القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية تحدى مع الشيطان الفصل الثالث والرابع بقلم زهرة الربيع (جديده وحصريه وكامله)

 


رواية تحدى مع الشيطان الفصل الثالث والرابع بقلم زهرة الربيع (جديده وحصريه وكامله)






رواية تحدى مع الشيطان الفصل الثالث والرابع بقلم زهرة الربيع (جديده وحصريه وكامله)




الثالث

هنا جريت على سليم بفرحه وهو كان واقف بيبتسملها بحب ممزوج بدموع عنيه


لاكن قبل ما توصل كان حازم مسكها من ايدها بقوه وهي بتحاول تفلت ايدها من قبضتو وهو باصص لسليم ببسمه انتصار


هنا بدموع ..سيب ايدي سيبني بقولقك ايدي هتتكسر كانت بتحاول تفك ايدها من ومش قادره بس سكنت مكانها وبطلت محولاتها لما سليم وقف قدامها


سليم ابتسم ابتسامه هاديه بيداري وجع قلبو و قال. اذيك يا هنا انتي كويسه


هنا بدموع.. لا لا انا مش كويسه ابدا انا اتصلت عليك كتير انهارده كنت عايزه اقولك على الي حصل بس بس انت عرفت ازاي مش انت جت هنا علشاني انا مبسوطه انك جيت كنت هموووت واشوفك انت متعرفش حصلي ايه انا


حاتم بمقاطعه . لا هو عارف كل حاجه وعارف حصلك ايه متتعبيش نفسك انتي


هنا باستغراب. عارف عارف منين انت مين قلك بابا مش كده


حاتم بابتسامه مستفزه..تؤ تؤ انا قلتلو هو ينفع مقلش لاخويا على جوازي ده حتى عيب


هنا بصدمه.. اخوك ..اخو مين اخوك ازاي انت كداب وبصت لسليم وقالت بيكدب يا سليم صح بس سليم نزل راسو وسكت


هنا بتفكير..ههه اخوك صح سليم الحسيني وحاتم الحسيني مظبوط انا الي غببه يعني انت كمان اتعرفت عليا علشان اخوك هو باعتك طب ليه وكملت بصراخ ليه كل ده عملتلكم ايه انا 


سليم بدموع عليها..لا انتي فاهمه غلط صدقيني وحاول يلمسها عايز يهديها بس حاتم وقف قدامو وقال..ايدك بدل ما احسرك عليها فاهم


سليم كان قلقان على هنا الي مش راضيه تهدي وخايف جدا قال..طب قلهاحاجه فهمها اني مليش ذمب


حاتم ببرود..اكدب عليها يعني هيا باين عليها ذكيه ومش هتصدقني حتى لو كدبت حتى اسألها هو انا لو قلتلك انو ملوش دعوه هتصدقي 


هنا كانت بتبكي وباصالهم لاتنين بق.رف حاسه انهم اتفقو عليها وخدعوها 


سليم قال بسرعه..متصدقهوش والله ماكنت اعرف حاجه انا اتفاجأت ذيك بالظبط حتى اسألي ماما وبص لأمو وقال احكيلها يا ماما


امال ..ساكته ومش بترد


سليم بصوت عالي ماما قوليلها الي حصل فهميها


امال بصوت مهزوز ودموع..احكيلها ايه بس يا بني ده نصيب وانتي يا حببتي دلوقتي مرات حاتم ازاي حصل بقى مش مهم


سليم كان مصدوم من امه الي متكلمتش ووضحت موقفه وهنا كان عندها امل انها تسمع انو ملوش دعوه مسحت دموعها بقوه وبصت لحاتم الي كان لسه ماسك ايدها وقالت بحده ونظره جرأه ...سيب ايدي


حاتم ساب ايدها ورفع اديه في الهو باستفزاز وقال..سبتها اهوه بس بلاش النظره دي اصلي بخاف


هنا اتقدمت على سليم وقالت..انا اسفه على كل دقيقه حبيتك فيها ربنا ينتقملي منكم انتو التنين كانت هتمشي بس فقدت توازنها وكانت هتقع جري عليها سليم بخوف بس حاتم كان اسرع شدها لحضنه بصتلو بدموع وغابت عن الوعي سليم كان عايزيشلها بس حاتم قال ..انا قلت ايه متجيش ناحيتها وشالها وطلع بيها وهو بيقول اتصلي بدكتوره يا ماما


اول ما طلع بيها سليم قعد على الارض بانهيار فاكر دموعها ونظرات الحزن تجاهو نزلت دموعو وحاسس بحزن شديد


امال اتصلت على الدكتوره واول ما قفلت التلفون جريت على سليم بحزن وقالت..قوم يا ابني وحد الله مش كده


سليم بصلها بخذلان وقال..ليه يا أمي  ليه عملتي كده مكنتش عايزها تشوفني وحش اوي كده طلعتوني قدمها اني استغليتها علشان اخويا يوصلها طلعتوني حقير يا امي ليه


امال بحزن. ده الصح يا حبيبي انا عارفه انك يمكن تفضل تحبها بس تبعدعنها لانها مرات اخوك بس هي ميصحش تفضل تحبك لازم تكرهك علشان تعيش انتو هتعيشو في بيت واحد ومفيش حل تاني ياحبيبي سامحني


سليم شاف ان الي قالتو امه هو الصح مع انو هيموت من الحزن حضنها بقوه وقال..تفتكري هتنساني تفتكري هتحبو زي ما كانت..ومقدرش يكمل وبقى يبكي بألم وامال قلبها كان بيتقطع عليه قاطعهم صوت الخدامه بتقول ان الدكتوره وصلت


سليم وامال قامو بسرعه ومسحو دموعهم واخدو الدكتوره وطلعو بيها اوضة حاتم 


حاتم فتح لهم الباب ودخل الدكتوره وامه وقال لسليم قاصد يغيظه..انت خليك بره اصلها مش متغطيه كويس وقفل الباب في وشو


سليم ضم اديه بغضب وغيره وقال..يارب صبرني


حاتم بجمود..مالها يادكتوره


الدكتور..ضغطها مرتفع وباين عليها مش بتاكل كويس انا هكتبلها على فيتامينات وان شاء الله تبقى كويسه


حاتم قال لولدته تفضل جمبها و اخد الدكتوره يوصلها للباب وامر احد الخدم يجيب الروشته وطلع لها تاني كان سليم لسه جمب الباب 


حاتم لسه هيدخل الأوضه سليم قال بسرعه..مالها فيها ايه


حاتم بابتسامه مستفزه..ضغطها علي لما عرفت ان حبيب القلب ضحك عليها بس بسيطه يعني انا افتكرتها هتقول حامل 


بقلمي...زهرة الربيع

سليم بزهول..حامل.. حامل ازاي انت اهبل وهتبقى حامل من مين اصلا


حاتم ببرود..حامل منك مثلا


سليم بصدمه.. لا انت استحاله تكون طبيعي انت بقيت مريض ومشي بسرعه وهو في قمة غضبو


حاتم ابتسم باستهزاء ودخل لقا امه قاعده جمبها وبتقرالها قران قال..لسه مفاقتش


امال..لسه باين عليها تعبانه اوي 


حاتم بود..اطلعي انتي ارتاحي وانا اول ماتقوم هطمنك


امال ..طب  هفكلها طرحته والبسها حاجه خفيفه تنام بيها


حاتم..انا بقيت جوزها يا امي وانا هساعدها انت متقلقيش نفسك


امال..قالت براحتك يابني وخرجت


حاتم دخل الحمام خد دش وخرج لابس بنطلون وبس من غير تيشرت بصلها لقاها  لسه نايمه قعد جمبها و فكلها الطرحه ومسكها بق.رف وقطعها بغل نصين ورماها في سلة الزباله


بصلها واتفاجأ بجمال شعرها الطويل الاسود الي نزل على اكتافها وكان شكلها يجنن بس مفيش دقيقه وتحولت ملامحو لغضب رهيب و بص للفستان الي لبساه بمكروووووو


التكمله من هنا وانبي يا بنات في كتكوته سألت على الروايه دي تحديدا ونزلتها علشانها هيه الاكاونت بتاعها باسم

( فا رس) كده بنفس الطريقه بس مش ظاهرة خالص في المنشن مش فاهمه ليه لو حد يعرفها يمنشن لها او لو انتي يا قمرايه شوفتي الروايه عرفيني🥰🥰🥰🥰


الرابع 

حاتم بص على فستانها بمكر  وقعد جمبها وشدها ليه بقوه سند دماغها على كتفو وباديه فتح سوستة الفستان ونزلو من على الكتاف وكان هيكمل بس فاقت مع كتر الحركه بدون اي تفكير دفعتو بقوه وبعدت لاخر السرير وهيه مسكه الفستان باديها 


هنا بزعيق..انت ..انت بتعمل ايه  


حاتم بابتسامه مستفزه ..بأقلعك هدومك 


هنا باستغراب من بروده..يا سلام وبتقولها  بكل أريحيه اسمع يا بني ادم انت اياك تقربلي صاحيه او نايمه فاهم وبعدت بنظرها لانو كان بدون تيشرت وقالت وبعدين البسلك حاجه واقف قدامي كده هو انا مامتك


حاتم ضحك ضحكه مستفزه وقال..يا عيني على الادب يا عيني على الاخلاق وبص ببرود وقال معلش تفهميني ابقى اققف قدامك بأيه والمسافه مابينا تبقى قد ايه يعني علشان مأتجوازش حدودي مع حضرتك


هنا بنفاذ صبر..اه  الاخ باين عليه غتت اسمع بقى


حاتم قرب عليها وبصلها بصه ترعب وقال ..لا اسمعي انتي انا شغل متقربليش والحورات المتكرره ده مبيجبش معايا خالص واذ انا لا قدر الله اتهفيت في دماغي وحبيت اقربلك محدش هيقدر يمنعني وكوني اني مش هقرب منك فده لاني مستنضفش ابصلك اصلا انا الخدامه الي عندي جايه من حته انضف من الي جيتي منها فعقلي ياحلوه وخلينا حلوين كده بدل قسما عظما اخليكي تكرهي اليوم الي اتولدتي فيه فاهمه


هنا برعب حقيقي من نظرتو وزعيقو ..هزت راسها وقالت فاهمه


حاتم بابتسامتو المعهوده.برافو الي يسمع الكلام بيعرف يعيش 


هنا بصوت كله خوف..انا عايزه اغير هدومي شنطتي فين


حاتم ببرود.. موجوده عندك بس انتي مش محتجاها عندك الهدوم الي هتلبيسيها في الدلاب غيري وانزلي وسابها ونزل 


هنا نزلت دموعها مع صوت قفل الباب وفضلت تبكي بصوت مسموع


سليم كان بيراقب نزول حاتم كان عايز يكلمها واول مانزل جري ناحية اوضتها بس سمع صوت بكاها وقف مكانو بحزن مقدرش يخبط مكانش قادر يشوفها بتبكي ولا قادر يواجها رجع على اوضتو بحسره


هنا قامت وراحت ناحية الدلاب تاخد لبس واتفاجأت بهدوم كلها خليعه ومش محترمه نها ئيا عكس الي بتلبسو لانها محجبه ولبسها كلو طويل ومقفول واتنهدت بغضب وراحت فتحت شنطتها واخدت دريس محتشم وطرحه ودخلت الحمام حدت دش ولبست ونزلت


حاتم كان قاعد مع مامتو وبيتكلم معاها لما نزلت هنا


هنا باحترام..احم اذيك يا طنط معلش مقدرتش اتعرف عليكي  اناهنا


امال بابتسامه..تعالي ياحببتي قعدي جمبي


حاتم قام وقف قدامها بغضب وقال..ايه الي انتي لبساه ده

سليم كان نازل على السلم بهدوء وسامع كلامه

هنا بلعت ريقها واخدت نفس وقالت..مالو لبسي 


حاتم بص على الارض بابتسام وفي ثانيه كان ماسكها من شعرها فوق الطرحه بشده وقال بغضب..انتي مبتسمعيش الكلام ليه انا مش قولت تلبسي من الدلاب والزفت الي على دماغك دي مش عايز اشوفك بيها


هنا كانت بتتألم بشده وسليم جري عليه وقال ..سبها انت اتجننت ابعد ايدك عنها


بقلمي..زهرة الربيع

حاتم زق هنا بغل وقعت على الارض ومامتو جريت عليها وهو وقف قدام سليم مفيش ما بينهم خطوه وقال بغضب اعمى..الواضح في البيت ده محدش بيسمع الكلام  انا مش قولتلك متدخلش ما بيني وبين مراتي اخر تحزير ليك اتقي شري احسنلك انت بذات متقفش قدامي


واتقدم على هنا مسكها من شعرها وقال..وانتي تعالى معايا انا هعرفك ازااي تسمعي الكلام


 كان شددها وراه بعن.ف وطالع بيها السلم وهنا كانت بتبكي بألم  وبتصرخ وتقول..سبني سبني بقولك مستحيل البس القرف ده حتى مامتو كانت بتحاول معاه وتقولو سبها يابني حرام عليك بس مش سامع لهم


حاتم فتح باب الاوضه وزقها جواها بغل وهنا وقعت وبص لقا مامتو وسليم قال لو سمحتي يا امي انا حر مع مراتي وبص لسليم بابتسامه عريضه خلت سليم خاف جدا على هنا وقفل الباب من غير ما يسمعهم 


سليم اتوتر جدا من ابتسامتو الي واضح انو قاصد بيها شئ وقال..لا لا انا مستحيل اسكت مستحيل اسيبو يأذيها يا امي وكان هيكسر الباب بس امال وقفت قدام الباب وقالت لا لا يا بني انت كده بتذيد غضبو علشان خاطري يابني لا وكان سليم بيحاول يبعدها عن الباب وهي بترفض ووقفه قدامه


هنا كانت بتزحف على الارض بخوف وحاتم شد الحزام ولفو على ايده وقال ..اققلعى الي انتي لبساه ده 


هنا فضلت بصالو وبترتعش.بس اتنفضت بزعر لما صرخ. يلا


هنا فكت الطرحه بخوف وحاولت تتكلم..قالت انت بتعمل  كده ليه انا عملتلك حاجه طيب انا لو عملتلك حاج....


بس قاطعها لما نزل لمستواها وضربها قلم قووي جدا لدرجه شفايف.ها نزف.ت هنا نزلت دموعها وبصتله بكره  هو مسكها من شعرها بقوه وقال..والي زيك انتي تقدر تعملي ايه يا جربوعه انتي انا انهارده هعرفك مقامك ايه


حاتم بصلها بطريقه ترعب وابتسم وشد الفستان اتقطع من فوق هنا صرخت بشده


 سليم كان بيتحايل على امه تبعد علشان يكسر الباب بس اول ما سمعها صرخت زعق بعلو صوته وقال ابعدي يا ماما بقولك امال بعدت بخوف و وسليم كسر الباب و وووووو


تكملة الرواية من هنااااااااا


لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا

تعليقات

التنقل السريع