القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية احببت صقر جارح الفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم بطوط رابح( جميع الفصول كاملة مدونة قصر الروايات)

 

رواية احببت صقر جارح الفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم بطوط رابح( جميع الفصول كاملة مدونة قصر الروايات)







رواية احببت صقر جارح الفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم بطوط رابح( جميع الفصول كاملة مدونة قصر الروايات)


    ‏    ‏ــــــــــــــــــــــــــ♕ـــــــــــــــــــــــــــ


وفى احد بيوت الصعيد فى سنه 2000ميلاديه بيت ولكن يشبه قصور الملوك بيت يوجد به السعاده والفرح  البيت بيت العيله يوجد فى اخين بزوجاتهم و باولادهم  ولكن الاخ لم يكون صافى  اخيه 


الاخ الاكبر شمس  المنشاوى.... 52سنه راجل طيب للغايه ولا يوجد بقلبه الكره لاحد وهو المسؤال عن كل املاك والده قبل وفاته كتب له كله املاكه لعلمه بنية ابنه الثانى... 

نعمه... مرات شمس 41سنه امره حنونه تملك قلب لا يملكه احد ...  

بدر شمس المنشااوى.... الابن الوحيد لشمس 20سنه فى كليه هندسه طيب وحنون مثل والده ولا يكره احد يحب دراسته للغايه ودائمااا متفووق عن الجميع وابن عمه بيغيرر منه ويحقد عليه بسبب وسامته وتفوقه وحب فتيات البلد له يمتلك جسد مشدود عريض وشعر بنى كثيف ودقن وعيوون بنيه جريئه مثل عيوون الصقر ....


عاشور المنشاوى.... 46سنه الابن الثانى الذى يمتلك قلب كالحجر لا يشفق ولا يرحم احد ويعامل اهل البلد كعبيد وهو الملك يكره اخيه جدااا وهو اكبر عقبه فى حياته ويخطط كثيراا للتخلص منه ولكن بيفشل في كل مخططاته.... 


صباح....  44سنه مرات عاشور وهى نفس صفات زوجها «الخبيثين للخبيثات»  بتغيررر جداا من نعمه وتحسدها على زوجهاا الذى يمتلك قلب ك الالماس ....


ساندى عاشور المنشاوى... 22سنه الابنه الاكبر ل عاشور ولا تعتبر ابنتهم هى تختلف كثيرر عنهم تمتلك صفات عمها وزوجة عمها تدرس فى كليه حقوق تريد ان تصبح محاميه لتعيد  حقوق الناس كما يفعل عمها مع اهل البلد وهو قدوتها فى الحياه.... 


اسلام عاشور المنشاوى....20سنه وهو الابن الثانى ل عاشور وهو نسخه منه هو ووالدته يكره بدر كثيرااا ويريد التخلص منه وهو وبدر فى نفس الجامعه....


منار عاشور المنشاوى....9سنين وهى الابنه الاخيره لعائله عاشور بتحبب بدررر جداا لانه احن عليها من اخوها....


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


عائله  عثمان الصااوى وهو شريك شمس وعاشور ولكن يحب عاشور لانه نفس صفاته القذره 


عثمان الصاوى....46سنه وهو عدوو شمس المنشاوى ولكن لم يظهر عداوته له 

شريك المنشاوى فى مصنع الخشب وفى العمل الاخر ويتمنى  التخلص من شمس ....


سمر...36سنه امره جميله للغايه وطيبه جدا وبقلب مسامح  زوجة عثمان وهى من االقاهره وبعد ان تزوجت عثمان عاشت معه فى الصعيد كانت تحب زوجها كثيرا ولكن بعد اكتشافها حقيقته استمرت في العيش معه من اجل ابنتهم  فقط.... 


دينا عثمان الصاوى.... 11سنه ابنتهم الوحيده وهى مرحه جداا تحب والدتهاا كثيرااا وحلمها ان تصبح صحفيه مثل امها فى الماضى.... 


 خالد منصور الصاوى.... 23سنه ابن اخو عثمان فى كليه حقوق وعثمان وهو المسؤال عن تربيته من يوم وفات اخوه وزوجته فى حادثه ويعتبره ابنه وهو يحب ديناا جداا ويخاف عليها  كانها ابنته  وهو ليس مثل طباع عمه بل طباع زوجة عمه....  


باقى الاشخاص هنعرفهم مع الاحداث....


"فى منزل المنشاوى"


دخلت الام تفتح شبابيك المنزل لتدخله الشمس وتدخله السعاده والفرح فتحت غرفة ابنها الوحيد ورفيق عمرها


وقالت..."جووم ياولدى عشان متتاخرشي على چامعتك ياحبيبي يلا جووم وانا حضرت الفطور تحت وكله مستنيك ياولدى"


بدر بنعاس شديد بسبب سهره على مذاكرته طوال اليل


وقال..."حااضر ياما هجوم اهو هجوم سبينى بس نص ساعه وهجوم البس طوالى وانزل على الچامعه مش هتاخر سبينى بس"


وشد الغطا مره اخرى على وجه ليغطى ضوء الشمس ولكن شدت نعمه عنه الغطا وزعقت 


وقالت...."متجوووم ياولدى منتاا الى هالك نفسك يضنايا فى المذاكره طول اليل والصبح فى چامعتك ولما بتخلص بتاجى تجف مع ابوك مبتريحشي نفسك خالص يضنايا كفايه عليك چمعتك ياولدى وبكفايه شغل واصل وفى الاجازه ابجا انزل براحتك مع ابوك ياضنايا"


رفع بدر من على وجه الغطا وقام اتعدل فى قعدته وامسك يد نعمه وباسها 


وقال..."ياما انا مرتاح اكده انا ببجا مرتاح وانا واجف مع ابوى وببجا مرتاح وانا سهران طول اليل على الكتاب وببجا مرتاح وانتى بتزعجى فيا اكده عشان اصحا طول منتى بتدعيلى ببجا مرتاح ياما وبكفياكى عاد تخانقى فيا وتجولى بطل شغل هو انا عويل عشان مجفش فى ضهر ابوي"


نعمه..."جطع السان الى يجول عليك اكده ياولدى انت راچل وسيد الرچاله كمان ياولدى خلاص ياضنايا طالما انت حابب اكده خلاص معدتش افتح الموضوع واصل"


باس بدر اديها ودخل الى الحمام ليتوضا ويصلي  فرضه ونزل تحت عند الجميع وفى نظرات كتيرر عليه نظرات حب صادق ونظرات غل وانتقام دخل عليهم فى غرفه الطعام


وقال...."صباح الخير على الچميع اى ده اومال فينها ساندى ياعمى"


عاشور وهو لم يلقي حتى نظره اليه..."راحت چامعتها"


بدر...."اها من غير متفطر وبعدين من ميتا وهى مبتستنانيش ها من ميتا"


اسلام بغل واضح...."وتستناك ليه كنت ابوها ولا كنت اخوها اصاحبها خدوها ومشو انت بجا اش حشرك اكده ها"


صباح لتحاول تلطيف الموقف..."بس ياواد عيب اكده هو اخوها زيك زيوو بظبط هو انا عندى اغلى من بدر واصل اجعد يابدر ياحبيبي اجعد ساندى بنات صحابها جم خدوها وهى كانت طالعالك بس ابوها جالها روحى واحنا هنخبرك انها مشت"


بدر بابتسامه خفيفه ليدارى حزنه من ابن عمه..."ربنا يخليكي ليا يامرات عمى والله ولا انا عندى اغلى منك عاد يلا بجا عن اذنكم هطلع عالچامعه"


نعمه..."واه ياولدى افطر وبعدها جوم ولكن تمشي على لحم بطنك اكده لا هتتعب "


بدر قرب منها وباس ايديها وباس دماغ والده 


وقال...."هفطر مع زمايلى ياما معوزينش حاجه ياچماعه"


ردو نعمه وشمس وصباح ومنار فقط 


وقالو..."سلامتك ياضنايا"


وغاادر تحت نظرات حب والده وحنان امه وغل صباح وزوجها وابنها ووصل لجامعته وقام الجميع وكل واحد راحه لشغله...


"وفى جامعة الحقوق


اصتدم الشاب ب ساندى


ساندى..."مش تفتح يااستاذ وانت ماشي"


خالد..."سورى كنت بكلم فى الفون ومخدتش بالى"


ساندى وقد لوت فمهاا 


وقالت...."سووورى اممم انت مش من اهنى "


خالد...."لا من هنا بس كنت قاعد فى القاهرة فتره طويله ولسه راجع المهم اسف لحضرتك  صدقينى مكنش قصدى"


ساندى..."لاا مافيش حاچه ونورت البلد عن اذنك ورايا محاضره"


ولسه خالد هيكمل بقية كلامه هى غادرت سريعاا تحت انظااره الذى احرقتها وعند دخوله هو الاخر محاضرته اتفاجاا  بساندى فى نفس المحاضره اتعرفو على بعض وبقو اصدقاء لفتره طويله.....


"وبعد عدة اشهر"


وفى مصنع الخشب..


دخل عثمان على شمس وعاشور واسلااام


وقال...."السلام عليكم "


الجميع..."وعليكم السلام"


عاشور..." كيفك ياعثمان مش باين واصل ليه"


عثمان..."حجك عليا ياخوى كنت مشغول فى حبة حجاات اكده وبنظبط نقل دينا وخالد  للندن "


شمس..."مش فاهم بس لى تسيب اهلك وناسك اهنى وتسافر "


اسلام..."واه يااعمى ده انى نفسي اساافر واهج  لبره مصر"


شمس..."لى ياولدى مصر عملتلك اى "


اسلام..."ياعمى اهناك الحياه حلوه ومتاحه للشباب الى زينا "


عثمان..."اه وآلله ياولدى معاك حج وكمان عاوز دينا ترطم بلغات اكده زى الاجانب وعشان سمر عاوزه تمشي من اهنى مش عارفه تتاقلم اهنى"


شمس..."كل ده حجج فارغه والله "


عاشور بملل..."ماخلاص بجا ياشمس هو حرر يروح مطرح ميروح "


واكمل كلامه بغمزه فهمها عثمان


وقال..."ها ياعثمان الشحنه جايه امتا عشان اروح استلمها"


شمس..."لاا انا الى هروح متتعبش نفسك انت ياخوى"


عثمان بتوتر وعاشور بخوف


وقال..."لالا خليك انت احنا هنروح متقلقش يخوى "


شمس..."مالكم جلجتو لى اكده انا جولت انا الى هستلمها ياعنى انى الى هستلمها فى اى مالكم يلا بينا ياعثمان الناس زمانهم على وصول"


عاشور...."مفيش حاجه يخوى بس احنا هنروح خليك انت تعبان ولا اى ياعثمان"


عثمان بمكر كالتعالب..."لا خلى هو يروح يلا ياشمس جوم"


وبعد مقام شمس من الكرسى...


~~~///~///~////~~~


وبعد عدو ساعاات


وبعد استلام البضاعه اخذ شخص  الفلوس وذهب الى مكان ما اشترى خط ليعمل منه مكالمه وضغط على عدت ارقام واستنا الرد...


 ...'الو بدر معايا"


بدر..."ايوه مين''


...."مش مهم انا مين ابوك اتجتل والى جتلو يبجا عثمان الصاوى ودلوج جثت ابوك فى عربيه الصاوى رايح يرميها من فوج الجبل الحجه قبل ميسافر بره مصر ومتعرفش تلحجه واصل..."


واغلق الخط سريعا..


بدر..."الو الو

ساندى..."فى اى ياخوى مالك"


بدر وهو على وشك الانهيار..."فى واحد كلمنى وبيجول انا ابوى اتجتل والى جتلو الصاوى انا لازم الحجه انزلى اركبى انتى وروحى البيت انا لازم الحجه قبل ميرمى ابوى


بعد ما غلق  الهاتف فضل يضحك قليل ورن على عثمان وكلمه بلهجه رعب وخوف مزيفه


وقال..." الو ايوه ياعثمان اهرب بسرعه بدر عرف انك جتلت ابوو وناوى يجتلك انت وبتك الحق اهرب"


عثمان..."واه واه ياوجعه مربربة عرفت الحديت ده منين اهرب كيف انا لسه مخدتش فلوس البضاعه وكمان اى الحديت ده وهو عرف منين وبعدين هو انا الى جتلته"


..."واه بجولك عاوز يجتلك وانت تجولى فلوس اذا كنت مش خايف على نفسك خاف على بتك الى هيغتصبها ويجتلها جدام اعنيك الجوز اهرب والحق نفسك واوعا تروح مكان العربيه الى فيها الجثه لان هو عارف ورايح عنديها وبعدين عرف منين  معررفش انا جولت اجولك ياااخووى"


واغلق الخط دون سماع الرد ارتعب عثماان واخذ ابنته وابن اخيه وزوجته وذهب خاارج البلد سريعااا....


وعند بدر بعد ماراى جثة ابيه انهاار كلياااا وحلف باالانتقام من ذالك الخائن 


بدر..."ايوه يااعمى شمس  اتجتل ياعمى"


عااشوور ..."واه انت بتجول اى ياواد شمس مين الى اتجتل"


بدر بصدمه..."انا طالع على المركز ياعمى تعلالى انا مش جادر"


نعمه بصرخه قووويه هززت اركان المنزل...."لاااااا شمس مامتش شمس ميسبنيش واصل لااااا"


ووقعت مغمى عليها تحت نظرات الشماته فى عيون صباح وزوجهااا....


وبعد ماراحو قسم الشرطه اتقفلت القضيه ضد مجهول...عشان ينتقم وياخد بثار ابووه....

ــــــــــــــــــــــــــــــــ♕ـــــــــــــــــــــــــــــــ


وبعد عشر سنين...


وفى شمس يوم جديد زقزقت العصافير على شباك بطلتنا


فاقت من نومهااا بسبب دخوول الشمس غرفتها فااقت وبنعس شديد


قالت...."يووو يامامى سبينى انام بقااا"


سمرر..."قوومى شوفى بيقولوا الصقر عمل اى تانى"


اعتدلت سريعااا وفتحت عيونها


وقالت..."صقر يامامى احكيلى عمل اى"


سمر..."بيقولوا انه خطف ابن الوزير منصور جلال "


دينا...."خطفه لى يامامى"


سمر..."بيهدده ان يقتل ابنه لو معترفش بكل الجرائيم الى بيعمله ومستخبى فى لبس الوزرا"


دينا وقد سرحت فى الصقر...."ياتره مين الصقر ده ولى بيعمل كده انا مش فاهمه حاجه"


سمر..."ولا هتفهمى محدش فاهم هو اى او مين او لى بيعمل كده"


دينا...."هو لى يامامى بابى مانع اننا ننزل الصعيد مش دى مفروض بلده "


سمر..."عشاان.....


ـــــــــــــــــــــــ♕ــــــــــــــــــــــــــ


نتقابل بكره رائيكم يجماعه🥺🤍


احببت صقر جارح..... 

البارت الثاني.... 

    بقلم بطوط رابح....🤍

ـــــــــــــــــــــ♕ــــــــــــــــــ


سمر..." سيبك دلوقتي  من ليه باباكي  مش عاوزنا ننزل الصعيد خلينا فى الصقر هو اللي مش معرف حد هو مين عشان  هو شخص مجهول ياحبيبتى حتى رجالته ميعرفوش هو مين  "


دينا...."مش فاهمه "


سمر.... "هفهمك بوصي انا الى اعرفه ان هو من وهو عنده 20سنه كان عنده تار مع حد ومكنش عارف يوصله وقرر الانتقام وطلع ع الجبل وبقا ابن ليل واشتغل معاهم فى كل حاجه بس وهو متقنع محدش عرف ابداا شكله بقالو 10سنين فى الجبل وجمع ناس من كل البلاد وبقا له اسم كبير بقا الصقر الجارح وبرده محدش يعرف هو مين ولا بيدور على مين.... 


دينا..." ياااا نفسي اعرف ليه بقا صقر جارح انا لو عرفت هو بقا كده ليه وكتبت عنه مقاله هكسر الدنيا  هبقاا احسن صحفيه فى مصر صح يامامى"


قاطع كلامهم دخول عثمان وخالد  بينادوا عليهم ونزلوا  لتحت واتجمعو على سفره الطعام خالد ودينا بينكشوو بعض تحت ضحك عثمان وسمر وفجاااه.. 


قالت.... "بابى انا عاوزه اسافر الصعيد" 


وقعت الكلمه كالصاعقه  على عثمان


وقال... "قلتلك الف مره الصعيد انسي احمدى ربنا انى نزلتك القاهره" 


دينا..."هو في ايه انا مش لاقيه سبب مقنع ممكن تفهمنى ليه مننزلش ليه ياخالد مش عاوزني انزل انا فى موضوع جديد لازم اكتبه ولازم انزل الصعيد بليزز ياخالد خليه يسبنى انزل"


خالد بارتباك شديد..."بوصي يادوندون انتى عاوزه تنزلى ليه"


دينا  بتفكير... "اه افتكرت بوص عاوزه اعمل موضوع عن الريف وكده وعن حياه البنات فى الصعيد" 


خالد..."انا هريحك ياست البنات بوصي هاخدك لمكان تاني شبه الصعيد تعملى فيه اللي انتى عاوزه وفى اماكن كتيرر ارياف ايش معنى الصعيد يعنى"


دينا بتصميم...."لااا ياخالد انا هروح الصعيد يعنى هروح الصعيد فيها اماكن اثريه جميله"


عثمان رمى الطعام وقام وبززعيق شديد


وقال... "ماكفايه دلع بقا عشان  كده كتير وانا اتخنقت قلتلك مفيش نزول الصعيد يعنى مفيش نزول الصعيد ولو حكمت انى ارجعك تاني لندن" 


دينا سابت الطعام وطلعت اوضتهاا تحت انهيارها 


سمر..."يووو دى حاجه تقررف انت بتزعق للبنت كده ليه وكمان فيها ايه انهاا تسافر الصعيد وكمان مش كفايه انك هربتنا منها زمان زى الفران "


خالد..."ممكن حضرتك تهدى وانا هحاول اقنع دينا "


سمر..."ودينا مش هتقتنع ياخالد دينا خلاص صممت"


عثمان..."يبقا نرجع لندن تاني "


سمر بعند... "وانا مش هرجع تاني حتى لو فيها طلاقى وبنتى محدش هيغصبها على حاجه والى هى عاوزه  تعمله" 


عثمان...."انتى بتعندى معايا ياسمر"


خاالد... "بسسس بعد اذنكم خلاص مش مستاهله وحاضر انا هقنع دينا ممكن خلاص ويلا ياعمى اتفضل على الشركه وانا هاجى وراك وانتى ياماما قصدى ياسموره عشان  عارفك مش بتحبى تكبرى نفسك اتفضلى اطلعى غيري عشان  هاخدك انتى ودوندون مشوار" 


سمر ببسم  لخالد الذى تحبه كانه ابنها وذهبت لتغير ملابسها وذهب عثمان الى شركته وطلع خالد  لدينا... 


ــــــــــــــــــــــــــــ♕ـــــــــــــــــــــــــــــــ


"وفى مكان اخر باحد بيوت الصعيد" 


الجميع جالس على طاولة الطعام يتحدثون فى مشاغل الحياه وفجاه تكلمت منار ووجت كلامها لبدر


وقالت... "بجولك اى يابدر صوح معرفتش ايه حوصل" 


بدر بعدم اهتمام..."ايه اللي حوصل"


منار... "بيجولوا ان الصقر خطف وزير عشان  ياخد منه فلووس كتيرررر جووى" 


نعمه بلهجه عصبيه...."واه لا الصقر مش بيخطف حد عشان الفلوس الصقر بيعمل كده عشان مصلحتكم ومصلحة البلد"


بدر بص لامه بصه كلها حب وساندي كمان فهمت نظره مرات عمهاا وصباح بعصبيه وجهت كلامها لنعمه.


وقالت.... "فى اى يااختى طلعتى فى البت كده ليه هى جالت ايه يعني هي كل الى جالته ان الصقر ده حرامى وابن ليل وخطاف البنات حسستينى ان من بجية عيلتك" 


ساندى... "لا ياما  هو مش من بجية  عيلتها بس الصقر مبيخطفش بنات ولا بياذى حد انتو لو هتبصو صح هتعرفوا ان هو بيچيب حقنا  وبيخطف عشان كل وزير فاسد يعترف بغلطه" 


عاشوور... "واه ماخلاص بجاا فضونا من السيره العكره دى ولا صقر ولا ضبع خلاص افطروا" 


بدر بيبص للجميع بانتباه شديد وفجاة قام 


وقال... "ها يااسلام هتيچى الشغل ولا زى عوايدك" 


اسلام بعصبيه.... "اى زى عويدك دى بتشوفنى مبجيش ولا اى" 


بدر بضحكه مستفزه.... "واه لا لسمح الله بتشتغل وطالع عينك" 


وقرب من ودنه وهمس بصووت وااطى 


وقال..."ابعد عن زينب دى مش سكتك دى غازيه ملهاش فى الحب واااصل


واكمل كلامه لعاشور


وقال..."صووح ياعمى عثمان نزل مصر وايامه معدوده"


ثم اكمل كلامه لى ساندى..


وقال..."يلا يجلب اخوكى عشان اوصلك لشغلك"


اسلام..."لا انا هوصلها"


ساندى..."ده من ميتا ده لا انا هروح مع بدر كالعاده يلا ياحبيبي عشان متاخرش "


بدر ببسمه..."يلا. صووح تيچى اوصلك معانا فى طرجنا يامنار "


منار ببسمه حب لمعشوقها... "ايوه ثوانى اچيب شنطتى" 


ساندى وبدر ضحكو على طريقة فرحة منار 


وبعد نزول منار وصلوها للجامعه وساندى راحت الشغل و بدر راح  المخبى  السرى.... 


وفى مكان... امسك هاتفه وضغط على عدة ارقام واستنا الرد ببسمه مخيفه


وقال...."عثمان بدر عرف انك نزلت مصر خلى بالك على مراتك وبتك وولد اخوك انا جولت اعمل باصلي واعرفك"


عثمان بخوف..." انت عرفت منين وكمان هو سابك ومنتقمش منك ليه


تحدث بمكر...."انا فضلت اتصعبله واجنعته انه مكنش قصدينا بس هو عفا عنى ومرديش واصل يسامحك وجال هينتجم منك لو بعد حين"


عثمان...."حاول تقوله انى سافرت انا نازل عشان فى شغل مهم لازم انا الى اشرف عليه  اتصرف"


..."هعمل كل الى هجدر عليه ياصاحبى مع السلامه.."


عثمان..."مع السلامه..."


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ♕ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


وبعد غروووب الشمس و نزول عتمه اليلل وضلمته المخيفه وفى الجبل وسط الحيوانات ووسط الذئاب البشرية دخل صقر عليهم باالقناع الذى يخفى وجهه به وتظهر  عيناه الجريئه فقط .. "


عيسى... "صقر بيه وصل ياارچاله. ها ياكبيرنا فى حاچه مهمه ولا اى اصلك عودتنا بتطل علينا زى هلال العيد" (عيسى 19سنه شغال مع صقر وده عيون صقر فى الجبل والمفضل لقلبه


صقر ببسمته الخاطفه... "كيفك يواد ياعيسى. ايوه انا چايلكم فى طلعه جديده" 


ديب بنظره حقد... "واه واه كبيرنا وصل  هو فى طلعه اجوه من خطف الوزير"(ديب ابن عساف الراجل الى خد صقر وشغله من صغره معاه 28سنه وبيكره صقر جداا وبيغير منه عشان ابوه دايما مفضلو عليه)


عساف..."واه واه عليكم سيبوه طيب ياخد نفسه عاد كيفك ياولدى"(عساف 60سنه الشخص الوحيد الى عارف مين الصقر وهو سبب ان الصقر يلبس قناعه الخفى بيحب صقر جدا وبيفضلو عن ابنه فى كل حاجه)


قرب منه صقر وخدو بالحضن


وقال..."كيفك يابوى عامل ايه وصحتك"


عساف..."بوومب يواد فاكرني كبرت عاد ولا ايه انا لسه شباب زي ماني "


صقر بضحك..."يارب دايما.المهم الامانه نزلت مصر"


عساف بنظره غل..."نزل لموته هننتجم من بته ومراته"


صقر..."لا دولا ملهمش ذنب عاد محدش هياجى جنبيهم


عساف..."انت لسه زي ماانت يولدى وهتفضل زي ماانت جلبك موديك فى داهيه"


صقر... "مبقاش فى جلب عاد ولكن بلاش.."

ــــــــــــــــــــــــ♕ــــــــــــــــــــــ


"وفى ڤيلا الصاوى"


سمرر بصرخه قوويه تنادي عثمان وخالد


وقالت...."عثماااان الحق ياااعثمان


عثمان بخوف شديد وجرى الى غرفة ابنته


وقال...."بتصوتى ليه فين دينا"


خالد..."فى اى ياماما دينا فين


سمر ببكاء..."دينا اتخطفت"


عثمان بصدمه...."دينا اتخطفت ازاي..

ــــــــــــــــــــــــــــــــ♕ــــــــــــــــــــــــــــــ


انتها البارت رئيكم..♡♕


احببت صقر جارح......

البارت الثالث...

  بقلم بطوط رابح...🤍

  ‏ــــــــــــــــــــــ♕ـــــــــــــــــــــ


الصاوى.... "اي دينا اتخطفت ازاي " 


خالد... "عمى ممكن تهدا عشان  صحتك دينا هترجع ومفيش حاجه هتحصلها ممكن تهدا" 


سمر بتدور فى غرفه دينا..."الرساله دي من دينا دي سافرت!


الصاوى... "انا قلتلها بلاش بلاش تروحى الصعيد  وهى مسمعتش كلامي اكيد هيقتلها عشان  ينتقم مني طول عمري مخبيها عن الكل وهي الى راحتله برجليها" 


خالد...."ياعمي انت عارف دينا وعارف فضولها يعني هىي ولا اتخطفت ولا حاجه هى تلاقيها راحت الصعيد زي ماطلبت"


الصااوى... "هيقتلها ياخالد هيقتلها انا متاكد ده بقا قلبه بارد ومش هيشفق ولا هيرحمها" 


سمر..."هو مين ده وليه هينتقم منك انا مش فاهمه حاجه كده دينا فى خطر"


خالد..."ممكن بعد اذن حضرتك متقلقيش دينا بخير وانا مش هرجع غير وهي معايا"


سمر..."لا انا مش ههدا غير لما تفهمنى مين الى هيقتلها فهمونى"


عثمان بعصبيه شديدة... "بسسس بقاا من امتاا وانتي بتفهمي انتي اهم حاجه عندك الفلوس وبس وادى الفلوس كتيرره معاكي يبقا مسمعش صوتك" 


خالد... "عمى ممكن تهدا مينفعش كده" 


سمر.... "لا خليه يقول اللي عنده" 


خالد..."ده مش وقته احنا كده منعرفش دينا فين ولا اي اللي حصل ولا هي الي مشيت ولا اتخطفت"


سمر سرحت بتفكيرها وقالت..."خاالد عوزاك"

ــــــــــــــــــــــــــــ♕ــــــــــــــــــــــــــــ


"وفى مكان اخر بالجبل بعد ظهور القمر ومغادره الشمس " 


عيسى..."ياااكبيرر ياااكبيرر ياااصقرر ياااصقرر"


عساف..."فى اى ياواد بتنووح زي الحريم ليه كده"


عيسى ... "فين صقر ياعم عساف" 


عساف..."صقر نايم بس عاوزه ليه  ياولدى 


عيسى..."بيجولوا فى وحده انما ايه بطل ياعم عساف  خوجاية اكده فى نفسها ومااشيه عماله تسجل للناس وتسال وتجول مين هو الصقر وهو بيخطف وبيعمل اكده ليه واصل"


عساف..."وفيها اى ياولدى ماكل الناس بتسال مين هو الصقر"


عيسى... "لااعاد فيها  كااااتيررر ياعم عساف جوولي هو اسم الراچل اللي الصقر  بيدور عليه ايه" 


عساف..."عثمان الصاوى بس ليه


خرج صقر بيبصلهم باهتمام ل ذكره اسم الصاوى وسال


وقال..."كمل ياعيسى ماله الصاوى"


عيسى..."بتو بتدور عليك ياكبير"


عساف...."هتعمل ايه  ياولدى اهي جات برجليها خد تارك منها "


الصقر..."مبخدش تارى من حريم واصل وانت عارف اكده يابوى بس هتكون طعم حلو  . ها ياعيسى جلتلى هي جايه ليه "


عيسى...."بتدور على اي معلومه تعرفها مين هو الصقر وليه بيعمل اكده"


الصقر..."ها كمل  "

عيسى.... ".....


حكى عيسى كل شي عرفه عن دينا وعلى جانب اخر دينا اجرت اوضه تنام فيها لغاية الصبح عشان تجمع معلومات اكتر عن الصقر ومين هو...


" وفى منزل بدر"


دخل بدر الى غرفة والدته طبع بوسه رقيقه على جبينها وجه عشان يخرج صحيت نعمه


وقالت..."وبعدين ياولدى مش كفاياك عاد"


بدر..."ايه مش عاوزه تار جوزك ولا نسيتي"


نعمه..."انسا. انسا ازاي ياولدى انا الضحكه ضاعت من حياتى انا بقيت جسد من غير روح بس انا خايفه عليك ياولدى خايفه من السكه دي ياضنايا دي سكه اخرتها الموت"


بدر..."متخفيش ياااماا ضناكى راچل من ضهر راچل ودم ابوي مش هيروح هدر ومتخفيش السكه اللي انا فيها كل الناس اللي فيها صافين لبعض مبيكلوش فى بعض زي دولا"


نعمه... "ياولدى دولا ديابه بشريه ليه تبجا منيهم" 


بدر... "لا ياما متجوليش اكده هما رچاله بجد والظروف الى جبرتهم يبجو اكده زي انا زي ماكنت بدر المطيع اللي كل الناس بيحلفوا بادبه واخلاقه بقا الصقر الجارح بيقتل بجلب بارد بس عمرى ماظلمت حد ياما انا بجيب الحق من الظالم" 


نعمه...."اوعا الانتجام ياولدى ينسيك دينك وتعمل حاچه حرام خد تار ابوك بس اوعاك تاذى حد وتستجوه على الغلبان"


بدر..."متجلجيش ياما ضناكي مبيظلمش حد "


وقام ودخل اوضته يفكر هيعمل ايه فى بنت عدوه ونام على السرير وبااصص  للسقف 


وقال... "مش عاوز  اذيكى بس انتي اللي جتيلي" واخيرااا ذهب الى النوم بعد تفكيرررر...


"وعند دينا"


دينا امسكت هاتفها وضغطت عدة ارقام


وقالت..." يامامى قبل اي حاجه حقك عليا بس كان لازم اعمل كده"


سمر بلهفه..."دينا انتي كويسه ياحبيبتي طمنيني عليكي انتى بايته فين وكلتي ايه وقعده مع مين وحد كلمك حاجه حصلتلك "


دينا..."اهدي يامامى اهدي انا كويسه ومفيش اي حاجه ومحدش عملي  حاجه انا سافرت الصعيد الصبح وجمعت معلومات عن الصقر وبكره هجمع اكتر وعلى بليل هاجي بس بليزز متعرفيش بابي انا فين وانا كل شويه هكلمك واطمنك"


سمر...." دينا  اسمعينى كويس انتي لازم تيجي  اول مالنهار يطلع "


دينا بعصبيه...."لا طبعا انا مش بعد ماجيت تقوليلى ارجعي مش هرجع غير لما اجمع كل المعلومات اللي انا عاوزها"


سمر بصوت عالي..."انا قلتلك هتيجي يعني هتيجي انتي في خطر باباكى عليه تار ولو عرفوا انك في الصعيد هيقتلوكي بليزز يادينا تعالي


دينا..."محدش عرفني ومتقلقيش انا فى مكان امان وسورى مضطره اني اقفل الفون ومتقلقيش هكلمك واطمنك باي" 


واغلقت  الهاتف دون سماع رد سمر


سمر..."لا يادينا الو الو ديناا


دخل خالد سريعا بسبب صوت  سمر 


خالد..."في اي بتصوتى ليه"


سمر...."دينا في الصعيد وقالتلي انها مش هترجع غير لما تجمع المعلومات اللي عوزاها وقفلت الفون عشان موصلهاش"


خالد..."ممكن تهدي انا هسافر دلوقتي وعلى الصبح هكون وصلت ومش هرجع من غير دينا متخفيش عشان خاطري"


سمر...."خايفه تروح مني خايفه تبقااا نتيجه افعاله القذره ربنا ينتقم منه في بنته"


خالد..."ممكن تسمعي مني مفيش اي حاجه هتحصلها صدقيني 


وغادر من الغرفه وراح يحضر نفسه وسافر للصعيد...


وبعد ما دينا قفلت الهاتف قربت من السرير


وقالت..."اي ده..ده مش نضيف خالص حتى رحيته كمان انا كده هنام ازاي يوووو 


غيرت ملاية السرير وذهبت للحمام لتاخد شاور وقضت فرض ربها ورمت نفسها على السرير بتعب شديد وبصت في سقف الاوضه


وقالت...."ياااا نفسي اشوفك واعرف ايه اللي حصل معاك خلاك صقر جارح"


وذهبت الى النوم بعد تفكيرررر 


ـــــــــــــــــــــــــــــ♕ـــــــــــــــــــــــــــــ

نتقابل بكره 🤍


احببت صقر جارح........

البارت الرابع...... 

    بقلم بطوط رابح....🤍


ـــــــــــــــــــــــــ♕ــــــــــــــــــــــــ


 وفى صباح يوم جديد اشرقت الشمس وزقزقت العصافير على نافذة بطلتنا فتحت عيناها الخضراء تحت اشعة الشمس القويه وقامت من السرير بابتسامه تزين وجهها البرئ وجه الملاك  وبحماس شديد اخدت حمامها وقضت فرض ربها ولبست تيشرت اببض وشورت ابيض وكاب وكوتش  وحقيبة الضهر الخاصه بها وخرجت بحماس شديد تجمع معلومات عن الصقر...

ـــــــــــــــــــــــــ♕ـــــــــــــــــــــــــ


"وفى منزل بدر"


بعد دخول الشمس غرفته قاام بألم شديد فى راسه ونادى على والدته


وقال...."ونبى ياما اعمليلى كوباية شاى تجيله وهتيلى اي اسبرين الصداع هيفرتك نفوخى"


نعمه بخضه..."سلامتك ياولدى انزل انا حضرت الفطور افطر واعملك كوبايه شاي تظبط دماغك"


بدر..."لااعاد  مش جعان هاتيلي بس اسبرين وشاي"


نعمه...."واه جرا ياواد هتكسر كلمتى ولا ايه  عاد ولا عشان انت الصقر اللي مخوف الكل هتكسر كلمتي " 


بدر بضحكه رجوليه..."ايه ياما كل ده عشان جولت مش جعان بجيت اكده بكسر كلمتك خلاص يلا بينا نفطر مقدرش اكسر كلمة ست الكل"


وقرب منها وباس ايديها

نعمه..."ربنا يخليك ليا ياولدى يلا ياحبيبي ننزل"


وحين  نزولهم رن هاتف بدر 


قال..."خلاص ياماا انزلى واني هشوف عيسى عاوز ايه وهنزل وراكي"


نعمه..."ماشي متتاخرش"


رد بدر على عيسى


وقال..."ايه ياواد عاوز ايه عالصبح"


عيسى..."معلش ياكبير اني برن عالصبح اكده بس البت الخوجايه دي ماشيه وممشيه رچالة البلد كلها وراها والرچاله قعدين يهبدو ويجولو حاجات عنك غلط"


صقر..."واه نزلت ديلوك دى مش عاوزه تضيع وقت واصل طيب اسمع اللي هجولك عليه ونفذه"

عيسى..."اؤومر ياكبير"


الصقر..."....


 واغلق الهاتف ونزل يفطر مع عائلته


وقال..."صباح الخير"


الجميع..."صباح النور"


ساندى..."لسه بدري ايه الدلع ده اتاخرت على المحكمه"


بدر..."لا مش هوصلك النهارده عندي مشوار مهم خلي اسلام يوصلك"


اسلام..."لا انا مش فاضى"


ساندى..."وانا مش عوزاك توصلني اصلا يامعفن "«ووجهت كلامها  لبدر»


وقالت..."خلاص يخوى ولا يهمك روح ربنا معاك وانا هروح انا ومنار"


اسلام..."اتلمي ياجليلة الربايه يعني انا تجوليلي يامعفن وتجليلو هو يخوي هو مين اللي اخوكي انا ولا هو"


ساندى..."هو اللي اخويا واحترم نفسك ياجليل الادب"


صباح...."واه واه هتتخنجو عاد قدامنا اكده وكل ده عشان ولد نعمه"


نعمه..."واه ايه ياصباح ولد نعمه دي "


عاشور...."بكفاياكم عاااد يلا يا اسلام عشان فى شحنه چايه نروح نستلمها"


بدر بشك...."شحنه ايه دي ياعمى ومجلتليش ليه عنها "


عاشور بقلق..."ها"


بدر..."هو ايه اللي هاا شحنه ايه دي"


عاشور....."هاتكون شحنة ايه ياولدى شحنة خشب طبعا وبعدين انا شايفك مشغول اليومين دول جولت اخد اسلام ونمشي الشغل بدالك"


بدر ببسمه..."انا واسلام واحد ياعمي جوم عشان تلحج الشغل  وانا همشي عشان  متاخرش معوزينش حاجه  عاد"


نعمه...."سلامتك ياولدى يجعلك فى كل خطوه سلامه وينصرك على اعداك"


ساندى...."اللهم امين بجولك يابدر بعد ماتخلص عدي عليا"


بدر...."حاضر مع السلامه ولما توصلي كلميني"


وغادر تحت عيون كره وغل صباح وجوزها وابنهاا وراح للجبل....


خرج عاشور واسلام ومنار وساندى وقعدت نعمه وصباح 

وفى الطريق عند ساندى ومنار عربيه بتزمررر جااامد


ساندى..." اى ياااسواج الحمير انت مش تخلي بالك وانت سااايج فى بني ادمين ماشيين "


نزل الشاب ونزل االنظاره وقرب عشان يعتذر واتصدم


وقال...."ساندى المنشاوى"


ساندى ببسمه...."خالد االصاوى"


خالد بفرحه شديده..."ازيك عامله ايه طمنيني عليكي"


ساندى..."بخير كيفك انت واختفيت ومحدش عرفلك طريج ليه"


خالد بتوتر..."والله مكنش بايدى  المهم مش مهم كل ده دلوقتي طمنيني عملتي ايه فى حياتك واشتغلتي ولا لا و و و"


منار..."واه مالك ياحليوه انت ليه بتنوو  اكده"


خالد ببسمه..."ازيك ياقمر انتي اخت ساندى الصغيرة صح"


منار..."ايوه انت مين"


ساندى..."ده كان زميلي فى الجامعه


منار..."تشرفت "


خالد..."الشرف ليا كنتو رايحين فين لو مفهاش ازعاج ممكن اوصلكم"


ساندى..."لا مش عاوزين نتعبك وبعدين شكلك مستعجل"


خالد..."بعد السنين دى كلها ومش هاين عليكي تركبي اوصلك حته"


ساندى..."لا ولله مش اكده بس عشان مناخركش"


خالد..."لا مش هتاخرونى"


ساندى..."طيب منار هتروح الموجف عشان تركب لمصر عشان  جامعتها وانا طالعه على المحكمه"


خالد ببسمه..."انتي اشتغلتي  ايه"


ساندى..."هجولك فى الطريج ويلا عشان منار اتاخرت"


خالد ببسمه فرح اخيرااا لقاا معشوقته وذهب الى الموقف ونزلت  منار وهو طول الطريق مرفعش عينه من عليهاا...


"وفى مكان تاني عند دينا"


دينا..."لو سمحت انا عاوزه اروح عند العمده الى هنا"


عيسى..."هو حضرتك مش من اهنى صووح"


دينا ببسمه خفيفه خطفت قلب عيسى."ايوه انا مش من هنا "


عيسى..."أؤومرينى تحبي اساعدك بايه"


دينا..."انا دينا الصاوى وبعمل سيرش قصدى بحث على معلومات عن الصقر"


عيسى..."بس كده تؤمريني تحبي اوديكي عند ابوه"


دينا بفرحه..."ايه ده بجد انت تعرف عنه حاجه بس مش هو والده ميت"


عيسى..."ايوه طبعا  طبعا اعرف كل حاجه ايوه ابوه ميت بس ده الراچل الي رباه"


دينا..."بجد شكرا اوي ليك انا هديك الي تطلبه"


عيسى ببسمه على برائة الفتاه وفى نفس الوقت حزين وخايف من انتقام الصقر فيها وبتردد


قال..."طيب انتي عاوزه ايه منو يابنت الحلال ماترجعي مطرح ماچيتى"


دينا..."فى ايه هو انت لهجتك اتغيرت ليه كده وبعدين بجد موضوع الصقر فاارق معايا جامد انا عاوزه اعرف عنه كل حاجه بليزز ساعدني ممكن"


عيسى ببسمه حزن على ذلك الملاك


وقال..."تعالي ورايا"


وفجااه حد حط ايدوو على بوقهاا وغمااا عنيها وهي تحاااول الفرار منهم ولكن لم تعرف من تلك الذئاب البشريه....


عيسى...."ايوه ياكبير الامانه معايا وطالعين علچبل"


الصقر..."اوعا حد يجربلها"


عيسى..."متجلجش ياكبير معايا انا وعم عساف"


الصقر...."ماشي انا جايلكم حالا المهم جولت للرجاله تشوف شحنة الليله"


عيسى..."ايوه ياكبيرر ويلا تعالى عشان قاعده تصوووت وانا خاايف عليها من الرجاله"


الصقر..."انا فى الطريق"


ثم اغلق الخطط وساااق بسرعه كبيرره ولم يعلم سبب قلقه  الشديد....


"وفى عربية خالد"


خالد..."اجوزتي"


ساندى ببسمه..."معرفتش وانت"


خالد بحزن..."ايوه"


ونزلت الكلمه كالصاعقه على ساندى


وقالت..."مبروك من ميتا"


خالد..."من 4سنين بس اتوفت وهى بتولد"


ساندى ولم تحدد الشعور حزن ولا فرح..


وقالت..."اسفه البقاء لله طيب والعيل"


خالد..."ونعمه بالله خلفت بنت "


ساندى..."ربنا يخلهالك اسمها ايه"


خالد..."ساندى"


ساندى..."ايوه بجولك سميتها ايه"


خالد بنفس عميق..."بقولك ساندى"


ساندى..."يخربيتك عرفت اني اسمي ساندى هي بجا سميتها ايه"


خالد...."لا بجد يخربيت غبائك انا بنتي سميتها ساندى.ساندى خالد الصاوى كده حلو"


ساندى بفم مفتوح من الصدمه..."انت بتتكلم جد"


خالد ببسمه خطفت قلبها..."اها والله بكلم جد"


ساندى..."احم اها هو حلو اسم ساندى صووح"


خالد..."لا صاحبة الاسم هي الي حلوه "


ساندى..."غيابك طال اوي ياخالد "


خالد...."مكنتش عارف اواجهك بانهي  وش وانتو تاهمينا"


ساندى..."ليه وانت ذنبك ايه عمك هو الجاتل وبعدين لا مش تاهمينكم وانت عارف "


خالد...."الله اعلم بالحقيقة وكمان عيلتك عمرهم مكانو هيتقبلوني كان لازم ابعد"


ساندى ببسمه الم..."واديك بعدت ارتحت عاد"


خالد بنبره حزن ووجع..."ولا عمري هرتاح وانا بعيد عنك واجوزت عشان احاول انساكي واشغل نفسي مقدرتش انا محبتش ولا هحب بعدك ياساندى انتي اول حب واخر حب "


ساندى بدموع...."وليه وليه مفضلتش ليه هربت وسبتنى هونت عليك ياخالد عشر سنين بحالهم سايبنى لاعااد اسفه 9سنين بس فضلت تكلمني سنه كامله وتعشمني كمان وكمان وفى الاخر سبتني وانجطعت عنك الاخبار"


خالد بحزن..."والله العظيم مش بايدي عمي هددني انو هياذيكي انا خوفت عليكي عشان قالي انكم ظالمينه ولازم يبعد ويبعدني معاه"


ساندى..."نزلني ياخالد نزلني"


خالد...."انا عارف اني غلطت في حقك بس ارجوكي اديني فرصه" 


وقرب من ايدها عشان يمسكها


ساندى...."واها انت اتجنيت عاد كيف تتجرا وتمسك يدي كده جطع ايدك اول واخر مره فاهم وبعدين احنا حدانا عنديكم تااار وانا مش عاوزه ارن على بدر واخليه يخده منك ديلوك"


خالد بضحكه مكسوره..."ياخد التار مني انا طيب ياستي انا موافق لو ده هيريحك رغم اني عارف ومتاكد ان حتى لو بدر شافنى مش هياذيني لان واثق اني مليش دخل ومش ذنبي"


ساندى...."وجف العربيه وجف العربيه بجولك"


ونزلت ورزعت الباب ومشيت خطوات قليله ورجعت تاني 


وقالت..."فرصه سعيده يااستاذ خالد وياريت متكررهاش ويارت تمشي قبل مايعرفوا انك جيت 


خالد..."ساندى استنى هفهمك"


ـــــــــــــــــــــــــــ♕ــــــــــــــــــــــــــ

نتقابل بكره 🤍


احببت صقر جارح....... 

البارت الخامس.... 

  بقلم بطوط رابح.....🤍

  ‏  ‏ــــــــــــــــــــ♕ــــــــــــــــــ 

"وفى مكان اخر وسط الجبل وسط الثعالب والعقاارب وسط الثعاابين وووسط الذئاب  البشريه صرخت صرخه قويه تستنجد خوفا من الحيوانات المفترسه دخل عليها رجل ولكن ليست بهئية رجل دخل عليها بهيئته المخيفه بعيناه  الجاحظه  كعيون الصقر رأت هيئته لم تعلم لماذا لم تخاف لماذا لم ترتعب من ذلك الرجل الذى يمتلك جسد مشدود وعروق بارزه والذى يرتدى عبائته الصعيديه وعمته قد زادته وسامه على وسامته اقترب منهااا والقناع مخفي وجهه وقد اظهر فقط عيناه الجارحه وهى تجلس فى مكاان مظلم للغايه لا يوجد به اي ضوء 


دينا..."اعااااااا الحقووووني انتوو مين وعوزين مني ايه فكوووني اعاااا يااامامي الحقيني فكوووني "


اقترب منها الصقر وقاال.... "بتنوووحي ليه ديلوك مش كونتي عاوزه تجابلي الصقر اهو جالك لحد عنديكي جوليلي بقا بتبكي ليه" 


دينا بدمووع وخوف شديد من لهجته المخيفه وعيناه الحاده 


وقالت.... " بس بس انا انا ك كن كنت"


 الصقرر... "بس بس ايه متنطجي وجولي انتي مين يابت انتي وعاوزه ايه" 


دينا بدموع.... "ممكن تفك دراعي عشان بيوجعني اوي و و ممكن تشغل النور عشان فى صوت بيخوف اوي وانا خايفه " 


الصقر ولم يعلم لماذا حن ولاول مره من نبره صوتها الرقيق الذي يشبه صوت كروان الليل قرب اكثر وفى يده شعله النار لينير المكان قرب منهااا وعينه وقعت على هذا الملاك فتاه لم يرى ابدا مثلها ملامح بريئه وشعر بني به خصل شقراء كالذهب وعينان منتفخه من البكاء لونها اخضر مثل الاشجااار عين نادره لم يحدد  اللون وشفايف  كالون الورد انصدم من روئيتها ولكن لم يعلق وقرب منهاا اكترر صرخت ديناا صرخه قويه اسمعت كل ما فى الجبل


وقااالت...."لاااا ونبي انت هتعمل ايه سبيبني لااا "


الصقر...."واه هعمل ايه يابت المركوب مش انتي اللي جولتي فكني وانا جربت منك عشان افوكك بتنوحي ليه بجا"


دينا بدموع...."انت كده هتفكني انت شكلك كده بتقرب عشان تكولني شكلك مخيف"


صقر بضحكه مكتومه..."شكلي مخيف فين ده بس انا عملتلك ايه ده انا بجرب بس عشان افكك مش انتي عاوزه تعرفي مين الصقر اهو قدامك"


دينا...."لالا خلاص مش عاوزه والله ماعاوزه ونبي سبني ونبي متقتلنيش ونبي  متغتصبنيش ونبى فكني "


صقر لم يقدر على ان يتمالك نفسه من الضحك وقد انفجرر مره واحده من الضحك 


وقال...."اغتصبك ايه واجتلك ايه حد جالك اني بغتصب اطفال ولا ايه انتي واخده عني فكره غلط خاالص"


دينا بعياط شديد..."مش انت بتخطف البنات وبتاجر فيهم وكمان  بتبيع مخدرات وكمان بتخطف الوزرا والناس الكبيره عشان تاخد منهم فلوس كتيرر"


صقر بعصبيه...."واه انا بتاچر فى البنات وكمان فى المخدرات ده انا مبشربش السيجاره عاد تجولى مخدرات وانتي كنتي ناويه تكتبي عني اكده فى المقاله بتاعتك"


دينا...."الصراحه اها منا معرفش عنك حاجه تانيه بس ممكن سوال"


صقر باستغراب..."اسالي"


دينا..."لا معلش ممكن تشغل النور الاول  وتفك دراعي عشان واجعني اوي وبعدين  اسئلك"


صقر بنفاذ صبر... "الله ماطولك ياروح منا كنت هفكك وانتي اللي جولتي لااعااا وصرختي" 


دينا.... "لا منا كنت خايفه  لما قربت فجأة كده يلا بليزز فك دراعي واجعني اوي وكمان  انا عاوزه شنطتي عشان عاوزه اخد منها حاجات وعوزه مايه عشان  عطشانه اووي" 


صقرر قرب منها عشان  يفك دراعها واتقابلت عنيهم فى نظرره طوويله نسي فيها صقرر كل خلافات العالم وفجاه فاااق وبعد بسرعه 


وقااال... "واه انتي فاكره  نفسك  فى رحله ولا ايه مايه ومناديل وحاجات في  ايه فووجي كده انتي مخطوفه" 


دينا بعيااط وصوت عالي....."اعااااا اعااااا اهئ اهئ خطفنس ليه اعاااا انا عملتلك ايه ونبي متقتلتيش...


ولم تكمل بسبب صووت الصقر العالي الذي اوقفهاا بصراخه 


وقال...."وااااه  تاني  متجتلنيش و متغتصبنيش هاااه  خلاص حفظنا جوولي حاجه جديده"


دينا وقد اعتدلت فى جلستها وقامت وقفت جمبه وحطت ايديها الاتنين فى وسطها وبصتله من فوق لتحت 


وقالت...." اي ده هوو انت طووويل اوي كده ليه الله انت لون عيونك حلوه اوي...


صقر بدون قصد ضحك.وقال...." نعم "


دينا بحرج وقد فهمت قالت ايه...."انا قصدي انت خطفني ليه وعاوز مني ايه عاوز فلوس اطلب  عاوز كام بابي هيدفعلك كل حاجه عاوز حمايه حاضر بابي هيعملك اللي انت عاوزه ها اطلب"


صقر وقد تلونت لون عينه للون البني الغااامق من الغضب 


وقال بصوووت كفحيح الافاعى...."عاوز روح ابوكي"


دينا بعدم استيعاب..."نعم 


الصقر بنفس نبره الصوت المخيفه...."ايووه انتي سمعتي صووح انا عاوز روح ابوكي وانا چايبك اهنى عشان انتجم منه بسبب اللي عمله هنتجم وهاخد بتار ابوي"


دينا وقد امتلكها الرعب كلياا...."يعنى انت هتق..


ولم تكمل الكلمه  وصرخت ووقعت مغمى عليها  فوجد  الصقر  ثعبان صغير  لدغ دينا حملهااا للصقر مسرعااا واخرج السم من قدمها وصرخ  ل عيسى 


وقال بصوووت هز الجبل...."حضر فرشه بسرعه ليها وانزل هات الحكيم بسرعه"


عيسى..."واه انت عملت فيها ايه ياكبير مش جولت مش هتاذيها"


الصقر بعصبيه...."واه بعد عن طريجي وروح هات الحكيم طوالي البت جرصها حنش "


عيسى..." واه حاضر ياكبير"


وجيه الدكتور واداها حقنه مضاده للسم وكتب ليها على علاج وطلب من االصقر الاهتمام بيها جيدااا والراحه التامه...


وبعد ماخلصت ساندى المحكمه انتظرت بدر كتيرر ومجااش رنت عليه 


الووو.


بدر..." اسف ياجلب اخوكي اني مجتش بس "


وحكاا لها كل حاجه حصلت وزعلت منه ساندى لانه خطفهااا 


بدر..."المهم ديلوك روحى الدار وحضرى خلجات من خلجاتك وجولي  لامك انك معايا وعرفي امي اني مش راچع الليله وانا هبعتلك عم عساف ياجي ياخدك بس اهم حاجه البسي النقاب فاهمه"


ساندى..."حاضر ياخوى متجلجش هى اول مره يلا هروح الدوار اني عاوز حاجه"


بدر..."سلامتك ياجلب اخوكي خلى بالك من نفسك كويس وخلي امي تعمل وكل عشان البت"


ساندى..."حاضر مع السلامه"


وذهبت ساندى واخبرت نعمه زي مابدر قالها واستنت عساف  وهى بره قدام البيت لقت..


خالد..."ساندى"


ساندى..."يخربيتك ايه جابك اهنى "


خالد..."انا جاي  لبدر"


ساندى..."عاوز ايه من بدر"


خالد..."دينا بنت عمي اتخطفت وهي كانت هنا"


ساندى بتمثيل الصدمه..."واه وهي ايه اللي جابها اهني وانت جي  لبدر ليه واحنا مالنا"


خالد..."انا جاي عشان معرفش حد غيره جاي عشان يساعدني "


ساندى...."انت اتجنيت انت عارف انت بتطلب ايه ومن مين"


خالد..."لا ماتجننتش ولا حاجه بس انا عارف بدر وعارف اخلاقه وعارف انه هيساعدني"


رن هاتف ساندى استاذنت من خالد ووقفت بعيد


ساندى..."ايوه يابدر خالد بيدور على دينا وجاي بيجول انك الوحيد اللي هتعرف تساعده"


بدر ببسمه..."خدي رقمو وجليلو انك هتكلميني وهتخليني اكلموو ويلا اجفي فى المكان اللي جلتلك عليه علشان عم عساف خلاص واجف هناك"


ساندى..."حاضر ياخوي مع السلامه"


واغلقت الخط وراحت  لخالد وقالتله زى مابدر قال ومشي وهي راحت  لعم عساف...


"وعند اسلام وعاشور"


اسلام..."ها يابوي فين الرجاله"


عاشور..."زمانهم چايين ياولدى اهم  العربيه  اللي جايه دي"


ووقت تسليم البضاعه...


وفجأة ضررب نااار عمم المكااان وصوووت الرجااله بيعلى 


رجل ما..."اهرررب يااااعم عااشوور اهرب رچاله الصقر ماليه المكان اهررب"


جرى عاشوور واسلام وفجااااة....


ــــــــــــــــــــــــــــ♕ـــــــــــــــــــــــــــــ

تكملة الرواية من هنااااااااا


تعليقات

التنقل السريع