القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية الاسطي بوسه واختها الميكانيكي المنقبه الفصل 34بقلم مني عبدالعزيز (جديده وحصريه وكامله)

 

رواية الاسطي بوسه واختها الميكانيكي المنقبه الفصل 34بقلم مني عبدالعزيز (جديده وحصريه وكامله)







رواية الاسطي بوسه واختها الميكانيكي المنقبه الفصل 34بقلم مني عبدالعزيز (جديده وحصريه وكامله)



رواية الأسطي بوسه وأختها 

بقلم منى عبدالعزيز

الفصل ما قبل الأخييييييييييير

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

عند سندس

وهي تجلس مع صديقتها هيام في غرفه تتجهز بها

 هيام استعدادا لحفل زفافها 

هيام أنا مش مصدقه ال سمعته في التلفزيون بقي

 عادل البيطار سوري يابندقتي المغرور المتعجرف زي

 ما كنتي مسمياة يقف كده بلبس ده ويكلم بالطريقه

 دي انا حاسه اني بحلم وازاي وافق يمسك الورشه 

ويشتغل هو وانتي تديري الشغل من بعيد 

عحبتوا لك يا زمن

سندس هههههههههههه 

عادل اتغير اوي معتش عادل المغرور هو بقي 

عادل الغيور المتملك ازاي بقي وافق ده موفقش

 ده فرض عليا كده حتي المصنع وقت التدريب

 شفتي كام مشكله عملهالي 

هيام ايوه شفت كام مهندس اتخرشم شفت بعيني 

محدش قالي 

سندس اهو ده ال سبب من الأسباب هحكيلك 

فلاش باك

في يوم سندس بالورشه تتابع تصليح أحدي

 السيارات في قسم السيدات دخلت عليها بوسه 

مسرعه يحقي  (الحقي) يا سندس في

زبون بيه(بره)  عمي (عامل )مشكيه(مشكلة )

 يقوي (بيقول ) أنه طلب شغي(شغل) غير ال اتنفذ 

سندس وهي تعدل نقابها والزي المخصص لها تعالي

 معايا نشوف فيه ايه 

خرجت سندس الي الصاله الرئيسيه للورشه وجدت شاب أواخر العشرينات واقف بجوار أحدي السيارات وعلي

 وجهه علامات الضيق ومربع يديه 

سندس السلام عليكم حضرتك ايه ال مش عجبك 

في التغير الجديد علي العربيه 

الشخص كله يا انسه أنا طلبت شغل غير ده ياريت

 تفهميني ال حصل ده غلط مين والفاتورة بالرقم 

ده ليه مصلح اسطول

سندس قول كده حضرتك المشكله مش مشكله

 التغير مش عجبك المشكله الفاتورة 

الشخص ما هي التغيرات متستهلش الرقم ده 

سندس حضرتك بتقول أن ده مش ال طلبه نشوف تسجيل ال حضرتك طالب فيه التغير ده ولا لا ولو طلع معاك حق مش هنحاسب حضرتك لكن لو طلع هو هتدفع الفاتورة بهدؤءء من غير ولا كلمه 

الشخص اوك لما اشوف 

بالفعل طلبت سندس من سيف إحضار اللاب توب

 وتشغيل الفديوا الخاص والاتفاق علي العقد 

تم تشغيل الفديوا المسجل للشخص وثبت صدق 

سندس وأنهم نفذوا ما طلبه 

الشخص لا انا مش ده ال كان في دماغي 

بوسه نحم (نعم) انت اهبي (أهبل) هو ال مش في

 دماغك نعيف (نعرف ) فيها ايه

سندس اتفضل حضرتك ادفع قيمه الفاتو رة واستلم 

عربيتك

الشخص لا خفضي شويه دي كتير 

حضرتك رجعت في كلامك وكده مش اتفاق رجاله

 ده اتفاق عيال 

الشخص بعصبيه انت يابت انتي بتقولي ال أنا عيل متعرفيش انا مين 

سندس حصلنا الړعب ده انا ظلمت العيال بيك انت محصلتش عيل 

الشخص حاول يمسك يدها وهو يرفع صوته أنا هوريكي العيل ده لم يكمل بعد تلقيه ضربه قويه في وجهه افقتده توازنه واسقتهه أرضا وما كان غير عادل من فعل ذلك

عادل بعصبيه عاوز تمد ايدك علي مين ياحيوان وأخذ يكيل له بالكمامات في وجه إلي أن فقد الشخص وعيه وامسك عادل سندس وچرجرها وراه بعصبيه الي غرفه المكتب وعاتبها بشدة وبصوت عالي علي فعلتها هذا والوقوف مع رجل والكلام معه 

تاني يوم صباحا

عادل أنا قلت كلمه واحده مافيش نزول الشغل يعني مافيش 

سندس هنزل يا عادل دي مش طريقه مناقشه 

عادل بصوت زلزل البيت اجمع سندس متخلنيش ارتكب جنايه كفايه امبارح رجعنا من القسم امته لولا التحريات أثبتت أن الواد مش اول نصيبه ليه كنا اتبهدلنا والضابط أتفهم الوضع لكن أنا مش هسمح ليكي تتعر ضي لموقف زي ده تاني وخصوصا أن الواد استغل أن العمال مشيوا وعمل كده افرضي ما كنتش جيت كان حصل ايه وانتي وبوسه لوحدكم وسيف مكنش يقدر علي بغل زي ده لوحده

سندس اولا انت ضړبت الراجل قبل ما تشوف هعمل فيه ايه أنا معايا الحزام الأسود واعرف ادافع عن نفسي كويس قبل ايد ما تلمسني كنت عارفه ازاي يمدها عليه 

عادل يا نهارك اسود كمان كنتي عوزة تلمسيه لا كده كتير عوزة تصربيه بايدك وتلمسي راجل دانا كنت قټلته وقتلتك 

سندس لا انا تعبت ممنوع ترفعي النقاب قدام ابويا واخويا حاضر مع اني بحس عمي بيضايق بس قلت عشان متزعلش لكن بتغير من بابا وجدوا وعاوز تحرمني منهم لا ده كتير 

عادل وهو يقترب منها اعمل ايه انا مچنون بيكي مش عاوز حد يشوفك ولا يقرب منك غيري انا لو اطول هقفل عليكي جوه قلبي ومخرجكيش من بين ضلوعي 

سندس ذهبت الي دولاب ملابسها وأخرجت شي وذهبت الي الحمام بعد قليل خرجت وقامت بخفض إضاءة الغرفه والتوجه الي مشغل الموسيقي واختارت موسيقبي رقص شرقي وامسكت يده واجلتسه واشترطت شرطان 

الاول لو هي تعبت من الرقص قبل منه مش هتنزل الورشه 

دولا احنا اتفقنا ومش ينفع ترجع بكلامك 

عادل أنا موافق بس بشرط أنا ال همسك الشغل والتعامل

 مع الزبائن وانتي الإدارة وبس يعني تقابلي زبائن رجاله 

لا ستات ماشي 

شغل بايدك لا ده اخر كلام ومفهوش مناقشه 

سندس بتفكير اهو احسن مما فيش 

اتفقت علي ذلك ولم تخلوا الايام من زياده تحكم عادل وتدخله في كل شئ الذي أثار سخط سندس وبوسه 

وخاصه بوسه التي توعدت له بالعڈاب في الورشه 

عودة 

سندس اهو ده ال حصل ومن وقتها وهو وبوسه

 عملين زي توم وجيري كل يوم مقلب ومشكله 

هيام هههههههههههه اكيد بوسه بتبدع 

سندس اخر مقلب ال شفتيه علي المديا 

بس الحمد لله اتفقوا وعملوا هدنه بس ھموت واعرف 

عملوها ازاي 

هيام هههههههههههه أنا كنت ھموت من الضحك ومعتز بيفرجني علي فديوهات بتعته لما عمو أمير اداله الفلاشه

 ايه ده دماغها ايه سم بتجيب الافكار دي منين 

سندس بضحك هههههههههههه عرق الماني وخده جنات هتلر 

بوسه وهي تدخل عليهم كالعادة مندفعه هههههههههههه يابنتي ميك(منك ) ليها أنا دماغي مكيفه هتيي (هتلر)

 بتعكم  ده ولا يجي فيا حاجه 

دي انا بوسه تأديب واصياح(واصلا) وتهذيب 

مساءا في بيت البيطار 

اجتمع عائله البيطار يستقبلون عائله الجابرتي وشريف الخطيب ووالده سعيد 

اجتمعت السيدات في صالون والرجال في صالون اخر بين نظرات الغل من عادل ونظرات الخۏف من شريف خوفا من رفض عادل له 

تحدث والد شريف وطلب ايد ياسمينا مروان بيه يشرفنا نطلب ايد كرمتك الانسه يا سمينا لابني الرائد شريف 

والد ياسمينا طبعا يشرفنا نسب حضرتك ومصطفي بيه بس الراي راي ياسمينا طبعا 

مروان عادل ياريت تنادي ياسمينا تسلم علي الجماعه 

عادل وهو ينظر لشريف نظرات ناريه حاضر 

خرج عادل وتوجه الي الغرفه المجاورة لإحضار أخته لفت نظره وجود سندس واخواتها في المطبخ اقترب منه ليخبر سندس إحضار ياسمينا لتسلم علي والد العريس وسمع

 عادل حوار بوسه واخواتها وهم يتكلمون عن 

زمزم ھموت اعرف كان عقلك فين يا سندس وانتي

 بتوفقي بوسه تختار شريف مشعللاتي 

سندس هههههههههههه انتي عارفه بوسه المستشار

 التأديبي وانا بثق فيها ووقتها كنت عوزه اجيب عادل يشتغل وابهدله بالورشه فمركزتش وقلت ال نعرفه احسن 

بوسه هههههههههههه اسكوتي يازمزم أنا عميتيها (عملتلها)

اختباي(أختبار) عشان أتأكد أنها معجبه بعادي(بعادل)

 ولا لا لقيتها ايه مېته فيه 

سندس أنا يا بوسه قلتلك كده وقتها 

بوسه ياء(لاء) بس قيتيك(قلتلك ) ساعتها المشكيه(المشكلة)  لو شيف(شريف) يتعيق(يتعلق) بيكي ويطلب يجكوزك(يجوزك) قيتي(قلتي) ايه قيتي(قلتي)

 لا انا مش عوزه شيف(شريف) ولا غيه(غيره) مش عوزه غيي (غير )عادل وانتي ناسيه شيف (شريف)يبق عمك هههههههههههه عشان بس تعيفي(تعرفي) انت كنت

 بتحبي دولا 

سندس اه منك انت يا هتلر ضحكتي عليا وانا هبله

 مكنتش مركزه كل هذا تحت انظار عادل الذي كاد 

ېموت فرحا من كلمات بوسه واعتراف سندس بحبها

 له من وقت طويل 

بوسه خرجت من المطبخ متوجهه الي عادل عد 

الكمايل(الجمايل ) يا دولا 

عادل احلي بوسه في الدنيا اؤمري وانا عنيا ليكي

 بس نادي علي زمزم خليها تخرج من المطبخ تاخد

 ياسمينا توصلها عند بابا ومفتاح العربيه اهو في علبه

 شكلت حلال عليكي 

فعلت بوسه ما طلبه عادل منها وهي بالعربيه تحضر الشكولا 

بوسه تحدث نفسها اه ييائيم (يا لئيم ) ضحكت عيي(عليا) وتيقتني (وطرقتتي)  ودخيت(ودخلت ) المطبخ مكنتش بوسه ام خيتك (خليتك) ټندم عي(على ) كده 

عادل ولا تقولي له ولا يقولك أنا هروح اشوفه وربنا

 يصبرني يارب 

سندس هههههههههههه يارب يادولا 

عادل اقسم بالله ما هعدهالك ياسندس انتي واختك 

بوسه هههههههههههه أنا بقوي(بقول ) ايوح(أروح)

 أنا لعمي اقيه  (أقوله  )يقيتك (لقيتك) في المطبخ 

عادل يخرج مسرعا الي مكان جلوس الرجال 

اتفق الأهل ووافقوا علي شريف وتم الخطبه والاتفاق

 على الزفاف بعد شهرين وده جنن شريف 

بعد الخطبه بيومين سافر عادل ووالده امريكا لإجراء عملية لوالد عادل دون معرفه العائله خوفا على صحة الأم 

سافر عادل بعد وداعه لسندس علي طريقته ظل بامريكا اكتر من ثلاث شهور مرو عليه هو وسندس كأنهم قرون يتصل بها كل ساعه تقريبا للاطمئنان عليها كاد ېموت فرحا عندم علم بحملها اخبر والده الذي يتماثل للشفاء الذي فرح وحمد ربه علي زواج أولاده ورزقهم بزواجات صالحات غيروا أولاده للاحسن

تكملة الرواية من هنااااااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا




تعليقات

التنقل السريع