القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية جحيم ابن عمي البارت 14_15_16_17_18_19_20_21بقلم شروق احمد



رواية جحيم ابن عمي البارت 14_15_16_17_18_19_20_21بقلم شروق احمد 




البارت ال١٤

جبل.. وليد نت طلعت عايش اه يو*سخه ياللي مدور*ها

وركب سيارته وطلع عل الفيلا

وطلع اوضت فيروز 

جبل جبها من شعرها... انتي بتخو**نييني ياو**سخه ومع مين مع وليدد

فيروز بصراخ.. ابعد عني ياقتا*ل القتل"ه وطلعت بتعرف تقت*ل وشغال ما*فيا امال عامل لي وش البرئ هااا

جبل بصدمه.. نتي عرفتي منين

فيروز.. مش ضروري عرفت منين كويس ان عرفت قذر*تك انت ياجبل عملت كدا ليي هااا كلو كوم وانك تق*تل حبيبتك كوم تاني وطلعت حبيبتك دي جميله ليي ها ليه تقت*ل صحبتي اللي مليش غيرها لييي

جبل بعصبيه وعيون حمراء. عيزه تعرفي قت*لتها لي عشان كانت بتخطط لعداد مو*تك بعد ماحصل اللي حصل بيني وبينها قتلته*ا سمتها عشان متعملكيش حاجه واه جميله كانت حبيبتي بس طلعت خا*ينه كانت بتتفق مع وليد الو*سخ عشان يقتلو**كي بس اقولك اي انتو حريم كلكو شما*ل بتجرو ورا قله الادب 

فيروز وقعت من طولها مستحملتش

جبل كان واقف زي الصخر وسبها ومشي 

بعد وقت مش كبير 

فاقت لقت نفسها ف مكانها وفضلت تعيط 

جبل راح نايت كلاب وفضل يشرب ويتوح ويرقص مع البنات وبعدين روح الفيلا

كنت فيروز بتصلي 

جبل بسكر.. فيروز

فيروز خلصت فرضها.. نعم

جبل.. تعالي

فيروز رحتلو.. نعم 

جبل.. انتي حلوه كدا لي لي خو*نتيني 

فيروز بتوتر.. جبل ابعد انت شا*رب

جبل.. ايوه بس فايق

فيروز.. جبل ابعد بالله عليك

جبل.. تؤتؤ اهدي ها 

فيروز... جبل ابعد 

جبل.. اهدي دا انتي هتنبسطي وقر*ب منها وو

اشرقت الشمس 

فيروز كانت نايمه ف حضن جبل

فيروز.. اخر مره هبص ف وشك ياجبل عشان هنتق*م منك عل كل اللي عملتو فيا ومش هخليك تلمس*ني تاني ياجبل قامت من السرير ودخلت الحمام وخدت دوش ونزلت تعمل فطار عشان ميزعقش معاها

فيروز لنفسها.. انتي م لازم تستسلمي يافيروز

وخلصت الفطار ونضفت البيت

جبل صحي ملقاش فيروز قام اخد دوش ونزل لقي الفطار جاهز والفيلا نضيفه

وفيروز قعده ف المطبخ استغرب

وبعدين قال.. ونا مالي 

وقعد يشرب القهوه بتعتو ويفطر جالو اتصال.. الو 

تعبير وشو بقت كلها غضب وبيبص الي فيروز وفيروز خافت من نظراته بعد مقفل... فيروزززز

فيروز.. اي 

جبل.. حقيقي الكلام اللي سمعتو دا 

فيروز.. كلام اي

جبل بغضب.. ان ليكي علا*قه باللي اسمو وليد

فيروز بصدمه.. اييي

يتبع 



البارت ال15

فيروز.. اي لا طبعا مين وليد دا 

جبل.. بطلي كدب يافيروز

فيروز.. اه هو في وحد كلمني بس معرفش اسمو 

جبل.. انتو كدا كلكو خا*ينين ليييي

فيروز بقوه.. احترم نفسك ياجبل عشان انا مش هسمحلك تكلمني كدا تاني انا عمري ماخو*نك يااستاذ مش زنبي انهم خا*ينين بس لا مش خا*ينه مش فيروز المحمدي اللي تعمل كدا ابدا انت فاهم

جبل كان مستغرب قوتها دي.. لاا انتو صنف خا*ين متحبوش غير الفلوس انتو اصلا صنف و**سخ

فيروز.. مسمحلكش ياجبل بيه تقول عني كدا انا مليش دعوه شوف مين خا*نك تلاقيك نت اللي ناقص روح عا*لج نفسك من المر*ض دا بقااا

جبل بغضب.. انتي بتقولي اي انتي ازاي تتجراي تتكلمي مع اسيادك كداا انتي نسيتي نفسك ولا اي نتي خدا**مه هنا وبس يافيروز

فيروز.. انا مش خدا*مه عند حد ياجبل  بعد اذنك كفايه تهزيق لحد كدا لحد امتي هسكتلك ها لحد امتااا

جبل.. نتي اللي جبتي لنفسك يافيروز

وخرج وسبها 

فيروز وقعت وفضلت تعيط ومكنتش قادره تتنفس.. اهه منك ياجبل لحد امتي هتبقا غبي كداا اههه 

ونضفت مكان الاكل ودخلت الاوضه ونامت عل السرير 

فيروز.. انا لازم اسيب البيت وامشيلو بس لازم انتق*م قبل ماامشي لازم انتق*م منو

فيروز نامت بعمق كانها بتهرب من الواقع

عند جبل

جبل.. يعني اي الصقفه خدها منير

حمزه.. ياجبل باشا هو اللي كسبها المره دي

جبل بغضب.. اطلع برهه

حمزه بخوف.. حاضر وخرج

جبل بغيظ وغضب.. وديني لوريك يامنير الكل*ب انت اللي حد*فت نفسك ف النا*ر

عند ناس تاني ف الصعيد

ريهام.. يعمي انا مش عايزا اتجوز فهد فهد مش بيحبني ونا مش بحبو 

العم بغضب.. اللي سمعتي دا اخر كلام عندي

ريهام نزلت راسها بيأس.. حاضر يعمي 

العم.. كتب الكتاب الخميس الجاي 

ريهام.. تمام

ودخلت اوضتها وفضلت تعيط

فهد.. م بنت انا عشان تغصبو**ني عل جوازه

العم.. يافهد دي ريهام بت عمك

فهد.. مش زنبي ياابويا انها م جيلها عرسان عشان مشلو"*له اخدها اعمل بيها اي دي اناا 

الحج رضوان.. فهدد خلي ف بالك اللي بتشتمها دي بنت عمك ومراتك ومتنساش انها بنت اخوي

فهد.. يوووهه

وسبلهم البيت وخرج

الحج رضوان.. يارب يهديك يابني

فهد كان بيتمشا بالعربيه وكان مخنوق ان سايب حبيبته وفوق كل دا هيجوزو ريهام اللي مش بيطقها

فهد بشر.. انا هوريكي ازاي توافقي كدا والله لوريكي النجوم ف عز الضهر 

عند جبل روح البيت لقي فيروز نايمه 

جبل.. فيروز

فيروز بنعس.. سبني نايمه

جبل بحده.. قوميييي

فيروز.. عايز اي ياجبل

جبل بقرف.. جبل بيه ياز*باله

فيروز.. مش ز**بالة انا

جبل.. لا ز**بالة وخد**امه

فيروز قامت وقفت قدامه وبصت ف عيونه.. ونا مش خدا**مه ولا زبا**له ياجبل عشان انا بنت عمك وهفضل طول عمري بنت عمك مش عشان اتجوزتني يبقا ملكتني لا انت متجوزتنيش عشان تمتلكني

جبل.. انا اتجوزتك عشان اخليكي خد**امه عندي هنا

فيروز.. تمام ياجبل لنفترض ان خدا**مه ولو انا خدا**مه لي بتاخد مني حقك الشرعي

جبل.. قولتيها حقي يعني اعمل اللي نا عيزو

فيروز.. مش هسمحلك

جبل.. تحبي تشوفي

كانت هترد عليه بس سمعو صوت مكنوش يتوقعو يسمعو 

منير بخبث.. ازيك ياجبل بيه 

جبل خبه فيروز ورا ضهره... منير اي اللي جابك هنا

منير بخبث.. جيت عشان اقولك ان انا خدت منك الصفقه وقريبا هاخد منك حاجه تاني بس بتحبها

جبل فهم ان الكلام عل فيروز.. مش هتقدر

منير.. لا هقدر تعالا اتفضل ياابو فيروز

فيروز بصدمه.. بابا

يتبع 


البارت ال16

فيروز.. بابا 

الاب.. وحشتيني يابنتي

فيروز.. مش كنت مسافر 

الاب..وحشتيني جيت اشوفك واخدك واسافر

جبل بزعيق.. تاخد مين ياراجل ياعجوز دي مراتي

فيروز.. كفايه وجع قلب بقا انا تعبت يجبل وم هستحمل ان اتعب معاك وكويس ان باابا جه عشان امشي

جبل مسك ايدها وضغط عليها جامد.. مش هتمشي يافيروز ولو طال بيا ان اقفل عليكي واحبسك هعمل كدا 

فيروز بصت ف عيونه.. انت لي بتعمل معايا كدا ليي ساعات بتتضر**بني وساعات بتبقا حنين انت بتعملني كدا لي انا بنادمه

جبل.. عشان وسكت

فيروز.. استناني يابابا انا همشي معاك انا ومؤمن هسافر معاك فرنسه (ووجهت الكلام لجبل) ونت هتطلقني حالا 

جبل بغضب.. انتي طالق طالق طالق

فيروز.. اخيرا يخي بقيت حره بعد اذنك 

ومشيت بحزن

جبل بغضب.. انا هوريك يامنير الكلب

وخرج

وابو فيروز استناها

فيروز كانت حزينه ان طلقها بس فرحانه ان بقت حره رنت عل مؤمن 

فيروز.. مؤمن 

مؤمن.. اي يحبيبي

فيروز.. يلا جهز شنطتك عشان بابا جه وهيخدنا معا فرنسا 

مؤمن.. جه امتي

فيروز.. بعدين احكيلك

مؤمن.. طب وجبل

فيروز بحزن.. انسا حاجه اسمها جبل جبل خلاص طلقني

مؤمن بحزن عل اخته.. طيب يحبيبي هجهز وتعالو خدوني

فيروز.. تمام 

ولبست وجهزت شنطتها وخرجت

فيروز.. يلا يابابا

الاب بطيبه.. لو بتحبيه خليكي معا

فيروز.. بابا جبل بقا وحش اوي بقا يش"ك فيا ومش محترمني ومعتبرني خدا**مه يلا يابابا عشان نمشي

الاب.. ماشي يلا 

وفعلآ خرجو راحو فيلا مؤمن. 

مؤمن.. انا جهزت

فيروز.. طيب يلا يخويا

مؤمن.. بت بت وربنا ازعلك

فيروز.. متقدرش

مؤمن.. شايف يابابا

الاب.. اعمل فيكو اي انتو لسه اطفال كدا

مؤمن.. واكتر من كدا 

الاب بضحك.. طيب يلا يخويا

مؤمن.. متزقش احج

الاب.. يلا يبني 

وفعلا وصلو المطار 

سمعت صوت حد بيقول.. لا يافيروز متسبنيش انا بحبك

فيروز بصت لقت جبل

فيروز بصدمه... جبل

يتبع



البارت ال17

فيروز.. جبل

جبل.. متبعديش عني يافيروز

فيروز.. نت اللي اختارت

وفجاه فاقت عل ايد مؤمن.. يلا افيروز سرحتي في اي

فيروز لنفسها.. يعني دا كلو تخيولات

فيروز.. يلا يابني

وانتلقو عل فرنسا 

عند جبل روح البيت ملقيش فيروز قال لنفسه.. امال فاكر انها م هتسيبك غبي انا طلقتها 

ونام عل السرير وم قادر ينام قاعد يفتكر ايامو مع فيروز الي حبها بجد بس خاف عليها من منير 

جبل حضن المخده اللي بتنام عليها فيروز ونام

بعد 5سنتين

جبل كان متغير تماما كان علطول جديه وكان بيهلك نفسه ف الشركه ويجي عل النوم 

اما عند فيروز كانت بتتفرج عل صورها مع جبل ايام زمان وتعيط

وعند ريهام وفهد كان فهد بيعملها وحش اوي وهي مستحمله 

اما مؤمن كان بيكلم نور وبيحكي معاها وهي حبته اكتر بس كانت بتتهرب منو

عند فيروز

فيروز.. بابا عايزا انزل اشتغل ف الشركه عشان زهقت من قعده البيت 

الاب.. حاضر يافيروز 

فيروز.. ربنا يديمك لينا ياحج

الاب بحب.. ويديمكو ليا يبنتي

فيروز... طب اروح اصحي الولا مؤمن 

الاب.. ماشي بس خلي بالك

فيروز.. متخفش عليا ياحج وكملت بخوف لو منزلتش اطلعلي او رن عل الاسعاف 

الاب فضل يضحك عل بنته

فيروز.. ولا ياللي اسمك مؤمن 

مؤمن بنوم وكانه بيحلم.. وحشتيني يانور اامممم

فيروز بستغراب.. نهار ابوك اسود مين نور ديييي انتت ياضضض اصحااااا

مؤمن.. في اييي يابغله

فيروز.. مين نور دي

مؤمن.. ها معرفش

فيروز.. اخلص

مؤمن.. يووه هحكيلك

وحكلها

فيروز.. يختشي قمر

مؤمن.. غوري يابت 

فيروز.. اوعا يعم متزقش طب وملك

مؤمن.. ملك نستها خلاص فرحها فضلو تلت ايام وعمري محط ف بالي واحده متجوزه

فيروز.. ماااني مش متاكده بس ماشي

مؤمن.. لا صدقي

فيروز. ماشي قوم عشان ابوك هيو*لع فينا 

مؤمن.. طب قومي ياوش المصأيب 

فيروز.. شكرا ياذوق

وخرجو من الاوضه وفطرو وفضلو يضحكو 

عند جبل 

كان بيلبس عشان مسافر فرنسا ورا شغل هناك ف شركه M. F 

جبل.. انا مش هتاخر ياحمزه الشركه هنا ف امانتك

حمزه. متخفش انت سايب راجل مش سوسن

جبل.. ماشي وحضن حمزه هتوحشني

حمزه بحب.. ونت كمان 

وخرج راح المطار 

عند فيروز 

كانت بتلبس عشان تروح شركتهم

وكان لبسه بنطلون اسود وتشيرت اسود وجاكت بيج

وحجابها الي ذادها جمال وكانت جميله جدا وهيلز اسود

فيروز.. نا خارجه يبابا

الاب.. ماشي يحبيبتي خلي بالك من نفسك

فيروز.. حاضر 

وخرجت راحت الشركه 

كان جبل وصل فرنسا وصل الشركه 

فيروز كانت مستنيه الاسانسير

وجبل وصل الاسانسير ووقفو جمب بعض 

فيروز كانت شامه بيرفان جبل 

وجبل مكنش فاكر ان اللي جمبو دي فيروز حبيبته انها اتغيرت جدا وملامحها بقت اجمل 

دخلت معا الاسانسير

وفجاهه الاسانسير وقف

وفيروز كانت هتمو*ت من الخوف

فيروز بخوف.. حد يلحقنااا

يتبع


البارت ال18

فيروز.. حد يلحقنا انا اتخنق*ت 

جبل كان واقف ومفيش شبكه عشان يتصل بحد

فيروز... انا عندي فوبيا من الاماكن المغلقه حاول تفتحوو

جبل.. اهدي اهديي 

فيروز. انا خايفه 

جبل حضنه.. اشش اهدي اكيد ف مشكله ف الاسانسير هيصلحو اكيد 

جبل كان مستغرب ان بيعمل حد كدا ان من ساعت مشيت فيروز وهو بطل يتعامل مع حر*يم

جبل.. اشش اهدي 

فيروز مستحملتش واغم عليها

جبل.. ياانسه ياانسه فوقي اي المصا*يب دي ياربي

جبل حضنها عشان تشم برفانه وبدات تفوق

فيروز.. افتحو الباب

جبل.. اهدي بيصلحو فيه 

فيروز.. اكيد بابا قلقان عليا هو ومؤمن ياربييي

جبل حس ان سمع اسم مؤمن دا قبل كدا بس طنش

وباب الاسانسير اتفتح وخرجت منو بسرعه وفضلت تستنسق الهواء

جبل للسكرتيره.. جمال بيه موجود

السكرتيره.. اه يافندم

جبل.. تمام 

ودخل وسلم عل عمه (ملحوظه ابو فيروز سمحو مهما كان ابن اخو) 

جبل.  عمي وحشتني 

جمال.. ونت كمان وحشتني ياجبل

وفجاه دخلت فيروز.. جمال بيه دول لازم تمضي عليهم(مبتقلوش يابابا ف الشغل) 

جمال.. تعالي يافيروز

جبل بصدمه.. فيروز

فيروز.. اي يابابا 

جبل.. نتي فيروز

فيروز.. افندم

جبل.. ها لا ولا حاجه 

جمال.. اه هي دي فيروز ياجبل 

فيروز.. طيب يبابا امضي يلا 

جمال.. حاضر يبنتي

ومضي وهي خرجت

جبل.. هي ازاي مش فكراني

جمال.. يمكن عشان ربيت دقنك وشعرك ف عشان كدا مخدتش بالها

جبل.. عمي هو نا ممكن اتكلم معاها

جمال.. لا يبني انا مصدقت بنتي الضحكه رجعت ليها تاني خلينا حبايب كدا 

جبل.. تمام ياعمي

وخرج

لقي فيروز عمله تضحك مع شاب

فيروز.. وربنا انت مشكله يامراد

مراد بمرح.. امال اي يااختي دا انا البنات كلها هتمو*ت عليا

فيروز.. كتر خير ياسمين وربنا 

مراد.. ياسمين دي المفروض تصلي ركعتين شكر عشان ربنا عطاها واحد زيي

ياسمين.. احم احم حد بيتكلم عليا 

مراد.. هي مش انا 

فيروز.. ياجبان

جبل كان بيرقبها وهي بتضحك 

فيروز لحظت.. افندم

جبل.. ولا حاجه ومشي

فيروز دخلت لابوها

فيروز.. امال مين دا يابابا 

جمال.. دا واحد شغال معايا 

فيروز.. اسمو اي

جمال بستغراب.. لي

فيروز.. قول بس 

جمال بتنهيدا.. جبل المحمدي اللي كان جوزك يافيروز

فيروز بصدمه... اييييي

يتبع


البارت ال19

جمال.. هي دي الحقيقيه يبنتي

فيروز. ماشي يبابا 

وطلعت م الشركه وفضلت تتمشي بالعربيه 

وكانت تايهه خالص ازاي يرجع بعد كل المده دي وعايش حياته عادي ياترا عرفني ولا نسيني اكيد نسيني

عند سهر لينا فتره مجبنهاش

سهر سابت جبل بعد ممشيت فيروز وعاشت حياتها واختمرت ولبست خمار وبقت ملتزمه مع ربنا وبقت وحده تانيه واشتغلت ف الشركه بتعت جبل وكانت مبسوطه بتغيرها دا 

عند جبل 

جبل كان قاعد بيفكر ف فيروز.. ياااا يافيروز اخيرا لقيتك بس اخلص من منير الكل*ب دا وارجع لحياتي الطبيعيه وابعد عن شغل الما*فيا وارجعلك يحبيبتي وفضل يبصلها بحب ف صورتها 

عند فهد ابن عم فيروز 

كان رجع لطبيعتو تاني وشاف حياته ونسي فيروز وكان بيروح النا*يت وبيسهر للصبح 

عند معتز 

معتز... ياااا اخيرا فيروز هتبقا لياا وهد*وق كل الحلو وفضل يضحك بخبث 

عند فيروز

روحت البيت وكانت هلكانه

ونامت بدون متحس

عند جبل 

جبل.. سهر هاتيلي كل الاوارق بتاعت الصفقات

سهر وهي منزله راسها. حاضر ياجبل بيه حاجه تاني

جبل.. لا ياسهر روحي

سهر.. تمام

وخرجت من عندو 

جبل مطلع صورتها.. وحشتيني اوي يافيروز 

ساعتها الباب خبط 

فتح الباب

الظابط.. انت جبل المحمدي

جبل بستغراب.. اه انا 

الظابط.. انت لازم تيجي معايا ف القسم حد مبلغ عليك اسمو منير توفيق لما تيجي القسم هتفهم

جبل... طب ابعد ايدك انت متعرفش انا مين ولا اي

الظابط نزل راسو.. انا اسف بس دا شغلي

جبل.. تمام انا هاجي معاك

وخرج مع الظابط

عند فيروز 

كانت نايمه عل السرير وكانت زهقانه اوي

فيروز... اعمل اي ف ام الزهق دا

فونها رن 

فيروز... اي ياكيان

كيان.. الحقي يافيروز جبل المحمدي مشرف عندنا ف القسم

فيروز بصدمه.. جبل

يتبع


البارت ال20

فيروز.. جبل انا هلبس وجايهه

وفعلا قامت لبست وراحت القسم

عند جبل

جبل.. انت بتقول اي مستحيل طبعا ادخل السجن انا انت مش عارف انا مين ولا ايي 

الظابط.. ياجبل بيه انت لازم تتدخل الزنزانه

جبل. ونا مش دخلها

فجاه الباب خبط ودخلت فيروز وجبل اتصدم

فيروز.. ممكن ياكيان تسبنا

كيان.. حاضر 

وخرج

فيروز.. انت ازي جيت هنا

جبل بغيره شدها من دراعها.. نتي تعرفي كيان منين 

فيروز.. مش ناقصه غيركتك دلوقت ياجبل

جبل بغضب.. فيروز تعرفي منين اكيد بعد متطلقتك مشيت*ي عل حل شعر*ك

فيروز بصدمه.. تصدق بالله انا ندمت ان جتلك

جبل... اخلصيي

فيروز.. كيان دا صحبي وجيراني

جبل.. ممم 

فيروز.. اخلص انت هنا لي

جبل.. منير الكل*ب دخلني السجن

فيروز بستغراب.. لي

جبل.. بيقول ان سر*قت منو الصفقه والشركة وكلام من دا

فيروز اتصدمت.. ونت عملت كده 

جبل بغيظ.. انتي هبله يافيروز

فيروز.. ها لييي

جبل.. انا هعمل كدا لي اكيد دي لعبه منو

فيروز.. خلاص اهدا انا هجبلك اكبر محامي

جبل.. تمام انا عايز اخرج من هناا وانتق*م

فيروز.. ياخي اتنيل

جبل قر*ب منها... بقيتي حلوه يعني وبتخر*بشي

فيروز بتوتر.. جبل ابعد

جبل سحبه*ا من وسطها... اهدي ها

فيروز بصت ف عيونه وسرحت وهو هكذا

جبل بدون وعي قر*ب منها وكان هيبو*سها بس الباب جبل بغيظ.. اتفضل

كيان.. اي عملتو اي

جبل.. ونت مال امك

كيان.. نعم

فيروز بسرعه.. جبل بيهزر معاك 

كيان.. ولا يهمو

جبل.. ونا مش بهزر

كيان.. يسيدي هخدها منك بهزار

جبل.. بايخ

فيروز.. طب انا همشي هروح البيت لو حصل حاجه رنو عليا وخرجت من القسم وفجاه وهي بتعدي الطريق لقت عربيه سودا وقفت واتنين سحبوها لجوا العربيه 

كيان.. طب هتعمل اي

جبل.. هنتق"م من اللي اسمو منير

كيان.. نت عايز تعمل لنفسك مصيب*ه اهدا كدا

جبل.. اهدا اي دا دخلني السجن

كيان.. اهدا وهنفكر نت لازم تكلمو عشان نسجلو وحاول  توقعو ف الكلام

جبل.. تمام 

واتصل عل منير وسجل المكالمه

منير.. اي دا جبل المحمدي بيتصل عليا قولو غير كدا ياراجل 

جبل.. انت عايز اي مني

منير.. عايزك تسبلي الصفقه

جبل.. دا بعينك

منير.. خلاص هقول انك سر*قت كل شركاتي وصفقتي

جبل.. ونا هوريك هعمل اي 

منير.. مش هتقدر تعمل حاجه انت اخرك الحبس مش قولتلك انا هعرف اكسر غرورك واه صح الغندوره مشرفانا هنا

جبل بعصبيه.. لو لمست شعره منها هوريك يامنير الكل*ب

منير.. الرجاله هتمو*ت عليها بس مسكين نفسهم بالعافيه

جبل.. سمعني صوتها 

منير.. من عيوني

فيروز.. الحقني ياجبل 

جبل.. متخفيش ياعيوني انا هعرف اجيبك 

فيروز. الحقني قبل ميعملو حاجه فيا الكلا*ب دول

منير ضر*بها بالقلم.. اخر*سي بقاا

جبل بعصبيه. يامنير لو لمستها همو*تككك

منير.. سبلي الصفقه 

جبل.. حاضر ابعتلي المكان

منير بسخريه.. من عيوني 

وقفل 

جبل.. احنا لازم نقدم ف الشكوه بتسجيل دا

كيان.. لا كدا فيروز هتبقا ف خطر

جبل.. هنعمل اي

كيان.. الرجاله عرفو يجيبو مكانو من المكالمه

جبل.. طب ومستني اييي

كيان.. طيب يلاا

وخرجو هما الاتنين

عند منير

منير... مش كنت عايز تعمل فيها اللي انت عايزا اعملو 

فيروز.. جبل مش هسيبك يامنير الكل*ب 

منير بخبث.. اهدي بس عشان ميحصلكيش حاجه 

فيروز.. ابعد عني ياحيوان

وفضلت تصرخ عشان يسيبوها 

منيرر.. سبوها

الرجاله سبوها بالفعل

منير.. لو مسكتيش هخلي الرجاله يخلصو عليكي

عند وليد

كان سرحان ان ازي بقا كدا وهو لازم يرجع لربنا تاني

وليد قام صلي ركعتين وفضل يعيط.. سامحني يارب سامحني يارب

وفضل يدعي كتير

وطلع من المسجد وكان مروح لقي شويا شباب بيجرو ورا بنت

وليد سحبها ورا ضهره

الشاب.. هي تخصك يكابتن

وليد.. اه تخصني ليك فيه 

البنت.. ابعد عني ياحيوا*ن مش عايزاك هو بالعافيه

وليد.. اهي قالتهالك مش عايزاك

الشاب.. هتبقي لياا ياامنيه 

امنيه.. ونا مش عايزاك افهم

الشاب.. ماشي

وليد.. وريني عضلات كتافك يلاااا

الشاب.. ماشي هجيلك تاني

ومشي الشاب بصحابو

وليد.. انتي ازاي ف الشارع ف نص الليل كدا 

امنيه ببكاء.. امي تعبانه وعايزا علاج وعلاجها خلص وكنت بجيبو

وبالفعل كانت مسكه شنطه صيدليه

وليد.. طيب تعالي اروحك

امنيه. تمام

وفعلا روحها بيتها

وليد.. متخرجيش تان ف نص الليل انتي فهمه

امنيه بستغراب من أوامره... حاضر

وفعلا دخلت بيتها

وهو فضل يمشي كتيرر

عند جبل

كيان وجبل بالفعل اتحركو ووصلو المكان كان مهجور

جبل.. انا لازم انقذها

كيان.. طيب يلا 

وفعلا دخلو قتل*و كل الرجاله اللي تبع منير

منير بخبث.. يااا اخيرا ياجدع رجعت

جبل سحب فيروز ورا.. لو هتتكلم اتكلم معاايا

منير.. ومالو انت لازم تسبلي الصفقه 

جبل.. انت بتحلم

منير.. يعني اي

جبل.. يعني مفيش صفقه بححح

منير سحب سلاحو وقال.. يبقا تمو*ت لانتا لسنيوره

وفجاه الطل*قه اختر*قت جسد جبل.. اههه

فيروز بصراااخ... جبللل


يتبع

21

ببكاء.. لاااااا جبل ارجوك فتح عينك انا مليش غيرك قوم معايا

جبل بطلوع الروح.. انا مش قادر يافيروزتي انتي حلوه اوي 

فيروز بصراخ.. الحقوني جوزي هيمووت 

حراس جبل جوا شالو جبل وراحو عل اقرب مستشفى 

حطو جبل عل حاجه كدا مش عارفه اسمها👍🏻🙂

فيروز ببكاء..  متحافش انا جمبك

جبل بو'قحه.. اول مره اسمها منك يافيروزتي وغمزلها

فيروز بخجل.. انت فين ولا فين بس 

جبل بغمزه.. هفوقلك وارجعلك ها 

واخدو عل اوضه العمليات 

فيروز بقلق انهم اتأخر جوا

يارب استرها يارب

الدكتور خرج 

الدكتور برهاق.. الحمدلله الطلقه مجتش ف القلب جات سليمه 

فيروز بفرحه.. الحمدلله انو كويس 

الدكتور مشي 

وخرج جبل من اوضه العمليات بس البنج مااثر عليه 

جبل دخل اوضه 

واقفه فيروز شافت ممرضه.. لو سمحت هو انا ينفع ادخل اوضه جبل جوزي 

الممرضه.. اه اتفضل لو تحبي

ومشيت الممرضه

دخلت اوضه جبل لقيتو لسه متبنج

قاعدت جمبو وفضلت تحمد ربنا ان جبل كويس 

بعد ساعتين كانت فيروز نامت من غير من تحس بنفسها من الارهق

جبل بتعب.. فيروز

فيروز.. اي ياجبل فوقت انادم عل الدكتور يشوفك

جبل.. لا خليكي معايا يافيروز

فيروز.. نشوف الدكتور هيقول اي ونا جمبك

جبل.. ماشي حبيبى 

فيروز ابتسمت وجابت الدكتور وقال ان صحتو كويسه وينفع يمشي

جبل.. انا عايز امشي من هنا

فيروز.. ماشي يحبيبي يلا 

وساعدتو يقوم وفعلا رواحو البيت 

فيروز.. نورت بيتك

جبل بحب.. انا اللي اقولك كدا نورتي بيتك يانور عيني 

فيروز اتكسفت

جبل.. لالا مش عايز كسوف انهارده الليله ليلتنا (وغمزلها) 

فيروز.. والله انت قليل الادب 

جبل.. معاكي يروحي

فيروز.. انا انا لازم امشي انت طلقتني ياجبل ومينفعش افضل هنا

جبل.. هرجعك

فيروز.. ماشي بس انا مش عل ذمتك ياجبل نت ناسي ان طلقتني بالتلاته 

جبل بحزن.. مش ناسي بس انتي وحشتيني 

وقرب منها وبا""سها بوسه عميقهه

جبل بحب.. مش قادر عل بعدك ياروح قلبي

فيروز بتوتر... جبل ابعدد

جبل.. لالا مش قادر عل بعدك يستي

فيروز بضحك وكسوف... بس بقاا

جبل.. حاضر 

وجبل فضل يشر*ب ويسك*ر وقال بحزن.. انا لوحدي من غيرك يافيروز

فيروز بحزن.. نت اللي عملت كدا ياجبل 

جبل بنام وحزن.. انا اسف

فيروز بعتاب.. هيفيد بايه العتاب

جبل قر*ب منها 

فيروز بخضه... جبل اي اللي انت بتعملو داا

جبل بسك*ر... مش قادر عل بعدك يافيروز

فيروز.. بقولك ابعد ياجبل 

بس جبل كان اقوي منها

وقر*ب منها ووو

بعد فتره

جبل كان منيم فيروز ف حضنو..وحشتيني اوي يافيروز

فيروز ببكاء.. ابعد انت ازاي تعمل كدا ازااايي نت ناسي ان طلقتني

جبل. انا ندمت بجد يافيروز 

فيروز قامت من عل السرير.. انا ازاي اصلا ضعفت معاك انا نسيت نفسي نسيت ان متحر*مه عليك يخي انا بجد بكر"هك ياجبل بكر*هك انت شخص انا*ني ومن انهارده مش هتشوف وشي

ولبست وكانت عايزا تمشي

جبل بحزن.. مش هسيبك يافيروز احنا لازم نحل كل حاجه 

فيروز بستغراب وسخريه.. احنا احنا اي ياجبل قصدك نت مش احنا ابعد عني عشان نت دلوقتي مش حلالي انا بقر*ف من نفسي عشان خليتك تلم*سني انا دلوقتي بقيت قدام ربنا وقدام نفسي واحده زبا*له ورخي*صه و(كملت بصرااخ) ابعد عنييي

وبالفعل جبل بعد عنها وهي خرجت من الفيلا بكملاها

وفضل حزين عل اللي عملو وان طلقها 

عند وليد 

وليد كان بيفكر في امنيه اللي سحرت قلبه وعقلو

وليد.. ياترا انتي مين ياامنيه واي اللي دخلك حياتي

وقام صلي ركعتين وفضل يدعي ربنا يريح قلبه 

ملحوظه(وليد اتغير وبقا واحد تاني وبقآ شخص تاني ورجع لربنا ومبقاش يسيب فرض غير لما يصلي وبقا شخص كويس ف فتره صغيره ياترا هيحصل حاجه ف حياه وليد يخلي يرجع تاني لحياتو اللي سابها ولا القدر لي راي تاني) 

عند مؤمن ونور

نور.. عامل اي يامؤمن

مؤمن.. وحشتيني يانور عيني 

نور بكسوف.. ونت كمان يامؤمن

مؤمن.. بتعملي اي

نور بتنهيده.. مؤمن ف واحد متقدملي ونا مش عايزا 

مؤمن بصدمه.. يعني ايييي 

نور.. انا تعبت يامؤمن تعبت

مؤمن.. اشش اهدي انا جاي حالا

وقفل معا نور

ولبس فورا وخرج ووصل بيت نور 

نور.. انت مجنون الل جابك هنا

مؤمن.. جاي وبقولك م هغلط الغلطه مرتين 

نور.. يعني 

مؤمن.. جاي اتقدملك يخطيبتي

وفعلا قعد مع ابوها وحكالو عن نفسه وان ابدا يشتغل وان بيحب نور حقيقي و ابو نور شاف الحب الحقيقي ف عيون مؤمن 

وهنا قصه مؤمن ونور خلصت

عند فيروز

فيروز كانت بتتمشي ف الشوارع وكانت تايهه وان ازاي سلمتو نفسها وان دا حرام اصلا 

فيروز.. سامحني يارب سامحني

وفضلت تعيط 

عند جبل 

كان بيتمشا بردو وكان بيفكر ف ذكرياته مع حبيبته قلبه فيروز وكان حزين عل اللي حصل دآ

عند فيروز

فيروز.. نا لازم امشي من المكان داا مش هخلي يعرف مكاني انسي بقا يافيروز هو بطل يحبك

وفجاه حست بتعب ف معدتها

فيروز لنفسها... لالالا مستحيل يافيروز

وفجاه راحت تعمل تحليل دم واستنت شويا وبعدين النتيجه طلعت وبالفعل حامل اتصدمت انها حامل

وفعلا جهزت شنطتها وكلمت كيان الظابط

كيان. في اي يافيروز حصل حاجه 

فيروز.. كيان ممكن اشوفك لازم اقابلك

كيان.. تمام هستناكي ف كافيه****تعرفيه

فيروز.. اه عارفه

كيان.. هستناكي

وفعلا وصلت الكافيه الي قالها عليه كيان

فيروز.. كنت عايزا اطلب منك طلب 

كيان.. انا تحت امرك

فيروز بتهنيده.. تتجوزني ياكيان

كيان اتصدم وغضب.. نعممم

يتبع

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

#جحيم_ابن_عمي

#بقلمي_شروق_احمد











تعليقات

التنقل السريع