رواية جارح القلب البارت الحادي والعشرين والثاني والعشرون والثالث وعشرون والرابع وعشرون والخامس وعشرون الأخير بقلم هاجر سلامة
رواية جارح القلب البارت الحادي والعشرين والثاني والعشرون والثالث وعشرون والرابع وعشرون والخامس وعشرون الأخير بقلم هاجر سلامة
البارت ال 21
احمد..يعني اي هربت حصل ازاي وامتا
رانيا..معرفش يعمو تقريبا حد ابعتلها حاجة علي الفون وبعدها قررت تهرب
محمد بغضب..ازاي دا يحصل دا تبقي فصيحة سلطانة كان عندها حق انا غلطان اني كنت هجوزت ابني لوحدة زيها
احمد..محمددد اوع تنسي انها بنتي مهما حصل ومهما تعمل هتفضل بنتي واكيد عملت كد لسبب معين وهنعرف
محمد..طيب والناس التحت نقولهم وفين مراد اصلا
رانيا..بصراحة هو
محمد..هو اي انطقي
رانيا..مراد طلب مني طلع بدل غزل ولم الليلة ونتجوز اكيد هتبقي مؤقتة
محمد..مش عارف اقولك اي شكرا اوي يابنتي
رانيا..العفوا ياعمو مراد اخويا بردو
احمد سبهم ونزل
محمد..طيب هطلع واجهزي نفسك هطلع اخدك ونزل
رانيا ..تمام
محمد انزل
رانيا فقلت الباب بخبيثة وقالت اخيرا كل حاجة بتمشي زي مانا عايزة مالبس الفستان لان حبيبي مسنتي وضحكت .
بعد شوية نزلت رانيا مع محمد وقعدت علي الكوشة
سلطانة خضيت ورحت لمحمد وقالت اي اللي بيحصل دا
محمد..غزل هربت هفمهك بعدين
عايشة سمعته تصدمت
((عدت ساعة))
المأذون..فين العريس احنا تأخرنا
فجأة تفتح الباب ودخل مراد
محمد راح عنده وقال اخيرا جيت متزعليش يلا علشان عروستك رانيا مسنتيك
مراد ابتسم..رانيا مين عروستي هي غزل
وطلعت غزل من وراه ولبست فستان ابيض طويل وبكم وفردت شعرها الاسود وكانت زي القمر.
احمد فرح اوي وقال في سره هي دي بنتي
رانيا بصدمة وقالت هي جيت ازاي مينفعش تيجي دلوقتي
عايشة..بتقولي حاجة
رانيا بصلتها واسكت
محمد..هي مش هربت وجبت العار
مراد..بابا لو سمحت بلاش تحكم من كلام ناس ملهاش لازمة هتعرف كل حاجة دلوقتي
محمد وسع الطريق
مراد دخل وفي ايده غزل.
مراد ..رانيا ممكن تيجي ثواني
رانيا رحت عنده فجأة غزل ضربتها بالقلم
رانيا مسكت خدها وقالت اي دا
غزل..ليه تعملي فيا كد وعايزة تخربي سعادتي
رانيا..انا متعملتش حاجة مين قالك كد اكيد مراد انتي نسيتي اعمل اي
مراد..رانيا بطلي تمثيل خلاص لعبتك تكشفت
رانيا..لعبة اي انا معرفش انت بتكلم عن اي انت طلبت مني تجوزك واقفت
مراد..انا قولك في اي وعينه رحت ناحية الباب دخل عمر .
رانيا تصدمت وقالت أتمني متكونش عملتها ياعمر
مراد..تكلم وقول الكلام اللي قولته من شوية
عمر بخوف واندم..بصراحة انا ورانيا خطتنا نخطف غزل علشان نتصور انا وهي أوضاع مش كويسة علشان لما تشوفها تعرف انها حقيقي خلنتي اعمل حاجة لانها كانت بتحب مراد وبتغير من غزل اي السبب مش عارفة لكن هي حاولت كتير تقتل غزل وكمان هي اللي كانت ورا خطفها قبل كد يعني دي تاني مرة تعملها
رانيا..كدب انا متعملش كد
عمر..انا معايا دليل لاني كنت عارف انك تعملي زي دلوقتي وهو مع مراد
رانيا بصت لمراد بخوف ونزلت علي رجله وقالت انا اسفة بس حبيتك مكنتش قاردة تسمحل انك بتحبها اوي كد انا المفروض انك تحبني
جميلة..قليلة الرباية
رانيا بصلتها وقالت بنتك المريضة النفسية هي كانت مشاركة في لعبة دي يعني هي كنان قليلة الرباية
جميلة بصدمة..إنتي بتقولي اي ياست انتي
مراد.. الاسف كلامها صح ياخالتو بنتك خطتت مع ناس نسيتي انها ابعت بلطجية يضربوا غزل
جميلة وقعت من الصدمة
سلطانة جريت عليها
غزل مسكت رانيا من خدها وقالت علفكرا كان ممكن حسبك وخليكي زي الكلبة في السجن بس لا مش هشغل بالي بيكي دلوقتي لانه فرحي بعدي من قدامنا
رانيا شافت سك.نية جريت خدتها وقالت لو جوزتها هتق.تل نفسي وهقول انكو قت.لوني
غزل..إنتي بجد غبية اوي وزقتها بعيد
عايشة مسكت السكنية وحدفتها بعيد وخدت رانيا طلعتها برا وقالت كنت عارفة انع وراكي حاجة واخيرا عرفنا وغزل شافت الحقيقي اياكي اشوفك في حته وكد وكد انتي مطردوة يلا ياحلوة بسلامة .
عمر طلع بسكات .
((فلاش باك))
غزل وهي طلعة من الفيلا وقعت رفعت النقاب شافتها عايشة
عايشة بصدمة..عايشة انتي بتعملي اي ولبسة كد ليه
غزل..انا بهرب مراد طلع بيضحك علياا
عمر..لا مش بيضحك عليكي ياغزل
غزل..عمر انت اي اللي جابك هنا
عمر..أنا كانك هتهربي
غزل..مش عارفة
عمر..حكلها انا اسف بجد انا ندمان وبعد تفكير كنت جاي اوضتك قولك بلاش تصدقي حد وهقولك الحقيقي بس كويسة لحقتك
غزل..ازاي تعمل فيا كد انو ورانيا طيب نانسي ماشي هعديها لكن رانيا صحبت عمري وانت ياعمر ليه كد
عمر..انا اسف بجد سامحيني
غزل..انا عايزة اكلم مراد
عمر..خدي تلفوني كلميه
غزل خدت تلفون ورنت
غزل..الو مراد انا غزل
مراد..نعم
غزل..هفهمك كل حاجة بعدين بس قولك كل حاجة شوفتها وعرفتها كدب عايزك تيجي في الشارع الورا الفيلا بسرعة
مراد..تمام وافقل وراح عندها
مراد..ازاي ياعمر تعمل كد
عمر..أنت عرف اني حبيتها ورغم كد مكنتش مهتم ليا خالص
غزل..عمر لزم حدودك كويس
مراد..بقولك اي انت هتخش معانا وبتقول كل اللي قولته من شوية جوا وقدام الناس كلها وقدام رانيا بذات
غزل..ايوا
((الواقع))
محمد..خلاص ياجماعة نرجع نكمل اكمل ياشيخنا يلا
المأذون..اللهم بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما ف خيرر
مراد ابتسم براحة وبص لغزل بحب وقال اخيرا بقيتي مراتي
غزل..وانت بقيت جوزي بس زعلانة منك علفكرا معقول كنت هتجوز رانيا
مراد غمزلها وقال صلحك بعدين
غزل بضحك..حبيبي احنا تجوزنا بس لسه فاضل الفرح
مراد..بس هنعيش مع بعض زي اي زوجين ونقول لباباكي اكيد والفرح ممكن نعمله الأسبوع الجاي
غزل..لا ياحبيبي نخليها بعد الفرخ احسن
مراد ..خلاص خلاص عرف انك عنيدة خدتي حضن بس كد الاول .
.انتو بتعملوا اي مينفعش تنجوزا لاااا
جميلة..نانسي انتي مين عامل فيكي كد
نانسي بهوس..مراد انت ليااا لو مش ليا مش هتبقي لحد هق.تلك فيها يامراد هق.تلك
محمد..ياريت ياجميلة تربي بنتك وطلعيها فوق كفاية فضايح لحد كده.
سلطانة وجميلة مسكوها وطلعوها الاوضة .
احمد..الف مبروك ياولاد
غزل..رغم اني زعلانة منك يابابا بس ماشي الله بيارك فيك عقبالك ياحبيبي
احمد ضحك..بس يابت يابكاشة
((اليوم اعدا بسعادة علي الكل))
___________________________________________
((يوم جديد))
غزل دخلت المستشفى وهي مسبوطة
اجي مراد من وراها وقال صباح الخير يامراتي حبيتي
غزل بضحك..بلاش الكلمة دي لسه مش متعودة عليها وبعدين بلاش تقولها قدام الناس
مراد..انا مالي بالناس وقال بصوت عالي اسمع المستشفى كلها انا بحبكككككك يامراااااتي
غزل بكسوف..يخريبتك واطي صوتك
الناس فجأة بقيت تبارلهم
((واحدهم كان شايف كل حاجة ودا بيقي سميحة))
___________________________________________
احمد كان امشي بالعريبة واقف ينزل يجيب حاجة من سوبر ماركت.
رجع تخض لاقي سميحة ركبت وراه.
احمد..إنتي ازاي دخلتي هنا واي اللي جابك اصلا
سميحة..انا مش هطول ف الكلام انت تكتب ليا النسبة بتاعك من المستشفى والا هقول السر اللي كنت مخبياه للصحافه وانت عرف اللي هيحصل هتطلع قاتل في نطر بنتك
احمد ببرود..اعملي اللي انتي عايزاه طلعي برا غربيتي يلا ونزل وفتح الباب وطلعها وقال بتهديد لو شوفتك قريبة من بنتي او مني همو.تك وانتي عارفة اني هعملها
سميحة ضحكت بغل..مانت مم الاصل قاتل بس هوريك ياأحمد ومشيت
نهاية البارت ال21 من رواية جارح القلب الكاتبة هاجر سلامة
البارت 22
سميحة..انتي غيبة ازاي تعملي حاجة من غير متقوليلي انتي فاكرة لما تقولي كد لمراد هيصدقك حته لو صدقك مستحيل تشيلي حبه لغزل من قلبه وكمان نانسي كد كد كانت هتقول كل حاجة
رانيا ببكاء..ماما انا قولتلك علشان تطبطي عليا انا مضايقة لازم انتقم منهم ياامي ساعدني مينفعش مراد يعيش معاها مينفعش مراد من حقي انا
سميحة باستغراب..أنتي الدرجة دي بتحبيه اشمعنى اهو
رانيا بحقد..لانه عنده كل حاجة ومشهور وكمان بيتعامل معايا حلو مش عايزة اعيش اللي اعيشته انتي
سميحة بصتلها بحزن وسكتت
رانيا حضنت امها وقالت انا اسفة بس خايفة اعيش باقي من عمري وحيدة
سميحة بحقد..بس عايزة انتقم من احمد اصلان الاول تعرفي حد من الصحافة
رانيا..اها واحدة صحبتي مشهورة ليه
سميحة بخبث..عايزكي تنشري الخبر دا
رانيا..ماشي
_________________________________________
((في المستشفى))
عايشة دخلت عند غزل وبتقول بفرح الف مبروك ياعروسة مع انه غريبة تيجي الشغل انهاردة كان من المفروض تخرجي مع خطبيك اقصد جوزك بقي
غزل بضحك..انتي عارفة اني معرفش في الحاجات دي وطول عمري م حبيت حد
عايشة بضحك..عارفة لما بشوفك بتحبي كد بحسك غريبة عليا والله
غزل ضحكت
عايشة..المهم عملتي اي مع رانيا وعمر
غزل..مش عارفة
عايشة..انا بقولك اعملي محضر دي أقل حاجة وكمان نانسي دي معاهم
غزل..مراد كان عايز يعمل كد بس مينفعش لازم نفكر اكتر
عايشة..نفكر اي انتي بسببهم كنت هتخربي حياتك بسبب كذبة وبعدين انتي غلطانة ازاي لما حد يقولك حاجة تصدقي علطول
غزل..اعمل اي نانسي دا جبت تسجيل بصوت مراد وابوه تصدمت وخافت تجوزته وهو بيضحك علياا
عايشة..بردو مكناش ينفع كان علي الاقل تسنتي مراد يجيلك وبقي تكلمي معاه واشوفي وجهه نطرة بعد كد بلاش تحكمي علي حد لازم تسمعي الاول
غزل..عندك حق فعلا ازاي عملت كد بس مراد مكناش واثق فيا
عايشة..بصي بالعقل كد مراد ليه حق بصراحة الصور باينة انها حقيقية اي راجل مكانه هيعمل كد بس لو مكنتش هربتي كان اكلمك واسمع منك الاول
غزل..كان هيتجوز رانيا
عايشة..مفيش غيرها قدامه وكمان اللي عملتيه دي فصيحة ممكن تشوه سمعته انتي متفكريش في كد كمان
غزل..طيب هعمل اي خلاص عدا والحمدالله محصلش حاجة وتجوزنا اخيرا
عايشة حضنتها وقالت اخيرا ياقلبي
دخل مراد فجأة وقال اي دا طيب معلش يااستاذ عايشة عايز مراتي
عايشة زقت غزل بصراحة وقالت خدها اهي
غزل ضربتها علي دماغها وقالت غيبة
عايشة ضحكت وطلعت .
مراد قرب من غزل وقال مراتي بتعمل اي
غزل بضحك..بتشغل عندنا عملية مهمة انهاردة هنعملها أسوأ
مراد بضحك..فاكرة اول ايام بينا كنت بتعامل معاكي ازاي كنتي غيظني بس كنتي عجبني انك قوية
غزل بضحك..ايوا متعودة اني عيظك علطول
مراد ضحك..بس قلبي دا حبك هعمل اي
غزل ضحكت وقالت اومال انا اي حد ولا اي
مراد قرب باسها وقال لا انتي غزل الرفاعي مرات مراد الرفاعي
غزل ضحكت بحب وحضنته.
________________________________________
((اخر النهار))
غزل بتلم حاجتها تمشي جيتلها مسدج فتحتها الفون لقيت رقم غريب ابعتلها(( لو فاكره انه هربت مني بعد اللي انتي عملتيه تكوني غلطانه لاني انا مش هسيبك غير لما تتدمري على الاخر وحطت ايمو ضحك))
غزل عملت بلوك وريحت دماغها.
مراد دخل عندها وقال حبيتي يلا نمشي
غزل ..يلا
طلعوا سوا
((واحدهم كان بيرقبهم ودي تبقي نانسي ))
________________________________________
في بيت مراد.
محمد..مراد عايزين نعمل الفرح اي رايك
مراد..طيب نخليه الشهر الجاي
محمد..انا هسافر اخر الشهر دا خليها الأسبوع الجاي احسن
مراد..طيب اشوف غزل وقول لحضرتك
محمد..ماشي وطلع
مراد دور علي امه مش لاقيها طلع اوضتها لاقيها بتقرا المصحف بصلته وبصت الكتب
مراد قعد جمبها وقال القمر لسه زعلان مني
سلطانة فقلت الكتاب وقالت مش زعلانة حته لو زعلانة مش بيهمك فحاجه
مراد.. ازاي بس انتي امي حبيتي مليش غيرها
سلطانة ..حبيتك هي غزل
مراد..غزل اها حبيتي
سلطانة بصلته وقطعته وقالت انا بس اللي حبيته انت حبيتها امتا علشان تقول كد افهم بس
مراد ضحك..خلاص انتي حبيتي
سلطانة..كبرت وبقيت بتاخدني علي قد عقلي
مراد..ماما بالله متزعلي انا اول مرة حب واكون مسبوطة علي الأقل خليكي جمبي في فرحي زي ماكنتي جنبي في حزني
سلطانة..بس انا مش حبها البت دي انت ديما بتقولي هتجوز البنت اللي انتي بتحيبها وعلي وزقك
مراد..ونانسي اللي حبيتيها
سلطانة اسكت
مراد..ماما انتي مشكلتك اني ديما بسمع كلامك وبنفذ اومرك لكن المرادي عملت حاجة بمزاجي ودا اللي مضايقك
سلطانة بتوتر..لا مش كدا
مراد..خلاص ياماما حصل خير انا رايح اوضتي وطلع
سلطانة بغضب رميت المخدة .
________________________________________
مراد دخل اوضته وخد شارو ولبس وقعد علي سرير قررر يرن علي غزل
مراد..الو انتي نايمة
غزل.. لا لسه مسنتية بابا ليه في حاجة حصلت معاك
مراد..لا بتطمن عليكي
غزل ابتسمت..متقلقيش انا كويسة الحمدالله
مراد..اها نسيت اقولك اي رايك نعمل الفرح الاسبوع الجاي
غزل..بدري شوية
مراد..طيب وهتفرق في اي كد كد هنتجوز خلينا نتجوز
غزل..طيب ياحبيبي بس خد راي بابا الاول
مراد.. ماشي
غزل..يلا روح نام انتي شكلك تعبان
مراد..ماشي تصبحي على خير
غزل..وانت من اهله
________________________________________
((يوم جديد))
مراد انزل لاقي العيلة كلها متجمعة وشكلهم غريب
مراد..اي ياجماعة في اي
جميلة..تعال اشوف الاخبار
سلطانة..انا كنت عارفة علشان كد مكنتش مواقفة أبدا
نانسي ضحكت بخبيث
مراد..في اي وريني كد ومسك تلفون تصدم وقال ازاي اكيد في حاجة غلط وطلع يجري برى الفيلا
((في المستشفى ))
دخلت غزل لقيت الكل بيصوا عليها بقرف سمعت حد بيقول ابوها قاتل وهي بتجيب عار لجوزها مش مكسوفة وجاية هنا عادي
غزل استغربت وقالت انتي بتقولي اي ابوا ميم القاتل ومين اللي جبت العار
عايشة جيت اجري وخدت غزل ودخلت المكتب
غزل..اي اللي بيحصل برا بيتكلموا علي مين
عايشة ديتها الفون وقالت اقري
غزل مسكت الفون وقرات تصدمت وقالت لا مستحيل بابا يعمل كد وطلعت تجري
عايشة متعرفش تلحقها
غزل طلعت برا المستشفى سمعت حد بينادي عليها وده كان مراد وفجاه عربيه طيرت غزل.
مراد تصدم من المنظر.
نهاية البارت ل22 من رواية جارح القلب الكاتبة هاجر
البارت ال23.
عايشة جريت ناحية غزل وهي مصدومة
مراد واقف مصدومة
عايشة بصريخ..مراااد تعالي لحقناااا
مراد اجري وشليها وحطها ف الاوضة
عايشة..مراد الاحسن دكتور تاني يشوف حالتها
مراد بإنهيار..لا انا اللي اشوف
عايشة..بلاش انت متوتر مش هتعرف تعمل حاجة خلي دكتور يحيي يشوفها
يحيي..انا اهو بس اتفضلوا برا
عايشة..حاضر
مراد..لا مش طلع انا هفضل معاها اكمل شغلك يلا
عايشة شدت مراد بالعافية وطلعت برا
مراد..عايشة سيبني مراتي جوا بين الحياة والموت
عايشة..مراد لازم تبقي قوي علشانها وعشان ابوها لو فاقت وشافتك كد هتزعل منك
مراد مسح دموعه وقال انشاءالله هتبقي كويسة عمي أحمد عرف
عايشة..لقيت حد يكلمه زمانه جاي انت عارف غزل كانت طلعة تجري ليه
مراد..ليه
عايشة..كانت شافت الخبر وعايزة تشوف ابوها
مراد..الاخبار تذكرت انا هخلي حد يمسحها بس عرف مين اللي اعملها الاول
عايشة..ممكن يكون عمر
مراد..لا عمر كان صحبني مبعملش كد ممكن رانيا او نانسي بس خبر عمي أحمد دا غريب مين يعرفه اكيد وراه سر
عايشة..مش عارفة
أحمد انهيار..بنتي قين حصلها اي
مراد راح حضنه وقال اهدا هتبقي كويسة
أحمد.. قعد في الارض انا السبب انا السبب
عايشة..اهدا ياعمي لازم تبقي قوي عشان غزل انشاءالله هتبقي بخير
دكتور يحيي..محتاحين دم بسرعة
الممرضة..دكتور يحيي انا لقيت دم واحدة جيت واتبرعبت
دكتور..ممتاز يلا بينا ودخل الغرفة
عايشة..ثواني مين اللي اتبرع ياتري
احمد..يارب تكون اللي في بالي
مراد..مين ياعمي
احمد..مامت غزل
عايشة بصدمة..هي رجعت امتا
مراد..ممكن بردو تكون هي بس ياتري ليه متجيش تطمن عليها
احمد..مراد انت قصدك اي بصتك دي انك شكك فيا انت قلبتها صح
مراد..بصراحة اها وفقتني في الطريق قبل كد وطلبت مني تقابل بنتها مش عارفة الانك حرمها من كد
احمد بسخرية..ياتري قالتلك اي السبب
مراد..اها قالتلي
احمد بهدوء..مراد تعالي برا نتكلم وانتي خليكي هنا ياعايشة لو حصل اي حاجة رني عليا انا هكون جمبك هنا
عايشة..حاضر
مراد..معقول كل دا حصل مع غزل
احمد..شوفت سميحة عندها بنت تانية اخت غزل من الام احس انها قريبه من غزل اوي بس مش عارف هي مين اسمها شمس ممكن تكون غيرت اسمها
مراد..ممكن بردو لان مستحيل المدام سميحة تعرف كل دا لوحدها لازم يكون حد معاها وهو قريب مننا
احمد..لو تعرف الحوار دا لأني هموت من قلقي علي بنتي انا مليش غيرها
مراد..حاضر في عيني
احمد طبطب عليه
مراد..طيب ممكن سؤال ممكن تكون اللي نزلا الاخبار دي تبقي طلقتك
احمد..هو خبر اني قاتل دا اكيد سميحة لانها هددتني بيه لكن الصور دي معرفش
مراد..عمي الصور دي مع رانيا هي ورينتي الصور دي يوم الفرح علشان تفرق بيني وبين غزل
احمد..ثواني انت بتقول رانيا اللي هي صحبت غزل وممرضة هنا
مراد..ايوا ومراد كمان معاه الصور ونانسي بنت خالتي قالها باحراج
احمد بصله بصدمة ..وقال معقول يكون رانيا بنت سميحة
مراد بصدمة..لا مش معقول
احمد..لا ممكن دا حقيقي
مراد..مش شرط نانسي معاها الصور ممكن تكون هي اللي عملتها او عمر بس عمر كان ندمان ونانسي تحسبت في البيت وتلفون مش معاها بيقي رانيا لان محدش عرف عنها حاجة
احمد..مراد انا بقيت شبه متأكد انها تكون شمس نفسها عايزك تعرف الموضوع دا
مراد..ازاي انا معرفش حاجة عنها
احمد..احاول تعمل اي حاجة تاخد منها دم وعمل تحليل انت دكتور وافهم
عايشة جيت وقالت دكتور طلع وقال غزل كويسة هينقلوها أوضة عادية
احمد ومراد فرحوا اوي .
في اوضة غزل بعد ١٠ ساعات.
غزل فاقت لقيت ابوها ومراد وعايشة و محمد وسلطانه وريهام وعلي حواليها
غزل بتعت..انا فين
مراد اجري عليها وقالها خليكي نايمة انتي في المستشفى
غزل..ليه حصل اي
مراد..عملتي حادثة بسيطة انتي كويسة صح
غزل..كويسة بس حاسة بتعب شوية
احمد..الف سلامة عليكي يابنتي انا اسف
غزل..علي اي يابابا انت متعملتش حاجة
محمد وسلطانه..الف سلامة عليكي
ريهام وعلي..الف سلامة عليكي يامرات اخونا
غزل ابتسمت..الله يسلمكو شكرا اوي ليكو
سلطانة..انا همشي تقومي بسلامة انشالله وطلعت
محمد..تقومي بالسلامة يابنتي وطلع
غزل ابتسمتلهم .
ريهام..طيب هنطلع احنا كمان طالما أنك كويسة انشاءالله علي خير
غزل ابتسمت ليها
علي وريهام طلعوا .
مراد احس انه لازم يسيب غزل مع ابوها
مراد..عايشة تعالي معايا نطلع
عايشة..مش عايزة انا عايزة قعد مع غزلتي كنت هتكلم معاكي لوحدنا انتي كويسة صح
غزل بضحك..انا كويسة متقلقيش مش هموت دلوقتي
عايشة بغضب..اياكي تقولي كد تاني
مراد..عاااايشة تعالي نطلع نسيب غزل مع ابوها شوية
عايشة فهمت..اها اها فهمت خلاص ماشي هطلع بس لو غوزتي حاجة قولي عايشة بس هتلاقيني
مراد شدتها وطلع
غزل ضحكت عليهم
احمد..غزل مش هتسالي
غزل..لا مش هسال لاني عارفة ابويا كويس انا كنت جاية ليك مش عايزك تشوف الاخبار من الأصل
احمد ابتسم..انا بجد محظوظ اوي أن عندي بنت زيك
غزل ضحكت..اي خدمة
احمد ضحك عليها وقال بس هقولك علشان تبقي عارفة
زمان انتي عارفه ان انا كان عندي اخ كنت انا عندي 22 سنه وهو عنده 17 سنه كنا عايشين في فيلا ابويا كان راجل شديد قوي بس كان غني حصل في يوم حريق في البيت والفيا كلها كانت بتولع انا طلعت وكنت فاكر ان كل اللي في البيت طلع وطلعت لقيت ابويا وامي ملقيتش اخويا اخويا مات في الحريقه ساعتها الناس نتهموني ان انا سبت اخويا وطلعت طلعوا عليا اشاعه ان انا قاتل بس انا مش كده انا كنت فاكر ان هو طلع لاني انا مسمعتش حاجه ودورت لما لقيت انه مفيش حد طلعت بس لما ملقيتش اخويا حاولت ادخل تاني بص ابويا منعني اخويا مات في الحريقه امي قررت تسافرني بره علشان ابعد عن كلام الناس ودرست بره ابويا وامي راحوا العمره وهم راجعين عملوا حادثة بقيت يتيم ساعتها وطبعا اتجوزت سميحه وكانت اول حب في حياتي علشان كده حكيتلها هي اللي طلعت عني الاشاعه في الاخبار دي.
غزل بدموع..أنت تعذبت في حياتك اوي يابابا
احمد بضحك..كله بيعدي الواحد لازم يعدي بحاجات صعبه علشان يتعلم
غزل حضنت ابوها وقالت علشان كد بقول لنفسي قوية كد لمين تدري كنت شبهك
احمد..طبعا مانتي بنتي .
غزل ضحكت بحب وحصنت ابوها.
((بعد تلات تيام))
رانيا بخبث..بس غريب انك طلب تقابلني يادكتور مراد
مراد..علشان نتكلم مع بعض وكمان لاني زهقت محتاج تكلم مع حد ملاقتش غيرك لو مضايقة همشي
رانيا بسرعة مسكته وقالت بفرح بجد انت حبيت تكلم معايا انا اشمعنا رغم اللي عملته
مراد..خلاص فكك الفات مات انا عرفك كويس بردو كنتي السكرتيرة بتاعتي برود واكيد عندك اسباب علشان عملتي كد ونا عارف اي هي
رانيا..انا اللي يضمني انك مش بتضحك عليا
مراد .. هسهفت ايه لما اضحك عليكي انا بقولك اهو لو متضايقه همشي.
رانيا بسرعه.. لا لا خلاص خليك انا مصدقت ان انت طلبت تقابلني
مراد ابتسم قعدوا شوية ساكتين
مراد تكلم وقال بدات ازهق من مشاكل غزل وابوها حاسس اندمت ان انا اتجوزتها
رانيا بفرح وخباثه ..بصراحه مشاكل غزل بدات تكبر واحده ورا الثانيه وبتجيبلكم فضيحه اكثر من اللي قبلها انت من الاول مكانش ينفع تتسرح وتتجوزها انا كنت موجوده وبحبك بس انت مكنتش شايفني
مراد..النصيب بقى لو يرجع الزمن
رانيا فرحت من كلامه
مراد ..هطلبلك عصير فريش وبعد كده ناكل اي رايك
رانيا ..تمام انا موافقه
مراد طلب عصير وفجاه وهم قاعدين قلب الترابيزه بالراحه يخلي كوبايه العصير تقع عليها
رانيا قامت بخضة
مراد قام بسرعه وقال انا اسف مكنتش اقصد روحي الحمام طيب نظفي هدومك وانا هطلبلك العصير ثاني.
رانيا قالت خلاص ماشي مش هتاخر وراحت
مراد طلب العصير وحط فيه منوم
رجعت رانيا وقعدت
مراد ..انتي كويسه صح
رانيا بفرح..انت خايف عليا
مراد ..طبعا خايف عليكي
رانيا بصيتله بحب وقالت ميرسي اوي
وبدات تشرب العصير وهو بيشرب العصير معاها
رانيا بدات تدوخ وقالت مراد انا حاسه بدوخه
مراد ..بجد من ايه طيب.
وفجاه رانيا وقعت من طولها
مراد شالها وحطها في العربيه وراح المستشفى.
نهاية البارت ال23 من رواية جارح القلب الكاتبة هاجر سلامة
البارت ال 24
((اعدا اسبوع))
في الفيلا غزل.
قاعدة علي السفرة وباين عليها الحزن والغضب
احمد..مالك يابنتي شكلك تعبان ليه
غزل..مفيش
احمد..مراد كلمني وجاي كمان شوية كان عايز يقولك بس انتي مش بتردي عليه
غزل ببرود..تمام
دخل مراد وقال انا جيت
احمد ..اهلا وسهلا يابني
مراد..اهلا بي حضرتك ياعمو
احمد.. طيب أنا هطلع المكتب عندي شغل وطلع.
غزل..اتفضل
مراد مسك ايدها وقال اسنتي بس انتي مش بتردي عليا ليه بقالك تلات تيام واكتر
غزل..أنت كنت فين الاسبوع الفات لما كنت في المستشفى
مراد..اي السؤال دا متقولي علطول عايزة تسمعي اي
غزل..أنت بتخوني مع رانيا
مراد بصلها بصدمة وضحك..احيه يعني انتي مبترديش عليا بسبب كد مين قالك كد
غزل..انا شوفت بعيني
مراد..قولي بس علشان انا جاي علشان الموضوع وفي حقيقية لازم تعرفيها
غزل استغربت من كلامه وقالت ماشي هقولك
((فلاش باك))
غزل قاعدة في المستشفى في الأوضة بتاكل تفاح
دخلت رانيا
غزل..إنتي ازاي تيجي هنا انتي ليكي عين بعد اللي عملتيه
رانيا بوقاحة...اها ليا عين ميجيش ليه ياحلوة انتي كسرة عيني في حاجة
غزل..واحدة زبا.لة عمرك متغيري
رانيا بوقاحة..طيب تحترمي نفسك علشان مقولش يزعلك اكتر م جودي مزعلك
غزل..طلعي برا واياكي تيجي هنا تاني
رانيا..بصي ياماما انتي تبعدي عن مراد هو اصلا مببقاش يطايقك ولا يطايق يبص في خلقتك ابعدي بهدوء بدل معملك مشاكل
غزل ..وانتي مالك اصلا ابعد ولا لا
رانيا..لا ياحبيتي ليا لانه هو بقي حبيبي انشاءالله هنتجوز بس في قطة واقفة بينا هو انتي
غزل..إنتي بتقولي اي شكلك محتاجة دكتور نفسية
رانيا بوقاحة وضحك..إنتي اللي هتبقي محتاجاه بعد لما تشوفي الصور دي وريتلها
غزل صدمت
((الصور عبارة عن حد بيصور من بعيد لان مراد مكناش بيرضي يتصور معاها لانه عارف نيتها اي ))
غزل..بس دا مش دليل انه حبيبك يعني دى صور من بعيد لانه لو بيحبك ياخد صور من قريب
رانيا بوقاحة اكتر..لا معاه صور من قريب بس معاه بقي نسيت اخده بس معايا تسجيل مكالمة هيعجبك اوي فتحته
((التسجيل))
رانيا..الو حبيبي عامل اي
مراد..الحمدالله تمام وانتي
رانيا..مش عارفة اغم عليا ازاي واحنا مع بعض اسفة تعبتك لما وصلنتي البيت
مراد..ولا يهمك المهم تكوني بخير خدي دواء ونامي
رانيا..خاصر تصبح على خير ياحبيبي
مراد..وانتي من اهله
((خلص))
رانيا..شوفتي بقي ودا رقم علي عيونك التسجيل اهو
غزل..طلعي برا
رانيا مسكتها من رقبتها وقالت عارفة لو متبعدش عن مراد هد..بحك انتي فاهمة ولا لا
غزل ضربتها بالقلم بقوي وزقتها بعيد وهي وقعت في الأرض جامد
رانيا توجعت ومشيت بسرعة
((الواقع))
مراد ضحك..كويس انك عملتي كد هتبقي اول ضربة ليكي أنتي وهي
غزل..مش فاهمة
مراد ..هقولك حاجة بس ياريت تمسكي أعصابك طلع ورقة التحليل ودها
غزل مسكت الاورق وقالت اي دول وقراتهم التحليل متطابقة ٩٩% لمين مش فاهمة
مراد..بصي مش انتي عندك اخت من مامتك اسمها شمس تبقي رانيا نفسها اختك
غزل برقت بصدمة وقالت لا لا
مراد..لا اختك
غزل بصدمة اكتر..ازاي طيب هي تعرف
مراد..هو اكيد انها تعرف لاني عرفت انها عايشة مع مامتك وهي نفسها اللي نزلت الاخبار الأخيرة
غزل بالبكاء .. يعني هي اختي وهي عارفه كده بتاذيني كل الاذى ده.
مراد حضنها وقال اكيد مامتك حكيتلها القصة غلط او في حاجة مش مظبوط لازم تكلمي معاها وتعرفي وتقوليليها الحقيقي
غزل قعدت علي الكنبة بالدموع وقالت مش هقدر حته لو عملت كد مش هقدر اسامحها
مراد..بصي نعمل اللي علينا وخلاص لانه لو فعلا هي كد هتبقي ضحيه بين ايد مامتها ترضي بكدا
غزل بدموع وهي في حضن مراد وقالت مش هقدر بصتله بضحك وقالت علشان كد كنت بحبها رغم كل الناس قالتلي كلام وحش عنها كنت حاسة انها قريبة مني كنت حاسة باحساس حلو من ناحينها بس معرفش انها بتكرهني كد
مراد خدها في حضنه وقال انا متأكد انها لو عرفتك هتحبك اوي
سميحة..غزل طلعت بسبعة الاورح
رانيا..بس هتعيش تعيسة بس اللي سمعته مني
سميحة..حصل اي
راينا حكتلها
سميحة..بس غريبة انه في أول مقابلة اغم عليكي اوعي حد يكون عرف انك اختها هروح في داهية
رانيا بحزن..ليه ياامي متخليني اقول اني بنت أحمد اصلان والمفروض ان ليا زيي زي غول بضبط هي أحسن مني ف اي
سميحة بتوتر..حبيتي احمد لو عرف عنك حاجة هيق.تلني وهيتق.تلك
رانيا..ليه مانا بنته اكيد لو عرف بوجودي هيحبني واكتر من غزل كمان
سميحة لسه هترد قطعها رن الجرس.
رانيا فتحت الباب تفاجأت وقالت خير حضرتك
الضابط..فين مدام سميحة
سميحة..انا ياحضرة الضابط خير
الضابط..مطلوب الضابط عليكي بتهمة محاولة قتل غزل احمد اصلان
رانيا بصلتها بصدمة وقالت اي حضرتك بتقول اي
سميحة..انا متعملتش حاجة
الضابط..معانا دليل هو في القسم تعالي معانا بهدوء احسن
رانيا..اكيد الكلام دا كدب صح مستحيل يكون صح
الضابط مسك سميحة ونزلها ورانيا بتجري وراهم
في القسم.
شاب..ايوا ياباشا هي دي قالتلي اضرب واحدة هتطلع من المستشفى ورينتي صورتها
سميحة بتوتر..كداب انا معرفوش اصلا انت تعرفني منين
الضابط..مهو الشاب كان ذكي منك يامدام واسجل الكلام اللي بينك وبينه لان عرف انك تبيعيه زي دلوقتي اشغل يابني التسجيل دا خلي المدام تسمعه
سميحة بصت ل رانيا بتوتر جامد.
((التسجيل))
(سميحة ..بقولك اي يولا حمدي عايزك تضربها بالعريبة وتجري انت قولت شاطر ف الغريبات وسريع خلينا نشوف دول ٥٠ الف لما تخلص المهمة هتاخد الباقي
حمدي..اللي تؤمري بيه ياهانم طيب لو معرفتش
سميحة..لا بص عايزك تعملها في اي وقت هي تتطلع فيه المهم تبقي لوحدها
حمدي..امرك يا سميحة هانم )
رانيا..انتي مستحيل تعمليها مهما كان دي بنتك اها ممكن تعملي فيها كل حاجة الا انك تقتليها.
الضابط بسخرية..وطلعت بنتك كمان اومال لو مش بنتك كنتي عملتي اي
رانيا..يعني انتي ممكن تعملي فيا أسوأ من كد صح
سميحة بتحاول تمسكها وتقول حبيتي انا متعملتش كد دول كدابين
رانيا بصريخ..كداب اي والدليل دا اي.
سميحة لسه هتكلم دخلت غزل مع ابوها ومراد.
احمد بغضب.. كنت عارف انك انتي بجد انا اسستلمت منك مش عارف جاية الشر كله منين مع انها بنتك ومتعملتش اي حاجة حته انها متعرفيش انك عايشة
غزل..اهدا يابابا دي مستاهلش اي حاجة كويس انهم قبضوا عليها.
احمد..وأنتي يارانيا ياريت تشوفي وش امك الحقيقي وتبطلي تمشي ورا كلامها لانها مش بيمهما غير الفلوس وبس
رانيا بسخرية..اومال امشي وراك انت ياللي المفروض تكون ابويا وتخليت عني عشان دي ورشت علي غزل .
كلهم تصدموا من كلامها.
احمد..ليه كد ياسميحة خليتي بنتك تعيش في كدابة كى السنين دا حرام عليكي اتقي الله
رانيا..يعني اي انت بتقول اي وانتو طلعوا ماما من هنا
احمد..رانيا انا مش
غزل قطعته وقالت بابا مش وقته رانيا تعالي معايا هقولك علي حاجة
رانيا..تقولي اي اللي بينا خلص خلاص
غزل..بس انتي اختي ولازم تعرفي حقيقي مامتك اللي خبتها كل السنين دي
سميحة بخوف وتوتر..متصدقيش حد اللي قولته هو الحقيقية
الضابط..اخرسي خالص انتي اي اللي عملتيه دا اتقي الله في بناتك فرقتي بين الأخوات وخليتهم أعداء لبعض دخلها الحجز يابني وخليها تسكت احسن
نهاية البارت ال٢٤ من رواية جارح القلب البارت الأخير أقرب وبعتذر علي تأخير بس حصلت مشكلة في الفون
الكاتبة هاجر سلامة
البارت ال25.
رانيا بإنهيار..يعني اي كنت عايشة في كذابة ونا بنت حرام اكيد انتي كدابة بتعملي كد علشان عايزة الوراث لوحدك صح
غزل..رانيا انا مش بيهمني حاجة ولا الفلوس الدنيا كلها طيب علي الاقل انتي كنتي صحبتي وعرفني اني مش بكداب في حاجة زي كد
رانيا ببكاء..ازاي
غزل صعبت عليها وقربت منها تحضنها .
رانيا رمت نفسها في حضن غزل.
احمد..عرفتي الطمع آخرته اي ياسميحة
سميحة بغل..هو انا هفضل محبوسة ياأحمد اكيد هطلع وهقتلكو كلكم اول واحدة هتكون بنتك العزيزة
مراد..دي بنتك يامدام يعني لحمك ودمك
سميحة بصلته بسخرية وقالت عمري م اعتبرها بنتي مفكرتش فيا ولو مرة واحدة حته لما عرفت اني عايشة برود واقفة في صف ابوها ونا بكرة احمد واي حد بيحبه
احمد..حسبي الله ونعم الوكيل فيكي انشاءالله هيتعمل فيكي زي اللي عملتيه ف بناتك واها صح رانيا هتبقي بنتي زيها زي غزل زمانها دلوقتي عرفت حقيقتك خلاص
سميحة بصلته بخوف وقالت مش هتصدق حد غير امها
رانيا..مين قال كد
سميحة بصلتها بلهفة وخوف حبيتي دول كدابين
رانيا بدموع.. كفاية بالله عليكي ليه كد انتي كسرتني ليه تخليني اكرة اختي واذيها وهي معملتش اي حاجه ومالهاش ذنب في اي حاجه ليه كان ممكن تجمعينا انا كان نفسي يبقى عندي اخت ولما عرفت ان انا عندي اخت زي غزل فرحت بس انت مليتي قلبي بالشر والغل من ناحيتها ليه كده انتي ازاي مستحمله نفسك انا عمري ماسامحك يا امي وسبتها مشيت
(( وسميحه بدات تصوت والكل سابها ومشي ودي اخره سميحه))
رانيا ماشية جريت عليها غزل وقالت رانيا رايحة فين
رانيا..مش عارفة
غزل..تعالي معايا طيب وبعدين نشوف
رانيا..ازاي انا مليش عين بصلك حته سبيني
احمد...اسمعي كلامها وتعالي يلا العريبة مسنتيكي
وفعلا رانيا رحت معاهم وغزل دخلتها أوضة.
غزل ..اي رايكك تاخدي شارو هجيبلك هدوم من عندي واجي ولسه هتطلع رانيا مسكتها وقالت انتي ازاي بتعملي معايا كد بعد كل اللي عملته فيكي
غزل.. انت اها اذيتيني في حياتي وخليتيني اتعذب بس مهما حصل انتي كمان مظلومه زيي عشتي في كذبه كبيره اوي انتي لو كنتي تعرفي الحقيقية مكنتش عملتي اي حاجه انا اها مش مسامحاكي لسه بس هحاول اسامحك.
رانيا.. وانا كمان احاول اخليكي تسامحيني وتحبيني زي زمان
غزل ابتسمت وقالت طيب خلينا نشوف يلا بقى خشي خدي شاور وانا اجيبلك بيجامه من عندي.
رانيا ابتسمت
غزل طلعت قابلت مراد.
مراد..غزل انتي ازاي بتعملي كد رغم اللي عملته
غزل..رانيا ومظلومه علفكره هي عاشت في كذبه كبيره اوي والحقيقه صعبه عليها قوي فما مجيش عليها انا كمان مهما كانت هي اختي في النهايه انا اها مش مسامحاها لسه بس هحاول لانها اختي مهما راحت ومهما جيت هتفضل اختي
مراد..طبيتك دي هتوديكي في داهية فيوم بس ماشي لما نشوف
غزل ضحكت وبعدين ملامحها تحولت الغضب
مراد..اي دا في اي
غزل..انا حسابي معاك لسه مخلصش يابيه
مراد..خلاص ماشي نشوف الحساب دا بعدين احسن
غزل..لا قعدة تحت مع بابا وهجيب هدوم لرانيا وهنزل
مراد..ماشي
غزل..ازاي تخطط وتدبر وتعمل كل ده من غير ماتقولي هو انا مش مراتك والمفروض انك تحكيلي كل حاجه بتعملها وبذات ان الموضوع ده يخصني
مراد.. ويخصني خدي بالك انتي كنتي تعبانه وانا مكنتش عايز ازود عليكي قررت اعمل كل حاجه وبسرعه لما انتي تخفي هقولك على كل حاجه
غزل ..برده مش مبرر انت كذبت عليا وخبيت عليا
احمد..يا بنتي جوزك كان عايز مصلحتك بس مش اكثر امسحيها فيا وبعدين انا اللي طلبت منه علفكره
غزل..يعني خصرتك خططت معاه من غير متقولي يا بابا
مراد..إنتي دماغك نشفة لمين
غزل ..اسكت انت خالص كلامي معاك بعدين
مراد..إنتي بتكلمني كد
احمد يقعد يضحك
مراد..خضرتك بتضحك ياعمي شايف بتكلمني ازاي هو مين الراجل فينا
غزل..هو إنت منهم
احمد ضحك اكتر.
مراد..منهم اي اهم مين دول
غزل..اللي شايفين فرق بين الست والراجل
مراد ...لا مش منهم بس من الناس اللي بتشوف الست لازم تحترم جوزها مش تقوله اسكت انت
غزل..طيب اسكت انت
مراد..حاضر ياحبيتي المهم مش هنحدد معاد الفرح بقي زهقت
احمد..احنا لسه طالعين من مشكلة دلوقتي اسنتي شوية
مراد..بقولك اي الفرح يوم الخميس الجاي اشطا بقي
غزل لسه هتكلم مراد هحط ايده علي بوقها وقال عرف انك مواقفة ياقلبي خلاص الخميس الجاي هخصر الكروت الدعوة وأمشي بسرعة.
غزل واحمد بصوا لبعض بصدمة بعدين ضحكوا
احمد..طلعي قعدي مع رانيا شوية
غزل..حاضر
((عدت الايام))
وغزل قربت من رانيا
رانيا ندمت وعرفت انها غلطانة وقربت من غزل وفرحانة انها اختها بس في نفس الوقت حزينة علي مامتها و قربت من احمد اصلان وبتحاول تخليهم يسامحوها.
((قبل الفرح))
غزل..اي رايك ف الفستان دا
عايشة..لا مش حلو هاتي دا بجد شكله هادي وهبيقي تحفة عليكي ولا اي رايك يارانيا
رانيا..عندك حق الفستان جميل خشي قسيه ورينا يلا
غزل بحب..اشطا.
((عند مراد))
علي..دا جامد يلا بينا
مراد..اسنتي بس انت مصدقت ولا اي دا فرحي ياعم
علي ضحك..ياعم انت زهقتني محسسني انك العروس اي ياعم دا
مراد بضحك..تعالي بس نشوف دا ليك
علي..لا انا جبته الدور والباقي عليك متخلص ياض
مراد ضحك..حاضر
((اعملوا الحنة في فيلا غزل ))
البنات مسبوطة لي غزل وبيرقصوا مع بعض وبيحطوا حنة
((حاجات بنات ملناش دعوة بيها بقي😂))
((في فيلا مراد))
نبيلة ..مراد عايزة قولك حاجة تعال معايا برا
مراد..اي ياعمتو ونبي لو مصيبة خليها بعدين فرحي بكرة
نبيلة مسكته من ايده وقالت لازم تيجي معايا الموضوع دا لازم تعرفه
مراد بصدمة..اي اللي حضرتك بتقوليه دا ازاي امي سلطانة مش امي وأم الحقيقية ماتت ازاي وامتا
نبيلة..انتحرت الانها كانت بتعشق ابوك بس ابوك كان بيحب سلطانة لان ابوك تجوزها عضب عنه لان ابويا بامره بكدا علشان مكناش بيحب سلطانة وقال لازم محمد يجيب اول حفيدة من داليا اللي هي مامتك بس لما جبيتك متقدرش تستحمل وانتحرت انا كنت فاكرة انها ذنب سلطانة واحمد بس لا انا ظالمتم مامتك قررت انتحر من غير حته تقولي اي حاجة منت وقفتها لانها كانت صحبتي
مراد قعد في الارض ودموعه بتنزل وقال ليه متقوليش من الاول ياعمتو
نبيلة..سلطانة قالتلي هتقولك في الوقت المناسب لما يكون عندك ولاد علشان لما تقولك تكون حسيت بيها لانها بتحبك زي ولادها واكتر بس انا قررت قولك لاني مش قاردة اسكت اكتر
مراد دموعه بتنزل .
نبيلة حضنته وقالت متزعليش مامتك زمانها فرحانة بيك ياريتها لو كانت عايشة
مراد قام ودخل الفيلا
نبيلة خافت يعمل حاجة .
مراد راح أوضة سلطانة.
نهاية البارت ال25 من رواية جارح القلب الكاتبة هاجر سلامة.
البارت الأخير.
سلطانة ببكاء..ياحبيبي والله كنت هقولك بس كنت مسنتي بيقي عندك ولاد علشان هتحس بيا وقتها ليه عملت كد
مراد بصلها بدموع وقال حته من غير كد كنت هحس بيكي لأنك مليكش ذنب في اي حاجة بس غلط انك ماقوليليش ياامي
سلطانة بعياط..كلمة امي دي كنت خايفة تبطل تقولها لو قولتلك حقك علياا ونبي سامحني
مراد عانقنها وقال متقوليش كد ونبي ياامي
((بعد شوية ))
مراد..ماما اخواتي عارفين
سلطانة..لا عايز تقولهم
مراد..اها لازم يعرفواه
سلطانة..خليني انا قولهم بطريقتي احسن ويلا روح انام علشان فرحك بكرة ولازم تجهز وتكون وسيم
مراد..ليه هو انا مش وسيم دلوقتي
سلطانة بضحك..طبعا وسيم بس بكرة يوم مخلتف هتكون عريس ولا اي
مراد بضحك..عندك حق تصبحي على الجنة
سلطانة بحب..وانت من أهلها.
((يوم الفرح))
عايشة..يلهوي مشاءالله ياغزل فرحك هيتعمل ف فندق زي مانتي كنتي عايزة وبتحلمي
رانيا ابتسمت..بجد ياغزل كنت بتحلمي بكدا
غزل بكسوف..ايوا ولما قولت بصدفة قدام مراد عاملاه
رانيا وعايشة ضحكوا علي كسفوها.
دخلت ريهام وقالت صباح السكر علي احلا عروسة
غزل قامت حضنتها وقالت صباح النور فتكرتك مش جاية كنت هزعل منك
ريهام..وانا بردو هزعل القمر دا يلا هخشي خدي شارو الميكب ارتست جاية كمان ساعة يلا
رانيا و عايشة..ايوا صح يلااا
غزل..اهداو طيب أنا حاسة انه فرحكو مش فرحي وضحكت دخلت الحمام
ريهام وعايشة ورانيا ضحك علي كلامها.
((عند مراد))
علي ..غزل في الأوضة اللي جمبك ياض
مراد بفرح..بجد يعني اقدر روح شوفها زي مانا عايز
علي بصله بقرف..مالك ياض متتقل كد فين مراد المغرور القاسي راح فين
مراد ضحك..طيرت والسبب البت مراتي المهم هروح اشوفها دقيقة واجي
علي مسكه من فقاه وقال تعال هنا مينفعش تروح معاها بنات وممنوع تشوفها بعد ساعة ٨ يلا جهز نفسك ياض
مراد..عادي هكلمها
علي قطعه بنظرة خوف
مراد بخوف..خلاص ماشي وقال بصوت واطي هو مين الكبير فينا
علي بضحك.. سمعتك علفكرا
مراد..متسمع نينيني ودخل الحمام
علي ضحك عليه.
بعد ساعات قليلأ
مراد..يلا ياغزل خليني شوفك بقي
ريهام..قولتلك لازم تتدفع اكتر علشان تشوفها
مراد..اي يابت الطمع دا مانا تدفعت ٥ تلاف اهو
ريهام..٥ تلاف كمان يلا
علي..ياعم خلص دفع يلا
البنات بتضحك.
مراد طلع الفلوس وقال اتفضلي يلا طلعي مراتي بدل م اخش اجبيها بنفسي
طلعت غزل بالفستان الابيض وشعرها الناعم كانت أميرة
مراد بصلها بحب..وقال زي القمر الف مبروك لينا غير هتجوزنا
غزل ضحكت..أنت وسيم زي عادتك ياحبيبي
مراد ضحكلها وقال يلا هاتي ايدك
احمد..وقف عندك مش لما اسلملك بأيدي الاول انزل يلا انت وهو
مراد بضحك..حاضر ياسيدي وانزل
غزل بحب وضحك..بابا اي رايكك
احمد بحب..زي القمر ياحبيت بابا وانتو كمان يابنات قمرات يلا بينا
((غزل نزلت وايدها ف ايد باباها الناس كلها انبهرت من جمال غزل))
احمد..مراد انا بتديك قطعة من قلبي لو زعلتها او سمعت انها عيطت بس حته لو مش انت السبب هت.قتلك اسمع.
مراد بضحك وحب..حاضر يابابا غزل في عيوني عمري م زعلها خلي حياتها كلها سعادة
غزل بصتله بحب.
مراد مسك ايدها وطلع علي الكوشة الناس بتدا تيجي وتسلم عليهم .
علي..علفكرا انتي حلوة انهاردة
رانيا بضحك.. انهاردة بس انا حلوة دايما
علي بصلها بضحك.
جميلة..إنتي هتسكتي ياسلطانة
سلطانة..هعمل اي انا عملت اللي عليا واكتر بس بنتك الغبية اللي عملت كد ف نفسها
جميلة..يعني اي انتي قولتلي بيحب نانسي خليتي بنتي تتعشم بيه وفي الاخير تكسرت وهي مدمرة بسببك
سلطانة..جميلة انا مليش دعوة بحاجة مراد كبير واعي الكل حاجة
جميلة بصلتها باللوم ومشيت .
محمد قرب منها وقال متقلقيش انتي ماشية صح سعادة ابننا هي الهم
سلطانة بحب..صح وانا اسفة اني ضعطت عليك اوي
محمد..متقوليش كد المهم دلوقتي اي الحلاوة انتي بتصغري كد ليه لا انا ابتدا غير بقي
سلطانة بصتله بضحك وحب.
نبيلة بتص الكل شخص من العيلة ومبسوطة بيهم وقالت ياريتك كنتي معايا ياداليا المهم اني عارفة انك مسبوطة دلوقتي الله يرحمك ياحبيتي .
في الفيلا.
دخلت جميلة وهي بتعيط
الخادمة..الحقي ياهانم الانسة نانسي
جميلة بقلق..مالها هي فين
الخادمة.. في اوضة مراد
جميلة بصدمة طلعت بسرعة لقيتها بتقطع في كل حاجة
جميلة بقلق مسكتها بسرعة وقالت انتي كويسة صح ليه عملتي كد
نانسي بإنهيار..تجوز ياامي انا بموووت لما انه هينام علي السرير دا مع واحدة تانية غيري بموووت مش عايزة اعيش وقامت جميلة مسكتها جامد وهي بتعيط وقالت كل شئ قسمة ونصيب اكيد هتلاقي الاحسن بس متعمليش في نفسك كد علشان كد
نانسي..خديني في حضنك ياامي
جميلة خدتها وراحت اوضتها وخليتها تنام .
جميلة بتكلم فس التلفون وقال بقولك هات عريبة ضروري اخرج دلوقتي ونزلت نديت الخادمة وقالت تعالي معايا تشيلي نانسي التحت
الخادمة..حاضر
((شيلوها وانزلوا حطوها في الغريبة ))
السواق..حضرتك رايحه فين ياهانم
جميله بحزن..علي المصحة يا سامح.
مراد..انهاردة اسعد يوم في حياتي
غزل..انا فرحانة اوي يامراد عقبال سنين كتير واحنا مع بعض
مراد غمزلها..هيكون معانا ياسين وملك
غزل بضحك..أنت لحقت تسمي عيالنا امتاا
مراد غمزلها..هقولك بعدين
(( قاموا يرقصوا والناس مبسوطه بيهم اليوم عدا بسعاده كبيرة عليهم))
في الفيلا
نزلت غزل من العريبة
مراد مسك ايدها وقال نورتي بيتك ياحبيتي
غزل ابتسمت ليه بحب.
سلطانة بابتسامة..نورتي بينتا ياعروسة
غزل..دا منور بي حضرتك ياماما
محمد ..الف مبروك ياولاد يلا خشوا الجو سقعة عليكو
غزل..حاضر
ريهام..يلا
مراد..تصبحوا علي خير ياجماعة اها صح انا هنقوم بدري الصبح شوية علشان هنروح شهر عسل
سلطانة...ماشي ياحبيبي وانت من اهل الخير.
((كل واحد راح اوضته))
((أوضة مراد))
مراد ..نورتي بيتك ياحبيت قلبي
غزل ..دا بنورك ياحبيبي هخش هاخد شارو علي السريع كد ماشي
مراد بغمزة..طيب مش هتفكي السوسة هعملها انا
غزل ابتسمله وقالت ماشي ولفت
مراد فتح السوسة ولسه هيقرب غزل هربت علي الحمام.
غزل..كنت عارفة انك غدار يامراد
مراد ضحك عليها.
((ليلة عدت بسعاده بينهم))
(((((الخاتمة)))))
بعد ٩ سنين .
غزل..يولا خد هنا
ياسين..انا اسمي ياسين ياماما مش يولا
غزل..طيب تعال يابو لسان طويلة انت
مراد اشيل ياسين..هوبااا مزعل ماما ليه ينفع تزعل منك وتعيط بسببك
غزل ضربته وقالت اي اللي انت بتقوله دا
ياسين بحزن..إنتي بجد هتعيطي ياماما مسك خدها وقال متعيطش هعمل اللي انتي عايزاه
مراد بصله بضحك وحب.
غزل ابتسم علي براءت ابنها وقالت حاضر مش هعيط يلا ناكل بقي علشان تبقي قوي زيي وزي بابا كمان.
فجأة اسمعو صوت ضريخ.
مراد بصدمة..إنتي سايبة ملك جوه
غزل..كانت نايمة شكلها صحيت روحلها يلا
ياسين بغيرة..روح اسكتها بقي انا صدعت
مراد ضحك عليه وراح لبنته .
غزل..مالك ياقلبي كشرت ليه
ياسين.. إنتي بتحبني اكتر من ملك صح
غزل..لا بحبكو زي بعض وكمان مينفعش تغير من أختك انت المفروض تكون ضهرها وسندها انت الكبير هي بنوتة صغيرة لسه لازم تخلي بالك منها
ياسين.. حاضر ياماما خلي بالي منها لما اكبر
غزل حضنته بقوة وقال حبيب ماما الشطور
((ياسين ٧ سنين وملك سنة))
((ريهام تجوزت دكتور في الكلية وحاليا معاها بنوتة ٥ سنين وحامل))
((علي تجوز رانيا ايوا هي رانيا اللي في بالكو ربنا عوضها بسند حاليا هي حامل))
((عايشة تجوزت ومعاها يوسف ٤ سنين))
((نانسي تعالجت وبقيت شخص كويس وحاليا مخطوبة ))
((احمد اصلا و محمد الرفاعي اتوفوا))
ودي نهاية البارت الأخير أتمني تعجبكو رواية جارح القلب الكاتبة هاجر سلامة.
نهاية سعيدة دايما.
تعليقات
إرسال تعليق