القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified


اسكريبت كامل تجربة ما الفصل الاول والثاني الثالث الأخير بقلم ميرا ابو الخير




اسكريبت كامل تجربة ما بقلم ميرا ابو الخير

اسكريبت كامل تجربة ما 



ال1.

الشخص:  جوزك ف الشارع ماسك واحدة ف وضع مش كويس و حالف يقت"لها ومحدش عارف يحوشه عنها. 

عزة بصدمة: انت بتقوول جوزي انا. 

الشخص:  ايوا انزلي الحقيه محدش قادر عليه. 

نزلت عزة واتصدمت لاقته ماسك بنت ما: هقت"لهاااا اوعووو هقت"لكك يا خا*ينةةة. 

عزة بسرعه راحت عليه:  اهدا يا هشام اوعا سابها. 

هشام بص لعزة وزقها ع الارض بغضب: اوعييي. 

احد الاشخاص:  حد يطلب البوليس بسرعه. 

عزة بخبث ف نفسها:  وهو دا المطلوب. 

قامت جري راحت عليه: هشام انا عزة حبيبتك ركز وفوق عشان خاطري. 

هشام بضعف ساب البنت و هي منهارة جريت. 

هشام بدوخه وقع ع الارض و عزة سندته: اسعاااف بسرعةةةةة. 

بقلم ميرا ابوالخير.. 

بعد شوية. 

الظابط:  هنحوله مستشفى الامراض العاقلية. 

عزة بدموع:  ليه. 

الظابط بص لهشام يلي ع السرير ف المستشفى فاقد الواعي:  عقله مش سليم و التحاليل قالت انه بيتعطى حبوب مخدرة. 

عزة بصدمة: ايههه طب مفيش حل تاني. 

الظابط بنفي: لا. 

بصت عليه بحزن و من جواها الفرحه ع اخرها... 

مر يومين و هشام اتحول المستشفى و بقا ف ركن هادي. 

عزة جت تزوره:  هشام رد عليا انت كويس يا حبيبي. 

هشام لارد. 

عزة بخبث:  امم عارف شكلك كده حلو اوي وخطتي نجحت بامتياز.

هشام بصلها بصدمة. 

عزة بخبث:  اه انا يلي كنت بحطلك الحبوب ف القهوة والاكل و العصير تؤ تؤ يا حرام مسكين. 

هشام بصدمة: ل ليه. 

عزة ببرود:  بسيطة جدا اهلي اجبروني عليك وخدتني من حب عمري و بصراحه انت عندك فلوس تعيشني انا وهو ملوك. 

هشام قام و لسه هيمسكها يضر"بها بعدت بسرعه: الحقوووونيييييي. 

هشام لسه رايح الممرضين داخلوا واخدوه وخدروه. 

بقلم ميرا ابوالخير 

عزة للدكتورة مي:  انا لازم اطلق منه كده كتير اهي اهي. 

خرجت بتمثيل الدموع. 

مي راحت تشوف هشام بعطف:  سبونا لوحدنا. 

هشام كان نام وهي قعدت جنبه بحزن.... 

تاني يوم. 

مي:  يلا كل لقمة. 

هشام لارد... 

مي بابتسامة:  مش حابب تقول مالك بردو. 

هشام بكسرة: هيفيد ب ايه. 

مي بهدؤء: فضفض. 

هشام بغضب: اقووول اييي اني مراتي هي يلي رمتني هنااا عشان عشيقهااا وخدوا فلوووسييييي منيييييي. 

مي:  بس انت مش متجوز يا هشام؟؟؟. 

هشام بصدمة... 

يتبع... 

تجربة_ما




ال 2

هشام بغضب: اقووول اييي اني مراتي هي يلي رمتني هنااا عشان عشيقهااا وخدوا فلوووسييييي منيييييي. 

مي:  بس انت مش متجوز يا هشام؟؟؟. 

هشام بصدمة: انتي بتخرفي تقولي ايهه. 

مي بحزن:  مراتك خلعتك و هتتجوز. 

هشام بصدمة:  خلعتني ليه ا انا عملت لها ايه. 

مي بحزن سكتت. 

هشام بجمود:  انا مش مجنون والله العظيم انا بخير ساعديني اخرج من هنا. 

مي بهدؤء:  طب اي رايك انك اسبوع وهتخرج من هنا لانك بتتحسن. 

هشام بص لها بهدؤء وسكت. 

مي بابتسامة:  يلا كل بقا. 

هشام ابتسم وبدء ياكل و يبص لها من وقت للتاني. 

بقلم ميرا ابوالخير... 

عند عزة. 

عزة بضحك:  اخرته رمتيه اهو يغور. 

حمادة:  جدعة يابت المهم مضتيه ع التنازل. 

عزة:  اه يا روحي انا موحشتكش ولا ايهه. 

حمادة بخبث:  وحشتيني اوي يا روحي م بلاش نتجوز و خالينا كده. 

عزة بغضب:  كده ازاي يعني. 

حمادة بتوتر:  بهزر يا بت مالك كده تعالى هقولك. 

بعد مرور شهرين ونص.... 

هشام كان خرج من المستشفى و اتعفي و عزة اتجوزت حمادة. 

علاقة مي ب هشام اتطورت جدا وبقوا اقرب اتنين لبعض. 

هشام قرر ينتقم من عزة بس مستني فرصته عشان ياخد حقه. 

ف يوم ما.... 

عزة نايمه و حمادة سهران ك العادة لاقت يلي جه جنبها. 

عزة بنعاس: انت جيت يا حبيبي. 

:  جتلك ياروح حبيبك. 

عزة فتحت عينيها بصدمة: ه هشام. 

هشام بخبث:  بقا كده تخلعيني وتتجوزي بفلوسي اخص عليكي. 

عزة بخوف؛ ا انت ازاي هنا اطلع برا. 

هشام صقف داخل اشخاص:  هي دي يلي انا قصدي عليها. 

عزة بصت ليهم: ا انتو مين هشام انت هتعمل ايه. 

هشام طلع ورق: امضي الاول و هتعرفي يا حلوة انتي. 

عزة برعب مضت ع الاوراق: متاذ*نيش والنبي. 

هشام وقف وبص للاشخاص:  اهي قدمكم عاوزاكم تعلموها الادب. 

عزة بخوف:  وحياة ابنك م تاذ*يني انا خلفت وانت ف المستشفى. 

هشام؟؟؟؟؟. 

يتبع... 

بقلم_ميرا_ابوالخير... 

تجربة_ما.


الاخيرة. تجربة_ما.

هشام وقف وبص للاشخاص:  اهي قدمكم عاوزاكم تعلموها الادب. 

عزة بخوف:  وحياة ابنك م تاذ*يني انا خلفت وانت ف المستشفى. 

هشام: انتي بتقولييي ايه يا بت انتييي. 

عزة بتوتر: ا انا خلفت عيل والله معقوله هتاذ*ي ام ابنك. 

هشام بسخرية:  اممم يلي خلعتني و رمتني ف المستشفى و مش بس كده واحدة خاينة تفتكري هصدقك تؤ تؤ انا مش عبيط. 

عزة برجاء:  طب سابني امشب والنبي. 

هشام بسخرية:  مش بعد اما اشوف ابننا الله هو فين. 

عزة بدموع:  كانت كدبة عشان تسبني انا مبخلفش اصلا والله. 

هشام ببرود: طب مانا عارف يلا باي باي يا قطة. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

سابها و مشي مع الر*جالة دي... 

بعد شويه. 

صوت صراخ قوي والكل اتلم حولين جث*تها. 

احد الناس: لا حول الله يارب دي ا*نتحرت. 

اخري:  اطلبوا البوليس. 

عند هشام. 

كان قاعد مع مي بهدؤء:  ما*تت كاف*رة. 

مي بحزن: ربنا يسامحها هي خافت منك ومن رجالتك. 

هشام:  والله العظيم م كنت هعمل حاجه انا كنت بخو"فها هي يلي نطت من الشباك. 

مي بهدؤء: ربنا يرحمها طب وجوزها فين. 

هشام بسخرية:  اول م سمع الخبر تجاهله وهرب. 

مي بهدؤء:  احم ناوي تعمل ايه. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

هشام بابتسامة:  اكمل نص ديني. 

مي: يعني ايه. 

هشام بحب: تتجوزيني. 

مي بكسوف:  احم ابقا قابل الحج والحجة سلام. 

هشام بضحك:  ياولية استني خدي يابت انتي. 

جريت وهو راح وراها... 

بعد مرور سنة.. 

كان واقف ع البحر و هي ف حضنه و شايل طفل صغير:  الحياة حلوة بس مع يلي ربنا هيعوضنا بيه. 

مي بحب:  وانا عوضك ياترا. 

هشام بحنان: انتي اجمل واحن عوض ف الدنيا دي كلها ع الاقل جيتي بعد تجربة ما. 

تمت... 

بقلم_ميرا_ابوالخير...


رايكم


تعليقات

التنقل السريع