القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية نجاتي الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم فاتن جمال حصريه

 


رواية نجاتي الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر  بقلم فاتن جمال حصريه 






رواية نجاتي الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر  بقلم فاتن جمال حصريه 




البارت السادس 


اسر بعصبية مكتومه: بقيت بتلعب فى موتك يا آدم 

ادم باستفزاز: لا وانت الصادق انا بقيت العب علي موتك 

نور بسرعه: أسر الا حصل وبصت علي ادم 

ادم بخبث : متزعليش يا نور انا بس واخد اسر يقضي بقي حياته في السجن 

اسر بعصبية مكتومه: لسانك ميجيش عليه اسمها 

ليان بدموع : اسر هو في اي 

أسوة بحزن عكس أن دي فرصه من دهب علشان تقدر تبعد وترجع لأهله لكن حصل العكس وزعلت عليه 

أسوة : تعالي يا ليان 

ادم بابتسامه لاسوة: متخافيش بكرا اطلقك منه 

اسر بغضب ضرب ادم بالبوكس وقعه في الأرض 

اسر بصوت عالي: ثانيه كمان وهدفنك حي سامع يا آدم 

ادم قام وحط الكلبش في ايد اسر الا كان بيبص لـ ادم بغل 

نور بدموع : اسر 

اسر بهدوء : راجع ساعه مش اكتر 

ليان بدموع : يا بابا 

أسوة عيونها دمعت علي كلمة ليان وافتكرت لحظة ما والدها مات دموعها نزلت 

اسر سحب أيده من ايد ادم وقرب من ليان ونزل لمستواها 

اسر بابتسامه : ساعه واكون عندك بس انتي خليكي معا نور وكمل وهو عيونه علي أسوة وخلي بالك من اللي القط كل لسانها 

أسوة ابتسمت وسط دموعها ونزلت لمستوا اسر و ليان 

أسوة : متخافيش يا حببتي هيرجع هو ميقدرش يبعد عنك وكملت بغيظ منه ولا يقدر يخليني مبسوطه 

اسر وهو بيبتسم علي تعابير وش أسوة وهي بتتكلم : في دي عندك حق 

ادم بعصبية: خلصت كلام فاضي 

خده يا عسكري 

اسر : نور وليان امانه لحد ما ارجع 

أسوة هزت راسها بمعني حاضر 

وادم خد اسر 

أسوة استغربت ازاي اسر يطلب منها أنها تاخد بالها من نور وليان ازاي واثق فيها 

كان المفروض يطلب من أحمد صاحب عمره أو يزود الحراسه بس دا طلب مني انا 

ليان فضلت تكلم نفسها وهي حضنه نور وليان 

نور سابت أسوة وطلعت جري تكلم احمد 

نور بدموع : الو يا احمد ادم خد اسر 

احمد بهدوء : عارف وأسر عارف من امبارح أن دا هيحصل وطلب مني مجيش النهارده القصر وكمان قالي أنه علي اخر النهار هيكون طالع متخافيش اسر عارف هو بيعمل اي المهم اجهزي علشان اوصلك الجامعه ومتخافيش من اي حاجه وكمل بحب انا جانبك يا روحي 

نور بدأت تهدء من كلام احمد : احمد خليك جانبي 

احمد بابتسامه : دلوقتي خليك جانبي إنما امبارح اطلع برى يا احمد 

نور ضحكت وهي عارفه أنه بيقول كدا علشان يطمنها شويه 

نور بغيظ : طب خليك بعيد عني يا احمد 

احمد بغيظ: هو اي دا علي فكرا دا ظلم كل شويه قرب لا ابعد بت انتي اخرك معايا الترم دا وبعدها هنتجوز وان شاء الله اسر يخبط دماغه في الحيطه 

نور بضحكه : انت بتقول كدا علشان عارف أنه مش موجود 

احمد بتوتر : اسكتي الا يجي علي السيره اصل اخوكي مخاوي عفاريت 

نور فضلت تتكلم معا احمد لحد ما جهزت ونزلت علشان تروح الجامعه 

تحت في الجنينه 

أسوة كانت قاعده معا ليان إلا كانت ماسكه الفون بتتفرج علي صور اسر 

ليان بزعل : هو كدا بابا اسر مش هيجي 

أسوة : لا يا روحي هو قدامه ساعه وجاي 

نور بابتسامه : اسر احتمال كبير يفضل لآخر اليوم 

أسوة استغربت هدوء نور والإبتسامة المرسومه 

أسوة بقلق علي نور: نور انتي كويسه ؟ 

نور بابتسامه: ايو يا حبيبتي كويسه اوعي تكوني فاكره اني انهبلت انا بس اتطمنت علي أسر 

أسوة ارتاحت شويه لكن متعرفش اي سبب الراحه الا قلبها حس بيه بعد كلام نور 

ليان بابتسامه: يعني بابا هيجي 

نور بابتسامه: ايو يا لولي وياله بقى اطلعي اجهزي علشان المدرسه احمد جاي ياخدنا 

أسوة بخبث : اممم احمد مقولتليش موضوع احمد دا اي بقى 

نور بحمحمه : ها اصلا يعني انا اتاخرت 

ليان بفرحه : انا هجيب شنطتي خلي احمد يستنا 

نور بغيظ : البت دي هتخطف الواد 

أسوة سمعت الجمله فضلت تضحك 

نور : انتي بتضحكي لي 

أسوة : اصلك واقعه اوي 

نور بكسوف: هو باين 

أسوة : اوي وخدي بالك اسر حاسي ان في حاجه 

نور بصدمه: بتهزري اكيد لا 

أسوة بتأكيد : لا حاسس من كلامك 

نور : لازم اخد بالي 

أسوة : وانتي لازم تحكيلي 

نور بابتسامه: لما اجي 

أسوة : تمام 

ليان جت وليس كانوا هيمشوا أسوة وقفتهم 

أسوة : نور 

نور : نعم يا أسوة 

أسوة بتوتر : ممكن اخد من عندك دريس اصلي مش عندي هدوم 

نور بابتسامه: الهدوم كلها تحت امرك واول ما اسر يخرج هنزل انا وانتي نشتري هدوم جديده ليكي 

أسوة ابتسمت : أن شاء الله 

احمد قرب من نور 

احمد : قمر 

نور بكسوف : احمد 

ليان : بتقولها اي 

احمد بغيظ: اسر التاني انا عارف 

نور فضلت تضحك عليه 

أسوة استغربت كمية الحراس الا بقت علي القصر وكمان الهدوء الا موجود 

وافتكرت صوت القهوه إلا تحت بيتها وصوت الدوشه بتاعتها معا ولاد الجيران 


عند ايمان 


ايمان: ابراهيم 

ابراهيم بابتسامه : صباح الخير يا امي 

ايمان بزعل : صباحيه مباركه يا عريس 

ابراهيم بابتسامه باهته: الله يبارك فيكي يا امي 

وكمل بزعل أسوة وحشتني 

ايمان بدموع : وانا كمان وحشني صوتها وحشتني بنتي يا ابراهيم 

ابراهيم بحب : طب اي رايك نروح نطمن عليها 

ايمان مسحت دموعها : لا سبها تعرف طريقها لوحدها 


أسوة طلعت اوضت نور علشان تاخد دريس لكن مفيش غير ترنجات بنص كوم و هوت شورت فضلت تدور علي دريسات مكنش فيه فقرارت تاخد ترنج واصلا اسر محبوس 

أسوة دخلت الجناح بتاعها وخدت دوش وطلعت سرحت شعرها ونامت 

بعد مده فتحت عيونها وهي حاسه بحد بيلمس شعرها 

أسوة بنوم : اسر 

اسر : اممم 

أسوة : تعرف أن شكلك حلو 

اسر استغرب كلامها وحس أن في حاجه غلط 

اسر : انتي كويسه 

أسوة بدأت تترعش 

اسر قرب خط أيده علي جبنها لقائها عندها حراره 

اسر بسرعه : انتي تعبانه 

أسوة : لا 

اسر قرب شالها وحطها تحت الميه 

أسوة برعشة: لا الميه صاقعه سبني 

اسر فضل ماسكها وهي تحت الدوش لحد ما فقدت وعيها 

اسر طلع بيها وحطها علي السرير وبدأ يخل*ع ليها هدومها من تحت الملايه بس ملقاش هدوم ليها نسي انها جت من غير هدوم 

قام وجاب ليها قميص من بتوعه وبردو لابسها من تحت الملايه وفضل جانبها 

وهي كانت بتخطرف من السخنيه 

أسوة بتعب : لا يا ماما انا بنتك مش عايزه غيركم 

اسر انا بكرهك انت السبب 

اسر سمع كدا عرف انه مهم يعمل هتفضل تكرهوا 

سابها وخرج من الجناح 

نور بابتسامه: ابيع جت امته

اسر بهدوء : جيت من ساعه بس انتي كنتي نمتي 

نور : اه جيت من الكليه لقيت أسوة نايمه فدخلت نمت هي فين أسوة 

اسر : عندها سخنيه

نور بزعل : طب هي صاحبه 

اسر : لا نايمه وبعدين ياله روحي نامي الساعه بقت واحده 

نور : طب عملت اي معا ادم 

اسر ببرود: ولا حاجه اعتذر مني قدام الداخليه وساب المكتب بتاعه وخرج وانا اتصلت باحمد وبس 

نور : طب فضلت طول اليوم فين 

اسر : رحت الشركه 

نور : طب و 

اسر بمقاطعه : كفايه اساله نور بتوتر : حاضر 

اسر : اوعي تكون أسوة عرفت أن ليان اختها 

نور بسرعه : لا انا مقولتش اسم والدها ووووو


بارت هديه علشان التفاعل الجميل وكمان علشان البارت الا فات كان قصير


#رواية_نجاتي

#فاتن_جمال


البارت السابع 


نور : لا انا مقولتش اسم والدها اي 

اسر : تمام وكمل روحي نامي 

نور بابتسامه: تصبح على خير 

اسر : وانتي من اهل الخير 

اسر دخل اوضت ليان لقائها نايمه وهي ماسكه صورته قرب منها بأس جبنها وطلع دخل جناحه الخاص اسر دخل خد دوش وبعدين لابس بنطلون اسمر وتيشرت ابيض بنص قوم وفضل يشتغل علي الاب توب 

فجاء فونه رن 

اسر : ازيك يا فيفي 

فيفي بدلع : اسر حبيبي انا جايه بكرى من السفر انت كتير وحشني 

اسر ببرود: هبعتلك العربيه بكرا تاخدك من المطار 

فيفي : اوكي يا روحي بحبك 

اسر بص لـ أسوة وقال وهو عيونه عليها وانا كمان بحبك 

فيفي فرحت أن اسر  قال كدا 

اسر قفل الفون وفضل قاعد على الكنبه وعيونه علي أسوة لحد ما نام 


يوم جديد 


ابراهيم : ماما انا نازل الشغل 

ايمان : ازاي يا ابني دانت عريس 

سندس بزعل : قولي ليه يا طنط مش راضي يسمع كلامي 

ابراهيم بابتسامه: معلشي عندي شغل ضروري 

ايمان : ماشي يا ابراهيم وكملت بتحذير ملكش دعوه بـ أسوة حتي لو شفتها 

ابراهيم بتنهيده : حاضر يا ماما هعمل نفسي مش واخد بالي من اختي 

ايمان سابت ابراهيم واقف ودخلت اوضتها 

ايمان وقفت قدام صورة جوزها 

ايمان بدموع وهي باصه لصوره : انت السبب في كل حاجه خلتني ابعد بنتي عني حتي لو انا الا مخلفتهاش بس هي بنتي انا إلا ربتها وشوفتها بتكبر قدامي اعمل اي لو عرفت أنك خطفتها من امها وهي ف اللفه علشاني علشان مكنتش خلفت اكيد هتكرهني لو عرفت اني خليتك تتجوز علشان تخلف واخد المولود وفضلت تعيط وهي بتكمل كلامها بس لما قولت ليا انك رجعت بسمه تاني ليك علشان عندها المرض الوحش فضلت حطه ايدي علي قلبي لتقول ليها أن بنتها عايشه مش ميته بس كل الا كنت خايفه منه بيحصل بكرا اسر يقولها هي تبقى بنت مين وامها مين و بسمه تاخد مني بنتي بعد عشرين سنه يا خالد أسوة هتروح مني 

انا حاولت أبعدها عن كل حاجه بس معرفتش يا خالد وجه اسر خدها مني قلبي بيتقطع علي فراقها بس لازم اسبها تعرف طريقها لوحدها فضلت تعيط لحد ما نامت وهي ماسكه صورة أسوة 


عند ادم في المديريه 


سميه بكسوف : ممكن اشوف ادم باشا 

العسكري : أقوله مين 

سميه بكسوف: ها لا ولا حاجه وكملت في بالها انا الا خلاني اجي اشوفه مالي بيه ولي خايفه عليه 

امير : انسه سميه 

سميه بصت لـ مصدر الصوت: استاذ اااا

امير بابتسامه: اسمي امير معلشي مكنش في وقت نتعرف اكتر 

سميه بكسوف: ازي حضرتك 

امير بهدوء: بخير وانتي 

سميه : بخير 

امير : في حاجه محتاجه مساعده 

سميه بتوتر : ها لا ابدا انا بس كنت جايه ااا

امير حس انها معجب با ادم بالذات أن كلامها كان غير مترتب وهي باصه علي مكتب ادم 

امير : طب ممكن نقعد نشرب حاجه 

سميه : ينفع مره تانيه 

امير بسرعه : انسه سميه ممكن اطلب منك طلب 

سميه : اتفضل 

امير : تفضلي جانب ادم الفترة دي 

سميه باستغراب من طلب امير : اش معنا 

امير : بصراحه انتي شخصيه هاديه و عارفه الا حصل يوم فرح ابراهيم 

سميه : جواز أسوة 

امير : مش دي المشكله بصراحه اسر وادم بنهم عدوة قديمه 

سميه حست أن في حاجه: ممكن توضح اكتر 

امير : بصي مش هينفع نتكلم هنا بس ممكن اطلب منك انك تطلبي من ادم يتغداء معاكي 

سميه بصدمه : انا وادم 

امير بابتسامه: الغداء علي حسابي 

سميه بسرعه : مش قاصدي بس 

امير ': من غير قصد 

ومره واحده فتح باب مكتب ادم ودخل وهو وسميه الا امير كان ماسك ايديها بيدخلها 

ادم كام ليس هيتعصب علي امير لكن لما شاف سميه سكت 


عند اسر 

أسوة بدأت تفوق من النوم حطت ايديها على رأسها تشيل الكماده من عليها واستغربت أنها محطوطه فضلت تفتكر حصل اي ملقتش فايده اسر كان بياخد دوش وهي طبعا مش عارفه قامت من علي السرير من غير ما تاخد بالها من القميص اللي لابسه لحد ما عدت من قدام المرايا ورجعت تاني تبص بصدمه 

ليان بصوت مسموع : يا نهار مش فايت مين اللي لابسني كدا وفين هدومي 

وكملت وهي بتحاول تخلي القميص يوصل لحد ركبتها لكن مكنش فيه فايده فجاء باب الحمام انفتح وخرج اسر وهو بينشف شعره ومش لابس غير بنطلون جبردين اسمر 

اسر وقف مصدوم علي جمال أسوة شعرها الغير مترتب ونازل علي عيونها بشكل عشوائي وعلي مفاتن جسم*ها وهي لابسه قميصه فضل يقرب منها واسوة بتبعد عنه لحد ما خبطت في المرايا 

اسر قرب من ودنها وشعره بينزل ميه: شكلك بالقميص حلو اوي 

أسوة بتوتر من كلامه : مين اللي لابسني كدا 

اسر بخبث : انا 

أسوة ضربت بالقلم من غير ما تحس 

اسر بعد عنها بصدمه وليس هيضربها لقاء أسوة بتعيط 

أسوة بدموع : لي تقرب مني انا عملتك اي لكل دا حرام عليك 

اسر خبط المرايا بايده لحد ما انكسرت 

اسر بعصبية مكتومه وصوت عالي : قدامك دقيقه وتكوني اختفيتي من وشي 

أسوة خافت منه جريت علي الحمام واقفلته وراها وفضلت تعيط 

وأسر مفرقش معا أن أيده بتنزف و دخل اوضة الرياضه بتاعته الا في نفس الجناح 

نور فضلت تخبط علي الباب لحد ما أسوة سمعت صوتها وهي بتنادي عرفت أن اسر اكيد خرج قامت فتحت الباب 

نور بصدمه: أسوة انتي بتعيطي لي 

أسوة حضنت نور وفضلت تعيط 

نور بقلق : في اي اسر عملك حاجه تزعلك 

أسوة هزت راسها بمعني ايو 

نور : طب احكيلي 

أسوة بدموع : قرب مني من غير ما حس 

نور بصدمه: مستحيل اسر يعمل كدا 

أسوة بعصبية : امال اي الا انا لابسه دا 

نور فهمت ان أسوة افتكرت أن اسر استغل انها نايمه 

نور بابتسامه: امبارح يا ستي كان عندك سخنيه وأسر مكنش عارف يعمل اي ف سال دكتور وقاله لازم تاخدي دش وانتي مكنتيش في واعيك وأسر علشان ميخلعش هدومك وعلشان محدش يشوف جسم*ك حتي لو انا حطك تحت الدوش بهدومك ونسي أن مفيش ليكي هدوم فـ غير هدومك ولابسك قميصه من غير ما يرفع الملايه 

أسوة بصدمه : وانتي عرفتي منين 

نور : امبارح كنت جايه اطمن عليكي لقيت اسر وهو اللي قالي وطلب مني إنك لما تكوني كويسه ننزل نجيب لابس 

أسوة بندم : يا ريتني كنت سألته 

نور بابتسامه: حصل خير وعايزكي تعرفي أن اسر عمره ما يعمل حاجه انتي مش عايزها حتي لو اللي في بالك 

أسوة براحه : شكرا يا نور 

نور بابتسامه: مفيش شكر بنا وبعدين ياله انا لازم اروح الجامعه واعملي حسابك الامتحانات قربت 

أسوة : أن شاء الله هنزل 

نور : طيب علشان ليس شكلك تعبان انا هجيب ليكي هدوم علي زوقي اي رايك 

أسوة هزت راسها بمعني موافقه 

نور : تمام اسيبك انا وانزل اخد ليان علشان المدرسه وكملت بخبث علي فكرا قميص اسر شكله حلو اوي عليكي الله يكون في عون اخويا 

أسوة بعصبية : امشي يا نور 

نور فضلت تضحك وهي ماشيه من قدام أسوة 

أسوة دخلت الجناح فضلت تفتكر غزل اسر فيها ومن غير اسباب اتغيرت الدموع لـ ابتسامه جميله لكن فجاء اتغيرت ملامح وشها لما لقت نقط دم علي الارض فضلت ماشي وراء الدم لحد ما دخلت اوضة الرياضه لقت اسر بيلعب ضغط 

أسوة بتوتر : اسر 

اسر اول ما سمعت اسمها حس بقلبه اللي بدا يدق جامد لكن عمل نفسه مش فارق معا ورجع كمل لعب 

أسوة قربت منه ووقفت قصاده 

اسر فضل مكمل ضغط وهو بيتمني انها تمشي من قدامه بدل ما يعمل حاجه غصب عنها 

أسوة بغيظ : انت يا فندي بكلمك 

اسر رفع عيونها ليها 

اسر في سره : يخربيت جمال امك بقى عيله زيك تخليني امسك اعصابي ومكسرش جسمها من الضرب لا وكمان تقولي يا فندي 

أسوة بصوت عالي: انا بكلمك 

اسر وقف قصاده بكل ثبات عكس قلبه اللي بيدق بسرعه 

اسر ببرود: عايزه اي 

أسوة بزعل : اسفه اني كلمتك وحش 

اسر ببرود: ماشي والمره الجايه بدل اسفك هتلاقي نفسك في المستشفى بعد ما اكسر عضمك 

أسوة بغيظ : تصدق انا غلطانه اني بتاسف ليك اصلا 

اسر قرب منها وهي بدأت ترجع لورا لحد ما كانت هتتخبط في الحديد اسر سحبها لحضنه 

أسوة حست بأمن جو حضنه لكن فجاء فاقت من خيالها وهي بتبعد عنه بعصبية 

أسوة بعصبية: انت قليل الادب ازاي تعمل كدا 

اسر فضل ساكت ورجع كمل ضغط أسوة كانت هتمشي بس بصت وراها لقت حديد بارز من الحيطه لو كانت رجعت كانت ماتت 

أسوة لنفسها : غبيه لتاني مره تفهميه غلط شكل نور كان عندها حق 

أسوة بتوتر: اسر 

اسر بص علي جسمها الا باين من القميص 

اسر بعصبية مكتومه: اطلعي برى سمعتي 

أسوة بخوف رجعت لوراء لكن فضلت واقفه وأسر بيحاول يمسك نفسه قدامها مش عايزه يقرب منها غصب عنها وكمان مش عارف ليه مش عايزه يزعلها منه ولي مش عايز يخليها تكره وبيحاول يتحكم في أعصابه قدامها 

أسوة بدموع : انا اسفه 

اسر بعصبية مكتومه قرب منها : كل شويه تغلطي وتتاسفي 

أسوة بدموع : طب اعمل اي علشان تسامحني 

اسر حس قد اي هي بريئه ازاي بتطلب منه السماح علي غلطه بسيطه وهو اللي مفروض يعتذر ليها علي تدمير حياتها من وجهت نظرها هي 

اسر بهدوء : خلاص حصل خير 

أسوة باستغراب : بجد مش زعلان 

اسر ولاول مره يبتسم ليها : لا مش زعلان 

أسوة بسرعه : ابتسامتك جميله وووو


شكرا علي الكومنتات التحفه 💗

البارت الجايه هيكون اطول من كدا علشان التفاعل السكر دا 💗


#رواية_نجاتي

#فاتن_جمال


البارت الثامن 


أسوة بسرعه : ابتسامتك جميله اوي 

اسر بصدمه : انتي قولتي اي 

أسوة بتوتر وكسوف : والله ما كان قصدي 

اسر فرح بأنها قالت كلمه حلوه 

أسوة مسكت ايديها بتوتر : ايدك بتنزف لازم تتعقم

اسر : مش مهم

أسوة بإصرار : لا طبعا مهم ولو سمحت بدون خناق اتفضل معايا 

اسر فضل ساكت واسوة ماشيه قدامه 

أسوة بتحذير : اياك تكون عيونك عليا 

اسر بتريقه : وانتي اياكي عينك تيجي عليا 

أسوة بتريقه: اصلا مش استيلي 

اسر : طب برى 

أسوة جريت من قدام اسر وأسر فضل يضحكت عليها بس أسوة سمعت صوت ضحكته وهي واقفه تتفرج عليه 

فجاء سمعت صوت اسر 

اسر ببرود: لو عايزه تتفرجي تعالي 

أسوة بكسوف طلعت من الاوضه 


في مكان بعيد منطقة في جبال الصعيد 


بسمه بعصبية: البضاعه تكون قدامي  خلال يومين 

مساعد بسمه : أوامرك يا هانم 

بسمه : ليس متعرفش فين بنتي 

المساعد : للاسف ليس يا فندم 

بسمه بعصبية: بقالي تسع سنين بدور عليها وعلي اختها اللي بقي عندها عشرين سنه دلوقتي يا ترى هما فين 

المساعد : في بنت عند اسر السويفي يمكن تكون 

بسمة بقطع كلامه : مش هي انا عملت تحليل دي أن اي بالشعره اللي معايا من خالد وطلعت مش بنتي 

المساعد : متقلقيش يا هانم هجبها ليكي وعن قريب نلاقي الهانم الكبيره 

بسمه بحب : لازم القيك يا رانيا 


عند اسر خلص رياضه ودخل لقى أسوة قاعده علي السرير وهي ضمه نفسها وحطها الملايه عليها 

اسر باستغراب : مالك 

أسوة بتوتر : اصل 

اسر : اتكلمي 

أسوة بكسوف : اصلي تعبانه شويه 

اسر بعدم فهم : تحبي اجبلك دكتوره 

أسوة بسرعه : لا انا هكون كويسه لوحدي 

اسر : طب انزلي افطري 

أسوة بتوتر: ها لا مش عايزه 

اسر اتعصب منها فـ قرب : في اي مالك 

أسوة بخوف : تعبانه 

اسر بعصبية مكتومه: اجبلك دكتور 

أسوة بكسوف : انا عارفه انا مالي 

اسر : مالك 

أسوة : تعبانه 

اسر بصوت عالي: من اي 

أسوة عيونها دمعت : بطني بتوجعني 

اسر فهم قصدها : احم فهمت 

أسوة بغيظ : انت قليل الادب 

اسر ببرود: خليكي لحد ما تلاقي لسان في الأرض 

أسوة طلعت لسانها وهي خايفه منه وأسر ضحك عليها 

أسوة بدون وعي : بجد ضحكتك تجنن ورجعت كملت كلامها بتوتر قصدي أن يعني 

اسر بخبث : شكل التعب دا بيخليكي هاديه 

أسوة بغيظ من قلت أدبه: قليل الادب 

اسر بعصبية مكتومه: أسوة 

أسوة بتوتر: اسفه 

اسر اتنهد ومشي من قدامها 

أسوة بصوت عالي: حط حاجه علي الجرح إلا في ايدك 

اسر : ملكيش دعوه خليكي في تعبك 

أسوة فضلت ساكته وهي ماسكه بطنها اللي بتوجعها جامد لدرجه انها عيطت منها 

اسر خلص لابس خرج لقى أسوة بتعيط 

حس بأن هو إلا بيتوجع 

اسر بخوف : اجبلك مسكن 

أسوة ببراء : لا علشان مضر 

اسر بهدوء : طب اعملك اي 

أسوة : مش عارفه 

اسر قام وكلم الدكتوره وهي قالت ليه يعمل اي 

اسر خرج برى الجناح وناد على دادا سميره 

اسر : دادا سميره 

سميرة: خير يا ابني 

اسر : عايز منك طلب 

سميرة : اطلب يا ابني 

اسر كتب ليها حاجات تجبها من الصيدليه وحاجات تحضرها 

بعد وقت كان اسر قاعد في مكتبه 

سميره : الطلبات 

اسر : معلشي اطلعي ليها 

سميرة استغربت اهتمام اسر : حاضر يا بيه 

اسر بسرعه : داد انا اسمي اسر بدون القاب 

سميرة افتكرت لما أسوة برود قالت كدا : ماشي يا اسر 

اسر ابتسم ليها 

فوق عند أسوة 

كانت قاعده تعيط وزعلانه أن اسر حتي مسالش فيها لقت الباب بيخبط

أسوة بوجع : ادخل 

سميرة : الف سلامه عليكي يا ست البنات 

أسوة انكسفت منها وبعدين سالتها 

أسوة : مين قالك اني تعبانه 

سميرة بابتسامه: اسر وجاب ليكي الدواء دا ومتخافيش مش مضر علي الخلفه وكمان خدي دول علشان اكيد مفيش هنا 

أسوة بصت علي الكيس بكسوف : مين اللي جابهم من الصيدليه 

سميرة : بعت واحده من الخدم اللي تحت وبعدين قومي غيري علشان تشربي الينسون الدافئ علشان ترتاحي شويه 

أسوة قامت وهي بتتوجع 

سميرة : طب مفيش غير اللي انتي لابسه دا 

أسوة بصت علي قميص اسر 

أسوة بتوتر: لا مفيش 

سميرة بابتسامه : طيب ادخلي وانا هجيب ليكي عباية من بتوع نور 

سميرة خرجت من جناح أسر وأسر كان لازم بدخل يجيب ورق مهم من الخزنه 

أسوة افتكرت أن سميرة اللي برى 

أسوة من الحمام : دادا لو سمحتي هاتي الكيس اصلي نسيت اخده اللي كان في الكيس 

اسر بص علي السرير وخد الكيس وقرب من باب الحمام وخبط 

أسوة فتحت الباب وانصدمت من وجود آسر 

أسوة بصوت عالي: انت بتعمل اي 

اسر ببرود: خدي 

أسوة بصت للكيس بكسوف : قليل الذوق وقبل ما اسر يتكلم قفلت الباب في وشه 

اسر بصدمه : حسابك بقي كبير يا أسوة 

أسوة سمعت اسمها بصوته قلبها دق جامد

أسوة لنفسها : في اي اللي حصل عادي أنه قال اسمي وكملت بس اسمي حلو اوي منه 

سميرة : اسر بتعمل اي 

اسر بص علي العبايه اللي في ايد سميره : لمين دي 

سميرة : لي أسوة 

اسر بخبث : لا قمصاني عندها تلبسم منهم 

سميرة فهمت قصد اسر : ماشي 

أسوة بصوت عالي: دادا انتي جيتي 

سميرة بضحكه : انا هنا 

اسر خرج وسميرة جابت تيشرت من بتوع اسر لونه اسمر 

أسوة : دا تيشرت 

سميرة : نور قافله اوضتها بالمفتاح 

أسوة باستغراب: لي دي امبارح كانت مفتوحه 

سميرة : مش عارفه 

أسوة خدت التيشيرت ولابسته كان ما بين رقبتها كلها معا الشامه اللي عند اخر رقبتها وواصل لحد ركبته ما طبيعي هي بالنسبه لي اسر قصيره 

أسوة بتوتر: هو اسر فين 

سميرة بابتسامه: خرج راح الشركه 

أسوة براحه : طيب يا دادا 

سميرة: تعالي ارتاحي واشربي الينسون 


ادم بعصبية: والله ليندم 

امير : كفايه اللي حصل يا آدم واهو طلع بايع المصنع من سنه والمخدرات مطلعتش بتاعته وانت اللي اعتذرت ليه بعد ما أقنعت المحامي العام بأنه يشيل الحصانه بتاعته واهي رجعت ليه وبكرا المجلات تكتب بانك ضد نجاح رجال الأعمال 

ادم بعصبية: دا كداب كل دا فيلم من أخرج اسر 

اسر بكل هيبه دخل مكتب ادم 

اسر بثقه: والفيلم نجح وكسر غرورك 

ادم أنصدم من وجود آسر 

امير : اسر ازيك 

اسر قرب من أمير وحضنه وبعدين بعد عنه وضربه بالبوكس 

امير بعصبية : وانا مالي 

اسر : علشان تقف معا تاني 

ادم بعصبية: اسمع يا اسر انا وانت عارفين أن شغلك كله شمال ف بلاش جو الشريف اللي انت عايشه 

اسر قعد وحط رجل علي رجل : اثبت كلامك وساعتها ابقي حط الكلبش في أيدي 

امير بهدوء: يا جماعه دانتو كنتوا اكتر من اخوات 

ادم بعصبية وصوت عالي: انا مليش اخوات وهو مش اخويا 

اسر بعصبية: بس انا ليا فرح 

ادم بعصبية: فرح تبقي اختي انا ملكش دعوه بيها 

امير بعصبية: كفايه بقي كدا و اسمع انت وهو فرح محدش لي دعوه بيها فرح ولا اختك ولا أخته فرح مجرد ما تم السن القانوني هتكون مراتي 

ادم وأسر بصدمه : نعم انت عبيط 

امير بهدوء: لا بحبها وبنت خالتي 

ادم : محدش يقدر يقرب من فرح ولا حتي انت 

اسر ببرود: وانا موافق يا أمير 

ادم بعصبية مكتومه: وانت باي صفه توافق 

اسر ببرود: اخوها 

ادم بعصبية: انت مش اخوها 

اسر : لا اخوها اسمها فرح سيف السويفي وانت اسمك ادم هاني الدمياطي وهي مجرد اختك من آلام ولو حتي ابويا كان غلط فأنا مستحيل اغلط واسيب اختي وخد بالك هي السبب الرئيسي فاني مش راضي آذيك 

ادم بعصبية: ابوك سبب موت ابويا كان خاين زيك بالظبط والست نبيله الشريفه اللي سابت بنتها في اللفه ودخلت مصحه علشان عش*قها اللي مات مقتول 

اسر اتعصب من كلام ادم وكان ليس هيطلع مسدسه لكن امير لحقه 

امير بسرعه: اسر علشان خاطر فرح امشي 

اسر بعصبية مكتومه: رجعلك يا آدم 

ادم كسر كل حاجه علي المكتب وقاعد علي الارض منهار 

امير رن علي سميه علشان تيجي وووو


#رواية_نجاتي

#فاتن_جمال


البارت التاسع 


امير رن علي سميه علشان تيجي 

سميه بكسوف: الو 

امير بسرعه: سميه ممكن تيجي المديريه حالا 

سميه بخوف : في اي 

امير : تعالي بس 


عند اسر طلع من المديريه وهو متعصب ركب العربيه وهو مش طايق حد 

اسر بحده للسواق: اطلع علي الشركه 

السوق : حاضر يا باشا 

في الشركه 

احمد بحب : يا حببتي متخافيش انا بعد الامتحانات هكلم اسر 

اسر دخل مكتب احمد بعصبية 

اسر : اقفل الزف*ت دا وتعالي ورايا 

احمد بتوتر : طب هكلمك بعدين 

نور بخوف : تمام 

احمد بتوتر: في اي يا اسر 

اسر بعصبية: تعالي ورايا 

احمد بخوف : يا رب استر 

اسر دخل مكتبه وهو مش طايق نفسه خلع چاكت البدله ورماه علي الكنبه وعيونه بتطلع شراره 

احمد : مالك يا اسر 

اسر بعصبية: فرح 

احمد : مالها 

اسر : عايزها 

احمد بعدم فهم: مش فاهم 

اسر بعصبية: عايز اختي تيجي تعيش معايا 

احمد : ازاي وهي معا ادم 

اسر : زي ما هي أخته اختي 

احمد بهدوء : اسر ممكن تهدء 

اسر بعصبية مكتومه: انا سبتها عنده من يوم ما اتولدت كفايه عليه كدا 

احمد : اسر انا وانت عارفين أن فرح مش هتوافق تيجي عندك ويا سيدي فرح مش عند حد غريب دا اخوها 

اسر بصوت عالي: دا عدوي 

احمد : تمام عدوك بس بينكم اخت انت اخوها من الأب وهي أخته من آلام يعني علي الاقل اعملوا حساب أن في بينكم اخت 

اسر : عملت كتير و سماحته اكتر وعملت كل حاجه علشانها هي ولحد الان عامل حساب ليها إنما هو ملوش لازمه عندي 

احمد : عارف يا اسر بس انت طول عمرك حكيم في كل حاجه بلاش ساعة عصبيه بينك وبينه تخليك تغلط

اسر قاعد علي كرسي مكتبه وهو بيفكر 


في قصر اسر 

نور بخوف فضلت تعيط لحد ما أسوة دخلت عليها 

أسوة بغيظ : نور اللي انتي جايبه دا انا قولت عايزه دريسات مش لانچيري 

أسوة فجاء سكتت لما لقت نور بتعيط 

أسوة بخوف : مالك يا روحي 

نور بخوف : اسر عرف اني بكلم احمد 

أسوة بتوتر: ع عارف ازاي 

نور : دخل علي احمد المكتب وقاله تعالي ورايا وهو متعصب يبقي عرف 

أسوة خدت نفسها وقالت وهي بتضحك : محدش قالك انك هبله قبل كدا وكملت فينك يا ام ابراهيم كان زمانك قولتي جتها نيله اللي عايزه خلف زي خلفك 

نور بغيظ: أسوة انا مش ناقصه يا ترى قت*ل احمد والا ش*نقه

أسوة بتفكير : في الاخر م*ات 

نور فضلت تجري وراها : محدش هيموتك غيري يا أسوة 

أسوة بضحك : طب خلاص انا عندي حل 

نور بسرعه : اي هو 

أسوة : نروح الشركه ونشوف اللي حصل هناك 

نور بتفكير : طب وأبيه اسر 

أسوة : هناخد ليان ونقول أنها هي اللي كانت عايزه تيجي وساعتها اسر هيسكت 

نور : والله فكره علشان اطمن بيها علي الواد انا عارفه اسر اكيد ق*تله 

أسوة : بال*سم 

نور بغيظ : بتقولي حاجه 

أسوة. : لا بقول انا هروح اللبس 

وكملت بغيظ : وحسابك معايا علي الهدوم دي 

نور بضحكه خبيثه : فكيها علي الواد ربنا يفكها عليكي 

أسوة بعصبية: عارفه لو مسكتك والله لقت*لك علشان تروحي لحبيب القلب 

نور : وندخل الجنه معا بعض وانتي و اسر افضلوا في الدنيا بتاكلوا بعض زي القطط علي راي قرة عيني الميت 

أسوة : والله انهبلتي خلاص والسبب اسر انا عارفه 

نور : انا هجيب ليان علشان اعرفها تقول اي 

أسوة : تمام هروح اللبس 

أسوة دخلت جناحها وغيرت التيشيرت بتاع أسر وهي ماسكه في أيدها استنشقت عبير عطره اللي كان في التيشيرت 

أسوة حاسة لاول مره بأنها في عالم تاني وافتكرت ضحكته و خناقهم معا بعض لكن للحظه افتكرت مامتها وموت ابوها اتلاشت تمام الابتسامه وجه مكانها دموع أسوة مسحت دموعها و لابست دريس نبيتي وطرحها بيج كانت طالعه جميله دريس سنبل معا ميكب ظاهر ملامح وشها فقط 

ونور لابست دريس اسمر علي حجاب بيج 

أسوة بخضه : اي يا بنتي الاسود دا 

نور : بعمل حساب العزه لو اسر كان اق*تله 

أسوة بضحك : طب كويس أن في عزه 

ليان : هو احنا رايحين عز مين 

أسوة بضحكه : عمو احمد م"ات 

نور بغيظ : اخرسي احمد عايش جو قلبي 

أسوة : تحبي اجيب شيخ علشان العزه 

نور : لا اسر هيجيب 

أسوة بضحك : طب ياله بينا 


بسمه بعصبية مكتومه: اسمعني كويس قدامك بالظبط النهارده وتكون بضاعة اسر السويفي عندي ازاي بقى معرفش دي بتاعتك 

مجهول : يا هانم انا بلعب معا النسر مش اي حد الغلطه بموته 

بسمه : قدام حياتك عشرين مليون جنيه 

مساعد بسمه: بس يا هانم 

بسمه حركت ايديها بمعني اسكت انت 

بسمه للمجهول : قولت اي 

المجهول بخبث : نص المبلغ قبل البضاعه والنص التاني ساعة التسليم 

بسمه : موافقه وادي شيك بنص المبلغ 

المجهول شد الشيك من بسمه بسرعه 

بسمه كانت قاعده حطه رجل علي رجل 

مساعد بسمه: خلاص مش خدت حاجتك غور 

المجهول بضحكه : أوامرك يا باشا 

بسمه : مخزن جبل الصعيد حط عليه حراسه مشدده 

المساعد : البضاعه هتكون فيه 

بسمه بخبث : تؤ تؤ دا كمين ل****

المساعد بشر : تسلم دماغك يا هانم 

بسمه بشر : وليسه الجاي اصعب عليهم 


ايمان : سندس 

سندس: نعم يا طنط 

ايمان : خدي دي هدوم أسوة خلي ابراهيم بكرا يخدهم ليها 

سندس بزعل : طنط ممكن متزعليش مني بس انتي جيتي علي أسوة كتير اوي من غير حتي ما تعرفي سبب الجواز اي 

ايمان بدموع: هي كان مسرها يجي وقت وكان لازم تتجوز اسر والوقت جه علشان تعرف المستخبي اي 

سندس بعدم فهم: قصد حضرتك اي 

ايمان بدموع: هقولك يا بنتي 

*******

سندس بصدمه : كل دا وكملت بزعل طب واسوة هتقدر تستحمل كل دا 

ايمان بدموع: ساعتها قلبي هياخدها جواه زي ما عمل زمان 

سندس بحزن : حقك عليا يا طنط انا كنت فاكره انك علشان مش مامتها تبقى***

ايمان قطعت كلامها : علشان مش امها ابقى بكر*ها مش دا قصدك 

سندس بسرعه : لا انا بس كان قصدي 

ايمان بزعل : عارفه يا بنتي قصدك اي بس أسوة دي حته مني ولما بدأت تكبر عرفتها أن أمها ماتت وأنها مش من بطني بس هي دائما كانت تقولي أن محدش غيري امها بس لما تعرف اللي انا عملته زمان وان امها عايشه هتكره وجودي لكن لما تعرف باقي الحقيقه قلبها هينكسر وانا ساعتها قلبي هو اللي هينكسر عليها 

سندس قربت من ايمان حضنتها 


عند ادم 

امير : ازيك يا انسه سميه 

سميه توتر : في اي 

امير : ادم جاتله ح*الة التشن**جات ومحدش يقدر يقرب منه في الحاله دي بس انا رنيت عليكي يمكن وجودك جانبها يخفف عنه 

سميه قلب*ها وجعها علي ادم : هو فين 

امير بهدوء: في المكتب وكمل انتي دلوقتي هت*شوفي بني ادم تاني حاولي تقدري ما تخافيش منه 

سميه هزت راسها بمعني حاضر ودخلت المكتب لقته كله متكسر وادم قاعد علي كرسي مكتبه لكن مغيب عن الدنيا 

سميه دموع من شكله : ادم انت سمعني 

ادم مكنش بيرد خالص 

سميه قربت وهي بتحاول مفيش حاجه تدخل في رجليها 

وقربت من ادم وهي بتقعد علي الارض قصاده 

سميه : ادم انت سمعني 

ادم : …

سميه بدموع : اقولك حاجه وانا صغيره كان عندي حاولي عشر سنين بابا ما*ت وهو مسافر السعوديه ساعتها مكنتش اعرف يعني اي فراق ولو هو مجاش البيت عادي أصله دايما مسافر لحد ما جه في مره عيد وكل اصحابي كانوا خارجين معا أهليهم اللي انا واختي فضلنا في البيت لحد ما العيد خلص وبعدين رحنا عند طنط ايمان قعدنا معاها وكملت بدموع ساعتها عرفت اني بقيت يتيمه 

ادم بصلها بدموع 

سميه رجعت كملت : حتي يوم حفلة التخرج مرحتش الحفلة لأن كل  اصحابي قالوا إن والدهم هو اللي هيحضر الحفله علشان كتير من البنات وامهاتهم متوفيه محدش ساعتها قال طب وسميه هتعمل اي وكملت وهي بتسمح دموعها بس ساعتها انا قولت اني مش هروح الحفله وملوش لازمه وجودي معاهم واي يعني تروح الفلوس اللي دفعتها 

ادم بدموع : تعرفي اني حاسس بيكي علشان انا كمان زيك حتي حفلة التخرج مرحتش وعلقت لنفس اول دبوره 

سميه بابتسامه حزينه : بقينا نشبه بعض 

ادم ضحك وهو بيمسك باقي اثار دموعها 


في شركة اسر 

اسر : ادخل 

السكرتيره: أسر باشا فيفي هانم عايزه تشوف حضرتك 

اسر وهو عينه في اللاب توب: دخليها 

السكرتيره : حاضر 

فيفي بدلع : اسر كيفك حبيبي الكتير اشتقت ليك 

اسر قام حضنها ورجع قعد مكانه وفيفي راحت تقعد علي رجله 

باب مكتب اسر انفتح مره واحده ودخلت ليان واسوة ونور 

السكرتيره : انسه نور ثواني اعرف اسر باشا مينفعش كدا 

ليان بزعل طفولي : اسر مين دي 

اسر بص للسكرتيره: اطلعي انتي برا 

أسوة بغيظ : مين دي 

اسر ببرود: فيفي 

فيفي بدلع : شو عم تعملوا هون 

نور بغيظ: انا اخت ابيه اسر 

أسوة بغيظ وغيره : وانا مراته 

اسر أنصدم من الكلمة لكن فضل عايش دور الثبات

ليان : وانا بنته 

فيفي بصدمه : شو عم تمزحوا اسر ما يعرف يعني شو جواز 

أسوة بعصبية: لي أن شاء الله ممنوع منه 

اسر استغرب من كلامها وعصبيتها 

نور : أو يمكن ممكن من الحلوين 

ليان : اسر قومها من علي رجلك دا مكاني 

أسوة بغيظ شالت ليان وقربت من أسر شدت فيفي 

أسوة بفرح : شيل ليان علي رجلك 

اسر بصدمه : نعم !!

أسوة بغيظ : شيل ليان 

فيفي بح*قد : لك انتي مفكره نفسك شو 

أسوة بغيظ : مفكره نفسي مراته وأم بنته وياله يا لبن*ان من هنا مفيش احلى من المص*ريه 

اسر بصدمه اكبر كلم ليان بصوت هادئ : مالها أسوة يا ليان 

ليان بعدم فهم: مش عارفه مالها 

اسر بصوت مهموس : شكلها غيرنه اوي 

فيفي بدلع: عم تشوف يا اسر شو عم تعمل هي المجن*ونه 

اسر بعصبية مكتومه: فيفي دي مهم كان مراتي ومسمحش لحد يزعق ليها  غيري 

أسوة بغيظ بصت لـ اسر اللي كان بيحاول يتحكم في ضحكته 


#فاتن_جمال

#رواية_نجاتي


البارت العاشر 

أسوة بغيظ: ولا حتى انت تقدر تزعقلي 

اسر بتحدي : اقدر 

أسوة بتريقه: انننني 

فيفي بعصبية: اسر شو عم تعمل 

اسر ببرود: ولا حاجه يا روحي تعالي نخرج شويه 

ليان بزعل: اسر 

نور وليان بصوا لاسر بعيون طفوليه 

احمد كان داخل لاسر علشان ورق شغل 

احمد : اسر انا كنت عايز 

بتر كلامه لما شاف نور وهي لابسه فستان اسمر شكلها كان تحفه 

احمد بإعجاب : قمر 

اسر بص لأحمد بعصبية: هي مين اللي قمر 

احمد بتوتر : ااانا اقصد لولي حببتي 

أسوة حبت تغيظ اسر بس متعرفش لي : احمد ممكن تيجي توصلني البيت 

اسر بحده : ما ترد يا احمد 

احمد عارف كويس بصت اسر دي معناها اي 

احمد بتوتر : والله يا مرات اخويا غصب عني مقدرش أخرج من الشركه لأن باختصار شديد اسر ممكن يدفني حي 

أسوة بغيظ بصت لـ اسر اللي كان مستني بس رد منها علشان يولع فيها 

نور بابتسامه: ازيك يا احمد 

اسر ببرود: كويس وملكيش دعوه بيه 

احمد بغيظ: هو انت شوفتها عملت حاجه 

اسر بخبث: ابقى غير خطك فاتورة التليفون جايه تلات آلاف جنيه 

نور بصدمه بصت لاسوة 

احمد بتوتر: اه اصلي ساعات بسبب الداتا مفتوحه 

اسر ببرود: اه في بيتي وكمل بعصبية مكتومه عارف يا احمد انا مستني بس الشغل اللي جاي يخلص علشان بعدها اخلص عليك 

احمد عمل نفسه مش فاهم حاجه: قصدك اي مش فاهم 

اسر ببرود: بعدين تفهم 

نور عيونها دمعت لأنها عرفت أن اسر عارف وساكت وهو ناوي علي شر 

أسوة شافتها وهي دموعها في عينيها 

أسوة : نور ياله نروح 

اسر : انتي هتيجي معايا ونور وليان هيروحوا معا احمد 

أسوة : انا جيت معا نور وهمشي معا نور 

اسر ببرود قعد مكانه وفيفي راحت تقعد على رجله تاني 

اسر ببرود: تمام روحوا واعملي حسابك لو لمحتك في الشركه تاني من غير اذني هولع فيكي سمعتي 

أسوة بخوف : اااه 

اسر بعصبية: اسمها حاضر 

اسوة : حاضر 

نور بدموع بصت لـ احمد اللي حرك دماغه بمعني متخافيش 

ليان بدموع: اسر انا زعلانه منك 

اسر قوم فيفي من علي رجله وقرب من ليان اللي استخبت في حضن أسوة 

اسر بهدوء : طب مش هتكلمي بابا 

ليان هزت راسها بمعني لا 

أسوة كانت واقفه وهي شيله ليان وأسر قريب من قرب*تها علشان يكلم ليان احمد شافهم كدا حب يخلي اسر يقرب من أسوة فشاور لفيفي تخرج بس هي كانت متغظه بس احمد شدها من أيدها ونور خرجت معا احمد 


احمد بغيظ: مدام فيفي تقدري تاخدي معاد تاني وكمل وهو بيبص لـ رقية سكرتيرة اسر المدام فيفي متدخلش مكتب اسر غير لما المدام بتاعته تخرج 

رقيه بصدمه : المدام هووو اسر باشا اتجوز 

احمد : اممم مش عايز كلام كتير وكمل وهو بيمسك ايد نور وهي بتعيط 

احمد دخل مكتبه ونور معا 

احمد بحب وهدوء: الجميل زعلان لي 

نور بدموع حضنت احمد : خايفه اسر يعمل ليك حاجه 

احمد بابتسامه: طب يا ريت علشان اخد ساعتها حضن كمان 

نور بعدت عن احمد بكسوف : احمد انا بتكلم جد 

احمد بحب : وانا بتكلم جد اسر ميقدرش يعملي حاجه 

نور باستغراب : بس هو قال بعد الشغل اللي جاي 

احمد بهدوء : حببتي انا عارف اسر يقصد اي ومتخافيش عليا وبعدين هو الشغل اللي جاي بيخلص انا عارف اخوكي من اعدادي ولما دخلنا الكليه وخلصنا اشتغلنا معا بعض وبعدين إن كان علي موضوعنا ف اسر عارف بس ساكت علشان انا أكلمه ودا دليل أنه موافق 

نور بابتسامه: بجد يا احمد 

احمد طبع بوسه علي ايد نور : بجد يا عيون احمد وقلبه 


اسر بهدوء : طب ممكن نتكلم 

ليان وهي حطه راسها في رقبة أسوة : لا مش بكلمك 

اسر قرب منها علشان يبوسها من جبنها بس عيونه جت علي الشامه اللي بانت من شد ليان في الطرحه طبع ب*وسه عليها 

أسوة حست بأن قلبها بيدق لدرجة أن اسر نفسه سامعه 

اسر كمل كلامه معا ليان ولا كأن حصل حاجه : طب تعالي نروح نتغداء برى 

ليان  : لا مش عايزه 

اسر قرب تاني منها علشان يخدها من حضن أسوة  أيده جت علي خصر أسوة 

أسوة بتوتر : اسر 

اسر بتوهان : شكلك يجنن بالفستان 

ليان كانت نامت من التعب 

أسوة بهدوء : شيل ايدك 

اسر: لي 

أسوة بتوتر وكسوف : ع علشان كدا عيب 

اسر : انتي مراتي 

أسوة حست أن ليان نامت ف حبت تغير الموضوع : ليان نامت 

اسر شال أيده وخد ليان من أسوة اللي كانت طالعه تجري بس اسر مسك ايديها 

اسر : رايحه فين 

أسوة بتوتر : ها هروح الحمام 

اسر : متخرجيش برى المكتب ادخل بتاعي الخاص 

أسوة هزت راسها بمعني حاضر ودخلت وقفلت الباب فضلت حطه أيدها علي قلبها علشان يهدء لكن مفيش فايده حطت ايديها مكان اول طبعه من ملكية اسر ليها وهي بتبتسم ابتسامه متعرفش اي سببها 

اسر حط ليان علي الكنبه اللي في المكتب وفضل سرحان في جمال أسوة عيونها السود و رموشها الكثيفه ابتسامتها الطبيعيه خدودها الحمر 

عبير عطرها اللي لاول مره يستنشق زيه 

فاق علي خبط على الباب 

اسر بهدوء : ادخل 

ايمن : استاذ اسر انا كنت عايز توقيع حضرتك 

أسوة في نفس الوقت كانت خارجه من الحمام وهي مش مظبطه الطرحه وشعرها باين 

ايمن بإعجاب : سبحان الله قمر و

بتر كلامه اسر ببوكس 

اسر بعصبية: انت مرفوض اطلع برى 

ايمن : بس يا فندم 

اسر بعصبية: اطلع برى وكمل بصوت عالي رقيه 

رقيه بخوف : نعم يا فندم 

اسر بعصبية: اتصلي بمكتب تصفية الحسابات والاستاذ يتصفه حسابه 

رقيه بخوف : حاضر يا باشا 

اسر بعيون غيرانه قرب من أسوة اللي كانت واقفه مرعوبه من أسر 

اسر بعصبية مكتومه: ازاي تخرجي كدا 

أسوة بخوف : انا والله الدبوس وقع مني ف كنت خارجه ادور عليه 

اسر مسكها من ايديها وهو بيجز علي سنانه : قدامك دقيقه وتكون برى الشركه سمعتي 

أسوة بخوف : حاضر حاضر بس سيب ايدي 

اسر ساب ايديها وهي حطت الطرحه علي شعرها و طلعت تجري ابراهيم كان جاي يتكلم معا اسر شافها بتعيط 

ابراهيم بخوف : أسوة حببتي مالك 

أسوة حضنت ابراهيم وهي بتعيط 

اسر شافها في الكاميرات طلع بكل عصبيه 

اسر : أسوة 

أسوة خرجت من حضن ابراهيم وهي خايفه من أسر 

ابراهيم بعصبية مكتومه: اسر انت عملت اي لاسوة 

اسر ببرود: ملكش فيه مراتي

ابراهيم كان ليس هيتكلم اسر خد أسوة وخرج من الشركه 

احمد جه علي صوت ابراهيم اللي كان بيقول لأسر وهو ماشي : هدفعك التمن غالي يا اسر 

احمد : ابراهيم  في اي 

ابراهيم بعصبية : عرف صاحبك اني مش هسيبه 

احمد : اللي حصل 

ابراهيم بعصبية ساب احمد ومشي ونور جت علي صوت ابراهيم 

نور بقلق : احمد في اي 

احمد بعدم فهم: مش عارف بس الظاهر حصل مشكله 

أسوة بعصبية: ابعد عني سبني في حالي بقى 

اسر بعصبية مكتومه: صوتك يا مدام احنا في مكان عام 

أسوة بدموع : انا عملتك اي علشان تعمل فيا كل دا اهانه و زعيق فاضل انك تمد ايدك 

اسر ببرود: لو صوتك علي تاني فأنا فعلا همد ايدي 

أسوة بصوت عالي: طب طلقنننننتي انا بكرهك سمعت بكرهك يا اسر 

اسر بصدمه وعصبيه رفع أيده علي أسوة ولاول مره أيده تت*مد عليها 

أسوة مسكت خدها بايدها وهي دموعها بتنزل منها 

اسر مسكها من شعرها : مش عايز اشوف وشك في اي مكان سمعتي 

أسوة بخوف : حاضر بس سيب شعري 

اسر سابها ودخل الشركه وهي فضلت قاعده منهاره من الدموع 

احمد شاف اسر داخل الشركه تاني 

احمد بسرعه : اسر اللي حصل 

اسر بعصبية: مفيش وفين نور 

احمد بتوتر: في مكتبي 

اسر بعصبية: اطلب ليها السواق علشان تروح 

احمد بتسال : طب واسوة ؟ 

اسر : مش عايز اسمع صوتها 

احمد : انت عملت اي 

اسر ببرود: ضربت*ها ومش عايز اشوف*ها تاني 

احمد بصدمه : ضربتها يا بجحتك يا اخي وجاي تقعد 

اسر بعصبية: احمد احترم نفسك انت نسيت انت مين 

احمد بعصبية: لا منستش انا مين انا صاحب عمرك اكتر واحد عارفك ليا الحق انصحك واخاف عليك ولو علي الشغل مش عايز اشتغل بس الصحوبيه ملهاش مرتب يا اسر 

اسر بهدوء : أخرج شوفها 

احمد بتنهيده : اعمل المشكله وسابني اصلح وكمل كلامه وهو متعصب وحسابك معايا علي كلامك ليا مش دلوقتي 

أسوة فضلت ماشيه  تعيط علي كل اللي حصل وبيحصل ليها 

احمد بصوت عالي: أسوة استني

أسوة وقفت وهي بتسمح دموعها 

احمد : ممكن اوصلك ووووو


تكملة الرواية من هناااااااا

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا










تعليقات

التنقل السريع