القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية أدركت الحقيقه البارت الاول بقلم مريم سمير



رواية أدركت الحقيقه البارت الاول 1بقلم مريم سمير

رواية أدركت الحقيقه البارت الاول1




رواية أدركت الحقيقه البارت الاول 1كامله وحصريه 


_هتفضلي قاعده بالفستان كده !!

=أيوه ومتقربش بالله عليك يا احمد ابوس ايدك 

_بوسي 

=اي؟

ضحك_ متخافيش يبنتي ، انتي خايفه مني بجد !!

=انت أعز أصحابي مستحيل اخاف منك 

_وبتترعشي لي لو انتي مش خايفه !!

=عشان .. احمد بالله عليك بقي 

_هو انا جيت جمبك ! يبنتي بالشكل د هتجيلك نوبه ضيق التنفس ومش هلحقك الله يهدك

=خلاص ههدي

_ايوه كده 

=ايدك لتوحشك يلا انت بتطبطب علي راسي هو انا كلبه!

_ايوه اظهري لكن جو الخوف دا مش لايق عليكي

=تمم انا ماشي 

_بت انتي راحه فين !

طلعت جريت علي الحمام وقفلت الباب عليا بسرعه 

_مريم ، انتي عبيطه؟ ليكي خال أهبل ؟

=لا لييي؟

_انتي مشوفتيش نفسك وانتي زي النعامه الي أطلقوا سراحها ! 

=تمم ، انت لو إتقرأ عليك قرآن هتتحرق صح؟

_انا الشيطان بعد كل د ! انا الي طلعت نموذج حقير !!

=نام بقي روح نام يا احمد الفرح كان متعب 

_هتفضلي انتي في الحمام مش كده !

=ايوه 

_ايوه؟

=مقولت اه حاكم دماغنا

_والله لأندمك يجميل 

=ايدا في أي 

سمعت صوته بيبعد ف خدت نفس بتنهيده ، احيه لا بجد بيج احيه والله، انا وأحمد ! متجوزين !! انا عمري متمنيت اتجوز ، بس اهلي فرضوا عليا اني لازم اتجوز عشان عمري بقي ٢٨ سنه ! فيها اي يعني ! ٢٨ بس نينجا سيده اعمال وناجحه جدا في شغلي ، مستقله ماديا وبصرف علي نفسي ، اه احمد صاحبي من ايام ثانوي عشره ١٢ سنه ، كان فعلا نعم الصديق والملجأ اللطيف الي كالعاده بصب فيه أحزاني واطلع من تاني ببور جديد وامل متجدد بسببه ، يمكن هو من احلي الحاجات الي في حياتي ، بس مش لدرجه اني اتجوزه لا مش للدرجاتي بجد !

سمعت صوت كركبه ف طلعت بسرعه لقيته واقع 

_انت ، انت كويس !

=..

_قوم معايا قوم 

لفيت أيده حوالين رقبتي وقعدته علي الركنه 

_اي مش بتعرف تمشي ! بتسنن لسه؟

=..

_وقعت ازاي اصلا الصاله مفهاش حاجه تخليك تقع 

=..

_يبنيييييي 

ضمني عشان أيده كانت لسه علي رقبتي ف زقيته

_تصدق انك غدار يلا 

=عشان تعرفي انك بتخافي عليا جامد وبتتخضي لما يحصلي حاجه 

_انا يبني؟ لي انت مين انت ابن مين انت !

=بقي كده 

ضمني ليه تاني فشهقت _احمد ابعد عنييي

=طب والله حضني حلو 

_احمد مش بهزر ابعد عنيي

=يبنتي اهديي يخربيت فستانك 

بعدت عنه وهو بيضحك =يلا انثي الغوريلا طلعيها من جواكي واجري علي الحمام

_انا داخله اغير الفستان د 

=يريت ، ربنا يكرمك يبنتي والله

_وهلبس عبايه استقبال 

=ربنا ينتقم منك حسبي الله ونعم الوكيل

دخلت وانا بضحك وغيرت الفستان ولبست ترينج وقعدت قدام التسريحه ، فكيت شعري وبصيت علي وشي ، هو انا كبرت ! العمر عديي وانا محستش بيه ، دايما بسمع جمله هنفرح بيكي امتي ؟ علي الله تكونوا فرحانين دلوقت ، تعالوا إلبسوني بقي عيشوا مكاني يلا 

_د انت الحظ يحظ يحظ بقي

=برا يا الي مش محترم انت

_انا بعاكس وانتي بديي كلام زي الدبش خلي بالك انا صبري لو نفذ ه..

=هتعمل اي ؟

_هشحنه مالك قفوشه ليه

=عاوزة انام 

_تمم ماشي

=ولا منمش !

_الي انتي عايزاه 

=طب أنا جعانه

_في المطبخ اكل و..

=ولا اعمل دايت ؟

_مريم !

=نعم 

_ولا مدام 

=دا انت جامد بقي 

_ولذوذ وحلو وحاجات جامده كده انتي عرفاها كويس 

=احمد انا كبرت؟

_اه تقلبات وهرمونات صباح الفل

=مش بهزر 

_وشي كبر؟ مبقتش حلوه ؟

قرب مني ولمس وشي =انا شايف انك جميله جامد والله يسطا

_وشي كبر ؟

=لا لسه زيي منتي بنفس روح ثانوي ، روحك الحلوه الي مهما عدي وقت مبتقلش ، روحك الي شايفه كل الناس كويسه ، الي بتاخد علي قفاها ، قفاكي بقي قد كده ما شاء الله

ضحكت وسكتت وبصيت علي أيده الي لسه علي وشي وهو باصصلي ومبتسم 

_انا جعانه انا غيرت رأيي

=منك لله والله مش بهزر 

مشيت من قدامه ودخلت المطبخ وخدت نفس عميق، انا لي مضربتوش بالقلم ! دا حيالله جوزي يعني احنا هنظيط ولا ايي!!

طلعت وانا ماسكه صنيه أكل فلقيته في وشي

_افضل اطلعلي في كل حته 

=يبنتي منا قاعد معاكي في نفس الشقه !

_احلف ! طب تعالي كل

كلنا سوا وخلصنا ودخلت الصنيه المطبخ وطلعت تاني 

_ها كنا بنقول اي بقي؟

=انا حاسه اني عاوزة اغسل المواعين 

_نعم !

=السجاد ؟

_يبنتي !

=لا انا اقلب السراير وأكنس تحتها 

_..

=هخلع السيراميك وامسح مكانه 

ضرب جبهته ب أيده وقرب عليا وهو متعصب 

_هتمد ايدك علي واحده نسوان ؟

=لا مش بمد أيدي علي نسوان للاسف

_الحمد لله انا نسوانه واحده 

=انتي تطلعي عين بلد 

_لو مش عاجبك طلقني يا احمد 

=ها واي تاني 

_ولا ولا انت بتخوني 

=..

_انت ملكش امان كلكم مصطفي ابو حجر ، د انت اسمك احمد يلا انت هتنسي نفسك يا الخاين!

=..

_ولا ولا انت بياع 

=خلصتي؟

_مش عارفه عاوزة اطلق بجد 

مسك راسه وقعد علي الركنه

=خشي نامي خشي نامي يما يلا بس عشان الضغط لو علي مش هيلحقوني

_تعرف يا احمد ، جدي كان راقد نفس رقدتك ديي قبل ميموت

_دي معتتش عيشه 

=انت بتشوح!

_ايوه انتي مش بتشوفي ولا اي 

=بتأكد بس ، ولو بتشوح من دلوقت هتعمل اي كمان يومين هتزقني من البلكونه!

_ياما كان نفسي 

=نعم !

_عاوز اتفرج علي ميسي !

=اه بحسب 

_دا ظووولم والله ظووولم 

دا انا لبست 

=والله بقي كده !!

_في احلي قدر في حياتي ، منتي لو تسبيني اكمل بس انتي ..

=ظالمه انا ست قادره 

_لا يمريم انتي مش ظالمه من دلوقت ، انتي طول عمرك ظالمه 

=اي؟

_اي!!

=مش هتنام؟

_لا هخرج مع صحابي 

=انت بتقول اي!

_مهو اكيد هنام بتسألي أسئله تفتقد المنطق والله

=طب قوم اتخمد مد 

_مريم دي مش طريقه حوار بين واحد ومراته ، دي طريقه حوار بين بلطجيه علي قهوه بتخانقوا علي مشاريب

=يا ابو عمو فكك مني 

_اه تمم مهو انا الي جبته لنفسي انا الي استاهل والله

=كنت راحم نفسك من وجع القلب

_انا بعشق المعاناه بموت في ضيق التنفس برا عنك انتي

=هنفضل نتكلم كده ! لو فضلت طريقه الحوار كده هسيبك وامشي 

_طب متمشي !!

=طب فكر 

_فكرت امشي 

=فكر يا ابن الحلال 

_فكرت بقولك 

=فكرت؟ طب فكر تاني احنا ورانا اي 

_يبت يبت بصوت تامر حسني 

ضحكت وبصتله وعيني لمعت ، عمري ملقيت حد شبهي كده والله ، كلامه تصرفاته تفاهته كل حاجه حرفيا كل حاجه كأنها فوله واتقسمت نصين بيني وبينه ، بعرف بيفكر ف اي بجاوب علي أسئلته قبل ميسألها ، حاجات كتير حلوه جامد معاه 

قرب مني وانا بعدت بسرعه 

حاجات كتير سافله معاه انا غلطانه اني بمدح في شخص زي دا ، ايدا طلعت مش محترم؟ طب اني اسف سلامو عليكم انا بقييي

_احمد لو قربتلي هصوت ألم عليك الشارع

=..

_هرقع بالصوت هفرج عليك الناس و..

حط ايده علي بوقي بسرعه وانا برقت 

=تعرفي لما تتصدمي وتبقي مكتومه بتبقي احسن 

_..

=شوفتي وانتي هاديه جامده ازاي!!

كنت مبرقه ومحمريه وحاجه في منتهي ايدا في أي!!

=بصي خلينا متفقين انك جامده وانتي هاديه وانتي معتوهه، واقولك كلمتين حلوين فـ تتكسفي فـ تحلوي ، فقوم قايل كلام احلى 

_..

=يااااه علي المتعه ياااه انك ساكته دي حاجه جامده ، بس هبلك اجمد ، نص هطلك لو تكرمتي والله

_..

شال أيده من علي بوقي وحط شعره ورا ودني وبصالي ، الجرس رن فبصينا علي الباب احنا الاتنين ..


#أدركت الحقيقه ❤️

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

تعليقات

التنقل السريع