رواية لا تتركيني الفصل الخامس 5بقلم سارة
رواية لا تتركيني الفصل الخامس 5بقلم سارة
رواية لا تتركيني وحيدا
البارت الخامس
بقلم سارة
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
نسرين فضلت مع سليم لوقت متأخر كعادتها وسليم
خرج يوصلها لعربيتها وفي نفس الوقت ساره كانت
واقفه في شباك أوضتها وخدت بالها من سليم
ونسرين وشافت سليم وهو بيحضنها وهي قريبه
منو اوي وراحت داخله
ساره / ايه البجاحه ال هي فيها دي استغفر الله العظيم
سليم دخل البيت وكان طالع أوضتو علشام ينام
بس افتكر ساره ان هو زعفلها وان هي متغدتش
دخل المطبخ عملها سندوتشات بنفسو وطلع أوضتها
ساره بغيظ/ في باب بيتخبط عليه تاني مره تخبط
علي الباب
سليم حط السندوتشات علي السرير وقال
=انتي متغدتيش ومتعشتيش فكلي دول قبل
متنامي
ساره/ انا مش عايزه حاجه شكرا
سليم/ انا هسيبهم هنا يمكن تغيري رايك
سليم خلص كلامو وخرج وساب ساره
ساره/ مش قادر يقول اسف بس هيقول اسف
علي ايه ولا ايه ولا ايه
ساره بصت علي السندوتشات وقالت
=مش مهم مين ال جايبهم المهم اني جعانه اوي
الصراحه
قعدت ساره تاكل ومخدتش بالها من سليم ال بيراقبها
واول مشفها بتاكل ابتسم ابتسامه خفيفه ومشي
عدي كام يوم من غير اي احداث جديده وسليم وساره العلاقه بينهم زي مهي متغيرتش
في المستشفي
ساره/ هو في ايه
الممرضه/ المدام دي مش معاها فلوس تدفع
ومش راضيين طبعاً يدخلو بنتها المستشفي
ساره راحت ناحيه الست
ساره/ تعالي معايا يامدام واهدي وانتي اعملي الإجراءات
السكرتيره/ مينفعش يادكتوره لازم تدفع فلوس تحت الحساب
ساره بزعيق/ قولتلك دخليها علي ضمنتي انا الشخصيه
السكرتيره/ ماشي يادكتوره
ساره/ تعالي انتي معايا يامدام واهدي شويه
الست مشيت مع ساره وكل الحوار ده سليم كان مراقبو
ساره/ اهدي وقوليلي في ايه
الست/ دي بنتي الوحيده يادكتوره وعندها ورم علي
المخ وقالو ان دي احسن مستشفي فجبتها هنا
بنتي حالتها متأخره اوي يادكتوره اعملولها العمليه
وانا والله هجبلكو الفلوس انا عايزاهم يصبرو عليا
اسبوع بس
ساره/ اهدي يامدام متقلقيش بنتك هتعمل العمليه
وتبقي بخير والله صدقيني
مدام ذينب/ ربنا يسعدك يابنتي انا مش هنسالك
جميلك ده ابداا يابنتي
ساره/ متقوليش كده اتفضلي دلوقتي روحي
لبنتك وطمنيها وانا شويه وهجيلكم
زينب/ حاضر يابنتي ربنا يحميكي لأهلك ياارب
زينب مششيت وساره فضلت تدور علي الكريديت
بتاعتها علشان تدفع مصاريف العلاج
ولسه هتمشي لقت سليم قدمها
ساره/ دكتور سليم
سليم/ انتي كل حاله بقه مش هتقدر تدفع الفلوس
هدخليها علي حسابك الشخصي
ساره/ والله طول ماانا قادره هعمل كده
مامتها كانت هيجرلها حاجه لو بنتها متقبلتش
الفراق صعب اوي يادكتور سليم
سليم/ ماشي يادكتوره عن اذنك
سليم خرج وساب ساره وساره راحت تدفع مصاريف
العلاج
ساره/ ياعني ايه الحساب ادفع مين ال دفعو
السكرتيره/ دكتور سليم هو ال اتكفل بمصاريف العلاج كلها
ساره بأستغراب/ سليم
السكرتيره/ نعم
ساره/ لا لا مفيش حاجه عن اذنك
ساره مشيت وكانت متفاجأه من تصرف سليم
ووصلت قدام مكتب سليم ودخلت
سليم/ خير يادكتوره
ساره/ شكراً علشان دفعت المصارييف
سليم بضحكه جذااابه/ مفيش شكر علي حاجه
في قسم هنا بيتعالج علي حسابي الشخصي
وانا دخلتها في بس مش اكتر
ساره بفرحه/ ربنا يباركلك ياارب ياسليم ويبعد عنك
كل شر
سليم / ياارب بس اول مره تقولي سليم
ساره بخجل/ أسفه يادكتور
سليم بضحك/ طالما لوحدنا قولي عادي ياسليم
ساره/ اوكي
سليم كان لسه هيتكلم اتفاجأ بنسرين
نسرين دخلت حضنت سليم وقدام ساره وباسته
سليم/ في حاجه ولا ايه
نسرين /وحشتني قولت اجيلك ياحبيبي
ساره/ عن اذنك يادكتور
ساره خرجت بسرعه واول مره تحس انها مضايقه
اوي كده بس هي مفسرتش سبب ضيقتها
نسرين/ مين دي
سليم/ دي دكتوره معانا في التيم و
نسرين/ مش مهم يلا علشان نتغدي
سليم/ بس انا مش قادر
نسرين/ يلا بقه ياحبيبي يلا
سليم خرج مع نسرين وكانت عينو بدور علي ساره
في كل مكان بس مشفهاش
ساره كانت قاعده في مكتبها مضايقه
ساره/ ركزي في شغلك يادكتوره ركزي
عدي اليوم من غير احداث جديده وسليم رجع البيت
وطلع علي أؤضه ساره علي طول وغلط وبعدين فتح
بس ساره كانت بتصلي
سليم مكنش قادر ينكر انه كل يوم بيتشد لأخلاق ساره ال بيكتشف فيها كل يوم حاجه احلي من ال قبلها
سليم/ حرما
ساره/ جمعا ان شاء الله
سليم/ انتي شوفتي المىريض بتاع امبارح
ساره/ ايوه متقلقش شوفت كل الحالات ال مسؤوله منك
سليم/ شكراً
ساره/ العفو علي ايه
سليم/ انا مش بسيب شغلي بس هي ال اصرت عليا
ساره/ ولا يهمك ياسليم
سليم/طيب تصبحي علي خير
ساره/ جعان
سليم/ نعم
ساره بتوتر/ قصدي واكل ولا مكلتش
سليم/ لا مكلتش بس مش مشكله
سليم خلص كلامو وخرج وساب ساره
ساره/ ملكيش دعوه ونامي
لا بس هو قبل كده جابلي اكل لما كنت جعانه
ساره خلصت تفكير ونزلت لمطبخ الفيلا وعملت أكل
لسليم ومخدش منها غير نص ساعه والأكل كان خلصان
وخدتو وراحت ناحيه اوضه سليم
وخبطت علي الباب
سليم/ ادخل
ساره/ اتفضل
سليم/ اي ده
ساره/ ده اكل مينفعش تنام جعان
سليم / شكراً ياساره
ساره/ مفيش شكر عن اذنك
سليم/ اقعدي كلي معايا انا مش بعرف اكل لوحدي
ساره/ مش جعانه والله
سليم/ مش بعرف اكل لوحدي معلش اقغدي
ساره/ ماشي هقعد اهو
سليم/ هو ازاي جدي وافق انك تدرسي
طب وكمان انتي معاكي شهادات كتير اوي
ساره/ عارف عذاب الضمير
سليم بأستغراب/ اه بس ايه علاقتو بالسؤال
ساره/ ده هو الحواب علي سؤالك
سليم/ مش فاهم
ساره/ في حاجات كتير انت مش هتفهما
وبلاش افتح مواضيع من سنين
سليم/ تسلم ايدك
ساره/ شكراً يلا تصبح علي خير
سليم/ وانتي من اهله
***********************
تاني يوم ساره صحيت وكانت خارجه وفي نفس الوقت
سليم كان خارج
سليم / صباح الخير ياساره
ساره/ صباح النور
سليم/ يلا اركبي
ساره/ لا شكراً انا هركب تاكسي
سليم/ مش بحب اعيد كلامي مرتين
ساره/ انا هركب بس اقتصار للمشاكل
سليم بضحك/ شطوووره يلا بقه هنتأخر
ساره ركبت مع سليم العربيه وسليم بدأ يتحرك
ساره/ كنت عايزه اقولك حاجه
سليم/ اتفضلي
ساره/ كان في ترم مبلغ كده عايزاك تستخدمو
في قسم العلاج بالمجان ده
سليم/ اوكي ابقي هاتي ال انتي عايزاه في اي وقت
ساره/ شكراً ياسليم
سليم/ كل حاجه شكراً بتقولي شكراً كتير اوي
ساره/ طب اقول ايه
سليم/ متقوليش حاجه
سليم/ في حفله رأس السنه هعملها في الفيلا
الاسبوع الجاي
ساره/ متقلقش مش هخرج من اوضتي
انا أصلا متعوده علي كده
سليم/ بس انا مقولتش كده وبعدين ايه متعوده
علي كده دي
ساره بحزن/ انا بقالي عشر سنين مش بحضر افراح
ولا اي حاجه اي فرح هحضرو هيبووظ لاني مصدر شوؤم
سليم/ ايه ال بتقوليه ده مش فاهم
ساره / خلاص وصلنا عن أذنك
نزلت ساره من العربيه بسرعه ودخلت المستشفي
امير/سااره
ساره/ أمير بتعمل ايه هنا
أمير/ خلاص اتعينت هنا والنهارده اول يوم شغل
ساره/ مبرووووك والله انبسط لما عرفت
أمير/ وراكي وراكي ياسرسور
ساره/ ياعم اسكت بقه انت كابت علي نفسي
بقالك يجي عشر سنين
يلا بقه نشوف شغلنا
أمير/ هنتغدي سوا النهارده
ساره/ أنسي
امير/ انتي ال انسي هنتغدي النهارده ياعني
وهنتغدي النهارده
ساره/ بس بقه مش فاضيه
كان واقف بعيد سليم متابع الحوار بينهم بغضب
رهيب هو مقدرش بحدد سبب الغضب ده
ساره راحت مكتها ولسه بتجهز نفسها لقت سليم دخل
ساره/ في حاجه ولا ايه
سليم/ في عمليه ضروريه كمان ساعه
ساره/ اه منا عارفه
سليم / مين ال كنتي واقفه معاه ده
ساره بضحك/ ده أمير قصدي الدكتور امير صديق
عزيز عليا
سليم بغضب/ طب دي مستشفي مش كازينو للعشاق
ساره/ قصدك ايه
سليم/ قصدي انتي فهماه المستشفي ده مكان للشغل
ساره/ سليم انا حره اعمل ال انا عايزاه
وبعدين انا عارفه حدودي كويس
سليم بغضب/ لا مش حره انتي مسؤووله مني انا
ساره/ وانا بشيل من عليك المسؤوليه دي ريح نفسك بقه
سليم بغضب/ اسمعي كلامي واعملي حسابك انك هترجعي البيت معايا
ساره/ بس انا مش هرجع البيت بعد المستشفي هروح مشوار الاول
سليم بغضب/ انا قولتلك ال عندي وكلامي هو ال هيمشي
متفكريش انك علشان جيتي القاهره ختعملي ال علي كيفيك
ساره/ لوسمحت كلمني عدل.
سليم/ وانتي اتظبطي كده. معايا ومتنسيش ان ابن عمك
يتبع….
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لا تتركيني)
تعليقات
إرسال تعليق