام عيناه سوداء وشعره لونه بني فاتح ومفتول للعضلات وطويل وبشرته لونها قمحاوي يبلغ من العمر 28 عام اخته هي صديقه غرام )
اسد محمود الهاشمي : ايه القمر ده
ملاك بمشاغبه : نحن هنا
غرام : ملاك اسكتي
ملاك : سكت
اسد مش هتيلا بقى يا غرام الضيوف كلها تحت مستنيانا
غرام تنهده : يلا
وفعلا غرام نزلت مع اسد وكل العيون كانت عليها لانها كانت زي القمر بالفستان الابيض وشعرها الطويل السائد والميك اب الخفيف وبعده وقت من التهاني اللي عروسين جاء الماذون
الماذون هل تقبلين اسد محمود الهاشمي زوجا لك على سنه الله ورسوله
لسه غرام هتتكلم وفجاه النور قطع غرام لم تكن موجوده عند ميعاد النور الى طبيعته
************************
في مخزن مهجور هناك من يصرخ بصوت عالي نعم انها غرام هي التي تصرخ بصوت عالي
غرام بصوت عالي : انا عاوزه اعرف دلوقتي انا باعمل ايه هنا حد يكلمني
وفجاه دخل صقر
صقر الشافعي: انا اللي جبتك يا غرام ياسر الجارحي ولا خليها ريم محمد
غرام برقت : انت
صقر الشافعي : ايوه انا ايه ما كنتش متخيله أن ممكن اعرف ان انتي السبب ولا كنتي مفكره اني ممكن اكون في السجن شكلك كده ما تعرفيش مين هو صقر محمد الشافعي
غرام بتحدي : وانت شكلك كده ما تعرفش مين هي غرام ياسر الجارحي
صقر : لا عارف لاني لو ما كنتش عارف ما كنتش هتبقى هنا طبعا كنتي مفكره انك هتدخلي قصر صقر محمد الشافعي وتطلعي ولكن اي حاجه حصلت لا تبقي غلطانه ما فيش حاجه بتحصل من غير ما اكون انا عارفها لا وكمان جت لك الجراه انك تطلعي مكتبي وتفتحي خزنتي وتاخذي ورق على فكره انتي هبله لانك فكرتي تخشي قصري وتطلعي منه مفيش اي حد لحد دلوقتي عرف يمسك عليا حاجه مش واحده هبله زيك هي اللي هتيجي في الاخر وتكشفني تبقي عبيطه يا غرام
غرام : لا على فكره انا هاقدر واقدر اعملها ثاني كمان وانت ما تقدرش تعمل لي اي حاجه واوع تكون مفكر ان انا هخاف منك لا انا عمري ما هاخاف منك ابدا ولا من امثالك
صقر
يعني انتي مش خايفه لا هتخافي هتخافي لما تعرفي ايه اللي هيحصل لك انتي وعلتك لانك فكرتي تلعبي معي
غرام بخوف : علتي لا
صقر بتحدي : يبا تتجوزيني
غرام : انت بتقول ايه أنا مستحيل اتجوز واحد زيك
صقر : لا هتتجوزي وبعدها شغال لها فيديو لعيلتها شفتي اني اقدر
غرام : انت واااااااااطي
صقر : هتندمي
*************************
في القاعه كان هناك حاله من التوتر
اسد محمود الهاشمي : انا عاوز كم تقلبوا عليها الدنيا لحد ما تلاقوها
الضيوف لبعض : تلاقيها هربت مع واحد او هربت منه
ملك سمعت الكلام ما قدرتش تستحمل حد يتكلم على اختها : انتوا ازاي تتكلموا على اختي كده اختي محترمه واحسن منكم كلكم
شخص من الضيوف : مافيش سبب يخليها تهرب غير أن ......
ملاك بتحزير : اوعي تنطقي بكلمه وحده علي اختي انتي فهمه يا سيلااااا
*************************
عند غرام في المخزن
غرامه انا موافقه بس اهلي ما حدش منهم يعرف حاجه
صقر : انا مش مهم عندي اهلك انا مهم عندي انتي انتي وبس
*************************
في بيت غرام
نرمين ام غرام : لسه ما ردتش برده يعني هتكون راحت فين
اشرقت صديقه غرام : احنا دورنا عليها يا طنط في كل الاماكن اللي هي بتروحها بس برده ما لقينهاش
و فاجاه الباب خبط و روح صديقة غرام هي اللي فتحت الباب وقفت مصدومه
اشرقت : في ايه يا روح مالك واقفه كده ليه وهي كمان وقفت مصدومه
ملاك : في ايه يا ... غرام
نرمين : غرام رجعت طب انتوا واقفين كده ليه خلوها تدخل وفعلا الغرام دخلت بس هوناك من كمان من دخله معها نعم انه الصقر
نرمين بصدمه : مين ده يا غرام
غرام : ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
نرمين انت مين ده وانت كنت فين وايه اللي خلاك تهربي
غرام بدموع : .........
نرمين بصوت عالي : ايه اللي خلاك تهربي
غرام بدموع. : علشان مش بحبه
نرمين : على اساس اني كنت غصباك يعني مش انتي اللي وافقت برغبتك
غرام : اه
نرمين : طب رحتي فين
غرام بصت لصقر كانها نفسها تقتله : كنت مع صقر
نرمين : طب وانتي ما لك بيه
غرام اخذت نفس عميق ثم اكملت : ا.ن
نرمين بزعيق : انتي ايه انطقي
غرام بدموع محبوسه : أنا بحب صقر
اشرقت وروح انصدمه لانهم هم الوحيدين اللي يعرفوا حقيقه صقر
نرمين : انتي بتقولي ايه انت ازاي تسمحي لنفسك انك تحبي واحد وانت مخطوبه لواحد ثاني ا انتي ما شفتيش منظر اسد لما ملائكيش يالي خشي على الاوضه احنا اسفين بس انا مش متقبله العلاقه دي
غرام : مش هينفع يمشي
نرمين : ليه أنشأ الله
غرام اخذت تنهيده : علشان انا وصقر متجوزين
وهنا تلتقي صفحه قويه من امها امام انظار الجميع
ملاك : خلاص يا ماما
نرمين : انا مش عاوزه اسمع صوت حد فيكم
غرام حطيت يديها على وشها ونزلت دموعها بس مش من وجع الالم ده عشان امها اول مره تضربها
نرمين : طالما انتي خلاااااص تجوزتيييي من غير ما تاخذي رايي حد ايه اللي جابك مش خلاص عملتي اللي في دماغك
غرام بدموع : ماما أنا .........
نرمين بتلف وشها : وبتدي الغرام ضهرها مش عاوزه اسمع كلمه ثاني من هنا ورايح تعرفي ان امك ماتت ومش عاوزه اشوف وشك هنا ثاني وسابتها ودخلت الاوضه
غرام بعياط: ماما متسبنيش ماما
أشرقت : بتعيطي يا غرام
غرام بتبصلها واكنها عاوزه تقولها الحقيقة الحقيقة الغرام هتخبيها عن الكل
أشرقت : ليه ليه يا غرام تعملي كده احن التلات عارفين الحقيقة وانك ٠٠٠٠٠
غرام بتسرع : لا انتو متعرفوش حاجه أنا بحب صقر وهو ده الانتو لزمن تعرفوا
أشرقت : مش هتعرفي تخبي الحقيقة هيجي يوم وهتنكشف وبعدها وجهة الكلام لروح الكانت وقف مصدومه يلي يا روح مبقش ليه لزوم نفضل هنه
غرام بتوسل : أشرقت روح
اشرقت وروح سبوها ومشيوا بس قبل ما يمشي نظره لغرام ناظره اخيرا ولكنها مليئه بالوجع والاسئله والعتاب
ملاك بدموع : غرام هو في ايه هو انتي فعلا هتسبيني
غرام بدموع وببتسامه وهي حط اديها علي وش أخته الصغيرة : خلي بالك من نفسك يا ملاكي الصغيرة
ملاك بدموع : لا متسبنيش يا غرامي
غرام بدموع : مش هينفع
ملاك بدموع : لا هينفع صلحي كل حاجه
غرام : بكره هتعرفي أنا كنت بعمل كده ليه وهتفهمي كل حاجه
غرام راحت حضنتها وهم التنين أعدوا يعيطو
غرام : خلي بالك من نفسك ومن ماما
ملاك بدموع : انتي قولتي انك عمرك مهتسبيني
غرام : خلاص يا ملاك
ملاك بعياط : لا مش خلاص لانك حلفتي بانك هتكوني ضهري وسندي بعد بابا وعمرك مهتبعدي أبدا بس انتي كده بتكسري حلفانك ووعدك ليا أنا عمري مهسمحك عمري مهسمحك يا غرام وبعدها طلعت تجري علي غرفتها وهي بتعيط
وغرام وقعت علي الأرض وهي بتعيط
صقر بضحك : أنا مش بقول كفاية الجو الرومنسيه ده ولا ايه
غرام بصتله وقامت وقفة وهي بتمسح دموعها : انت ايه ايه يا شيخ انت معندكش دم ولا احساس ولا ضمير انت ضمرت حياتي وضمرت علتي عاوز ايه تاني مني
صقر بغل : ولس ولس يا غرام انتي كده لس في أول اللعب لس هضمرك اكثر لحد ما تتمنى الموت
يتبع
( نهايه البارت )
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق