رواية انا الشريره الفصل الرابع عشر 14بقلم نوران احمد جديده وحصريه (جميع الفصول كامله)
رواية انا الشريره الفصل الرابع عشر 14بقلم نوران احمد جديده وحصريه (جميع الفصول كامله)
انا الشريره 14
بقلمي نوران احمد
في صباح يوم جديد كان سعيد علي أشخاص وحزين علي تانيين ودعو الشباب بعض وكل واحد مشي في طريقه كانت جميله نايمه طول الطريق
سيف : جميله قومي خلاص احنا وصلنا
جميله بنعاس : تمام هو ده بيتك ولا بيتي ولا بيت حد تعرفه علي ما اشوف مكان
سيف : لا ده بيتك كنت مجهزه ليكي قبل ما اجي وانا جارك بردو قصادك اي حاجه بس عرفيني
جميله بابتسامه : تسلم يا سيف شكرا تعبتك معايا كتير معلش ممكن مفتاح البيتي عشان عايزه ارتاح
سيف : ده انتي واطيه بشكل مش معقول اي ده يا بنتي الذوق عندك مش موجود ابدا كدا ده انتي مخموده طول اليوم ونايمه تعبانه اي بقا معلش
جميله : يا عم عندي حاجات كتير عايزه ارتبها واجهزها وقولتلك طب يا سيدي شكرا اي تاني بقا
سيف : ولا اي حاجه غوري الله يباركلك
دخلت جميله شقتها وهي بتضحك ومبسوطه مسكت الفون لقت رساله منه بتقول ( هنتعشي مع بعض علي فكره ها ارتاحي بقا لحد ما ييجي وقتها ) ابتسمت تلقائيا اول ما شافت الرساله واتفاجات ببوست علي الانستا بيقول
( اذا بداتي تبتسمين لرسائله اذا فقد وقعتي في الحب ) اومن هنا نقدر نقول انها بدأت تحبه بجد سرحت في أفكارها معقول احب وحياتي تتغير قطع سرحانها ده رن الفون
جميله : ايوه يا زين عرف مازن اني وصلت ومش هتاخر علي الحفله بالليل لازم ننفذ النهار ده بقولك دعوه الدخول اي نظامها .... خلاص تمام هستناها توصلي بس بسرعه عشان انا يادوبك هجهز دلوقتي سلام
عدت الساعات ولبست جميله وجهزت نفسها وخرجت
سيف : اي ده رايحه فين كدا ومتشيكه بالشكل ده الوقت اتاخر غلط تخرجي في وقت زي ده لوحدك
جميله بابتسامه : ممكن تيجي معايا اصل عندي حفله مهمه أوي ولازم اروح لو مش حابب خلاص ومتقلقش عليا مش هتاخر سلام
سيف : امشي يا اختي قدامي اركبي العربيه أما نشوف اخرتها معاكي واعملي حسابك انا مقبلش ابدا حوار الخروج بالليل ده ولو اتعاكستي ولا حصلك حاجة ده كويس
جميله بضحك : حاضر يا بشمهندس جري اي كدا هصدق انك بتحبني ولا حاجه غيره وخوف مال وشك انقلب احمر كدا ليه علي فكره بهزر عارفه انك بتعتبرني زي أختك وأمانه ابوك سابها ليك متقلقش
سيف بتفكير : تخمينك غلط يا جميله حاسس بحاجه جوايا بتشدني ليكي بشكل غريب اعجابي بيكي وبشخصيتك عقلك لما بشوفك قلبي بيدق بشكل غريب معتقدش ابدا اني بكدا بعتبرك اختي اكيد انتي اكبر من كدا جوايا بس أمتي تفهمي وتحسي بالاهتمام ده وتتقبليه وتسمحي لقلبك يحب وتحبي نفسك
جميله : ايوه هنا هي ده الحفله نزلني هنا وتعالا بس عشر دقائق وهنمشي علي طول اصلا مبحبش اقعد في الحفلات كتير يلا
علي ما سيف راح يشوف ركنه كان في سماعات في ودانها وطلع منه صوت طفل 8 سنين وهو بيقول
زين : دخلتي ولا لسه بصي انا هكرت كل كاميرات المراقبه واول حد لازم تدخلي عليه هوو منصور العدلي وبعتلك صورته مع دعوات الدخول
مازن : برافو عليك يا صاحبي وانا يعتبر خدت ليها اكبر عدد من الاسهم في شركته اخوكي ده وعرفت انه داخل علي صفقه عمره والعقود اتمضت لكن لو في نقص في الخامات لأنك احتكرتيها ومع ضياع العقد ده هيعلن افلاسه في أقرب وقت
جميله : وده الاقيه فين ان شاء الله المفروض سمعته تبوظ بدخولي وكلامي مع رجال الاعمال عن مستوي شغله المتدني وطبعا بتصرفاتي هخلي سمعته زفت اي حوار منصور ده
زين : ده اللي ايهاب عايز منه تمويل للصفقه الكبيره اللي عاملها وعايز يكون بينهم تعاملات كتير وبكدا هيكبر اكتر لازم تقنعيه يبعد ويطلع من اي استثمار مع ايهاب
مازن : بالنسبه لايهاب هو جايب معاه أوراق الصفقه وحاجز غرفه في الاوتيل تبع الحفله لمناقشة الصفقات وبيه يقنع منصور العدلي يساعده بخراب الاتنين هتكوني في امان ونفذتي انتقامك وسمعته بقت زفت عقبالي
جميله : اللي جمعنا هو الانتقام للي بنحبهم مازن مش ناوي تبدأ انتقامك وتنزل مصر بقا
مازن : لسه محتاج شويه ترتيبات كتير عشان اقدر اجي مصر والخطه لسه مكتملتش الله يسهله زين اللي قدر
جميله : بجد قدرت تعيش امك في مستوي كويس وتنتقم من اللي اذاها زمان
زين : الحياه دايما بيكون ليها رايي مختلف مش كل الخطط بتمشي بس المهم ان الهدف تم اخيرا لقيت عيلتي و والدي هو اللي قدر يخلص الحوار ده بسهوله
طبعا مع مساعده مازن
جميله : مش هعرف ارغي معاكم كتير سيف وصل وهبدا في المهمه حالا سلام
دخلت جميله مع سيف وبدأت تعرف نفسها علي أنها رهف وده حبيبها
سيف بضيق : اي اللي عرفك أن رهف مش هتكون موجوده وليه قولتي انك هيه مش فاهم اوعي تكوني انتي السبب في ان ابوها يقفشها
جميله : مش وقته يا سيف نتكلم في الموضوع ده بعدين وبدأت تشاور لواحد وتمشي اتجاهه سحبها سيف بعصبيه
سيف عصبيه : انطقي حالا كل ده كان من تخطيتك ولا لا قبل ما اعمل تصرف وقدام الناس مش هيعجبك أبدا
جميله : سيف انا مبحبش الاسلوب ده انا معملتش اي حاجه كل الحوار اني لاحظت سلسله غريبه في رقبتها ولما كان عندي فضول ناحيتها وهي نايمه فكتها وعرفت ان فيها جهاز تعقب رجعتها زي ما كانت وقومتهم نروح اي مكان تاني لاني كنت متأكده انه علي وصول لو مش واثق فيا يبقا ملوش لازمه الكلام وتقدر تسيبني وتمشي اي اللي مخليك تكمل انا هقدر اكمل ومش محتاجه حد معايا ولما اخلص هروح لوحدي مستغنيه عن خدماتك
سيف بغضب : لا والله لو شايفه كدا يبقا تمام انا ماشي وانا فعلا اللي غلطان سلام
اتعصبت جميله ومشيت وقدرت تقنع منصور العدلي انه ميتعاملش مع ايهاب وشركته وعملت تعاقدات مع شركات كبيره وبدأت تبين انها في حاله سكر وعملت مشاكل كتير في المكان وسحبتها بنت للحمام عشان تفوق استغلت جميله الفرصه عشان تقدر تروح الاوضه
جميله بابتسامه : هاي ازيك لو سمحت ممكن مفتاح للاوضه عايزه اعمل مفاجاه لبابا فوق من غير ما حد يعرف ممكن المفتاح
خدت المفتاح وطلعت بسرعه علي فوق وبدأت تفتش المكان كله وتدور لحد ما لقته وقتها سمعت صوت ايهاب قدام الباب خدت الورق واستخبت في الدولاب دخل ايهاب وبدأ يقنع منصور بأنه يساعده في شغله الجديد وكان طول الوقت بيرفض حاول يدور علي الاوراق وملقاهاش كانت جميله خايفه جدا لحد ما سمع صوت صويت بره وطلع
في العربيه
سيف : مكنش ينفع اتعصب عليها قدام الناس اكيد اتكسفت لان ده قدام الناس اعمل اي دلوقتي مش همشي اكيد الا وهي معايا ادخل اجيبها ولا استناها تطلع واكلمها هو اي الأصوات دي كلها الناس بتجري ليه بره المكان وفجاه لاحظ نار طالعه من المكان قلبه اتقبض والخوف اتملكه وفي ثواني كان بيجري وسط النار يدور عليها وفجاه ووو
تعليقات
إرسال تعليق