القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت لقاء الأحبه الفصل 29_30بقلم فيولا عماد



اسكريبت لقاء الأحبه الفصل 29_30بقلم فيولا عماد 




اسكريبت لقاء الأحبه الفصل 29_30بقلم فيولا عماد 



#البارت_29

#لقاء_الاحبة

حورية بدموع:لا ي رحيم انا مراتك و حبيبتك 

روان بدلع:اطلعي لو سمحتي لأن وجودك مش لطيف 

حورية و تجذبها من شعرها:انتي اطلعي برة ي سافلة ي حيوانة دا جوزي 

و أغلقت الباب خلفها 

رحيم بغضب مصتنع:حد يعمل كده مع مرات اخوه ؟

حورية بدموع:انت جوزي انا هي عوزة تخطفك 

رحيم ببرود:اصل دي عاقلة و مش هتروح تعيط و تطلب الطلاق كل ثانية و هقدر اخد حقي الشرعي و اهو بتحبني مش هدخل ابوها ولا اخواتها ف حياتنا

حورية بدموع:انا اسفة اخر مرة انا بحبك وانت بتحبني 

رحيم :لا خلاص مش هينفع احبك لأن انا خطيب روان 

حورية:بس انت بتحبني انا حبيبتك؟

رحيم : انتي عاوزة اي دلوقتي ؟

حوريه:عوزة ابقا مراتك و حبيبتك زي زمان وانا مش هحكي ل بابا و اخواتي تاني خلاص 

رحيم بهدوء يفتح دراعه:تعالي  

حورية بدموع ترتمي ف حضنه

رحيم بحزن:فين القطرة ؟

حورية بدموع:ف البيت 

رحيم بحب:طب اهدي عشان عيونك ي سنيوريتي 

حورية:انا بحبك

رحيم :انا كمان بحبك اوووووي

حورية: انت طلقتني؟

رحيم بهدوء:لا طبعا انا م يهونش عليا كده 

حورية :انا اسفة ... رحيم  هو انت بتحبني ولا بتشفق عليا  

رحيم : أشفق عليكي ؟!مين قال كده؟ 

حورية :طنط فريدة 

رحيم بهدوء:انتي تربية ايدي وانا بحبك و انا حبيت روحك مش حبيت اي حاجه تاني و اكيد امي قالت كده من زعلها عليا انتي عارفة أنها ملهاش غيري حقك عليا

حورية :متبعدش عني مش هكرر الغلطة دي تاني حقك عليا

رحيم بهدوء:ولا يهمك يحبيبتي 

.....

خديجة:سليم بابا فين؟

سليم :في المكتب التنفيذي

خديجة:ماشي يحبيبي روح دلوقتي عند رحيم اقعد معاه انت و اخوك و بلاش مشاكل ؟

.......

بس بس 

زين بزعل:اي يخديجة ؟

خديجة ببتسامة:لسه زعلان؟

زين بزعل:تو تو 

خديجة بحب:طب غمض عيونك

زين :لا 

خديجة:عشان خاطري 

زين :ها

زين بتفاجا:انتي عملتي اي؟

خديجة بحب:ببوسك 

زين :بس انا زعلان منك اووي ي خديجة

خديجة بحب:تعال ف حضني

زين بارتياح:ها 

خديجة بمرح:اشمعنا دي جريت جري علي حضني؟

زين و هو يضمها اكتر:عشان ده مكاني 

خديجة بحب:طب تعال نتكلم جد انت عوز حورية تكون مبسوطة و عايشة حياة كويسه ؟

زين :اه طبعا 

خديجة:و هي هتكون مرتاحة ز مبسوطة مع رحيم عارف ليه؟

زين : ليه ؟

خديجة ببتسامة:لأن بيحبها انت مكنتش تقدر زمان و هي طفله تخليها تبطل عياط كان رحيم اول يعرف انها بتعيط يجري يحضنها و يضحكها و هي صغيرة اول مرة راحت المسجد كان مع رحيم اول خناقة رحيم اللي وقفلها لما انت كنت برة مصر لما عملت الحدثة و عقلها بقا عقل طفل محدش من أصحابها فضل جانبها وانا وانت اتشغلنا عنها ف شغل و تربية سليم و احمد و مشاكل و سافره و كتير لكن هو كان دائما معاها بلاش نزعلهم و نفرقهم و أن كان علي حضن أو بوسها ف ده جوزها وانت كنت بتعمل كده من قبل م نكتب الكتاب و بعد م كتبنا الكتاب

زين :بس انا بحبها و خايف عليها خايف يزهق منها و لا مرة متعرفش تتعامل معاه و

خديجة:سيب كل حاجه علي ربنا و متخافش رحيم راجل وانا واثقة فيه أن ف يوم مش هيقدر يزعل حورية 

زين :انا بحبك و اسف جدا

خديجة:ولا  يهمك يحبيبي يلا بقا احسن عندي عمليه كمان ساعتين و 

زين بسرعة: عملية اي لا احنا نروح البيت لأن في عملية تاني اهم 

خديجة بضحك:بطل شقاوة بقا احنا كبرنا 

زين يقبلها:توتو احنا لسه شباب

احمد بتدخل:بابا؟

احم انا اسف

زين بعصبية:عاوز اي ؟

احمد :تعال عشان نحدد موعد الفرح 

زين بعصبية:شوية و جاي امشي انت 

احمد بخبث:طب يلا ي ماما معايا 

زين بغضب:اخررج يلااا 

خديجة بضحك:عيب كده ي زين يلا نخرج 

زين بشوق: بس انتي وحشاني 

 خديجة:مش وقته دلوقتي يلا بعدين نشوف الكلام ده  

زين بتافف : يلا

.......

في غرفة رحيم 

تجلس فريدة علي يمينه و حورية علي يساره و يحضن كلتهما بحب 

فريدة بهمس :اتصالحتوا؟

رحيم بنفس الهمس:اه يحبيبتي 

فريدة :انا كنت خايفة عليك اووي و غلط فيها ا 

رحيم بهمس و مقاطعة:هي مقدرة ده ي ماما متخافيش يحبيبتي 

يوسف بمرح :اي يعم رحيم واخد الاتنين ف حضنك سبليت مراتي طيب 

رحيم بخبث:م انا كنت برة يوم سليم كنت بتعمل اي؟

يوسف بغيظ:ملحقتش ي روح امك 

رحيم بمرح:نصيبك ي دكتور 😂

زين بهدوء:عامل اي يرحيم ؟

رحيم بهدوء: الحمدلله

حورية و دموع تلمع في عينها:اسفة ي بابا انا 

زين بحب:لا يحبيبتي انا اللي اسف حقك عليا يسيادة الرائد بس من حبي و غيرتي علي بنتي كانت عمياني 

رحيم بهدوء:ولا يهمك يعمي  

 احمد بتفكير :طب طلما الدنيا سمنه علي عسل كده اي رايكم نخلي الفرح ف معاده بعد بكرة 

سليم بهمس:جدع يلا 

زين :لا عشان رحيم ت 

رحيم بهدوء:لا عادي بعد بكرة يكون الفرح 

سليم و هو يحتضن احمد : مبروك يحبيبي 

احمد :الله يبارك فيك يحبيبي

خديجة بقتراح:انا عندي فكرة مناسبة جدا نعملها قبل الفرح 

رحيم :اي هي 

خديجة ببتسامة لعوبة: ********

احمد و سليم ف نفس واحد :لا طبعا 

رحيم :ولا انا 



#البارت_30

#لقاء_الاحبة


خديجة ببتسامة لعوبة:احنا ك بنات مش هنقابلكم ك رجاله لموعد الفرح 

احمد و سليم ف نفس واحد:لا طبعا 

رحيم : ولا انا 

خديجة:لا ده قراري و الا هناجل الفرح شهر كده ها اختاره ؟

رحيم بسرعة:شهر كتير أنا موافق يوم يوم 

احمد و سليم بضيق :ماشي 

خديجة:واحنا هنبدا من دلوقتي يلا باي 👋

و ذهب كل من خديجة و حورية و فريدة و ريم و سيلين و جوري 💕


و باقي الشباب ينظرون لبعض بضيق 

زين بضيق:هاته و تعالوا علي ڤيلة عمك يوسف هنقعد هناك وهم ف فيلتنا يلا 

و ذهب 

زين ف الخارج بضيق:هو الاتفاق ي خديجة ؟

خديجة بضحك:اي زينو احنا كبرنا يحبيبي و بعدين انا متفقتش معاك علي حاجه 

 زين بضيق :أيوة يعني هفضل يوم مش هشوفك واحضنك انتي ظالمة 

خديجة بضحك: استحمل ي زينو

زين بخبث:هستحمل بس متزعليش انتي ديجة باي يروحي 

قاسم بمرح:خلصت نحنحة يخوي ؟

يوسف بسخرية:علي أساس انت مكنتش بتنحنح دلوقتي ؟

زين بخبث و مرح :إنما انت ي يوسف ملحقتش اي وهو رحيم كان ف المهمة ؟

قاسم بمرح و غمز:بتستفرد بفريدة ف غياب الواد يشقي 😂

و ظل يتسمرون الحديث و المرح 

......

في فيلة الانصاري 

فريدة :بصوا بقا انا عندي فكرة حلوة جدا 

خديجة و هي تاكل :اي ؟

فريدة :النهارده و بكرة هنعمل مسكات و بما أن مفيش رجاله ف البيت يعني براحتنا ف اللبس و كل واحدة تاخد بنت و تجهزها بطريقة حلوة 

ريم بتصفير :انا معاكي 

خديجة:خلاص نعمل قرعة وكل اتنين مع بعض 

القرعة 

(سيلين مع ريم

(خديجة و جوري)

(فريدة و حورية)

ريم :كده حلو اووي يلا نغير و نجهز المسكات بقا 

و ذهبت كل بنت لتجهيز نفسها و تحضير المسكات 

.......

احمد بضيق:انا جعان ؟

قاسم :اي يوسف فين إكرام الضيف فين الاكل

يوسف:انا معرفش مين مشي ام محمد و انا مبعرفش اعمل اكل 

رحيم :اطلبوا دريفيري 

زين :لا انا مش بحب الشندوتشات و الكلام ده 

يوسف بخبث:انتو بتتلككوا عشان كل واحد يروح لمراته علي العموم انا طلبت دريفيري و مش سندوتشات لا ده اكل كتير متقلقوش 

و واصل الدريفيري تحت ضيق الجميع و اكله و ذهب كلهم لغرفة واحده حتي يناموا 

.........

فريدة برفعة حاجب ل حورية:اي اللي انتي عامله ده ؟

حورية:اي يماما؟

فريدة بغيظ:هو اي اللي اي في الانجري ؟

حورية باستغراب:مش فاهمه 

فريدة بحزن:يقلة بختك يبني يلا يختي يلا 

و ذهبت و كل منهم لبس لنجري ماعدا حورية و وضع الكثير من المسكات تحت مشاغبات خديجة و ريم و فريدة و عدم فهم حورية 

........

في الصباح التالي 

رحيم بحب:صباح الخير ي حوريتي

حورية :صباح النور

رحيم :عملتوا اي امبارح؟

حورية:مفيش حاجه عملنا مسكات و ماما و طنط ريم و طنط فريدة و جوري و سيلين كانوا بيضحكوا و نمنا 

رحيم بتساءل:وانتي مش مبسوطة ؟

حورية :لا مبسوطة 

رحيم :ماشي يحبيبتي نتقابل النهاردة ف الحنة 

حورية :ماشي متتاخرش

رحيم بضحك:مين قالك الكلمة دي؟

حورية ببراءة:ماما بتقولها ل بابا 

رحيم بحب:ماشي يروحي باي 

حورية :باي

.......

و مر الوقت بتجهيز الفيلا و البنات و جاء المعزيم و الأقارب 

وقت الحنة 

رحيم و هو ممسك بيد حورية بهمس : بكرة تبقي ف بيتي 

حورية بحب:يارب

رحيم :لما أخرج كمان شوية تخرجي بعدي علطول 

حورية:ماشي 

....

سليم بخبث:بس اي الحلاوة دي ؟

سيلين بخجل:اتلم بقا يسليم الناس بتتفرج علينا 

سليم بخبث:هو انا لو عوز اخد بوسه اعمل اي؟

سيلين بمرح و هي تأخذ الحنة من يده: تقوم لأن شمة ريحة قلة اداب قوم

و ذهب سليم تحت مشاكسته 

.....

جوري بتساءل:انت زعلان ليه ؟

احمد بعصبية: اي الفستان ده اللي صدرك كله طالع منه 

جوري بغيظ:ده مقفول و بعدين مفيش راجل شافني غيرك حتي بابا مدخلش 

احمد بغيظ:وانتي عوزة رجاله تدخل يهانم ؟

جوري بغيظ:ارسم الحنة و امشي يلا 

احمد بغضب:الزفت بيتزحلق يهانم ارفعي شوية 

جوري:هو اللي بيتزحلق الله 

بعد دقائق

احمد بغضب:امسكي الحنة دي و اعطاء الحنة ل جوري و رفع هو الفستان من الصدر تحت صدمة الكل و خرج 

و بعد مرور ساعات 

في الصالون 

خديجة:احنا هنام خلي في دم يجماعة 

زين ببرود :طب يلا يولاد علي اوضكم و عمكم يوسف و قاسم كل واحد ياخد مراته و عياله و يمشي 

خديجة بغيظ:لا احنا م 

يوسف بسرعة:لا انا تعبت امبارح و عوز مراتي بقا لو سمحتي

فريدة و هي تحتضن يوسف :يلا يحبيبي 

يوسف بحب:يلا تصيحه علي خير يجماعة و ذهب يوسف و فريدة و رحيم  ♥️

ريم بضحك:وانا كمان همشي لأن بصراحه مش متعودة انام بعيد عن جوزي و ولادي 

قاسم بحب:يلا سلام احنا ونتقابل بكرة ف القاعة 

و ذهب قاسم و ريم وبناته ♥️

.......

زين بزهق:اخ سليم انت و احمد مش نخلي دم ونقوم ننام 

احمد ببراءة:اتفضل ي بابا انت احنا محتاجين ماما ف حاجه كده 

زين بعصبية:مش طالع خلينا قاعدين لصبح عشان خاطر الحاجة 

سليم و احمد و هم يحضنون خديجة و يذهبوا لغرفتهم:اصل ماما ي حج قالت هتنام معانا و 

و لم يكمل كلمته و زين يجذب خديجة له :طب أنا هاخد مراتي و أن شفت كلب فيكم او سمعت صوت مش هتعرفوا هعمل فيكم ؟ 

و ذهب 

زين يحتضن خديجة:وحشتيني 

خديجة بحب:وانت كمان 

زين بخبث:بس اي الجمال ده ؟

خديجة بخجل:ميرسي ي حبيبي 

زين بنظرة فهمتها خديجة:طب اي بقا 

خديجة ببتسامة:مستحيل 

زين بخبث:تعالي بس اقولك  كلمة صغيرة 


و ذهب كل حبيب مع حبيبته في سعادة ♥️

و ذهب الجميع ف ثبات عميق و راحه ف كل الاحلام ستتحقق ♥️🪐


#البارت_30

#لقاء_الاحبة

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 


الرواية كامله من👈( روايةلقاء الأحبه) 

تعليقات

التنقل السريع