القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية اميرتي الفصل السابع 7بقلم سلمي تامر

التنقل السريع



    رواية اميرتي الفصل السابع 7بقلم سلمي تامر

    رواية اميرتي الفصل السابع 7




    رواية اميرتي الفصل السابع 7كامله وحصريه 


    _عايز تتجوز واحده باين جنبها انك ابنها وهي امك !

    هي دي اخرتها ياطه


    اخر جملة سمعتها ساره من والدة طه ومن بعدها جريت من عندهم وراخت بيتها وهي منهاره من العياط وحاسه بإهانه كبيره اتعرضتلها


    وقفت قدام المرايا وبصيت لملامحها بكره واشمئزاز 


    دخلت عليها اميره بخضه من صوت عياطها

    _مالك ياساره اي اللي حصل


    سارة ببكاء

    _زي ماقولتلك..طبعا معجبتهمش

    انتِ مش شايفه شكلي وجسمي بقوا عاملين ازاي يا اميره!

    انا ولا كأن عندي ٥٠ سنه

    سمعت زينات ام طه بتقوله ان انا باينه جنبه زي امه


    اميره بغضب

    _طبعا لازم متعجبهاش وتهينك

    مش علشان انتِ وحشه..علشان معندكيش ثقه في نفسك وهي حسيت ب ده واتجرأت عليكي انها تهينك

    بصي لنفسك في المرايا وهتشوفي ان ملامحك دي بيعملوا عمليات تجميل علشان يوصلولها


    _بطلي تطبليلي يا اميره


    قربت منها واتكلمت بحنان

    _والله العظيم ما بكدب عليكي..انتِ فعلا زي القمر 

    وفكك من الولية المريضه دي ومتاخديش على كلامها 

    دي قليلة الاد.ب والذوق واللي زيها المفروض ينقرضوا


    _انا هنهي علاقتي ب طه


    اميره بصدمه

    _نعم!

    ده ليه ان شاء الله

    انتِ بتحبيه جدا ومش معنى ان والدته طلعت بالعقليه دي انك تسبيه


    سمعوا خبط عنيف على الباب 

    مسحت ساره دموعها وفتحت الباب لقيت طه واقف واول ما شافها مسك وشها في بإيده واتكلم بأسف ولهفه

    _حبيبتي انا اسف جدا على اللي حصل والله

    مش عارف ازاي عملت كده وليه اتكلمت عنك بالطريقه دي

    بس قسماً بالله انا مسكتش وبهدلت الدنيا


    بصتله بجمود ودخلت شقتها وهو دخل وراها واتكلم بعصبيه

    _ياساره قولتلك ألف مره لما ابقى بكلمك متسبنيش وتمشي


    اميره بتدخل

    _اهدى ياطه هي متقصدش


    _لأ اقصد يا اميره

    وبصيت لطه واتكلمت بجمود مصطنع

    _احنا علاقتنا لازم تنتهي ياطه

    امك طالما مش موافقه عليا يبقى مش هتسيبنا في حالنا وهتخلي حياتنا جحيم


    طه اتصدم من استسلامها ده واتكلم بغضب

    _علاقتنا تنتهي!

    بالسهوله دي ، وبعدين امي مالها بحياتنا

    مفيش حد في الدنيا له الحق انه يدخل في علاقتنا

    انا عرفتها عليكي لأن ده كان طلبك

    مش علشان اخد موافقتها على جوازنا

    انا كده كده بحبك وعايزك وهتجوزك 


    _معلش ياطه احترم رغبتي في انفصالنا


    بصلها بألم وغضب من غبائها واتكلم بموافقه

    _براحتك ياساره..بس خليكي فاكره انك انتِ اللي نهيتي كل حاجه بينا


    سابها ومشى بغضب من عندها وهي انفجرت في البكاء واميره صرخت بنفاذ صبر

    _انتِ هتشليني..هتشلينيي

    ليه عملتي كده يبنتي


    _علشان هو يستاهل واحده احسن مني


    _طب براحتك..بس متبقيش تعيطي ليل نهار بقا لما طه يتجوز ويكمل حياته ويبعد عنك


    _ايه..يتجوز!


    اميره بخبث 

    _اه يتجوز..وهو هيعيش حياته كلها عازب ولا ايه


    ساره برفض

    _لأ..لأ طبعا مستحيل ده يحصل انا مقدرش على كده


    جريت بسرعه وراه لحد ما لحقته وحضنته من ضهره واتكلمت ببكاء

    _انا اسفه يا طه...متسبنيش


    وقف ولف ليها وابتسم من جواه بفرحه من رجوعها لكن اتكلم بجمود مصطنع

    _ايه رجعتي ليه..مش نهيتي كل حاجه


    _معلش ياطه متاخدش على كلامي لما ببقى متعصبه..فكك من كل حاجه قولتها


    _يعني احجز القاعه


    ابتسمت بخجل وهزيت دماغها بموافقه لكن جواها كانت قلقانه من الخطوه دي وخايفه من والدته واخواته 

    __________________

    تاني يوم اميره لبست طقم شيك جدا وحطيت ميكب خفيف وفرديت شعرها الاسود الناعم

    وراحت الكافيه اللي قالها عليه مؤمن

    دخلت وشافته قاعد وقدامه بنت جميله جدا وملامحها جذابه وبيتكلموا بإندماج وبيبصوا لبعض بحب

    ابتسمت بوجع وقررت ان بعد المقابله دي هتنسحب نهائيا من حياته لأن مبقاش ليها لازمه


    قربت منهم ولاحظها مؤمن وقام وقف واتكلم بإبتسامه

    _ايه التأخير ده ياهانم 

    تعالي اعرفك على ندى


    قعدت معاهم واتكلم مؤمن :

    ندى دي اميره صاحبتي وزي اختي

    ودي ندى يا اميره اللي حكيتلك عنها


    بصتلها ندى واتكلمت بإبتسامه رقيقه

    _ازايك يا اميره

    بجد شكلك زي القمر وحبيتك جدا من كلام مؤمن عنك وكنت متحمسه اوي ان اتعرف عليكي


    اتكلمت اميره بلطف وابتسامه

    _حبيبتي تسلميلي يارب وانتِ كمان شكلك حلو جدا مشاء الله


    مؤمن جابه اتصال مهم من شغله بصلهم بإعتذار

    _جماعه دقيقه وراجع اطلبوا حاجه عقبال ما ارجع


    طلع مؤمن من الكافيه وبصيت ندى لأميره ونظراتها اتغيرت تماماً واتكلمت بكره شديد لأميره

    _هو انتِ تعرفي ياقمر ان لما بنت بتلف حوالين واحد مرتبط بنقول عليها ايه

    يتبع

    تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

    اكتب ف بحث جوجل موسوعة_القصص_والروايات 

    الرواية كامله أضغط هناااااااا

    تعليقات