القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية قـدرى الفصل 16-17-18-19-20بقلم رقة فراشه (جميع الفصول كامله)

 رواية قـدرى الفصل 16-17-18-19-20بقلم رقة فراشه (جميع الفصول كامله)





رواية قـدرى الفصل 16-17-18-19-20بقلم رقة فراشه (جميع الفصول كامله)


#قـدري♡. 


الـبـاࢪت الـسـادس عـَشـر♡. 


يوسف وهو بيشار : ياعم السرحان روحت فين 


سليم فاق : يوسف انا بحب ياسمين 


يوسف بصدمه : قول تاني عشان اصدق


سليم بضحك وهو يرجع مڪتبه : إللي سمعته يا خفيف 


يوسف بثقه : حضرتك بتڪلم وزير داخله و اڪبر منك بـِ سنه إحترم نفسك


سليم ضحك : من عيوني يا حضرت الوزير 


يوسف : طيب انتَ دلوقتي هتعمل ايه 


سليم بأستغراب : هعمل اي؟ 


يوسف : قصدي يعني هتقول لي ياسم ... 


'قاطعهم دخول ملك المڪتب'


ملك بغيظ : استريحت ڪِده يا سليم 


سليم بِحده : اولاً نَبهت عليڪي قبل ڪِده مشوفش وشك في شرڪتي ثانياً دخولك ده ميتڪررش تاني ثالثاً مش انا اللي يتڪلم معايا بالأسلوب ده


ملك بغيظ : انتَ ليه رفضت الثفقه 


سليم ببرود : ڪلامي مش معاڪي روحي اسألي باباڪي


ملك زعقت : سليم متتڪلمش معايا بالأسلوب ده 


سليم ماشي بخطوات ڪُلها ثقه و وقف قدامها : هتڪلم زي مانا عاوز


ملك : مش مع ملك حسن الهِميمي 


سليم بثقه : هههه طيب يا ملك حسن الهِميمي إللي متعرفهوش ان سليم الاسيوطي بيتڪلم مع اي حد زي ما هو عاوز


'ملك بصتله بغيظ وخرجت' 


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 


حبيبه : ده إللي حصل بس انا هزقتهُ


ياسمين : انتِ مش ملاحظه أن ليڪي اڪتر 5ساعات بتشتمي في الولد والولد ده يڪون ابن خالتي واخويا


حبيبه : قصدك اي يا بت؟ 


ياسمين بضحك : لا يا حبيبي مش قصدي حاجه ...  بس ڪِفايه سيئات بقي ده زمانهُ اخد ڪتير من الحسنات 


حبيبه : أستغفر اللـه العظيم 


ياسمين : بس انتِ عمل ... 


قاطع حديثها رنين هاتفها 


ياسمين : دقيقه هرد واجي 


حبيبه : اوڪي ياحبيبتي 


ياسمين : الو


سليم : فينك


ياسمين : في الشُغل 


سليم : إممم


ياسمين : إممم


سليم : طيب ساعه وهعدي عليڪي


ياسمين : ليـه؟ 


سليم : عشان نڪمل تدريب


ياسمين بحماس : اوڪي سلام 


حبيبه بشك : انتِ يا بت بتڪلمي مين والإبتسامه عريضه اوي ڪِده


ياسمين بخجل : ششش أُسڪتي


حبيبه : اللّٰـه اللّٰـه الحلوه إتڪسفت 


ياسمين بجدية : انتِ يا بت إتلمي


'وبصت ياسمين ؏ الموبيل لقيته لسه ما قفل وشڪله سمع أغلقت الخط'


حبيبه : مالك يا حلوه متوتره ليه؟ 


ياسمين : احم مفيش حاجه 


حبيبه : إحڪيلي بقيٰ مين ده 


ياسمين : حبيبه روحي شوفي شُغلك


حبيبه بغيظ : ماشي يا ياسمين 


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 


في الــبــااار


دخلت ملك وڪانت بضور بأعينها ؏ احد وشخص همس من ورأها


سيف : انا هِنا


ملك بالامُبالاه : مش بضور عليك


سيف : ملك إسمعيني انا بِجد بحبك 


ملك : ڪذاب


سيف : طيب إسمعيني وقراري


ملك بتردد : اوكِ


سيف بأبتسامه : ممڪن نقعد 


ملك قعدت : إتفضل 


سيف : انا بحبك بِجد يا ملك انتِ غيرتيني ... انا في اليوم إللي إتقربت منك ڪُنت شارب ڪتير ومش عارف اعمل اي وڪمان انا حبيت قُربك انا إڪتشفت ان فعلاً إللي بيحب واحده بِجد بيحب يڪون قريب منها دائماً ملك سليم مش بيحبك لو بيحبك بِجد مڪنش منعك من ال ... 


قاطعته ملك : متجبش سيرتهُ


سيف : حاضر ... ملك متعقبنيش ؏ حاجه مڪنتش في واعيي وانا مصورتڪيش يا ملك اڪيد حد قصدها ... ڪَمل بخبث ممڪن يڪون سليم عاوز يمسك عليڪي شيء عشان يسيبك يا ملك ... ولما هددتك مڪنش قصدي اعمل حاجه بس انتِ اطرتيني ملك إديني فُرصه بس


ملك قامت وتڪلمت بتردد : هفڪر 


سيف بأبتسامه خبيثه : بس إفتڪري اني بحبك بِجد وعايزك مراتي يا ملك


ملك وقفت لبضع من الدقائق بعدها مشيت


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


وصل سليم ورن ؏ ياسمين لتخرج ياسمين وترڪب معاه ومشيت 


'في الطريق'


ياسمين بتردد : انتَ ڪُنت سامع 


سليم بيبص ؏ الطريق : سامع اي


ياسمين بتردد : احم ڪُنت سامع ڪلام حبيبه 


سليم بصلها : ايوه


ياسمين بتوتر : سِمعت اي؟ 


سليم : إللي قلته 


ياسمين : إممم ماشي 


سليم ڪَمل طريقه و وصلوا المڪان وإبتدأ في تدريباها وڪل فتره والتانيه تلتقي أعينهم في نظره طويله وڪأنها تعترف بِحبهم لبعض


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 


سوزان : وانتِ قُلتيلوا اي يا ملك


ملك : قولت هفڪر


سوزان : إسمعيني ڪويس يا ملك وفڪري في ڪلامي عشان ڪلامي دائماً الصح ... سيف الأول ڪان بيروح البار ويقعد مع البنات ڪُلها والبنات ڪُلها هتموت عليه وهو من أول ما شافك مشيفش غيرك وبطل يروح البار إلا لما بتڪوني موجوده هِناك ولما قرب منك ڪان سڪران برضه يعني هو مش قاصد ڪده واڪيد ڪلامه صح زي ما قال سليم هيڪون عمل ڪده عشان يلاقي حِجه يبعد عند ويوم ما هددك انتِ إطرتيه يعمل ڪِده ... ڪلام سيف مُقنع بس الأختار ليڪي فڪري ڪويس وانا معاڪي


ملك : اوڪي يا مامي هفڪر


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


حبيبه : يا ماما متقلقيش مستنيه عربيه 


_ طيب ڪَلمي الاوبر يا حبيبتي الوقت اتأخر 


حبيبه : ڪلمته قال ان العربيه بتتصلح 


_ربنا يحفظك يا قلبي


حبيبه : ربنا يخليڪي ليا يا ماما ... يلا بقيٰ سلام عشان في عربيه جايه


_سلام يا حبيبتي 


اغلقت حبيبه الخط مع أُمها وشاورت ؏ السياره وبالفعل وقفت ونزل منها شابين 


شاب ¹ : اي يا قمر واقفه لوحدك ليه؟ 


شاب² غمزلها : تعالي يا جميل نوصلك 


حبيبه توتر ولڪن تظاهرت بالقوه : لا شڪراً عن إذنڪم


وقبل أن تمشي مسڪها شاب¹ : تعالي بس


حبيبه : سيب إيدي يا حيوان


شاب² ضحك : دي طلعت شرسه ڪمان ده حلو اوي


حبيبه : لو مسبتش يدي هوديڪم في ستين داهيه 


شاب¹ : إرڪبي يلا هنبسطك


حبيبه مقدرتش تتماسك اڪتر من ڪده وإنفجرت في البڪاء


شاب مسڪها وقعد يجراها للعربيه ولڪن فجأه آتت طلقه مُسدس في رجله وقع مُستلقي ؏ الارض و ... 


شرڪوني افڪارڪم ياتـرا مين إللي ضرب هذا الشاب وهل هيتم إنقاذ حبيبه!؟ 


متنسوش الدعم بالࢪيأڪتت والڪومنتات الڪتيره❤


ڪـَ تُـدعـيٰ.<<⤸#رِقـةفـࢪاشـه↻>>.


قـدري♡. 


الـبـاࢪت الـسـابـع عـَشـر♡. 


شاب مسڪها وقعد يجراها للعربيه ولڪن فجأه آتت طلقه من مُسدس في رجله وقع مُستلقي ؏ الارض


شاب² بغضب : انتَ إتجننت 


وضرب طلقه ثانيه في دراع الشاب الآخر ... حبيبه ڪانت تبڪي وبتترعش أخذها هذا الشاب ورڪبها جنبه في السياره 


حبيبه ببڪاء : هُمن ڪانوا هيعم ... 


قطعها يوسف بحنيه : ششش خلاص إهدئ مفيش حاجه حصلت


حبيبه حَضنته بالتلقائيه وهو بدالها الحُضن 


حبيبه جوه حُضنه وتحدثت ببڪاء : شُڪراً ليك انا لولاك ڪانوا ڪانو ... 


يوسف بحنيه : خلاص إهدئ 


حبيبه بعد شويه إستوعبت إنها جوه حضنه خرجت بسرعه وبصتله بِصدمه


حبيبه بخجل : انا اسفه 


يوسف : ولا يهمك 


حبيبه : ممڪن توصلني 


يوسف : عنوانك


حبيبه : العنوان (...) 


ضور يوسف العربيه وإنطلق بالعربيه ذاهباً للعنوان وڪان الجو في صمت ولڪن قطع هذا الصمت حبيبه


حبيبه بأعجاب : انتَ بتعرف تمسك المُسدس وڪمان بتضرب بيه ڪويس


يوسف ضحك وبصلها بعمق : آصلي وزير داخله 


حبيبه إفتڪرت لما قالت هتڪون وزير داخله وبصت قدامها وسڪتت


يوسف : إسمك اي


حبيبه بأستغراب : ليه


يوسف بهزار غمزلها : نتعرف 


حبيبه بصدمه : آه يا قليل الادب يا سافل


يوسف وقف العربيه وشاور عليه : انا قليل الآدب


حبيبه : وسافل ڪمان


يوسف بمڪر : طيب إتلمي بدل ما اوريڪي قله الآدب ؏ حقيقتها 


حبيبه بخجل : إحم طيب يلا انا اتأخرت 


ضور يوسف مره آُخري وڪمل مسيرتهُ

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


ياسمين بفرحه : انا بقيت بعرف اسوق


سليم بأبتسامه : ايوه بس محتاجه شويه تدريب تاني


ياسمين بصتله : شُڪرا


سليم بأبتسامه : العفوو


ياسمين بتساؤل : انتَ مين علمك السواقه


سليم : علمت نفسي


ياسمين بأستغراب : ازاي!؟ 


سليم اتنهد : انا علمت نفسي ڪُل حاجه علمتها ازاي اسوق ودي ابسط حاجه علمتها ازاي اشتغل وانجح وبقيت رجل اعمال ڪبير الحمدلله علمتها حاجات ڪتير


ياسمين : دي حاجه حلوه اوي 


سليم بأستغراب : ليـه؟ 


ياسمين لمعت الدموع في آعينها : انا ڪُنت بحب بابا جداً وڪُنت متعلقه بيه اوي ڪُنت دائماً بحب اقعد معاه واتعلم منه حاجات ڪتير ... ڪَملت ودموعها تساقطت من أعينها وسليم حس بنغزه في قلبه اول ما شاف دموعها وضغط ؏ يده عشان يتماسك ... ولڪن للأسف ده مڪملش في اقرب محطه سابني وماشي 


سليم بحنيه : بس انا موجود معاڪي يا ياسمين ومش هسيبك مهما يحصل 


ياسمين حاولت ترسم الإبتسامة ؏ شفتيها : شُڪراً


سليم : احم طيب يلا نمشي الوقت اتأخر


ياسمين : يلا 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


حبيبه : بس بس أوقف هِنا


يوسف بأستغراب : بس ده مش العنوان 


حبيبه : صح هو بعد ده بـِ شارع بس انا هنزل هِنا ڪَملت وهي بتتنهد عشان محدش يفهم غلط


يوسف بتفهم : ماشي 


ونزلت حبيبه وبعد إختفأها من الشارع يوسف ضور وماشي

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


وصلت ياسمين وسليم الڤيلا ولقوا ناصر بيجري في ڪُل مڪان و وراه امهُ


سليم بجديه : اي في !؟ 


ام ناصر : احم معلش يابني عمنا دوشه بس ناصر مش عاوز ينام 


ياسمين بأبتسامه : لا مفيش دوشه ولا حاجه بالعڪس ملأتي البيت علينا وللـه وڪملت حديثها وهي تنظر الي ناصر وانتَ يا نصووري مش عاوز تنام ليه 


ناصر قرب إليها وتحدث : انا مش عليا النوم 


ياسمين بأبتسامه : طيب اي رأيك احڪيلك قصه 


ناصر بفرحه : هاي موافق هاي هاي 


ياسمين بأبتسامه : يلا بينا 


وأخذت ياسمين ناصر مُتجه إلي غُرفته 


ام ناصر : مِحتاج حاجه يا بني


سليم : لا شُڪراً


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


في صباح يوم جديد 


استيقظت ياسمين اخذت شور وتوضأت ولبست إسدالها لي تصلي وبعد إنتهأها من الصلاه مسڪت ڪتاب لتقرأ فيه فهذا يوم عطلتها 


'الباب خبط'


ياسمين : مين


يوسف : سيفو


ياسمين : أُدخل يا سيفو 


يوسف : صباح الخير 


ياسمين : صباح الخير 


يوسف : انا عاوز اتڪلم معاڪي


ياسمين قفلت الڪتاب وقعدته ؏ الرڪنيه إللي في الغُرفه 


ياسمين : إحڪي


يوسف : احم هي صحبتك مُرتبطه 


ياسمين بخبث : لا


يوسف : يعني مش مخطوبه 


ياسمين بخبث : لا 


يوسف بزهق : انتِ هتفضلي تجوبيني ؏ ڪد سؤالي يعني 


ياسمين ضحڪت : ليه السؤال


يوسف : ياسمين جوبيني بق


ياسمين بمڪر : طيب ما انا بعمل ڪِده وانتَ مش عاجبك


يوسف : إسمها اي وباباها مين  عندها ڪام سنه ... 


ياسمين : ليه الاسئله دي ڪُلها برضه 


يوسف زعق بغيظ : يابت جوبيني وبس


ياسمين : انتَ بتزعقلي يا سيفوو


يوسف قام : مش عاوز اعرف حاجه يا ياسمين 


ياسمين ضحڪت : خلاص يا عم أُقعد هقولك


يوسف بفضول : هاا قولي


ياسمين : إسمها حبيبه عبدالرحمن باباها شغال مُحاسب في دُبي ومامتها مُدرسه في مدرسه لغات هي البنت الوحيده عندها ٢٣ سنه


يوسف : طيب ليه باباها في مڪان ومامتها وهي في مڪان


ياسمين : نزلت عشان تِڪمل تعليم وبعدها هترجع 


يوسف بأبتسامه : شُڪراً يا سمسم


ياسمين غمزتلهُ : اي خدمه 


'وخرج يوسف و قفل الباب'


عند سليم ڪان في غُرفت الرياضه بيتمرن وهو عا'ري الصدر فهو دوماً يتمرن 


قاطع تمرينه خبيط ؏ الباب


سليم : ادخل


ناصر بأبتسامه : صباح الخير 


سليم بأبتسامه : صباح الفُل يا بطل


ناصر دخل وبيبص ؏ الآلات إللي موجوده وتحدث بأنبهار : اللّٰـه انتَ بتعمل ايه بِده ڪله 


سليم ضحك : انتَ شايف اي


ناصر : انتَ بتتمرن بـِ ده ڪله


سليم : ايوه 


ناصر : طيب ممڪن اتمرن معاك


سليم : انتَ لسه صغير بس اي رأيك اوديك النادي


ناصر : ايوه عاوز اروح 


سليم : خلاص هتفق مع النادي وهوديك


ناصر : هاي هاي انا هروح اقول لي ماما


ودخلت فجأه ياسمين عليهم وشافت سليم عا'ري الصدر و ادارت وجهها النحيه التانيه 


ياسمين بخجل : انا اسفه بس مڪنتش فاڪره ان انتَ ڪده


سليم : ولا يهمك ... بصي خلاص لبست


ياسمين بأستغراب : احم فين ناصر


سليم : مِشيٰ 


ياسمين بتوتر : ماشي 


ولڪن وهي خارجه تعنقلت في إحدي الاوزان وڪانت سا تُڪاد ان تقع وفي رجفه عين لحقها سليم وهو يمسڪها من وسط'ها وتلاقت أعينهم في نظره طويله ولڪن سرعاً ما بعدت ياسمين وخرجت من الغُرفه وڪانت خجلانه جداً وفرحانه في نفس الوقت وڪانت مستغربه احسيسها الڪثيره ... وعن سليم ڪان مُبتسم وفرحان جداً 


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


في شرڪه سليم الاسيوطي 


يوسف : هاا يا منصور


منصور : الشخصيات ... سيف الدين وباباه الشرڪات ... شرڪه خارج مصر وشرڪتين في مصر الشرڪه خارج مصر إسمها(...) وإللي داخل مصر(...)و(...) والثفقه خارج مصر ڪانوا عاوزين يدخلوا حاجات لداخل مصر ولڪن إللي داخل مصر ڪانت للاسترداد والتصدير ... ودي ڪُل الاوراق


يوسف : تمام شُڪراً ليك يا منصور 


منصور : اي خدمه يا فندم ... عن إزنڪم


سليم : ناوي ؏ اي دلوقتي 


يوسف : ڪُل خير 


سليم : إمم طي ... 


قاطع حديثهم رنين هاتف سليم 


_السلام عليڪم


سليم : وعليڪم السلام


_انا دڪتور محمد زميل الآنسي ياسمين واسف لو ازعجتك بس انا طالب و ...


شرڪوني افڪارڪم يا ترا اي قال دڪتوره محمد لسليم!؟ واي هيڪون رد فعل سليم عليه!؟ 


متنسوش الدعم بالࢪيأڪتت والڪومنتات الڪتيره❤


ڪـَ تُـدعـيٰ.<<⤸#رِقـةفـࢪاشـه↻>>.



#قـدري♡. 


الـبـاࢪت الـثـامـن عـَشـر♡. 


_السلام عليڪم


سليم : وعليڪم السلام 


_انا الدڪتور محمد زميل الآنسي ياسمين واسف لو ازعجتك بس انا طالب يد الآنسي ياسمين للجواز هي إنسانه مُحترمه واخلاقها عاليه جدا 


سليم : إممم طيب يا دڪتور محمد ياسمين خطيبتي وقريباً زواجنا 


محمد : ازاي يعني؟ 


سليم بنبره تخوف : زي الناس ياسمين خطيبتي وقريباً هتبقي مراتي 


محمد : تمام يا بشمهندس سليم 


سليم اغلق الخط ورمي الموبيل ؏ المڪتب


يوسف بأستغراب : اي في؟ومين إللي ڪُنت بتڪلمه


سليم : واحد أسمه محمد زميل ياسمين في الشُغل 


يوسف بتفهم : بيڪلمك عشان يطلب إيد ياسمين 


سليم بغيظ وغضب مڪتوم : إممم


يوسف : انتَ لازم تعترف لـِ ياسمين يا سليم ويبقيٰ بينڪم حاجه رسميه لو فضلت ساڪت مش بعيد ياسمين تروح من يدك 


سليم زعق : انا مش هسمح لأي حد يخدها مني يا يوسف 


يوسف : يا سليم لو الڪلام ده وصل لـِ خالتي وياسمين اولاً خالتي هتوافق عشان الإنسان ده زميل ياسمين في الشُغل يعني دِڪُتور وإليه شأن وياسمين هتوافق مع ڪلام مامتك ليها وهو ڪم ... 


قاطعه سليم بغضب : الڪلام مش هيوصل انا نهيت الموضوع


يوسف : انتَ إللي قولته دلوقتي ڪلام إفعلوا يا سليم 


سليم إتنهد : ده إللي هيحصل 


يوسف بفرحه : مبروك مُقدماً يا ڪبير


سليم بأبتسامه : اللـه يبارك فيك 


يوسف قام : طيب انا ورايا ڪم مشوار لازم اعمله محتاج حاجه 


سليم : سلامتك يا شبح لو إحتجت اي شيء ڪلمني


يوسف : تسلم يا ڪبير


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


في غُرفه ياسمين 


ياسمين بحنيه : حبيبتي ڪُل ده حصل معاڪي 


حبيبه بحزن : ايوه يا ياسمين بس الحمدلله أبن خالتك آنقذني 


ياسمين عانقت صديقتها : انا اسفه يا حبيبه يمڪن لو ڪُنت معاڪي مڪنش حصل ده ڪُله سمحيني 


حبيبه بادلتها الحُضن : مسمحاڪي يا قلبي وانتِ مش ذنبك حاجه ده مقدر ومڪتوب والحمدللـه ربنا بعت حد ينقذني متشيليش نفسك ذنب حاجه انتِ ملڪيش ذنب فيها


ياسمين خرجت من حُضنها وهي ماسڪه يديها : اوعدك مش هسيبك ثانيه بعد ڪِده 


حبيبه بأبتسامه : بحبك يا احلي صديقه شفتها عيني 


ياسمين : وانا بعشقك يا روحي 


حبيبه : هاا مش ناويه تقوليلي ڪُنتي بتڪلمي مين انتِ ومُبتسمه اوي ڪد


ياسمين بأبتسامه : سليم 


حبيبه بصدمه : بتحبي سليم 


ياسمين : أُسڪتي هتفضحينا انا قولت بحبه دلوقتي 


حبيبه مسڪت إيدها : انا فهماڪي ڪويس يا ياسمين ومش انا إللي تخبي عليا 


ياسمين : مش عارفه يا حبيبه امتي حبيته وازاي بس انا بحب اشوفه دائماً وبحب قربه ليا بحب ضحڪته إللي بتوهني ولما بشوفو بڪون مبسوطه ومش عارفه ليه بس خايفه يا حبيبه خايفه ميڪنش بيحبني 


حىيبه بهزار : ڪبرتي يا ياسمين وبقيتي بتحبي 


ياسمين ضحڪت : تصدقي انا غلطانه اني قولتلك حاجه


حبيبه بحنيه : انا فرحانه ليڪي اوي يا ياسمين ربنا يتمم فرحتك ؏ خير


ياسمين بتمني : يارب


حبيبه : احم انا عاوزه اسألك سؤال بس يعني بتفهمنيش غلط


ياسمين بشك : إممم تفضلي


حبيبه :  إحم هو ابن خالتك أسمه اي؟ 


ياسمين بخبث : ليه بتسألي ؏ اسمه يا حلوه 


حبيبه بغيظ : انا ڪُنت مُتأڪِده هتفهمي غلط وهتقعدي تخابثي معايا 


ياسمين بتشاور ؏ نفسها : انا بخابث معاڪي


حبيبه : ياسمين بقيٰ إتڪلمي


ياسمين : أسمه يوسف عمران عنده ٣٠سنه تقريباً او اڪبر او اصغر اللـه اعلم عايش في القاهره باباه ماسك شرڪه ومامته مربيه منزل ومعاه اخت متجوزه من قريب وانتِ عارفه هو شغال اي


حبيبه بستها في خدها : شُڪراً


ياسمين : اي خدمه ... ڪَملت بمڪر اقولك سر


حبيبه بفضول : قوليلي


ياسمين : يوسف النهارده جيه وسألني عليڪي 


حبيبه بتوتر : احم سألك عليا قلك اي


ياسمين : زي مانتي قولتي يا عيوني


حبيبه بڪسوف : إحلفي


ياسمين بهزار : أُوباا اي الڪسوف و اللهفه دي يا بنت عبدالرحمن 


حبيبه : أسڪتي يا ياسمين 


ياسمين : سڪتت ياختي 


' الباب خبط '


ياسمين : ميـن


يوسف : سيفوو


حبيبه اتوتر : يالهوي ده هو انا هقوم امشي 


ياسمين وهي فصلانه ضحك من افعال صحبتها وتوترها : يابت هو هيمشي ؏ طول متقلقيش 


حبيبه بتتنفس : شهيق زفير شهيق زفير 


ياسمين ضحڪت اڪتر وصوت ضحڪها بقي عالي 


دخل يوسف ؏ طول 


يوسف بأحراج : انا اسف بس نسيت حاجه مُهمه


ياسمين : نسيت اي؟ 


يوسف : نسيت ڪارنيه قاعد هِنا؟ 


ياسمين بتذڪر : اهاا لقيتو مڪان ما انتَ ڪُنت قاعد ونزلت ادهولك خالتي قلتلي مِشيٰ


يوسف : تمام 


' واخده وماشي'


ياسمين : ليه ڪميه التوتر دي ڪُلها اللـه يعمر بيتك فصلتيني ضحك


حبيبه : مش عارفه 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


في الــبــار


سيف : يعني يا ملك مسمحاني


ملك بأبتسامه : ايـوه


سيف غمزلها : طيب وبتحبيني 


ملك ضحڪت وسڪتت


سيف ضحك : مدام ضحڪت يبقي قلبها مال


ملك ضحڪت : لا تصدق حلوه 


سيف : طيب خودي ميعاد مع باباڪي 


ملك بأبتسامه : اوكِ


سيف مدلها يده : تعالي نرقص 


قامت ملك ورقصت مع سيف رقصات لا تليق لي رجوله الرجل وحياء البنت 


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


حبيبه : ياسمين انا همشي عشان الوقت اتأخر


ياسمين : استني لو جيه يوسف هخليه يوصلك


حبيبه : لا طبعاً انا هطلب الاوبر


ياسمين غمزتلها : طيب إعتبري يوسف الاوبر 


حبيبه بخفوت : احلاا أوبر بصراحه 


ياسمين بأستعباط : بتقولي حاجه يا حبيبه 


حبيبه : احم لا يا حبيبت قلبي يلا


ونزلهُ تحت ڪانت زينب تُشاهد التليفاز لم يڪن موجود


حبيبه بأبتسامه : خلاص انا همشي ياقلبي وهطمنك متقلقيش


ياسمين : اوڪي ياحبيبتي سلام


حبيبه : سلام


وخرجت حبيبه ولڪن اوقفها صوت يوسف


يوسف : استني 


حبيبه : نعم


يوسف : إرڪبي هوصلك


حبيبه : لا شُڪراً


يوسف بصلها بِحده : بقولك إرڪبي


رڪبت حبيبه وهي بتبرطم في الڪلام 


يوسف : انتِ بتقولي اي


حبيبه بغيظ : ملڪش دعوده


يوسف : لمي لِسانك طيب


حبيبه بغيظ : لا مش هلمهُ وآعلي ما في خيالك إرڪبه


يوسف وقف العربيه وتحدث وهو يقرب منها : مُتأڪِده


حبيبه بتوتر : انتَ بتعمل اي بعد 


يوسف وهو يقرب اڪتر : تؤتؤتؤ


حبيبه بتوتر : بعد يا يوسف بدل ما اصوت ولم عليك الناس ڪُلها 


يوسف بعد وسألها بأستغراب : انتَ منين عرفتي إسمي؟ 


حبيبه بتوتر : اي م ... مش عارفه ... يعني ... انا عرفت ...


يوسف ضحك ؏ توترها وڪلمها المُتقاطع : هههه خلاص مش عاوز اعرف


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

زينب بصوت : يا سليم 


سليم : نعم يا امي


زينب : تعال عاوزه اتڪلم معاك في موضوع


سليم إتوتر وإفتڪر أن موضوع محمد وصلها 


سليم : إتفضلي يا ست الڪُل


زينب : انتَ و ... 


شرڪوني افڪارڪم يا ترا أم سليم هتقول اي لأبنها سليم!؟ 


متنسوش تعملولي مُتابعه يا مُحبين الࢪوايات باقي الروايه هينزل ؏ صفحتي إعملولي مُتابعه ڪتير❤


متنسوش الدعم بالࢪيأڪتت والڪومنتات الڪتيره❤


ڪـَ تُـدعـيٰ.<<⤸#رِقـة_فـࢪاشـه↻>>.


#قـدري♡. 


الـبـاࢪت الـتـاسـع عـَشـر♡. 


قبـل مـا ابـدأ الـبـاࢪت ومـع أذن الادمـن طـبـعـاً يـاࢪيـت فـضـلاً ولـيـس أمـࢪاً الـڪُـل يـدخـل يـتـابـعـنـي ويـعـمـل ࢪيـأڪـتت وڪـومـنـتـات ڪتـيـࢪه ؏ الـࢪوايـه عـاوزه الـصـفـحـه تـڪـبـر بـِ مُـتـابـعـيـنـي الـحـلـويـن❤❤❤🥺. 


نـبـدأ ... 


زينب بصوت : يا سليم 


سليم : نعم يا أمي


زينب : تعال عاوزه اتڪلم معاك في موضوع


سليم إتوتر وإفتڪر أن موضوع محمد وصلها


سليم : إتفضلي يا ست الڪُل


زينب : انتَ بتحب ياسمين يا بني؟ 


سليم سڪت لبضع من الوقت وتحدث بعفويه : اه يا أمي انا بحب ياسمين 


زينب بفرحه : ربنا يسعدك يا حبيبي 


سليم بأبتسامه : اللهم آميـن 


زينب بفضول : طيب انتَ إمتي هتقول لِياسمين 


سليم : قريباً يا أمي قريباً اوي


زينب : محتاج مُساعده يا حبيب مامتك


سليم ضحك : أڪيد طبعاً بصي يا ست الڪُل عاوزك تعملي اي ...


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


حبيبه : أوقف هِنا


يوسف : إللي يريحك 


حبيبه بأبتسامه : شُڪراً


يوسف : العفو 


نزلت حبيبه ويوسف إنتظارها لتختفي من الشارع واڪمل مسيرته ... ولڪن في أحد شاف حبيبه وهي تنزل من العربيه وفي رجل غريب تقدم هذا الشاب لـِ حبيبه ومسڪها من درعها وتحدث بغضب


_بقي انتِ عامله نفسك الشر'يفه العفيفه وراڪبه مع واحد العربيه لا براڤو عليڪي يا بنت وللـه


حبيبه بغضب : انتَ بتقول اي يا حيوان يا قذر سيب يدي 


_مين إللي راڪبه معاه ده؟ 


حبيبه بغضب : انا مش هسمحلك تتڪلم عليا بالطريقه دي يا جابر 


والأصوات بدأت تعليٰ في الشارع والناس تتلم ... شدها هذا الشاب و وقف بها عند شقتها ويخبط جامد 


ام حبيبه : خير يارب 


وفتحت الباب وإنصدمت لما رأت هذا الشاب ماسك بنتها بقسوه وحبيبه تبڪي


ام حبيبه بغضب : سيب إيد بنتي يا حيوان انتَ ازاي تمسڪها ڪد


جابر شوحها في الارض من داخل الشقه وتحدث بسخرية : بنتك المحترمه ڪانت راڪبه مع واحد في العربيه واللـه اعلم ڪانوا بيعمل ... 


قطع ڪلامه قلم قوي من ام حبيبه إليه : حسك عينك تتڪلم في شر'ف بنتي انتَ فاڪر نفسك مين دا انا هوديك في ستين داهيه 


جابر : بدل ما انتِ بتعصبه اوي ڪِده إسألي بنتك ڪانت راڪبه مع واحد غريب ولا لا؟ 


نظرت ام حبيبه لأبنتها التي ڪانت تبڪي وترتجف من الخوف


ام حبيبه بِحده : حبيبه انتِ ڪنتي راڪبه عربيه مع واحد غريب


حبيبه لم تتحدث 


ام حبيبه زعقت : رودي عليا يا بت ڪنتي راڪبه مع واحد غريب


حبيبه ببڪاء : مش غريب يا امي هو يبق

...


قاطع حديثها مامتها وهي تزعق بآعلي صوت ليها : أُدخلي جوه يا حبيبه 


دخلت جوه حبيبه وتحدث جابر بخبث


جابر : متزعليش نفسك يا ام حبيبه انا اقدر الم إللي حصل ده


ام حبيبه باللهفه : ازاي؟ 


جابر : انا هتجوز حبيبه ومش هسمح لأي حد يبصلها وهحفظها 


ام حبيبه : ڪتر خيرك يا جابر


جابر : يعني موافقه 


ام حبيبه : انا مش هقدر ارد عليك باباها جاي بعد ڪام ساعه تقدر تتڪلم معاه 


وسبته ودخلت غُرفت بنتها 


ام حبيبه بحزن : حرام عليڪي يا شيخه انا للدرجه دي معرفتش اربيڪي بق انتِ من بجاحتك تيجي لغايه هِنا بالعربيه واحد غريب منك لله  يا بنت بطني ... باباڪي في المطار ڪان جاي عشان يعملك مُجأه لعيد ميلادك ولڪن هيجي يسمع الڪلام المُر ده 


حبيبه ببڪاء : وللـه يا ماما ما حص ... 


ام حبيبه زعقت : إخرسي وخلي بالك باباڪي هياجي وجابر هيڪتب ڪتب ڪتابه عليڪي عشان نداري العار إللي عملتيه 


حبيبه ببڪاء : لا يا ماما متعمليش فيا ڪده وللـه 


ام حبيبه بصتلها بخيبه آمل وسبتها وخرجت ... حبيبه ڪانت مُنهاره من البڪاء وهي مش عارفه تعمل اي وملقتش غير انها تڪلم ياسمين صديقتها 


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


اما عند ياسمين ڪان الڪُل قاعد في الصالون 


ياسمين بخضه : مالك يا حبيبه 


حبيبه : إلحقيني يا ياسمين 


ياسمين بحنيه : طيب مالك يا حبيبتي 


حبيبه حڪتلها إللي حصل وهي مُنهاره... 


ياسمين : طيب إقفلي دلوقتي وانا هتصرف 


يوسف بتلقائيه : اي في يا ياسمين حبيبه مالها 


ياسمين لمعت الدموع في أعينها وهي تتحدث وتحڪي بأللي حصل 


يوسف زعق : مين الحيوان إللي عمل ڪِده 


ياسمين : ده إنسان قذر وعينيه دائماً ؏ حبيبه من بدري بس حبيبه متجاهله 


يوسف قام بعصبيه : انا هروحلهم 


سليم بهدوء : إهدئ يا يوسف وإن شاء للـه هلاقي حل


يوسف بنرفزه : انا أُقعد هدئ يعني لغايه ما الحيوان ده أسمعه ڪتب ڪتابه عليها


سليم بصله اوي : إممم انتَ بتحب حبيبه يا يوسف 


يوسف فضل بضع من الوقت ساڪت وتحدث بثقه : ايوه بحب حبيبه يا سليم 


ياسمين : طيب انا هروحلهم 


سليم بصلها : تروحي تعملي اي؟ 


ياسمين : هروح اقولهم أن انا ڪُنت معاها في العربيه و حبيبه مڪنتش راڪبه لوحدها معاه ... انا ايوه هڪذب بس مفيش حل غير ڪده وصحبتي بضيع قدامي


يوسف : طيب والحيوان إللي شافها ده 


ياسمين : حسب ڪلام حبيبه أنهُ مرڪزش في ملامح إللي سايق ومحددش مين في العربيه اوي


يوسف : انا هڪتب ڪتابي عليها عشان الحيوان ده ميتعرضلهاش تاني


ياسمين بأبتسامه خبيثه : ونبي عشان ڪِده بس 


يوسف ضحك : بطلي لماضه بقيٰ


ياسمين : طيب يلا بُسرعه جهزو نفسڪم عقبال ما انا اروح البس


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 


عبدالرحمن بزعل : موافق يا جابر ڪتر خيرك يابني


جابر : طيب يا عمي هروج اجهز واجيب المأذون معايا سلام عليڪم


وطلع جابر وعبدالرحمن دخل لبنته الاوضه


عبدالرحمن بخذلان : حرام عليڪي يا بنتي ليه تعملي ڪِده وتخطي رأسي في الطين


حبيبه ببڪاء : ولله يا باب ... 


قاطعها بقسوه : مش عاوز اسمع صوتك ولا اشوفك قدامي لغايه ما تغوري ؏ بيت جوزك يلا إجهزي 


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


ملك : يا بابي انا موافقه 


حسن بعصبيه : وانا مش موافق ؏ خطوبه دي يا ملك


سوزان : ازاي يعني مش موافق بنتك بتحبه وهو بيحبها ليه حضرتك مش موافق 


حسن : البني آدم ده مش ڪويس وانا مُستحيل اجوزه لبنتي ماشي


ملك : لا يا بابي انا عاوزه 


حسن : ملك فڪري ڪويس عشان متندميش


ملك : انا فڪرت وقراري موافقه يا بابي ولو موفقتش ؏ سيف انا مش هتجوز ابداً


سوزان : وافق يا حسن وإدي ميعاد بنتك بتحبه انتَ مش سامع ڪلامها 


حسن بعصبيه : طيب يا ملك بس لما تندمي ؏ الجوازه دي متلمنيش لومي نفسك ومامتك إللي عامله زي الشيطان مش مبطله توسوس في ودنك


ملك : اوڪي يا بابي هُمن هيجوا بڪره 


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


ياسمين ڪانت بتخبط وأُم حبيبه فتحتلها بالترحاب 


ياسمين : عامله ايه يا طنط


ام حبيبه : الحمدلله يا حبيبتي إتفضلوا 


دخلت ياسمين هي وسليم ويوسف 


ياسمين بهدوء : انا سمعت بأللي حصل 


عبدالرحمن بحزن : مفيش ڪلام يتقال يا بنتي جابر هيڪتب ؏ حبيبه


ياسمين بهدوء : بس الڪلام ده غلط 


عبدالرحمن حس بالروحه بترجعله تاني وتحدث باللهفه 


عبدالرحمن : صح يابنتي


ياسمين بثقه : ايوه يا اونڪل حبيبه مڪنتش راڪبه لوحدها انا ڪنت معاها 


عبدالرحمن بفرحه : يعني ڪلام جابر غلط


ياسمين بهدوء : ايوه ڪلامه غلط وحضرتك عارف طريق جابر انهُ إنسان مش ڪويس 


عبدالرحمن : متأڪده يابنتي من إللي بتقوليه 


ياسمين بهدوء : ايوه أبن خالتي وصلنا وانا ڪُنت مع حبيبه ... وانا اڪيد مش هتڪون حبيبه قاعده معايا وهسيبها تمشي وحدها 


عبدالرحمن بقسوه : وللـه ما هسيبه ؏ مده يده لبنتي


يوسف بعصبيه : هو ڪمان مد يده 


عبدالرحمن بأستغراب : ايوه بس يعني انتَ ... 


قاطعه تدخل سليم بهدوء وثبات : انا اسف اني قطعت ڪلامك ياعمي بس  يوسف عاوز بنتڪم في الحلال 


عبدالرحمن : نتشرف بحضرتك يابني بس عرفني بنفسك


يوسف بثقه : يوسف عمران عندي ٢٩سنه وزير داخله 


عبدالرحمن بأعجاب : اهلاً وسهلاً بيك يابني


ام حبيبه تدخلت بأحترام : اهلاً بيك بس يعني فين مامتك باباك اخواتك 


يوسف بأبتسامه : انا عايش في القاهره وعائلتي هناك بس انا جيت هِنا عشان معايا شُغل


عبدالرحمن : طيب معلش إديني فرصه أفڪر


ياسمين : ممڪن توديني عند حبيبه 


ام حبيبه بأبتسامه : اڪيد يا حبيبتي تفضلي 


ولڪن اوقفهم دخول جابر ومعاه مامته والمأذون 


جابر بصدمه : و ...


متنسوش الدعم بالࢪيأڪتت والڪومنتات الڪتيره❤


ڪـَ تُـدعـيٰ.<<⤸#رِقـة_فـࢪاشـه↻>>.



#قـدري♡. 


الـبـاࢪت الـعـشـࢪيـن


قبـل مـا ابـدأ الـبـاࢪت ومـع أذن الادمـن طـبـعـاً يـاࢪيـت فـضـلاً ولـيـس أمـࢪاً الـڪُـل يـدخـل يـتـابـعـنـي ويـعـمـل ࢪيـأڪـتت وڪـومـنـتـات ڪتـيـࢪه ؏ الـࢪوايـه عـاوزه الـصـفـحـه تـڪـبـر بـِ مُـتـابـعـيـنـي الـحـلـويـن❤❤❤🥺.


ياسمين : ممڪت توديني عند حبيبه


أم حبيبه بأبتسامه : اڪيد طبعاً يا حبيبتي إتفضلي


ولڪن اوقفهم دخول جابر ومعاه مامته والمأذون 


جابر بصدمه : اي إللي بيحصل يا حمايا


عبدالرحمن زعق : إخرس 


جابر : اي يا عمي هو الڪلام إتغير ولا اي؟ 


يوسف وقف قصاده وتحدث بصوت صارم : اه إتغير عندك مانع 


جابر بسخريه : اي ياعمي انتَ لسه مش مُقتنع ان بنتك المحترمه ڪانت راڪبه مع واحد العربيه و لوحدهم 


عبدالرحمن بقوه : انتَ بني آدم قذ'ر و و'سخ وبنتي اشر'ف من بيئه زيك ولسانك و إيدك إللي مديتهم ؏ بنتي هقطعهملك يا و'سخ بنتي مڪنتش راڪبه لوحدها يا قذ'ر ڪانت راڪبه مع صحبتها 


جابر بنرفزه : لا هي ڪانت راڪبه لوحدها معاه انا شوفتهم 


يوسف بثقه : اي مواصفات إللي ڪان راڪب معاه يعني مثلاً لبسه 


جابر بتوتر : مرڪزتش 


عبدالرحمن : اه ورڪزت انها راڪبه معاه لوحدها صح ڪِده اقسم بالله ما هسيبك يا و'سخ


جابر زعق : يعني اي مش هڪتب ؏ حبيبه 


يوسف ضربه بوڪس لدرجه نزفه دم من بوقه وتحدث و الشر في أعينهُ : إسمها لو ذڪرتهُ ؏ لسانك هقطعه 


مامت جابر بعصبيه : انا قولتلك بلاش الجوازه المنيله دي وانتَ إللي مصمم ولا ڪأنها آخر البنات دا انتَ آلف بنت تتمناك


ياسمين بعصبيه : طيب يلا من هِنا و روحي شوفيلهُ من الآلف دوله 


جابر خرج هو و امهُ وبعد بضع من الدقائق جاء المأذون 


عبدالرحمن بأبتسامه : معلش يا شيخ بس مفي ... 


قاطعه يوسف بأبتسامه : لا يا شيخنا إتفضل اڪتب


عبدالرحمن بصدمه : اي بتقول يابني


يوسف بأبتسامه : بقول هڪتب ؏ حبيبه يا حمايا 


عبدالرحمن : طيب يابني إدينا وقت عشان البنت تفڪ ... 


قاطعه ياسمين وهي بتزغرط : لوووووولي حبيبه موافقه يا اونڪل إڪتبوا الڪتاب 


ام حبيبه بأبتسامه : تعالي يا حبيبه 


خرجت حبيبه وهي لابسه فستان هادئ جدا بالون الابيض وخِمارها و خاطه ميڪب بسيط جدا بارز ملامحها 


حبيبه بأبتسامه خجل : انا موافقه يا بابا


يوسف وهو عينيه هتطلع عليها : يبق نڪتب الڪتاب


يوسف ڪان ينظر لـِ حبيبه وسرحان فيها و سليم ينظر لـِ ياسمين وهو يدعي بتمني ان يجي اليوم ده وفاق الڪُل ؏ صوت المأذون 


المأذن بأبتسامه : بارك الله لڪما وبارك عليڪما وجمع بينڪم في خير ...


سليم حضن يوسف بفرحه : آلف مبروك يا شبح


يوسف بداله الحضن : اللّٰـه يبارك فيك يا ڪبير ونظر إلي ياسمين وڪمل عقبالك نظر سليم هو الآخر إليها التي ڪانت فرحه جدا وهي تبارك لصديقتها 


سليم بتمني : يارب


يوسف : تسمحلي يا حمايا اخد حبيبه ونخرج 


عبدالرحمن : اڪيد بس بتتأخروش 


يوسف : حاضر وڪمل وهو ينظر لِحبيبه يلا 


سليم : طيب وإحنا ڪما نستأذن السلام عليڪم

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


سليم طول الطريق ينظر إلي ياسمين في المرأه وهي ايضاً تنظر إليه وتنزل اعينها ؏ الفور


ياسمين : استني اوقف


سليم وقف وبصلها بأستغراب : ليـه


ياسمين ببراءه : انا نفسي في غزل البنات ممڪن تجبلي 


سليم ضحك ؏ برأتها : حاضر هروح اجبلك 


ياسمين ببراءه : بص قوله انا عاوزه الوان ڪتير ڪده زي الوان الطيف وڪمان عاوزه ڪتير 


سليم ضحك : طيب تعالي معايا نروح نجيب 


ورڪن سليم عربيته ونزل هو وياسمين 


ياسمين بخوف : لا انتَ روح


سليم بأستغراب : مالك خُفتي ليه 


ياسمين الدموع تلمع في أعينها : انا هرڪب وانتَ روح جيب 


ورڪبت العربيه ؏ الفور وسليم رڪب جنبها هو الآخر


سليم بحنيه : مالك يا ياسمين حصل اي


ياسمين والدموع تتساقط من اعينها : إفتڪرت بابا يا سليم لما سابني وسط العربيات وماشي وسابني ڪملت ببڪاء وشهقات انا تعبت بِجد مش عارفه اتخطي الماضي ... الماضي قاسي عليا اوي يا سليم 


سليم حضنها تلقائياً وهي ڪذالك


سليم بحنيه : خلاص إهدئ انا اسف ده ڪُله بسببي


ياسمين تحدثت وهي جوه حضنه : لا مش بسببك انا دائماً محروقه مش جوايا وببڪي بس بحاول اتظاهر اني ڪويسه


سليم خرجها من حضنه ومسك وجهها بأيده : إهدئ خلاص وإنسي الماضي مفيش حد ماضيه حلو ڪولنا ماضينا قاسي علينا اوي بس إحنا واجب علينا نحاول ننساه ومنوقفش حياتنا عشان ماضي خلاص راح ... متقلقيش انا معاڪي ولحد آخر نفس في عُمري مش هسيبك يا ياسمين 


ياسمين فضلت بصاله وهو بصصلها وانفاسهم مُتبادله ولڪن قاطعهم خبيط ؏ جزاز العربيه سليم بزرار فتح جزاز العربيه


سليم ضحك : اهو ياستي جاه لغايه عندك 


ياسمين بأبتسامه : انا عاوزه ڪتير وڪمان عاوزه الوان ڪتير زي الوان الطيف


_حاضر إتفضلي 


اخذ سليم منهُ وأديٰ لـِ ياسمين 


سليم : عاوزه حاجه تانيه؟ 


ياسمين بأبتسامه : لا شُڪراً 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


في إحدي الاماڪن الراقيه


يوسف : المڪان عجبك


حبيبه بأبتسامه : ايوه جميل جداً 


يوسف بثقه : انا ذوقي دائماً جميل اصلاً


حبيبه بغيظ : مدام عارف بتسألني ليه؟ 


يوسف ضحك : انتِ ليه مُنفصله الشخصيه ڪده


حبيبه بغيظ : انا ڪده عندك مانع


يوسف : انتِ مش ناويه تلمي لسانك شويه


حبيبه بغيظ : لا 


يوسف مسك إيدها وقربها منهُ : انا هلملك لسانك ده بس الصبر 


حبيبه دقات قلبها بقت عاليه من قربهُ : يوسف سيب إيدي


يوسف قربها اڪتر : تؤتؤتؤ 


الموبيل يرن 


يوسف بعد منها :  باباڪي


حبيبه : طيب يلا نمشي


يوسف : حاضر


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


في صباح يوم جديد 


زينب : قومي يا ياسمين 


ياسمين بنعاس : اي في ياخالتي لسه الدنيا بدري 


زينب : إخس عليڪي انتِ متعرفيش أن النهارده عيد ميلاد صحبتك


ياسمين قامت : لا مش النهارده عيد ميلادها


زينب : هي ڪلمتني وقلتلي انها زعلانه منك عشان مڪلمتهاش


ياسمين بأصرار : بس النهارده مش عيد ميلادها


زينب : يلا بس قومي إفطري وإلبسي ومتنسيش تسرعي في لبسك عشان انتِ بتخدي بالساعات


ياسمين : حاضر يا خالتي 


زينب : إلبسي فُستان ابيض يا ياسمين 


ياسمين بأستغراب : البس ابيض ليه يا خالتي؟ 


زينب بتوتر : احم لا يعني هو عشان اه هو عشان هي ڪلمتني وقالت ان عاوزه الڪُل يلبس ابيض


ياسمين بشك : اوڪي


وبعد بضع من الساعات جهزت ياسمين ڪانت ترتدي فُستان أبيض رقيق جداً وهادئ وخِمارها الجميل وأضافت بعض من الميڪب السنبل بارز ملامحها 


ونزلت ملقتش حد غير خالتها 


زينب بأعجاب :  اه الجمال ده ڪُله يا ياسمين 


ياسمين : شُڪراً يا خالتي ... طيب انا عاوزه هديه لحبيبه 


زينب بتوتر : لا ما هو إحنا يعني هنجيب اه إحنا وريحين هنجيب 


ياسمين بشك : اوڪي


وفجـأه و ... 


يـتـبـعع ... 


تكملة الرواية من هنااااااااا


تعليقات

التنقل السريع