القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية سيلا الفصل الرابع 4 بقلم الكاتبه المتمرده



رواية سيلا الفصل الرابع 4 بقلم الكاتبه المتمرده




رواية سيلا الفصل الرابع 4 


وصل ليث المكان المشؤؤم ولكن اول ما بيوصل هنا كانت الصدمة بيجي حد من وراة وبيضربو علي راسة وبيقع فاقد الوعي ولما بيصحا بيلاقي نفسة بدون اي ملابس وفي اوضة نومة اللي كان هيتجوز فيها هو وسيلا ولكن المصيبة الاكبر كان بجانبة عا"هرة هو لقبها هذا اللقب لجراءتها كانت بدون ملابس وتتحسس جسده بدون اي حرج بيبصلها ليث بصدمة وهو بيقول انتي مين ابعدي عني ولسة هيقوم ليث من جمبها لاقي سيلاااااا بتفتح باب الغرفة وهي بفستان زفافها ودموعها تسبقها زي الشلال وكان معاها هلال 


ليث بصدمة سيلااااا انا معملتش حاجة 


سيلااااا بصراخ لييييييييييييييية لييييييييييييية انا عملتلك اي عشان تعمل فيا كدا وتكسرني كدا يوم فرحنا اليوم اللي كنت بتمناه طول حياتي خليتو اسود يوم فحياتي انا بكرهك يا ليث بكرهك 


ليث بدموع سيلااااا اسمعيني انا معرفهاش والله انا معرفش جيت هنا ازاي انا 


سيلاااااااا بمقاطعة انت مقرف يا ليث مقرف هتفضل طول عمرك مقرف كدا بتاع ستات وبس 


ليث بصدمه سيلااااا اديني فرصة اشرحلك 





سيلا بجمود وانا مش عاوزة اسمعك يا ليث لانك قليت من نظري اوي ومن اللحظة دي مش عاوزة اشوف وشك تاني وبتبص لهلال وهي بتقول خدني من هنا مش عاوزة افضل هنا لحظة واحدة لاني بحس بقرف 


ليث بيقف قصادها وهو لفف غطاء السرير علية وبيقول بغضب استني عندك انتي لازم تسمعيني وبيمسك ايدها 


ولكن هنا بتفاجئو سيلا وهي بتنزل بالقلم علي وشة وبتقول بغضب وصراخ انت اي يا اخي مش كفاية اللي عملتو يا بجاحتك يا اخي متقربش مني تاني خليك راجل وابعد عني 


ليث بيسيب ايدها فيكفي اهانة له لحد الان فهي لم تعطي له الفرصة حتي لتبرير هي حكمت علية بدون تهمه 


سيلا بتخرج هي وهلال 


هلال وقتها وهو خارج قرب من ليث وقال بهمس قولتلك انا اللي هفوز فالاخر يا اخويا وبيسيبو وبيخرج بسرعة ورا سيلا المنهارة 


ولكن الصدمة والوجع الاكبر ان سيلا اتجوزت فنفس اليوم هو يعرف انها اتحوزت هلال عشان تنتقم منو ووقتها قرر ليث يسافر برا البلد وساب كل حاجه وسافر فيكفي كل ما حدث لة فلم يتحمل رويتها مع اخية ابدا


بيفوق ليث من تفكيرو علي انين سيلااا وهي تاني بوجع وتمسك راسها بتعب 


ليث بقلق سيلا انتي كويسة في حاجة بتوجعك انادي الدكتور 


سيلا بالم راسي بتوجعني اوي حاسة بصداع شديد 


ليث باطمنئان دة بس من العصبية واثار التعب شوية وهتبقي احسن 


سيلا بتبصلو مش بتتكلم 


ليث بيتنهد وبيبصلها وبتفضل نظرات اللوم والعتاب هي اللي بينهم وبيقاطع نظراتهم فتح الباب بلهفة وهو بيقول سيلااا حبيبتي 


سيلا وهي بتحاول تقوم بتعب ولكن مش بتقدر 


هو بخوف ولهفة اي اللي حصل يحبيبتي وهو بيقرب منها وبيقبل جبينها 


سيلا بدموع ابني مات يا جدو 


جلال بحزن علي حفيدته مش من نصيبك يحبيبتي بكرا ربنا يعوضك بغيرو المهم عندي انتي انك كويسة 


هلال بيدخل هو وفتون وبيوقفو علي جنب وفتون بتبص لسيلا بغل وكرة شديد فالجميع يحبها وهي تكرة ذلك 


جلال بيلاحظ وجود ليث اللي بيتفاجئ بوجودة وبيرفع عيونة ليه وهو بيبصلو بجمود وزعل 


ليث بيقرب باتجاهو وبيقبل ايده وبيقول باحترام ازي حضرتك يا جدي 


جلال بزعل لسة فاكر اني جدك اخيرا رجعت يا ليث اخيرا افتكرت ان ليك اهل وكمان رجعت وانا معرفش 


ليث بحزن الكلام دة بعدين يا جدي عشان سيلا تعبانة دلوقتي 


الجد بيهز راسه بتفهم وبيضم سيلا لحضنه وهو بيطبطب عليها بحنية 


وبيبص لهلال وفتون بجمود وحدة وبيقول اي اللي حصل لمراتك يا هلال 


هلال بيبلع ريقة بخوف وبيبقا مش عارف يرد وبيبص لفتون اللي بتبصلو ببرود 





سيلا بتخرج من حضن جدها وهي بتبص لهلال وفتون بكرة وبتقول جدو انا وهو اطلقنا بس دة بعد ما اتجوز عليا فتون بنت عمي المصون اللي كنت بعتبرها اختي او زي منا كنت فاكرة هي اللي طعنتي فضهري واتجوزت جوزي 


جلال بغضب وهو بيوجهه كلامة لهلال وبيقول بغضب اللي بتقولو سيلا دة صح 


هلال بخوف جدي انا انا معملتش حاجة غلط انا اتجوزت علي سنة الله ورسولة وبعدين فتون مش غريبة وبنت عمي وهي وسيلا صحاب وزي الاخوات فقولت هيتفقو سواء بس هي طلبت الطلاق وانا طلقتها بس ممكن اردها تاني 


سيلااااا بغضب دة مستحيل يحصل لو علي موتي ارجع اعيش معاك تاني يا هلال وبتبص لليث اللي متابع كل حاجه بصمت وبتقول بحزن كلكم زي بعض متختلفوش عن بعض في حاجة وكان قصدها ليث بهذه الكلمه 





اللي بيبصلها بجمود ولكن بداخلة في سكين تغرز فقلبة 


الجد بيبص لليث وسيلا وبيقوم يوقف وهو بيقول بجمود هنخرج من هنا وهتطلق سيلا رسمي يا هلال ومشوفش وشك تاني انت واللي جمبك 


فتون بتمثيل جدو انا 


الجد بغضب انتي تخرسي خالص مش عاوز اسمع صوتك نهائي 


سيلا هتيجي تعيش معايا فالبيت الكبير وليث كمان 


سيلا وليث بيبصو لجلال بصدمة ولسة هيتكلمو ولكن جلال بيوقفهم عن الكلام وهو بيقول مش عاوز ولا كلمة تاني اللي قولتو هيتنفذ 


وفي حاجة كمان ليث هيتجوز ووووو


يتبع

 تكملةالروايه ااضغط هناااااااا 



تعليقات

التنقل السريع