القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية احببت مربيه ابنتي من الفصل الأول إلى الفصل السادس بقلم هايدى حجازي

 رواية احببت مربيه ابنتي من الفصل الأول إلى الفصل السادس بقلم هايدى حجازي 




رواية احببت مربيه ابنتي من الفصل الأول إلى الفصل السادس بقلم هايدى حجازي 


#احببت_مربيه_ابنتي

#بارت_1

#تفاااااااااااعل. 


#الشخصيات 


فرح: بنت في منتهى الجمال العيون الخضراء و الشعر الأصفر و الجسم الممشوق عندها 25 سنة عنيدة و يمتاز قلبها بقلم الصافي و الطيب لاكنها قوية لاكن لا تريد ان تظهؤ هذه القوة و وجها طفولي جدا و جبانة قليلا 

محمد الدسوقي: أبو فرح راجل بيحب التملك و المال كثيرا لا يهتم بابنته و دائما يظلم و يجعل حياتها مثل الحين له أعداء كتير اوي و عصبي و عنده 55 سنة رجل متوسط الطول و يمتاز وجهه بلحية البيضاء الخفيفة و شعره الأسود 

*****


ادهم: شاب في جمال عالي عيون زرقاء شعر اسود تقيل طوله 190 و عصبي و متقلب المزاج و عنيد و جنتل صاحب شركة للبترول و عنده 27 سنة 

حسناء: امرأه طيبة جدا و لها قلب صافي يمتاز جمالها بلجمال التركي حيث أنها لها غمازة في خدها الأيمن و شعرها اسود طويل جدا لاكن يغطيه حجابها الجميل و الهادى و عيونها السماوية و هي التي ربت ادهم عندما كانت أمه مشغولة عنه دائما و عندها 48 


حنين : ابنة ادهم فتاه جميلة ذو 3 سنوات شعر اصفر و عيون الأخضر للذي يميل الى الازرق و تحب أبيها كثيرا 


و كدة خلصت شخصيات و في شخصيات تانية بس بعدين في الاحداث

 

#بارت_1


في قصر كبير و في الليل و الظلام الدامس في مكتبة كبيرة يجلس شاب في حدود 27 عام في مكتبه ليقوم ببعض الأعمال و قطع عليه العمل دخول حسناء سريعا و هي تقول 

حسناء : يا ادهم يا ادهم 

ادهم: ايوة يا دادة في ايه 

حسناء: البواب لما طلع علشان يسقي الزرع لقا بنت مغمى عليها برة قدام البوابة الرئيسية

ادهم : ايه ده و ايه الي جابها هنا دي 

حسناء: مش عارفة يابني والله تعالي شوف 


******************


و خرجوا خارج القصر و بلفعل وجدوا فتاه في قمة الجمال و الوجه الذي يرشد إلى الطيبة مغشيا عليها فقال ادهم 


ادهم:ايه ده دي مغمى عليها فعلا و باين عليها الإرهاق خليني اشلها 

و قام بحملها و ودخلوا إلى القصر و قالت حسناء : نحطها في اوضة الضيوف 

ادهم: اه بسرعة و ياعم محمود معلش ونبي اطلب الدكتور للبنت 

محمود: حاضر يا بيه 

و ذهبوا إلى الغرفة و وضعها إلى الفراش و بعد 10 دقائق جاء الطبيب و ذهب إلى الغرفة و خرج ادهم و حسناء لكي يتركوا يقوم الطبيب بعمله 

و بعد 5 دقائق من الكشف خرج الطبيب و قال 

الطبيب: هي مش أكلت بقالها كتير 5 تيام 4 تيام كدة و دمها واطي جدا و ده سبب أنها يغمى عليها انا كتبتلها الأدوية دي و ياريت تاخدها بعد الساعة 12 الضهر و 7 المغرب 


ادهم: تمام شكرا يا دكتور هتفوق امتى 

الدكتور: بكرة الصبح كدة 

ثم شكر ادهم الطبيب وأعطاه حقه و خرج و قال ادهم و هو ينظر لعم محمود 

ادهم: محمود معلش جبلي الدوا ده من الصيدلية

عم محمود : أمرك يا بيه 

و ذهب عم محمود و قال ادهم

ادهم: و دي نعمل أيه معاها 

حسناء: شكلها غلبان اوي يابني 

ادهم: ايوة بس انا مالي بيها 

حسناء: نبقى نشوف حكياتها بكرة الصبح بس هي مشاء الله الله أكبر امورة اوي 

ادهم : اااه لا عادية على فكرة يا دادة 

و حسناء : طيب يا ادهم تصبح على خير 

ادهم: وانتي من اهله 

حسناء في سرها: يارب هتفضل كدة لحد امتى يا ادهم 

و قام ادهم بذهاب إلى غرفته 

*********************

و في غرفته 


قال ادهم في سره: حاسس انها شبه حد أعرفه كويس بس مش فاكره ممكن يكون تحيوأت خلاص خلاص مليش دعوة بحاجة و نام بعدها 

***************

عند غرفة حسناء 

حسناء :البنت دي غريبة اوي شكلها مغبش عليا يلا الصباح رباح و بكرة نعرف ايه حكاية البنت دي 

و ثم غطت في نوم عميق 

***********************


و في صباح جديد.


تصحى فتاه ذو عيون خضراء جميلة و تقول

و هي تضع يديها فوق رأسها و 

البنت:ااااه يا رأسي اااه ايه ده انا فين و ايه الي حصل ياربي ده اووف ايه البيت ده واااو و قامت من الفراش و خرجت من الغرفة و تأملت القصر قليلا 

ثم يقول شخص بصوت عالي يفزع و بجدية: انتي صحيتي يا انسة

البنت: يمي مين فين عفريت 

ادهم: عفريت ايه بس أهدى 

البنت: انت مين و عايز ايه مني و بتعمل هنا ايه 

ادهم : انتي الي مين و بتعملي ايه في بيتي 

البنت: معلش بس قولي ايه الي حصل و ازاي قعدت هنا علشان مش فاكرة أي بنتجان 

أدهم: بنتجان؟ ايه البيئة ده

البنت: ربنا يسامحك 

ادهم: ما علينا احنا امبارح شوفناكي مغمية عليكي برا شلناكي و جبنالك الدكتور و طلع دمك واطي انتي بقا كنتي بتعملي ايه في الشارع في نص الليل بتسرقي شكلك حرامية

البنت: في ايه يا كابتن أهدى كدا انا مش حرامية بس انا عندي ظروف خلتني في الشارع 

ادهم: ظروف ايه 

البنت: وانت مالك 

ادهم بعصبية: بت انتي ردي عدل

البنت بخوف: انا هربت من أهلي 

ادهم: و ليه 

البنت: انت مالك انت بتتحشر ليه انا قولتلك و خلاص مش لازم مرخيرك تدخل في كل حاجة 

ادهم: بغض النظر عن مرخيرك دي ايه يابنت هو انا صاحبك اتكلمي عدل و قولي 

البنت: يوووو عايزين يجوزوني غصب 

ادهم : مممم طب ابوكي وامك اسمهم ايه 

اابنت: مش هقولك انت هتخليهم يدوروا عليا و تقولهم عليا 

ادهم : لا قولي بس اسمك و بتشتغلي ايه و اسم بابكي و مامتك و لو قلتي مش هقول عليكي حرامية و مش هقول حاجة لحد

فرح: اسمي فرح

ادهم: شغلك 

فرح سكتت قليلا من بعد من التفكير: مربية اطفال و بابا اسمه سيد و مامتي الله يرحمها اسمها نبيلة 

ادهم : مممممم قولتلي مربية اطفال 

فرح: اه 

ادهم: طب انا ممكن اساعدك 

فرح: بجد ازاي 

ادهم: انتي ممكن تشتغلي هنا 

فرح: لا يا يبشمهندس انا معرفش اغسل و امسح و اعمل انا بس بعرف اعمل اكلا و التعامل معاه الاطفال شوفلك حد.غيري 

ادهم: انت يا بت سبيني أتكلم 

فرح: بت؟ يا بيئة 

ادهم بنظرة خوف و بعصبية: عارفة لو شتمتي تاني 

فرح بخوف و تغير الموضوع : طب اتفضل أتكلم 

ادهم : تشتغلي مربية بنتي و هتقعدي هنا معززة مكرمة واكلة شاربة نايمة 

فرح؛ هو انت عندك بنت

ادهم: ايوة 

فرح وبعد مدة من التفكير: ممم موافقة 

ادهم: تمام أوي هنبدأ من بكرة لانها جاية من السفر 

فرح: هي كبيرة 

ادهم: لا طبعا هي لو كبيرة كنت خليتك 

تشتغلي ما علينا هي عندها 3 سنين 

فرح: 3 سنين و بتسافر لوحدها 😞

ادهم: لا طبعا ايه الغباء ده جاية مع صاحبتي من أمريكا 

فرح: ربنا يسامحك تمام ماشي الساعة كام 

ادهم: 10 يعني 8 تصحي 

فرح: طيب اوك 

و جاءت حسناء و قطعت عليهم الحديث و بوش بشوش لفرح: الف سلامة يا قمر 

فرح بابتسامة : ميرسي يا طنط 

حسناء: طنط ايه انتي تقولي يا دادة مش انتي خلاص هتبقى مننا و تقول هذا و هي تنظر لادهم 

فرح: اه انشاء الله هبقى مربية لا..... 

ادهم: حنين 

فرح: حنين 

حسناء: نورتي بقولك تعالي معايا المطبخ تأكلي علشان مش تقعي مننا تاني

فرح: تمام أوي

و ذهبوا إلى المطبخ و تنهد ادهم تنهيدة صغيرة و ذهب إلى مكتبة 

****************


و بعد 10 دقائق جهزت حسناء الفطار و ندهت ادهم و جاء ادهم 

و جلس في نصف السفرة و قال

ادهم: تعالي يا دادة اقعدي هنا و جلست حسناء و قال و هو ينظر إلى فرح التي كانت تنظر إلى الأرض في حرج 

ادهم: و انتي يا بنت تعالي اقعدي 

فرح: اسمي فرح يا استاذ ....

ادهم: ادهم الخولي 

فرح بطفولية : الله ياخلاثي بحب الاسم ده اوي 

ضحكت حسناء ضحكة خفيفة وقال 

ادهم بجدية و استهزاء: شايفاني عيل صغير قدامك و بخدود تعالي كلي و ذهبت مسرعة إلى السفرة و بدأت بلطعام و ابتسم ادهم على طفولتها لاكن تلاشت الإبتسامة سريعا 

لاكن أخذت حسناء بالها من هذه الابتسامة و ابتسمت هي أيضا و بدأوا بطعام 

**************


وثم انتهوا من الطعام و قاموا بحمل الأطباق و قال ادهم

ادهم: انا رايح الشغل 

دادة: ربنا معاك يابني 

فرح: سلام 

و خرج ادهم و قالت فرح لحسناء

فرح: دادة هي فين مامة حنين مش باينة 

حسناء:ربنا اخدها بقا 

فرج بحزن: ربنا يرحمها بس انتي مش زعلانة اوي عليها ليه 

حسناء: كانت ست مفترية و بتحب الفلوس اوي 

فرح: اها طب و اسمها ايه 

حسناء: ملك نصار 

فرح: مممم طيب و ماتت ازاي 

حسناء: حادثة عربية ده زائد أن كان عندها كانسر في الجلد 

فرح:ممم ربنا يرحمها بقا و يسامحها

حسناء: طب يلا نعمل البيت محتاج تنضيف و الشغالة مجتش انهاردة 

فرح: اشطا بس 

حسناء : ايه 

فرح: الصراحة انا بقالي 5 تيام لابسة اللبس ده و زي ما حضرتك شايفة 

جسناء: اه طيب حاضر هجيبلك لبس من عنيا 

و ابتسمت فرح و ذهبت حسناء لكي ترى لها شئ تلبسه 

و بعد دقيقتين جاءت حسناء و معها الثياب و اعطتها لفرح 

و قالت فرح: هروح البس و نبدأ تنظيف 

حسناء: تمام فرح 

فرح: ايوة 

حسناء: انتي كنتي عايشة قين طوب ال 5 ايام 

فرح:طني عايشة في كوخ صغير كدة محدش كان فيه غيري 

حسناء:أهم حاجة انك وصلتي هنا بسلامة انتي عارفة الدنيا مش أمان 

فرح: الحمدالله عن اذنك 

**********

و ذهبت فرح إلى الغرفة و أغلقت الباب و قالت 

فرح:هووووف هعمل انا ايه مع بابي بقا على آخر الزمن انا أبقى مربية اطفال بس مش مشكلة بردو انا بحب الأطفال ما علينا بقا هقوم اتنيل البس و قامت و بدأت بلباس عندما انتهت خرجت من غرفتها

*******************

و رجعت فرح لحسناء و قالت 

فرح: يلا انا جاهزة 

حسناء: يلا بس سمعت انك مش بتعرفي توضبي 

فرح: حضرتك مش سمعتي حاجة عن كدبة بيضة 

و ضحكت حسناء و بدأوا بلعمل 

******************

في مكان آخر 

في قصر كبير 

يقول شخص بعصبية

الشخص:تدوروا عليها في كل مكان حتى لو تحت الأرض تلاقوها و عارفين خلال أسبوع لو مش لقيتوها هبهدل عيشتكم 

الحارسين: حاضر يا باشا 

و ذهبوا لكي يقوموا بما طلب منهم الرجل 

و قال شخص و يدعى سامح 

سامح: أهدى يا عمي مش كدة يعني الموضوع بيحتاج هدوء مش عصبية 

محمد: أهدى ايه بنتي و هربت انا مش عارف اعمل ايه بجد اول ما الاقيها هطين عيشتها 

سامح: ما حضرتك كنت بتكلمها بطريقة حادة في انها تجوزني غصب و كدة 

استوب خلينا نوصف سامح

(سامح): شاب ذو 28 عام ابن عم فرح و يحبها كثيرا كاخته فقط و أبيه فواز الدسوقي اغصب عليه أن يتجوزها لسبب سوف نعرفه في الحلقات القادمة و طويل اللقامة أسمر البشرة العيون العسلي الواسعة و الشعر الأصفر الناعم 

محمد: هي كدة كدة هتجوزك سواء هترجع أو لا

سامح في سره: اووف انا مش عايزة اتجوزها ايه القرف ده لازم أتصرف 

سامح: ازاي يعني لو مش رجعت مينفعش طبعا

محمد: انا معرفش اعمل ايه ولا ايه والله يا سامح اهتم ببنتي الي هربت ولا اهتم بعدوي للي هياخد مني الصفقة فرح طول عمرها متهورة وانا مش فكرت في كدة 

و خرج خارج القصر و تنهد سامح و رن هاتفه و كانت حبيبته دنيا و أجاب بسعادة و قال 

سامح: حبيبتي وحشتيني اوي 

رانيا: وانا كمان يا حبيبي وحشتني اوي عملت ايه مع عمك 

سامح: بابا و عمي لسة مصرين غلة انهم يجوزوني ليها بس متهفيش سامح عمره ما كان في كلمة مش عاوزها تمشي عليه 

رانيا: وانا واثقة من كدة


#استووووووووووووووب




#احببت_مربيه_ابنتي

#بارت2

#تفاااااااااااعل 


في شركة داما للبترول 

في مكتب ادهم

يجلس ادهم في مكتبه و يقوم بعمله و ثم تأتي إليه السكرتيرة و تقول

دعاء: ادهم بيه محمد الدسوقي برة 

ادهم و هو ينظر و بابتسامة :مممم حبيبي جه خليه يتفضل و متخليش أي حد يقطعنا اتفضلي يلا 

و ذهبت دعاء و دخل محمد إلى المكتب


ادهم : اتفضل يا محمد بيه تشرب إيه 

محمد: انا مش جاي هنا علشان اتضايف انا بس جاي احظرك لو انت سبب في خطف بنتي مش هرحمك 

ادهم ببرود: انت جاي تقولي الكلام ده ليا انا روح شوف مين خطف بنتك و طمني 

محمد اتغاظ و ذهب عند الباب و قال ادهم : مش تنسى أن الصفقة بعد شهر ايام 

نظر إليه محمد و قال: مش انا الي اخسر يا ادهم الخولي 

ضحك ادهم و قال 

ادهم: هنشوف مين الي يكسب يا محمد الاسد ولا النمر

و خرج محمد و 

ضحك ادهم باستهزاء و اكنب 

عمله و قال و هو ينظر إلى صورة ابنته: بت الظينة وحشتني و قام باخد هاتفه و اتصل على صديقته نوران و قال 

ادهم: الو نوران ازيك يا قمر عاملة ايه 

نوران: زي الفل 

ادهم: يارب دايما و اخبار حنين 

نوران : حنين زي العسل على اللبن و بتلعب و مبسوطة 

ادهم: وحشتني اوي 

نوران: هي كمان كل شوية تقول بابي فين بابي فين لغاية ما زهقتني

ادهم: هههه معلش استحملي بكرة اهو هتيجوا 

نوران: لقيت بيبي سيتر ليها 

ادهم: اه 

نوران : فيلبنية ولا صومالية 

ادهم : لا هي مصرية 

نوران: ايه ده ليه 

ادهم: لا هي كويسة و بتفهم و بعدين انا مش بحب الفلبينية و الصومالية

نوران:انت عارف دلوقتي كتير جدا من للمصريين وحشين منهم بيسرقوا بيقتلوا مش بينتظموا فس الشغل

ادهم: لا هي بنت كويسة جدا 

نوران: بس يا ادهم 

ادهم: نوران خلاص ده قراري و انتي عارفة لما اخد قرار مش هتراجع فيه 

نوران بزهق: طب تمام 

ادهم: سلام دلوقتي و بوسيلي حنين اوي 

و قفل معاها 

**************

و في أمريكا 

نرمين: نوران هتفضلي لغاية امتى تخبي عليه انك بتحبيه 

نوران: قريب اوي هقوله و ادهم هيبقى ملكي انا و لوحدي 😈

نرمين في سرها: اوووف الحقارة و التكبر ده 

نرمين: طب بذمتك حد يقول لحد بنتك زهقتني 

نوران: حبيبتي money is important thing و الي عاوز يوصله لازم يعمل أي حاجة علشان يكسبه 

نرمين: اه قولي بقا انك بتحبي فلوسه 

نوران: something like that 

نرمين: I don't think the that this idea will be good for you 

نوران: أي حاجة بتفكر فيها نوران لازم تطلع good for me و مش بس كويسة تبقى perfect 

نرمين: مش تثقي اوي كدة المهم فين حنين 

نوران : في الاوضة نايمة 

نرمين: سلبية بنت عندها 3 سنين في الاوضة و لوحدها are you stupid or something 

نوران: yea I will go to make a massage 

نرمين: انا هروحلها و انتي روحي ياختي اعملي المساج الي انتي عاوزاه 

نوران: see you soon babe 

وقامت و ذهبت إلى مكان المساج 

نرمين: هتتغيري امتى يا نوران بجد هتتغيري امتى 

و ذهبت إلى الغرفة 

*******************

و عند فرح 

تجلس فرح مع حسناء و تقول

فرح: ينفع تحكيلي حكاية ادهم بيه و ليه بحس انه جد و مش بيهزر

حسناء بحزن و بتنهيدة: ادهم ده كان وردة مفتحة كان كل الناس بتحبه كان بيضحك و بيهزر و بيعمل كل الي بيحبه و كان بيحب الناس كلها و بيتكلم معاهم و اجتماعي جدا لغاية ما حب بنت الي هي مراته ربنا يسامحها لما ماتت كرها بعد ما كان بيحبها بجد 

فرح: طب مكرهاش ليه و هي عايشة و ليه كرها اصلا

حسناء: يابنتي هي قبل ما تموت ب ساعة واحدة عرف اكتر حاجة قذرة في الدنيا 

فرح: خانته 

حسناء: ياريت كان احسن والله 

فرح باستعجاب: امال ايه 

حسناء : كانت بتاجر في المخدرات مع راجل اعمال 

فرح: و اسمه أيه الراجل ده 

حسناء: مش فاكرة والله بس أعتقد ادم او حاجة و تقريبا كان في بنت كانت مشتركة معاهم 

فرح: مممممم ممكن و ده كام سنة 

خسناء: وانا أيش عرفني المشكلة مش في كدة و بس 

فرح:امال ايه 

حسناء: كانت بتتعاطى المخدرات و هي حامل 

فرح:ينهار اسوح 

حسناء: و بعد ولادتها بشهر تقريبا ماتت لانها 

كانت في المرحلة الأخيرة من الكانسر ده غير أنها كانت سايقة عربية و هي سكران و طبعا خبطت في عربية و ماتت

فرح: و ادهم عرف كل ده منين و ازاي

حسناء: هو في الأول كان عادي بعدها بدأ يشك لأن ملك كان عنينها حمرا و بتيجي متاخر و ادهم كان مش شديد معاها لأنه بيعشقها فكان بيخاف عليها و كدة 

حسناء : قبل ما تعمل الحادثة جاتله رسالة بتقول فيه أن يروح شقة مرسى مطروح هيلاقي بلاوي عن مراته كان بيحاول يتصل بيه بس بتطلع أن الرقم غلط و مش موجود بلخدمة و راح الشقة و شاف هروين و حشيش و ويسكي و 3 كيلو هروين و تقرير كدة فيه امضتها بتهريب هروين برة مصر عرف أنها بتشترك فب كدة

فرح: طب و بنتها كانت بتعاملها ازاي و انتوا بردو

حسناء: انا و ادهم الي كنا بنهتم بيها يابنتي في ولادتها كانت بتبوصلها في قرف تعرفي أنها كانت بتاخد حبوب منع حمل و كنت بشوفها بس مش قولت لادهم لغاية دلوقتي 

فرح: ده ايه الحقارة دي بجد و بطلتها امتى 

حسناء: لما قولتلها تبطله ياما هقوله على الموضوع 

فرح باهتمام: طب هو كان إحساسه ايه لما شاف حنين 

حسناء: يااااا كان إحساس لا يوصف عن كمية الفرحة و الحب الي كانت لبنته نظرته لبنته تخلي الواحد يعيط من كتر التأثر حبيبي قعد سنتين كان نفسه يخلف بس هي كانت بتاخد حبوب 

فرح:اتجوزها و هو كام 

خسناء: 25 و من ساعة ما ماتت و الي حصل و مش في حد من البنات بيثق فيها و انتي تقدري تخليه يثق فيكي

فرح: مش مهم اصلا انا شغالة مربية و خلاص 

حسناء: انشاء الله خير يلا روحي نامي شوية عقبال ما احضر الغدا بس هقولك حاجة ادهم عايش حياته عادي جدا و ممكن يتكلم مع أي حد و يهزر بس مع الي بيحبهم و مش بيثق في حد بسهولة و لو اخد عليكي اوي اعرفي انه واثق فيكي جامد و اكتر حاجة بيكرها أي حاجة متعلقة بمراته الاولانية و لو جبتي سيرتها قدامه بيصبح كائن تاني و اه و بيكره الكدب و الخيانة جدا 

فرح: مش تخافي كلام حضرتك ده هحطه حلقة في وداني

حسناء: طب تمام أوي يابنتي يلا هتنامي ولا ايه 

فرح: لا انا هروح اشوف الجنينة 

حسناء: الجنينة دي كانت اكتر مكان ادهم بيستريح فيه بس بعد الي حصل 

فرح: بطل يهتم بأي حاجة هو بيحبها 

حسناء: بظبط عن اذنك يابنتي

فرح: إذن حضرتك معاكي 

و ذهبت حسناء إلى المطبخ 

*******************


و خرجت فرح إلى الجنينة و وجدت عم محمود يقوم بانه يسقى الزرع و قالت

فرح: مش الماية بس بتخلي أي شجرة أو وردة تكبر 

محمود: ايوة

فرح: احم ينفع أزرع و اوعدك اني مش هبوظ حاجة خالص و بعرف أزرع كويس أوي و ممكن اخلي الجنينة احسن من الأول كمان

عم محمود بتفكير: ممممم ماشي يابنتي اتفضلي بس ونبي مش تقولي لادهم بيه اني سبتلك الجنينة 

فرح: لا متخفش كله هيبقى تمام 

و ذهب محمود إلى الداخل و بعد عمل 3 ساعات جاء بطلنا و دخل إلى الجنينة و وجد فرح تقول إلى نفسها و هي تعمل بشعرها و تنظر الى وردة ما و تقول

فرح: مممممم بايزة خالث و بدأت بعلاجها و قال ادهم 

ادهم بعصبية: انتي بتعملي ايه 

فرح بخضة: مش بعمل حاجة انا بعمل الزرع

ادهم بعصبية : عم محموووود 

عم محمود بركض : أي يا بيه 

ادهم و هو يأشر على وردة ما: دي ايه الي خلاها هنا مش قولت تشيلوا الورد الي تخص الزفت 

و ذهب مسرعة و إلى الوردة و كان سوف يقوم بقطفها لاكن أسرعت فرح و أمسكت بيده بقوة و قالت

فرح: حضرتك انت بتعمل ايه ده زرع يعني حرام ربنا قالنا نعطف عليها دي مش ليها علاقة بأي حاجة 

ادهم نظر اليها و إلى يدياه

و فرح اتكسفت و شالت يديها و قال ادهم


ادهم بارتباك: بعد 5 دقايق تكوني في السفرة علشان الغدا 

و مشي مسرعة 

و هي نظرت إليه باستغراب و قالت لعم محمود 

فرح: انا اسفة جدا

عم محمود: كويس أنها جت على قد كدة عن اذنك 

و تنهدت فرح و دخلت داخل القصة 

********************

في غرفة ادهم

مسح ادهم على وشه و حط يديه و قال 


ادهم و هو يحط يديه على أنفه و يشمها: اول مرة اشوف مربية يبقا ايديها بنعومة و الريحة الجميلة دي اووف انا فأ يه ولا فأيه وبعدين عادي مش لازم تبقى معفنة يعني هو انا بفكر فيها ليه اصلا حرك رأسه قليلا لكي ينسى ما قاله 

و ذهب الى دورة المياه 

***********************

عند فرح


ذهبت إلى غرفتها و جلست قليلا و اخدت نفس و نظرت إلى يديها بابتسامة و قالت

فرح بشرود:هو انا ليه لما لمست ايده لقيت قلبي دق فجأه اكيد من الخضة اكيد هقوم انام شوية علشان أهدى انام ايه ده بيقولي بعد خمس دقايق ايه التوتر ده ياربي 

ذهبت إلى التسريحة و قامت بعمل شعرها ضفيرة و كانت جميلة جدا و سمعت حسناء و هي تقول بصوت عالي: يلا يا جماعة الأكل جهز 

أخذت نفس عميق و طلعت 

*****************

و ذهبت فرح إلى السفرة و وجدت ادهم يجلس في النص كلعادة و حسناء بجانبه و 

فرح: دادة في حاجة ناقصة اساعدك 

حسناء: لا يا حبيبتي ربنا يخليكي الأكل خلصته خلاص 

ادهم: اقعدي يلا 

و فرح قعدت و و وضعت الطعام في طبق حسناء أولا و ثم طبقها و جاء وقت ان تضع الطعام في طبق ادهم قربت منه قليلا وضعت له الطعام و كان ريحتها مثل الياسمين و قوي يجعل اي حد يشمها و 

كان ادهم يقفل عينيه و يشمها و كانت حسناء تحاول انا لا تضحك

و اغرفت له فرح و جلست و بدأو بلطعام و في وسط الطعام قال ادهم 

ادهم: بصي بعد ما نخلص تعالي مكتبي علشان نتفق على حاجات اوك 

فرح: تمام 

ادهم: لما حنين تيجي هاخد إجازة من الشغل علشان اقعد معاها شوشة و أعتقد أن مش عندك لبس فهنوديكي المول تشتري بردو 

فرح: شكرا 

حسناء: حنين حلوة جدا يا فرح تشوفيها هتحبيها علطول 

فرح: مفيش طفل مش بيتحب يا دادة 

حسناء: كلامك صح يابنتي انتي شكلك بتحبيهم اوي و خبرة في التعامل معاهم 

فرح: حاجة زي كدة 

حسناء: ربنا يوفقك 

فرح: يارب

و أكملوا الطعام 

******************

وبعد أن انتهوا غسلت فرح المواعين بدلا من حسناء الذي رفضت أشد الرفض أن تقوم فرح بعمل شيئا لاكن فرح حلفتها فاستسلمت لطلبها 

وبعد ما خلصت راحت لمكتب ادهم 

*****************

عند مكتب ادهم 

دخلت فرح 

ادهم: اقعدي 

و جلست فرح و 

فرح: اتفضل

ادهم : أولا حنين هتيجي بكرة الساعة 10 الصبح 8 بظبط تصحي هتلاقي معاها نوران دي صديقتي تمام ثانيا طبعا انتي عارفة اكلات الأطفال حنين بتحب السيرلاك الأزرق 

فرح: الي هو بلشعير 

ادهم: بتحب الي انتي لسة قولتيه ده ثالثا لو حسيتي أن حنين سخنة أو حاجة وانا مش كنت موجود على أقرب مستشفى و تتصلي بيا فورا رابعا تلعبي معاها كتير 5 ساعات كدة أو أزيد و لو حسيتي أنها خلاص عايزة تنام تنيميها تشربيها ماية كل ساعة 

فرح: حضرتك انا عارفة شغلي كويس وإنشاء الله كله تمام 

ادهم: تمام بمناسبة المرتب 2800 كويس 

فرح: تمام أوي 

ادهم: اوك تقدري تتفضلي انا هنام ياريت مش اسمع إزعاج

فرح: وانا مش طفلة علشان اعمل أصوات مزعجة 

و خرجت فرح 

و ابتسم ادهم و قال 

ادهم: ضعيفة بس شرسة 

***********************

في غرفة فرح 


قالت فرح: اووف انا ريحتي مش طيقاها انا هروح استحمى ده كويس اني حطيت عطر الياسمين لو مش حطيته كأنه ماتوا جنبي ولا طردوني و ضحكت ضحكة بسيطة

و ثم دخلت إلى المرحاض

وبعد خمس دقايق 

خرجت بمنشفة على جسمها و شعرها 

و تقول

فرح: اوباااا طب أجيب لبس منين دلوقتي انا يعني مممم هروح اشوف برة عند طنط أو حاجة 

و خرجت خارج غرفتها و كان الوقت متاخر و كانت تمشي بهدوء شديد و فجأه

 

#استووووووووووووووب



#احببت_مربيه_ابنتي

#بارت3

#تفاااااااااااعل 


و فجأة صرخت و قالت

فرح بصراخ: عاااااا

************

في غرفة ادهم

قام بخضة و قال

ادهم: ايه الصوت ده ده صوت فرح 

و قام سريعا و نزل من الدرج سريعا

*****

في الصالة 

فتح الضوء و وجد فرح تبكى و تقول 

فرح ببكاء و وجع: اااه رجلي اااه 

ادهم ذهب اليها سريعا و قال

ادهم : فرح في ايه مالك مال رجلك 

فرح: دخل فيها دبوس كبير اااه 

ادهم: طب استني 

و قام بحملها 

فرح: اه يا رجلي اهئ

و اجلسها في الاريكة

و امسك رجليها و قال

ادهم: بصي هطلعها براحة تماما مش عاوز صويت مش عاوز دلع

فرح بوجع: اه حاضر 

و بدأ يطلعها و ثم قال 

ادهم: بصي استحملي شوية و لو اتوجعتي امسكي أيدي 

فرح ببكاء: ماشي 

و بدأ ادهم بمسك رجليها الناعمة و بدأ باخرجها ببطئ و مسكت فرح يده و قالت فرح فرح بوجع: ااااه براحة يا ادهم 

ادهم: حاضر امسكي نفسك بس 

و بدأ باخرجها بسرعة و صرخت فرح و قالت 

فرح: ااااه اهئ أهئ 

ادهم : خلاص خلاص أهدى خرجناها هروح أجيب مطهر و قطن و اجيلك

و ذهب ادهم

*****

وعاد بلاسعافات و مسك رجليها و طهرها و قال 

ادهم: احسن دلوقتي 

فرح: اه شكرا ميرسي لسة في وجع بس مش زي الأول 

ادهم: كنتي بتعملي ايه اصلا في الرسيبشن و احم ايه البس ده 

فرح نظرت لنفسها و قامت بوضع ايديها في وجهها من الخجل و قالت

فرح: انا انا كنت باخد شاور و كنت عاوزة لبس جديد 

ادهم : اااه اخدت بالي طب انتي كنتي هتاخدي لبس من مين 

فرح:من دادة حسناء 

ادهم: طب خلاص هجبلك انا ثواني

فرح: تمام ماشي 

****************

في غرفة زوجة ادهم القديمة


دخل ادهم إلى غرفة زوجته القديمة و فتح الباب بلمفتاح 

و دخل و نظر اليها بقرف و ذهب إلى الدولاب و اخد طقم لم تلبسه ملك من قبل و نزل إلى فرح وقفل باب الغرفة بلمفتاح مرة أخرى 

***************

و عاد ادهم و استخبى ورا فازة كبيرة لأنه سمعها تقول و تكلم نفسها و تقول

فرح: ياختااااي على الكسفة ياختاااي 

ضحك ضحكة خفيفة و قال

ادهم بخفوت: الصراحة اوول مرة اشوف بت بنعومة دي ايه الرجل ده احم ايه الي بقولوا ده 

و ثم ذهب اليها و قال 

ادهم: خدي اهو يلا تقدري تروحي اوضتك 

فرح : اوك 

و بدأت بقيام وحدها و ببطئ و قال ادهم

ادهم: عاوزة مساعدة ؟

فرح: لا شكرا اتفضل بقا من غير مطرود 

ادهم: انا غلطان اني ساعدتك و على فكرة افتكري أن ده قصري 

نظرت إليه و قالت 

فرح: اشبع بيه

و تركته و دخلت إلى غرفتها و 

ادهم: مش قولت شرسة و 

ضحك أيضا و ذهب إلى غرفته 

*****************

عند غرفة فرح


دخلت فرح غرفتها و أغلقت الباب و ضحكت قليلا و ثم 

غيرت لبسها و 

فرح: هروح اقعد في الجنينة شوية 

**************

في الحديقة


خرجت و قعدت في مراجيح في الجنينة 

و نظرت إلى السماء 

و جاء اليها ادهم بدون سابق اعظار و نظر اليها و قال 

ادهم:سماء حلوة فعلا 

فرح نظرت إليه و قالت

فرح:هو حضرتك ورايا ورايا 

و نظر اليها باستغراب و ثم اكملت و قالت 

فرح: احم يعني بتشكرك على الي عملته

ادهم: العفو ده واجب إنساني 

نظرت إليه فرح و لم تعلق 

جلس بجانبها في المورجيحة التانية و قال 

ادهم:احم هو باباكي عاوز يجوزك غصب ليه 

فرح: وانت عايز تعرف ليه

ادهم: خلاص ياستي مش عاوز

فرح بشرود: بابا كان بيحب الفلوس و عمي غني و قال إنه هيديله فلوس مقابل انه يجوزني لابنه و بابا طبعا من حبه للفلوس باعني

ادهم: واطي 

فرح : ايه ما تحترم نفسك ده بردو ابويا 

ادهم: لا احم قصدي يعني عمك 

فرح: اااه لا ده عادي 

ادهم: طب و مامتك فين 

فرح بحزن: منا قولت لحضرتك بقا ربنا رحمها و سابتني لوحدي لو كانت عايشة مش كان كل ده حصل 

ادهم: انا اسف 

فرح: ولا يهمك ☺انا متشوقة اوي اشوف بنتك 

ادهم: هتحبيها انشاء الله و قال و هو ينظر إلى عينيها

ادهم: أصلها بتتحب اوي اوي اوي اوي يعني 

فرح:مممم باين فعلا 

ادهم : احم طب تعالي ننام بقا علشان الساعة 11 بليل و حنين هانم هتوصل بكرة 

فرح:اوك تصبح على خير يا ادهم بيه 

ادهم باستهزاء: لا تقدري تقولي ادهم بس زي الأول 

فرح: امتى ده

ادهم و هو يغمزلها: و يقول بصي لرجلك و انتي هتعرفي 

و تركها و ذهب إلى غرفته 

************ 

في غرفة فرح 


و فكرت فرح قليلا و تذكرت و قالت 

فرح: ينهااااري ده كدة الموقف ده مش هيروح عن باله عااااا اهئ وحث بس بردو كان موقف حلو يخربيت عينه هيييح و ثم اكملت و قالت فرح: لا عيب يا فرح نامي و خلاص و نامت بطلتنا 

****************

و عند ادهم في غرفته 


ادهم: البت دي غريبة اوي حركت مشاعري ده الي يشوفها يقول عليها ملكة جمال العال مش مربية هو انا بقيت كدة ليه فوق يا ادهم شوية متنساش الي حصل بقا و خليك ذكي خليني انام احسن و نام بطلنا 

******************


و في صباح جديد 

يستيقظوا ابطالنا و يقوموا على الفطار و

على السفرة 

تقول

فرح : صباح الخير يا جماعة 

ادهم و حسناء: صباح النور و

جلست فرح و قالت 

فرح: حنين هتيجي انهاردة هيييه متشوقة اوي ليها 

حسناء بخفوت : امال لما تشوف شكلها هتعمل ايه 

ادهم : فاضل ساعتين و توصل وحشتني اوي 

فرح: انشاء الله تتجمعوا تاني 

ادهم: يارب

و انتهوا من الطعام

*****************

و في الصالة

جلسوا و قال ادهم 

ادهم: هيجوا امتى بقا 

فرح: اصبر أن الصبر مفتاح الفرج 

ادهم: صابر اهو 

حسناء: المهم أنها تيجي بسلامة 

فرح و ادهم: يارب 

و نزلوا إلى بعض و لم يتكلموا 

************


و بعد مرور ساعة 


ادهم: مش قادر تاني لسة فاضل ساعة كمان

حسناء: خلاص يابني أهدى هتيجي 

فرح: ههههه 

ادهم: بتضحكي على أيه 

فرح: لا ولا حاجة 

***************


و بعد ساعة آخرى

رن جرس القصر و ذهب ادهم سريعا 

إلى باب القصر و فتحه و كانت أمامه نوران و حنين 

ادهم: حبيبة بابا حنون 

و حضنها باشتياق و قال 

ادهم:حبيبة قلبي يا عمري وحشتيني اووووي 

حنين: وانت كمان يا بابتي وحثتني اوي 

ادهم : عملتي ايه في الإجازة يا حبيبتي 

حنين بكدب : حو اوي يا بابتي 

ادهم: وحشتيني اوي 

و ثم قال ل نوران

ادهم: معلش يا نوران بس حنين وحشتني اوي و من فرحتي نسيت انك موجودة يعني حمد الله على السلامة 

نوران بضيق: الله يسلمك 

ادهم: اتفضلي 

و دخلوا و قالت حنين و هي تشاور إلى فرح التي كانت متفأجا من شكلها

حنين : بابي مين بنت تي (دي)

ادهم: دي طنط فرح الي هتلعب معاكي وانا مش موجود 

حنين: دي حوة اوي يا بابي 

ادهم و هو ينظر اليها: اه يا حبيبتي زيك كدة

نوران بتكبر و تعالي: انتي المربية 

فرح بثقة: ايوة انا و انتي صاحبته صح 

نوران: والله انتي هنا مربية يعني مش ليكي حق تساليني

فرح: مممم اه انتي على فكرة بردو زيي مش بتاخدي حنين و تسافري و تهتمي بيها ولا ايه و الصراحة يعني المربيين بيعملوا نفس الي عملتيه بس أزيد شوية

و نظرت اليها بثقة أقرب إلى الغرور 

لما ترد اليها نوران و نظرت اليها باستحقار و قالت

نوران: ادهم اشوفك في الشركة قريب لازم امشي نرمين اختي مستنياني في البيت 

ادهم: تمام سلام 

نوران : باي 

و نظرت إلى حسناء و فرح بتعالي و ذهبت 

فرح بخفوت لحسناء: و دي مين دي كمان 

حسناء : لا دي حكاية خاصة هحكيهالك بعدين 

فرح:اوك 

و ذهبت فرح إلى حنين و نزلت إلى مستواها و قالت 

فرح:انتي اسمك ايه 

حنين: نين

فرح: الله حنين اسم حلو اوي 

حنين بطفولة: بجت 

فرح: طبعا و شكلك كميلة خالث يا حنين 

حنين: انا ثبهك اوي يا فيح 

فرح: و احلى مني كمان يا حنين ينفع طلب 

حنين: أيه 

فرخ: ينفع بوسة هنا و شاورت على خدها 

حنين و أعطت لها القبلة و قالت فرح 

فرح:الله حلوة اوي 

و فرحت حنين و قالت 

حنين: بابي 

و نظرت إلى ادهم الذي كان يتابع الموقف بصمت و شرود و فرحة 

فرح: ادهههم 

ادهم: عيونه احم قصدي نعم يا فرح في حاجة 

حنين: بابي انا كعانة اوي

ادهم: ايه رايك نأكل كول سلو الي انتي بتحبيها من برة

حنين : هيييه بحبك يا بابي 

حسناء: طب وانا يا حنين مث بتحبيني 

و ذهبت اليها حنين و نزلت حسناء إلى مستواها و قالت 

حنين: لا انا بحبك اوي مث تزحلي 

و حضنتها و ضحكت حسناء وبادلتها العناق و قال ادهم و هو يحمل حنين و يقول

ادهم: يلا أجهزوا هنروح النادي نلعبها شوية و نروح المطعم و ناكلها حاجة خفيفة كدة هي جاهزة هلعب معاها شوية هنا عقبال مانتوا تخلصوا 

فرح: هههه اوك 

حسناء: طيب تعالي يا فرح علشان نشوفلك حاجة تلبسها 

فرح: اوك 

ادهم: يلا متتاخروش 

فرح: ممكن يا ماما بس دقيقة في المطبخ 

حسناء: اه طبعا 

و دخلوا إلى المطبخ و كان لادهم الفضول الكبير على معرفة ماذا تريد فرح أن تحادثها 

****

في المطبخ 

فرح: هي مين نوران دي 

حسناء: ههههه دي ياستي صاحبة ملك الروح بروح نفس الشخصية بظبط 

فرح: اااه و اختها كدة بردو؟

حسناء: سمعت من ادهم أنها مش زيها تماما و أنها محترمة لانها بتشتغل معاه يلا بقا خلينا نقوم نجهز 

فرح: ماثي 


#استووووووووووووووووووووووووووب


#احببت_مربيه_ابنتي 

#بارت4

#تفاااااااااااعل 


 وذهبوا لى غرفة حسناء و 

حسناء:خدي ده يابنتي هيبقى حلو عليكي جدا 

فرح: هو حضرتك بتلبسي الحاجات دي 

حسناء: لا طبعا بس انا الي من النوع الاحطياتي 

ابتسمت و قالت 

فرح: ايوة بقا هههههه هقوم اللبس بقا 

حسناء: هههه ماشي وانا كمان 

و ذهبت فرح إلى غرفتها و تركت حسناء لتقوم بلبس ثيابها 

*******************

عند غرفة فرح 

لبست و قامت شعرها بكحكة و كان شكلها جميل جدا و وضعت بعض من مساحيق التجميل كانت موجودة في التسريحة و كانت فاتنة الجمال و ابتسمت بثقة و خرجت 

**************** 

عند ادهم في الصالة 

ادهم: تعرفي بابي بيحبك قد ايه 

حنين: قد ايه 

ادهم: قد الدنيا و اكبر كمان 

حنين: بحبك اوي يا بابتي 

و حضنته و 

ادهم:أخبار امريكا ايه 

حنين: كويثة نمين حوة اوي يا بابي احيى من نويان دي وحثة (كويسة نرمين حلوة اوي يا بابي احلى من نوران دي وحشة) 

ادهم: ليه كدة بس 

و قطع كلامهم دخول فرح و تقول 

فرح: انا جاهزة 

ادهم باعجاب: طب تمام فين دادة 

و وقتها جائت حسناء و قالت 

حسناء: انا اهو يابني 

ادهم: طب يلا بينا 

حنين: عايثة فيح تثلني 

و ذهب فرح اليها و حملتها و قالت

فرح:شلتك اهو ياستي عاوزة حاجة تاني 

حنين: لا خلاث 

******************


و خرجوا و ركبوا السيارة و

طريقهم إلى النادي و وصلوا إلى النادي و دخلوا 

و ذهبوا إلى كافيه 

و قال ادهم

ادهم: تحبوا تاكلوا هنا ولا تشربوا و نروح مطعم تاني نأكل هناك 

فرح و هي تنظر إلى ساعتها: الساعة لسة 12 هنتغدا دلوقتي؟ لسة بدري احنا نطلب حاجة بس خفيفة لحنين و احنا نشرب أي حاجة 

حسناء: اه عندها حق 

ادهم: اوك جارسون 

جارسون: ايوة يا فندم تؤمر بأيه 

ادهم: ها تشربوا ايه 

حسناء: أي حاجة يابني 

ادهم: يلا يا دادة بقا 

حسناء : خلاص لمون 

ادهم: و انتي يا فرح 

فرح: لا ميرسي مش عاوزة 

ادهم:خلصيني يا فرح 

فرح: طيب يبقا مانجو

ادهم : يبقا 1 مانجو و 1 لمون 1 قهوة 

فرح: لوسمحت خليهم 1 مانجو و 1 لمون و 1 برتقال فريش و واحد كولسلو صغير 

جارسون: تمام يا فندم تؤمروا بحاجة تانية

فرح: لا ميرسي 

و رحل الجارسون و ادهم ينظر إلى فرح بعصبية و قال 

ادهم: انا عاوز قهوة تجبيلي عصير ليه 

قالت 

فرح ببرود: القهوة غلط و انت 24 ساعة بتشرب قهوة غلط على صحتك 

ادهم: انتي مالك انتي كنتي مراتي وانا معرفش

فرح: اه احم يعني قصدي لا طبعا ميشرفنيش 

ادهم:انتي تطولي اصلا تاخدي ادهم الخولي 

فرح: ليه توم كروز قدامي ياعم روح دادة انا هروح التويلت 

حسناء: طب خلي بالك من نفسك و اعرفي طريقك علشان النادي كبير 

فرح: اوك 

و ذهبت فرح إلى دورة المياه 

********************

في دورة المياه 

غسلت وشها و 

نظرت إلى نفسها و قالت

فرح: ايه الي انا قولته ده هووووف و هيفهمني غلط لازم أبقى صارمة معاه ياربي و خرجت 

و قالت 

فرح: الكافيه كان فين بقا ينهار اسود نسيت الطريق اوووف

و ذهبت و دورت على الكافيه و لم تجده قالت

فرح: ياربي حتة مش معايا تليفون اهئ هعمل ايه دلوقتي انا هروح التويلت تاني و ذهبت إلى دورة المياه مرة اخرى 

*********************


و عند ادهم 


ادهم و هو ينظر إلى ساعته: ايه نص ساعة في التويلت بتعمل ايه دي 

حسناء: اصبر يا ادهم 

ادهم:صابر اهو 

****************

و بعد ساعة عند فرح 


فرح: اهئ تلاقيهم مشيوا و سابوني اهئ هعيش فين بعد كدة و حنين مش هشوفها تاني اهئ أهئ 

**************

عند ادهم 

ادهم : لا كدة كتير انا هروح اشوفها و خلي حنين مع حضرتك و خلي بالك 

حسناء: روح الأول التويلت و لو مش لقيتها يبقا دور عليها و هدور معاك 

ادهم:كان لازم اجبلها موبايل حتة نتصل أو حاجة غبي 

************

و ذهب سريعا إلى دورة المياه للنساء وثم أثناء فتحه للباب فرح سبقته و فتحت هي الباب و كانت تبكي ولا ترى شيئا لاكن افاقت عندما وجدت نفسها حضن شخص طويل القامة و الجسد فقالت و هي مغمضة عنيها 

فرح: عن اذنك يا انسة عديني و كان ادهم متسمر في مكانه و ينظر لها فقط و ثم رفعت فرح وجهها بعصبية و نظرت له و قالت

فرح: يا انسة 

و فرغت شفتيها و جحظت عينيها من الصدمة عندما وجدته ادهم و قالت 

فرح: انا قولت كدة بردو أن العضلات دي مش عضلات امرأة خالص 

ادهم: بقا على اخر الزمن يتقالي يا انسة 

فرح: وانا مالي مش كنت شايفاك اهئ 

ادهم: بتعيطي ليه 

فرح: أصل افتكرت انكم هتسبوني و تمشوا 

ادهم: اااه ده عند أم ترتر و بعدين حد يسيبك يعني هو انا متخلف

فرح: وقت هزار هو 

ادهم: انا اسف انا الي غلطان انا الغبي الي مفروض مش كنت اخليكي تمشي لوحدك و من غير موبايل 

فرح: هوووف بقا خلينا نروح لحنين بقا 

ادهم:طيب قدامي 

و مشيوا 

***************

عند الكافيه 

وصلوا إلى الكافيه و قالت حسناء 

حسناء:الحمد الله لقناكي دي حنين مكنتش عايزة تأكل خالص 

حنين و هي تجري إلى فرح و تمسط رجليها و و تقول

حنيز: فييييح

حملتها فرح و قالت 

فرح: حبيبة قلب فرح 

حنين : انتي يحتي فين (انتي روحي فين )

فرح: رحت التويلت حبيبتي 

حنين: لا أنتي كنتي تايهة 

فرح: لا ما ان لما روحت ليكوا تهت بس ادهم لقاني تاني خلاص

حنين و هي تحضنها : مث تعمي كتة تاني (مث تعملي كدة تاني)

فرح: حاضر يا قلبي يلا نأكل مم 

حنين: هيييه يلا 

و جلسوا و ادهم كان ينظر اليها و على كيف كان تعاملها مع ابنته الصغيرة و ابتسم ابتسامة واسعة و نظرت إليه حسناء بخبث و 

حسناء: بتفكر في ايه يا ادهم 

ادهم: انا؟ لا ولا أي حاجة 

حسناء: متأكد 

ادهم: اه طبعا 

حسناء: ههههه طيب

******


و بعد ساعة 

قال ادهم

ادهم: تعالوا نروح عند المراجيح و نأكل بلح الشام الي حنين بتحبها 

فرح: هي بتاكلها 

ادهم: اه طبعا بتموت فيها 

فرح: زيي والله بعشقها و الزلابية بردو 

حسناء: طب يلا بينا 

فرح: يلا 

**********


و ذهبوا و اشترى ادعم الكثير من الزلابية و بلح الشام و قالت فرح 

فرح:ايه كل ده يا ادهم 

ادهم: مش كتير ولا حاجة اقعدوا و كلوا بس حاجة خفيفة كدة عقبال الغدا 

فرح ابتسمت إليه و هو نظر إلى عينيها و هي أيضا و ثم انزلت عينيها الى الارض من خجلها وقال ادهم 

ادهم في سره: ليه نزلتيه بس هووف وبعدين بقا 

و اكلوا الحلويات و 

فرح: هروح العب حنين بقا عن اذنكم 

حسناء: اتفضلي 

اخدت فرح حنين و لعبتها بلمراجيح 

*****

عندما ذهبت نظرت حسناء إلى ادهم و تقول و هي تنظر إلى فرح

حسناء: البت دي بت حلال يا ادهم 

ادهم:انتي عاوزة توصلي لايه يا دادة بظبط 

فرح: يابني ... يابني انت عندك 27 سنة لسة الحياه قدامك طويلة أنسى يابني الماضي خلاص مراتك ماتت و بقا عندك بنوتة روح حب تاني و اتجوز تاني و خلف تاني و عيش حياتك 

ادهم: احنا لغاية امتى هنتكلم في الحاجات دي يا دادة 

حسناء: يابني كل ده علشان مصلحتك بس كله راحتك يابني 

تنهد ادهم تنهيدة عميقة و قال

ادهم : ربنا يسهل يا دادة 

نظرت إليه حسناء بحزن و قالت بخفوت

حسناء: امال لو عرفت الحقيقة هتعمل ايه يا ادهم الدنيا شكلها مش مدياك حظ يابني بس كله بأوانه 

***

و بعد ساعتين

جائت فرح و هي تقول 

فرح:حنين جاعت تاني

ادهم: اه وانا كمان جعت و قال و هو ينظر إلى ساعته

ادهم: الساعة 5 يدوب نروح نأكل 

و قاموا و خرجوا من النادي و ركبوا السيارة و ذهبوا إلى طريقهم إلى المطعم 

*****************

و في منطقة آخرى 

تجلس نوران مع نرمين و تقول

نوران: انا البت دي مش مستريحلها 

نرمين باستهزاء: انتي أي بنت بتتكلم مع ادهم مش بتستريحلها حتة حسناء كمان 

نوران: بس با بت انتي 

نرمين و هي تقول لها بصرامة: بصي انتي يا نوران انا بقولهالك للمرة المليون ادهم عمره ما هيبص لواحدة زيك كلبة الفلوس و هو عارف كدة كويس أوي و ساكت عليكي و وخدك كصديقة بلعافية أساسا ده انا مش عارفة ازاي سابلك بنته ليكي 

نوران: قصدك ايه يعني 

نرمين: قصدي يعني أن لو كل البنات ماتت و انتي الي عشتي مش هيتجوزك فوقي بقا ها ده ادهم ادهم و مش تنسي انك السبب انك ال خليتي ملك توصل لطريق الزفت ده 

نوران: والله كله كان بمزاجها انا مش اغصبتها 

نرمين: you are so selfish 

و ذهبت و تركتها 

و نظرت اليها نوران و ضحكت و قالت 

نوران: بردو مش هسيبه


#استووووووووووووووووووووووووووب 


#احببت_مربيه_ابنتي

#بارت5

#تفاااااااااااعل 


ووصلوا المطعم و دخلوا و قال لهم الجرسون


الجارسون: كام الفرد يا فندم 

ادهم: 3 كبار و 1 صغيرة 

جارسون بابتسامة:طب اتفضل معانا يا فندم 

و ذهبوا مع الجرسون و شاور لهم بأن يجلسوا في مكان ما 

و أتى بلقائمة و اعطاها لهم و مسكت فرح بلقائمة و قالت 

فرح: حنين تقدر تأكل بطاطس و رز و شوربة 

ادهم: طب نوع الشوربة ايه 

فرح: أي حاجة لسان عصفور كويس 

ادهم: طب تمام وانتي هتاكلي ايه 

فرح: بيكاتا و بطاطس بوريه 

ادهم : هو انتم عندكم بتفهموا في الاكلات دي 

فرح بارتباك: حضرتك انا مش كنت عايشة في حارة شعبية انا كنت عايشة في المعادي في شقة على قد الحال وانا و أهلي بنفهم في الاكلات دي 

ادهم : احم طب انا اسف 

فرح: عادي it's ok 

ادهم : و بتكلمي انجلش كمان 

فرح: كل واحد و له مميزاته و مش لازم الفقير أو الي حالته على قده ميتعلمش 

نظر اليها و هي نظرت له بثقة و حسناء تنظر إليه بحزن و تقول في سرها 

حسناء: ربنا يسامحها هي الي خليتك متكبر يا ادهم يابني و تنهدت بضيق 

و قال

ادهم: ها يا دادة هتاكلي ايه 

حسناء: هاخد فراخ بصوص اللمون و معاها رز 

ادهم: كنت متأكد أنك هتختاريها عارفك بتحبيها زيي 

حسناء بحنان كبير: انت أي حاجة بتحبها لازم أحبها يا حبيبي 

و فرح كانت تنظر لها باستغراب و تقول في سرها 

فرح:دي مش منظر تعامل دادة مع الي زي ابنها خالص ده تعامل حاجة تانية خالص غريبة بس مش لازم يعني ممكن تكون بتحبه اوي مش لأزم الكلام الفاضي ده بقا عندي تخيلات كتيرة اوي الأيام دي 

ادهم : وانا هاخد زيك يا دادة هتشربوا بيبسي 

فرح: اوك تمام 

و نادى ادهم الجرسون و جاء إليه و قال له الطلبات و 

الجرسون: حاجة تاني 

ادهم: بعد ما نخلص الحادق تجلنا تاني علشان الحلو 

جرسون: أمرك يا فندم 

و ذهب الجرسون و قالت 

فرح باحراج : احم هو انا هيكون عندي موبايل امتى 

ادهم: بكرة وانا رايح الشغل هجبلك الموبايل و بعد ما ارجع من الشغل هناخدكم و نروح نشتري حاجات حلوة لحبيبة بابي و لدادة و ليكي و ليا بردو 

فرح: طب تمام ميرسي بتعبك معايا 

ادهم: اه الصراحة 

نظرت إليه فرح بقرف و هي ترفع حواجبها و ادهم ينظر إليها بغرور وثقة

فرح بخفوت: مغرور اوي 

نظر اليها ادهم و لما يعلق لاكنه ابتسم 

و بدأت فرح تلعب مع حنين 

**************

و في مكان آخر 

محمد: لسة مش لقتوها 

الرجل: لا يا فندم دورنا في كل حتة مش لقيين أي أثر 

محمد:دوروا برة مصر و خصوصا فرنسا 

الرجل: هياخد وقت كبير يا فندم 

محمد: اتصرفوا يلا و مش عاوز غباوة 

الحارس: أمرك 

و ذهب الحارس و 

فواز أخو محمد : ها يا محمد لازم تاخد عروستنا الحلوة لابننا بسرعة علشان ... و لا انت عارف علشان ايه 

محمد: خلاص يا فواز أهدى ها

و نهض و ذهب إلى غرفته 

فواز بشر: مبقاش انا فواز الي يخلي كل الي انت عايش فيه ده ليا 

و قام و ذهب إلى بيته 

**************


في مكان آخر مجهور


يقوم بشخص مجهول باتصال بأحد ما 

الشخص الاول: يعني هي معاه حلو اوي اللعبة دي ..... لالا خليك مراقبهم و مش تعمل أي تهور تمام..... سلام 

و نظر الشخص هذا إلى فتاه تضحك باستهزاء الشخص الاول: شكله مبسوط اوي معاها يا نوران 

نوران: ورحمة امي و ما هخليها تتهنى بيه بس هصبر شوية حلوين كدة علشان أبقى متاكدة أن في وراها حاجة 

الشخص الاول: ايه رايك تشتغلي معايا و تكسبي شوية 

نوران:لا يا حبيبي انا مش زي الهبلة ملك الي مشيت وراك و صدقت I am not malk you should understand و بعدين متنساش بفضلي حليت ملك تبصلك و تشتغل معاك 

و نظر اليها و قال 

الشخص: و مالو 

نوران بقرف: سلام دلوقتي و لو في جديد قولي

الشخص المجهول: ماشي يا مزة 

نوران: اه بقولك ايه خلاص سيبك من المراقبة و متكلمنيش بعض كدة و قول للبوص انه ينساني تماما 

الشخص المجهول: ليه بس 

نوران: قولتلك مش عايزة اشتغل معاك يا منير 

منير: خلاص زي ما تحبي هقول للبوص 

نوران: طيب 

و تركته و ذهبت 

***************

و عند ادهم 

جاء الطعام و بدأو بلطعام و

بعد ساعة انتهوا منها و قال ادهم 

ادهم:عايزين تقعدوا شوية ولا نمشي

فرح: لا نقعد شوية المكان منظره حلو اوي و ممكن نطلب الحلو

ادهم:طب تمام أوي و نادى ادهم على الجارسون و طلب منه 4 تشوكيلت كيك و ذهب الجارسون بعظ أن أخذ الطلبات 

****

بعد نصف ساعة 

جاء الجراسون و وضع الحلو و ذهب 

و ثم اكلوا الحلو 

و بدأوا يتكلمون في الكثير من الأشياء 

و قال ادهم

ادهم: انتي كام سنة يا فرح 

فرح: 25 و انت يا ادهم بيه 

ادهم : 27 و بلاش بيه دي 

فرح: معلش احنا مش صحاب في النادي احنا علاقتنا مربية بنت واحد راجل اعمال يعني بينا بيه و انسة فقط 

نظر اليها ادهم و قال بجدية كبيرة: فعلا ده صحيح بينا انسة و بيه فقط يعني الخدامة و سيده 

فرح تقف و تقول بعصبية: لا معلش انا مش خدامة عند حد انا هنا بشتغل شغلي أني اهتم ببنتك يعني بشتغل بشرفي انا لا ضربتك على ايدك ولا اترجيتك ..... و كل كلامنا هيبقى عن البنت و بس و 

ثم التفتت لحسناء و قالت 

فرح:معلش يا دادة انا هروح التويلت اظبط شعر حنين 

و حملت حنين و ذهبت إلى دورة المياه 

حسناء: ينفع كدة يا ادهم 

ادهم: هي الي ازتفزتني 

حسناء: مش كل حاجة لازم نمشي بمزاجك يا ادهم 

نظر اليها و صمت و لم يتكلم

******************

في دورة المياه 


ظبطت فرح شعر حنين و قالت حنين

حنين: فيح 

فرح و هي تمسح دموعها التي سقطت

فرح: ايوة يا حبيبتي 

حنين:انتي زحلانة من بابي

فرح: لا يا قلبي مش زعلانة 

حنين:امال ليه بتعيطي 

فرح: مبيعطيش يا حبيبتي بس في واوا في عيني 

حنين: في واوا معلث 

و ربطت على ظهرها 

و حضنتها فرح و قالت في سرها 

فرح: انا عمري ما هخليكي زي ابوكي هخليكي اطيب بنت في الكون و أقوى بنت و وعد مني و قبلتها و حملتها و خرجوا 

***************

و عند الطاولة

جائت فرح و جلست و 

قالت فرح 

فرح: نقدر نمشي ولا نقعد شوية

حسناء: لا نمشي دي الساعة 8 

ادهم: طب تمام اتفضلوا 

و ذهبوا و دفع ادهم الحساب و ركبوا السيارة و إلى البيت 

********************

و في قصر محمد 


محمد: اووووف عليكي يا فرح كان لازم يعني تهريب في وقت الصفقة كنتي تهربي بعديها حتة ياربي و

نظر إلى صورة زوجته و حزن قليلا و قال

محمد: انا ممكن مش أكون آب كويس بس مش بايدي انتي عارفة الي فيها بس انتي السبب 

و نام 

************

عند نوران 

كانت نرمين تمشي ذهابا و ايابا و تقول

نرمين: راحت فين دي بس دي من الصبح و هي برة اووف يا نوران دلعتك كتير اوي و لازم أوقف الي بتعمليه مش عارفة الصغير الي ينصح و سخاف على التاني ولا الكبيرة قطعها جرس الهاتف ردت سريعا و قالت 

نرمين: ها فين 

الشخص: هي يا فندم راحت مكان مجهول أوي و بعيد و أعتقد أن الي فيه راجل 

نرمين: ينهار اسود طب طب هي فين دلوقتي 

الشخص: في الديسكو يافندم 

نرمين بعصبية: قولي العنوان بسرعة 

الشخص: ....... 

نرمين : طب سلام تابع وراها بردو 

شخص : أمرك 

و قفلت

و ذهبت نرمين بسرعة إلى غرفتها و بدأت بلباس ثيابها 

**************

عند ادهم

وصلوا القصر و دخلوا و قالت فرح 

فرح: هغير لحنين و هديهالك يا دادة علشان أقوم البس 

حسناء: طب تمام وانا هروح اغير هدومي 

****************

عند.غرفة فرح 


دخلت فرح مع حنين غرفتها و البستها و قامت بشعرها و كانت جميلة جدا 

حنين: انا عاوثة بابي 

فرح : لازم يعني 

حنين و قد أوشكت على البكاء : عاوثة بابي اهئ 

فرح: خلاص خلاص هوديكي لبابي ربنا يستر 

و أخذتها

************** 

في غرفة ادهم 


ذهبت فرح إلى غرفة ادهم و خبطت عليه و قال ادهم 

ادهم:ادخل و دخلت و قالت

فرح بجدية: بنت حضرتك عاوزاك و كانت هتعيط 

ادهم: هي بليل لازم تنام جمبي و انا معودها على كدة 

فرح: كدة غلط يا فندم افرض حضرتك مش كنت موجود 

ادهم : انتي تقدري تقوللها حدوتة و تنيميها أو تاخديها قي حضنك عموما يعني هي لما تحب حد اوي تقدر تنام معاه هاتيها 

و ذهب اليها لاكن عندما بدأ باحمال حنين يديه لمست يد فرح بلغطأ و نظرت إليه و هو

ايضا و كانوا ملتزقين بشدة و كانت حنين بينهم و قطعهم 

صوت حنين و تقول 

حنين: مث كادية اتنفث (مش قادرة اتنفس)

ضحكوا و اخذها ادهم و قبلها و قال 

ادهم: انا اسف يا حبيبة بابي يلا ننام 

حنين: تحكيلي حدونة 

ابتسم ادهم و قال

ادهم: حاضر يا قلبي هحكيلك حدونة 

و قبلها و قالت فرح 

فرح:استأذن انا 

ادهم: اه ياريت علشان الدنيا كاتمة 

فرح ببرود: أبقى افتح التكييف أو البلكونة علشان مش يبقا في كتمة 

و خرجت و نزلت في السلالم و هي مبتسمة بثقة و قالت

فرح: فكرني هتكسف يعني ده انا ابهدل بلد 

**************** 

عند غرفة فرح

ذهبت إلى غرفتها و بدلت ملابسها و جلست قليلا و شاهدت على التلفاز الذي في الغرفة ثم نامت 

*************

و عند نرمين ذهبت إلى الديسكو 

و أنزلت من سيارتها سريعا و دخلت إلى المكان و تسمرت في مكانها هينما وجدت نوران تتمايل تقبل رجل من شفتيه و هو يمسكها من خصرها و تضحك و تشرب ذهبت اليها نرمين و قالت

نرمين: يا شريفة يالي مبتعمليش حاجة حرام يا ******

نوران:انا انا 

نرمين: انتي تخرسي خالص قدامي 

و أمسكت شعرها و قالت

نوران: سيبي شعري 

لم تسمع نرمين منها و ركبتها السيارة و نظرت إلى يديها وجدت أن هناك شعر كثير في يديها القته على الأرض بعصبية و ركبت سيارتها و ذهبوا 

*********


و وصلوا إلى بيتهم و دخلوا و مسكت نرميم نوران بقوة و و ذهبوا الى غرفتها و ألقتها على الفراش و مسكت شعرها و و قالت

نرمين: بصي بقا انتي بكرة هتيجي معايا و نروح الدكتور و نكشف عليكي فاهمة و عارفة لو حولتي تهربي ساعتها اموتك هيبقى على أيديا انا هههه يا شريفة 

نوران: على فكرة خلي بالك اني انا الي أكبر منك 

نرمين: سنأ لاكن عقلا معتقدش و نظرت اليها بقرف

و خرجت نرمين 

و نوران تنظر اليها بخوف مسكت الهاتف و ثم قالت بخوف 

" اياد الحقني نرمين هتموتني لو عرفت اني مش بنت "

و دخلت نرمين فجاه مرة اخرى بزهول و تقول: ايه سمعيني تاني مش بنت ؟؟

ونظرت اليها نوران بصدمه ووقع منها الهاتف 


#استووووووووووووووووووووووووووب



#احببت_مربيه_ابنتي 

#بارت6

#تفاااااااااااعل 


نرمين: ايه الي انتي قولتيه ده ها ايه الي انتي قولتيه ده سمعيني 

و اقتربت منها و ضربتها بلقلم

نرمين: ايه الي انتي قولتيه ده 

و ظلت تضربها و هي تبكي بشدة 

نرمين: ليه عملتي كدة ليه عملتي كدة ليييه حرام عليكي و الوعد الي وعدتيه لبابا كان ايه يا *****يا ***** يا **** حرام عليكي يا **** و كنتي عايزة تتجوزي ادهم ليه علشان يسترك لما تحملي ؟؟؟مين الي عملتيه معاه يا ***** يا ***** اكيد مع الزفت الي كنتي بترقصي معاه صح

نوران: سبيلي فرصة أتكلم 

و شدتها بقوة و خرجتها برة البيت و قالت 

نرمين:روحي انتي مش اختي و انا مش اعرفك و اعتبري من انهاردة أن نرمين ماتت زي ما انا دلوقتي نوران ماتت يا **** احنا في عيلتنا معنداش حد مش شريف

و قفلت الباب في وشها و بكت كثيرا و مسحت دموعها و ذهبت إلى غرفتها 

*****************

عند نوران

فنزلت ببطئ شديد و ذهبت إلى كشك في آخر الشارع و قالت للرجل 

نوران: ينفع تليفون بس دقيقة 

الرجل الطيب: اتفضلي يا فندم 

و اخدت التليفون و طلبت اياد و قالت 

نوران:اياد تعالي الكشك الي على آخر شارع بيتنا انا اطردت منه و نرمين عرفت كل حاجة 

اياد: جايلك 

و أغلقت الهاتف و أعطته له مرة اخرى و عندما نظرت إلى الرجل نظر اليها نظرة قرف و هي لم تعلق و قالت 

نوران:شكرا 


و مشيت و انتظرته و بعد 10 دقائق جاء اليها اياد و أخذها و ذهب بها إلى مكان مهجور 

***************

في المكان مهجور

وصلوا إليه قال لها

اياد: أنزلي يلا 

و نزلت نوران و دخلت و قالت

نوران: هنعمل ايه 

اياد: مين الي عملتي معاه العملة السودة دي 

نوران: محمود 

اياد: تعرفي مكانه 

نوران: اه خلاص بقا مش مهم عادي المهم عملت ايه مع ادهم و الزفتة 

اياد:بعت واحد يراقبهم زي ما طلبتي بس العلاقة عادية بين واحد و واحدة علاقتهم كلها شغل يعني مش الي في دماغك 

نوران: مممممم طب كويس بس بردو لسة هراقب بس منير الكلب كدب عليا 

اياد: هو انتي قولتيله يراقبهم

نوران: اه للأسف بس قولت يفكه مني

اياد:طيب

نوران: الا قولي لسة مش عارف الورق فين 

اياد : لسة مش عرفنا مين الي أخد الورق بس اكيد مش ادهم لأنه مش عارف ملك كانت بتتعامل مع مين لما كانت بتهرب بس في حد معاكم غدار و بعت لادهم مسدج بموضوع ملك 

نوران: بس ادهم مش عارف مين هو البوص

اياد: ده شئ كويس بنسبالكم 

نوران: بس ادهم يعرفه بس يعني بص مش معرفة قوية معرفة عادية و على فكرة كان بيحب ملك اووووي بس ملك مكنتش بتديله وش 

اياد:ااه

نوران: و على فكرة البوص عرف بلي بعت الرسالة وخلص عليه بس متاخر بس دور لأن لو الورق ده اتهرب هيروحوا في ستين داهية

اياد: مشاء الله يا نوران ملك مفكرتش خالص بموضوع انك مشتغلتيش معاهم و انتي بطورتيها

و ضحك باستهزاء

نوران : متفكرنيش بقا هي اصلا كانت بتتعاطى واحنا في الجامعة و كانت عايزة تشتغل قولت اعملها خدمة 

اياد: لا وانتي بتحبي المساعدة اوي 

نوران: بقولك ايه ..... انا كنت عايز اقولك على حاجة كدة بخصوص ابويا الي هو يعني زي ابويا أبو نرمين 

اياد: ايوة ماله مش هو مات من سنة 

نوران:ايوة 

اياد: ماله 

نوران:................. 

اياد: اييييه 

*************

و في صباح جديد 

في غرفة فرح 


تستيقظ بطلتنا من نومها و تتوضئ و تصلي و تلبس و تذهب إلى غرفة ادهم

****************

في غرفة ادهم 


وصلت الى غرفته و خبطت عليه تجد ادهم يفتح لها الباب و تقول 

فرح:حنين يافندم صحيت ؟

ادهم:لا لسة نايمة مش بتصحي قبل الساعة 9 

فرح: اه ده الساعة 7 صحيت بدري انهاردة 

ادهم: تمام حاجة تانية لوسمحتي اعملي انتي الفطار علشان الدادة شكلها تعبانة 

فرح : اوك 

و كانت سوف تذهب لكن اوقفها ادهم و قال قال لها 

ادهم : فرح احم قصدي يا انسة فرح ينفع طلب 

فرح:افندم 

ادهم :ينفع انتي تكوني منظمة الفطار و هزودلك مرتبك 

فرح : انا كدة كدة كنت هعملها و مش لازم تزودلي حاجة 

و نزلت و نظر اليها ادهم و قال 

ادهم:ايه الكسفة دي 

و قفل الباب و بدأ يلبس ثيابه 

*****************


عند فرح 

فذهبت إلى المطبخ و بدأت بأعمال الأكل 

فرح تسال نفسها: طب يعني لما انا مش كنت موجودة حاطط كل المسؤلية دي على الدادة طب ما كان يجيب خدامات تانية و ثم اكملت بحزن وقالت ياتري يا بابي بتعمل ايه دلوقتي اكيد عايش حياتك وانا من امتى يعني بهمه في حاجة 

و أكملت عمل الطعام في حزن و بعد نص ساعة انتهت من تحضير الطعام و أخذتها و حطتها في السفرة 

************

عند مائدة الطعام 

وجدت فرح ادهم يهبط من على السلم و يقول

ادهم: خلصتي ؟

فرح: انت شايف ايه 

ادهم: انك خلصتي طيب روحي صحى دادة 

حسناء: لا ياسيدي الدادة اهيه انتي عملتي الأكل يا فرح 

فرح: اه اكيد مش هيبقى في حلاوة اكلك بس يلا شغال 

حسناء: ليه بس يا فرح تتعبي نفسك كدة 

فرح: ولا تعب ولا حاجة يا دادة يلا اتفضلوا عقبال ما اصحي حنين الساعة 8 و نص 

حسناء: اوك يا حبيبتي 

ادهم: مش انا قولتلك مش بتصحي قبل 9 

فرح: اه صح اوك هفطر و اصحيها 

و جلسوا و بدأوا بتناول الطعام و بعد نصف ساعة قامت فرح و ذهبت إلى غرفة ادهم 

فرح: احم تسمحلي ادخلها 

ادهم : اه عادي ماشي اه انا شلتها وديتها اوضتها 

فرح: بجد ممم حيبت في اوضة حضرتك 

ادهم: لا 

فرح: طيب عند اذنكم 

و ذهبت إلى غرفته 

**************

في غرفة حنين 

و دخلت الغرفة 

و جلست في الفراش و أمسكت شعر حنين و قالت

فرح بهدوء و همس

فرح:حنين حنونة اصحي بقا يا قلبي 

و استيقظت حنين و قالت 

حنين بنعاس: ثباح الخير 

فرح: صباح النور يا عمري يلا قومي علشان تلبسي و تفطري

حنين:حاتر 

و قامت فرح و اخدت حنين و بدلت لها ثيابها و نزلوا إلى مائدة الطعام

*****************

في مائدة الطعام

نزلوا البنات و 

ادهم: صباح الخير على احلى بنوتة في العالم 

حنين و هي تقبل ادهم: ثباح الخير يا بابي 

ادهم: ثباح الفل عيون بابي يلا روحي افطري و نلعب شوية في المرجيحة 

حنين: هييييه 

و أكلت حنين بمساعدة فرح

******


و عندما انتهوا

اخدت فرح حنين و لعبتها قليلا و لكن جاء ما يكن من الحسبان جاءت نوران و ركنت سيارتها و دخلت بتكبر و بتعالي و ذهبت إلى ادهم و قالت بابتسامة مزيفة 

نوران: هاي ادهم 

و ذهبت و قبلته لكن ابعدها عنه و 

ادهم: بغض النظر عن الي عملتيه هاي نوران عاملة ايه 

نوران : تمام و قالت لحسناء 

نوران:هاي دادة 

حسناء بعدم نفس" و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته

دقيقة من وقتكم يا أصدقائي أنني لم اوصف لكم شكل نوران 

*****

نوران: فتاه ذو 26 عام عينيها سوداء و شعرها بني غامق و ناعم و قصير تلبس أشياء تستر اكثر مما يخفي تحب المال كثيرا انانية و تريد ادهم لها و تحاول بأشد الطرق أن تجذبه اليها لكن ادهم لا يهتم بلفتيات الذي بهذه الشكل 

و نعود إلى الأحداث 

نظرت نوران اليها و قالت 

نروران: whatever 

فرح أتت و كانت تتابع كل خطوات نوران من بعيد و نوران قالت لحنين الذى كانت تحملها فرح و تقول

نوران: حنين ازيك يا قمر 

حنين لم ترد عليها و مسكت بفرح بقوة و قربت منها نوران و قالت 

نوران بتكبر: خليني اشيلها يا اسمك ايه 

فرح: أولا اسمي فرح ثانيا مش هينفع اديهالك لانها خايفة منك و لو شلتيها هتكرهك و هتعيط و هتخاف اكتر ف العبي معاها من بعيد

نوران بكذب: ازاي و هي كانت معايا و كنت بشلها و بلعب معاها 

حنين بخوف: لا انتي كنتي بتزعقيلي و دربتيني قلم في وثي و نيمين كانت هي بتحب تلعب معايا و انتي لا و تثبيني في الاودة لوحتي 

و عندما سمع ادهم ما حدث قال

ادهم: الي هي قالته حنين ده صح

شخص ما: ايوة يا ادهم صح جدا كمان 

#استووووووووووووووووووووووووووب 

تكملة الرواية من هنااااااا


لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا




تعليقات

التنقل السريع