رواية عشقني متوحش الفصل الرابع والخامس والسادس بقلم ميسون عبد المجيد
رواية عشقني متوحش الفصل الرابع والخامس والسادس بقلم ميسون عبد المجيد
_البارت الرابع
وقفنا لما نشوي كانت بتجيب اللاب توب لعاصم وفي صورتين وقعو
نشوي وطت تجبهم وهي بتعدلهم بالصدفة اتفجأت لما شافت صورة لعاصم ومعاه بنت وقفين جنب بعض وحضنين بعض وبيضحكو
وصورة تاني لعاصم ولنفس البنت وهما بيضحكو وحضنين بعض ومعاهم ناس تاني ومن ضمنهم طارق
نشوي بتكلم نفسها بغيظ:ي سلام بيضحك دلوقت استغفر الله العظيم وهي ايه اللي لبساه دا وهي لبسه اصلا
نشوي بصت لانعكاس صورتها في المرايا:وانا مالي متغاظة ليه ما يضحك ولا يولع بس ي تري دي مين ممكن تكون اخته
نشوي بترد علي نفسها:ايه الغباء دا وهو هيسمح لاخته تقف وسط الولاد دي كلها
بقلم ميسون عبدالمجيد
قطع تفكيرها
عاصم بصوت عالي نسبيا:انتي ياللي اسمك نشووووي
نشوي بغيظ وصوت مسمعوش عاصم: بني ادم براس كلب
نشوي اخدة اللاب توب وحطت الصور مكانهم واتجهت لعاصم
نشوي:علي فكرة اسمي دكتورة نشوي مش انتي ياللي اسمك نشوي مش بلعب معاك في الشارع انا
عاصم بعنين حادة:هاتي اللاب
نشوي بغيظ وضيق:اتفضل ☺️
عاصم بضيق:شكرا ☺️
★★★★★★★★★★★★★★★★★عند طارق في الشركة
طارق قاعد في مكتبه بغرور ومستني دخول هايدي
هايدي قعدة برا عمالة تاكل في ضوفرها من التوتر
السكرتيرة:مستر طارق في انتظارك اتفضلي
هايدي ابتسمت بعدم راحة وعمالة تدعي ان يكون تشابه اسماء
وصلت قدام المكتب فتحت الباب ودخلت وهي مغمضة عنيها
طارق شفها وضحك بهمس
وهي فتحت عين وحدة لقيت طارق قاعد وعلي وشه ابتسامه مستفزة
هايدي بهمس وعياط مصطنع:اهئ ليه ليه كدة ي رب ليه
طارق بجدية وغرور مصطنعة اتفضلي ي بشمهندسة ولا ناوية نعمل الانترفيو واحنا ما بينا شارع كدة
هايدي بنفس الهمس:ي رب ي رب صبرني وانا قعدة معاه ومخنقهوش انا محتاجة الشغل دا
طارق خبط بأيده علي المكتب:هييي انتي معايا
هايدي بصتله بضيق وقربت وقعدة علي كرسي قدامه
طارق بغرور وتكبر:انا سمحتلك تقعدي
هايدي بصتله بعنين حادة ورفعا حاجبها
طارق بخوف من نظرتها:احم انا بقول نبدا الانترفيو سنك كام
هايدي بجدية:٢٤ سنة
طارق:متخرجة من كلية ايه
هايدي:فنون جميلة
طارق:امم مهندسة ديكور يعني
هايدي:بظبط
طارق:وتقديرك
هايدي نفخت بضيق:التقدير العام جيد جدا مرتفع
طارق:وال..
هايدي قاطعته:علي فكرة كل المعلومات دي عندك في السي في ممكن تراجعه لوحدك
طارق بعنين حادة: متخيلة نفسك فين بعد خمس سنين
هايدي بغيظ:نفسي اعرف ايه فايدة السؤال السئيل دا
طارق بجدية: جاوبي علي قد السؤال ي بشمهندسة
هايدي بعنين حادة:في السجن ومستنيه حكم الاعدام
طارق بصدمة:هاااا ودا ليه عليكي احكام سابق
هايدي بعنين حادة:لا بس حثا كدة اني هقتل حد عارف ليه
طارق بخوف:ليه
هايدي:لان لما حد بيضايقني او بيرفشلي طلب بشرحه
طارق بخوف:احم اتفضلي السي في بتاعك ومش لازم اراجعه مبروك شركة UB للمعمار بترحب بيكي
هايدي ابتسمت
★★★★★★★★★★★★★★★★عند عاصم
بعد مرور وقت بدء يعم الظلام
نشوي: طب انا مشيا عن اذنك
عاصم:راحة فين
نشوي:ايه الذكاء دا بقول مشيا
عاصم:ودا ليه أن شاء الله
نشوي بعدم فهم:ايوا عايزني اعمل ايه انا يعني مشيا الليل ليل وأنا يومي خلص يبقي اروح بيتي
عاصم بضيق:لا حضرتك هتقعدي هنا بما انك الدكتورة الخاصة بيا هتقعدي هنا الاربع شهور ولو عايزة تزوري اهلك ممكن تروحي يوم في الاسبوع
بقلمي ميسون عبدالمجيد
نشوي بنبرة حزن:انا اهلي متوفين مليش غير بنت خلتي واخوها
عاصم بحزن لان حالتها من حاله:تمام ربنا يرحمهم هتقعدي في الاوضة دي
نشوي بصدمة:نعاااام اقعد في اوضة جنب اوضتك
عاصم بغيظ وضيق:ليه حد قالك اني هقوم اتحرش بيكي واصلا اوضة دادا حسناء اهي قدامك اللي جنب المطبخ دي اتهدي شوية
عاصم داس علي الزرار اللي في الكرسي وسبها ومشي
ونشوي بصاله بغيظ
نشوي افتكرت ان معهاش لبس خرجت وراه
نشوي وهي مشيا:انتي ياللي اسمك عاصم انت بتاع انت استني
عاصم وقف بالكرسي وبصلها
عاصم بأستفزاز:انا اسمي بشمهندس عاصم مش ياللي اسمك عاصم انا مش بلعب معاكي في الشارع
نشوي بصتله بغيظ لانه ردهلها
نشوي بهدوء حاد:انا محتاجة اروح بيتي اجيب لبس لان مش معايا هدوم هنا
عاصم:تمام السواق مستنيكي برا اركبي معاه
نشوي بضيق:شكرا انا مش صغيرة هروح واجي لوحدي
عاصم متجاهل كلامها:وهو هيستناكي وتخلصي بسرعة وتيجي
مدهاش فرصة ترد ومشي
نشوي عمالة تعض في شفايفها بغيظ
*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*
في مكان ما
_كدة عرفتي هتعملي ايه
-ايوا كدة هنبدا من بكرة
_بس مش عايز غباء مخك تفتحيه انا عارفك كويس
بضيق- احترم نفسك
★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*
بعد وقت كانت نشوي راحت بيتها جابت لبس ليها ورجعت الڤلة ودخلت الاوضة اللي ادهلها عاصم كانت جميلة وبسيطة جدا وباللون البينك في ابيض كانت روعة
عدي وقت وكانت الساعة الثانية عشر بعد منتصف الليل
نشوي خرجت من الاوضة و عاصم دخل اوضته
نشوي خرجت وكانت لبسا الاسدال كان اسدال لونه ابيض جميل اوي ومش لفا الطرحة كويس رمياها علي شعرها البني وبيدي لمعه دهبي وفي خصل وقعا علي وشها مع لمعة عنيها العسلي حاجة قمر
نشوي دخلت تشرب من المطبخ ولسا هتطفي النور لقيت عاصم في وشه (وهو قاعد علي الكرسي طبعا)
نشوي بخضة:عااااا
عاصم بنرفزة: بس بس اخرسي دا انا
نشوي بتاخد نفسها بسرعة اثر الخضة
عاصم بضيق: ايه شفتي عفريت ما تهدي
نشوي بغيظ:يعني هو طبيعي ابقي مشيا بليل الاقي واحد طلع في وشي كدة
عاصم ببرود: بيتي وامشي في أي وقت وفي أي مكان
نشوي بصتله بغيظ وبتعض في شفايفها
عاصم بنرفزة خفيفه:بطلي الحركة المستفزة اللي بتعمليها دي
نشوي بغيظ:انت صاحي ليه عايز حاجة
عاصم بضيق:لا كنت مخنوق طلعت اشم هوا
نشوي وهي بتزق الكرسي:تمام تعالي نقعد في الجنينه شوية
عاصم بيبصلها بغيظ وبيحاول يوقف الكرسي:لا هقعد لوحدي
نشوي ببرود:انا مش هموت واقعد معاك بس انا كمان مخنوقة
واكملت ببرطمة:بيت خنيق زي اصحابه
عاصم بغضب:سمعتك
نشوي ببرود:وايه يعني
عاصم قرب يطق
خرجو الجنينه ونشوي وقف الكرسي وقعدة في كرسي قدامه
عاصم بضيق ورافع وشه للسما:اظبطي حجابك
نشوي حطت اديها علي شعرها بصدمة وتوتر:هااا ي سافل غمض وشك غمض وشك
عاصم بصلها وضحك علي ما اخر ما عنده:اغمض وشي دي بتتعمل ازاي دي انا طول عمري اسمع عن غمض عينك لكن وشك جديدة الصراحة
بقلمي ميسون عبدالمجيد
نشوي ضحكت علي ضحكته اللي اول مرة تشوفها
نشوي ظبطت حجابها وقعدو سكتين شوية
نشوي:هو انت عملت حدثه ولا ايه
عاصم بصلها:بلاش تدخلي في حاجات متخصكيش ي دكتورة
نشوي بصتله بضيق وإحراج
عاصم بهدوء:انا اسف مقصدش لكن في حاجات كتير هنا محدش يعرف عنها حاجة بلاش تشغلي دماغك بحجات اكبر منها
نشوي بتفهم:تمام خلاص
عاصم:هو انتي متجوزة او مخطوبه
نشوي بصتله بأستغراب من سؤاله:لا اكيد مش هبقي متجوزة وجوزي هيسمحلي اني اجي اراعي شاب كدة
عاصم:وجهت نظر بردو
نشوي ضحكت وعاصم سرح في ضحكتها
نشوي لاحظت اتكسفت
نشوي بصا للسما:القمر جميل اوي انهرده
عاصم:فعلا قوليلي بتحبي تخصصك
نشوي: بصراحة لا كان نفسي ادخل صيدلة بس اهو مجموعي للاسف
عاصم:كله كويس
نشوي: طب وانت
عاصم بسخرية:انا كان عندي احلام كتير وهندسة كانت اول احلامي واحلام تاني حققتهم كلهم واهو بيضيعو مني واحد ورا التاني
نشوي بحزن:متقولش الخيرة فيما اختاره الله
عاصم هز راسه
طارق داخل من باب الڤلة:مسا مسا
نشوي ابتسمت
عاصم: جاي متأخر يعني
طارق:ما ما كنت في الشركة بقي انت عارف
عاصم برفعة حاجب وشك:مش مرتحلك بقالي فترة علي فكرة
طارق ضحك وطلع الحاجة اللي كانت في الشنط معاه
عاصم:ايه دا
طارق:احلي شورما سوري
عاصم ضحك:والله انت ما بتفهم غير في الاكل
نشوي: انتو كدة علي طول مقضينها تيك واي
الاتنين مع بعض:ايوا
نشوي بحدة مصطنعه:بس دا غلط
طارق:جايبلك معا الشورمة واحدة بيبس
نشوي:لا مدام كدة يبقي تشكر والله
كلهم ضحكو وبدؤ يكلو
نشوي:ااا ااا
عاصم بقلق بيداريه:مالك
نشوي:حراقة حراقة اوي
طارق:طب طب خدي اشربي البيبس
نشوي هديت
طارق:هي اللي اسمها هايدي دي صاحبتك
نشوي بصتله بأهتمام: ايوا صحبتي
طارق:صاحبتك صاحبتك يعني
نشوي بعدم فهم: أيوا ي بني وكمان بنت خالتي ليه
طارق:اهاا اصل كانت جيا تعمل انترفيو واتصدمت لما شافتني و....
طارق حكلها اللي حصل كله
نشوي ضحكت:هي هايدي كدة كويسة وقلبها طيب لكن لسنها دبش وعنيفة اوي
عاصم بضيق وغضب مكبوت:علي اساس انك انتي اللي مش دبش
نشوي بعدم فهم:نعم
عاصم بصلها من فوق لتحت بقرف وداس علي الزرار ودخل اوضته
نشوي لطارق بعدم فهم:هو ماله دا قلب ليه
طارق بخبث:هاا لا عادي هو بيجي علي الساعة وحدة كدة وبيقفل
نشوي بصتله بعدم راحة
وطارق ابتسم لان فاهم صاحبه
(مش لازم نقول انو خلاص مسافة يوم وقع في حبها لا دا لسة مجرد تملك اللي مدام بتشتغلي عندي يبقي تكلمي معايا تهزري معايا تعملي كل حاجة معايا انا وبس ميبقاش ليكي علاقة بأي حد غيري تمام)
نشوي دخلت اوضتها ونامت
وطارق دخل اوضة عاصم
طارق:مأكلتش ليه
عاصم بضيق وهو بيطلع علي السرير بصعوبة:كدة
طارق قرب منه ساعده:طب علي فكرة بكرة هجيلك بدري
عاصم بضيق:علي اساس انك بتيجي ايه كل يوم
طارق ضحك بخبث وقعد معاه شوية ومشي
__________________________________________________
اشرقت شمس يوم جديد يحمل كثير من المفاجأت
نشوي صحيت اخدة شاور ولبست دريس لافندر عليه خمار ابيض وشوز ابيض وخرجت لقيت عاصم قاعد في الجنينه خرجتله
نشوي بأبتسامة:صباح الخير
عاصم بضيق وباصص للبول:صباح الخير
نشوي بصتله بأستغراب:هتفطر عشان تاخد اادوا
عاصم بنفس الطريقة:فطرت من بدري
نشوي بصتله بأستغراب لان الساعة كانت تمنيا
نشوي:تمام هجبلك كوباية عصير فريش والدوا واجي
نشوي دخلت
عاصم بيكلم نفسه:انا بعاملها كدة ليه ايه الغباء دا
نشوي دخلت للدادا وخلتها تعمل العصير
نشوي خارجة من باب الجنينه وكانت مسكا الصنية وعليها كوباية العصير والبرشام
بس وقفت علي بعد خمسة متر من عاصم واتصدمت لما شافت وحدة مميلة عليه وبتحضنه وهو بيبادلها الحضن
نشوي بدون مقدمات الصنية وقعت منها والكوباية اتكسرت
عاصم بصلها وطارق والبنت دي
عاصم بصلها بقلق وعدم فهم
بقلمي ميسون عبدالمجيد
طارق جري عليها:بس بس اهدي وكل دا هيتشال ي دادا داادااا
نشوي بتلمهم بتوتر وارتباك:لالا انا انا هلمهم
وعمالة تمسك في الازاز بدون وعي وفجاة اديها اتجرحت
نشوي بوجع:ااااه
عاصم بهمس وخوف:نشوي
طارق:بس بس خلاص قومي
نشوي قامت
طارق:دادا لو سمحت خديها وطهرلها الجرح
نشوي مشيت مع الدادا ولاكن عقلها معاهم ومنظر البنت وهي بتحضن عاصم عمال يتكرر في دماغها ومخها قرب يقف من التفكير
بعد وقت قصير
نشوي خرجت الجنينه وحاولت تكون طبيعيه
وشافت البنت دي ولما ركزت في ملامحها اكتشفت انها نفس البنت اللي كانت في السورة وكانت لبسة جيبه فوق الركبة وتيشرت كات وحاجة قرف
نشوي قربت منهم وعلي وشها ابتسامه مصطنعه
نشوي:احم معلش اتأخرت عليك في الدوا
عاصم بهدوء:لا عادي متشكر
نشوي والبنت بيبصو لبعض
عاصم:احم اعرفكم سيدرا نشوي نشوي سيدرا
نشوي ابتسمت غصب:اهلا مين حضرتك
سيدرا قامت وقفت
سيدرا بتبصلهت بقرف ولانها اطول من نشوي بكتير
سيدرا:انا ابقي بزنس ومان ي حبيبتي سيدرا مدبولي بنت عم وخطيبة عاصم
نشوي بصتلها بصدمة
اكملت سيدرا:انتي بقي الخدامه اللي جيا تخدم عاصم لغاية ما يعمل العمليه
نشوي بغضب:انتي وحدة سافلة و..
يتبع...
#رواية_عشقني_متوحش
علبارت الخامس
نشوي بغضب:انتي وحدة سافلة ومش محترمة
سيدرا ببرود:انا محترمة غصب عنك ي خدامه
نشوي مش استحملت وشدتها من شعرها
نشوي بغضب:بقي انا دكتورة نشوي عثمان اللي تعبت اربعتاشر سنة في التعليم وجبت ٩٧٪ في الميا وفرقت معايا علي صيدلة علي تلاته من عشرة وحدة عملة زي عود الخلة زيك تقولي انا خدامه
سيدرا بتحاول تبعد عنها مش قدرة وطارق بيكتم ضحكته
سيدرا بغضب ووجع:ابعدي ايدك وسيبي شعرك ي متخلفة انتي
عاصم بغضب لطارق:انت ي حيوان حشها عنها
طارق عمل انو مسمعوش لان هو مش بيحب سيدرا
عمرو كان داخل من باب الجنينة جري عليهم وحاول يبعد سيدرا ونجح في انو يبعدها
سيدرا بغضب وغل:وديني لعلمك ازاي تتعاملي مع اسيادك
نشوي بغضب:بردة بببتكلم ازاي
وكانت هتضربها تاني بس سيدرا استخبت ورا عمرو
عمرو بحدة:خلاص بقي انتو الاتنين ايييييه
الاتنين بصو لبعض بغضب وغل
عمرو بتذكر:ايه دا مش انتي اللي قابلتك قبل كدة
نشوي بصتلهم كلهم بغضب ودخلت الڤلة
عاصم بضيق:انت رجلك اخدة علي هنا وكل شوية هتيجي
عمرو بتأثر مصطنع:الحق عليا قولت بما ان خطيبتك جت نتجمع كلنا كا عيلة
طارق بسخرية:كا عيلة هه تعالي ي عاصم ندخل
سيدرا :جيا وراك ي حبيبي
بقلم ميسون عبدالمجيد
عاصم وطارق دخلو واتصدمو لما شافو نشوة خرجة من اوضتها بشنطة وواضح انها فيها هدومها
طارق بعدم فهم:نشوي انتي راحة فين
نشوي بجدية ودموع محبوسة:مشيا ي بشمهندس طارق اقعد في بيتي معززة مكرمة انا لما جيت هنا جيت كا دكتورة مش خدامه بخدم تمام
نشوي مشيت كام خطوة
طارق بهمس:انت ي ابني قلها أي حاجة ميصحش
عاصم بضيق:انتي هنا استني ي وكالة من غير بواب تبجي وتمشي وقت ما تحبي
طارق بيكلم نفسه:ياريتك ما قولت حاجة ي ابن خالتي
نشوي قربت منه بغضب وبصت لعنيه بحدة
نشوي بقوة وغضب:اسمع ي بتاع انت انا لما قريت الاعلان اللي صاحبك نزله وافقت لان اول حاجة كنت محتاجة الشغل دا تاني حاجة شجعتني اني اجي كنت فكرا ان اللي هراعيه دا راجل قد جدي عنده تمانين سنة وقولت هحب الموضوع لكن بعد ما شفتك لعنت اليوم اللي فكرة ادخل فيه طب علاج طبيعي انا دكتورة ي بشمهندس مش خدامه بخدمك انا الدكتورة بتاعتك ووحدة جربانه زي دي تقولي اني بخدمك وانت محاولتش بس تقلها اسكتي بس هقلك اي والله ليقين علي بعض
نشوي قالت كلمها بغضب ومستنتش وخرجت وكانت مشيا بسرعة
عمرو بينادي عليها:ي عسلية مالك
نشوي بصتله بغضب:والله العظيم هاجي اخنقك انت كمان
عمرو بصلها بصدمة ونشوي خرجت برا الڤلة وسمحت لدموعها تنزل بغزارة اول مرة تتهان بالشكل دا واللي جرحها اكتر ان عاصم مدفعش عنها مهما كان دي الدكتورة بتاعته
عند طارق وعاصم لسة علي وضعهم
عاصم بيحاول يستوعب:لالا لحظة هي قالت علي سيدرا وحدة جربانه صح
طارق:صح
عاصم:وبعدها قالت اننا بنشبه بعض يعني هي تق..
طارق بيضحك:اوباااا تقصد ان انتو الاتنين جربانين زي بعض
عاصم بصله بغضب وعنين حادة
طارق بخوف:احم اسف
★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*عند نشوي
نشوي وصلت البيت ونزلت من الاوبر وهي بتعيط وهايدي كانت جيا بس علي مسافة بعيد عنها شافتها كدة جريت عليها
نشوي دخلت البيت ورمت شنطة هدومها وفضلت تعيط
هايدي جريت عليها:مالك ي عمري مالك
نشوي بتعيط
هايدي بتسمح دموعها:بس بس اهدي ممكن فهميني مالك حد عملك حاجة
نشوي بأنهيار:....وبدات تحكي نشوي لهايدي اللي حصل
هايدي بغضب:ي ولااااد ال... والله لوريهم اديني عنوانه
نشوي بعياط:لا ي هايدي خلاص انا سبت الشغل
هايدي بحدة وغضب:نشوي اخلصي عنوانهم ايه
نشوي بحزن:العنوان******
هايدي اخدت شنطتها وخرجت بغضب واتجهت لفيلا عاصم
★**★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*
عند عاصم
سيدرا بدموع خبيثه:شايف شايف الحيوانه عملت ايه في خطيبتك وانت حتي مشتهمتهاش ولا بلغت عنها دي وحدة حيوانه ومش اتربت و..
عاصم قاطعها بغضب:سيدرااا اخرسي ومش عايز اسمع سيرة الموضوع دا تااني كفاية اللي عملتيه وانك اهنتيها وانا مردتش اكلمك وازعقلك قدمها
سيدرا بغضب:انت بتحامي لخدامه زي دي
عاصم بغضب:دي مش خدامه ي هانم دي دكتورة سااامعه دكتورة مش خريجة تجارة انجلش
سيدرا بصتله بغضب وغل:انا مشيا يلا ي عمرو
سيدرا مشيت هي وعمرو في نفس الوقت اللي هايدي دخلت في الڤلة (بس اكيد هيوصلها لانهم الاتنين حربوئات زي بعض عشان عرفة مخكم انا ومتقولوش هي بنت عم عاصم عرفت عمرو منين عادي العقارب بتعرف مكان بعض 😂)
طارق بحزن:تعالي ندخل كفاية اليوم اتقفل
هايدي من بعيد:لاااا وعلي اييييه خليكم
الاتنين بصو بأستغراب لمصدر الصوت
عاصم برفعة حاجب:نعم مين حضرتك
طارق بصوت واطي جنب ودن عاصم:دي هايدي بنت خالة نشوي
هايدي بغضب:اناااا اقلااااك انا ابقي مييين اناا ابقي بنت خالة نشوي ي بشمهندس اللي زعقتلها واهنتنها
بقلم ميسون عبدالمجيد
عاصم ببرود:وانتي بقي ولية امرها وجيا تاخدي حقها ولا ايه
هايدي بسخرية واستفزاز: اه ي حبيبي ولية امرها اعتبرها زي ما تعتبرها
وقربت منه
هايدي بعنين حادة:قبل ما نشوي تيجي هنا انا حذرتها كتير لكن مسمعتش وهي دلوقت ندمانه أنها شافت اشكال زيكم لكن ورحمة امي لو ما اعتذرتلها عن كل كلمة قلتها متلومش إلا نفسك ي بشمهندس نشوي دي خط احمر أبقي فكر تعمل حاجة تضايقها تاني
هايدي متودش فرصة يرد ومشيت بسرعة وخرجت
طارق باصص لاثرها بصدمة واعجاب من عفويتها وقوتها وخوفها لصاحبتها
وعاصم قرب يطق من الغضب
طارق بأنتباه:هاا بتقول ايه
عاصم بغضب ووشه زي الدم:بقالي ساعة بقلك يلا ندخل وجنابك سرحان
طارق بغيظ:طب براحة
واكمل ببرطمة:منتي أي حاجة تحصلك تطلع غضبك فيا انا
عاصم برفعة حاجب:طارق اتلم
طارق بغيظ وصوت غير مسموع:خرست هي مدام ست الحسن والجمال جت يبقي انا وانت مش هنعمر مع بعض
عاصم بصله:بتقول ايه
طارق بغيظ:بقول انا ماشي ي صحبي هو اليوم اتقفل خلاص
عاصم بغيظ:متخليك قاعد هتتنيل تروح فين النهارده الجمعة هتقولي رايح الشركة
طارق بغيظ:رايح عند امي وحشتني هروح اقعد معاها شوية وخليك انت قاعد لوحدك مش كان زمان نشوي قاعدة معاك دلوقت
عاصم بغضب مصطنع:عقبال ما تروحلها أن شاء الله(مامته ميته)
طارق بغيظ وهو ماشي:انا وانت ي صاحبي مع بعض
طارق مشي وعاصم ضحك بخفة
★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*
عند نشوي
هايدي:ممكن كفاية عياط بقي دا ميستهلش دمعه منك
نشوي بعياط: انا اللي حارقني ان لما قالت دي خدامه بتخدمك مقلهاش دي الدكتورة الخاصة بيا بقي انا دكتورة نشوي عثمان وجبت امتياز مع مرتبة الشرف يتقلي خدامه من وحدة عاملة زي زي الظرافة زي دي
هايدي ضحكت:يبنتي كفاية هرتيها شتيمة من الصبح
نشوي بغيظ:بس بقي بس بقي متضحكيش والله هقوم اضربك
هايدي:خلاص خلاص انا هنام معاكي النهارده عشان مسبكيش لوحدك
نشوي:لا لو سمحت ي هايدي انزلي بيتك نامي مع اخوكي انا مبحبش حد ينام معايا
هايدي ضربتها بالمخدة بغيظ:كدة كدة وانا اللي خيفا عليكي وقولت اقعد معاكي
نشوي بتضربها هي الاخري:لا منا مش بحب حد يقرفني وانا نايمه
هايدي بغيظ:كدة طب تعالي
وقعدو يضربو بعض بالمخدات
*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*
عند عاصم
عاصم قاعد لوحده في الجنينه فجأة جت علي باله نشوي فضل يفكر فيها وانها زعلت لما مدافعش عنها قدام سيدرا بس دا مش بأيده
داس على الزرار اللي في الكرسي واتجه لاوضة نشوي هو مش عارف عمل كدة ليه او ازاي لكنه مفركش
دخل وبدء يبص في كل ركن فيها ولفت انتباهه حاجة علي التربيزة قرب منها طلعا نوت بتاعت نشوي
فضل يفكر بفتحها ولا لا وبيقنع نفسه ان كدة غلط وحرام ان نفتش في حاجة حد بدون علمه بس فضوله قتله وفتح اخر حاجة كتباها
نشوي
(شغل جديد بداية جديدة واتمني تكون من غير مأساة مبسوطة اوي لاني لقيت الشغل دا هو صحيح شغل مؤقت بس ربنا يسهلها بعدين واتمني يكون شغل كويس واكون مبسوطة)
عاصم قفل النوت وقعد يفكر
سمع صوت عربيه طارق اخد النوت شلها وخرج
_______________________________________________
اشرقت شمس يوم جديد
الساعة الثامنة صباحا
نشوي فونها عمال يرن قامت ردت بعصبية ومشفتش مين لانه كان رقم من غير اسم
نشوي بنرفزة:اييه فييي اييه علي الصبح يعني ما صدقت سبت الشغل اللي مقعدتش في غير يوم ونص وانت عمال تن تن تن اييه
عاصم رص للفون بصدمة وبيتأكد أن دا رقم نشوي
عاصم:احم احم
نشوي بتفتكر الصوت وبتقنع نفسها انو مش هوا عشان متنفجرش في علي الصبح
نشوي:مين معايا
عاصم بخوف بيداريه:انا عاصم
نشوي اول ما سمعت اسمع اتجننت
نشوي بغضب:ي بجاحتك ي اخي ي بجاحتك انت ايييه هاااا اييييه مفيييش دممم خاالص
عاصم بغضب:احترمي نفسك وتعالي الڤلة حالا
نشوي بغيظ وغضب:واجي ليه أن شاء الله انا خلاص ي بشمهندس سبت الشغل انا مش خدامه وڤلتك اللي فرحان بيها دي انا مش هخشها تاني
عاصم بيحاول يهدي:تعالي حالا في حاجة نسيتيها ولازم تيجي تخديها
نشوي بتهدي:حاجة ايه
عاصم بضيق:تعالي خديها بقول
نشوي بغيظ:انت بتضحك عليا وعايزني عشان حاجة تاني صح لا لو سمحت لو في حاجه بفعلا نسياها سبها مع الامن وانا هعدي اخدها
عاصم بغيظ وضيق:لا ونبي يختي أنا مش واقع في حبك وبترجاكي ترجعي انا بقلك تعالي خدي حاجة تبعك
وقفل في وشها
نشوي بصا للفون بغيظ وغضب:ي حيوان ي حلوف بيقفل في وشي وبيزعقلي كمان عاااا
نشوي قعدة تفكر كتير تروح ولا متروحش وبتحاول تفتكر ايه اللي نسيته لانها من سربعتها امبارح مأخدش بلها بس فضولها مقدرتش تتحمل وقامت
نشوي اخدة شاور وصلت ولبست جيبه رماضي عليها بلوزة نبيتي وخمار رماضي كانت جميلة جدا
نشوي اخدة اوبر واتجهت ڤلة عاصم
بعد وقت
نشوي وصلت الڤيلا واخدة نفسها بتحاول تكون هاديه
دخلت ووصلت خبطت وفتحت دادا حسناء
دادا حسناء بأبتسامة:ازيك ي دكتورة
نشوي بأبتسامة: الحمدلله ي دادا بخير انا كنت نسيا حاجة هنا وجيت اخدها
بقلم ميسون عبدالمجيد
عاصم من بعيد وهو قاعد علي الكرسي:تعالي ورايا
نشوي نفخت بغيظ وبتجز علي سننها
الدادا ضحكت وربطت علي كتفها:معلش استحمليه
نشوي بغيظ:هقتله بس اوعي تبلغي عني
الدادا ضحكت ونشوي دخلت ورا عاصم
نشوي بجدية وعنين حادة:خير ايه اللي نسياه وخلتني اجي اخده
عاصم ببرود:براحة طيب خدي نفسك
نشوي بنرفزة وغضب:بقلك ايه انا والله ما كنت هاجي وكنت هخليك تجبلي حاجتي لغاية البيت بس قلت حرام مش هينفع انجز وخليني امشي من البيت
عاصم بنفس البرود:شوفي ي دادا الدكتورة تشرب ايه ميصحش تبقي ضيفتنا ومتشربش حاجة
نشوي بغيظ شديد:ايه البرود دا وبعدين استني دلوقت افتكرت اني دكتورة ي استاذ
عاصم ببرود وغرور: بشمهندس لو سمحت
نشوي بتهدي اعصبها:انت جايبني هنا عشان تعصبني اكتر صح تمام
نشوي لفت وكانت هتمشي
عاصم:طب لو عرفتي انك ناسيه النوت بتاعتك هتعملي ايه
نشوي اول ما سمعت شهقت بصدمة وبصت لعاصم لقيته ماسكها
جريت عليه وكانت هتسحبها لكن عاصم كان اسرع وشلها في جيبه
نشوي بغيظ:طلعها احسنلك
عاصم ببرود:براحة طيب انا اكيد مش هطمع في حتت نوته بس في شرط عشان تخديها
نشوي بعنين حادة:انت كمان عايز تشرط انا مشفتش في بجاحتك بعد اللي حصل امبارح واهانتك ليا انت والظرافة الجربانه دي وهايز تشرط
عاصم ضحك بأستفزاز:دي ظرافة جربانه دي قمر
نشوي بغيظ:قمر مش بقلك ليقين علي بعض حاااات النووووت
عاصم ضحك:حاااات اسمها حاااات
نشوي بغضب مكبوت:ي صبر ايوب
عاصم:ممكن تهدي ونتكلم براحة
نشوي بسخرية:والله شوف مين بيتكلم دا انتي حدفني بكباية واثرها لسة معلم
عاصم بغيظ:مكنتش اقصدك انتي كنت اقصد طارق
نشوي:ويعني دي عمايل بني ادمين عقلين
عاصم بضيق:متدخليش في حوارات اسمعي شارطي عشان تاخدي النوت بتعاتك
نشوي هطق من الغضب:انت بتتعامل معايا كدة ازاي علي فكرة انا بالنسبالي ولا حاجة انا لولا وحدة محترمة كنت اخدتها منك يس مقدرتش اخلص وهتها
عاصم:تمام هديهالك بس ترجعي الشغل من تاني
نشوي فضلت بصاله لكام دقيقة بعدها ضحكت بسخرية
نشوي:لا بجد انت فاكرني سلعة بتشتريها وهتتحكم فيها ولا حيوان هتجره انااااا اييييه هاااااا مليش راي معنديش كرااامه هاااا
عاصم بهدوء:قتلتك بلاش تدخلي في حوارات انا بنفسي بطلب منك ترجعي الشغل انا كنت هجيلك لغاية بيتك واطلب منك ترجعي لكن زي منتي شايفة
نشوي بدأت تهدي:تمام مدام فيك لسان وبتقدر تخلق اعذار مقلتش ليه لقمرك امبارح اني مش خدامه بخدمك انا مطلبتش منك تدافع عني طلبت بس انك تقولها اني الدكتورة بتاعتك
عاصم بغمو: مكنش في ارادتي صدقيني غصب عني
نشوي بعدم فهم:يعني ايه
عاصم:يعني ترجعي الشغل وسبق وقلتلك وبلاش تدخلي في حوارات اكبر منك في حجات كتير انتي متعرفيهاش
نشوي بعند:ومش عايزة اعرف انا عايزة النوت بتاعتي عشان امشي من هنااا
عاصم:لو سمحت انا محتاجك هنا خليكي
نشوي بصتله بحيرة ممزوجة بغضب
نشوي افتكرت
نشوي بعصبية:وانت فاكرني ايييه هاااا معنديش كرامه خااالص دا انت حتي مكلفتش نفسك واعتذرت
عاصم بضيق:قلت معلش وبطلب منك ترجعي
نشوي بعند:تمام موافقة ارجع بس زي منتي قلت شرطك انا كمان عندي شرط
عاصم برفعة حاجب:واللي هوا
نشوي بأستفزاز:تعتذر
بقلم ميسون عبدالمجيد
عاصم:لا تطلعي برا شكرا مش عايزك ترجعي
نشوي قربت منه:تمام حات النوت ومفيش شغل
عاصم رجع لورا:نشوي متزريش
نشوي فضلت بصاله لكام سنية وقد ايه اسمها طالع بجمال منه
نشوي فاقت: يا تعتذر ي تجيب النوت وخليني امشي
عاصم بضيق:خلاص بقي قلت معلش يلا
نشوي:واصرفها منين معلش يلا بقول اعتذر
عاصم بصلها بغيظ
نشوي بأستفزاز:اعتذر
عاصم باصصلها بعنين حادة
نشوي ببرود:يلاااا
عاصم بغيظ وصوت غير مسموع:اسف
نشوي:مش سمعه بتقول ايه
عاصم بيجز علي سنانه:اسسف
نشوي بأبتسامة وغرور:تمام هتقطع الصفحة بتاعت اليوم ونص اللي عدو ونبدء صفحة جديدة ممكن تجيييييب النوووت بقي
عاصم بصلها بغيظ وطلعها
نشوي اخدتها منه بسرعة وفضلت تبصلها وتفتحها
نشوي بعنين حادة:انت فتحتها
عاصم بخوف:هااا
نشوي بغيظ ونرفزة:فتحتتتتهاااا
عاصم بضيق: بصراحة ايوا
نشوي:لا دنتي نهارك معايا اسود
وقربت منه اكتر وعاصم بيرجع بالكرسي لورا
نشوي بعنين حادة:في حد محترم يفتح حاجة حد كدة هااااا قلي قلي فتحت انهي ورقة ولا قرتها كلها ولا ايه انطققق
عاصم بضيق: براحة هي ورقة اللي فتحتها
نشوي بعصبية:ايوا انهي وحدة
عاصم بأبتسامة مستفزة:مش هقلااااااك
نشوي قربت تطق:انطق قول انهي ورقة
عاصم مشي بأستفزاز:قلت مش هقلك ويلا تعالي ورايا هتيلي الفطار والدوا
نشوي بغيظ وصوت عالي:ليه ي بابا حد قلك اني الفلبنية اللي جبتهالك الست الوالده
عاصم:....
★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★في مكان ما
طارق بأبتسامة:اظن بعمل كل اللي بتقولي عليه
عمارو بابتسامة غل:اهو انت كدة حبيب اخوك وافضل واثق فيك طول عمري
طارق:طب ها هدخلني في اللعبة بقي
عمرو:طبعا احنا كدة اكتملنا مثلث الشر بس تعجبني يلا عايش دور الصديق الجدع الوفي لا بجد جامد
طارق بأبتسامة :تربيتك ي كبير
يتبع....رايكم
#رواية_عشقني_متوحش
البارت السادس
طارق بأبتسامة:تربيتك ي كبير
عمرو:تمام كدة انت عرفت اللعبة وهتبقي انت وسيدرا مع بعض
طارق:طب وانت
عمرو: أنا هحركم من بعيد لبعيد منتا عارف عاصم اول بس ما بيشوفني بيشك في أي حاجة
طارق: تمام سلام بقي عشان متأخرش عليه
طارق مشي وعمرو ابتسم بشر وغل
بقلمي ميسون عبدالمجيد
★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*
نشوي بغيظ:ليه ي بابا حد قلك اني الفلبنية اللي جبتهالك الست الوالده
عاصم ببرود وهو ماشي:قطع لسانك هييقي علي ايدي
عاصم مشي من قدمها ونشوة قربت تطق جت علي دمغها فكرة ابتسمت بمكر واتجهت للمطبخ
نشوي بأبتسامة مكر:دادا بشمهندس عاصم كان بينده عليكي
دادا حسناء:بجاد طيب انا ريحاله
الدادا خرجت ونشوي ضحكت بخبث وبدات تعمل العصير
في الخارج
دادا حسناء:نعم ي عاصم بيه
عاصم بأستغراب:خير ي دادا
دادا حسناء بأستغراب:مش حضرتك كنت بتنده عليا
عاصم بعدم فهم:لا
دادا حسناء:امال..
طارق:مسا مسا
الدادا دخلت
عاصم بعنين حادة:انت جاي تعمل ايه هنا
طارق بتأثر مصطنع:بتطردني بطردني من ڤلتك وهونت عليك
عاصم بغيظ:اخرس انت مرحتش الشركة ليه
طارق بأبتسامة وبرود:جيت اصبح عليك ي خال عيالي
عاصم بصله بقرف
نشوي وهي خارجة:احلي كوبايه عصير مش هدوك زيها في حياتك
عاصم بصلها بعدم راحة
طارق بأبتسامة:ايييه دااا انتي بتعملي ايه هنااا
نشوي بتكبر وغرور:ابدا بشمهندس عاصم اتصل بيا وقالي تعالي واعتذرلي وفضل يترجاني ارجع الشغل وانا وافقت بعد محايلات كتير منه
عاصم برفعة حاجب:الكداب بيروح النار
نشوي بأستفزاز:لا بيروح مرينا
عاصم بقرف:هههه ايه الخفة دي
نشوي بطفولة:نينيني اشرب بقي العسير
عاصم بقرف:عسير اسمه عسير
نشوي بزهق:ما تشرب بقي
طارق بيبصلهم وبيضحك
عاصم اخد بق استطعمه لكام سنية
عاصم كح علي ما اخر ما عنده
عاصم بيكح بقرف:ايييييه داااااا حطااااا ايه علي الكويي
نشوي بصدمة مصطنعه:لاااا متقولش اني نسيت وحطيت ملح
عاصم بصلها بصدمة وغضب وطارق بيضحك على ما اخر خا عنده
عاصم رمي الكوباية في الارض جامد العصير اكب والكوباية اتكسرت
نشوي بأبتسامة وبرود:كدة خلاص اخدة حقي ومسمحاك
سيدرا وهي داخلة من الباب:عاصم حبيبي وحشتني أو...
قطعت كلامها لما شافت نشوي وقفة مبتسمه
سيدرا بغضب وغل:انتي بتعملي ايه هنا
نشوي ببرود واستفزاز: بصراحة انا صاحيه النهارده مليش مزاج اضرب حد وايدي وجعتني من اللي حصل امبارح ههه فهمها انت بقي ي حبيبها
نشوي سابتهم ودخلت الفيلا
سيدرا بغيظ وغل:البنت دي بتعمل ايه هنا تاني ي عاصم
طارق بضيق: عاصم انا رايح الشركة سلاام
عاصم:سلام ي صاحبي
سيدرا:رد عليا انت اللي قلتلها تيجي ولا هي اللي جت من نفسها
عاصم:ملكيش دعوة ي سيدرا دا موضوع يخصني انا وانتي ملكيش دخل في تمام
سيدرا بصتله بغضب وسكتت
في الداخل
بقلم ميسون عبدالمجيد
نشوي وقفة في المطبخ بتشرب
نشوي بتقلد سيدرا: عاصم حبيبي وحشتني اوي نينيني ظرافة اتلمت علي خفاش حيوانات الاهي وانتي مشيا بطولك دا تقعي تكسر رقبتك ي فسادة وانت ي خفاش ربنا ياخد غرورك و..
عاصم من وراها:ها وايه كمان
نشوي بغباء:وتكبرك علي خلق الله ودمك التقيل وا...
نشوي لفت وبصت بصدمة
نشوي بأبتسامة خوف واحراج:طبعا انا لو حلفتلك اني مكنتش بتكلم عليك مش هتصدق صح
عاصم بعنين حادة:سمعيني كنتي بتقولي ايه بقي
نشوي بتهرب:بطل غرور وتكبر شوية ربنا هيسخطك قرد
عاصم بحدة:متحوريش انطقي
نشوي ببراءة:تشرب سوبيا
عاصم بصلها لكام سانية وضحك بخفة غصب عنه
عاصم بيضحك بغيظ:يبنتي انتي اييه هااا اييه وقعتي عليا من انهي مصيبة
نشوي ضحكت برقة:دا انا ياريت كل المصايب تبقي ربع جمالي
عاصم بابتسامة:دنتي ا...
سيدرا من برا:عااصم عاااصم حبيبي انت فين
نشوي نفخت بضيق
نشوي ببرطمة:الظرافة وصلت
عاصم كتم ضحكته
عاصم بجدية:نعم ي حبيبتي
نشوي بصيت غير مسموع:حبيبتي نينيني
سيدرا دخلت المطبخ وبصتلهم هما الاتنين
سيدرا:انتي بتعملي ايه هنا
نشوي بغضب:انا..
عاصم قاطعها:انا كنت جاي اشرب ي حبيبتي وكانت بتساعدني ممكن كوباية ميا
نشوي بأبتسامة ضيق:عنيا ☺️😁
عاصم اخدها منها وخرج
بعد وقت
نشوي وسيدرا قعدين مع بعض في الريسبشن
سيدرا:بفكر اغير الديكور كله البيت مش عاجبني
عاصم بسخرية لم تلاحظها سيدرا:اه طبعا وماله
سيدرا:وكل العفش دا نجيب غيره
عاصم بنفس الطريقة:ايوا ايوا وماله
نشوي جت عليهم
نشوي بضيق:الاكل علي السفرة الدادا حضرته وجنبيه البرشام اللي المفرود حضرتك تاخده
عاصم:تمام انتي راحة فين
نشوي بجدية: هروح بيتي بعد كدة هاجي في معادي الساعة التمنيه وهمشي في الوقت دا
سيدرا بضيق:احسن بردو
نشوي بصتلها من فوق لتحت بقرف وابتسمت بأستفزاز ومشيت
عاصم بهدوء حاد:سيدرا مش هكررها تاني اي حاجة تخصني هنا ملكيش دعوة بيها
سيدرا:في ايه عاصم حصل ايه لكل دا
عاصم:اللي حصل ان ياريت تتجنبي الكلام مع دكتورة نشوي خالص حشيها من ذاكرتك تمام
سيدرا نفخت بضيق:انا مشيا
عاصم بضيق:خليكي اما نتعشي
سيدرا بضيق:نفسي اتسدت
سيدرا قامت خرجت قابلت طارق عند باب الڤفة العمومي
سيدرا بضيق وهمس:ابقي خلص وتعالي
طارق بهمس:تمام
طارق دخل ودخل للريسبشن
لقي عاصم بياكل
طارق بأبتسامة:والله كنت هقول حماتي ميته بس للاسف ميته
عاصم برفعة:وحيات امك وهي مين بنت حماتك علي كدة
طارق بتهرب:بهزر ي عصوم بهزر انا هموت من الجوع و ورق العنب دا بيخليني أضعف
عاصم ضحك وبدؤ يكلو
عاصم:كلمة الدكتور
بقلمي ميسون عبدالمجيد
طارق وهو بياكل:ايوا هيرجع المانيا كمان تلات شهور ونص وقلي هرن عليك كمان كام يوم وهيحدد معاد العمليه
عاصم بضيق وقرف:تمام
طارق بياكل:صحيح نشوي فين اوعي تكون اتخنقت معاها تاني ههه
عاصم بقرف:اقفل بقك وانت بتاكل
طارق بصله بأحراج وكملو اكل
★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*
نشوي رجعت البيت واول ما دخلت لقيت هايدي في وشها
نشوي بفزع:بسم الله الرحمن الرحيم انصرف انصرف فوووف
هايدي بعنين حادة:كنتي فين
نشوي بأرتباك:هاا
هايدي بعنين حادة: كنتي فيييين
نشوي بأستهبال: كنت بشم الهوا الجو النهادرة جميل اوي
هايدي:نشوي انطقي كنتي فين
نشوي بضيق:اوووف كمت عند عاصم
هايدي بغيظ:رحتي تعمله عنده ايه تاني ي مهزأة
نشوي:اووف بقي هو طلب اجي اخد النوت بتاعتي نسيتها ولا رحت طلب مني مسبش الشغل
هايدي:وانتي قبلتي علي طول
نشوي بغرور:لا طبعا خليته يعتتذر
هايدي بغيظ:ي بنتي انتي مهزأة يبنتي كرامتك خلاص ماتت وانا اللي قلت لو جلها لغاية هنا مستحيل ترجع دا انا انا عملت ليا كرامه ومردتش اروح الشغل اللي المفرود اول يوم ليا وانتي ريحاله برجلك
نشوي ببرود:خلاص بقي ي هوهو متكبريش الموضوع هو اعتذر وانتي عرفاني قلبي رهيف ومش بستحمل
هايدي بغيظ:خليكي كدة قلبك رهيف اما هيجي اللي يكسره خالص
هايدي سابتها ونزلت بس الجملة عمالة تتكرر في ودن نشوي
(خليكي كدة قلبك رهيف اما هيجي اللي يكسره خالص)
نشوي حاولت تنسي وتطيرها من دماغها
عدي الليل بظلامه علي ابطالنا
__________________________________________________
اشرقت شمس يوم جديد يحمل كثير من الاحداث
نشوي صحيت اخدة شاور وصلت فردها ولبست دريس اسود عليه خمار نبيتي وشوز نبيتي كانت قمر
نشوي نزلت من بيتها وخبطت علي بيت هايدي ومازن
نشوي عمالة تخبط بصوت عالي
مازن فتح بغضب:ايييه اييييه براحة مش في بهاااايم نيمااا ولا مفييش دمممم
(مازن يبقي اخو نشوي في الرضاعة)
نشوي بلا مبلاه:ميزو حبيبي هدي اعضائك روح اندهلي اختك المهزأة من جوا
هايدي من وراه:انا اللي مهزأة بردو ي اللي معندكيش كرامه
مازن بعدم فهم ونوم:انتو بتتكلمو عن ايه
الاتنين مع بعض:ولا حاجة
مازن بغيظ وشك:احسن جاتكم القرف انتو الاتنين هدخل اكمل نوم عشان عندي شغل كمان شوية اياكم اسمع صوت عالي
مازن دخل وسابهم
نشوي:مش عندك شغل انتي مش لبستي ليه
هايدي بضيق:مش راحة في حته اصل انا عندي كرامه
نشوي بغيظ:بطلي بقي وخلاص اللي فات مات روحي اللبسي ونركب سوا
هايدي بضيق:مش راحة انا خلاص
نشوي: قلت هتروحي يلا و..
ما تشوفي الزفت اللي عمال يرن وعصبني دا
هايدي:رقم غريب
نشوي بطفولة:طب ردي وافتحي لسبيكر
هايدي عملت كدة فعلا والاتنين قربو ودنهم من الفون
هايدي بجدية:اللو
طارق: بشمهندسة هايدي القاسم
هايدي بشك من الصوت:ايوا انا مين حضرتك
نشوي بهمس:دا طارق انا متاكدة
هايدي ضربتها في كتفها بغيظ عشان تسكت
طارق:احم حضرتك معايا
هايدي:ايوا معاك قلت مين معايا
طارق بجدية:انا بشمهندس طارق زناتي مدير شركة UB اللي المفرود كان يبقي اول يوم ليكي فيها امبارح انا مستنيكي وياريت تيجي حالا
طارق مستنهاش ترد وقفل في وشها
هايدي بصدمة:قفل في وشي
نشوي بتضحك علي ما اخر ما عندها وهايدي قربت تطق
بعد وقت نزلت هايدي مع نشوي وكانت لبسا دريس كحلي عليه خمار بيج وشوز بيج كانت جميلة جدا
بعد وقت
وصلت نشوي الڤلة دخلت وكانت الساعة تمنيا الا دقيقتين
دخلت واستغربت لما ملقيتش عاصم صاحي وقاعد في الجنينه
خبطت فتحت الدادا
نشوي بأستغراب: امال بشمهندس عاصم فين
دادا حسناء:نايم ولسة سيدرا هانم دخلاله
الدادا دخلت المطبخ
نشوي نفخت بضيق ودخلت لقيت عاصم خارج وسيدرا وراه
نشوي بأبتسامة ضيق:صباح الخير
عاصم بهدوء:صباح الخير
مشيو خطوتين
بقلمي ميسون عبدالمجيد
سيدرا ببرود وغرور:بقلك يااا قولي للدادا تحضرلنا الفطار
نشوي بنفس الطريقة:ليه ي حبيبتي ما تقوللها انتي ولا احبالك الصوتيه اتقطعت
سيدرا بصتلها بغضب وغل ونشوي ابتسمت ببرود ومشيت من قدمهم
نشوي بصوت سمعته سيدرا وعاصم:داداا حضري الفطار بتاع بشمهندس عاصم عشان ياخد الدوا
سيدرا بغضب:البنت دي يا انا ي هي هنا
عاصم بهدوء:سيدرا محطيش نفسك في مقارنه مع أي حد مهما كان عشان اكيد هختارك انتي بس نشوي بتشتغل هنااااا افهمي بقي هتشووو
سيدرا بأبتسامة:يعني هتخترني انا مقارنه بأي حد
عاصم بأبتسامة:طبعا هتشوووو
سيدرا بمكر:طب لو انا كنت وقفة في طريق وطارق واقف جنبي وفي عربية هطسنا هتنقز مين فينا
عاصم بصلها ومردش
سيدرا بتزقه وبسخرية:كنت عارفة
سيدرا في سرها:اااخ لو تعرف اللي بتحبه دا بيعمل ايه من وراك
★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*
في الشركة عند طارق
(الشركة دي ملك عاصم وطارق شريك معاه وهو بيديرها لغاية ما عاصم يرجع)
هايدي دخلت بأندفاع:انت ازاااي ي بني ادددم انت تقفل الفون في وشي هااااا قلي ازاي
طارق بيكتم ضحكته: أنتي اللي فارق معاكي اني قفلت في وشك
هايدي بصاله بغيظ
طارق ضحك:علي العموم اسف ويلا اتفضلي ورحمه هتعرفك مكتبك فين ولا اعرفك انا اهو اللي قدام مكتبي دا علي طول
(المكتبين مع بعض بيغرقهم ازاز يعني هيكونو شيفين بعض)
هايدي بغيظ:انا مش...
طارق قاطعها:عارف عارف انك مبسوطة يلا اتكلي علي الله بقي
هايدي بغيظ:ايه اتكلي علي الله انا بشحت منك
طارق بحدة مصطنعه:يلااا بقي علي شغلك
هايدي خافت من صوته ومشيت من قدامه بغيظ
وطارق ضحك بخفة
★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★نرجع لعاصم
عاصم قاعد مع سيدرا
عاصم في الفون:تمام يعني كل حاجة كويسه هتشوووو
نشوي بتديله البرشام:اتفضل
عاصم هز راسه بمعني شكرا
عاصم:ماشي هقفل معاك دلوقت عشان محمود بيه بيرن عليا
عاصم قفل
عاصم:هتشووو
نشوي بقلق:انت كويس
عاصم:ايوا هتشووو
نشوي:بس انت باين انك مش كويس وشك اصفر وواضح انك سخن ممكن تحط ايدك علي راسك تشوف نفسك سخن ولا لا
عاصم:ملوش لزوم قلت كويس هتشووو
نشوي بصتله بغيظ ودخلت
وطبعا الحوار دا كله مكنتش سمعاه ولا شيفاه سيدرا لانها كانت مندمجة مع الفون والهاند فري
عاصم حط ايده علي راسه ولقي نفسه فعلا سخن
بص لسيدرا اللي قاعدة ولا معاه اصلا ولا مهمتيا بيه وافتكر نشوي ابتسم بسخرية
عاصم عمال يعطس
سيدرا خلعت من ودنها الهاند فري
سيدرا:حبيبي مالك ملاحظة انك عمال تعطس
عاصم بسخرية:لا بجد ملاحظة ي شيخة كتر خيرك
سيدرا بضيق:ي عاصم منا كان عندي شغل مهم انت عارف أنا سيبا الشركة في لبنان لوحدها
صحيح انا جبتلك عصير حلو اوي معايا
عاصم بصلها بأهتمام
سيدرا طلعته وكان عصير معلب (يعني في علبه مش عليها اسم او نوع)
سيدرا:عصير هيعجبك اوي
عاصم بقلق:دا عصير ايه دا
سيدرا:عصير كدة طعمه هايل خليط كذا نوع فاكهه مع بعض وكمان صحي جدا
عاصم بصلها بقلق وبدء يشرب ومش حاسس بأي طعم ليه
سيدرا:يلاا باااي بقي واسفة ي حبيبي مش هقدر اجيلك بليل لان عندي شغل مهم هجيلك بكرا بدري سلام
عاصم:هتشووو سلام
عاصم بص لاثرها وابتسم بسخرية
بعد وقت
★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*عند طارق في الشركة
طارق قاعد في مكتبه بيشتغل وكل شوية يرفع راسه يبص علي هايدي في مكتبها يلاقيها بتشتغل ولا معبراه اصلا
طارق مسك الفون الخاص بالشركة واتصل علي فون هايدي
طارق بيتكلم وهو باصصلها:تعاليلي المكتب
هايدي بضيق وهي بصا للورق اللي في اديها:تمام جيا
طارق قرب يطق لانها ولا معبراه لانه معروف في الشركة بوسمته وانو اجمل شاب فيها وكل بنات الشركة بيموتو عليه
هايدي نفخت بضيق وخبطت ودخلت
هايدي بضيق:خير حضرتك عايز ايه
طارق بتكبر وغرور مصطنع:خدي رتبي الفيلات دي
هايدي بصدمة: أنا لسة مخلصتش السبعه اللي ادتهمني
طارق ببرود:ومدام انتي مش قدها بتشتغلي ليه
هايدي بنرفزة:لا منا اكيد مش درسة اربع سنين في الكليه وبقيت مهندسة ديكور عشان شغلتي تبقي ترتيب فيلات
طارق بأبتسامة مكر:تمام جهزي نفسك بكرة هنروح ڤلة راجل كبير اوي والڤلة محتاجة مهندس ديكور فوق العظمة ودي هتكون بداية عشان اقيم شغلك
هايدي بصدمة:لا مهو مش بالسرعة دي وتديني حاجة كبيرة
طارق:الا لا عايزة دا ولا خلاص خليكي في ترتيب الفيلات
هايدي بضيق وغيظ:لا خلاص مش هرتب فيلات انا محتاج حاجه تاني
طارق باصصلها وسرحان في عنيها اللي من اول مرة شفها وعشقهم وبيتمنها يفضل يبصلها ديما
هايدي اتوترت من نظراته
هايدي بضيق وحدة:شششش انت سرحان فين
طارق فاق:احم ولا حاجة اتفضلي علي شغلك
هايدي بصتله بضيق ومشيت
★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*
نشوي كانت جوا وكانت قلقانه جدا علي عاصم بس مش عيزا تخرج عشان ميكسفهاش تاني بس مقدرتش وخرجتله واتنفست براحة لما لقيته لوحده
نشوي:احم انت كويس
عاصم مغمض عينه
نشوي بخوف:عاصم انت كويييس
عاصم بتوهان:ايوا ايوا انا كويس
عاصم وشه بقي زي الدم وباين عليه انو مش في وعيه
نشوي بدات تخاف:انت متأكد مال وشك أحمر كدة ليه
عاصم:لا رد
نشوي بتهزه:عاصم
عااااصم
نشوي اتربعب لما لقيته مش بيرد اتصلت بطارق بسرعة
طارق رد بعد كام سنية
طارق:اللو ي دكتورة خير في حاجة ولا..
نشوي بلهفه وخوف: طااارق ابعت دكتووورة حالا علي الڤلة
طارق:....
يتبع.....
رجعت الصورة مسمعش صوت حد تاني بقي 🙁😂 بصو ملكوش دعوة بالاسم او الصورة خليكم في القراية ماشي
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق