رواية الدميمة والوسيم الفصل الحادي وعشرون والثانى وعشرون بقلم جهاد محمد
رواية الدميمة والوسيم الفصل الحادي وعشرون والثانى وعشرون بقلم جهاد محمد
#الدميمة #و #الوسيم/#البارت الواحدةوالثاني #وعشرون
خالد ينظر لعيناها بدقة "ثم حسس وجهها بقوة لكي يتأكد من احساسة
خالد:احلام
انفجرت احلام من بكاء 'ايوة احلام يا خالد مراتك وحببتك "انا احلام يا خالد
خالد: ازاي انتي احلام ازاي مستحيل
احلام:لا مش مستحيل "انا عملت العملية غيرت شكلي بس مغيرتش احساسك بيا ولا حبك يا خالد
ابتعد عنها خالد وهو ينظر لها بصدمة"احلام
ازاي ده حصل ازاي انا هتجنن ثم اقترب منها مرة ثانية وهو يتفحصها بدقة ملامحها عيونها جسدها كل شئ
اخذها من خصرها ليضمها لحضنه بقوة "كان يعتصرها بين ضلوعة'احلام انتي ازاي انا مش قادر اصدق انا بحلم
احلام:لا يا خالد مبتحلمش انا هيا انا اهو بين اديك
ابعدها خالد عن حضنه والإبتسامة تنور وجه
وحشتيني يا احلام وحشتيني
احلام:وانت يا خالد وحشتيني انت متعرفش ادخل ايه كنت بموت من غيرك
خالد:وانا يا احلام كنت بموت كل يوم بعد معرفته انك ثم صمت عندما تذكر خبر موتها واختفأها كل هذه المدة
تغيرت نبرت صوتة وملامحة ' انتي كنتي فين كل سنين دي وازاي ليكي علاقة بااحمد ده وازاي قالي انك موتي فهميني يا احلام
خفضت احلام رأسها بخجل"اسفة يا خالد سمحني
تحولت ملامح خالد الي غضب'اسمحك يعني ايه
دي كانت لعبه منك يا احلام
رفعت احلام رأسها سريعا لكي تدافع عن نفسها
لا يا خالد والله ابدا صدقني انا معرفش انك فكرني مايته
احمد قالي غير كده
تعالي صوت خالد بغضب شديد"احمد أيوة قولي كده البيه حبيبك الي جاي يهددني بكل بحاجة ابعد عنك
وبعدين ازاي تخبي عليا شخصيتك حقيقية هااا
احلام :اهدي يا خالد وانا هفهمك كل حاجة
خالد:تفهميني ايه بظبط 'انا عايز اعرف الحقيقة
الولد الي برة ده ابنك حقيقي
احلام: بلعت ريقها بخوف من شكلة ثم قالت بصوت متقطع 'ايوة خالد يبقي ابني
مسك خالد يداها بقوة'ابنك ازاي ومن مين يا احلام
ازاي ابنك وانتي مراتي ازاي.... ثم صمت وهو يظهر علي وجه صدمة'اوعي تقولي الي برة ده
احلام:أيوة ابنك يا خالد ابنك انت
جلس خالد علي كرسي من صدمات المتتالية علي رأسه
جلست علي علي قدميها أمامة ثم وضعت يداها علي يداه
خالد يبقي ابنك ومن صلبك يا خالد
خالد:ابني "انا ليا ابن ومراتي عايشة وانا معرفش
طيب ليه لييييه مقلتليش وليه اختفيتي ليبيه يا احلام ليه كل ده عشان خبيت عنك موضوع دنيا "انا كنت هقولك انا كنت اقطع علاقتي بيها انا كنت بحبك يا احلام عارفة يعني ايه بحبك كنت ناوي اعوضك عن كل الي عملته فيكي كنت ندمان علي كل لحظة خدعتك فيها
احلام:ارجوك سمحني يا خالد
قام خالد وهو يتعالي صوته بانفعال"اسمحك عايزاني اسمحك علي ايه علي كدبك سنين دي انك عايشة
ثم تابع بصراخ وغضب اقوى"عارفة اد ايه اتعذبت عشانك عارفة كام مرة قلبي كان بيتقطع من بعدك عني عارفة كام سنه عايش بزمبك وبعد كل ده عايزاني اسمحك
اسمحك علي كل ده ولا اسمحك علي ابني الي خبتيه عليا ولا علاقتك بالواطي الي جاي بكل بحاجة يهددني
علاقتك بيه يا احلام عشان يكلمني بجرائة دي
قامت احلام وبدء البكاء والخفوق في صوتها
والله ما ليا بيه أي علاقة انت اديني فرصة افهمك
خالد:تفهميني ايه هاااااا
اتنفض جسد احلام بخوف من صوته العالي وغضبه
خالد ارجوك متخوفنيش منك
اقترب منها خالد 'تخافي مني يا احلام
احلام:أيوة شكلك يخوف'ممكن تهدي وتديني فرصة
خالد:مفيش فرص يا احلام 'الحكاية واضحة زي عين شمس مش محتاجة توضيحي حاجة
احلام:لا انت مش فاهم حاجة ولا عارف حاجة
.................
اقتربت سامية من حفدها خالد 'انت ابن بني
خالد:يعني ايه يا طنط
سامية:لا طنط ايه انت تقولي يا تيتة"انا اللي تيتة
اقترب عماد منهم ثم أخذ خالد'يلا خالد اطلع علي غرفتك
خالد:هيا بتقول انها تيتة يا خالو 'ازاي هو انا ليا تيتة غير تيتة سماح
سماح:اه يا خالد يا حبيبي ليك تيتة ام ولدك خالد
أخذ سامية من يداه ثم حملته لكي يجلس علي حجرها
اسمع يا خالد انا ابقي ام ابوك مش انت اسمك خالد خالد
خالد:أيوة اسمي خالد وبابا اسمه خالد
سامية:عليك نور انا بقي ابقي ام خالد ابوك يعني ابقي تيتة يا حبيبي
خالد:طيب انتي ازاي تيتة وام بابا وانتي ام خالد صحبي
ابتسمت سامية ثم نظر لموجدين الجلسين بخوف من معرفة الولد الصغير الحقيقة
ماهو يا خالد الي جوة وصحبك ده يبقي بابك
خالد يبقي ابوك يا حبيبي
نظر خالد الي خالو 'هيا بتقول ايه يا خالو
عماد:مكنش وقته خالص يا طنط تقولي الكلام ده قدام الولد لسه بدري عشان يعرف الحقيقة ويستعبها
سامية:لا طبعا مش بدري 'الولد لازم يعرف ابوه مش كفاية سنين الي اتحرمو من بعض كل سنين دي بسبب واحد زي ده حقير لا عنده ضمير ولا احساس
خالد: ممكن افهم ايه موضوع يا خالو
اقترب عماد من خالد ثم حملة بين يديه'بص يا خالد انت دلوقتي كبرت وبقيت راجل لازم تعرف الحقيقة
مش ديما كنت بتسأل عن بباك
خالد:ايوة خالو وانت ديما بتقولي انو مسافر حتي ماما
عماد:طيب اهو بابا رجع من سفر
خالد:يعني خالد صحبي يبقي بابا جوز ماما
عماد:أيوة يا خالد يبقي بابا وجوز ماما
نزل خالد من أحضان عماد ثم رقض الي غرفة المكتب
...............
ابتعد خالد عنها وهو ينوي رحيل من أمامها
امسكته احلام يتوسل:استني خالد عشان خاطر اديني فرصة ارجوك يا خالد
خالد:ابعدي عني يا احلام ثم ابتسم بسخرية اقصد يا مدام لمي
وقفت احلام أمام الباب لكي تمنعة من خروج'انت مش هتمشي من هنا الا متسمعني
فتح خالد الصغير باب يشاهد ولدوا ولدته وهم يتحدثون
اقترب خالد من ابيه وهو يرفع رأسه لكي ينظر له
انت بابا يا خالد
نزل خالد لمستواه ثم قربه الي حضنه'ايوة انا بابا
ظل خالد يتأمل ابنه الذي في من ملامحة كثير
كان لازم اعرف انك ابني يا خالد انت فيك حاجة مني
ضم خالد الصغير ولده وهو يبكي "انت بابا بجد انا فرحان اوي عشان انت بابا انا بحبك اوي اوي يا بابا
ضمه خالد والدموع تنهار منه من احساسة الجميل الذي لأول مرة يحسه هو إحساس الابوة'وانا يا روح بابا
مسحت احلام دمعتها ثم اقترب منهم "نورت حياتي خالد
ابعد خالد ابنه عنه ثم نزله الي الأرض وهو ينظر لأحلام
حياتك الي خرجتيني منها يا احلام
احلام:لما تهدي يا خالد هعرفك الحقيقة كلها واد ايه انت ظلمني وان جاني عليا زي زيك يمكن غلط ان معرفتكش بشخصيتي اول مشوفتك بس ده بناء علي حاجات كتير اوي انت ظلمني فيها
دخل في هذه لحظة الجميع الي مكتب ومنهم عماد الذي كان فرحان لأخته واخيرا تجمع شمل بينها وبين زوجها
يلا يا جماعة الاكل جاهز
خالد:انا مش عايز اكل انا هاخد ابني وامشي
احلام:تمشي فين يا خالد وتاخد ابني مستحيل
خالد:انتي فكرة أن ممكن اسيب ابني هنا انسي يا احلام لو انا هاخد ابني معايا
عماد:حقك يا خالد تاخد ابنك بس مش من حقك انك تحرمها من ابنها ولا تحرمة من أمة
خالد:والعمل انا مش هسيب ابني هنا بعد النهاردة
عماد:يبقي مفيش الا حلين 'اولا لا انت تقعد معانا في وسط ابنك ومراتك 'لا احلام تلم هدومها وتمشي معاك
نظر خالد لأحلام بتردد:نعم هو اشتاق لها "بس اتبني حاجز والم كبير منها 'تنهد بضيق ثم قال وهو يبعد نظرة عنها
لمي هدومك وحصليني علي العربيه 'ولا مش عايز تيجي
ابتسمت احلام بفرحة 'لا طبعا هاجي معاك ثانية وهبقي جاهزة "ركضت احلام الي غرفتها
ظل خالد يحمل ابنه وهو بضمة الي حضنه بسعادة
.......................
اخذ عماد ومازن الشنط ليوجهوها الي سيارة خالد
تفاجئ احمد قبل دخولة الحديقة لأحلام وخالد الصغير يركبون سيارة خالد :وكان جميع يودعهم بسعادة
جز علي اسنان بغضب ثم ابتعد بدون أحد يراه
لكي ينفز خططتة في ابعاد خالد عن احلام
............
انطلق خالد بسيارة 'كان يعم صمت بينهم "
كانت احلام تراقب خالد 'ابتسمت عندما رئت نظراتة موجهة لخالد الصغير'قطع الصمت خالد وهو يسأل ابيه
هو انت كنت فين كل سنين دي يا خالد
احلام:بصرامة'خالد عيب اسمو بابا وبعدين قولتلك ميت مرة متدخلش في كلام كبار
ابتسم خالد لأبنه' كنت في أمريكا يا خالد 'كنت بشتغل
خالد:طيب ليه معشناش معاك هناك
خالد:والله يا خالد سؤال ده تسؤلة لماما مش ليا
اشاحت احلام وجها وهيا تتجاهل معاملة خالد وكلامة المستفز
........................
دخل احمد مكتب عزة مساعدة أحلام الشخصية
عزة:اهلا اهلا يا دكتور اتفضل
احمد:اهلا بيكي يا عزة قليلي اخبارك ايه
عزة:تمام الحمدالله " مدام لمي مش موجودة هيا بقلها يومين مش بتيجي يا
قطعها احمد وهو يبتسم' اهدي بس انا عارف
انا مش جاي عشان لمي انا جاي عشانك
عزة:عشاني انا خير يا دكتور
احمد:بصراحة كده انا جاي اخد رايك في موضوع مكلف بيه يا عزة لازم اعرف رايك النهاردة
عزة:موضوع ايه خير حضرتك
احمد:بصي يا ستي انتي طبعا عارفة باشمهندس خالد
عزة:وهيا تتنفس براحة'الا عرفاه يا دكتور
ابتسم احمد براحة أكبر علي تأكيد احساسة 'فهذا هيسهل المهمة الذي يردها
خالد يا عزة معجب بيكي جدا وهو كلفني أن اكلمك واخد رايك
عزة:بزهول'معجب بيا انا انا
احمد:أيوة انتي انتي " وكمان عايز يتقدملك
عزة:انت بتكلم يا بجد يا دكتور طيب ليه مطلبنيش
احمد:خاف يا ستي تكوني مرتبطة لحد تاني
خالد صديقي من زمان وهو ولو مش واثق فيا مستحيل
يخليني اجي اكلمك
عزة:انا مستحيل الاقي احسن من خالد 'ده اي بنت تتمناه يا دكتور وبعدين انا مش مرتبطة خالص
احمد:بس في مشكلة يا عزة مش عارف اقولهالك ازاي
عزة:مشكلة ايه يا دكتور اتكلم
احمد:لمي بتحب خالد جدا وبتجري وراه لدرجة أن هددته لو قرب منك 'هتوديكي وتوديه في داهيه
عزة:بصدمة ايه مدام لمي
احمد:ومش بس كده دي خلت ولدت خالد تحبها وتحب ابنها 'وممتو يا ستي مصممة تجوز خالد ليها
عزة: والعمل يا دكتور اعمل ايه
احمد:هقولك هنعمل ايه بس عيزك اسمعي كلامي بحرف الواحد
.............................
حجز خالد غرفة كبير له ولزوجته وابنه خالد
جلس خالد علي فراش وهو يراقب احلام وهيا ترتب الملابسها هيا وزوجها وابنها
تركت احلام الذي في يداها ثم جلست بجوار خالد
خالد انا عايزة اتكلم معاك وافهمك الحقيقة مش عايزة احس ان تقيلا علي قلبك ومش متقبلني في حياتك زي زمان ارجوك مترجعش الاحساس ده ليا
نظر لها خالد' ياريت خليتك تحسي بالإحساس ده علي طول يا احلام لو كنت اعرف الي ممكن تعمليه فيا
احلام:يا خالد كفاية بقي اديني فرصة
خالد:فرصة ايه هتبرري ايه يا احلام بعد شوفتك واتكلمنا معاكي وكنتي في حضني عارفة يعني ايه في حضني كل ده وكنتي مخبيه عني انك انتي'ده أنا بنفسي حكتلك اد ايه ندمان واد ايه كنت بتعزب انا رفضت اعمل معاكي أي علاقة شوفتي بنفسك اخلاصي ليكي وبعد كل ده هتبرري ايه بس 'سبيني في حالي
احلام:هسيبك يا خالد وبكرا تعرف الحقيقة
اتي خالد الصغير وهو يلعب بينهم 'انا جعان يا مامي
خالد:تحب تاكل ايه يا خلود
خالد:أي حاجة بس بلييز اكل انا جعان اوي
خالد:طيب يا حبيبي ثواني والأكل هيطلع انا طلبت من مطعم وزمانة علي وصول
قامت احلام وهيا تتجاهل حديثم 'اخذت ملابسها ثم توجهت الي المرحاض
جلس خالد بجوار ابيه وهو يسألة"بابا هو انت مش بتحب ماما
خالد:انا لا يا حبيبي انا بموت في ماما 'لو لفيت دنيا كلها عمري ما هتلاقي حد يحبها ويخاف عليها ادي
خالد:امال ليه بسمعك وانت بتزعق ليه في فيلا
خالد الصغير:,معلش يا حبيبي خلاص انا مش هزعقلها تاني عشان خاطرك
.............
خرجت احلام من مرحاض وهيا ترتدي المنشفة علي جسدها وشعرها المبلول علي ظهرها "بحثت بعيونها علي ابنها وزوجها في انحاء غرفتها 'سمعت صوت تلفاز من خارج فا علمت انهم في خارج
اقترب من المراء لكي تمشط شعرها الطويل
دخل خالد غرفة لكي يأخذ الطعام ثم وقع نظرو عليها
وهيا تقف مثل ملاك في غاية الجمال والأنوثة
بلع ريقة وهو يحاول يمنع اشتياقة كبير وحبه
ابتسمت احلام من ارتباك زوجها ثم اقتربت منه
في حاجة يا خالد
خالد:ها لا مفيش جاي اخد الاكل اصل قولنا نستناكي بس اتأخرتي قولت اكل انا وخالد
اقتربت احلام اكثر "أصبحت أمامة 'معني كده انك كنت هتستناني
خالد:انا هخرج عن ازنك
امسكت احلام يدو لتمنعة من ذهاب'استني بس
خالد:عايزة ايه
اقتربت احلام من وجه وهيا تبتسم "وحشتني
ارتبك خالد اكثر من اعصابة الذي انهارت من قربها
في حضنه'نعم يتمني يضمها الي صدرو
احلام:معقول يا خالد موحشتكش
خالد:وهو يضعف أمام عيناها 'وحشتيني اوي
اقترب من شفتيها ليطبع قبلته التي تحمل
كل الاحساسيس المدفونة وقبل ما يلمس شفتيها
دخل عليهم ابنهم وهو يصرخ
انتم بتعملو ايه ........
#جهاد #محمد
#الدميمة #و #الوسيم
#الدميمة #و #الوسيم /#الفصل #الثاني #وعشرون
دخل عليهم ابنهم وهو يصرخ
انتم بتعملو ايه
ابتعد خالد فورا عن احلام وهو يوجه نظرتة لخالد
انت ايه دخلك دلوقتي
خالد الصغير:انا جعان وانتم اتأخرتو عليا يا بابا
احلام:في حاجة اسمها تخبط قبل متخش
خالد الصغير:اخبط والباب مفتوح اصلا
انفجر خالد من ضحك علي لماضه ابنه
احلام:انت بتضحك علي ايه يا خالد بدل متزعقلة
اقترب خالد من ابنه وهو يحملة'لا طبعا مقدرش ازعل صحبي
حضن خالد الصغير' ولده 'والله يا بابا انت احلي من ماما
خالد:اكيد يا حبيبي ده طبيعي
احلام:دمكم تقيل علي فكرة 'يلا برة
ضحك الاثنين علي طفولتها '،احنا هنستناكي برة
خالد الصغير'بسرعة يا ماما جعان
خرج خالد وهو يحمل ابنه "ظلت احلام تبتسم بسعادة
......................
عزة:لا مستحيل طبعا اعمل كده 'انت فكرني ايه
احمد:فكرك بتحبيه يا عزة "احلام لو شفتك معاه
هتبعد عنه وتتاكد انكم بتحبو بعض
عزة:حتي ميمنعش اسلمو نفسي من غير جواز
احمد:يا خسارة يا عزة كنت فاكر حبك لخالد اقوي
عزة:اصل مش فاهمة وهو لازم مدام لمي تشفنا كده
عشان تبعدنا عنه وعني
احمد:أيوة عشان هتجرح جدا وسعتها هيا تتأكد انها ولا حاجة بنسبة خالد
عزة:انا خايفة اوي يا دكتور احمد
احمد؛متخفيش 'عيزك بكرا ترروحي الفندق الي هو قاعض فيه وتكلمي معاه وتتفقو 'اسمعي كلامي ومش هتخسري
..... ................
نهض احلام من فراش خالد ابنها "بعد اطمئنان أنه سابق في نوم عميق
دلفة غرفتها ثم اقتربت من فراشها لكي تمدد جسدها بجوار خالد
خالد:نام خلاص
احلام:اخيرا نام 'الولد بقي لمض اوي
خالد:طلعلي وانا صغير كنت مجنن ماما وبابا وعمتو
احلام:اه بالحق عمته اخبرها ايه
خالد:اهو تمام كبرت في سن اوي وانتي عارفة الي في سنها
احلام:طيب واخبار دنيا ايه "اتجوزتها يا خالد
خالد:انا مين قالك كده اكيد الحقير احمد
احلام:أيوة قالي انك اتجوزتها وقالي حاجات كتير
خالد:أيوة جينا لموضوع المهم 'احكيلي بقي
من اول ما فوقتي في المستشفي لحد مشفتك
قامت احلام بوضع جلوس ثم بدئت تحكي له
#فلاش #باك
افتحت احلام عيونها بعد غيبوبة دامت لمدة ٣شهور
اقترب منها احمد وهو يبتسم'حمدالله علي سلامة
احلام:بصوت متعب'الله يسلمك انا فين
احمد:انتي هنا في المستشفي يا احلام بقالك ٣شهور في غيبوبة "بسبب الحدثة 'ليه يا احلام تعملي في نفسك كده
اغمضت احلام عيونها وهيا تتذكر مشهد خالد وهو يقبل دنيا وحضنه لها وخطيبته كل شئ كان يرن في ازنيها
هربت منها دمعة تحمل الالم الكبير
احمد:خلاص يا احلام متعمليش في نفسك كده عشان واحد ميستهلكيش
احلام:انا عايزة امشي 'لو سمحت يا احمد رجعني مصر
من غير ما يعرف
احمد:متخفيش يا احلام احنا مش في أمريكا احنا في المانيا
احلام:ايه المانيا ازاي جيت هنا
احمد:للاسف يا احلام الواطي جوزك مكفهوش الي عملة فيكي وبس لا ده طلب مني أن ارجعك مصر ومخلكيش تتصلي بيه نهائي عشان متخربيش حياته جديدة مع دنيا
انفجرت احلام من بكاء من الالم والخيبة الذي أحاطت بيها من زوجها وحبيبها
احمد:بس بقي بطلي تبقي ضعيفة كده هو ميستهلش كل ده يا احلام
احلام؛رجعني بلدي ارجوك
احمد:وحياتك هرجعك بس لما اخليكي وحدة تانية
'هعملهالك وهتبقي زي القمر
احلام:مش عايزة اعمل حاجة انا عايزة امشي
احمد:لا لا هتعمليها وهتبقي احسن منه وهتقفي علي رجلك بس اسمعي كلامي
احلام: كفاية يا احمد الي حصلي انا مش عايزة حاجة
احمد:متخفيش 'ثقي فيا يا احلام
احلام:طيب هو العملية دي هتغير شكلي يعني هتخليني
احمد:هتبقي زي القمر
احلام:طيب انا لو عملتها هعملها أمتي
احمد:للاسف بعد ٦شهور علي اقل
احلام:ليه ٦شهور انا هفضل هنا لوحدي مودة دي كلها
احمد:اولا انتي مش لوحدك اهلك هنا يا احلام اخوكي مازن اتصلت بيه واتفقت معاه يبعت اهلك كلهم وهما هنا بقلهم كام شهر ومنتظرينك تفوقي من الغيبوبة حتي هما مستنيينك برة'ثانيا بقي 'في مانع يخلينا نعمل العملية دلوقتي يا احلام
احلام:مانع ايه ده
احمد:مش عارف اقولك ايه 'خلال العيبوبة الي كنتي فيها اكتشفنا انك 'حامل
احلام:بصدمة ايه حامل انا حامل
احمد:أيوة حامل يا احلام حامل في شهر تالت
ظلت احلام شارده في هذا الخبر 'كانت تختبر احسسها
هل هذا الخبر فرحاو لها تعويضا من ربنا أم نقمة في حيتها
............
ظلت احلام خلال ٦شهور الحمل في المانيا في وسط اهلها
تم معاد العملية بعد ما انجبت خالد بشهر
وبعد مرور شهرين
خرجت احلام من المستشفي بشكلها جديد الذي تغير
كثير 'كان يميزها عيونها "الذي مازالت علي نفس لون
قرر فريق البحث مكافأة كبيرة لأحلام بعد نجاح الكبير العملية ونجاح احمد ايضا
قررت احلام عمل شركة لتجميل لتساعد كل البنات لتغير للأفضل مثلها بإضافة تنسي المها الكبير الذي سببه خالد لها
كانت تسبت لنفسها انها فتاه جميلة نجاحة مثل اي بنت
وقررت تخلي عن اسمها الذي كانت تكره بشدة بسبب تذكرها بمضيها الأليم
#رجوع #الي #وقت #الحالي
تنهدت احلام بضيق عندما كانت تحكي لخالد
كان خالد يستمع لها بدون اي تعبير أو رد فعل
احلام:ساكت ليه يا خالد انا حكتلك كل الي حصل
خالد: تفتكري كل الي قلتيه مبرر يا احلام
احلام:اه طبعا عشان دي الحقيقة
خالد:هيا فعلا حقيقة بس الي نستيه يا احلام بسبب غبائك مدام انا مش عايزك ليه خليتك علي زمتي بلاش كده
انا لو عايز ابعدك عني هكلم احمد الي حظرتك مليون مرة تكلميه 'انا بنفسي مديت ايدي عليكي بسبب زفت ده
مفكرتيش في كل ده "مفكرتيش تكلميني حتي تسأليني تعتبيني 'بلاش كل ده 'ابني الي اتولد وكبر بعيد عني
مفكرتيش أن من حقي اعرف ان موجود
خافضت احلام وجها بحزن وخجل من نفسها 'انا اسفة بس كان غصب عني '"جرحك كان كبير لدرجة أن عماني يا خالد عماني بجد
خالد:مكنتش اقصد اجرحك والله يا احلام انا حبيتك
انا اليوم ده اترجعت في اخر لحظة صدقيني
والي شفتيه ده مجرد سوء تفاهم
احلام:انا غلط يا خالد وانت كمان غلط 'ارجوك انسي وخلينا نفتح صفحة جديدة
خالد:هنفتح يا احلام هنفتح وهنعيش مع بعض
انا لما صدقت لقيتك تاني 'ولقيت ابني حته مني
حياتي نورت تاني بيكم بس قبل منفتح صفحة جديدة لازم نقفل القديمة
احلام:قصدك ايه يا خالد
خالد:قصدي لازم انتقم من احمد يا احلام
احلام:هتنتقم منه ازاي خالد
خالد:هقتلة يا احلام ...........
#دمتم بخير
#جهاد #محمد
#الدميمة #و #الوسيم
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملة من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا
تعليقات
إرسال تعليق