رواية شيطان العشق الفصل الخامس عشر والسادس عشر بقلم دنيا محمد
رواية شيطان العشق الفصل الخامس عشر والسادس عشر بقلم دنيا محمد
#شيطان_العشق .البارت الخامس عشر
بسم الله الرحمن الرحيم
تاني يوم في الصباح اتصلت ياسمين علي معتز
ياسمين /الو استاذ معتز
معتز /ايوه مين معيا
ياسمين /انا ياسمين الي انقذتها امبارح
معتز /اه ياسمين ازيك
ياسمين /الحمد لله كنت بتصل عشان اشكرك
معتز /علي اي ده واجبي
ياسمين /انا واقعه في مشكله
معتز /خير في اي
ياسمين /ممكن نتقابل مينفعش علي الفون
معتز /تمام كمان نص ساعه في كافيه -------
ياسمين /تمام
وراحت للكافيه وقبلت معتز
معتز/تشربي اي
ياسمين /لمون
معتز /واحد لمون للانسه وانا هاخد قهوه مظبوطه
معتز /خير يا انسه ياسمين
ياسمين /ناديني ياسمين بس احمد الحيوان بيهددني بصوري الي معاه وركبهم علي اجسام بنات مش اوي وبيهددني انو ينشرهم او ابعتله صورتي من غير هدوم خالص ومش عارفه اعمل اي
معتز /طب سبيلي الموضوع ده وروحي حالا علي البيت وانا هتصرف واستني مني مكالمه
ياسمين /هتعمل اي
معتز /ملكيش دعوه انا اعرف اتصرف مع اشكاله وهجبلك حقك لحد عندك ولو كلمك مترديش عليه
ياسمين ومسكت ايده /شكرا بجد مش عارفه اقولك اي
معتز /متقوليش اسمعي يا ياسمين كلنا جربنا نحب وكلنا غلطانا بس اهم حاجه اننا منتمداش في الغلط بتعنا فهماني
ياسمين /فهماك شكرا بجد ليك
وتركته ورحلت
معتز /الو الشقه بتاعتي في واحد ساكن جمبي اسمه احمد هاته علي المخزن وكسر شقته كلها وهاتلي التلفون واللاب بتاعه
الشخص /حاضر يابشا عنيا
نتركه ونذهب لمكان اخر
ادورد /سيدي السيد مالك لديه حفله يوم الجمعه في منزله وسمعت انه رجع لصوابه
اليكس /حسنا ادورد يجب علينا ان نزور صديقنا مالك وزوجته
ادورد بخبث /حسنا سيدي اوامرك
ورحل ادورد
اليكس /حسنا ايتها الجميله سأراكي قريبا قريبا جدا
نسيبه ونروح عند معتز
معتز /اهلا بديك البرابر الي بيستقوه علي الستات
احمد /انت فاكر نفسك مين البلد فيها قانون
معتز /هههههههههه قانون لو فيها قانون كان وسخ زيك يفضل موجود مروح اشوف اللاب بتاعك عليه اي
وفتح اللاب
معتز /الله الله حلوه الافلام الي انت مسجلاه للبنات دي.ولا الصور احلا والشات الي بينك وبينهم ههه طلعت قواد بتهددهم يا اما يشتغلو في الدعاره يااما تفضحهم ويتار بقا ياسمين كنت عاوز تضمها ليهم صح
احمد /ههههههه لا ياسمين كانت وضع مختلف ياسمين اخوها ظابط كبير وكان هينفعني
معتز وهو بيضربه /بلحجات الي معيا دي اقدر اسجنك بس مش هعمل كده تعرف لي عشان البنات الي هنا دول ميتأذوش
واتصل علي ياسمين فديو كول
معتز /شوفي القواد الي كان بيهددك يا ياسمين
ياسمين /في اي انا مش فاهمه حاجه
معتز /اعتزر يا كلب لستك ياسمين وقولها انا مره
احمد وجسمه بيوقع دم /اسف يا ياسمين انا مره بس ابوس ايدكم سبوني
معتز /البيه قواد وشغال في دعاره وكان عوزك عشان اخوكي ظابط وهتنفعيه
ياسمين بدموع / حسبي الله ونعم وكيل فيه حسبي الله
معتز /صورك وشات بتاعك انا هكسر الجهاز بلداتا بتاعته ودلوقت اقفلي عشان عندي لسه شغل مع احمد
وقفل مع ياسمين
معتز /انت قلتلها انك مره صح
احمد /ابوس ايدك ارحمني وسيبني
معتز /هههههههههههه انا هخليك مره عشان معتش تنفع لاي واحده وتفكر بعد كده قبل ما تستغل البنات وتضحك عليهم وده حاجه بسيطه تعويض لكل بنت كسرتها وجيت عليها
نتركه في الي بيعمله ونروح لي ياسمين
ياسمين بعياط /انا السبب كان زماني ضعت دلوقت كان زماني شغاله اكيد في الدعاره لولا معتز لولا ربنا وقف جمبي كان زماني ضعت كنت هرفع وشي ازاي لاخويا كنت هقوله اي تربيتك ليا ضاعت علي الفاضي يارب سامحني انا عارفه اني غلط سامحني واغفرلي
نتركها ونروح لابطلنا
مالك بزعيق /نسريييييييييييييين
نسرين وهيا في المطبخ /احيييه قفشني قفشني عرف انا عملت اي استخبا فين دلوقت اروح فين
وراحت استخبت جوه التلاجه
مالك /نسرين اطلعي اطلعي بقولك احسن هتشوفي وشي التاني
نسرين وهيا بتقرا قراءن /يارب وجعلنا من امامهم سدا ومن خلفهم سدا واغشينهم فهم لا يبصرون
مالك وفتح التلاجه وسحب نسرين من قفها
مالك /انتي اي دخلك اوضه المكتب بتاعي انطقيييي
نسرين بدموع تماسيح /والله منا دي اعتماد استفزتني وجرت علي المكتب فا جريت وراها وي وقفت فوق المكتب فا شديتها من رجليها فا وقعت وي وقعت اللاب بتاعك مليش دعوه
مالك /اعتماااااد
اعتماد بجري وهيا رفعه رجل البنطلون وربطه طرحه علي شعرها
اعتماد /اي يا سعت البيه يلزم خدمه
مالك /انتي الي كسرتي اللاب
اعتماد /انا محصلش دي الهانم وشورت علي نسرين
نسرين بعصبيه /اعتماد الكلب وديني منا سيباكي بتلبسيني في حيطه
مالك /اعمل فيكم اي انتو الاتنين اعمل فيكم اي بلوتين وي وقعو علي راسي حسبي الله
نسرين واعتماد وهما بيتسحبو
مالك /اقفو عندكم انتو الاتنين وبلزات انتي بتستخبي في التلاجه لي متجوز انانسيه
نسرين بهبل /لا كمثري عشان لما اتوه منك تقولي وييين الكمثري
مالك بضحك /مش هتفلتو من العقاب واحمدو ربنا اني عامل نسخه تانيه من الي علي اللاب في فلاشه
انتو الاتنين حالا تجمعو سجاد البيت كله وتغسلوه
نسرين واعتماد بيبصو لبعض /بتكلمني انا
مالك /لا خيالكم يللللله علي شغلكم
وجمعو السجاد كله وقعدو يغسلو ومالك قاعد علي كرسي،قدامهم
نسرين /والله يا زمن لا بأيدينا ولا علي الشوق يا زمن
اعتماد /يا ظالم
مالك /اغسلو بضمير
نسرين بعصبيه /انت تخليني اغسل سجاد دنا في بيت امي مكنتش بشيل معلقه
مالك برفع حاجب /دلوقت بقيتي في بيتي وهتمشي علي قوانيني لحد ما تعقلي يا نسرين وتبطلي تعملي عقلك بعقل اعتماد
اعتماد /اي ده سوفاج انا بعمل اي هنا انتي بنت خدامه خلصي السجاد وتعالي جهزيلي ابجاكوزي بتاعي
وتركتها ومشت
مالك بنظره معنها شوفتي
نسرين /حسبي الله ادبست انا يا صغيره علي الشقا يا نيرو يا خسرتك في المرمطه مش كان زماني متجوزه متولي كان هيجبلي شغاله خلصت من ابو كرش جيت هولاكو
مالك /بتقولي حاجه يا نسرين
نسرين /لا دنا بشكر فيك
مالك /طب اغسلي بزمه
دنيا محمد
#شيطان_العشق .البارت السادس عشر
بسم الله الرحمن الرحيم
التفاعل يا بنويت اصوت التفاعل 😹😹👊👊👊
💛💛💛💛
⠀
قال عُمَرُ بنُ الخَطَّاب رَضِيَ الله عنه:
‹‹ جالِسُوا التَّوَّابين، فإنَّهم أرقُّ الناس أفئدةً
💛💛💛💛⠀
يله نبداء
جه يوم الجمعه وباسل وملاك وعيالهم رايحين الحفله في العرابيه
ملاك /لقصر بلدنا بلد سواااح فيها الاجانب بتتسوح وكل عام وقت المرواح بتبقا مش عوزه تروح وتسيب بلدنا لا لا له لا لالا لا لا له لا لا
باسل /يا ملاك يا حبيبتي يا نور عيني وربنا احنا رايحين القاهره اهدي لو دخلنا علي لجنه اقولهم اي معلش مراتي مجنونه شويه
زين /اي الديد با باثل ما ميمو مدنونه ديما
يزن /ثعارف يا سين والله اعمل اي مع العيه دي
باسل /يعني يا ربي مش كفايه امهم مجنونه لا وطلعين زيها وهيا صغيره نفس اللدغه والكلام المكسر منه له منه له
ملاك برفعه حاجب / بتقول حاجه يا باثل
باسل /لا يا قلبي باثل باثل
ملاك. /صحيح هنروح عند مالك علي طول ولا هنعدي علي معتز الاول
باسل /لا هنعدي علي معتز نطمن عليه ونقعد عنده لحد معاد الحفله
ملاك /القاهره ونيلها ومووايلها وحكاويها وياجمالهاااااا لولولولوي
زين /انا ثارب ثيداره بني
يزن/حاسيس ان دماغي دماغي اي يا ميمو
ملاك /بتاكلني يا قلب ميمو قاعد في الحاره بسقط
يزن /والغثيل عمال بينقط
يزن /والسارع الي ورايا قدامي
باسل /بسسسسسس اي القذورات الي بسمعها دي انتو اطفال انتو وانتي ام انتي ناقص تلفيلهم سيجاره حشيش وتصبحي عليهم
ملاك /الحق عليا اني بربيلك عيالك احسن تربيه
باسل وهو ماسكها من قفاها /واضح يا حبيبتي واضح تربيتك هتوقع اي منك غير كده
نسيبهم ونروح عند مالك ونسرين
نسرين في المطبخ / افقش البيض ولا اسلقه لا هسلقه صح بيتهيقلي ماما كانت بتعمل كده
وسلقت البيض
نسرين /وادي البضيتين اهم احط بقا خل صح ازازه خل واتنين كيلو دقيق عشان هعمل تورته كبيره واي تاني يا بت يانيرو اه شفشق عصير برتقال لا بس مفيش برتقال هنا احط كانز كاكولا منجرب
وقعدت تعمل في الكيكه
مالك واقف علي الباب بيبص عليها
مالك /بتعملي اي
نسرين / بعمل تورته عشان الحفله
مالك /مخلتيش لي حد من الشغالين يعملها
نسرين بغرور /لي شايفني فشله هه دنا اهل اسكندريه كلهم كانو بيحلفو بجمال اكلي.
مالك /منشوف ربنا يستر
وتركها ومشا
نسرين /هه فاكر نفسه مين انا هوريه كنت واقفه فين صح الجزر تورته جزر.
وخلصت الكيك وحطيتها في الفرن بعد نص ساعه
نسرين /اي الريحه دي يا لهوي الكيكه اتحرقت
وطلعتها
نسرين /اعااا باظت الكيكه اكيد مش هيلاحظو لما ازوقها. بس ملها مش راضيه تخرج من الصنيه لي
وخرجتها بلعافيه وزوقتها
مالك /عملتي التورته
نسرين /طبعا في الحفله تبقا تدوقها هتاكل صوابعك وراها انت والمعازيم
مالك /مش مطمن بس ماشي
وتركها ورحل وراحت تلبس وتجهز
نروح عند معتز
زين ويزن /عمو ميزو عمو ميزو
معتز /حبايب قلب عمو فين ابوكم وامكم اوعو تكونو قتلتهم
زين /تؤ تلاقي باثل بيدي ميموقطره في بؤقها. علي الثلم
يزن /سييين مش ميمو قلتلنا عيب نقول كده ي حد
زين وهو حاطط ايده علي بؤقه/ثوري
معتز /شبه امكم بلملي بس واخدين بجاحتك وسفالت ابوكم انما اللدغه زي امكم
ملاك وهيا داخله /بتقول حاجه يا ميزو
معتز /ابدا يا ملاكي
باسل بزمجره /اتلم يا روح امك قال ملاكك قال
معتز بضحك /هنفضل كده غيور يبن خلتي
باسل وهو بيحضن ملاك /طبعا الي يبقا معاه ملاك وميغيرش يبقا معندوش دم
زين وهو بيرفع ايده للسما /اوعيدنا يا يب اوعدنا
معتز /اموت واعرف كنتو فين والعيال دول بيتربو
باسل /كنا في السيما اوعا كده مروح اشوف هنا حاجه تتاكل
ودخل علي المطبخ
ملاك /مالك يا معتز حساك فيك حاجه وبتداريها بلهزار
معتز /انتي الوحيده الي بتفهمي فيا اي مهما خبيت
ملاك /احكي كل اذان صاغيه
معتز /بيني حبيت وي وقعت خلاص
ملاك /مين هيا وعرفتها ازاي وفين احكي كل حاجه بلتفاصيل
معتز وقص عليها كل حاجه
ملاك /اممم انت متاكد انك بتحبها مش يمكن احساسك ده عشان لحقتها اصل الحب مش بيجي كده في ظرف يومين لا ده لازم مواقف كتير الحب هو انك تلاقي الي يقدر يرسم الابتسامه علي وشك من اقل حركه انك تلاقي الي مهما تكون مهموم وزعلان مسافت ما تحضنها تنسا دنيتك
معتز /معرفش يا ملاك صدقيني معرفش بس بفحر فظها ديما حتا اسمها ياسمين تخيلي اني لما بنطقه بحس انو غير بقيت الكلام ليه طعم ولما حضنتها وانا شايلها وبساعدها وجيبتها شقتي حسيت بقلبي بيضرب جامد حب من اول نظره يمكن معرفش بس لما احتاجتني حسيت بفخر ذكوري ان هيا محتجاني احساس غريب
ملاك /هيييح الحب وسنينه روح هات اتنين كيلو موز وتكيلو فول وروح اتقدملها.
معتز بقرف /فول وموز حد قلك اني رايح لقرد اسكتي انا غلطان اني حكيتلك حاجه
باسل وهو ماسك موز في ايده هو والعيال
باسل / التلاجه بتاعتك فاضيه ياه مش عارف تملاها اكل اكتر من كده انا والعيال مشبعناش
معتز / خزين الاسبوع كلتوه يا ظالمه ومش مكفيكم انتي مستحملاهم ازاي
ملاك /دول كده رحمه والي غايظني انهم مهما كلو مش بيبان عليهم انما انا لو كلت نص رغيف بيبان عليا روخر ديما ماشيه علي رجيم
باسل /المهم ياه قوم البس عشان تيجي معيا عندي حفله
معتز /لا روحو انتو مليش مزاج
باسل /خلاص بس هنسيب معاك العيال
معتز /لاااا كله الا ده خدهم معاك
يزن /انتو هتتعاسمو علييا
زين /سعارف اي العاييم دي
باسل /خلاص هنخدكم يتكو القرف مش عارف اخرج انا وامكم لوحدنا ابدا
زين /عيي قيبك يا بيثو
وخدو العيال وراحو الحفله وبعد التحيه علي الكل قعدو
باسل /ملاك هروح انا اقف مع مالك خلي بالك علي العيال
بينما نسرين واقفه في الحفله مشمئزه من كل الي واقفين ولما لا وكلهم لابسين هدوم بلكاد تستر اجسادهم لحد ما لقت ملاك بحجابها اتوجهت اليها
نسرين /ممكن اقعد معاكي
ملاك / اتفضلي اكيد
نسرين /انا نسرين وانتي
ملاك /انا ملاك ودول عفاريتي يزن وزين
نسرين /الله واكبر هما تواءم
ملاك /اها يزن اكبر من زين بي تلت دقايق انتي بقا متجوزه
نسرين /اها من هلاكو
ملاك /هلاكو
نسرين /الاخ الي هناك ده الي واقف مع البنات
شورتلها نحيت باسل ومالك
ملاك /نهار ابوكي اسود متجوزه جوزي اتجوزت عليا ياباسل اتجوزت عليا والله لاوريه
نسرين مسكتها /اهدي يخربيتك اقصد مالك ماااالك
ملاك /عااا مش تقولي من الاول بس الي اعرفه ان مالك مش متجوز
نسرين /لا يختي متجوزني من وريا
ملاك /انتي كمان اتجوزتي من غير ما تعرفي
نسرين /هو انتي زي
ملاك /اها
وحطت ليها حكيتها مع باسل ونفس الشئ نسرين
ملاك /اممم بس باين عليكي بتحبيه ياالا مكنتيش ضربتي اليكس ده بلنار لما قال انو عاوز يقتله لا استني ويييت لو مالك راءيس عصابه ومافيا معنها ان باسل احيييه
نسرين / مش عارفه هما بيشتغلو سوا
ملاك /معرفش
نسرين /بس واضح ان جوزك واخد راحته اوي البنت الي هناك دي واقفه ازاي ومايله عليه
ملاك /عندك حق خلي بالك علي العيال لحد ما اجي
نسرين /هتعملي اي
ملاك /هبطحله الدي وافتحله الجي
وراحت نحيت باسل
ملاك /باسل تعالا عوزاك
باسل /عن ازنكم يا جماعه
باسل /في اي
ملاك / مين الي انت واقف معها دي
باسل /معرفهاش هو انا واقف معها لي واحدي
ملاك /ماشي يا باسل ماشي بس لما نروح
باسل /طب الحقي ابنك نازل بوس في مرات مالك
ملاك واتجهت علي التربيزه /زيين بتعمل اي
زين /بديلها قتره علي دودها زي ما بيثو بيعمل معاكي يا ميمو تعيفي با تنت بيثو بيدي لميمو قطره في بؤقها
نسرين /عيالك سفله هروح اجيب التورته الي عملها واجيلك
ملاك /عيال روحو لابوكم استني هاجي معاكي
ودخلو المطبخ
ملاك /اي دي
نسرين /تورته عمايل اديا
ملاك /منظرها يقرف استني ادوق استغفر الله العظيم اي ده
نسرين وهيا بتدوقها /يعععع اي القرف ده مش زنبي ده من البيض اكيد بيض فاسد
ورمتها في الزباله وفجأه
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق