رواية الاسطي بوسه واختها الميكانيكي المنقبه الفصل 23بقلم مني عبدالعزيز (جديده وحصريه وكامله)
رواية الاسطي بوسه واختها الميكانيكي المنقبه الفصل 23بقلم مني عبدالعزيز (جديده وحصريه وكامله)
الفصل الثالث والعشرون
💥الاسطي بوسه واختها الميكانيكي المنقبه 💥
بقلم منى عبدالعزيز
*عوده الى أحمد البيطار
******************
بعد ما اغلق أحمد مع بوسه أحس بوجود خطب
ما وأنه لابد من عمل شي يشك بحديث بوسه فهي
كانت متلجلجه في ردها عليه عزم على تنفيذ
مانوي عليه مهما كلفه الأمر يكفيه شرف المحاوله.
ذهب احمد الي مصنع الجبرتي للملابس الجاهزه والمحجبات... زهل احمد من المصنع وحجمه .
دخل احمد الي الاستقبال وسال علي مكتب الانسه زمزم...أخبرته عامله الاستقبال بعد معرفه ماهيته
وأنه قادم في أمر ضروري .
وصل أحمد الي مكان الإدارة ...دخل مكتب السكرتاريه.
احمد: صباح الخير.
السكرتيرة:اهلا صباح الخير أؤمر حضرتك.
احمد :عاوز أقابل الانسه زمزم وده الكارت بتاعي .
السكرتيرة:حضرتك في ميعاد سابق .
أحمد:لا بس ياريت تديها الكارت وتقولي لها اني
عاوزة في أمر ضروري مساله حياة أو موت.
السكرتيرة:مسرعه حاضر ثواني حضرتك.
دخلت السكرتيرة الي غرفه مكتب زمزم وجدتها
منكبه علي أحدي رسوماتها واخبرتها بما قاله
ا حمد واعطتها الكارت الخاص به.
السكرتيرة:انسه زمزم في واحد برة اسمه أحمد البيطار....طالب يقابلك بيقول مساله حياة أو موت.
زمزم :وهي تقف سريعا أحمد البيطار برة ....
تمام داخليه بسرعه... استني لما اعدل النقاب
وبعدين داخليه ....هاتي الكارت.
السكرتيرة خرجت لتخبر أحمد بدخول الي زمزم.
السكرتيرة:أتفضل حضرتك ..الانسه زمزم في انتظارك.
أحمد:شكرا.
ذهب أحمد خلف السكرتيرة الي مكتب زمزم وقلبه
يتراقص فرحا مع بعض التوتر من هذة المقابله.....
دخل أحمد المكتب .
أحمد:وعينيه علي زمزم الجالسه أمام مكتبها صبا ح الخير.
زمزم:اهلا بشمهندس احمد صباح الخير.
أحمد:وقلبه ينتفض من سماع اسمه لاول مره منها.
احمد:اسف اني جيت من غير معاد ... بس مقتدرتش
ااجلل أكتر من كده .
زمزم وهي تشير له بالجلوس علي كرسي في الجهه
المقابله لمكتبها.... اتفضل اقعد الاول وبعدين نتكلم ...ومفيش أسف حضرتك .
أحمد: جلس علي الكرسي الذي أشارت إليه...
متمنيا ذكر اسمه بين شفاها .
زمزم : بشمهندس احمد تحب تشرب أيه .
احمد:وهو منتشي من سماع أسمه مرسي مش عاوز
حاجه دلوقتي بعد الكلام ال هقوله ممكن أشرب هامسا شربات ...قصدي قهوة مظبوط.
زمزم:اتفضل قول الكلمتين .
احمد:انسه زمزم من غير لف ولا دوران أنا بحبك وعاوز... اجوزك وقبل ما تردي وتقولي..... شفتني فين عشان تحبني ايوة شفتك بقلبي قبل عيني... من اول يوم ليا بالورشه وقت ما جبتي الغدا . ووقعت عيني عليكي قبل ما ارفعها وتجي عيني في عينك حاسيت بحاجه زلزلتني من جوايا..... نسمه غريبه عدت عليا لما سمعتك وانتي بتقولي السلام عليكم أجمل سلام مر عليا في حياتي.... ولما شفت عيونك .... سهم نغز قلبي ... كل يوم وقت الغدا بستناكي طول الشهر واليوم ال مش بتجي فيه بيكون صعب عليا بكون عاوز اشوف عيونك ... واسمع صوتك ... أنا حاولت كتير اجي هنا المصنع واقبلك بس حبيت ادخل البيت من بابه ... بس لما عرفت أن في شخص متقدملك ... مقدرتش استحمل ...خفت تضيعي مني .ملقتش حل قدامي... غير اجي هنا واقول علي ال جوايا... فياريت تفكري كويس ...قبل ما تردي عليا.
زمزم وهي مزهوله أيعقل هو هنا ويعترف لها بحبه....
أنها غير مستوعبه... أن كل ما كانت تكنه له من مشاعر
من وقت.. معرفتها به في الورشه من شهر ... وكلام بوسه اختها عليه وعن شخصيته .... ومواقفه معها ... اول مره رأته وهو ينزل من سيارته أمام الورشه وهو في قمة غضبه ... ومرة عند عربه الفول وهو يشتري طعام....
وقعت عينها عليه .. أحست أن قلبها سيخرج من مكانه... كانت تتحجج بطعام الغذاء لتراة .واليوم التي لاتستطيع الذهاب فيه كان صعب عليها.. زمزم محمحمه ...
تحب تشرب أيه .
احمد: اقول ولا .
زمزم :اتفضل اطلب ال .
أحمد : مقاطعا عاوز شربات.
زمزم :وهي تبتسم وتنظر إلى الأرض خجلا وقلبها
ينتفض ودقاته تكاد تسمعها .... تقدر تقابل بابا
وتاخد منه معاد.
أحمد: بعدم استعاب و الصدمه الجمته .. بتقولي
ايه مسمعتش كويس .
زمزم:اتفضل قابل بابا وحدد معاه ميعاد.
إحمد: مكتب باباكي فين..أنا هروح أاقبله حالا.
زمزم:بابا مجاش النهاردة للاسف .
أحمد:أنا هروحله البيت أقبله وأحدد معاه معاد واجي
أنا واهلي نتقدم رسمي.
زمزم:بخجل أن شاء الله.
أحمد : طيب استأذن أنا وهروح لباباكي ...أنا مش
عارف اعمل ايه ... رجليه مش شيلاني من الفرحه.
زمزم :ضاحكه لا اجمد لسه مقابله بابا متوقف عليها كتير.
خرج احمد من مكتب زمزم مسرعا ... متجها الي منزل أمير لطلب يد زمزم رسمي .وأخذ ميعاد والحضور هو وعائلته
. ...........................
عوده الي منزل الجبرتي
فؤاد فور سماع اسم شريف..هب واقفا وعلي وجهه
غضب .. وقام بضرب شريف بوكس أوقعه أرضا
وكان سينهال علي بالضرب إلا أن وقوف جده حائل
بينهم منعه من استكمال سلسله ضربه وتعذيبه كما
اقسم قبل ذلك
الجد : اعقل يافؤاد الواد متشلفت خلقته . بلاش تضربه
المرة دي ... اول ما يخف ابق كسر عضمه.
شريف : ربنا يخليك يا جوز خالتي.. مش عارف من
غيرك كان هيحصلي أيه .
الجد: وهو يكتم ضحكاته ويساعده علي الوقوف ...
قوم ياخبتي القويه مين عمل فيك كده ...
ينظر إلى بوسه وسندس ... الشيطانه حفيدتك السبب ...شغلتني مشعللاتي وادي جزاتي ال سمعت كلامها.
الجد:هو انت سمعت كلامها ليه يا أذكي اخواتك.
بوسه:وتنظر له بشماته اه قوي (قول ) لجدو السبب.
شريف : إنسانية مني ..ومرؤه حبيت أوفق راسين في الحلال ...واخد صواب.
الجد:تاخد صواب هو مين بيكلم الشيخ شريف .
بوسه :لا ياكدوا (لا يا جدو )ده حااااا ضابط شيف.(شريف)
الجد :ضحكا فعلا ح وستين ح الضابط.... قوم يا اخرة
صبر الداخليه قوم ادخل اغسل وشك وتعالي احطلك
تلج علي وشك قبل ما ينفجر من الورم.
...............................
عوده لشقه أمير.
انهي عادل وأمير كلامهم واتفقوا علي كل شي .
عادل:استأذن أنا وان شاء الله علي معدنا ..
..بكرة الساعه سابعه.
أمير :ضحكا هههههههههههه أن شاء الله علي معدنا....
الساعه سابعه بالليل مش تجيلي سابعه الصبح.
عادل: هههههههههههه فهمني انته يا أمير بيه ..
.عادل أمير بيه هو ما ينفعش النهارده.
أمير :لا مينفعش انت ناسي فرح رفعت صاحبك .
عادل:اخ نسيت اصل الفرحه نستني كل حاجه.
دق جرس الباب ذهب أمير يفتح الباب..وجد شخص
واقف أمام الباب.
أ مير : اهلا مين حضرتك.
أحمد :أمير بيه أسف اني جيت من غير معاد ...
بس مقدرتش أصبر لبلليل .... أمير بيه لو سمحت أنا جي ... أتقدم لحضرتك اطلب ايد الانسه زمزم... ولوحضرتك
موافق هجيب أخويا وبابا وماما ونيجي نطلبها رسمي.
أمير: هو فيه ايه هو النهاردة يوم طلب بناتي العالمي وانا معرفش. أشار أمير لاحمد علي الصالون ليكملوا كلامهم.
دخل أحمد الصالون وجد عادل اخوه جالس.
أحمد : وهو ينهج وياخد نفسه بصعوبه....عادل بتعمل ايه هنا.
عادل:بااراحه يبني مالك بتنهج كده ليه ال يشوفك يقول
انك وخدها جري من أكتوبر للمهندسين .
أحمد : لا واخدها جري للخامس في اأقل من دقيقه.
أمير :ليه يابني ما طلعتش بالاسنسير ليه.
أحمد: كان مشغول... في ناس كانوا طالعين فيه. ...
وكانوا بيتخانقوا وكل شويه يوقفوا الاسنسير أنا
قلت اخد السلم أسرع.
أمير :مين دول .
أحمد معرفش ...بس متهيقلي شفت معاهم سبارس.
أحمد :أمير بيه قلت إيه في الطلب ال طلبته من حضرتك.
عادل غامزا لامير.
أمير:أسف يابني انت جيت متأخر... لم يكمل كلامه بعد وقوع أحمد أرضا.
عادل و امير دا انت قلبك خفيف قوم يا وحش ...
عادل يابني انت العريس انا لسه طالب أيدها ليك
من أمير بيه .
أحمد،:احلف ياعادل انك بتقوله ده حصل..ومش بيتهيقلي.
عادل: ايوة يابني وان شاء الله هنجي كلنا بكرة ونخطب زمزم وسندس ... معادنا الساعه سابعه.
أحمد : الساعه سابعه دا انا من الفجر هكون واقف قدام الباب.
أمير :ايه من الفجر ليه فاكر المعاد سابعه الصبح
لا يابني دا سبعه بالليل.
أحمد: سبعه بالليل ايه بس ياعمي سبعه الصبح حلو قوي.
أمير : يابني هو في حد بيروح يخطب سبعه الصبح محصلتش قبل كده.
أحمد :لا في رفعت صحبي خطب خمسه الفجر
وكتب الكتاب تسعه الصبح .والنهاردة فرحه .
أمير: ببكاء مصطنع ليه ياربي وعدني جواز بناتي
التلاته لسعين كده.
عادل:ضحكا هههههههههههه خلاص يا احمد مفرقتش
سبعه الصبح من سبعة بالليل.
أحمد: يلا ربنا يصبرني وأقدر اتحمل لبكرة.
أمير :😂 ربنا يصبرني أنا عليكم انتم التلاته.
خرج عادل وأحمد ذاهبون للشركه لإنهاء بعض الأعمال
قبل التوجه إلي فرح رفعت.
............................... .
ياتري ايه ال هيحصل لسندس بوسه من والدهم بعد
أكتشاف خطتهم.
شريف وفؤاد
مين ال مع سبارس وبيتخانقوا.
استغفر الله العظيم رب العرش العظيم و اتوب اليه .
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق