رواية عشق الصخر البارت الاول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم شيماء عصمت
رواية عشق الصخر البارت الاول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم شيماء عصمت
بابا ارجوك متعملش فيا كده..متسلمنيش ليه! دا انسان انا معرفهوش! ليه اتحمل نتيجة غلطك ارجوك مترمنيش ليه؟! انا بسمع عن الانسان ده حاجات مش كويسة ابدا .. انت ليه بتعمل كده ؟ ..انا ذنبي ايه لو سمحت خليني هنا! اعمل فيا اي حاجة بس متبعنيش ليه ارجوك
قالت عشق الكلمات دي وهي بتترجي ابوها بعيون منفوخة من كتر البكاء وهي راكعه قدامه و ماسكه ايده تترجاه عشان ميدفعهاش نتيجة اخطائه هو!
بص ليها ابوها (ناصر) و رد ببرود :انتي عايزاني اعمل ايه اسيبه يحبسني؟ انتي عايزة كده؟!
عشق بحزن:لا طبعا مش عايزة حضرتك تتحبس بس يا بابا انا مش عايزة اتجوز الشخص ده ارجوك .. انا معرفهوش اساسا ولا عمري شفته! طب اشمعني انا اللي عايزة تجوزني ليه! مع ان مايا اكبر مني! ليه انا؟!! دا حتي انا لسه مخلصتش جامعتي!!
وكملت بتوسل اكتر: ارجوك يابابا انا هعمل اي حاجة بس ارجوك بلاش،ثم اننا ممكن نبيع القصر دا وتدفع الديون اللي عليك
ناصر بعصيبة شديدة سحب ايدة من بين ايديها: انتي هتفضلي غبية كده لحد امتي؟ بقي القصر ده هيسدد الديون اللي عليا؟ انتي عارفة انا عليا كام عاررفة ولاااا لا .. انطقي!! انا هقولك .. عليا 100مليون .. عارفة يعني ايه 100مليون ثم ايه الانانية اللي انتي فيها دي؟ عندك استعداد تضحي بيها انما بنفسك لااا .. ايه الجحود اللي انتي فيه ده ، وبعدين متنسيش انها مش بنتي دي بنت مراتي .. من بكره هيتم جوازك جهزي نفسك .. دا اخر كلام عندي وكفاية الدراما اللي انتي عملاها دي صدعتيني ياشيخة
قال كلامه بمنتهي القسوة من غير رحمة او حتي شفقة .. وسابها ببساطة وخرج ولا كانها بنته وحته منه .. ازاي في اب يتخلي عن بنته بالطريقة دي؟!! دا اللي عشق فكرت فيه قبل ما تنهار وتقع علي الارض
في مليون سؤال ومش لاقيه اجابه عليه! ابوها بيضحي بيها كده ليه؟! ضحكت بتريقه من بين دموعها .. ابوها بيكرها من وقت ماتولدت .. امها ماتت بعد ما ولدتها .. بيتهم مفهوش اي صورة لامها عمرها ماشافتها .. دايما بتستغرب ليه مفيش اي ذكرى لامها .. ليه ابوها كان بيضربها لما تسال عنها!! كانت زي اي طفلة من حقها تسال عن امها لسه فكره اليوم اللي ابوها دخل فيه القصر ومعاه ناريمان مراته او بمعني اصح الساحرة الشريرة زي ماهي مسمياها وقتها كانت فرحانه جدا اخيرا هيكون عندها ام زي صحابها بس للاسف ناريمان ابعد ماتكون عن الام .. قد ايه هي وبنتها "مايا" كانوا بيضربوها وياخدوا هدومها .. ويقطعوا كتابها ويروحوا يشتكوا لابوها انها بتقل ادبها عليهم فـ يضربها .. كانت بس بتتمني تعيش بين اب وام واخوات تحبهم ويحبوها هو دا كتير عليها!! كبرت بين ابوها ومراته وبنتها شافت معاهم الويل وعمرها ما اشتكت ابدا لانها كانت بتتمني يحبوها ، هي مش بتحب المشاكل بتحاول تبعد عن اي كلمة تجرحها ، نفسها ابوها في يوم يحبها يمكن عشان كده مش بترد على اهانه مرات ابوها وبنتها!! يمكن بتذاكر وتنجح وتطلع من الاوائل بس عشان تشرف ابوها ويفتخر بيها فـ يحبها!! ابوها دايما بيعامل مراته وبنتها زي الاميرات مع ان مايا بنت نريمان من جوزها الاولاني يعني مش بنته ليه بيحبها اكتر منها؟! ليه بيكرها؟ هي عملت ايه!! مين هيساعدها دلوقتي معندهاش قرايب .. لمعت عينيها وهي بتفتكر حبيبها .. ايوه حبيبها اللي اعترفلها بحبه ليها فأول سنة ليها في الجامعة وقالها انه هيتقدم ليها بعد ماينهي دراستة .. قامت بسرعة ولهفه تدور علي تليفونها .. ايوه حبيبها هينقذها زي ما بتقرأ في الروايات .. لقت تليفونها على السرير اخدته بلهفه واتصلت عليه
عشق بنبرة باكية:سيف
|
وفي قصر (الشبح) زي ما بيقولوا علي صاحبه كان قاعد في مكتبة بهيبته وقوته اللي بيخاف منها الكل .. بوسامته اللي بتخلي الستات تموت فيه ويكونوا رهن اشارته
كان قاعد وواقف جانبه صاحبه و دراعه اليمين "علي"
صخر :كل تجهيزات الفرح جاهزة ياعلي
علي: كل حاجة جاهزة زي ما انت عايز ياصخر
صخر: أتأكد ان كله تمام مش عايز ولا غلطة متنساش ان دي اول مره هظهر قدام الاعلام والصحافة حتى رجال الاعمال اي غلطة هتحصل انت المسؤل قدامي
علي: متقلقش ياريس اتاكد ان كل حاجة هتكون تمام
صخر:راحت جامعتها انهارده
علي:لا ناصر عمران انهارده بلغها علي الاتفاق وان بكره هتتجوز .. كل حاجة ماشيه زي ما انت عايز بس الولد اللي اسمه ااا
قاطعه صخر بعصبية شديدة:خلااااص فهمت..كل حاجة هتنتهي انهارده حتي هو .. سكت ثواني وكمل: خلاص ياعلي روح ظبط كل حاجة مش عايز غلطة
علي: تمام ياصاحبي سلام
خرج "علي" من المكتب .. صخر سند ضهره علي الكرسي وغمض عينه وهمس بنبره متملكه:بكره واخيراا هنتقابل هتدخلي سجني ومستحيل تخرجي منه .. ابداا
|
عشق بنبرة باكية: سييف
سيف بقلق:عشق مالك ياحبيبتي
عشق بتوسل:سيف الحقني ارجوك بابا عايز يجوزني غصب عني ارجوك اتصرف!
سيف:اتصرف اعمل اايه يعني؟!
عشق:تيجي تتجوزني مش انت بتحبني؟!
سيف بخبث:طبعا بحبك و بحبك اوووي كمان بس انتي عارفة اني لسه بدرس وبابا مش هيوافق اني اتجوز وانا لسه متخرجتش فـ مش هينفع اتجوزك حتي لو ابوكي وافق
عشق:مش هينفع ليه مش فاهمة؟!
سيف بخبث:عشق انا عايز اقابلك حالا وهقولك علي فكرة تخلي اللي عاوز يتجوزك يرفضك بنفسه
عشق بتعجب:يرفضني! طب ماتقول على الفون انا مش هعرف اخرج دلوقتي
سيف بمكر: عشق حبيبتي مش انتي بتحبيني ومش عايزة تتجوزي غيري
عشق ببرأة:أيوة مش عايزة
سيف:يبقي تتصرفي وتطلعي من عندك وتيجي تقابليني باي طريقة
عشق:اوك هتصرف باي
سيف:باي ياقلبي
قفلت عشق مع سيف وبينها وبين نفسها:هتعملي ايه ياعشق هتتصرفي ازاي دلوقتي لازم تشوفي سيف عشان يخرجك من المصيبة اللي انتي فيها دي بس لو الساحرة الشريرة جت ومش لقتني نايمة في سريري هتسود عيشتي اكتر ماهي مسوداها اااه ياربي
ثواني وكملت بفرحة:اهااا لقيتها انا هحط مخده بدالي على السرير وهخرج من باب الجنينة وهرجع بسرعة بجد بجد انا ذكية جدا ههههه من كتر ذكائي بكلم نفسي
عشق لبست فستان اسود طويل بحمالات عريضة حطت ميك اب هادي جدا ورفعت شعرها علي شكل ديل حصان بصت لنفسها في المرأية:اناااا قمرر اقسم بالله بعيوني المنفوخة دي اموووواه هههههه
راحت حطت المخده على السرير وكانها هي اللي نايمة وخرجت بسرعة من اوضتها وهي ماسكه بأديها حذائها عشان متعملش اي صوت عشان محدش يحس بيها نزلت السلالم بخفة وصلت للصالون شافت الكل مجتمع ابوها ومراته وبنتها
مشيت برااحة لحد ماوصلت للمطبخ ومنه لباب الجنينة لبست حذائها وجريت لحد ما طلعت بره القصر و اتصلت بسيف اللي كان مستنيها علي ناار
عشق :سيف انا عرفت اطلع من القصر هقبلك فين؟!
سيف بسعادة:برافوو عليكي تعاليلي
فأوتيل****
عشق بتوتر:بس الاوتيل دا بعيد خلينا في مكان قريب احسن
سيف بمكر:حبيبتي متقلقيش انا لايمكن ااذيكي احنا هنقعد في المطعم بتاع الاوتيل مش اكتر، مش انتي بتثقي فيا
عشق بتلعثم: اااه ااه بـ بثق فيك
سيف: تمام هستناكي
عشق:باي
قفلت عشق مع سيف وفكرت بتوتر: ياربي اعمل ايه مش عارفة قلبي مقبوض ومش عايزة اروح بس لازم اروح عايزة اخلص من المصيبة اللي بابا عايز يرميني فيها دي
وقفت تاكسي عشان تروح لـ الاوتيل وماخدتش بالها من العيون اللي بتراقب كل تحركاتها
-----------------------------------------------
يتبع
٢/٣
عشق الصخر 👈الفصل الثاني
فى قصر ناصر عمران والد عشق
كانت ناريمان مراته قاعدة وجانبها مايا بنتها ومعاهم ناصر
ناريمان بشماتة: افهم من كده انه بكره هيكتب الكتاب وياخد عشق ونخلص منها اخيرا
ناصر بلا مبالاة: اها بس هو مش هيجي هنا بنفسه كتب الكتاب هيكون فـ قصرة
علي الضيق يعني القريبين منه بس هما اللي هيحضروا كتب الكتاب والفرح هيعمله بعد اسبوع تقريبا انتي عارفة ان لحد دلوقتي مظهرش في اي مؤتمر صحفي .. عمرك ما تلاقي صورة ليه في اي مجله ..مع انه ظهر في مجال البزنس من 3سنين بس!! رغم كده انه بقي اهم رجل اعمال في البلد مفيش اي شغل هو مش مشترك فيه وفي أي مجال سواء صناعة او تجارة وكافة شيء
كمل بحيرة : بس مش عارف ليه عايز يتجوز عشق بالذات يعني ليه مقلش علي مايا وشاف عشق فين اصلا؟!! انتي عارفة انها من الكلية علي البيت ومن البيت ع الكلية
ناريمان بسخرية: هو انت مش واخد بالك يا ناصر انك معندكش الا عشق وان مايا دي بنتي من جوزي الاولاني فـ اكيد مفيش قدامه الا اللعبه بنتك رغم انك عارف ومتاكد انها اا..
قاطعها ناصر بعصبية :ناريمان قولتلك 100مرة الموضوع ده ميتفتحش تاني .. لا قصادي ولا حتي بينك وبين نفسك ودي اخر مره احذرك فيها المرة الجاية معرفش رده فعلي هتكون ازاي .. فاااااهمة
ناريمان بتوتر: مفهوم انا مقصدش حاجة انا ..
قاطعها ناصر بسخرية:والا تقصدي الموضوع ده تنسيه تماما
مايا :اهدي يا اونكل اكيد ماما متقصدش وبعدين من امتي حضرتك بتزعل لما ماما بتتكلم علي عشق ماهي متعودة علي كده وانت عادي هو في حاجة انا معرفهاش
ناصر بص لـ ناريمان بصه رعبتها فـ قاطعت بنتها بسرعة وتوتر: لا طبعا حاجة ايه بس مفيش حاجة يا مايا ناصر بس متوتر .. وكملت بسخرية: متنسيش ان بنته هتتجوز بكره
مايا بعدم اقتناع:اوك
ناصر بتساول:الا قوليلي يا ناريمان ليه معرضتيش مثلا انه يتجوز مايا مش معقول تخلي الفلوس دي كلها تضيع من اديكم وتروح لعشق ولا ايه
ناريمان بتكبر :وهو انت مفكر انا ممكن اجوز بنتي لحد انا معرفوش وبعدين كفاية سمعته اللي سابقاه اللي يقول دا بتاع ستات واللي يقول أنه بيشتغل مع المافيا عشان كده وصل لقوته ونفوذه بالسرعة دي وبعدين مسألتش نفسك هو ليه مش بيظهر للناس مع انه المفروض شخصية عامة؟!! لا ليه صورة ولا انترفيو ولا اي حد يعرف شكله انت نفسك ماتعرفش شكله كل تعاملاتك مع شريكه ودراعة اليمين اللي اسمه "علي" ده .. اعتقد لأما هو راجل عجوز جداااا او فيه علة تمنعه يظهر للناس اصل هو فعلا زي ما الناس بتقول عليه(شبح) وانا بنتي الف واحد يتمناها .. وانا عايزة راجل لـ بنتي مش شبح .. خلي عشق تشبع بيه هههههه
شاركها الضحك مايا و ناصر
ناصر: عندك حق اكيد في عيب يمنعه يظهر كل رجال الاعمال الكبار قبل الصغيرين بيترعبوا منه حتي انا مع اننا لا نعرف شكله ولا حتي سنه ، لما بيحط حد في دماغة بيجيبة الارض اديكي شوفتي اللي حصل فيا دي عشق هتتنفخ هههههههه
ضحك معاه الكل واستمروا بحديثهم الساخر
______♪______♪_______
وصلت عشق لـ الاوتيل اللي سيف قالها عليه طلعت تليفونها واتصلت بيه
عشق :الوو سيف .. انا وصلت الاوتيل انت فين؟!
سيف :بصي وراكي ياحبيبتي
عشق بصت وراها لقت سيف راحتله وسلمت عليه
سيف: هاي
عشق: هااي ورحمة الله وبركاتة
سيف: وحشتيني
عشق بخجل:شكرا
سيف:ههههه شكرا دا اخرك؟! كتر خيرك ياشبة!
ابتسمت عشق بخجل ومردتش
سيف:يلاا ندخل هنقعد في مطعم الاوتيل
دخلت عشق مع سيف وهي قلقانه ومتوترة خايفة!! هي حاسه ان فيه مصيبه هتحصل بس بتحاول تطمن قلبها وان كل حاجة هتكون كويسة طول ماهي مع حبيبها!!
دخلوا المطعم وقعدوا
عشق بتوتر:هاا ايه هي الفكره اللي عندك
سيف:ايه يابنتي انتي مستعجله علي ايه! تشربي ايه الاول
عشق:شكرا بس مش عايزة حاجة
سيف اصر يجبلها حاجة تشربها وقام بنفسه وجبلها عصير وقدمهولها .. عشق قدام اصراره شربت
عشق: ها شربت العصير ايه بقي فكرتك
سيف: نتجوز
عشق ابتسمت بسعادة وحست انها طايرة بس فرحتها والابتسامة اللي ملت وشها اختفت اول ماسيف كمل كلامة
سيف بهدوء:عرفي .. نتجوز عرفي
________________
عند صخر تليفونة رن كان علي
صخر ببرود: ايوه ياعلي خير
علي: ______
صخر: هكون فين يعني ما انت عارف عندي شغل
علي: ______
صخر: بطل تحسسني انك امي .. انا مش صغير ياعلي وعارف انا بعمل ايه كويس
علي: ______
صخر بجمود: هانت ياعلي وكل حاجة هتنتهي ومترنش عليا تاني عشان اتخنقت منك ومن غير سلام
صخر قفل في وش علي وكمل اللي هو بيعملة
_________________
سيف بهدوء: نتجوز عرفي
عشق مش مستوعبة ان اللي سمعته ده يكون صح اكيد سمعت غلط مش معقول يكون قالها كده!!!
عشق بصدمة: انت بتقول ايه ااا انا تقريبا سمعت غلط ولا بيتهيئلي
سيف :لا مسمعتيش غلط ولا حاجة انا بقولك نتجوز عرفي لانك عارفة ان بابا مستحيل يوافق اني اتجوز وانا لسه طالب وانا لسه مكونتش نفسي وظروفي متسمحليش افتح بيت دلوقتي فـ مستحيل اتجوز حاليا! هو دا الحل الوحيد ياحبيبتي
عشق مش مستوعبه اي كلمه من اللي هو بيقوله .. حاسه ان كل احلامها بتتدمر معقول سيف يكون شايفها رخيصة كده وانها ممكن تتجوز في السر!! وجواز عرفي!! مستحيل اكيد دا كابوس .. كابوس وهتصحى منه اكيد
قطع شوردها سيف
سيف بخبث: قولتي ايه يااعشق صدقيني انا بحبك ومش عايزك تبعدي عني ودي الطريقة الوحيدة اللي هنقدر نوقف بيها جوازك منه
ردت عشق بسخرية واحتقار :بجد!! طب لو انا وافقت وقولتلك اوك يالا ياحبيبي نتجوز عرفي وفي السر فـ بعبقريتك كده هتمنع جوازي اللي هو بكره ازاي .. هتعمل ايه هتتصرف ازاي يا يا حبيبي
تجاهل سيف سخريتها: هنكتب الورقة بتاريخ قديم ونطلع في الاوضة اللي انا حاجزها هنا في الفندق ونقضي وقت حلو مع بعض وبكره هروح لـ ابوكي واخليه يشوف العقد وانك مراتي واكيد هو هيعمل اي حاجة عشان يلغي جوازك من الراجل اللي هو عايز يتجوزك دا .. عشان يداري علينا وميتفضحش ها ايه رايك؟!
عشق كانت مصدومة!! بجد مصدومة كان عندها امل انه يكون بيهزر او دا مقلب!! بس كل حاجة ادمرت ، في اللحظة دي حست اد ايه بتكرهه ، بجد بتكرهه عمرها ماكرهت حد في حياتها حتي مرات ابويا مكرهتهاش برغم كل اللي بتعمله معاها قد ايه كانت بتضربها وحتي بتمنعها من الاكل ازاي كانت بتشغالها خدامة في البيت اللي المفروض بيتها ازاي كانت بتحرمها انها تخرج وكانت بتحاول بكل الطريق تخلي ابوها يمنعها من التعليم قد ايه اهانتها واهانت والدتها الله يرحمها وقفت بهدوء وسيف كمان وقف وابتسم بنصر فكر انها وافقت بس اتفاجئ بعشق وهي بكل قوتها ضربته قلم كل اللي في المطعم سمعوه من قوته
عشق بشمأزاز:انت احقر واندل انسان انا قابلته في حياتي مش عايزة اشوف وشك تاني ياحيوان انت
خلصت كلمها وطلعت تجري بره المطعم وبره الفندق كله .. دموعها نزلت غصب عنها مش متخيله ان حتي الشخص الوحيد اللي كانت مفكره انه بيحبها طلع حقير بالشكل ده ، سمعت صوت خطوات وراها التفتت تشوف مين لقت سيف بيجري وراها وتعبيرات وشه مش مبشره ابدا .. حست وكأن شيطان بيجري وراها جريت بقوه اكبر كانت حرفيا مرعوبة وابتدت تحس بدوخة والرؤية مش واضحة فجأة وقعت ورجلها انجرحت حاولت تقوم معرفتش عيطها زاد وسيف وقف قدامها وبيضحك بشر قرب منها وهمسلها: وقعتي ولا الهوا اللي رماكي ياحلوة ههههههه محدش هيقدر ينقذك مني والقلم ده هتدفعي تمنه غالي ، غالي اوي ياعشق
شالها بين ايديه وعشق بتضربه بأيديها ورجليها بكل مافيها من قوة بس جسمها كله متخدر بتحاول بكل ما فيها متغبش عن الوعي
الفصل الثالث ♥️🦋
سيف قرب من عشق وهمسلها: وقعتي ولا الهوا اللي رماكي ياحلوة!! محدش هيقدر ينقذك مني والقلم ده هتدفعي تمنه غالي ، غالي اوووي ياعشق!!
شالها بين ايديه وعشق بتضربه بأيديها ورجليها بكل قوتها جسمها كله متخدر بتحاول بكل مافيها متغبش عن الوعي
______♥______♥_______
والناحية التانية كان قاعد وشايف رد فعلها وتصرفات الحقير سيف .. هيخليها تعاني شوية هو عارف أد ايه هي قوية رغم انها طيبة لدرجة الساذاجة .. بريئة هي رغم شراستها هيعاني معها كتير بس هيستحمل!! بس مفيش مانع من التعامل معها ببعض البرود والكثير من القسوة اللينه!!
همس بسخرية يداري وراها كم كبير من الغضب الأسود وهو بيستمع كلام سيف وشايفه ازاي لامسها :هفضل لامتي احميكي من برأتك؟!
_______☆_______☆______
سيف بسخرية:وفري مجهودك ياحلوه هتحتاجيه دلوقتي كلها 10دقايق ويغمى عليكي واللي مش عايزاني اخده برضاكي هخده غصب عنك
كانت عايزة تصرخ مش قادرة صوتها مش طالع حاسه وكانها مشلوله مش قادرة تتحرك كانت شايفه وهو شايلها وبيدخل بيا اوضة من اوض الفندق رماها ع السرير كانت عايزة تجري بس مقدرتش
سيف قرب منها لدرجة انها بقت بتتنفس انفاسه
عشق بتعيط من غير صوت بتدعي ربنا ينقذها!!
ياااااارب ... كلمه صرخ بيها قلبها قبل لسانها وكأن المعجزة اتحققت سمعت صوت باب الاوضة بيتكسر و سيف بيبعد عنها بالاجبار مبقتش قادرة حتي تفتح عينيها واغمى عليها
______☆______☆______
فتحت عنيها ومش فاكرة هي فين؟! ولا ايه اللي جابها هنا؟! حاسه صداع رهيب هيفرتك دماغها!! .. ابتدت احداث امبارح تقتحم عقلها قامت من علي السرير وهي مفزوعة بتبص علي نفسها تتاكد انها لسه بـ الهدوم اللي كانت لبساها امبارح لقت هدومها زي ماهي اطمنت شوية اتفاجئت بالباب بيتفتح وعيون بلون السما بتبصلها بنظره معرفتش تفسرها!! نظره خلتها تترعش كانت خايفة .. مرعوبة!!
قرب منها وهو بيبصلها من فوق لتحت ببرود رعبها منه .. فضل يقرب وهي تبعد لحد ما وصلت للحيطه
عشق بنبرة مرتعشة: اااا انت ممين
قرب منها لدرجة انها تقريبا بتتنفس أنفاسه
رد عليها بمنتهي الهدوء :جوزك
رفعت عينيها وبصت فعيونه بصدمة
عشق: ااانت بتقول ايه!! انت مجنون ابعد عني
حاولت تبعده عنها بس زي ما يكون حيطه متحركش سنتي حتى
صخر: في حد يقول علي جوزو مجنون
بصتله باستغراب: انت بتقول ايه اوعي كده بدل ماهصوت والم عليك الناس
صخر ضحك بسخرية: هتصوتي وهتلمي عليا الناس!! طب جربي كده تعمليها انتي اجبن من انك تعمليها والا كنتي عملتيها لما الحيوان كان واخدك اوضته ولا انتي كنتي مبسوطة باللي بيحصل؟!!
عشق بغضب : انا مسمحلكش ابعد عني
بقولك
صخر بتسليه : ولو مبعدتش هتعملي ايه
عشق بتحدي : هضربك
انفجر صخر بالضحك لدرجة ان عيونه دمعت
متنكرش ان ضحكته سحرتها اد ايه ضحكته حلوة نهرت نفسها وردت عليه بغيظ: انت ياجدع انت بتضحك علي ايه .. شايف ارجوز قدامك ولا حاجة
صخر بتسلية: لا وانتي الصادقة انتي اللي مش شايفة!! طب حتي اعملي حساب لفرق الطول اللي بينا وبعدين في واحده عاقله تبقا عايزة تضرب جوزها؟!!
عشق بغضب: بطل تقول جوزها جوزها دي وسع كده انا همشي من هنا حالا وريني بقا هتمنعني ازاي؟!!
زقته بكل قوتها ويدوب مشيت خطوتين وكان هو ماسك ايديها شاددها عليه بقوة بقت فحضنه بصت فعيونه بصدمة .. ضربات قلبها عليت لدرجة انها خافت ليسمعها
عشق بهمس: لو سمحت ابعد ميصحكش كده
بعد هنا بهدوء وبص لوشها اللي بقي زي الفروالة .. اد ايه هي جميلة كل حاجة فيها جميلة شعرها اللي بيعشقه وبيعشق لونه!! عنيها الخضرا اللي مستعد يضحي بحياته عشانها .. نظراتها وملامحها البريئة كلها علي بعضها تجنن هي اسم علي مسمى عشق وهي فعلا عشق!!
قاطعت شروده: انت يا استاذ ، يا كابتن انت نمت وانت واقف ولا ايه
صخر بهدوء: انتي حلوه اوي ياعشق
انصدمت برده مكنتش متوقعة ابدا أنه هيقول كده
عشق برتباك: اااا انت شكلك كده قليل الادب فاسبني امشي ارجوك!! اصلا ايه اللي جابني هنا انت خااطفني ولا ايه بالظبط؟!!
صخر: انتي هبلة ولا بتستهبلي ولا الذاكرة عندك سمكية؟!! انا مش لسه قايلك اني جوزك والطبيعي ان اي زوجة تكون فبيت جوزها!! بذمتك مش دا المظبوط؟!
عشق بتسرع: صح دا الطبيعي
صخر قرب منها ولمس خودودها ورجع شعرها لورا وقالها بهمس: طب لما دا الطبيعي عايزة تسبيني وتمشي ليه
عشق للحظة سرحت فيه وفوسامته قلبها هيخرج من مكانه هو قريب منها لدرجة ان الهوا حتي مايعديش مابنهم اول مره حد يكون قريب منها كده .. صخر قرب بشفايفه من شفايفها ويدوب هيلمسهم سمع حد بيخبط ع الباب عشق فاقت من تاثيره عليها وباعصاب سايبة زقته عشان يبعد عنها ، صخر بعد وهو هيموت من الغيظ اخيرا كان هيدوق شفايفها اللي مجنناه من اول ماشافها بس فاللحظة الاخيرة كله ادمر
صخر بغيظ :مـين
___:آنآ سـعدية يآبيه سـتي گريمـة بتقول لحضـرتگ آلفطـآر جآهز و مـسـتنيآگ هي ومـريمـ هآنمـ
صخر: روحي يآسـعدية آنآ نآزل حآلآ
سـعدية نزلت وصخر بص لعشـق بهدوء
صخر :يلآ ننزل عشـآن نفطـر
ردت عشـق بزهول: آنت بتهذر صـح آنت مـين آصـلآ وآنآ ازاي جيت هنآ آنت آگيد خآطـفني آنآ عآيزة آعرف آنآ جيت هنآ آزآي آخر حآجة فگرآهآ آني گنت فآلفندق وو
قآطـعها صخر بعضب حاول يتحكم فيه : عآيزه تعرفي جيتي هنا ازاي آنا هقولك آمـبآرح بالصدفة گنت فنفسـ آلفندق آللي حضـرتگ كنتي فيه انتي والحيوان اللي كان معاكي شوفت الانسة المحترمة اللي المفروض انا وهي هنتجوز وهي فحضن واحد تاني!! واحد و**** شايلها ووخدها فاوضة من اوض الفندق مشيت وراكم لحد مالقيته دخلك اوضة وقفل الباب وراكم كسرت الباب عشان اشوف المحترمة اللي اناا هتجوزها بتعمل ايه مع راجل غريب شوفتك فاوضة نومه علي سريرة والحيوان بيحاول يبوسك ايه زعلانه اني انقذتك ولا زعلانه اني قطعت عليكي متعتك
عشق بغضب رفت ايدها عشان تضربة بالقلم .. صخر مسك ايدها بشدة لدرجة انها حست ان ايديها هتتكسر فـ ايدة
عشق بغصب : اخرس ياحيوان انت انا مش هسمحلك لواحد قذر زيك يشكك فـ اخلاقي او تتكلم عني بالطريقة دي وبعدين لو في حيوان هنا هيبقي انت مش هو انت اللي عايز تتجوز واحده لا تعرفك ولا عمراها شفتك بتشتريها بفلوسك انت حقير وحيوان وقذر انت
صخر سكتها بانه ضربها بالقلم من قوتة وقعت ع الارض .. بصتله بصدمة وهي حطة ايديها علي وشها .. مذهولة مش مصدقة انه ضربها بالقلم دموعها نزلت غصب عنها مكنتش حابه انها تبين ضعفها قدامة .. صخر للحظة ندم!! قلبه وجعه لما شاف دموعها متخيلش ابدا انه هيمد ايده عليها بس هي السبب هي اللي غلطت فيه واهانته ، هي اللي دافعت عن الحيوان سيف قدامه؟! هي اللي كانت هتضيع نفسها بسبب سذاجتها!!
عشق قامت من علي الارض وبصتله بصه عمره ماهينساها
عشق بكبرياء وشراسة مش عارفة جابتها منين : اللي يمد ايده علي واحده ست ميبقاش راجل ، انت لو فكرت تمد ايدك مره تانية هقطعهالك انت سامع ولا لا ؟! انت ملكش دعوة بيا والجوازة دي انا مش موافقة عليها انا مستحيل اتجوزك لو انت اخر راجل فالدنيا دي مستحيل فاهم يعني ايه مستحيل؟!!!
قالت كلامها وطلعت تجري من الاوضة!! كل اللي هي عايزاة انها تمشي من هنا ، مش عايزة تشوف وشه تاني
يدوب هتفتح الباب وتمشي لقت اللي بيمسك ايديها وطبعا كان صخر
صخر بحده وصوت عالي كل اللي فالبيت سمعوه :انتي مفكره نفسك راحة فين هاا انتي دلوقتي مراااتي عارفة يعني ايه مراتي، يعني رجلك مش هتعتب بره البيت ده ، صوت عالي انا مش عايزة ولو ابوكي مربكيش انااا
قاطع كلامة صوت امه «كريمة» : صخررر كفاية كده مش ملاحظ انت بتتكلم ازاي سيب ايديها .. صخر بقولك سيب ايديها انت بتأذيها
صخر بتلقائية بص علي ايدها اللي ابتدت تزرق من قوة مسكته عليها سابها فورا ورجع خطوة لورا بص لامه وبعدين على عشق اللي وشها غراقان دموع وبتدلك ايديها من الوجع صوابعه معلمه علي وشها مكان ماضربها بالقلم !! معقول هو عمل فيها كده ازاي قدر يأذيها!! هو مكنش يقصد ابدا ، نظره الخوف اللي هي بتبصله بيها دي زي الساكين بتقطع فـ قلبه
قطع شروده كريمة: بعد اذنك ياصخر ادخل المكتب وسبني مع عشق شوية
صخر بصلها ورجع بص لعشق
بس رد علي امه وقالها بهدوء: حاضر يا امي
رايكم فالحلقة وتوقعاتكم للقادم 🤔؟!
-------------------------
يتبع
٤/٥
الفصل الرابع 👈 عشق الصخر
كريمة: بعد اذنك ياصخر ادخل المكتب وسيبني مع عشق شوية
صخر بصلها ورجع بص لعشق
بس رد علي امه وقالها بهدوء: حاضر يا امي صخر فعلا دخل مكتبة وساب عشق مع امه
كريمة قربت منها ومسكت ايديها ، عشق بصتلها بخوف وتوتر
كريمة بحنية: متخافيش ياحبيبتي انا زي امك انا بس عايزة اتكلم معاكي شويه ممكن .. وكملت بهزار: ولا انا مش قد المقام
عشق بأدب :لا ابدا بس لو سمحتي انا عايزة أروح بيتي أنا معرفش أنا هنا بعمل ايه وازاي جيت هنا أو حتى ده بيت مين وكملت بنبرة قربت علي العياط: أنا عايزة أروح عايزة أمشي من هنا
كريمة طبطبت عليها ودخلتها معاها الصالون ، كان في بنت قاعدة فالصالون تقريبا في سن عشق وشكلها جميلة وشقية
كريمة: اقعدي طيب وأنا هجاوبك علي كل اسئلتك .. الأول بس أحب أعرفك على البنوتة اللي جانبك دي ، دي مريم بنتي وأخت صخر في سنة تالتة ثانوي
مريم بـ إبتسامة ودوده مدت أيديها تسلم عليها: هاي ياعشق ازيك عاملة إيه
عشق بلطف سلمت عليها: الحمدلله كويسة
كريمة: مريم سبيني أنا وعشق وروحي شوفي وراكي إيه يلا
مريم بمرح : بتوزعيني ياست ماما ماشي ياجميل عامةً أنتي الخسرانة .. ووجهت كلامها لعشق: فرصة سعيدة ياعشق اكيد هشوفك تاني .. سلام مؤقتاً
مريم خرجت وكريمة بصت لعشق
وقالت: اوعي تكوني زعلتي من مريم هي بس بتحب تهزر
عشق: بالعكس واضح أنها بنت دمها خفيف أوي
كريمة بحنية: فعلا دمها خفيف .. قوليلي بقا عايزة تسيبي بيتك وتمشي ليه ياعشق؟!!
عشق بنرفزة :لو سمحتي متقوليش بيتي!! أنا معرفكوش!! أنا لا أعرف البني آدم اللي كان معايا من شوية ولا أعرف حضرتك أنا مش عارفة أنا هنا بعمل إيه!!
كريمة بهدوء: أنتي هنا في بيت جوزك ياعشق عشق حاولت تتكلم بس كريمة كملت:متقاطعنيش مبارح في نص الليل صخر دخل البيت وهو شايلك وأنتي مغمي عليكي طلعك أوضته نيمك فيها وبعدين إتصل بوالدك وقاله إنك هنا معاه والنهارده الصبح كتب كتابه عليكي وبموافقة أبوكي وكيلك .. يعني صخر دلوقتي جوزك وأنتي لازم تكوني هنا فبيته ده شيء طبيعي ياعشق! أنتي والدك أكيد قالك إنك هتتجوزي من صخر و النهارده! إيه اللي جد ياعشق؟! إيه اللي مضايقك يابنتي!
عشق بعصبية: حضرتك بتسأليني إيه اللي مضايقني!! بجد ده سؤال .. اللي مضايقني إن أبويا أجبرني إني أتجوز واحد معرفوش أبويا أجبرني أتجوز تسديد لدين عليه لإبنك ، إبنك ده انتهازي إزاي يقبل يتجوز واحده مش عايزاه!! واحدة متعرفهوش ولا هو يعرفها! إنتي عارفة أنا نمت وصحيت لقيت نفسي متجوزة!! لقيت نفسي فبيت واحد معرفوش واحد ضربني بالقلم حضرتك فاهمة يعني إيه ضربني!! أنا لو همووت لا يمكن أقعد هنا ولا أخلي الشيء اللي بره ده جوزي..دا جواز باطل أنا مقبلتهوش زوج ليا!! أنا موافقتش عليه!! لو سمحتي ساعديني خرجيني من هنا أرجوكي خرجيني من هنا
كريمة بحزن عليها : أنا آسفه ياعشق إن ده كله حصلك بس مقدرش أساعدك أنتي دلوقتي مراته ..دلوقتي ده بيتك ، أنتي بس عشان متعصبة مش عارفة تفكري صح ، اهدي ياعشق وفكري بالعقل صخر دلوقتي جوزك ده بقي أمر واقع!! اتقبليه ياحبيبتي وتعايشي معاه صخر طيب وحنين هتحبيه مع الوقت أنتي لسه معرفهتوش لما تعرفيه هتحبيه صدقيني هو مش زي ما أنتي متخيلاه ابداً
عشق بتسمعها ودموعها مغرقة وشها يعني إيه ده جوزها!! إزاي وامتى ده حصل!! أبوها رماها كده معقوله!! اتخلي عنها بالسهولة دي مين هيساعدها؟! ملهاش حد!! ملهاش قرايب يدافعوا هنا!! معندهاش حد خالص!! ده حتي أبوها اتخلي عنها!! باعها لصخر!! انهارت فالعياط وصوت عياطها بقي عالي جداً كريمة قربت منها وحضنتها ، عشق حست بدفى غريب لما كريمة حضنتها .. حضن كريمة حنين جداً وكان أم بتحضن بنتها حست بأمان وبحب مشاعر عمراها ماحستها!! يمكن لأن عمرها ما حد حضنها بالحب والحنية دي!! يمكن لأن طول عمرها متحضنتش أصلا!!
كريمة بحنية وتأثر: خلاص يا عشق عشان خاطري متعيطيش ياحبيبتي أنتي بس قوليلي أنتي عايزة إيه وأنا هانفده علطول بس اهدي أنتي ومتعيطيش يابنتي
عشق بعدت عن حضنها وبصتلها : وعد
كريمة ردت بابتسامة وهي بتمسح دموعها: وعد
عشق: أنا عايزة أروح بيتي .. بيت بابا أرجوكي
كريمة ببتسامة: حاضر ياعشق هروحك بيتك
____:_على جثتي لو الكلام ده يحصل
طبعا ده كان رد صخر اللي كان واقف علي باب الصالون وبيبصلها بغضب
عشق بخوف قربت من كريمة ومسكت فيها
كريمة بتحدي : هتقف قدامي ياصخر!! علي آخر الزمن هتكسر كلمتي أنا قولت عشق هتروح بيتها يعني هتروح بيتها وأنت كمان اللي هتوصلها متنساش أن أنا كبيرة البيت ده! ولا أنت ليك رأي تاني ياصخر؟!
صخر بإحترام: لا عاش ولا كان اللي يكسر كلامك يا أمي بس دي مراتي ومن حقي إني اا
كريمة قطعت كلامه: خلص الكلام ياصخر خد عشق وروحها لبيت أبوها حالا
عشق بصت لكريمة بامتنان وشكرتها بأنها حضنتها وبصت لصخر وطلعت لسانها تغيظة وطبعا صخر كان هيفرقع من الغيظ والغضب
صخر فعلاً أخد عشق عشان يوصلها بيت ناصر عمران ميقدرش يكسر كلمة أمه..مش خوف منها إنما إحترام وتقدير ليها هي الوحيدة اللي ممكن يسمع كلامها
طول الطريق وهما الاتنين ساكتين قاعدين في صمت قاتل ، هو مش عايز يتكلم عشان ميطلعش عصبيته عليها ويخوفها منه أكتر ماهي خايفة وهي مش عايزة تتكلم لأنها فعلاً خايفة منه
أخيراً وصل قدام قصر ناصر عمران والد عشق .. نزلت عشق من العربية من غير ولا كلمة
صخر فضل متابعها لحد ما دخلت وبعدين مشي بالعربية بأقصى سرعة
_______☆_______☆_______
(الرواية قيد الكتابة ~ مواعيد النشر كل اتنين وخميس الساعة 7 وعلى الوتباد الساعة 6)
_______☆_______☆_______
عشق أول ما دخلت القصر لقت اللي ماسكها من شعرها لدرجة إنها حست أنه هيتخلع فإيده بتلتف تشوف مين طلع أبوها "ناصر"
ناصر مسك عشق من شعرها جامد لدرجة إنها حست أن شعرها هيتطع فأيده
عشق بعياط: ااه بابا سيب شعري أرجوك هيتقطع فإيدك يا بابا .. اااه أنت بتعمل فيا كده ليه اااه أنا عملت إيه طيب حرام عليك
ناصر بغضب وبيشد شعرها أقوى :عملك أسود ومنيل أنتي جايه هنا ليه؟! علي آخر الزمن عيلة زيك هتفضحني امبارح هربتي من البيت في نص الليل .. وكمل بتريقة: وصخر باشا يبعتلي دراعه اليمين علي ويقولي صخر باشا هيكتب الكتاب دلوقتي وأروح معاه الاقي المأذون موجود وصخر باشا قاعد ابن الـ*لب
قاعد ومخبي وشه زي الحرامية وأمضي علي جوازك من غير حتي ماشوف وش صخر السيوفي يابنت الـ****** وأعرف بعد كده إنه جابك من أوضة نوم واحد هتعملي إيه أكتر من كده يا****** يابنت الـ*****
ضربها بالقلم من قوته وقعت على الارض قرب منها ومسكها من شعرها وجرجرها بره البيت: والنهارده جيالي وأنتي مابقلكيش يوم متجوزة إمشي مش عايزة أشوف وشك تاني أنتي فاهمة لو شوفتك تاني هقتلك ياعشق عارفة يعني إيه هقتلك غوووري في ستين داهية
زقها بعنف وقعت علي الأرض ودماغها اتجرحت وبتنزف ، عشق كانت منهارة من العياط مش مصدقة كل اللي بيحصلها هي الدنيا عايزة منها إيه ... حياتها من سيء لـ أسوء!! فكرت تموت نفسها بس هي أضعف من إنها تعمل كده!! يعني تخسر دنيا وآخره!! فضلت حضنه نفسها وهي قاعدة على الأرض قدام القصر هتروح فين دلوقتي أبوها وطردها من بيته اللي المفروض يكون بيتها هتروح لمين ملهاش قرايب!! مفيش غيره هـو «صخـر»!! اللي المفروض أنه جوزها!!
معقول تكسر نفسها قدامه بالشكل ده هيقول عليه إيه دلوقتي لما ترجعله بعد اللي قالته ليه معقول يشمت فيها ويعيرها أن أبوها طردها!! أو حتى يطردها من بيته!! إذا كان أبوها طردها يبقي صخر مش هيطردها!! هتروح سجنه برجليها وتعيش مع سجنها كل اللي حصلها بسببه هو!!
«صخر» لو مكنش عايز يتجوزها مكنش ده كله حصل ، بس هو كمان السبب أن أبوكي يكرهك ياعشق؟!
-------------------------------------
يتبع
الفصل الخامس 🦋
«صخر» لو مكنش عايز يتجوزها مكنش دا كله حصل ، بس هو كمان السبب ان ابوكي يكرهك ياعشق؟!
قطع شوردها صوت هي عرفاه كويس
مايا بسخرية: تؤتؤتؤ ياحرام ايه اللي مبهدلك كده ياعشق هو العريس ضربك ولا ايه؟! ولا تكوني معجبتهوش فـ اداكي استمارة 6 وقالك روحي لـ ابوكي ياشاطرة
عشق قامت من علي الارض وبصتلها بأحتقار جنن مايا
عشق: انتي اأقل من اني ارد عليكي
قالت كلامها ومشت من غير ماتسبلها فرصة ترد
هتروح لصخر هو ملجأها الوحيد دلوقتي!!
حاولت تفتكر عنوان قصر «صخر»
بعد محاولات كتير اخيرا وصلت للقصر بقالها ساعة تقريبا ماشية ، رجليها مش حاسه بيها ، عيونها ورمت من كتر العياط! شعرها متبهدل ومتقطع بسبب ضرب ابوها ، وشها اثار الضرب واضحة عليه جداا ، دماغها لسه بتنذف من الوقعة
حرس بيت صخر بلغوه ان عشق بره كان هيطلع يشوفها بس امه اعترضت: خليك انت ياصخر اكيد في حاجة حصلت عشان كده رجعت تاني خليني استقبلها انا
صخر: ماشي يا امي انا هسيبك تستقبليها بس بعد اذنك انا مش عايز حضرتك تتدخلي بيني وبين عشق تاني ، متنسيش انها مراتي!! من النهارده هي مسؤولة مني انا وبس!! انا جيت علي نفسي وروحتها بيت الـحقير اللي اسمه ناصر وانتي عرفاه كويس اووي فياريت تبعدي عن علاقتي بعشق
كريمة: متنساش ياصخر انها اا
قاطعها صخر: عارف انتي هتقولي ايه بس حاليا انا مش عايز اي حد يدخل بعلاقتي بعشق هي لسه متعرفنيش خليها تتقبل علاقتي بيها الاول لو سمحتي يا امي انتي عارفة انا مقدرش اكسر كلمتك متخلنيش اعمل غير كده
كريمة :حاضر ياصخر بس بلاش طبعك القاسي معاها عشق مش هتستحمل قسوة اكتر من كده ، انا هقوم اشوفها اتاخرت عليها اوي
كريمة خرجت تشوف عشق .. صخر قاعد محتار يعمل ايه!! معقول مش عارف يتعامل معاها!! هو عارف انها رقيقة مش هتستحمل طبعة القاسي زي ماقالت والدته قاطع تفكيره صوت امه وهي بتصرخ قام بسرعة يشوف فيه ايه لاقي عشق فاقدة الوعي وواقعة ع الارض وشكلها متبهدل على الاخر وقف جامد مش مستوعب ان دي عشق!
كريمة ببكاء : الحقني ياصخر اتحرك اتصل بدكتور
صخر قرب من عشق بلهفه وشالها وطلعها اوضته واتصل بـ «علي» يجيب دكـتورة لعشق .. كان قاعد جنبها ع السرير ماسك ايديها ، ملامحه جامدة ، نظرة عيونة فاضية مش باين اي تأثر عليه عكس تماما البركان اللي جواه!! سؤال واحد عايز يعرف اجابته مين عمل فيها كده؟! رغم انه شبه متاكد ان «ناصر عمران» هو اللي عمل فيها كده بس يتأكد ووقتها هيندمه ع الساعة اللي اتولد فيها!!
مد ايده وبعد شعرها عن وشها .. لمس علي جرحها بحنيه ، قرب منها وباس جرحها وهمس بوجع: اسف اني مقدرتش احميكي!!
اسف ان دا حصلك ،اول واخر مره هتبعدي عن عنيا بمزاجك او غصب عنك مش هتحمل اشوفك كده تاني ومش هسمع كلام اي حد تاني!
_____♪______♪______
الدكتورة جت وكشفت علي عشق وقالت ان جروحها سطحية ومش خطيرة وانها ضعيفة ودا سبب الأغماء ومحتاجة تاكل كويس جدا ويبعدوعها عن اي توتر لان واضح ان حالتها النفسية مش كويسه وكتبتلها بعض الفيتامينات
صخر اطمن عليها وكان ماشي
كريمة بـ استغراب: رايح فين ياصخر وسايب مراتك في الحاله دي
رد عليها من غير مايبصلها :رايح اجيب حقها
سابها ومشي وطلع باقصي سرعة على قصر «ناصر عمران» ومعاه «علي» وعربيات الحراسه وراه
_______☆_______☆_______
(الرواية قيد الكتابة ~ مواعيد النشر كل اتنين وخميس الساعة 7 وعلى الوتباد الساعة 6)
_______☆_______☆_______
فـ الوقت ده كان ناصر قاعد هو وناريمان ومايا
نريمان: تفتكر صخر هيسكت علي اللي انت عملته فـ عشق
ناصر: هيعمل ايه يعني!! اكيد هيشكرني انا خلتها ترجعله وبمزاجها هيعوز اكتر من كده ايه
مايا: انتي يا مامي شغلاه نفسك بالموضوع ليه اكيد صخر دا هو اللي طردها من بيته .. وكملت بخبث وحقارة : بعد مااخد منها اللي هو عاوزه
ناصر: قفلوا على الموضوع ده اااا
قطع كلامه صوت كسر باب القصر وكمية الحراس اللي اقتحموا البيت
وقفوا متلجمين مش عارفين يعملوا ايه
ناصر برتباك: ااانتوا مين!! وعايزين ايه؟!
:_انا هقولك انا مين وعايز ايه
كلهم بصوا لمصدر الصوت
صخر داخل بهيبه وقوتة اللي بيخاف منها الكبير قبل الصغير
مايا عنيها كانت هـ تاكله بتبصله بنظرات وقحه!! عجبها ، عمرها ماشفت حد زيه قربت منه ومدت ايديها تسلم عليه
مايا بدلع مقزز: هاي انا مايا وانت
صخر بصلها من فوق لتحت وتجاهل ايديها وتخطاها ودا عجبها وخليها مصممة اكتر انا تحصل عليه باي طريقة! اكيد هو شخص تقيل!! مين دا اللي يقدر يرفض مايا بجمالها وانوثتها الطاغية دا طبعا من وجهه نظرها هي!!🌚
انت مين وزاي تدخل بيتي بالطريقة دي
دا كان سؤال ناصر اللي تجاهله صخر وقعد علي الكرسي وحط رجل علي رجل واتكلم بسخرية :تؤتؤتؤ والله عيب عليك ازاي يعني مش عارفني!!
ناصر بتريقه: الا تكون رئيس الجمهورية وانا معرفش
صخر بنفس التريقه: لا وانت الصادق انا جوز بنتك ياحمايا معقول مش عارفني!!
التلاته بصوا لبعض بذهول
مايا لنفسها:_ معقول دا يتجوز عشق ونا اللي زي الهبلة كنت فرحانه انها اتجوزت بالطريقة دي وكنت فكراه عجوز ولا يكون شكله مش حلو اااه من غبائي وقعتي واقفه ياعشق الكلب
ناريمان لنفسها:_ بقا دا «صخر نبيل السيوفي» دا اللي فكرته عجوز وقلت لا بنتي مش هجوزها حد اكبر منها زي مانا اتجوزت يارتني كنت شوفته مكنتش هخليه يروح الا لبنتي مش لعشق بنت الـ****
ناصر لنفسه:_ بقا دا اللي واكل السوق كله ياتراي جاي وعايز ايه معقول جاي عشان اللي عملته فعشق ولا عايز ايه بالظبط وليه مخلينيش اشوفه؟! ليه فكتب الكتاب استخبي زي الحرامية؟!
قطع تفكيرهم صخر: مالكم مبلمين كده ليع هتفضلوا بصينلي كده كتير!!
ناصر بتوتر من هيبة وقوة صخر الواضحة: اهلا ياصخر بيه انا سعيد جدا اني اخيرا شوفتك
صخر بصله من فوق لتحت بنظرات وترت ناصر اكتر واكتر
صخر قام وقف فجأة قدام ناصر بطوله وهيبته المخيفه وبصوت مرعب قال: ضربتها بأي ايد
ناصر السؤال لجمه معرفش يرد
صخر بصوت عالي مرعب خوف الكل: انطق اي ايد اللي ضربت مراتي!! مرات صخر السيوفي؟!
ناصر بخوف حاول يداريه رد بتلقائية : دي
وشاور علي ايده اليمين فلحظه واحده كان صخر ماسك ايد ناصر وكسرهالوا .. مايا ونريمان المنظر رعبهم وناصر اترمي على الارض بيصرخ من الوجع
صخر ببرود : دي حاجة بسيطة عشان لو بس فكرت تلمس شعره من شعرها المره الجايه رقبتك اللي هتتكسر مش أيدك
قال كلامة وسابهم ومشي وناصر مرمي علي الارض بيصرج من الوجع
______√_____√______
صخر في العربية راكب معاه «علي» صاحب صخر من وهما صغيرين صخر مش بيثق فحد غير فيه هو دراعة اليمين وشريكة وصاحبة واكتر من اخوه
علي: واخرتها ياصخر اللي انت عملته غلط متنساش انه ابوها واكيد هتزعل عليه لما تعرف اللي انت عملته وو
قاطعه صخر بغضب وصوت عالي: اللي عملته دا اقل حاجة انا المفروض كنت قتلته ابن الـ***** ، بيضربها مش مكفيه اللي عمله فيها من وقت ماتولدت لا بيضربها الـ**** بيضرب مراتي ، مراتي ياعلي عارف يعني ايه
علي بهدوء: متنساش ان انت كمان ضربتها
صخر بصله بغضب ، «علي» بصله فعنيه وكمل كلامة: انت كمان ضربتها ياصخر متفرقش عنه فالحته دي، انت عمرك مامديت ايدك علي واحده!! فيوم ماتعملها تعملها مع مراتك!! لو مريم اختك تحب جوزها يعمل فيها كده ترضهالها ياصخر
رد صخر وتجاهل كل الكلام اللي «علي» قاله وكل اللي حصل: وانت مالك بـ مريم ايه اللي حرقك اوي كده حتى لو حد عمل فيها كده!!
علي بتسرع: عشان اقتله واشرب من دمه
صخر بسخريه : لا والله!! ودا ليه ان شاء الله
علي برتباك: انت هتسيب الموضوع الاساسي وهتحور ولا ايه
صخر بجدية: هحور!! مش ملاحظ انك اخدت عليا اووي ياعلي
رد علي ببرود وهو بيقلد صخر: ان كان عجبك وبعدين انا حاليا بكلم صاحبي واخويا مش صخر السيوفي صاحب شركات الشيوفي
صخر ابتسم وقال: ماشي ياخفيف بس متخدش علي كده
صخر وصل لقصرة وقابل والدته فالصالون وسالها عن مريم و عشق قالتله انه مريم نامت وعشق لسه مافقتش لحد دلوقتي بسبب الحقنة اللي الدكتورة ادتهالها
طلع اوضته ودخل بهدوء لقي عشق نايمه علي السرير وهي زي الملايكة راح الحمام اللي فاوضته اخد شور وغير هدومه ولبس هدوم النوم راح علي السرير وفرد جسمة وقرب من عشق واخدها فحضنه براحه، دفن وشه فـ رقبتها ، بيشم ريحيتها بمتعه شديدة ريحتها شبه ريحه الاطفال!! ابتسم وفكر هي فعلا طفلة!! بعد شعرها عن وشها وباس مكان ماضربها وباس الجرح اللي في راسها باس خدها وعيونها وانفها ووصل لشفايفها وقبل مايقرب حس بيها بتتحرك بقلق فاق علي نفسه وعرف ان اللي بيفكر فيه هيوصله لحاجة مش كويسة ابدا ، بهدوء حط راسها علي صدره ونام ، من سنين مانمش كده!! اول مره ينام بالسهولة والراحة دي!!
--------------------------------_----
تعليقات
إرسال تعليق