القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية شيطان العشق الفصل الثامن عشر والتاسع عشر بقلم دنيا محمد

 

رواية شيطان العشق الفصل الثامن عشر والتاسع عشر بقلم دنيا محمد 





رواية شيطان العشق الفصل الثامن عشر والتاسع عشر بقلم دنيا محمد 



#شيطان_العشق  .البارت التامن عشر



تبنا إلى الله!

ورجعنا إلى الله!

وندمنا على ما فعلنا!

وعزمنا على ألا نعود إلى شيء يغضب الله!

وبرئنا من كل دين يخالف دين الإسلام!

نشهد أن لا إله إلا الله، وحده لا شريك له، ونشهد أن سيدنا محمد عبد الله ورسوله، وصفيه ومجتباه!

اللهم صل على سيدنا محمد النبي صلاة ترضيك وترضيه وترضى بها عنا يا رب العالمين!


يله نبداء

************************************

اليكس عند الدكتور

الدكتور :سيد اليكس ما الذي اصابك هكذا

اليكس :لقد سقطت من اعلا الدرج

الدكتور والممرضه بضحك

الدكتور بخبث :اممم حسنا سيد اليكس لكن هناك علامات لاسنان وايضا لا يوجد اسر لاصابتك بشئ اخر

اليكس :تابع عملك ولا تتدخل حسنا

***********************************

نروح لمكان تاني

باسل :اخيرنا وصلنا يله نروح لملاك

مالك :مش بلسهل كده دخول قصر اليكس تعالا نروح الفندق الاول واقولكم هندخل ازاي

جاء صوت من خلفهم

هنيوح معاكم

(هنروح معاكم)

التفت الجميع لمصدر الصوت

باسل: نهار ابوكم اسود انتو جيتو هنا ازاي

زين :في الطيايه

(في الطياره)

يزن: انا وسين اتثحبنا وياكم ويكيبنا في سنطه العيبيه لما جيتو القيثر من غير ما تخدو بالكم ويما يكيبتو الطيايه طلعنا ويكبنا معاكم

(انا وزين اتسحبنا وراكم وركيبنا في شنطه العرابيه لما جيتو القصر من غير ما تخدو بالكم ولما ركبتو الطياره طلنا وركبنا معاكم)

باسل :هتوقع اي منكم منتو ولاد ملاك

مالك :عيالك ينفعو يشتغلو في المخابرات

باسل بنظره ثاقبه لاطفاله

باسل: هنروح دلوقت اوديكم تقعدو في فندق وعلي الله تتهورو وتيجو معنا زي ما عمالتم هعلقكم هروح دلوقت مع عمكم مالك نجيب امكم ونيجي

معتز :شكلك نسيتي انا هاجي معاكم 

باسل :هتفضل معاهم عشان ميهربوش يا معتز ويجو ورانا انا مش واصق فيهم عيالي اهو وبقولك مش واصق فيهم

معتز: باسل انا جاي معاكم

مالك: لازم حد يقعد مع ولاد باسل خليك هنا عشان تاخد بالك منهم بدل ما يحصلهم حاجه

معتز :تمام

************************************

اسر :ياسمين في عريس جالك انهارده اسمه معتز

ياسمين :معتز احم وانت قلتله اي

اسر: القرار قرارك وانا قلتله تتقابلو في كافيه تتعرفو ولو وافقتي تمام

ياسمين في بالها:معقول يكون معتز هو الي جالي معقول يكون حبني

اسر :هييييي روحتي فين اقوله اي

ياسمين: تمام ياابيه معنديش مانع

***********************************

ملاك: وبعدين يا نسرين هنعمل اي اعاااا العيال وحشوني

نسرين بغمزه:العيال بردو الي وحشوكي ولا ابو العيال

ملاك: الاتنين يابيبي وحياتك 

نسرين :بقولك اي احنا هنهرب افرضي الرجاله مجوش

ملاك :هنهرب ازاي يا فلحوسه وانا ضهري واجعني كده

نسرين: اسمعي اليكس بيريل عليا انا وانتي دلوقت خصوصا بعد ما ضربتيه فا احنا هنعلي صوتنا وانتي هتعملي انك بتقلعي الفستان عشان في حاجه قرصتك تمام وانا هسد خرم الباب بضهري بحيث انو ميقدرش يشوف فا يخش علينا بس قبليها لازم نجيب لوح السرير ده عشان لما يخش تضربيه علي دماغه بيه تمام

ملاك: مش فاهمه يعني انا دلوقت هقلع هدومي

نسرين: تصدقي هتشليني يبنتي افهمي هتعملي كأنك بتقلعي الفستان بس كده وكده مش هتقلعي حاجه

ملاك: هه طب منا عارفه بس بستهبل

نسرين برفعه حاجب :يا راجل قول كلام غير ده

وبدؤ في تنفيز خطتهم

ملاك: اااااااه يا نسرين مش قادره ضهري حاجه قرصتني في ضهري

نسرين بصوت عالي:خلاص يا ملاك اقلعي الفستان ده منشوف اي الي قرصك في ضهرك

ملاك: والحيوانات الي بره هيبصو علينا من خرم الباب

نسرين: خلاص هسد خرم الباب بضهري اهو اقلعي بقا

سمعهم اليكس وهو طالع علي السلم وبص من خرم الباب وجد ضهر نسرين

اليكس: يا الهي لا ارا شيئا حسنا سأدخل واشاهد تلك القطه القصيره

ودخل عليهم اليكس هجمت عليه ملاك بلوح الخشب علي ضهره وراسه هيا ونسرين

نسرين: يلا بينا بسرعه قبل ما يفوق

وخدت نسرين ملاك وطلعو من الاوضه لقو اتنين ملاسمين قدامهم

نسرين: اقسم ب الله ما عملتش حاجه دي ملاك الي فشفشت الخشبه علي اليكس

ملاك: انا يا كلبه مش انا صدقني انا واحده مش قادره تقف وضهري واجعني بسبب الحيوان ماكس رزغني في الحيطه الهي يرزعوه في نار جهنم كلب البحر ده قولي امين

نسرين :امين

ملاك: فا انت تتخيل حضرتك يعني اني اقدر اعمل كده انا عندي عيال متخلفه وجوزي طويل واهبل يعني انت متخيل حجم معاناتي في الحياه مع بسكوته رقيقه زي تضرب هيلف زي اليكس

نسرين: يسلام يختي طب منا متجوزه حتا لو علي الورق من هولاكو فا انت متخيل ان واحده متجوزه هلاكو زي مالك تقدر تهش نمله ابسلوتلي

نزعو الاقنعه من علي وشهم

نسرين: احيه

ملاك: روحنا في ابو بلاش

مالك: خلصتو

باسل :واحنا الي جاين نلحقكم

ملاك بدموع تماسيح: انا بص انا بص ااااه ضهري اعااا لا ضهري يا باسل ضربوني في الحيطه وضهري اتعور اعااا وكانو عوزين يغتصبوني اعاااا

جرا باسل نحيتها وحضنها

باسل :كل ما اسيبك خمس دقايق بتحصلك مصيبه كنت خايف عليكي وقلبي وجعني انا بحبك اوي متبعديش عني تاني

ملاك :انا تعبانه وعوزه اروح وجعانه وضهري واجعني

باسل بنظره قرف وحملها علي ايده: داهيه في شكلك دبش بقولك كنت خايف عليكي وبحبك وقلبي واجعني تقوليلي انا جعانه

ملاك بضحك: اعلش اعلش الرومنسيه مليش فيها

بينما نسرين اتجهت لمالك وحضنته

مالك بصدمه: نسرين

نسرين بدموع: شش اسكت انا تعبانه ومحتاجه حضنك انا كنت خايفه كنت خايفه ليعمل فيا حاجه كنت خايفه ليأذيني ولا يغتصبني ولا يبعني لحد ولا يبيع اعضائ زي ما بسمع

ضمها مالك لحضنه اكتر

مالك بحنيه: متخافيش طول منا معاكي محدش هيقدر يلمسك

اليكس: اووووه يا الهي ما هذا المنظر الجميل لقد اقشعر بدني

باسل بغضب: هو ده الي ضربك

ملاك: تؤ تؤ الي ضربني شغال عند ده وشدو الطرحه من علي شعري وكان عاوز يغتصبني

اليكس: اتركو الفتايات وارحلو من هنا افضل لكم

مالك وهو بيحط نسرين ورا ضهره : تؤ تؤ لن نتركهم يا اليكس ماذا ستفعل هه

اليكس: هه لا تنسا انني اقوي منك يا مالك

باسل وترك ملاك ورا ضهره: هه ماذا تظن نفسك هل تظن انني ساترك لك زوجتي

اليكس: من الافضل لك ان تتركها والا ستراني وانا اغتصبها امام عينك

هجم عليه باسل يوجه له اللكمات

مالك :اتركه يا باسل سيأخذه عقابه الان

ملاك وهيا سانده علي نسرين

ملاك: هما بيقلو اي مش فاهمه وباسل راح يضرب الواد ده لي

نسرين: اصل اليكس قلهم بص بقا يا برنس منك ليه سيبو مراتتكم وامشو من هنا بدل مااعمل معاهم الدنيئه قدام عنيكم فا جوزك لما سمع كده هجم عليه ومالك المحروس جوزي طبعا قله سيبه يا باسل ده ميستهلش تضربه هياخد عقابه وشوح بإيده كدهون

ملاك: شوح بإيده ازاي يختي

نسرين: كدهو

وفجأه ارتفع صوت اطلاق النياران في كل مكان واستخبت نسرين وملاك تحت الترابيزه ورفع مالك وباسل سلاحهم في وش اليكس

مالك: ستأخذ عقابك الان الذي لا تعرفه ايها الابله انني ظابط في الانتربول وانك مقبوض عليك

باسل: شحنات المخدرات والاسلحه التي كنتم تريدون ادخلها للبلاد عن طريقي عرفت عنها كل شئ وكنت اساعد الانتربول للقبض عليك ايها الاحمق

نسرين من تحت التربيزه :احييييه

ملاك: في اي،يخربيتك واي صوت ضرب النار ده وباسل ماسك مسدس

نسرين: مالك طلع ظابط وجوزك طلع بيساعد الانتربول عشان يقبضو علي اليكس

ملاك: احيه ولا قلي حاجه

نسرين: بيخبي عليكي لا انتي مش مسيطره شكلك حده وريله عينك البمبي

ملاك: لما نعيش الاول مش شايفه ضرب النار الي شغال

نسرين: اه صح ركزي في الاكشن الي شغال

بينما اليكس طلع مسدسه وي وجهه نحيت باسل ومالك

اليكس: لن اقع بهذه السهوله انا اليكس

بينما دخل قوات الامن المكان وحوطه من كل جانب

مالك: هه لقد وقعت انت وكل شركاءك بما فيهم اسر

اليكس: تقصد اخاك اسر

مالك: ليس اخي

اليكس: هه بل اخاك

مالك: هه حسنا انه اخي لكن سينال جزاءه

وهجمو علي اليكس قوات الامن فا مسك سلاحه وضرب نفسه بلنار ومات اليكس في نفس اللحظه

استووووووب يله توقعاتكم مفجأه صح محدش كان متوقع ان اسر اخو مالك دي قصه طويله لسه في الاحداث الجايه هتفهمو وتتوضح ليكم الامور

دنيا محمد



#شيطان_العشق  .البارت التاسع عشر

بسم الله الرحمن الرحيم

دعاء السفر

الله أكبر، الله أكبر، الله أكبر،  سُبْحانَ الَّذِي سَخَّرَ لَنَا هَذَا وَمَا كُنَّا لَهُ مُقْرِنِينَ وَإِنَّا إِلَى رَبِّنَا لَمُنقَلِبُونَ

اللهم إنا نسألُكَ في سفرنا هذا البرَّ والتقوى، ومن العمل ما ترضى، اللهم هون علينا سفرنا هذا واطو عنا بعده، اللهم أنت الصاحب في السفر، والخليفة في الأهل، اللهم إني أعوذ بك من وعْثاءِ السفر، وكآبة المنظر وسوء المنقلب في المال والأهل


.

************************************

يله نبداء

***********

عند اسر

اسر: ماذ اليكس توفي

الشخص: لقد انتحر سيدي اخيك مالك كان من الانتربول وتخفا من اجل ان يوقع بنا

اسر: لكن كيف و و القياده لدي طلبو مني ان اوقع به واحضر اوراق من قصره اذا كانو يعرفون بأمري من اجل ان يشتتو انتباهي

الشحص: اجل سيدي

اسر: حسنا اغلق الان عليا ان اهرب

وقفل مع الشخص

ياسمين:في اي يا ابيه بتلم هدومك لي

اسر: مسافر يا ياسمين خلي بالك علي نفسك وعلي ماما تمام

ياسمين: رايح فين طيب

تركها اسر ورحل

************************************

مالك: انا متشكر جدا يا باسل لمسعدتك ليا

باسل: عيب عليك يا لوكه دحنا عشره عمر يا راجل

نسرين: استوووب عشره عمر ازاي واي فيلم الاكشن الي حصل ده وانت ازاي ظابط مش كنت مافيا وماسكلي المسدس

ملاك :وفين عيالي وانت ازاي ياباسل متقوليش علي الحوار ده 

مالك: اسكتو انتو الاتنين

باسل: انا ومالك كنا سوا في ثانوي مع بعض ونعرف بعض من اياميها وبلنسبه لعيالك يا ست كخه سيبتهم مع معتز بعد ما ركبو العرابيه من ورانا والطياره واستخبو وجم معنا ولا كأنهم راءساء عصابه مخلف اي انا قرود

مالك: اما بلنسبه لموضوع المافيا انا بقالي سنتين معاهم في الاصل انا ظابط يا ست نسرين واتخفيت عشان اجيب المعلومات الي تسبت شغلهم الوسخ كله عارفه اي هو شغلهم الوسخ مخدرات خطف بنات وبيعهم في مزاد وببشتغلو في الدعاره والي تقول لا كانو بيقتلوها ويبيعو اعضاءها سمعتي عن حوادث الخطف الي شغاله اليومين دول اهم المافيا دي هيا الي كانت بتخطفهم ده غير السلاح الي بيدخلوه البلد وتهريب الاثار من الاخر كل الشغل الوسخ الي تتواقعيه هما بيشتغلو فيه لحد ما انتي ظاهرتي في طريقي خليتيني معظم مخطاطتي تبوز بسببك كانت رقبتك مطلوبه وكانو شكين فيا لحسن حظك اني قدرت الحقك والحق نفسي اليوم ايها فكراه كانو المفروض يصفوني لان اعضاء المجلس وافقو كلهم علي كده بس لحقتك ولحقت نفسي وجيبت ساعتها كل المعلومات عنك عشان كده اتجوزتك لان حتا لو قتلوني مكنوش هيقربولك لانك مراتي فهمتي بقا

نسرين: اه طبعا اومال بس سؤال صغنن هو انت اخوك اسر الظابط الي خطفني قبل كده فعلا

مالك: ايوه اخويا من الاب هو وياسمين عشان كده لما جه القصر وغيره مأذتوش بس دبوقت زمانهم قبضو عليه

ملاك: امممم سيبكم من كل ده ودوني لعيالي وحشوني اوي ولاد العفاريت وضهري واجعني عوزه استريح اعااااا هو ماكس الكلب قبضتو عليه ولالا الهي ينشك في ايده الي زي المرزبه دي

باسل: حبيبتي الله يكرم اصلك الي هو اصلي بردو

ملاك وبتبعتله بوسه في الهوا: حبيب قلبي

مالك: معرفش رجالت اليكس في منهم الي مات وفي الي اتقبض عليه وفي الي هرب المهم يله نروح نجيب عيالكم عشان نرجع مصر

واتجهو نحيت الفندق

نسرين: وقف بسرعه وقف يا مالك

مالك: في اي

نسرين: الدنيا بتشتي انا نازله العب

ونزلت نسرين من العرابيه وقعدت تلف وتدوخ حوالين نفسها

ملاك بحزن: يبختها نزلت تحت المطره

باسل: عوزه تلعبي في الشتا يمو العيال

ملاك :ياريت بس ضهري

باسل وشالها علي ايده وقعد يلف بيها ويدوخها

ملاك بضحك: يامجنون

باسل بضحكه صافيه: متجوز طفله اعمل اي كل الي عليها تأمر وانا الي عليا انفز

ملاك وهيا ممسكه بوجهه في كف يدها

ملاك:بعشق امك يابيسو

باسل: وانا بموت فيكي يمو لسان ونص

بينما مالك نزل. وقعد يتفرج علي نسرين ويفتكر الذكريات القديمه

flash Back

مالك: يا غزل تعالي هنا هتخدي برد

غزل: يباي عليك سبني العب شويه تحت المطره

مالك وهو محتضنها من الخلف :بخاف عليكي ياقلبي

غزل: بتحبني يا لوكه

مالك: بموت فيكي

فاق من ذكرياته علي صوت نسرين

نسرين: ممكن تديني فلوس

مالك: لي

نسرين بضحك:هروح اجيب ايس كريم

مالك: في الشتا ده

نسرين: ده متعه استني هجبلك معيا

اعطها مالك بعض النقود

نسرين: حد عاوز ايس كريم معيا

ملاك :انا والنبي الله ايس كريم في الشتا

باسل: مجانين وربنا روحو سوا نسرين تعالي سنديها

وخدت نسرين ملاك ومشو واتجه باسل لي مالك

باسل: هتعمل اي معها

مالك:في اي

باسل: هتسيبها علي زمتك ولا هطلقها ولا هترجعها لاهلها ولا هتعمل اي

مالك: مش هطلقها

باسل وهو بيبوسه من خده:هو ده الكلام وربنا انت برنس

مالك: انا**********

باسل بصدمه:انت مجنون

نسيبهم ونروح مكان تاني 

************************************

عند معتز

معتز وهو بيجري وراهم :زيننننننن سيب السلك الي في ايدك متدخلوش في الكهربا يزن سيب الكاتشب يبني متعكش الحيطه يخربيتكم جننتوني

زين: ميزو اتجنن

يزين: يا حيام لثه صغيي مدخلس دنيا

(يا حرام لسه صغير مدخلش دنيا)

معتز: بقولكم اي تعالو احكلكم حدوته وتنامو

زين ويزن:يا ريت

وقعد معتز يحكيلهم حدوته لحد ما نام

زين: ميزو نام ننه

يزن: تعاي نكتفه

(تعالي نكتفه)

زين: يي(لي)

يزن:عسان نحطله ييوج زي تاع ميمو

(عشان نحطله روج زي بتاع ملاك)

وقعدو يكتفو في معتز وهو نايم يا قلب امه

************************************

عند ياسمين

الباب بيخبط

ياسمين: مين

احد الاشخاص: افتحو بوليس

فتحت ياسمين ودخلت الشرطه

الظابط: فتشو البيت

ياسمين: غي اي

الظابط: اسر فين مطلوب القبض عليه

ياسمين: اسر سافر في اي اي الي حصل

العسكاري: ملقناش حد يافندم

الظابط: الافضل لما تشوفيه او تكلميه تقليله يسلم نفسه

ياسمين: هو عمل اي طيب

الظابط: متهم في قواشي كتير من ضمنهم خطف وتهريب اثار وغيره وغيره

ياسمين: يالهوي

الظابط:يله بينا

ومشا الظابط

ياسمين بدموع: لي كده يا اسر لي عملت كده عندي اخين واحد ساب الشرطه وبقا مع المافيا والتاني في الشرطه وطلع بيهرب اثار وبيخطف بنات

نتركها ونروح عند ابطلنا

************************************

وصلو لحد الفندق وطلعو علي الجناح

ملاك: هما العيال فين مفيش ليهم حس لي

باسل :انا خايف

نسرين: عدوني كده بدل منتو خايفين

ودخلت نسرين

نسرين: احيه

جرت ملاك وباسل ومالك علب جوه

ملاك:نهار ابوكم اسوح ومنيل

باسل وسكعها علي افاها:اتلمي 

ملاك بضحكه: ايدك تقلت يخربيتك 

مالك: بطالو حب في بعض وتعالو فكو معيا معتز

فكان معتز العيال مربطينه في السرير بملايت ودهنين وشه كاتشب وشكولاته وحطين في بؤقه تفاحه

معتز: عجبكم الي عيالكم عملوه فيا ده عاجبكم اخر مره تسيبوهم معيا دول مش اطفال درل شيطاين

زين ويزن بنظره برياءه: كنا بنحطيك مكياج زي ميمو

(كنا بنحطلك مكياج زي ملاك)

معتز بلطم: تحطولي مكياج تحطولي مكياج يالهوي شيفني ست

باسل وهو بيشيل يزن: في اي يااخي ده الاطفال احباب الله

ملاك وهيا بتقعد زين علي رجليها وبتحضنه: خلي خلقك استريتش،يا ميزو ميبقاش كنز كده الله

نسرين: انتو كنتو فين والعيال دول بيتربو

مالك بإبتسامه للاطفال: تصدقو انا حبيتكم تنفعو تشتغلو معيا وهو يستاهل الحقيقه

باسل: مش تسلم علي نسيبك يا معتز مالك يبقا اخو ياسمين

معتز: ازاي مش فاهم

مالك: ازاي دي نحكيها في الطياره عشان وريا شغل في مصر وكمان لازم اروح لاعتماد المستشفي

نسرين بقلق: ملها اعتماد

مالك: هحكيلك واحنا في الطياره

استوووووب البارت خلص ويتارا مالك قرر اي بخصوص نسرين ابقو معنا 😂😂💔 

دنيا محمد


تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله  من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا




تعليقات

التنقل السريع