رواية حب الهلال الفصل السادس 6بقلم سما الحملاوي
رواية حب الهلال الفصل السادس 6بقلم سما الحملاوي
رواية حب الهلال الفصل السادس 6بقلم سما الحملاوي
#حب_الهلال🌙♥
#البارت_٦🌙♥
هلال...يارب..عاوز اقولك حاجه
نجمه...قول
هلال بغرور...######
نجمه....نعم لاااطبعااا
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
هلال بغرور...تشتغلي معايا
نجمه بصدمه...نعم لا طبعا
هلال...ايه المانع هتبئي سكرترتي
نجمه بصدمه....انا خريجه فنون جميلة
هلال بغرور...طب منا عارف
نجمه بغيظ...وتعرف منين بئا
هلال قرب عليها شوية...انا عارف كل حاجه عنك من ساعه ما اتولدتي
نجمه بغيظ....*تصدق بالله كنت بحب الاسم دا زمان كرهتوا*
هلال بانتباه...ليه بئا
نجمه...ملكش دعوة
هلال...هتبدائي شغل من بكره اتفقنا
نجمه...لا ياهلال متفقناش
هلال بأبتسامه...عنوان الفرع بتاع الشغل اهو دا الفرع الاساسي بتاع المحلات كلها الي بتمشي كل الشغل منه يعني الفرع الام دا في شركة ومصنع لتغليف المنتجات الي بنصدرها للمحلات التانيه بصي انا عندي شركة ودي الي على طول فيها انا عشان امضي على الاوراق واخلص الشغل ومصنع تغليف وكمان في محلات تانيه عندي ببيع فيها المنتجات دي ومشارك في هايبرات تانيه كدا عرفتك جزء عن الشغل بكره هعرفك اكتر
نجمه بذكاء...بص انا ممكن اعمل حاجه تانيه
هلال...ايه هي
نجمه...انا خريجة فنون جميلة يعني فن ايه رأيك نغير شكل غلاف المنتجات وانا اصمم الغلاف دا انا خدت كورس في الشغل دا
هلال اعجب بكلامها...ماشي موافق بس بردو هتكوني سكرترتي
نجمه بضحك...حاضر بس هاخد رأي بابا الاول
جه زين والاطفال وقعدوا يلعبوا معاهم...
بعد شوية مشيوا...
نجمه...هو انت ممكن تساعدني في اني استمر في علاج زين
هلال...انا لما جيت هنا عرفت انه مريض قلب وبدأت اجهزلوا احسن مستشفى يتعالج فيها
نجمه...انا خدتوا لدكتور وهو ماشي معاه بعلاج بس الدكتور قال انه خلال شهر لازم يعمل العمليه
هلال بهدوء...متقلقيش هيعملها وهيبئا زي الفل
نجمه...يارب
هلال...تعالي اوصلك
نجمه...شكرا مش عاوزه اتعبك
هلال بصرامه...قولت يلا انا مش باخد رايك
مشي ونجمه قالت بغيظ...كل ما ابدأ اميييل يبني حيطه بطريقته دي
هلال سمعها وضحك في سرو...
بعد شوية...
نجمه...انت ازاي عملت كل المحلات دي والشركة والمصنع ومتقنعنيش انك عملت كل دا في العمر الصغير دا انت كتيرك ٢٦سنه
هلال...عندك حق انا لو كنت واحد والدو شغلوا عادي وحياتو بسيطه كان زمانه عشان يعمل كل دا هيوصل ل ٤٠او٤٥سنه بس انا اتولدت على دا
نجمه...مش فاهمه
هلال...والدي كان هو وجدي عندهم محلات ومصانع وبيستوردوا وبيصدروا وانا لما اتخرجت من الكليه كملت الشغل وكبرتوا
نجمه...هما عايشين
هلال...والدي اتوفى من ٣سنين وجدي من ٦
نجمه....اللهم يرحمهم
هلال...ياارب
نجمه...انت عندك كام محل
هلال...عندي ٦محلات كبار وهايبر عندي في الزمالك واكتوبر عندي فيها اتنين وواحد جنب بيتي و________
نجمه بأبتسامه...ماشاء الله ربنا يملاهم بركه يارب
هلال ابتسم...تسلميلي
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
نجمه رجعت بيتها...
نادر نزل يروح لعلا...
وصل تحت بيتها وفضل يرن عليها مش بترد رن للمرا ال ٣وردت اخيرا..
علا...الو مين
نادر بهدوء...انا نادر انزلي انا تحت بيتك
علا بصدمه....ها بيت مين
نادر بضحك...بيتك يلا انزلي
علا قفلت معاه على طول وبصت من البلكونه لقتوا فعلا واقف ف لبست عبايه خليجي بأكمام واسعه ومطرزه من عند الصدر وفي حزام على الوسط بيتربط ل ورا والطرحه ونزلت...
علا بسرعه...انت بتعمل هنا ايه امشي عشان محدش يشوفك ويفهم غلط ومنظرـــ
نادر بأبتسامه ومقاطعه...انا بحبك
علا بصدمه...ايه
نادر...بـ ـحـ ـبـ ـک
علا بصدمه...بتـ ايه بتحب مين ازاي
نادر بضحك...بحبك انتي
علا...قول والله
نادر...والله العظيم بحبك
علا دموعها نزلت وفضلت تمسح فيها وقالتلو بغيظ وحب وحزن...وليه عملت كدا و ليه سبتنيييي وخطببببت
نادر قرب منها ومسح دموعها بأيدو وقال بهدوء...تعالي نروح اي مكان وانا احكيلك
علا بحرج...احم لا طبعا مينفعش اروح معاك مكان لوحدنا
نادر بتفهم...طيب خلاص استني هرن على نجمه وتيجي معانا
علا...تمام
~~
فينفس اللحظه في عربية هلال...
هلال...مستنيكي بكره في الشغل
نجمه...ياهلال هسأل بابا الاول
هلال ببرود...نجــمه انا قولت كلمتي
نجمه كانت هترد بس فونها رن...الووو يانادر~~خلاص اجيلك فين~~طيب ماشي مسافة السكه وهكون عندك~~قولتلها~~طيب كويس~~يلا سلام
هلال بهدوء...هتروحي فين
نجمه...مش هتسأل كنت بكلم مين
هلال بهدوء...انا عارف بتكلمي مين اخوكي بس بقول هتروحي فين
نجمه...نادر عاوزني في كافية ###
هلال...طيب هوصلك ومتقلقيش هقف بعيد عن الكافيه شوية
نجمه...تمام
وجه رساله على فونها فتحتها وابتسمت بجانبيه...
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
نجمه...ها ياشباب اقعدوا اتكلموا
نادر اتنهد وقال...علا انا بحبك يمكن مكنش يبان عليا او يمكن كنت معجب مش عارف انا الي خلاني اخطب هو ______________________
خلص حكي كل حاجه قالها لنجمه قبل كدا وعلا قالت...دا ابن خالتي وهو بردو الي كلمني يوم ما كنت عندكم انت اتسرعت كان المفروض تسألني او حتى تحاول تستفسر
نادر بندم...فعلا بس بردو الواحد مبيتعلمش ببلاش وادينا لسه فيها ها رأيك ايه تتجوزيني
علا وهي باصه قدامها...انا مش موافقه
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
بليل بعد الفطار في شقة نجمه...
دخلت اوضة نادر...
نجمه بهدوء...خلاص يانادر متزعلش نفسك
نادر بضيق وخنقه...سيبيني لوحدي
نجمه...ما خلاص يانادر هي متستهلكش وبعدين هي ندله اصلا
خرجت نجمه وسابت نادر والغضب مالي عيونه...
محمد بحده...نجمههه
نجمه بخضه...نعم يابابتي
محمد...ايه كل يوم خروج انتي واخوكي ومش فاهم في ايه
نجمه باستو من خده...ياحبيبي ولا اي حاجه هو بس من بعد فسخ خطوبته وهو مخنوق شوية
محمد بهدوء...ربنا يصلح حالو
نجمه...ياارب بقولك عاوزه رايك في حاجه
محمد...قولي ياحبيبتي
نجمه...في شغل حلو اوي في محلات ومصانع الخولي هصمم اغلفه جديدة لمنتجاتهم واغير ديزاين المحلات ها ايه رأيك بدل القاعده دي
محمد بجديه...########
༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
غرفة جميع ما حولها ستائر من الحرير وتقف في منتصف الغرفة نجمه من السماء تنظر بأستغراب لما حولها و تمسد على فستانها الابيض الطويييل المصنوع من الحرير وفصوص الؤلؤ...
تلتفت لحركة الستائر ليظهر من خلفها اميرها وهو يرتدي بدلة سوداء اللون ويبتسم لها
نجمه بصدمه...هلال!!
تصدم اكتر عندما يأخذ بيدها ويرقص بها على..
بعترف قدام عينيك من النهارده
انا عمري ليك
سيبني احبك يا حبيبي
وانسى روحي بين ايديك
هو ده اللي حلمت بيه
ضحكته نظرة عينيه
يا حبيبي وانت جنبي
تفتكر انا هعمل ايه
يا حبيب قلبي الوحيد
هات ايديك نبعد بعيد
كل ماعيونك تاخدني
يتولد احساس جديد
هو ده اللي حلمت بيه
ضحكته نظرة عينيه
يا حبيبي وانت جنبي
تفتكر انا هعمل ايه
هو ده اللي حلمت بيه
ضحكته نظرة عينيه
استوووووووووووووووووب...
ياترى ايه دا؟!!
البارت السابع اضغط هناااااااا
تكملة الروايه عمل متابعه من هنااااااا
الرواية كامله اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق