القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية تالا المراد الفصل الثالث 3بقلم عائشة الكيلاني حصريه وجديده في مدونة موسوعة القصص والروايات

 

رواية تالا المراد الفصل الثالث 3بقلم عائشة الكيلاني حصريه وجديده في مدونة موسوعة القصص والروايات






رواية تالا المراد الفصل الثالث 3بقلم عائشة الكيلاني حصريه وجديده في مدونة موسوعة القصص والروايات


مراد اتجه لى ماجي و جمال 

تالا مسكت ايده:ـ خلاص موافقة بس ارجوك متكشفش سري 

مراد لف ليها و ابتسم ببرود:ـ تمام انا كنت عارف انكي مش هتخطري بشكلك قدامهم زى ما قولت هنتجوز بعد اسبوع 

تالا هزت راسها بياس و سبته 

"بليل فى الساكن "

تالا في اوضتها نايمة على السرير و بتبص للسقف بشرود دموعها بتنزل من عيونها 

تالا:ـ مش ذنبي مش ذنبي اني اتولدت كدا انا مش مجنونة انا مش وحشة انا مش مجنونة مش مجنونة.. الو يا ماما 

الام:ـ في عريس متقدم ليكى و احنا موافقين شكله كويس و ابن ناس يعني مش هناديكي لاى حد المهم تعالي بكرا علشان جاي هو و اهله و حسك عينك تقوليلو انكي مطلقة احنا مش ناقصين 

تالا غمضت عيونها بزهق:ـ تمام يا ماما باي 

قفلت مع مامتها و نامت 

" تانى يوم "

كان مراد و اهلو في بيت اهل تالا 

تالا :ـ اوووف هو لازم انا يعني 

الشغالة:ـ للاسف يا توتو المهم خدي بالك ل الصينية تقع منك 

تالا خدت منها الصينية بملل:ـ ربنا يستر 

تالا خدت الصينية و خرجت دخلت الصالون قدمت للجميع العصير اتجهت لى مراد كانت هتقع مراد مسكها و هنا تتبدل النظرات 

مراد سحب ايديه بهدوء:ـ احم اتفضلي اقعدي آنسة تالا 

مامتها ابتسمت بسخرية قروا الفاتحة و حددو معاد الفرح لبسو الدابل 

" عد الاسبوع"

واقفة بالفستان الابيض و الدموع في عيونها:ـ انا مش مطمنة حاسه ان الفرح مش هيتم 

فرح لفتها ليها مسحت دموعها:ـ اي النكد دا تالا اهدى شوية ممكن ( مسكت ايديها) مراد مش زى جمال المهزاء بعدين في عروسة قمر تعيط يوم فرحها كدا يلا بقا اتاخرتي 

تالا:ـ يلا 

بعد شوية  تم عقد قران مراد و تالا في قاعة اكبر فنادق في مصر مراد واقفة بيبص على تالا الى دخلت القاعة مع ابوها اتقدم منهم سلم على باباها و قبل جبينها تالا مش مصدقه الى بيحصل في حياتها اكنها في عالم تاني مسك ايديها واقفو على الاستيدج اشتغلت الموسيقى حط ايده على خصرها حطت ايديها على كتفه و بداو رقص 

مراد بهمس جانب اذنها:ـ افردي وشك لحسن الناس تفتكر انكي مغصوبة 

تالا رفعت عينها و لصت له بضيقة:ـ اووف تمام 

بعد وقت خلص الفرح 

" فى الجناح"

تالا بتوتر:ـ فى موضوع كنت مخبيه عنك 

مراد ببرود:ـ بعدين يا تالا نتكلم بعدين 

تالا مسكت ايده بغضب و عصبية:ـ لا هنتكلم دلوقتي لازم تعرف علشان متقولش انى كدبت عليك 

مراد ربع ايديه:ـ والله ممممم طب سمعك 

تالا بتفرك في ايديها بتوتر:ـ انا و جمال مكنش فيه حب بينا اقصد مكنش حب و بس انا و جمال كان مكتوب كتابنا بس انفصلنا قبل الفرح باسبوع يعني مطلقة و خبيت عليك علشان 

.. جوزتي التانية متبوظش بسببي 

مراد بص ليها و ..........

تكملة الرواية من هنااااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله اضغط هنااااا


تعليقات

التنقل السريع