رواية احببت متمرده الفصل السادس 6 بقلم اسماء السيد حصريه
رواية احببت متمرده الفصل السادس 6 بقلم اسماء السيد حصريه
#احببت_متمرده
بيفتح يونس الباب وبيلاقي رحاب في وشه ولابسه لبس خليع جدا
يونس بغضب مكتوم:ايه الي جابك
رحاب بدلع :ايه ياحبيبي مش عاوز تشوفني
يونس بقرف:لاء مش عاوز اشوفك واتفضلي امشي
رحاب :في ايه مالك مش طايقني دي جزاتي اني جيالك لحد عندك
يونس:بقولك امشي من هنا حالا
ملاك:مين يايونس
يونس بتوتر:لاء ياملاك دا واحده غلطانه في العنوان
رحاب بغيظ:مين دي بقا انتا اتعرفت علي واحده جديده ولا ايه عشان كدا مش طايقني
يونس:انتي مجنونه يلا امشي من هنا
رحاب قربت منه ولفت ايديها حوالين رقبته بدلع وقربت باسته وهوا ضعف واتجاوب معاها
ملاك من وراه :يوونس
يونس بعد بسرعه وبخوف :ملاك انا
ملاك بدهشه:تاني يايونس دا انتا حلفت بالله
يونس بتوتر:ملاك هوا
ملاك بغضب:بلا هوا بلا زف*ت كان لازم اعرف انك قذر وعمرك ماهتبطل قذاره
رحاب بدلع:مالك كدا يا حبيبتي ماتهدي علي نفسك
ملاك بصتلها بقرف :اخرسي ياشم*ال مسمعش صوتك
رحاب بعصبيه:احترمي نفسك يععع بيئه
ملاك بغضب :وعزه وجلاله الله لو ماتخرستي لكون قتلا*كي حالا اخرسيي.. رحاب سكتت بخوف ويونس حاطط وشه في الارض
يونس بتوتر:ملاك انا غص
ملاك بغضب:اخرس مسمعش صوتك دي حياتك وانتا حر فيها انتا مجرد ابن عمي مش اكتر ومن النهارده انتا من سكه وانا من سكه يا ابن عميي.....
واتجهت للباب وزقت رحاب وخرجت بغضب ويونس مصدوم لانها مبتقولش ابن عميي غير لما بتزعل
رحاب ببجاحه:ولا يهمك ياحبيبي تعالا ندخل
يونس بغضب:امشي ومشوفش وشك تاني جتك القرف
و طلع برا وزق رحاب وقفل الباب ونزل جري ورا ملاك ورحاب اتغاظت
رحاب بتوعد:والله لولا دي اوامر الباشا لكونت قتل"تك من زمان قوي
.............
عند ملاك
كانت نزلت وهيا زعلانه من يونس وكذبه عليها واتجهت لعربيته وفتحته وركبت
ملاك بحزن:ليه ليه انا نفسي تبقي احسن الناس ليه يايونس.... وبقت تخبط المقبض جامد يإيدها
دورت العربيه ولسا هتمشي وقف يونس في وش العربيه
ولف عند الشباك
يونس:ملاك اسمعيني عشان خاطري والله غصب عني
ملاك بقرف:امشي روح للسنيوره ما انتو شبه بعض ابععد
يونس بغضب:قولتلك غصب عني افهمي بقا
ملاك مسكته من التيشرت بغضب من شباك العربيه وهو مستسلم تماما
ملاك بغضب:انتهت يا ابن عمي مش عاوزه كلام كتيير.... وسابته ومشيت بأقصي سرعه ممكنه وهوا زعل وكره نفسه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر الدمنهوري
كان متجمع الجميع علي العشاء معادا رعد
ابراهيم:اومال فين رعد
جميله:لسا مجاش
ابراهيم بستغراب: مجاش حسام متعرفش فين رعد
حسام:لاء والله معرفش
سالم:قاسم عطاك الحديد الخام
ابراهيم بسعاده:ااه دا راجل محترم اوي يا بابا انتا عارفه من امتا
سالم بإبتسامه:قاسم دا عشرت عمر انا عارفه من ايام اعدادي من زمان اوي
ميرفت:ربنا يخليكم لبعض
سالم:اه صح قاسم عازمنا علي العشا بكره في قصره
ابراهيم:ليه يابابا
سالم:هوا الي طلب عشان العيلتين يعرفو بعض اكتر
فجأه دخل رعد وكان باين عليه الغضب
سالم:اهلا بالغالي تعالي يا حبيبي اتعشي
رعد متكلمش واتجه للكرسي وقعد بهدوء وبداء ياكل
ابراهيم:مالك يارعد في حاجه مضايقاك
رعد:لاء كل حاجه تمام انا كويس
جميله:اومال مالك حساك متضايق
رعد:مفيش ياماما انا كويس
سالم:علي فكرا رعد جاي معانا
رعد برفعه حاجب:وانا اجي معاكم ليه وانتو رايحين فين اصلا
سالم:معزومين بكرا عن واحد صاحبي
رعد بضيق :لاء مش هاجي انا مالي مش فاضي
سالم بغضب:كلكم جايين حتي حسام جاي وانتا كمان جاي فاهم
رعد بهدوء:يا جدي ياحبيبي انا معرفهمش يبقا هاجي ليه
سالم:انا قلت الي عندي هتيجي يعني هتيجي والا والله هزعل ومش هكلمك تاني
ريم بضحك:خلاص بقا يا ابيه وافق ونبي مش مستاهله
مروان:ايوا وافق بقا متبقاش نكدي يمكن نلاقي هناك واحده حلوه نشقطها ولا حاجه
ابراهيم:ولد مروان
مروان بتوتر:اسف ياحاج مختش بالي
الكل ضحك
زياد:ها قولت ايه
رعد بنفاذ صبر:تمام هاجي
سالم:بكرا تمام
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في شقه ملاك
بتدخل ترمي المفاتيح علي التربيزه وبتتجه لغرفته وبتفك السناده وباخد بيجامه من الدولاب وبتتجه للحمام
........ بعد مده بتطلع
ملاك في نفسها :ليه كدا يايونس زعلتني منك
اتنهدت وكانت وجعانه فتجهت للمطبخ وفتحت التلاجه ملقتش حاجه فيها وفدخلت نامت بجوع وملل
.......... في منتصف الليل
بتصحي ملاك من الجوع وبتبص علي موبايلها بتلاقي الساعه 2بليل ويونس متصل عليها حوالي 105 مره
فقامت رنت علي الدليفري فمردش فنامت تاني بصعوبه وبعد وقت نعست
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح في قصر النجار
علي الفطار
نيره:صحيح ياعمي العشا النهارده بليل
قاسم:ايوا النهارده
محمود :بس ايه سبب العزومه
قاسم:عادي يعني حبيت اعزمهم
محمود:عيله الدمنهوري صح
قاسم:اه وكمان ملاك جايه هيا ويونس
نيره بفرحه:يونس جاي
قاسم:اه جاي
محمود بدهشه:وملاك هتيجي القصر
قاسم:مش كدا بظبط بس انا عارف هجيبها ازاي
حسين :يارب توافق يابابا
قاسم:ان شاءالله اي يانرمين مش مبسوطه
نرمين بتوتر:لاء عادي مبسوطه
قاسم بضيق:نرمين لو دايقتي ملاك حسابك هيكون معايا انا فاهمه
نرمين بخوف:وانا هديقها ليه بس ياعمي
قاسم بصلهم بغضب وتحذير وقام واتجه لخارج القصر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@عند ملاك بتصحي لما بضيق من الشمس
ملاك:صباح الخير ياملاك ياقمر.... وضحكت علي نفسها وقامت اتجهت للحمام
........ بعد مده طلعت وهيا لابسه هدوم خروج
كانت واقفه قدام المرايا بتصفف شعرها فجأه موبايلها رن وكان قاسم
ملاك:صباح الخير ياجدو
قاسم:صباح النور ياملاك
ملاك:عامل ايه النهارده
قاسم:الحمدلله المهم انتي فين
ملاك:انا في البيت
قاسم:تب تعالي الشركه عاوزك
ملاك :تمام مسافه السكه جدو..... وقفلت
.......... بعد شويه بتخلص وبتخرج من الشقه
وتنزل تركب عربيتها وبتتجه لشركه النجار
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في شركه الدمنهوري
بيكون مروان لسا واصل الشركه بيدخل وبيتجه لمكتبه
السكرتيره:حضرتك تؤمر بحاجه
مروان بجديه:عاوز قهوتي وعاوز ملف الموظفين الجداد ودخليهم واحد واحد
السكرتيره:تحت امرك يافندم.... وبتخرج
....... في الخارج بتكون قاعده مرام
مرام:لوسمحتي ممكن ادخل دلوقتي عندي ظروف ومينفعش اتأخر
السكرتيره:بدور يا انسه معرفش اخالف القوانين
مرام بترجي:معلش استأذني البيه وممكن يوافق اعتبريني اختك
السكرتيره بعصبيه:ماقولتلك مينفعش انتي مبتفهميش
مرام بتوتر:حضرتك انا مش قصدي حاجه
السكرتيره بتكبر :ايه القرف دا... ومرام كانت هتعيط بس مسكت نفسها
طلع مروان علي الصوت
مروان:في ايه
السكرتيره بعصبيه:الانسه بتقول عندها ظروف ومينفعش تستني
مروان بص عليها وهيا مرفعتش عينها ليه حتي
......
مروان:ورايا يا انسه... ودخل والسكرتيره اتغاظت ومرام فرحت
دخل مروان وقعد ومرام واقفه قدامه
مروان:اتفضلي اقعدي
قعدت مرام ومروان باصصلها وساكت
مروان بزهق:هتفضلي ساكته كتير
مرام بتوتر:لاء اتفضل.. ومدتلها ملفها اخده منها وبص فيه شويه بدقه
مروان:انتي معاكي تجاره انجلش
مرام:ااه
مروان:تمام انا هعطيكي ورقه ولو عرفتي تترجمي الي فيه هشوف
مرام بتوتر:تمام حضرتك
فتح مروان ملف وطلع منه ورقه وعطاها لمرام
اخدتها مرام وبصت فيها
مرام بجديه:الرساله دي بل إيطالي بيقول فيها انه مستنيك يوم25 تيجي تمضي عقود الثفقه الي تمنها 200مليون جنيه مصري او3مليون دولار امريكي
وان هوا منتظرك علي احر من الجمر لانه يحب التعاقد مع شركات الدمنهوري. من مارك مادسون تحياتي مروان الدمنهوري.......
مروان بإنبهار: انتي مقبوله طبعا وهتكوني السكرتيره الخاصه بتاعتي
مرام بفرحه:بجد شكرا لحضرتك جدا
مروان :هتبدائي شغل من بكرا يا انسه مرام
مرام:شكرا انا متشكره بس لو اعرف المرتب كام
مروان:المفروض 8الاف
مرام:تمام حضرتك ممكن امشي
مروان:اتفضلي... قامت مرام وخرجت ومروان كمل شغل
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في شركة النجار
بتدخل ملاك مكتب قاسم علي طول بس متعرفش انه كان قاعد مع ناس
ملاك:صباح الخير
قاسم بضحك:صباح النور
ملاك بإحراج:سوري ما اخدتش بالي
قاسم:تعالي ياملاك... قربت ملاك وقعدت جمبه
.......
قاسم:اعرفكم ملاك حفيدتي
الرجال:اهلا بيكي تشرفنا
ملاك:اهلا
سيف بإعجاب:الف سلامه عليكي يا هانم
ملاك بحده:الله يسلمك قاسم انتا هتطول
قاسم:10دقايق بس
ملاك :تمام.... وقامت اتجهت لمكتب قاسم وقعدت علي كرسي الاداره وقاسم ابتسم عليها وسيف عينه متشلتش من عليها
.......... بعد مده بيخلصو وبيمشو وملاك بتروح تقعد علي الكنبه الي قصادو
ملاك :اوووف كل دا
قاسم:دا كلها 10دقايق
ملاك:قصدك 10ساعات المهم في ايه
قاسم بهدوء:هتطلب منك طلب ومتخزلنيش لو بتحبيني
ملاك بحب:من عيوني ياجدو
قاسم:عاوزك تيجي القصر النهارده ومتكسفنيش عشان خاطر جدك
ملاك :بس انا مش هق.... قاطعه قاسم
قاسم:معلش عشان خاطري انا معرفتش اخلي العشا برا القصر اتكسفت اكلمه ليقول اني مش عاوزه في بيتي ولا حاجه ارجوكي يا ملاك
ملاك بتنهيده:عشان خاطرك يا قاسم يا عسل انا هاجي بس ارجوك مش عاوزه حد يدايقني اكتر ما انا
قاسم بسعادة:متقلقيش محدش هيفتح بوقه..... وفتح دراعته وملاك قامت حضنته
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المساء في قصر النجار
وصل عيله الدمنهوري كلها مع بعض وقابلهم قاسم وحسين ومحمود علي الباب
قاسم بسعادة:اهلا يا سالم اخيرا شفتك... وحضنه
سالم:والله واحشني يا صاحبي
قاسم:دا ابراهيم
ابراهيم قرب وسلم عليه هوا وعلي والشباب حتي رعد
وسلم الجميع علي بعض
قاسم:اتفضلو جوا اتفضلو.... دخل قاسم ومعاه سالم والباقي وراهم
والعيله كانت بتبص بإنبهار علي قصر النجار لانه ميقلش عن قصرهم حاجه بس كان في حاجه مميزه بتجذب
قاسم:اتفضلو والعشا كلها دقايق ويجهز
قعد الجميع في الصالون ورعد طول الوقت بينفخ
زياد بهمس:فك وشك
رعد فعلا هدأ
محمود:منورين يا جماعه منور يارعد
رعد:بنورك يا سياده اللواء
فجأه دخل يونس
يونس:مساء الخير
الجميع:مساء النور
رعد وحسام وزياد اتصدمو لما شافوه
قاسم:دا يونس حفيدي ابن حسين ابني
يونس:اهلا يا جماعه.
الكل:اهلا بيك
ميل يونس علي قاسم :هيا ملاك فيين
قاسم:مش هتيجي ... يونس اتضايق وبيروح يقعد جمب اياد
......... بعد مده دخلت ملاك من باب القصر... وكانت لابسه بلوزه سوده بنص كم وبنطلون اسود وعامله شعرها ديل حصان ولابسه السناده وكوتش ابيض
ملاك:مساء الخير
اتصدم الشباب من وجود ملاك وهيا مأخدتش بالها ويونس بصلها بحزن وعيله الدمنهوري انبهرو بجمالها
قاسم بسعادة:اقدملكم ملاك النجار حفيدتي بنت محمود ابني..... صدم الشباب لما عرفو انها بنت عيله النجار وبنت عم يونس وبنت اللواء كمان
قامت نرمين وجريت عليها
نرمين بخوف:سلامتك ياحبيبتي مايا فيكي ايه ياحبيبتي طمنيني عليكي يامايا
ملاك بصتلها بضيق وقهره:الحمدلله بس انا ملاك
نرمين استوعبت وبصتلها بصه غريبه ورجعت قعدت مكانها تاني و متكلمتش والعيله مصدومه وملاك بصت لقاسم وهوا هداها بعيونه
راحت ملاك قعدت جمب قاسم
نيره:حمدالله علي سلامتك يا حبيبتي
ملاك:الله يسلمك
يونس بتوتر:عامله ايه ياملاك
ملاك بصتله بغضب :كويسه .. اخدت بالها من رعد والشباب واتعصبت اكتر
ملاك:انتو بتعملو ايه هنا
رعد ببرود:احنا ولاد الدمنهوري
ملاك بصتله بكره وضيق والعيله استغربت ويارا بصتلها بشر
قاسم:اتفضلو العشا جاهز
قام الجميع واتجه للسفره
قعدت ملاك جمب اياد ويونس راح جمبها وهيا كانت هتقوم بس مرضيتش عشان العيله
يونس ميل عليها:سامحيني ياملاك حقك عليا
ملاك بصتله بغضب ومردتش عليه وهوا زعل ورعد بيبص عليها من تحت لتحت وحاسس انه مضايق من الكلام الي قاله
نرمين:خدي بشاميل يا حبيبتي انتي بتحبيه
ملاك بقهر:بس انا مبحبش البشاميل
نرمين:لاء انتي بتحبيه يامايا خدي بانيه كمان اهو
ملاك بصت لقاسم وهوا بص في الارض ومكنش عارف يتكلم ورعد باصص علي ملامحها وكان حاسس بنغزه في قلبه مش عارف سببها
نرمين:مابتكليش ليه يامايا اجبلك بوفتيك انتي بتحبيه
ملاك بنفاذ صبر:اولا انا مبحبش البشاميل ولا البانيه ولا حتي الوفتيك ثانيا انا مش مايا انا ملاك
نرمين استوعبت:ااه ملاك معلش مخدتش بالي تمام كلي كلي
محمود بتحذير:نرمين..... نرمين اكلت وملاك اتخنقت
ميل عليها اياد:متزعليش يا ملاك يمكن مش قصدها
ملاك بكسره:لا ولا يهمك انا تمام
سالم:انتي بجد ظابط يا ملاك
ملاك:اه ياجدو
سالم :مشاء الله علي كدا انتي مع رعد
ملاك بضيق:ااه... يارا بصتلها بكره وضيق
جميلة:ربنا يوفقك ياحبيبتي
ملاك بإبتسامه:تسلمي حضرتك
نرمين:صحيح انا عملتلك فطيره التفاح الي انتي بتحبيها يامايا ياقلبى
ملاك بغضب:والله انا ما بحبها وانا ملاك مش مايا.. عن اذنكم هستأذن انا عندي مشوار
قاسم :ملاك استنى
ملاك بقهر:سوري يا قاسم انا لازم امشي
يونس:تب استني نمشي سوا
ملاك:ملوش لزوم ياابن عمي... اتصدمت العيله لانهم عارفين ان ملاك مبتقول ابن عمي دي ليونس ابدا
سالم:انتي مش عاوزه تقعدي معانا ولا ايه
ملاك:لاء يا جدو مش القصد
قاسم:تب امسكي اشربي وهتهدي ان شاءالله.... اخدت ملاك الكوبايه وشربت
نرمين:انتي زعلتي يامايا
ملاك بقهر:قولتك مليون مره انا ملاك مش مايا
محمود:ماكفايه بقا يا نرمين ايه استني ياملاك
نرمين ببجاحه:سيبها تمشي دي واحده عاقه بوالديها
ملاك اتعصبت لدرجه انها ضغطت جامد علي الكوبايه فتكسرت في ايدها والد*م كان بينزل والكل اتصدم ورعد قلبه اتقبض
نيره:انتي كويسه
ملاك بوجع :انا تمام عن اذنكم
وخرجت ويونس كان عاوز يروح وراها بس مرضاش يدايقها قام رعد وخرج وراها ومحدش اخد باله
..عند ملاك طلعت من القصر بغضب والم في قلبها
وركبت عربيتها و ومشيت بأقصي سرعه ورعد طلع وراها وركب عربيته وطلع وراها
......... وصلت ملاك عند البحر ونزلت من عربيتها واتجهت للبحر وقعدت علي احد المقاعد الي علي البحر وكان المكان خالي من الناس ورعد وصل بس وقف بعيد
ملاك بقهر وصراخ:اعععععععععع لييه انا عملت ايه انا معملتش حاجه لييييه انا لييه انا انا بكرهكووو كلكم اععععععع يارررب انا تعبت ياارب معتش قادره كفايه
وضحكت بهسترييه وبعد كدا اتحول الضحك لبكاء شديد انهارت ملاك من البكاء والصراخ ورعد كان شايفها وكان حاسس انه عاوز ياخدها في حضنه بس منع نفسه بس فجأه...............
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا
تعليقات
إرسال تعليق