القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية_أحببت_أخى الفصل الأخير

 

رواية_أحببت_أخى الفصل الأخير 





#رواية_أحببت_أخى 

#الكاتبة_أروى_عادل 

#الفصل_الأخير

هنا سمع سيف و جاسر شجار شريف و شهنده

ثم سمعوا شريف وهو يقول لإيلا انتى السبب انتى لازم تموتى عشان انا ارتاح

ثم سمعوا صراخ إيلا وهى تقول لشريف ان يبعد عنها

هنا جن جنون سيف و قامة بتكسير كل شئ أمامه

حاول جاسر تهدئته لكنه فشل 


¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎


فى المكان الغير معلوم  فى نفس الوقت

----------------------------------------------------


اشتد الشجار بين شريف و شهنده نظره شريف لإيلا و قال انتى السبب  لابد انا تموتى ثم هجم عليها 

و خنقها . هنا سقط التليفون شهنده من يدها دون أن ينتبه له شريف لذلك انقطع الاتصال

هنا حاولت شهنده تبعد شريف عن آيلا و هى تقول 


شهنده ٠٠ شريف ابعد عنها انت مجنون هتموت فى أيدك شريف هتودى نفسك فى داهية


هنا و دون قصد دفع شريف شهنده بقوة لكى تبتعد عنه . لكنها سقطت على الأرض بقوة 

لذلك ترك شريف إيلا ..ليتفقد شقيقته .. التى يبدو أن جنينها قد تأثر عندما سقطت أرضآ على بطنها

هنا قال شريف بقلم أروى عادل 


شريف٠٠ شهنده انتى كويسه أنا ماقصدتش 

شهنده ٠٠ شريف الحقنى اطلب الإسعاف ابنى هيروح منى


فى ذلك الوقت كانت إيلا تتنفس بصعوبه و هى تضع يديها على عنقها 


هنا حمل شريف شهنده و نظر لإيلا و قال 


شريف ٠٠ رجعلك . 


ثم غادر الغرفة و أغلق الباب من الخارج 

هنا جلست إيلا على الأرض و هى تضم قدميها و تحضنها  بيديها و تبكى بهستريا.  


¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎


فى نفس الوقت عند سيف فى النيابه

------------------------------------------------


حاول سيف  يسيطر على غضبه و هو يقول


سيف ٠٠ جاسر اعرفلى الاتصال ده كان من فين


ثم امر احد العساكر بان يحضر رامى مره أخرى 

عندما  دخل العسكرى و معاه قال سيف بصوت قوى و مرعب


سيف ٠٠ سيبو روح انت

رامى ٠٠ فى ايه تانى 

سيف ٠٠ مش موجود لا فيلا المريوطيه ولا إللى على الصحراوى 


كان رامى خائف و متوتر من سيف لانه كان واضح عليه الغضب 


رامى  ٠٠ واللهى  انا معرفش غير المكانين دول 


سيف ٠٠ أسمع انا معنديش غيرك انت إللى هتقولى فين شريف إللى اقسم بالله هدفنك مكانك 


ارتعش رامى بدء يعرق 

هنا دخل جاسر وقال 


جاسر ٠٠ الإتصال كان من الفيوم بس مقدرناش نعرف فين فى الفيوم  بالظبط  


هنا نظره سيف لرامى و قال  

سيف ٠ ٠ شريف عنده مكان فى الفيوم يقدر يستخبه فيه


رامى ٠٠ لاء معندهوش 


هنا صرخ سيف فى رامى و قال


سيف ٠٠ أنا مش بقولك عشان تقولى معندهوش . 

رامى ٠٠ واللهى انا مش فاكر

سيف ٠٠ يبقى لازم انا افكرك


عندما كان على وشك لكمه منعوا جاسر وقال بقلم أروى عادل 


جاسر ٠٠ مش كده هو هيتكلم

رامى ٠٠ واللهى انا كل إللى اعرفوا ان عم شريف إللى عايش فى لندن هو إللى عنده مزرعة فى الفيوم 


سيف ٠٠ فين بالظبط فى الفيوم المزرعة دى 

رامى ٠٠  انا معرفش اسم  المكان إللى في المزرعة

جاسر٠٠ انت روحت المزرعة دى قبل كده

رامى ٠٠ اه روحت مره مع شريف

سيف ٠٠ تعرف تروحها تانى 

رامى ٠٠ اه ممكن اروح

سيف ٠٠ تعالى معايا

جاسر ٠٠ أنت رايح فين استنا إللى بتعملوا ده ماينفعش و مش قانونى رامى مسجون لازم أذن عشان يطلع معاك . كمان لازم قوه تخرج معاك لازم نبلغ مديرية الفيوم الاول


سيف ٠٠ اعمل انت كل ده بعد كده حصلنى

حصلنى..بالنسبال رامى انا هخدو على مسؤوليتى الشخصية


جاسر ٠٠ أستنا انا جاى معاك . مش هسيبك لوحدك

سيف ٠٠ لأ انت  هتخلص الإجراءات و تحصلنى وانا أول ما أوصل على المكان هبعتلك العنوان


ثم مسك رامى من ذراعه وقال


سيف ٠٠ امشى معايا


ثم غادر


¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ 


بعد الفيلا 


كان يسيطر طابع الحزن والأسى على كل من فى الفيلا  . هم فى انتظار اى خبر من سيف

اما أميرة لقد فقدة الوعى اكثر من مره نتيجة لضغطها الواطى. بقلم أروى عادل 


مروان ٠٠ حازم اتصل انت على سيف هو مش بيرد عليا


مايا ٠٠ أنا حاولت اتصل عليه كتير بردوا مش بيرد

أميرة ٠٠ يعنى ايه هنفضل كده قعدين مش عارفين ايه إللى حصل 


يحيى ٠٠ أنا هتصل على جاسر يمكن هو يرد


بعد ما اتصل يحيى على جاسر قال


يحيى٠٠ بيقول انهم تقريبآ عرفوا المكان إللى فيه إيلا

أميرة ٠٠ بجد يا يحيى الكلام ده .. ولا انت بتقول كده عشان خايف عليا


يحيى ٠٠ و الله العظيم ابدآ حتى اتصلى بنفسك على جاسر وهو  هيقولك نفس الكلام


ملك ٠٠ طيب ليه سيف مش بيرد علينا

مايا ٠٠ أنا عارفه سيف مش هيرد على حد الا بعد ما يلاقى إيلا


أميرة٠٠ يارب انت عالم بحالى احميلى بنتى

و رجعلى سلمه يارب احفظهلى 


يحيى ٠٠ ان شاء هترجع و هتكون بخير


مايا ٠٠ طنط أميرة انتى تعبانه أوى أطلعى أرتحى 

أميرة٠٠هترتاح ازاى و آنا مش عارفه بنتى جرالها ايه

   

ميرنا ٠٠ مايا عندها حق لازم ترتاحى عشان خاطر إيلا لما ترجع متشوفكيش بالحالة دى 


رقيه ٠٠ يلا يا طنط أميرة قومى  معايا انا هخدك لأوضتك 


مايا ٠٠ لأ خليكى يا رقيه انا هخدها

بقلم أروى عادل 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^


طلعت أميرة مع مايا للغرفة هنا قالت مايا


أميرة ٠٠ عامله ايه دلوقتي لسه دايخه

مايا ٠٠ بسيط بس حاسه بدماغى هتنفجر 

مايا٠٠ أجيبلك مسكن للألم  

أميرة٠٠ ياريت   


هنا جاء يحيى  بعد ما سمع كلامهم وقال


يحيى ٠٠ انزلى انتى حبيبتى خليكى مع الناس تحت و آنا هفضل مع أميرة


مايا ٠٠ حاضر يا بابا


قبل أن تغادر قبلها و حضنها يحيى من رأسها و قال


يحيى ٠٠ خليكى كده على طول .أوعى ترجعى لمايا القديمة   


أبتسمت مايا ثم قبلت يد يحيى و غادرة الغرفة 


¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎


فى مزرعة فى الفيوم

----------------------------


فى إحدى الغرف بعد ما قامه الطبيب بفحص شهنده قال لابد من أجهاض الجنين 

بالفعل بعد ما قامت الطبيب بأجهاض شهنده جنينها   

ثم قال بقلم أروى عادل 


الطبيب ٠٠ أنا حذرتكم من الأول ان حملها فى خطر انها لازم تفضل نايمة على طهرها . عايز افهم ازاى وقعت  على بطنها 


شريف ٠٠ هى وقعت و هى دخله الحمام 


نظرت شهنده لشريف بقهر و غضب و هى تبكى

أما شريف كان ينتظر انصراف الطبيب بفارغ الصبر .حتى يذهب إلى إيلا لى ينتقم منها على ما حدث لشقيقته


الطبيب ٠٠  أستأذن انا ..

شريف ٠٠ اتفضل يا دكتور


هنا قال شريف لأحد رجالته ان يذهب مع الطبيب للخارج


شهنده ٠٠ أنت إللى موت ابنى 

شريف ٠٠ لأ إيلا هى السبب ..  انا  قولتلك مالكيش دعوة و أخرجى من أوضة  لكن أنتى مسمعتيش الكلام عجبك إللى  حصلك . ده نتيجة تعاطفك معاها 


شهنده ٠٠ كنت عايزنى  اخرج  عشان تغتصبها مش كده هو ده كل إللى بتفكر فيه .. مش قادر تستوعب ان فى بنت رافضتك ..


شريف ٠٠ لاء مش كده ..انتى صدقتى كلامها

شهنده٠٠ شريف انا شوفت الرسايل إللى انت بعتها ليها قريت تهديدك ليها و كان واضح انت عايز منها ايه ..

يعنى معاذ كان عنده حق .فى كل كلمه قالها عليك.  واللى حصل معايا كان انتقام من ربنا ليك بقلم أروى عادل 


شريف ٠٠ لأ يا شهنده..طيب لو كلامهم صح انا ليه كنت عايز أخطب إيلا ..  انا روحت 

و اتقدمتلها كان عندى أستعداد اتجوزها 


شهنده ٠٠ بالتهديد .طيب ليه. قولى ليه هى بالذات


لم يرد بل نظره للأرض بخجل


شهنده٠٠ شريف انت بتحبها 


بردوا لم يرد شريف 


شهنده ٠٠ ساكت ليه .. رد عليا .. لاء مش ممكن انت بتعرف تحب .لا لا أكيد انا غلطانه


شريف ٠٠ ليه هو أنا مش انسان .. من حقى احب


شهنده ٠٠ بس من قالك ان الحب بيكون بالقوة

او بالغصب . انت فاكر انها ممكن حتى تبص فى وشك بعد إللى عملتوا فيها. انسا انها ممكن تكون ليك


شريف ٠٠ لو مش هتكون ليا . انا هخليها مش تنفع تكون لحد غيرى .. 


شهنده ٠٠ انت هتعمل فيها ايه 

شريف ٠٠ إللى مش هيخلى راجل غيرى يقبل بيها


قال جملته ثم غادر الغرفة و أغلق الباب على شهنده بالمفتاح  تتجاهل صراخ شهنده عليه لكى يترك إيلا

. و ذهب إلى الغرفة التى بها إيلا

بقلم أروى عادل 

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


فى سيارة سيف 

--------------------


سيف ٠٠ انت متأكد أن دى هى المزرعة 

رامى ٠٠ تقريبآ هى  .. بصراحة مش متأكد

سيف ٠٠ دى تالت مزرعة تجبنى عليها بعدين تطلع مش هى


لف سيف بالسيارة عندها رأى لافته مكتوب عليها مزرعة مراد الجبرى و هنا تأكد انها هى


رامى ٠٠ اهى مكتوب مزرعة مراد الجبرى 


سيف ٠٠ شوفتها . انت هتفضل فى العربية ياريت متحاولش تهرب لان عارف انى هجيبك لو روحت فين


رامى ٠٠  واللهى ما هتحرك من مكانى


هنا حط الكلبشات واحده فى ايده و الثانيه فى عجلة قيادة السيارة 

ثم خرج من السيارة و غلق الباب 

دخل سيف المزرعة من على السور و ظل ينتقل من هنا الى هناك دون أن يراه احد ...الى ان وصل  لباب فيلا 

لكن لم يستطيع أن يدخل من الباب . لأن يوجد بعض الرجال يحملون سلاح منتشرين أمام الباب ليحرسون المكان

ما كان أمام سيف غير أن يبحث عن مكان آخر ليدخل به الفيلا غير الباب  

بالفعل لقد عثر على المكان

بقلم أروى عادل 


¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


فى الغرفة التى بها إيلا

-----------------------------


كانت إيلا تجلس على الأرض مرعوبه من ما سيحدث عندما فتح شريف الباب الغرفة أتنفضت إيلا من مكانها  هنا قال شريف بصوت قوي


شريف ٠٠ خايفه مش كده


حاولت إيلا تسيطر على خوفها لتبدو قويه أمامه 

و قالت بصوت صارم


إيلا ٠٠ انت عارف انى مابخافش 

شريف ٠٠ بس انتى لازم تخافى 


ثم أغلق الباب بالمفتاح بدء يقترب منها و هى تبتعد وتقول بقلم أروى عادل 


إيلا ٠٠ قفلت الباب ليه . افتح الباب ..  بقولك افتح الباب.اوعى تفتكر أنى هخاف من إللى انت بتعملو ده


شريف ٠٠ لو تعرفى أنا حلمت أد ايه باللحظه دى 


إيلا ٠٠ أنت انسان مريض شهواتك إللى بتتحكم فيكم  


شريف ٠٠ أه انا مريض . بس مريض بيكى . 

و انتى علاجى . ده الوقت المناسب إللى المفروض اخد فيه علاجى


هنا هجم شريف على إيلا  .

صرخت إيلا هى بتحاول تهرب من شريف

لكن حوطها شريف فى احد أركان الغرفة 

و حاول يقبلها بقوة .. لكن غرزت إيلا  أظافرها فى وجه شريف 

كانت صوت تصرخ إيلا  قوى و مدوى .. لدرجة ان شريف لم يسمع صوت تكسير الباب

و فجأه شعر  شريف بألم فى وجهه نتيجة لكمة قويه على وجه 

ركضت إيلا  و أختبئت فى حضن سيف ..وهنا قال برعب وغضب


سيف ٠٠ أنتى كويسه عملك حاجة


هزت إيلا رأسها بالنفى و هى تبكى


أتصدم شريف عندما سمع صوت سيف لذلك  رفع عينه و رأه  سيف أمامه  


شريف ٠٠ مش ممكن.. مستحيل ..انت جيت هنا ازاى 

مين قال عن 


قبل أن ينهى عبارته لكمه سيف مره أخره 

هنا صرخ شريف على رجالته  

فجاءوا مسرعين بدء قتال بين سيف و رجالة شريف 

سرعة سيف فى القتال و قدراته البدانيه و تدريباته العسكريه جعلته يتفوق على رجالة شريف

هنا  وجه أحد الرجال السلاح على رأس إيلا و قال


رجل ٠٠ لو اتحركت من مكانك هقتلها


اخرج سيف  مسدسه لكن أمسك يده احد رجال شريف وقال 


الرجل ٠٠ ارمى المسدس احسن ما اقتلها


هنا ترك المسدس يقع من يده على الارض  

هنا قال شريف بقلم أروى عادل 


شريف ٠٠ امسكوا بسرعة اوعى يفلت منكم


كان صعب الإمساك بسيف لكن هو من  سمح لهم بالامساك به خوفآ على إيلا

بالفعل حوطوا الرجال سيف .و حكموا قضيتهم على ذراعان سيف و هنا قال شريف


كانت إيلا تقف مرعوبه و خائفه ليس من السلاح الموجه على رأسها . بل خائفه على سيف

أما سيف كان فى حالة هيجان و غضب عارم  وهو بين يد رجال شريف 

هنا قال شريف بسخرية 


شريف ٠٠ تعرف ان الايام دى مالهاش أمان ..تبقى يوم ليك و يوم عليك  . 


ثم وجه لكمة لسيف و هو يكمل عبارته و يقول


شريف ٠٠ انت دلوقتى إللى تحت ايدى فاكر كام مره مديت ايدك عليا  . يوم لما جيت اخطوب إيلا . و يوم ما شوفتنى عندكم فى الفيلا    


ثم لكمه لثانى مره    

هنا ضحك سيف  وقال


سيف ٠٠ نسيت اليوم إللى كنت فى العوامة .

بقلم أروى عادل 


نظره شريف له بأستغراب هو كان يظن أن إيلا و مايا و ملك هم  من فعلوا بيه ذلك

هنا قال سيف 


سيف ٠٠ من غير ما تستغرب .. ايوه انا إللى ضربتك فى العوامة


هنا رفع شريف يده ليصفع سيف. لكن إيلا دفعت الرجل الذي  كان موجه سلاحه على رأسها .. و وقفت أمام سيف لذلك الصفعة جاءت على وجه إيلا الذى سقطت على الأرض من قوة الصفعة

هنا جن جنون سيف و الغضب جعله مثل الثور الهائج و قامة بركل شريف بقدمه

و ضرب الرجل الذى على يمينه برأسه 

ثم كوره قبضت يده و ضربه بها الرجل إللى على اليسار . 

و بحركه سريعه اتشقلب سيف و اخد المسدسه من على الأرض  و أطلق النار  على أحد الرجال فى ذراعه 

و آخر فى قدمه 

هنا قامة شريف بأطلاق النار على سيف بشكل عشوائيه

لذلك أمسك سيف يد إيلا و خرج بها مسرعآ من الغرفة 

و أخذه ركن خلف حائط  يختبئ به

حصل تبادل لأطلاق  النار بين سيف و شريف

و رجالته

كانت إيلا تجلس على الأرض بجوار سيف وهى  تضع يديها على أذنيها و تغلق عينيها

هنا قال سيف


سيف٠٠ إيلا.. إيلا.. إيلا 


هنا رفع يديها من على أذنيها وقال


سيف٠٠ إيلا أسمعى اوعى تتحركى من هنا لحد ما أرجعلك


هنا مسكته إيلا من قميصه وقالت بخوف


إيلا ٠٠سيف  رايح فين و سايبنى لوحدى

سيف ٠٠ إيلا افهمينى انا لازم أوصل لأى مسدس لأن المسدس إللى معايا مافهوش غير رصاصه واحدة  


إيلا ٠٠ خلاص خدنى معاك 

سيف ٠٠ اخدك معايا فين هو انا رايح اتفسح 

إيلا ٠٠ انت بتزعقلى ليه دلوقتى 


هنا صرخت إيلا عندما جاءت رصاصه فى الحائط بالقرب من سيف  ....لذلك قال سيف


سيف ٠٠ ممكن بقى اروح ولا استنا نموت سوا هنا


قالت إيلا هى مازالت مسكه قميص سيف بقوة بقلم أروى عادل 


إيلا ٠٠ خلاص روح 

سيف٠٠ طيب سبينى 

إيلا ٠٠ لاء 

سيف ٠٠ إيلا انا عارف انك خايفه . بس..


قطع عبارتها عندما سمع صوت سرينة الشرطه

و ماهى دقائق قليل و كان رجال الشرطة قبضين على جميع رجالة شريف 

بينما فرا شريف هاربآ الى دخل أحدى الغرف .. أراده ان يقفز من نافذة الغرف ليهرب

لكن سيف أمسكه  قبل أن يقفز و صفعة على وجهه بقوه وهو يقول


سيف ٠٠ ده عشان ايدك اترفعت على إيلا 


ثم لكمه للمره ثاتيآ و قال


سيف ٠٠ ده عشان اتجرئت و خطفت مرات سيف ابواليزيد


ثم لكمة للمره الثالثه وقال 


سيف٠٠ ده عشان كل دمعه نزلت من عين إيلا بسببك


ثم لكمه للمره الرابعه وقال


سيف ٠٠ ده عشان الايام إللى عشتها وهى خايفه بسببك


ثم لكمة للمره الخامسه وقال


سيف ٠٠  ده عشان حاولت تلمسها 


عندما كاد لكمة للمره السادسه سقط شريف على الأرض وجهه كله ملطخ بالدماء 

هنا ركله سيف بقوة فى وجهه . كسر له بعض  من أسنانه الامامية 

هنا قام شريف و دفع سيف  بعيد عنه  

وهنا انهال عليه سيف بالضرب المبرح

وهنا حاول جاسر بعد رجال الشرطة التدخل لبعدو سيف عن شريف .. لكنهم فشلوا . كان الغضب هو من يتحكم فى سيف 

هنا تدخلت إيلا تصرخ على سيف لكى يتوقف 

لكن سيف دفعها بقوة لكى تبتعد عنه . فسقطت على الأرض  وهى تصرخ


هنا صرخ جاسر فى سيف وقال 

بقلم أروى عادل 


جاسر٠٠ سيف  انت اتجنيت


هنا نظر سيف على إيلا و هى على الأرض متألمه فترك شريف و ذهب اليها .. 

وقال وهو يرفعها من على الارض


سيف ٠٠ إيلا  انا مش عارف عملت كده أزاى ..  انتى كويسه . حصلك حاجة


إيلا ٠٠ اه ه ه. أيدى وجعنى وقعت عليها 

سيف٠٠ انتى ايه بس اللى خلاكى تقفى قدامى و آنا متعصب


إيلا ٠٠ يعنى اسيبك تموته و تروح فى داهيه بسببو

سيف ٠٠ ده يستاهل الموت  . انا لو بأيدى كنت اقتلو الف مره 


هنا أخذوا رجال الشرطه شريف الذى كان مثل الجثة

الملطخه بالدماء نتيجة ضرب سيف له  


ثم قامة أيضآ بالقبض على شهندة 


هنا قالت إيلا لشهنده


إيلا ٠٠ انا متشكرة على أنتى عملتى معايا  ساعدتينى و انتى متعرفنيش ... و فقدتى طفل عشان حاولتى تنقذينى من اخوكى .. 


شهنده ٠٠ أنا اتعرضت للخيانه و الاغتصاب.. و عارفه أد ايه ده صعب و مؤلم . عشان كده ماكنتش أقدر اشوف ده بيحصل لأى بنت قدامى و اسكت  .. 


قالت جملتها ثم اخذوها إلى سيارة الشرطة


هنا قامة سيف بالاتصال بهم فى الفيلا و قال لهم أن إيلا أصبحت معاه


¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎


اليوم التالى فى النيابة 

استكمال التحقيق

-----------------------


دخلت إيلا و قالت كل ما حدث معاها . وكيف تم اختطفها.  ماذا فعلت شهنده معاها لعله يكون شفيع لها فى تخفيف عقابها 

هنا قال سيف  بقلم أروى عادل 


سيف ٠٠ أمضى على أقوالك 


إيلا ٠٠ أنتم هتعملوا ايه فى شهنده هتشنقوها 

سيف ٠٠ نشنقها ايه بس .. احنا جهت تحقيق  وبس انما إصدار  الأحكام أختصاص المحكمه


إيلا ٠٠ يعنى هيتحكم عليها

سيف ٠٠ اكيد دى قتلت بنى أدم

إيلا ٠٠ بس هى ساعدتنى .. ممكن تساعدها

يا سيف

سيف ٠٠ سيف ايه بس احنا فى تحقيق على فاكره

إيلا ٠٠ سورى يا سيف بيه . يا سيف باشا هتساعدها بقى


ابتسم سيف وقال


سيف٠٠  هحاول بس فى حدود القانون تمام 

إيلا ٠٠ تمام  انا اروح دلوقتى 

سيف ٠٠ جاسر هياخدك تستنينى فى مكتبه

لحد ما يخلص التحقيق 

إيلا ٠٠ حاضر


خرجت إيلا و دخلت شهندة 

بعد ما سألها الاسئله التقليديه

قال سيف


سيف ٠٠ أنتى متهمه بقتل معاذ  .. 


قبل أن يكمل سيف جملته قالت

بقلم أروى عادل 


شهنده ٠٠ ايوه انا قتلتو 

سيف ٠٠ يعنى انتى معترفه 

شهنده ٠٠ أه معترفه . انى قتلتو بعد ما ضحك عليه و خد منى شرفى كان عايز يهرب من عملتو


سيف ٠٠ قولى على حصل بالظبط


شهنده ٠٠ أنا أعرف معاذ من زمان بحكم انه صاحب شريف . بس من كام سنة بدء يتقرب منى .تقريبآ. كان بيظهر قدامى فى كل مكان أروح فيه 

بكلامه الحلو و اهتمامه الزايد ليا  حنيته عليا كل ده خلانى اتعلق بيه . حبيتو أوى . وفى يوم كنا سهرنين مع بعض . معاذ خلانى اشرب ويسكى . و بعدها ماحستش بنفسى غير و آنا فى العوامة مع معاذ على نفس السرير .. ضاع منى شرفى يومها   .. ساعتها معاذ حلفلى انه كان سكران مايعرفش ده حصل ازاى .. وانه بيحبنى و هيتجوزنى ٠٠ 

و بعد كده اتكررت القاءات بينا على أمل انه

يتجوزنى ..فجأه حسيت انه بيتهرب منى ...

  لحاد معرفت انى حامل يومها اتصلت عليه قولتوا انا واقفه قدام العوامة أما يجى يقابلنى أو اروح اقول لشريف على كل حاجة

و فعلآ اتقابلنا.. و دخلنا العوامة .أول ما قولتلوا انا


( فلاش باك )


معاذ ٠٠ فى ايه ما تهدى شويه 

شهنده ٠٠ معاذ احنا لازم نتجوز 

معاذ ٠٠ رجعنا للموضوع ده تانى قولتلك بابا مش موافق

شهنده ٠٠ معاذ انا حامل 

معاذ ٠٠ نعم ياختى حامل من مين

شهنده ٠٠ أنا هتستعبط انت عارف انه منك انت

معاذ ٠٠ و آنا المفروض أصدقك مش كده

شهنده ٠٠ معاذ ايه الطريقه إللى بتتكلم معايا بيها دى

معاذ ٠٠ أسمعى انا مش أهبل عشان اصدق ان حامل منى

شهنده ٠٠ أنا مش مصدقه ودانى  انت بتقولى انا كده. معاذ فوق انا شهنده 

معاذ ٠٠عارف انتى مين عشان كده  بقولك ارمى بلاكى على حد غيرى

شهنده ٠٠ أخرس يا كلب .إللى فى بطنى  ده منك . انت فاكرنى لقمه ساهله. لا فوق انا شهنده الجبرى .مش بالسهل يضحك عليا. وانت هتتجوزنى برضاك  او غصب عنك انتى فاهم

معاذ ٠٠ طيب اسمعى بقى انا مش بتاع جواز

و إللى فى بطنك ده بلى واشربى ميته

شهنده ٠٠  أنا هقول لشريف.شوف شريف هيعمل فيك ايه

معاذ ٠٠ مش هتلحقى انا مسافر النهارده.. خلاص أنا مهاجر بره مصر 

شهنده ٠٠ انت عامل حسابك على كل حاجة 

و مظبط نفسك . بس أقسم بالله ما هسيبك لو لزم الأمر هقتلك يا معاذ

معاذ ٠٠ يوووو بقى ما تقرفنيش. اوعى تنسى ان ليكى فيديوهات معايا .. كل مره كنا فيها مع بعض انا عاملك فيديو بيها  


هنا مسكته من قميصه  و قالت


شهنده ٠٠ أنا هوديك فى داهيه 


ثم طلعت تليفونها من شنطتها و قالت


شهنده ٠٠ أنا هتصل على شريف و هقولو.....


قطع عبارتها معاذ وقال بقلم أروى عادل 


شريف ٠٠ اتصلى.و من غير ما تحكيلو الحكايه كلها  قوليلو بس معاذ عمل معايا زى ما انت عملت مع بنت عمو و هو هيفهم لوحده ..

و قوليلو كما تدين تدان  


بصدمه قالت 


شهنده ٠٠ يعنى انت ماكنتش بتحبنى .. يعنى انت من الأول و انت مخطط تعمل معايا كده ..يعنى انا كنت مجرد تخليص حق


معاذ ٠٠ شاطره .هو كده مجرد تخليص حق

أخوكى كان لازم يدفع تمن عمايله و تمن كل بنت هتك عرضها .كان لازم يدوق طعم الفضيحه إلى حرق بنات كتير


هنا نظرت شهنده الى سكين التى  كانت بجوار طبق الفاكهة ..ثم  مسكت السكين قالت بصوت متألم وهى تشعر بالضياع القهر و الخيانه


شهنده ٠٠ انا هقتلك يا معاذ قبل ما تفضحنى


هنا قال معاذ بسخريه اغضبت شهنده


معاذ ٠٠ ارمى السكينه احسن تجرحك وانتى من أد جرح تانى 


هنا هجمت عليه شهنده لكنه دفعها على الأرض بقوة  ثم تركها على الأرض .. واستعد ليخرج من العوامة

هنا مسكت شهنده السكينه ركضت خلفه و قبل أن يخرج من باب العوامة. صرخت شهنده عليه لف لينظر لها هنا طعنته شهنده بالسكينه  .

سقط معاذ على الأرض.  و قبل أن تستوعب شهنده ما حدث سمعت صوت صراخ إيلا  نظرت شهنده لها ثم رمت السكينة و ركضت بسرعة خارج العوامة


( العوده من الفلاش باك )


شهنده ٠٠ هو ده كل إللى حصل  .. بعدها شريف عرف من الكاميرات انى انا إللى قتلت معاذ .ساعتها جه و وجهنى و قالى انى لازم اسافر لندن . بس انا كنت تعبانه و الدكتور قالى انى ماينفعش اركب طيارة و آنا فى الحاله دى لازم انام على ظهرى طول فترة الحمل  . ساعتها شريف أخترع موضوع سفرى....و أقنع الكل انى سافرت حتى بابا

و ماما و شذى عارفين انى سافرت لندن


سيف ٠٠  أنتى قولتى انك طعنتى معاذ بالسكين طعنه واحده


شهنده ٠٠ أه صح

سيف ٠٠ متأكده افتكرى كويس  

شهنده  ٠٠ ايوه متاكده . يعنى انا اعترفت انى قتلت معاذ ليه كدب فى حاجة زى كده


سيف ٠٠ طيب افتكرى كويس انتى ضربتى بالسكين فين بالظبط


شهنده ٠٠ مش عارفه

سيف ٠٠ أسمعى انا عايز اساعدك عشان إللى عملتى مع إيلا . لازم تفتكرى كويس انتى طعنتى فين بالظبط


فكرت ثوانى وقالت و هى بتشاور على بطنها بقلم أروى عادل 


شهنده ٠٠ هنا فى بطنه 


سيف ٠٠ بس تقرير الطب الشرعى بيقول ان معاذ اتعرض لطعنتين. واحده فى البطن . والثانيه فى القلب وهى دى إللى أدت الى وفاته


شهنده ٠٠ أنا مش فاهمه حاجة . بس انا والله ضربته مره واحده بس 


سيف ٠٠  تمام انا تقريبآ فهمت إللى حصل أمضى على أقوالك . 


ثم امر يحبسها ٤ ايام على ذمة التحقيق ثم امر انهم يجيبو رامى.. بالفعل جاء رامى 


سيف ٠٠ أقعد يا رامى 

رامى ٠٠ يا سيف باشا انا قولت كل حاجة انا....


قطع سيف عبارته وقال


سيف ٠٠متاكد انك قولتلى على كل حاجة


رامى بأرتباك قال


رامى ٠٠ أه متأكد


سيف ٠٠ انت بتنسا كتير .. يعنى انت نسيت تقولى ان شريف طعن معاذ بالسكينه تانى بعد شهنده


رامى ٠٠ أنت عرفت ازاى  .. قصدى من قالك قصدى..


قطع سيف عبارته وقال


سيف ٠٠ اهدى بس على نفسك . و اشرب ميه 


بعد ما شرب رامى كوب الماء بالكامل قال سيف بقلم أروى عادل 


سيف ٠٠ أيه بقى هتتكلم لوحدك .ولا أخليك تتكلم بطريقتى


خافض رأسه  وقال


رامى ٠٠ هتكلم .. بعد ما شريف فوقنى فى العوامة 

و قالى ان معاذ اتقتل .. خدنى شريف للأوضة إللى فيها تسجيل الكاميرات. بعد ما شريف شاف التسجيل و سمع كلام معاذ و شهنده ساعتها أتصدم 

وكان عامل زى المجنون . خرج  لمعاذ إللى مان مرمى على الأرض   و فضل يضرب فيها ساعتها. لقينا معاذ فتح عينه هنا شريف مسك السكينه من على الأرض و ضربه بيها . ده كل إللى حصل .


سيف ٠٠ و انت واقف تتفرج

رامى ٠٠ لاء والله حاولت امنعوا بس مقدرتش. كمان كل ده حصل بسرعة فى اقل من دقيقه . حتى مالحقتش افكر 


سيف ٠٠ تسجيل الكامل للكاميرات فين 

رامى ٠٠ على لاب توب شريف فى فيلا المريوطيه 

سيف ٠٠ أمضى على أقوالك.  رجعوا الحجز تانى


ذهب جاسر للفيلا ليحضر الاب توب


هنا دخل شريف و كان مثل الذى ضربته شاحنه

أثر ضرب سيف له و معاه المحامى 


المحامى ٠٠ احب اطلع على المحضر و اقوال الشهود 

سيف ٠٠ و ماله..خلى الأستاذ يشوف المحضر يا بنى

بقلم أروى عادل 


أتصدم المحامى بعد ما اطلع على المحضر و نظره لشريف الذى كان عينه متورمه . هنا قال سيف


قال سيف بسخريه


سيف ٠٠ ممكن تخلى شريف بيه يشوف المحضر هو كمان . بس هيشوف ازاى و هو بالمنظر ده . هو ايه إللى عمل فيه كده .. أكيد حاول يمد أيده على حاجة مش بتعته


شريف ٠٠ أنت فاكر الموضوع  إنتهى  هنا لاء انا مش هسيبك يا سيف فاهم مش هسيبك 


ضحك سيف بصوت عالى وقال


سيف ٠٠ تمام نتقابل بعد عشرين سنه بعد ماتخرج من السجن . ده لو ماخدتش  اعدام 


محامى ٠٠ أنا اعترض ده تهديد ..


قطع سيف عبارة المحامى و قال


سيف ٠٠ احنا مش فى محكمه هنا عشان تعترض. فى المحكمه ابقى اعترض براحتك


شريف ٠٠ أنا هخرج منها و هتشوف

سيف ٠٠ عجبنى اصرارك.  بس للأسف ده مجرد كلام انت إنتهيت.. لأنك لعبت مع الشخص الغلط 


المحامى ٠٠ أنا شايف انك حضرتك بتخلط بين الأمور الشخصية و  التحقيق رسمى


سيف ٠٠ حقك شوف زى ما انت عايزه ..

شريف يوسف الجبرى . انت متهم بقتل معاذ عزت عبد ربه . 


شريف ٠٠ محصلش 

سيف ٠٠ رامى أعترف انك انت إللى طعنته بعد ما شوفت التسجيلات

شريف ٠٠ هو كان مضروب بالسكينه قبل ماوصل للعوامة 

سيف ٠٠ صح شهنده طعنته طعنه واحده و انت طعنته الطعنه  التانيه


ارتباك شريف و قال بقلم أروى عادل 


شريف ٠٠ محصلش 


هنا جاء جاسر معاه الاب توب لذلك قال سيف 


سيف ٠٠افتح الاب توب  بتاعك

شريف ٠٠ مش فاكر الرقم السرى 

سيف ٠٠ بسيطه  .. جاسر  نادى على إيلا.


هنا بدء شريف بتوتر و يعرق بغزاره  

هنا دخلت إيلا 


سيف ٠٠ إيلا تعالى افتحى الاب توب ده


فى اقل من خمس دقائق كان الاب توب انفتح 

و جميع من فى الغرفة شاهدوا فيديو تسجيل كامل


هنا أخذ سيف  نفس طويل وقال


سيف ٠٠ أخيرآ خلصت من القضيه دى


أكتب عندك أثبتت التحقيقات بدليل القطع لا يحتمل الشك  أن شريف يوسف الجبرى قامه بطعم معاذ عزت عبد ربه طعنه نافذه فى القلب أدت إللى موته.   

تحال الوراق القضيه إلى محكمة الجنايات 

  للبت فيها

كما أمرنا  بأحالة المتهمين  المحكمه الجنايات

المتهم الأول شريف يوسف الجبرى 

المتهم الثانى رامى صادق ابو العز 

المتهم الثالث شهنده يوسف الجبرى 

المتهم الرابع البواب حسين عبدربه عثمان


¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


فيلا ابو اليزيد

صباح يوم زفاف سيف و إيلا

فى غرفة إيلا


دخل سيف للغرفة إيلا وقال  لمايا 

بقلم أروى عادل 


سيف ٠٠ مايا ماما عايزاكى تحت 

مايا ٠٠ ماما مين فيهم 

سيف ٠٠ ماما صافى

مايا ٠٠ طيب يلا بينا يا إيلا نروح نشوفها عايزه ايه

سيف ٠٠ و إيلا تروح معاكى ليه هى عايزاكى انتى

مايا ٠٠ عارف يا سيف لو طلعت بتوزعنى 

سيف ٠٠ لأ طبعآ 


غادرة مايا الغرفة ثم أغلق سيف الباب


إيلا ٠٠ انت بتقفل الباب ليه


نظر سيف بخبث و هو يقترب منها و يقول


سيف ٠٠ كنت عايزه أقولك كلمتين مهمين 

إيلا ٠٠سيف انت بتبصلى كده ليه . بعدين المفروض انك متشوفنيش النهاردة 


سيف ٠٠ نعم  . مش كفايه بقالى كام يوم مش عارف اتلم عليكى .

إيلا ٠٠ عشان تشتاق ليا اكتر

سيف ٠٠ اكتر من كده يبقى انتى ناويه تجننى 

إيلا ٠٠ وحشتك 

سيف ٠٠ أوى أوى أوى

إيلا ٠٠ كلها ساعات و هتكون مع بعض على طول

سيف ٠٠ أنا حاسس انهم سنين مش ساعات

إيلا٠٠ سيبك بس من الكلام ده و قولى . ايه رايك فى مروان 

سيف ٠٠  أيشمعنا

إيلا٠٠ قولتلك انت نسيت .. عايز يخطب مايا 

سيف ٠٠ اشوف مايا الأول

إيلا ٠٠ هى موافقه مالكش دعوه انت

سيف ٠٠ يعنى اطلع منها 

إيلا ٠٠ أه اطلع منها و خليك معايا انا وبس


هنا اقتربه منها و كاد يقبلها اتفتح الباب فجأة


أياد٠٠ انتم بتعملوا ايه

سيف ٠٠ أنت مالك يا بارد 

أياد ٠٠ أنا بارد طيب واللهى لأقول لبابا 

سيف ٠٠ اتفضل روح قولوا

إيلا ٠٠ لأ لأ  استنا يا أياد يا حبيبى . على فكره انا جبتلك شكولاته إللى انت بتحبها

سيف ٠٠ إيلا ده كده هيتطلع عيل مرتشى .. امشى من هنا يلا

إياد ٠٠طيب واللهى لأنا قايل لبابا


ثم غادر إياد هنا أقترب سيف منها وقال


سيف ٠٠ هو احنا كنا بنقول ايه


هنا دخلت سعاد 


سعاد٠٠ انا اسفه بس مدام أميرة بتقولك هتتأخرى على الكوافير 


إيلا ٠٠ حاضر انا جايه


غادرة سعاد و اقتربه سيف و كاد يقبلها 

هنا دخلت مايا و قالت


مايا ٠٠ سيف انت ضحكت عليا ماما مش عايزانى


اتعصب سيف وقال بقلم أروى عادل 


سيف ٠٠. هو في ايه.. البيت كله ناوى يقيم فى الأوضة دى النهاردة 


ضحكت إيلا بخجل وهنا قالت مايا


مايا ٠٠ هو فى ايه.

سيف ٠٠ هقولك فى ايه دلوقتي 


ثم أقتربه من إيلا و قبلها من فمها قبله سريعة ثم خرج و ترك إيلا و مايا فى دهشه من ما فعلو سيف

  

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆


أقامة حفلة الزفاف فى قاعة  إحدى افخم فنادق القاهرة 


وبعد انتهاء الزفاف الذى كان عبارة حفلة أسطوري 

دخل العروسين غرفتهم فى نفس الفندق

دخل سيف للغرفة وهو يحمل إيلا

ثم قامة بقفل الباب و احكم غلقه من الداخل

هنا قالت إيلا


إيلا ٠٠ انت بتقفل الباب كده ليه

سيف ٠٠ بصراحة انا بقى عندى فوبيا من اى باب.  خايف هنا كمان القى حد داخل عليا الأوضة


هنا ضحكت إيلا و قالت 


إيلا ٠٠ ممكن ليه لاء

سيف ٠٠ استنى كده


ثم أخرج مسدس من جيبه وقال


سيف ٠٠ لو حد فكرة بس يخبط علينا انا هقتلوا

إيلا ٠٠ يا مجنون جايب مسدسه معاك لليلة دخلتنا

سيف٠٠ اه عشان عارف انك هتتعبينى و قولت أكون مستعد لأى هجوم

إيلا ٠٠ يعنى انتى عايز تخوفنى

سيف ٠٠ لو مسمعتيش اه هخوفك


هنا قالت بدلع


إيلا ٠٠ بس انتى عارف انى مابخافش 

سيف ٠٠ طيب هنشوف دلوقتى  الموضوع ده


هنا التقط شفتيها بقبله طويله تبث فيها كل الاشتياق و الحب الذى بينهم . 

هنآ فتح سحاب الفستان و عندما شعرت إيلا بيديه على ظهرها ابتعدت عنه بأحراج و قالت


إيلا ٠٠ انت بتعمل ايه على فكرة عيب كده

سيف ٠٠ أيه هو إللى عيب

إيلا ٠٠ إللى انت بتعملوا ده انت حطيت ايدك على... 


ثم تحدث وهو يخلع جاكت البهدله تم بدء يفتح أزرار قميصه


سيف ٠٠ كملى سكتى ليه حطيت ايدى فين 


هنا اقترب منها و بدء فى نزع الفستان من عليها

هنا صرخت إيلا بقلم أروى عادل 


إيلا ٠٠لا لا لا  بتعمل ايه احنا متفقناش على كده 

سيف ٠٠ هو ايه إللى متفقناش عليه . هى دى حاجة بيتفقوا عليها .. استهدى بالله كده يا بنتى الناس


إيلا ٠٠ ماليش دعوة بص انت اخرك بوس وبس .. و بوس بأدب كمان


سيف٠٠ نعم ياختى هو ايه إللى بوس وبس ..

بصى انا كنت عارف انك تتعبينى عشان كده جبت المسدس معايا 


إيلا ٠٠ بس ده اسمه اغتصاب على فكره

سيف ٠٠ آه هو اغتصاب انا مغتصب 

إيلا ٠٠ واللهى يا سيف لو قربتلى هبلغ فيك بوليس الأداب  

سيف ٠٠ أنتى هبله يابت . بقولك ايه انا عارف  انك مش هتيجى بالذوق 

هنا حملها سيف و ذهب بها إللى الفراش و بدء فى تقبيلها بدأت تستسلم له شئ فشيئ حتى اعلن عن امتلاكه له كليآ


///////////////////


هذه لست النهاية قصتنا بل هى بداية جديدة 

لحياة سيف و إيلا

الذى تحول فيه الأخ إلى عشيق ثم حبيب ثم زوج

#االنهاية

لكاتبة الروايه/ أروى عادل 

البارت الخير طويل يعتبر بارتين فى بارت واحد

تعليقات

التنقل السريع