القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عاد من حيث اتى الفصل الحادي عشر 11بقلم رحيق عمران

 رواية عاد من حيث اتى الفصل الحادي عشر 11بقلم رحيق عمران 






رواية عاد من حيث اتى الفصل الحادي عشر 11بقلم رحيق عمران 




عاد من حيث اتي 

.النور قط'ع في القسم كله وسعيد خاف وحس بنادر بيخنقه بالمخده سعيد فضل يصرخ ويبعده عنه بس ما بيده حيله من قوته و سيطرته عليه مخلهوش ينقذ نفسه بس النور جيه فجاه ونادر بص علي الشخص اللي دخل وشال بسرعه المخده وقال بتوتر عمي انت كويس بص للشخص بتوتر وهو يحاول يداري علي عملته الدكتور قرب من سعيد وهو شايفه مش قادر يتنفس وقال بصوت قلق بعد اذنك برا وبعدين نادا علي الممرضين وحاولوا ينقذه سعيد بجهاز اكسجين...

حياه تعبت وهي نايمه علي التراب بعد ما معتز شال الد'م الفاسد قرب منها وحاول يشيلها ..عرب بقلق ايش سوي انت تعبان ابعد أنا هشلها .. معتز رفع حواجبه وقال افندم تشيل مراتي بتاع اى يعمنا أنا كويس انا هقدر اشيلها حاول معتز يشيلها بتعب وعروقه برزت من القوه اللي بيبذلها عشانها وبالفعل شالها علي أيده وهو بيمشي بالبطي ودخل الخيمه وقال لعرب أنا لازم امشي ممكن توصلني ومتشكر انكو انقذتوني ورحبتوني في المكان الجميل ده مش هنسي تعبكم معايا ناس كويسه ومحترمه وكلكوا ذوق وأدب...عرب بابتسامه الشكر لك احنا عبيد الله وواجب علينا نساعد بعض ونشيل بعض في الازمات اللي زي كدا ...معتز ضحك وقال باستغراب الله ما انت بتعرف تتكلم زيينا اهو اومال اى شغل اللغه العربيه الفصحى دي ..عرب ضحك وقال ساعات بتكلم باللغه البدو وساعات اللغه بتاعتكم ..معتز اتنهد وقال مااشي يا صاحبي ينفع بس توصلنا ..عرب بالرفض لا مينفعش انتوا تعبانين ومينفعش تمشي بالحاله دي ... عبيد قرب وقال كيف الحال يا ولدي زين ..معتز بعفويه أنا كويس يا حج بفضلك طبعا .. عبيد شاف حياه نايمه علي الكنبه بتعب وقال ايش فيها يا ولدي مرتك مالها ..عرب اتكلم وقال التعبان قرصها يا بوي بس أنقذناها متقلقش تعبان مش مسمم هي زينه ..معتز باستاذان معلش بقا أنا لازم امشي عشان المدام تعبانه هوديها المستشفي متشكر يا حج ع وقفتك جنبي والله مش عارف اودي جمايلك فين متشكر جدا يلا هستاذان عشان الراجل المحترم ده هيوصلني. .. عبيد بس لازم تقعد شويه ياولدي لحد لما تتحسن انت ومرتك ...معتز قام بتعب معلش وقت تاني ابقا ازورك يا حج واجي اشرب شاي معاك ... عبيد بتنهيده ماشي يا ولدي انستونا والله يلا يا عرب ودي الراجل ومرته وحاسب الطريق وانت ماشي ماشي يا عرب...معتز خد حياه بعد ما رفض أنه حد يشيلها بداله ودخل العربيه وروحوا بسلام معتز دخل شقته ودخل حياه ونيمها علي السرير بهدوء وكلم واحد صاحبه دكتور اسمه حمزه وبالفعل حمزه جيه مخضوض علي صوته المتعب ومعتز فتحله بتعب وهبد نفسه علي الانتريه وحمزه قال بخوف اى اللي حصل مالك معتز قلع التيشيرت وحمزه بس علي الشاش الملفوف علي جرحه وقال تعالى غير الجر'ح ده ..حمزه قرب منه وقال بتشتت طب اى اللي حصل واى الجرح ده انت بقيت تخبي عليا حاجات يا معتز !!!! معتز بتعب شوف الجر'ح ده بس يا حمزه مش قادر حمزه بضيق وبدأ يفك الشاش وبص علي تفاصيل الضربه وقال انت مضروب بالسكي'نه !!!! ومين عمل كدا معتز بتعب عمي الكل'ب اااه شوف ام الجر'ح ده...حمزه بصدمه عمك عمل فيك كدا للدرجادي العم يقت'ل عشان الورث احنا في زمن اغبر فعلا ... معتز بتهنيده فيها تعب انت لسه بترغي يا غب'ي بقولك مش قادر استحمل الوجع تقوم تتكلم علي اللي يسوي و اللي ميسواش ...حمزه اتكلم وقال خلاص يعم أنا بس خوفت عليك واستغربت أن في أهل يعملوا كدا عشان الفلوس واحنا اخرنا ننام في التراب وكل ده هيطير في الهوا حمزه بدأ يغير الجر' ح وخلص ومعتز قال مراتي تعبانه شوفها يا حمزه ... حمزه باستهزاء كمان متجوز مشاء الله شويه وتقولي كمان مخلف ده اللي ناقص .. معتز قام وخده وقاله استني هلبسها حاجه دخل معتز وشافها عرقانه من التعب جاب منشفه ومسح العرق وبدأ يقل'عها خالص وشاف جسمها وافتكر لما اعتدي عليها وهي بتصرخ منه زعل من قلبه جامد ودقق في كل تفاصيل جسمها لاقي تشوهات في ايديها وفي جسمها في حاجات مزرقه استغرب من اللي شافه ليكون دي علامات من عن'فه عليها بس ازاي ده عدي ست سنين المفروض العلامات دي تختفي لا ده كدا في حد كان قاسي عليها هي بنت الزبا'له اللي عملت كدا اتعصب معتز علي اللي قسوتها عليها وبعدين بدأ يبو*س العلامات اللي في جسمها بحنيه وقال بوجع عليها حقك عليا أنا عارف انك ملكيش ذنب علي اللي حصل وشوفتك علي اساس اندم ابوكي عليكي بس اكتشفت اني مش انا بس اللي قسيت عليكي حقك عليا أنا هبدا اعوضك عن اللي حصلك وهخليكي متخافيش مني تاني وبعدين بدأ يطبع شفا'يفه بحنيه علي جسمها وبدا يلبسها لبس محتشم وبعدين قام وجاب حمزه وقاله عالجها التعبان قرصها في رجليها معتز خدها في حضنه وحمزه كان محرج وقال هي مين دي يا معتز ومقولتش لي مكنش العشم يا صاحبي ... معتز اتنهد وقال هقولك بس عالجها الموضوع طويل...حمزه اتنهد وقال اللي تشوفه وبدأ يعالجها وداها حقنه مضاد حيوي ومشي أما معتز قل"ع التيشيرت وضمها في حضنه بهدوء وبدأ يحرك أيده علي شعرها بحنيه بس فاق علي رن موبايل فتح معتز وقال اتفضل .. الدكتور اتكلم وقال أستاذ معتز المريض عايز يشوفك لوحدك وعايز يقولك كلام مهم بسرعه عشان حالته صعبه معتز متهزش من الخبر بل فرح أنه انتقامه اكتمل وفاضل أنه ياخد الورث معتز قام ولبس هدومه بهدوء وقفل الباب بالمفتاح ع حياه ومشي وقابل سعيد في العنايه المركزه وسعيد كان نايم وبعدين معتز اتحمحم وقال كنت عاوزني في اى سعيد فتح عنيه بالعافيه وقال بندم اى يا معتز يا حبيبي .. معتز باستغراب حبيبك ده من أمتي أن شاء الله معقوله لسه في نقطه د'م عندك !!! سعيد اتنهد بتعب وقال ايكان اللي حصل انت ابن اخويا ومليش غيره دلوقتي واسف اني منعتك عن حق ابوك سامحني يا بني وبعدين عيط .. معتز بسخرية اسامحك ؟؟؟؟ يعني بعد ما خدت الورث واغتص"بت امي وفوق كمان ما"ته من القهره وعايزني اسامحك بعد كل ده انت غلطان لو جايبني عشان كدا انت المفروض تتشنق علي حبل المشنقه بدون شهاده حتي عشان تمو'ت بذنوبك و وس'ختك .. سعيد يا بني اسمعني سيبك من كل ده انا اتنزلت عن كل حقوقي ليك ولبنتي بس سامحني قبل ما امو"ت علي أقل ارتاح أن اكفرت عن ذنب واحد .. معتز باستنكار كويس انك عارف عمايلك بس عمري ما هسامحك أنا ماشي ..سعيد استني يا معتز أنا كلمت المحامي أنه ينقل ورثي ليك بس بشرط تخلف وتجيب حفيد من بنتي .. معتز لف ضهره وقال اى التخاريف ده عايزني أجيب عيل من بنت اللي ابوها اغتص"ب امي أنا اتجوزت بنتك عشان اشبع منها واقهرها زي م عملت في امي اللي ملهاش ذنب من وس'ختك أنا هخلي المحامي ده يغير طريقه نقل الورث ...سعيد بتعب مش هتعرف لازم تاخد امضتي وانا مش هعمل كدا وبنتي ملهاش ذنب في كل ده بالله عليك بلاش ترمي جحودك وانتقامك عليها وخلي بالك منها لانك هتندم لو ضرتها تاني ...معتز ضحك بسخريه وهو ماشي عمري ماهندم طول ماانا مصوب علي الهدف الصح ...سعيد بخنقه م م معتز انت مركز علي الهدف الغلط والمظلوم دي بنت صاحبي مش بنتي صدمه نزلت علي معتز كأنه اتشل من كل النواحي وسعيد كمل كلامه وقال كفايه تظلمها وتوجعها علي حسابي مممعتز بنتي امانه عندك ولازم تخلف منها عشان نادر نادر ابن مراتي مش ناوي علي خير ليها وعايز يتجوزها عشان يقلبها في و..ورثها هو ومراتي وانا عارف كأنك هتحافظ عليها وعارف انك اتجوزتها عش عشان بت..حبها وعايز تعوضها بعد اللي عملته فيها أنا أنا متأكد من..ده ااااه متقولهاش دلوقتي أنها مش بنتي عشان لسه بتتعافي منك قولها في الوقت المناسب بنتي امانه عندك يا معتز ااااه قلبي الجهاز صفر والدكاتره جريوا عليه ومعتز كان  مصدوم وهو واقف مش مستوعب الكلام اللي اتقال وووووو يتبع

تكملة الرواية من هنااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا


تعليقات

التنقل السريع