القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية احتياج الجزء الثاني 2 للكاتبة حنان حسن حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات

 رواية احتياج الجزء الثاني 2 للكاتبة حنان حسن حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات 





رواية احتياج الجزء الثاني 2 للكاتبة حنان حسن حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات 



"احتياج  " الجزء الثاني للكاتبة..حنان حسن  زوج خالتي  جردني من ملابسي..وسلمني للجن العاشق وللاسف معرفش ايه الي حصل بعد...



 زوج خالتي  جردني من ملابسي..وسلمني للجن العاشق



وللاسف معرفش ايه الي حصل بعد كده ...لاني غيبت عن الوعي




المهم


بعدما  استرديت الوعي من جديد



بصيت حواليا ملقتش حد نهائى


فا حاولت اتذكر الي حصلي امبارح قبل ما اغيب عن الدنيا



وبمجرد ما افتكرت موضوع الجن العاشق 




قلت اكيد انا كنت في كاب..وس  مرع...ب



لكن..


لما بصيت علي جسمي شوفت الملاية الي سترني بيها ( الجن العاشق)


 


ولما رفعت الملاية لقيتني بدون ملابس


فا اتاكدت انه مكنش حلم



لحظتها قمت مفزوعة ورجعت استر نفسي بالملاية تاني



وفضلت ابص حواليا في الغرفة 


عشان اشوف ان كان زوج خالتي مازال معايا  هو الجن بتاعة ولا ايه؟


 



ولما مشوفتش لهم اي اثر



فا روحت  لملمت هدومي.. ولبستها



و بالرغم من اني كنت حاسة بدوخة في دماغي 



لكن...قاومت 


و قمت اتسند علي الحيطان


وقررت اغادر بيت  خالتي فورا



صحيح انا كنت مش عارفة هروح علي فين


 وخصوصا اني كنت مازلت  شكلي زي القرد كدا



بس كان لازم احاول اهرب باي ثمن من الجن العاشق وزوج خالتي المج..رم



للكاتبة..حنان حسن



المهم


خرجت وحاولت افتخ باب الشقة


لكن للاسف


اول ما وصلت لباب الشقة لقيتة مقفول بالمفتاح



وطبعا دا معناه ان زوج خالتي قرر ايح...&بسني مع العفريت بتاعة هنا


للكاتبة..حنان حسن



في اللخظة دي


قولت اجرب اهرب  من الشباك



لكن برضوا دا كان مستحيل



لان شقة خالتي بالرغم انها في الدور الارضي لكن  كل الشبابيك كانت مقفولة بالحديد 


دا حتي البيت كله تبع زوج خالتي ومفيهوش سكان 


 يعني.. مفيش جيران استغيث بيهم



طب وبعدين منا لازم اهرب 


قبل ما زوج خالتي يرجع؟



للكاتبة..حنان حسن



في اللخظة دي 


كنت قربت افقد الامل في النجاة


لولا اني سمعت صوت موبيل بيرن




 و صوت رنين الموبيل كان جاي من الغرفة الي كنت نايمة


 فيها 



فا جريت بسرعة ع الموبيل


ومسكتة وكنت عاملة زي الغريق الي بيمسك بطوق للنجاة



للكاتبة..حنان حسن



المهم



فتحت علي المتصل


الي كان متسجل باسم


(سعيد مصلحة)



وبمجرد ما قلت الووو..



سمعت صوت راجل بيرد عليا



وبيقولي..مش دا موبيل العالم الروحاني( منصور الطايل)؟


فا رديت بتوتر


وقلت..منصور الطايل ؟



انت متأكد انك بتتصل بمنصور الطايل ( زوج خالتي)؟


 


فا رد المتصل


وقالي..ايوه يا انسة 



انا عايز الشيخ  منصور 


هو موجود؟



للكاتبة..حنان حسن



في اللحظة دي


قلت استغيث بالمتصل واشرحلة الي حاصل معايا



عشان يجي يساعدني ويخرجني من هنا



او علي الاقل يبلغ البوليس



وفعلا قدمت نفسي للمتصل  وشرحتلة كل الي حصل معايا



واترجيتة يجي يخرجني  وينقذني من الي انا فيه



 ويبدو ان سعيد مصلحة


مفهمش انا بقول ايه



لانة رد عليا



وقالي..يظهر اني طلبت رقم غلط ولا ايه؟



وبعدها قفل الخط



للكاتبة..حنان حسن



في اللحظة دي


 حاولت اتصل بمدام تهاني صاحبة الشغل


لكن..باسورد الموبيل كان اتقفل 


ومعرفتش اتصل بحد



ومكنش ادامي لحظتها


غير اني ادخل افتش في الغرف علي اي موبيل تاني


ولا تليفون ارضي



وبالفعل دخلت وفتحت ابواب  غرفتين من الشقة


وفتشت فيهم لكن ملقتش حاجة


وكان مفروض افتش في اخر غرفة


لكن الغرفة الثالثة كان واقف علي  بابها قط اسود كبير



فا خوفت منه ومدخلتش 


وقلت لنفسي



اكيد زوج خالتي جوه الاوضة دي...وشوية وهيخرج هو وعفاريتة عليا



وفضلت قاعدة مرعوبة


وقلت اكيد نهايتي هتبقي في شقة خالتي 



للكاتبة..حنان حسن



المهم


فضل الوقت يمر ساعة ورا التانية


وانا قاعدة وعيني علي باب الغرفة المقفولة



والغريبة ان وقت طويل عدي وزوج خالتي مخرجش



وقت طويل عدي عليا 



لدرجة اني نمت علي نفسي وانا قاعدة



واكبر غلطة عملتها يومها اني تركت عيني تغفل



لاني صحيت علي ضربة قلم


علي وجهي


ولما فتحت عيني


لقيت الدنيا ضلمة...


فا اتفزعت


والي رعبني اكتر


هو اني سمعت اصوات مخيفة حواليا


والاصوات دي كانت عمالة بتردد جملة واحده


وبتقول ..


يا اما الكاسات... يا اما الموت



للكاتبة..حنان حسن



في اللحظة دي


صرخت وقلت..


مين الي بيكلمني


فا سمعت صوت مخيف


بيرد عليا


وبيقولي..



اختاري يا غرام


 تسقيني خمس كاسات د..&م


من ولي نعمتك؟



ولا اشرب انا بطريقتي


خمس كاسات من دم  اطفالك؟


زي ما شربت من دم ابوهم



للكاتبة..حنان حسن



في اللحظة دي



صرخت


وفصلت استنجد بزوج خالتي


لكن زوج خالتي مكنش له اي اثر



فا فضلت اتوسل للجن 


 وقلتلة..


لا ..لا 


الا ....ولادي 


انا هنفذ طلبك واجيبلك كاسات الدم


 بس ابعد عن ولادي



ف اللحظة دي


شوفت باب الشقة بيتفتح 


وفهمت ان الجن (داغر) فتحلي الباب عشان اخرج واجيبلة كاسات الدم



وبالفعل...خرجت


واول ما خرجت ..


روحت اتصلت علي التليفون الارضي الي في بيت زوجي 



وكان كل همي اني اطمن علي ولادي



وبالفعل اتصلت 


لكن... الغريبة ان الي رد عليا هي مني (بنتي الصغيرة)



واتفاجئت بيها بتعيط


وبتقولي...الحقي يا ماما


 بابا وقع من طولة


وتيتة اخدتة علي المستشفي


 وعمتي جت قعدت معايا انا واخويا 


بعدما سمعت الاخبار الجديدة


اترعبت


لان كلام الجن (داغر) اتحقق فعلا


هو قالي انه بدء بزوجي




ودا معناه اني لازم انجز واقتل مدام تهاني في اسرع وقت عشان اجيبلة الخمس كاسات دم


 


 قبل ما يأذي عيالي كمان



وبالفعل


  روحت علي بيت الست تهاني 


وانا شايلة هم انها ممكن تطردني من علي الباب


 لما تشوفني وتلاقيني بقيت شبه القرود 



للكاتبة..حنان حسن



المهم..


جازفت وروحت علي بيتها


ولما رنيت الجرس


اتفاجئت بواحده ست غير تهاني بتفتحلي الباب



والي فهمتة من منظرها ..انها شغالة جديدة 


(زميلتي يعني)



فا سألتها


وقلتلها..مدام تهاني موجودة؟


فا ردت باسف


وقالتلي..مدام تهاني مسافرة


هو حضرتك مين؟


فا رديت وانا مصدومة


وقلتلها..


مسافرة ازاي؟


اقصد يعني....انا كنت عايزاها ضروري


اصل انا بشتغل هنا عندها



فا ردت الشغالة


وقالتلي



طب اتفضلي ادخلي



مدام تهاني مسافرة 


لكن..اخوها موجود



تحبي تقابلية؟



للكاتبة..حنان حسن



في اللحظة دي


استعجبت جدا...


 لاني من ساعة ما اشتغلت عند مدام تهاني


 مسمعتش انها ليها اي اقارب خالص



لكن في نفس الوقت وافقت اقابل اخوها عشان اعرف منه هي هترجع امتي



وبالفعل


اخدتني الشغالة علي غرفة المكتب


وخبطت علي الباب وبعدين دخلنا انا وهي



للكاتبة ..حنان حسن



في اللحظة دي


كان اخوها بيعطي ظهرة لينا ومشغول بمكالمة في الموبيل



واثناء انتظاري


شوفت اخوها من ظهرة ولاحظت انه شاب وسيم



وكان واضح انه شخص رياضي ودا عرفتة  من بنيتة القوية و عضلات جسمة المفتولة



المهم


فضلت استمع للمكالمة الي بيجريها وفهمت منه ان اختة مسافرة و جاية بعد يومين بالكتير



وبعد مرور دقايق انتظار طويلة لااخوها عشان ينهي مكالمتة ..



لقيتة بيقفل الموبيل وهو بيدور وجهة  ناحيتي



في اللحظة دي شوفت وجهة



وفجاءة..


لقيتني اتصدمت صدمة عمري لما شوفت وجهة



لان الوجه دا انا عارفاه كويس



عارفين اخوها طلع مين...؟

تكملة الرواية من هناااااا

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملة من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات

التنقل السريع
    close