رواية اسميتها مرام من الفصل الأوّل إلى الفصل الثاني عشر
رواية اسميتها مرام من الفصل الأوّل إلى الفصل الثاني عشر
اسميتها مرام 🧚👑
رواية جديدة 🫶❤️
الفصل الأول
الشخصيات
نور : بنت جميلة عندها ٢٢ سنة لسه في كلية اداب عيونها زرقاء وشعرها كيرلي اصفر وممكن اي حد يقدر يستغلها
ماجد : شاب وسيم عنده ٢٥ سنة معها في نفس الكلية عيونه رمادي وشعره اسود وبتاع بنات
رفعت : والد نور في أواخر الخمسينات ذات مكانة عالية رجل كرير في نفسه ملامحه حادة وجاد جدا
مروة : امرأة جميلة في منتصف الثلاثينات وطيبة جدا
إبراهيم : زوجها في أواخر الاربعينات رجل عامل نظافة وعلي قد حالة
صلوا علي النبي ويلا نبدأ
نور بعد ما خلصت المحاضرات وخرجت لكي تقابل زميلها ماجد
نور : امتي بقي ياحبيبي هتيجي وتتقدملي من بابي
ماجد : حاضر والله هكلم ولدي وهشوف
نور بتوتر : لا تشوف ايه انت لازم تيجي في أسرع وقت
نور وصلت الفيلا بالعربية اللي فيها السواق اللي بتاعه لها والدها رفعت
نور : بابي عامل ايه وباسته من خده
رفعت : الحمد لله مش قولنا نبطل الحركات دي يانور
نور : حاضر يابابي خلي الخدامة تتطلعي الاكل فوق
واكلت وذاكرات ونامت وبعد شوية في المساء
نور صحيت وهي ماسكة معدتها وبتصرخ منها
ودخلت الحمام واستفرغت
نور : يالهوي ليكون اللي في بالي دي تبقي مصيبة دا بابي لو عرف مش بعيد يطير فيها رقبتي وبعتت لا أحد الخدم بإختبار حمل
نور بصدمة : الاختبار في علامتين احمر يبقي انا كدا حامل
واتصلت بماجد
ماجد بنعاس : مين اللي بيرن دلوقتي دا ، الو ايوة ايه ازاي دا حصل يخربيتك لا ياحلوة انتي تشيلي الليلة كلها لوحدك انا مليش دعوة
نور : يعني ايه دا ابنك وحتة منك اعمل ايه طيب
ماجد : ولا حاجة نزليه
نور بإنهيار : انت بتقول ايه
ماجد : كدا ولا كدا انتي لازم تنزليه وغصب عنك كمان ولا نسيتي رفعت بيه لو عرف سمعته هتبقي عاملة ازاي قدام الناس دا من أكبر رجال الأعمال
في مكان تاني مروة بتصحي زوجها إبراهيم
مروة : قوم ياحبيبي علشان تلحق تروح شغلك
إبراهيم : حاضر وقام غسل وشه واكل
مروة : خد السندوتشات دي وانت ماشي
إبراهيم : والله مافيش حد مهونها عليا غيرك انتي ياحبيبة قلبي
مروة : بتحبني قد ايه
إبراهيم بإبتسامة قد الدنيا كلها وما فيها
مروة باسته بحب وحضنته وودعها لكي يذهب الي عمله البسيط
نور بتكلم صحبتها في الموبايل : انا لازم اروح واعمل عمليه الإجهاض دي في أسرع وقت يارب استرها معايا وفجأة والدها رفعت دخل
ياتري سمعها وهي بتتكلم ولالا ؟؟
الفصل الثاني
رفعت : ازيك يانور
نور : الحمد لله يابابي
رفعت بحده : عاوزك تجهزي علشان في عريس كويس وابن واحد صاحبي
نور بتوتر : عريس عريس ايه يابابي انت عارف انا لاغية فكرة الجواز دي الا لما اخلص دارستي
رفعت بحده : انا كلمتي تتسمع ومتجادلينش في اي كلام وخرج
نور بلطم : يالهوي اعمل ايه دلوقتي عريس يا دي الفضيحة طب ازاي والحمل وانا مش بنت بنوت
ذهبت مع صاحبتها في المساء عند الدكتورة وحجزت يوم علشان تيجي فيه
رفعت : اتأخرتي ليه كدا وكنتي فين ردي
نور : انا انا كنت كنت
نور وفي داخلها لم تعرف تقول له ام لا
نور : بابي انا حامل
رفعت : حا ايه يابت الكلب
نور : انا هفهمك علي كل حاجة وحكت له انها سوف تفعل عمليه إجهاض
رفعت ضربها صفعة قوية وقعت أرضا
رفعت : من هنا ورايح ولا انتي بنتي ولا اعرفك يالا غوري
نور : استني بس يابابي
رفعت شدها وخرجها بره البيت
نور ببكاء وندم وحسرة : انا مليش غيرك يابابي متسبنيش طيب اروح فين بس ياربي
وبعد فترة
مليكة صحبتها : بس بس اهدي ياحبيبتي انتي اقعدي معايا
نور بإنهيار : بابي طردني من الفيلا يامليكة وقالي ولا انتي بنتي ولا اعرفك اتبري مني خلاص
مليكة : اهدي بس
نور : دا غير عملية الإجهاض اللي هعملها
مليكة بخبث : بلاش عملية انتي خليه في بطنك انتي هتموتي روح يعني والمفروض الكلب ماجد هو اللي يتحمله معاكي
نور بعدم فهم : قصدك ايه
اعرفكم بمليكة بنت جميلة جدا وكيوت شعرها اسود حرير وعيونها رصاصي وهي في نفس عمر نور
مليكة : خليه واولديه عادي وربيه كمان مفيهاش حاجة وبعدين يبقي نتصرف ويحلها حلال
الفصل الثالث
إبراهيم في عمله
إبراهيم : تؤمرني بإي حاجة تاني ياباشا
احمد صاحب المكتب : لا ياعم إبراهيم خد دول عطاه له فلوس
إبراهيم : ايه دول ياباشا
احمد : دول ٥٠٠٠ جنية خليهم معاك يمكن تحتاجهم
إبراهيم: بس دا كتير عليا اوي
احمد : مفيش حاجة تكتر عليك ياراجل ياطيب انت تستاهل كل خير
في شقة مليكة
مليكة : كلي واتغذي عاوزين نتابعلك عند دكتورة
نور : ضيعت مستقبلي وخسرت بابي بإيدي
كل دا علشان آمنت لواحد زي دا
مليكة : معلش ياحببتي ربنا يعوضك خير
نور : ادعيلي والنبي يامليكة ، الا قوليلي انتي قاعدة هنا لوحدك مش كدا
مليكة : ايوة بابا وماما مسافرين
واكلت ودخلوا الاثنان وناموا
في فيلا رفعت
رفعت وهو يحدث نفسه وبدموع : هان عليكي يابنتي تعملي فيا كدا وتحطي راسي في الارض لا ومين من حتت عيل يضحك عليكي
اه ليه كدا
( هو فعلا طبعه حاد لكن بنته صعبت عليه وانها ازاي تعمل فيه كدا )
وعدت الايام ونور بقت حامل في اربع شهور والنهارده معادها مع الدكتورة اللي بتابع عندها
الدكتورة : ازيك يانور عاملة ايه النهاردة
نور : الحمد لله يادكتورة
الدكتور : نامي علي السرير ، وكشفت لها وبان ان الجنين نوعه بنت ، بس انتي يانور لازم تهتمي بصحتك اكتر من كدا وكمان حالتك النفسية وانتي شكلك هتولدي بدري ممكن يكون في التامن او السابع دي علي حسب حالتك اللي ظهرالي
نور : شكرا يادكتورة
وخرجوا ومليكه كانت ساندها
مليكة : سمعتي الدكتورة قالت ايه لازم صحتك النفسية تتحسن يابنتي انسي بقي وعيشي ربنا بيعوض والله
نور : حاضر هحاول
إبراهيم وهو نايم وحاضن مروة
مروة : يااا يا أبراهيم نفسي اجيب حتت عيل يقولي ياماما
إبراهيم وهو يقبل رأسها خير ياحببتي
#اسميتها مرام
الفصل الرابع
نور : انا مقصرة في المذاكرة اووي يابت يامليكة
مليكة : مذاكرة ايه بس اهتمي انتي بصحتك
نور : انتي روحي المحاضرات وابقي ادهملي
مينفعش اقعد كدا مش يبقي موت وخراب ديار
مليكة بعدم اقتناع : طيب ومين بقي هياخد باله منك وانا في الكليه ومين هيعملك اكلك
نور بتعب : روحي بس وخليها علي الله
مليكة : حاضر من بكرة هروح وأمري لله
في الصباح
مليكة : عاوزة حاجة طيب انا نازلة رايحة الكلية والاكل عندك اهو في التلاجة سخني وكلي لحد ما اجي ، انا مش عارفة ايه بس اللي خلني سمعتك كلامك
نور : روحي انتي بس متشليش همي
في الجامعة تحديدا وبعد انتهاء المحاضرة
ماجد ناده علي مليكة
مليكة في سرها : عاوز ايه دا بينادم عليا ليه اما اروح اشوفه
ماجد وهو يسلم عليها : ازيك يامليكة
مليكة من غير ما تسلم : خيرر
ماجد : امال نور فين مش بتيجي المحاضرات يعني
مليكة : مالكش فيه
ماجد : طيب هي عملت العمليه
مليكة بنفاذ صبر : قولتلك مالكش فيه ياعم انت مش بتفهم الله
ماحد: طيب طيب متزقيش عاوزك توصليلها الكلام دا انها متجبش سريتي في اي حتي ومتشوشرش عليا انا طالب جامعي برده وليا سمعتي وقالها بغرور
مليكة ببرود : طيب في حاجة تاني بني آدم بارد
نور وهي مشغلة التلفاز وسرحت وافتكرت رفعت وقالت في سرها ياتري انت عامل ايه يابابي وحشتني وفضلت تعيط شوية ونامت وسابت التلفزيون شغال
بعد شوية رنت الجرس مليكة ومحدش رد
راحت طلعت المفتاح وفتحت
التفاعل زي الزفت فين التفاعل علشان اكمل ☹️
الفصل الخامس
مليكة : ايه يابنتي عاملة اخبط محدش بيرد علياا ليه
نور فتحت عينها وبتقوم : ايه دا معلش انا نمت علي نفسي وسبت التلفزيون شغال ومخدش بالي ان حد بيخبط
مليكة : طيب انا هغير هدومي واجيلك ، علشان عاوزاكي في موضوع كدا
بعد ماغيرت هدومها خرجت لها
نور: فيه ايه يامليكة موضوع ايه دا قلقتيني
مليكة : لا دا موضوع ميستهلش ربع نكلة حتي ، شوفت الزفت اللي اسمه ماجد ناده عليا
وقال ايه بيقولي عملتي العملية ولا لسه قتلته ملكش فيه وقالي قولي لنور قال ايه متجبش سيرتي في اي مكان
نور : الواطي انت مكنتش متوقعة منه كدا ليه عين بعد اللي عمله فيا دا ، لو شوفتيه تاني قوليله نور بتسلم عليك ومتخفش داين تدان هتتردلك في اختك زي ماعملت فيها
وعطت لها المحاضرات وكل يوم كانت بتذاكر
وعدت الشهور ونور بقت في الشهر السابع واحتمال تولد في اي وقت
مليكة : بقولك سلام انا نازلة خلي بالك من نفسك
نور : ماشي متتاخريش قالتها وهيا حاطه ايدها علي بطنها وماسكه ظهرها
بعد شوية وصلت مليكة الجامعة
مليكة خلصت المحاضرات وفجأة خبطت في حد وطلع منديل وشممه ليها واغمي عليها واخدها معاه
الباب بيرن تن تن تن محدش بيرد
والده مليكة ( ريهام ) : ايه دا محدش بيرد ليه
عبد الله بإستغراب : افتحي كدا بالمفتاح يمكن تكون نايمة ومش سامعة خبط الباب
وبالفعل فتحت ريهام الباب واتصدمت لما لقيت
توقعاتكم ياتري ريهام لما دخلت اتصدمت ليه ؟؟
وايه اللي هيحصل لمليكة ومين اللي عمل كدا فيها ؟؟
الفصل السادس
الشخص وصل الشقة مع مليكة وبعد شوية بدأت تفوق
مليكة : انت
ماجد : ايوة انا ياحلوة وزي ماعملت مع صاحبتك هعمل فيكي انتي كمان
مليكة : لا ياحيووان الحقوني
ماجد بضحك : محدش هيسمعك وبدأ يقرب منها
مليكة بصراخ : الحقوووني اه ياكلب حد يلحققني يناااس
خالد من بره وهو معدي سمع صوت صريخ
خالد بيخبط علي الباب : في حد هنا انتي كويسة
مليكة : ارجوك الحقني بسررعة
خالد : بيحاول يكسر الباب ودخل
وانقذها وفضل يضرب بالبونيات في ماجد وقال
خالد : انت يالا دايما تجيب بنات الشقة دي وتحاول تتهجم عليهم ياكلب وضربه تاني في وشه وكمل كلامه : اللي زيك مينفعش يدخل جماعات انت اللي زيك يدخل مستشفي المجانين ؛ انتي كويسة يا استاذة
عند ريهام فتحت الباب بالمفتاح وفتح واتصدمت لما لقيت واحدة واقعة علي الارض وباين عليها الحمل وعرقانة
ريهام : الحق ياعبد الله دي شكلها بتولد
عبد الله : طيب يالا نخدها علي المستشفي احنا مستنين ايه
وبالفعل اخذوها وهما واقفين بره منتظرين
ريهام : الو ايوة يامليكة انتي فينك انا وباباكي لسه حالا راجعنا من السفر ولقينا وحدة اغمي عليها شكلها كانت بتولد
مليكة : دي نور انتوا في مستشفي ايه
وقالت لها علي المستشفي
خالد : انتي كويسة
مليكة : الحمد لله بالاذن انا بقي علشان صحبتي بتولد
خالد : مينفعش لازم اوصلك وركبوا
مليكة : طب بسرعة والنبي
بعد شوية من الصمت
خالد : البني آدم اللي اسمه ماجد دا تجنبيه
ملكيش دعوة بيه
مليكة : الا صحيح هو انت تعرفه منين
خالد : انا واحد من جيرانه كذا واحدة يجيبها معاه البيت وانا بنقذها
مليكة بضحك : دا انت علي كدا متمرمط بقي
دا خالد جار ماجد من زمان وقاعد معاه في نفس العمارة شخص وسيم لكن بيكره الغلط
شعره اسود وعيونه زرقاء
وصلوا المستشفي
مليكة : طمنيني ياماما عملت ايه
ريهام : لسه جوة في العمليات ؛ هي مين دي يامليكة
مليكة : دي صاحبتي ياماما غلبانة ملهاش حد وجوزها اتوفي في حادثة وهي في الوقت دا كانت حامل فقولتلها تيجي تقعد معايا
ريهام بتأثر : شكلها غلبانة اووي البنت دي حكايتها تزعل
نسيت اعرفكم ريهام دي ست حنونة اوي ولكن بتخاف علي بنتها جدا لأنها الوحيدة لديها
هي امرأة في سن الاربعين وعيونها بنية وشعرها اصفر
الدكتور وهو بيولد نور وقال ووو
الفصل السابع
الدكتور ولد نور بنت جميلة وحطاها جمبها
وبعد شوية فاقت نور
نور : بص يادكتور لو حد سألك قولهم ان بنتي ماتت وانت بتولدها
الدكتور بصدمة : نعم حضرتك بتقولي ايه يامدام
نور : ارجوك وانا هديلك اللي انت عاوزاه
الدكتور بتردد : تمام وخرج
في نفس اللحظة مروة كانت بتعمل فحوصات لعل وعسي تحمل وكانت معدية وسمعت الكلام وحطت ايدها علي بوقها
مروة في سرها : منك لله ياشيخة دا انا بتمني دفر عيل ومش لاقية وانتي عاوزة تموتي بنتك
نور قامت وسابت بنتها علي السرير بسرعة وبتخرج ومروة بسرعة استخبت
مروة دخلت ومسكتها وهي تنظر لها : ياحبيبتي يابنتي شوفتي امك الوحشة عملت فيكي ايه بس متخافيش انتي معايا في امان ياعمرري وبدأت تشم ريحتها بشوق وحنان وأخذتها وخرجت
اما نور كانت بتجري في المستشفي وصدقت ماخلصت منها وطلعت بره خالص وفجأة وهي معدية الطريق شخص خبطها بعربيته
الدكتور خرج لهم وقال : البقاء لله البنت ماتت واحنا بنولدها
مليكة : ياا وطب وهي عاملة ايه دلوقتي يادكتور
الدكتور : هي الحمد لله حالا تفوق من أثر البنج
وفجأة الممرضين طايرين
واحدة منهم قالت : يادكتور الحقني المريضة اللي ولدتها من شوية مش لقينها
مليكة : ازاي دا ؛ وقالت في سرها برده عملتي اللي في دماغك يانور
فلاش بااك
نور قبل ماتولد بكام يوم قالت : يامليكة انا مش هقدر اعيش واربي بنتي اللي جاية دي الناس هتقول عليا ايه
مليكة : امال انتي هتعملي ايه
نور : انا هولدها وهسيبها هناك وههرب من المستشفي
مليكة : ياشيخة حرام عليكي في ام تعمل كدا في بنتها
نور : امال انتي عاوزني اعمل ايه اربي بنتي في الحرام يعني والناس تأكل وشي
رجوع للفراش بااك
مليكة : ربنا معاكي يانور
الشخص اللي خبطها نزل بسرعة وشالها وحطها في العربية
الفصل الثامن
اسميتها مرام ❤️🧚
الشخص حط نور في العربية واخذها الفيلا
ومن هنا الرواية هتنقلنا للصعيد
دخل يحيي وهو شايل نور وطلع بيها فوق وبسرعة طلب لها الدكتور
الدكتور بعد الكشف : هي عندها فقدان ذاكرة مؤقت بسبب الخبطة ودي أثرت عليها جدا
يحيي : طيب اتفضل يادكتور ونزل معاه
ياسين : ايه دا ياولدي مين دي عاد
يحيي : دا وحدة طلعت في طريقي خبط فيها يابوي بالعربية
مديحة : طيب اجدي ياولدي وانت جايبها اهني ليه ودي حرمة الناس تقولوا علينا ايه
اعرفكم بعيلة الهواري 🩷
ياسين الهواري : والد يحيي رجل قوي كل اهل الصعيد تهابه وتخاف منه
مديحة : والدة يحيي ليها كلمة مع الكل والكل بينفذ اوامرها
يحيي الهواري : شاب أربعيني وسيم ذو لحية سوداء
يحيي : طيب اعمل ايه واصل يا أمي خليها اهني دي فقدت ذاكرتها ولسه مش عارفين وايها ايتها حاجة
مديحة : ربنا يستر ياولدي ياتري وراها ايه دي ليكون وراها مصيبة وجاية تقعد حدانا يالا روح نام ياولدي والصباح رباح لحد مانشوف ايه حكايتها دي
عند مروة
بدأت تحط البنت علي حجرها وهي بتلعب في خدها تلعبها وتفضل تقول بخ
: الله انتي جميلة اوي وعينكي خضرا مكنتش اعرف ان الأطفال نعمة كدا وبدأت تشربها اللبن
والبنت بدأت تعيط لأنها عاوزاة مامتها والباب خبط اخدتها في حضنها وقامت فتحت
ابراهيم : ازيك يامروة
مروة : ادخل يا خويا
إبراهيم بإستغراب : ايه دا مين العيل اللي انت شايله دا
مروة : دي بنت وزي القمر وانا النهاردة كنت بروح المستشفي اعمل فحوصات لقيت وحكت له اللي شافته النهاردة
إبراهيم بتأثر : ياااه في ام تعمل كدا في بنتها دي معندهاش ضمير ربنا يجزيها ويسامحها
مروة : انا قولت اخدها واربيها ؛ ايه رأيك اسميها ايه
إبراهيم: اختاري انتي
مروة بعد تفكير : انا هسميها مرام
إبراهيم أخذها منها : الله مرام انتي مرام انتي عسل وفضل يشاكلها ويضحك معاها وأخذتها
شربتها مروة اللبن ونامت وكانت واخذها في حضنها
إبراهيم: بكرا انشاء الله هروح واعملها شهادة ميلاد بإسمها
مروة بحنان : ياتري ايه مصير البنت لما تكبر يا أبراهيم وتعرف امها كدا
إبراهيم : لو امها لقيتها هتدهلها
مروة : لا طبعا دي خلاص بقيت روخي وعمري كله الجاي دا ماصدقت مالقيتها
الفصل التاسع والعاشر 👑❤️
في الصباح الباكر فاقت نور من النوم
نور بألم : اه اه راسي انا فين
الخدامة سمعتها ودخلت : انتي فوقتي ؛ يحيي بيه الهانم فاقت
يحيي : احم صباح الخير
نور : انا مين وفين وليه راسي وجعاني كدا
يحيي بتأليف : انت اهنيه معانا واسمك جميلة اما راسك علشان انتي فقدي ذاكرتك
نور : طيب انت تبقي ليا مين
يحيي : اني اني اني جوزك يحيي انتي مش فاكراني ياك
جميلة : لا مش فاكرك خالص
الخدامة ( عفاف ) : يحيي بيه الست الهانم بتنادي حداكم علشان الوكل انزلوا علشان تفطروا
بعد شوية نزلوا
مديحة في سرها : ربنا يستر
جميلة : صباح الخير
ياسين : صباح النور اتفضلي اقعدي
وقعدت وبدأت تاكل وبعد عشر دقايق خلصت
جميلة : الحمد لله انا شبعت
مديحة : ايه يابت الوكل مش عاجبك ولا ايه
جميلة : لا ياطنط زي الفل والله بس انا اكلت علي قدي
مديحة : دا انتي كلتي وكل ميكفيش وكل فروجة حتي عالعموم علي راحتك يابتي
جميلة : علي اذنكم
يحيي : ياعفاف خديها طلعيها فوق وعطيها علاجها
عفاف ( الخدامة ) حاضر يابيه
مديحة : عن اذنكم ايه محن البنته ده واصل انا اكلي كدة
يحيي : لسه ياما مخدتش علينا
مديحة : ربنا يستر ياولدي والله البت دي ماني
مرتاحة ليها
عند مليكة وهي قاعدة بتاكل وبتحرك المعلقة في الطبق وتفكر وسرحانه
ريهام : مالك يامليكة مش بتاكل ليه
مليكة : هه باكل اهو ياماما بفكر في نور معرفش راحت فين كانت قاعدة معايا
ريهام : ربنا معاها من ساعة ما الدكتور قال
انهم مش لاقينها والواحد مش عارف راحت فين والله كان علي راسي تقعد معانا بسبب ظروفها والله
مليكة : فيكي الخير ياماما ياحبيبتي عارفاكي انتي طيبة وبتحبي الناس كلها
عبد الله بضحك : ههههه ياوحشة طب وانا وحشة
مليكة : لا طبعا دا انت الخير والبركة يابابا
😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘
الفصل العاشر
مرام كانت كبرت شوية وبدأت تحبي في الارض وتضحك وتحرك ايدها ودخلت عند مروة المطبخ
مروة وهي بتطبخ : هههه يالهوي عليكي يامرام ورايا ورايا مش عارفة اعمل الاكل لبابا وشالتها
وهي بتعمل وبعد شوية خرجت بره
مروة حطتها : يالا نعمل السلطة
مرام بتاخد الطمام الصغيرة وهي بتقطعها : ماما وبتاكلها
مروة باستها كليها ياحبيبتي ثانية اقوم اشوف الاكل وإبراهيم خبط وفتحت له
إبراهيم : ياا الواحد تعب اوي النهاردة خدي الفاكهة دي ؛ روح قلبي عاملة ايه
مروة : خلي بالك منها يا ابراهيم لخد ما احط الاكل واكلوا سويا
👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑🩷🩷🩷🩷🩷
في فيلا والد نور
رفعت : ايوة ياصبري بلغ كل العملاء اللي عندك ان الصفقة هتكون بكرة
صبري سكرتيره الخاص : حاضر يارفعت بيه
في اجتماع النهاردة حضرتك جاي
رفعت : ايوة طبعا جهز اوضة المكتب ودخل كل العملاء واديني جاي لازم علي الساعة ٥ في الميعاد المحدد ياصبري اوعي تنسي زي قبل كدا
صبري : حاضر حضرتك اللي تؤمر بيه
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️😍😍😍😍😍😍
جميلة اخذت العلاج ونامت وفضلت تحلم بكوابيس منظر ابواها وهو بيزعق فيها لما صارحتها انها حامل ؛ ولما هربت من المستشفي ومرة وهي حد بيحاول يخنقها وصحيت مفزوعة هنا
جميلة : ايه دا ياربي ايه المقاطع والكوابيس اللي بشوفها دي وخرجت تنادي علي الخدامة
جميلة : يادادة يا دادة
عواطف : ايوة يابتي خير تعوزي حاجة
جميلة : يحيي فين
عواطف : في المكتب
جميلة : فين المكتب دا علشان عاوزاة
دلتها عواطف علي المكان وذهبت له وخبطت
يحيي : ادخل
جميلة : ممكن ادخل
يحيي : اتفضلي طبعا
جميلة قعدت : ممكن أسألك شوية أسألة
يحيي : اتفضلي اتحددي
جميلة : انا ليه بحلم بكوابيس ومقاطع في دماغي
يحيي : اكيد دي من تأثير فقدان الذاكرة
جميلة بتعيط وحاطه ايدها الاتنين علي وشها : طيب ممكن لو مفيهاش تعب تيجي معايا كل ما احاول بحلم
يحيي : اتفضلي
ودخلوا وهي نامت
ويحيي : انا هنام اهنيه علي الكنبة
جميلة بإستغراب : ازاي مش المفروض انت جوزي
يحيي بتوتر : ايوة ايوة بس علشان تعرفي تنامي عدل وترتاحي اكمنك تعبانة
جميلة : تمام وبدأت تنام
يحيي بيفكر : طلعتيلي من وين انتي بس هو انا ناقص ياربي ونام هو كمان
الفصل الحادي عشر
#اسميتها مرام
مليكة كانت قاعدة في اوضتها بتذاكر المحاضرات ودخلت عليها
ريهام : مليكة ياحبيبتي
مليكة : نعم ياماما
ريهام : النهاردة هنروح عند واحدة صاحبتي وعاوزاكي تيجي معايا وتلبسي لبس حلو
مليكة : ليه ياماما في حاجة
ريهام : ايه هو اللي ليه ابوكي مش هيبقي فاضي يجي معايا قولت اروح انا وانتي
مليكة بشك وبتقلب في مذكرتها : ضروري يعني ياماما اصلي النهاردة علياا محاضرات كتيير هذاكراها وهلخص شوية حاجات كمان
ريهام : قولت هتيجي معايا احنا مش هنتاخر
مليكة في سرها : ايه اللي في دماغك بس ياماما
وبعد شوية لبسوا
ومليكه كانت جميلة جدا كانت لابسه دريس اخضر وعاملة شعرها ديل حصان
جرس الباب رن
أميمة فتحت : ازيك ياريهام ادخلي اتفضلي
وجلست
أميمة: امال مين القمر دي بنتك
ريهام : ايوة دي مليكة
أميمة : بسم الله مشاء الله قمر ياناس ؛ هروح اعملكم حاجة تشربوها
أميمة : قوم ياواد تعالي سلم علي ريهام صاحبتي عندنا ضيوف
الشاب بنوم : حاضر ياماما ضيوف مهمة اوي كدا وقام وغسل وشه وطلع مع أمه
الشاب سلم علي ريهام وجه عند مليكة وقال : انتي
مليكة : ايه دا انت
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
عند رفعت في الشركة بعد ماخلص الاجتماع المراد ومشي وبلغ صبري انه هيمشي ويبلغه لو في اي اخبار جديدة وفجأة رفعت وصبري لقيوا اللي محدش يتوقعوه
💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💥💥💥
عند مروة مرام بدأت تكبر وعدت السنين وبقي عندها ٤ سنين وبتروح الحضانة وكل يوم مروة بتعملها السندوتشات وتاخذها وكانت كل يوم بتذاكرلها والنهاردة في حفلة تكريم وكانت موجودة مروة هي وإبراهيم للاحتفال
والمديرة قالت : بنتكم جميلة جدا وذكية وهيكون ليها مستقبل كبير لما تروح المدرسة فيما بعد هي من اشطر الطلاب هنا
مروة : شكرا لحضرتك
إبراهيم شالها وباسها : بنتي مرام ذكية وبقت شاطرة هاتي بوسة يلا في خد بابا
مرام : خد اهو يابابا
مروة : طب وانا ياوحشة انا مش بذاكرلك كل يوم وبعملك السندوتشات
مرام : وانتي طبعا احلي ماما في الدنيا وباستها هي كمان
الفصل الثاني عشر ❤️😍
في الصباح الباكر الذي يأتي من الشباك وتحديدا من فيلا ياسين الهواري لكي تستيقظ
جميلة وهي مغمضة عينها من أثر شد الستارة لتظهر شمسا مدوية علي وجهها الابيض وتظهر مفاتنه
عواطف : اصحي ياهانم صباح الخير
جميلة بتعب : صباح النور يادادة ونظرت علي الكنبة ملقتش يحيي قالت : هو يحيي فين
عواطف : صحي من بدري ياست هانم اتفضلي انزلي تحت علي متتاخريش علي الوكل فتك بعافية
قامت جميلة واخذت هدوم ودخلت الحمام اخذت دوش ونزلت تحت
مديحة : صباح الخير يابتي
جميلة : صباح النور ياطنط
ياسين : كيفك النهاردة يابتي وكيف صحتك
جميلة : الحمد لله بحلم عالطول بكوابيس
ياسين : ربنا يعافيكي يابتي ؛ الا قولي يايحيي
امتي اخوك يجي من السفر
يحيي : مش عارف والله يابوي من ساعات ماهو درس ومحدش يعرف عنه حاجة واصل
مديحة : طيب ماتجرب ترن عليه ياولدي اصلوا اتوحشني قوي
معتز : انا جيييت
مديحة بصدمة : معاذ وطارت عليه كنا لسه بنتحدد عليك اتوحشتني قوي
ياسين : كيفك ياولدي اخبارك
معتز: بخيير والله يابابا
اعرفكم دا معتز الهواري سافر مصر علشان يدرس هو شاب جميل عيونه رصاصي اللي بتخطف اي حد وشعره اسود للوراء كل اللي يشوفه ميتوقعش ابدا انه من الصعيد
معتز : ازيك ياحيي عامل ايه
يحيي : الحمد لله يامعتز كيفك انت وكيف اخبارك
معتز : تمام ؛ الله امال مين القمر دي مش تعرفونا
مديحة : الواد ناوي يفضحنا ولا ايه وقالت : دي مرات اخوك ياولدي انت نسيتها ولا ايه وقربت من ودانه : اسكت ياولدي وبصت قدامها وابتسمت
جميلة : اهلا اهلا بحضرتك انا جميلة انت عارفني
معتز : اه اه ازيك يامرات اخويا عاملة ايه
جميلة : تمام بخير
مديحة : ياعواطف تعالي خدي الشنط دا هي وطلعيها فوق في اوضة معتز ؛ اقعد ياولدي افطر معانا وبدون يضحكوا
ياسين : بس ياولدي اتعودت علي لهجة مصر ونسيت لهجه الصعيدي واصل
معتز : اعمل ايه يابابا بقي وضحك
يتبع
تكملة الرواية بعد قليل
تعليقات
إرسال تعليق