القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية الدميمة والوسيم الفصل الخامس والسادس بقلم جهاد محمد

 رواية الدميمة والوسيم الفصل الخامس والسادس بقلم جهاد محمد




رواية الدميمة والوسيم الفصل الخامس والسادس بقلم جهاد محمد



#الدميمة #و #وللوسيم/#البارت #الخامس #والسادس 


ظلت شاردة في عيونه الجميلة وشفتاه الذي  قالت اخر كلمة ، اقترص قلبها فرحا

 

خالد:مستغربة ليه ايوة بحبك يا لومي 


احلام: لومی 


خالد : ايوة لومي يا  حببتي دلعك يا موزتي 


ابتسمت احلام بخجل وهيا ترقبه بنظرات سعادة 


خالد:مبسوطة يا احلام "قوليلي احساسك 


احلام: فرحانه اوي اوي يا خالد انت متعرفش انت ايه بنسبالي ايه "تصدقني انك بقيت كل حياتي 


خالد: بابتسامة خفيفة مصدق يا حببتي ثم نظر الي ساعته وهو يحاول يهرب منها "انا لازم امشي يا احلام 


احلام:ليه بس لسه بدري متخليك شوية 


خالد :معلش يا روحي ورايا شغل بكرا بدري

وبعدين اليومين دول لازم اخلصي التزماتك عشان هنكتب كتاب ونسافر علي طول خلال اسبوع "شغلي لازم ارجعله


احلام: بالسرعة دي يا خالد 


مد خالد يدها لينهضها من الاريكة رفع يداها أمام شافتيه

ليطبع فيهم قبلة خفيفة ثم نظر اليها وهو يبتسم

مفيش بسرعة ولا حاجة يا لومي وبعدين لازم نسافر عشان شغلي وبعدين انا عيزك جمبي


احلام: وانا كمان يا حبييي عايزة افضل جمبك علي طول "خلال اسبوع هكون جهزت 


ابتسم خالد ثم اقترب منها ليطبع قبلة علي خدها تمام يا لومي همشي دلوقتي وبكرا هكلمك


غادر خالد من امامها ""ظلت احلام تدور في غرفة من فرحتها العارمة  


......................


دلف خالد غرفته ثم نظر الي هاتفة الذي رن 

عدة مرات تنهد بضيق وهو ينظر الي الهاتف 

رد علي اتصلتها "اهلا احلام 


احلام: اهلا يا خالد "كنت عايزة اطمن وصلت بسلامة 


خالد: وهو ينظر للويتنج اتصال اخر .اه يا حببتي وصلت ويدوبك هنام عشان تعبان 


احلام:ماشي تصبح علي خير 


خالد: وانتي من اهل خير ثم اغلق معها ليرد علي الاتصال الثاني بالهفة 

وحشتيني يا دنيتي والله 


دنيا:وانت كمان يا بييي هترجع امتي يا خالد


خالد:قريب يا دنيا اسبوع وهاجي 


دنيا:تمام يا حبيبي انا هستناك في مطار بس قولي امتي معاد طيارتك 


خالد:برتباك "لالالا اوعي تيجي انا لما اوصل هكلمك يا دنيا 


دنيا: الله ليه يا بيبي انت مش عايز تشوفني


خالد:ابدا يا دنيا بس معلش انا لما هوصل هكلمك مهم بقي قليلي عاملة ايه من غيري 


ظل خالد يتحدث معاها لصباح وهو يسامر ويضحك معاها 


........................


عدت الايام والاسبوع علي احلام وهيا تجهز نفسها الي سفرها من زوجها الذي احببته بجنون " واتي اليوم الذي تنطلق معه الي عش الزوجيه خارج البلاد "ودعت احلام اهلها ومثلها خالد ثم انطلقو الي مطار بعد ما كتب كتابهم وسط عائلتهم حفلة صغيرة بينهم 

ظل العاروسين في طائرة لسعات طويلة 

وبعد مودة كبير "وصل خالد الي امريكا ومعة زوجته 


فتح خالد الباب ثم وسع لها لكي تدخل 

دلفت احلام الي داخل تنظر الي عش الزوجيه السعيد بنسبه لها انبهرت من ديكور بسيط 

من رغم صغر المنزل  "نظرت الي خالد الذي كان شارد

خالد "قالتها احلام وهيا تقترب منه 


انتبه خالد الي صوتها "خير يا احلام 


احلام:مش هتوريني الغرفة اصل عايزة اغير فستان الفرح وانت كمان

 

اخذها خالد يفرجها غرفتها الجديدة " ابتعد عنها وهو ينظر للهاتف الذي يرن منذو مدة 


احلام: مين الي بيتصل خالد رود عليه

 

خالد:ده شغل انا لازم انزل ارحلهم مش هتأخر عليكي يا احلام 


احلام:وهيا تمسك يداه بخوف "هتسبني لوحدي وبعدين ده اول يوم لينا مع بعض 


خالد:منا قولتلك مش هتأخر  " وبعدين متخفيش دنيا امان هنا "يلا روحي لازم انزل ثم اقترب منها ليطبع قبلة علي خدها 


احلام :وهيا تنظر له وهو يبتعد خارج غرفة ثم تعالي صوتها "خلي بالك من نفسك 


خالد:وهو امام باب المنزل "اوك سلام 

ثم غادر ليهرب منها و يذهب الي حبيبته 


......... ...............


كان تقف في الشرفة تشرب قهوتها من شفتيها الكريز وعيونها البنية وبشرتها البيضاء وشعرها البني الفاتح الناعم "سمعت دنيا جرس الباب 

ابتسمت ثم رقضت صوبه لكي تفتح لحببها خالد 

وبفعل فتحت دنيا باب ثم نظرت الي خالد الذي كان ينظر لها بحب  "اقترب منها وهو يجزبها من خصرها ليقربها الي احضانة 


بادلته دنيا الحضن بشتياق "وحشتني يا خالد


خالد وهو يحملها الي داخل ثم قفل باب 

وانتي كمان يا دنيتي الحلوا وحشتيييني 


ابتعدت دنيا عنه وهيا تمثل الزعل "باين اوي عشان كده بقالك فترة في مصر وكمان مخلتنيش اجي اشوفك 


خالد:معلش يا حببتي اصل غصب عني ان معايا قريبي من مصر ومش غيزو يشوفك


دنيا"ايه ده قريبك "وجاي هنا ليه 


خالد:عشان يقرف امي "هو قاعد معايا فترة كده وبعد كده هيغور لمصر 


دنيا:بدلع "مش مشكلة يا حبي "وحشتني 


خالد:وانتي كمان اوي اوي اوي 


دنيا:وهيا تقترب بجرائة"بجد وحشتك 


خالد:وهو يقترب من وجها بأنفاسة الملتهبة 

الا وحشتيني "متعرفيش كنت هموت عليكي ازاي "بحبك يا دنيتي 


بدئت دنيا بفتح الزرائر القميص وانا بموت فيك 

هجم علي شفتيها بشتياق ورغبه :حوطته دنيا بيداها وهيا تبدله قبلة ""حملها خالد الي غرفتها وهو مزال ملتهب شفتيها بشفتاه 

مددها علي سرير ليفعل معاها علاقة محرمة 

دامت بينهم الي صباح 


......... ........


ظلت احلام تجلس علي الاريكة منذ امس تنتظره:تسرب داخلها القلق علي تأخره وعدم ردو علي الهاتف "كانت تحاول بصعوبة تمنع نفسها من نوم من رغم تعبها من سفر 

والطريق الكبير "عادت الي اتصلاتها مرة اخري


........ .............


كانت تتقلب بنزعاج من صوت رنين الهاتف المتكرر "فتحت دنيا عيونها بنزعاج تنظر بجورها

كان الفراش فاضي بجورها "سمعت صوت المياه من مرحاض من المأكد خالد ثم نظرت الي هاتف خالد الذي يرن بستمرار 

اخذته لكي تنظر للمتصل "كان يسجل احلام بأسم جعفر


ابتسمت دنيا علي هذا الاسم الغريب ثم قررت ترد لكي تريح راسها من هذا الزن 


سمحت دنيا صوت احلام المتوتر 

خالد "طمني عليك انت كويس 


ردد دنيا بصوتها الناعم "مين معايا 


جلست احلام وهيا تسمع صوت الفتاة الرقيق 

ثم ردد بحدة "انا احلام فين خالد 


دنيا"احلام مين "

وبعدين خالد في الحمام 

بياخد شووور 


#جهاد #محمد

#الدميمة #و #والوسيم

#الدميمة #و #الوسيم /#البارت #السادس 


ركض خالد بعد ما طلع من مرحاض وسمع جملتها الاخيرة خطف منها الهاتف وهو يقفله في وجه احلام

 

دنيا:في ايه يا خالد بتخطف مني موبايل ليه ومين البنت الي اسمها احلام دي 


جلس علي فراش بجورها وهو يألف لها اي قصة

دي اختي يا دنيا من مصر "وبعدين ازاي تردي عليها وتقولي انا في الحمام تقول ايه دلوقتي


دنيا: من امتي وانت عندك اخوات بنات 


خالد:عندي علي فكرة هيا تبقي بنت عمي واختي في رضاعة واكيد بابا وماما جمبها وحضرتك رديتي زي العبيطة


دنيا"اعمل ايه تليفونك مبطلش رن قولت ارد عشان اعرف انام 


خالد:طيب كملي نومك وانا هروح بقي عشان قريبي ده خلتيني انسي امه


ضحكة دنيا بدلع ثم اقتربت منه لتطبع قبلة غلي خديه "هشوفك بليل 


خالد:وهو يخطف قبلة من شفتيها "اكيد يا حبي 


....................


دخل خالد الي منزله ثم وقع نظره عليها وهيا جالسة  في مكنها علي الاريكة مغمضة عيناها

زفر بضيق وهو يرقبها بنظرات غضب 

اف امتي بقي اخلص منك يا شيخة هم علي قلبي 

افتحت عيونها احلام علي اثر صوته "قامت تركض صوبه "خالد حبيبي انت كويس 


خالد:منا قولتلك كويس في فون هيا سيرة


احلام:اسفة معلش يا حبيبي بس كنت قلقانة عليك اوي 


خالد:اسمعي يا احلام انا شغلي سعات ابات  بيوم واتنين وتلاته وده شغلي والمفروض تستحمليني "يعني اتصلات كتير وكلام ده مينفعش انا بقولك اهو طبيعة شغلي عشان بعد كده متقلقيش خالص اتفقنا 


احلام:حاضر اتفقنا يا حبيبي "طيب ممكن اعرف مين البنت الي ردت عليا وقلتلي في الحمام 


خالد"بانفعال"وحدة ، عادي زملتي في شغل ردت علي تليفوني وانا في حمام ايه مبتحصلش

 

احلام:بتحصل طبعا يا خالد خلاص اهدي والله مش هكرر الي حصل ده تاني انا اسفة 


خالد: خلاص الي حصل حصل"يلا تصبحي علي خير


 امسكت احلام يداه تشبك فيهم قبل ما يذهب 

استني خدني معاك انا كمان هنام اصل منمتش خالص كنت مستنياك يا حبيبي 


خالد:بقتضاب "اوك يلا عشان ننام 


ذهب خالد واحلام الي غرفتهم ليغرقون في نوم عميق 


.......................


في مساء 


تقلبت احلام بنزعاج من صوت هاتف خالد الذي يرن بستمرار "قامت لكي تنظر لزوجها الذي غارق في النوم " اخذت الهاتف لكي ترد 


احلام :الوو ايوة مين 


دنيا:بصدمة " مش ده تليفون خالد 


احلام:ايوة تليفونه وانا مر....... قطعها خطف الهاتف الذي خطفة خالد وهو يركض للخارج 


نظرت احلام الي فراغة بستغراب وزهول 


خرج خالد ويحاول يفوق من نومة الذي كان غارق فيه "ايوة يا حببتي 


دنيا:مين الي ردت عليا خالد ممكن اعرف


خالد:دي دي مرات قريبي الي قلتلك عليه 

بنت كده غلبانة جاية معاه 


دنيا:والله انت فاكر هيخيل عليا كلام ده 


خالد:يا مجنونة انا لسه جاي من عندك من كام ساعة يعني مستحيل اروح اعمل علاقة مع حد وبعدين انتي وبس الي في قلبي 


دنيا:ماشي يا خالد انا جاية اتعرف علي قريبك ومراته ولما اشوف كلامك


خالد:اوعي يا دنيا دول ميعرفوش اي حاجة عنك وبعدين انتي غيرانة من دي طيب والله لو شفتيها هتشفقي عليا "مش حلوا نهائي


دنيا:صورها حالا وابعتهالي لو كلامك صحيح 


خالد:اصورها ازاي بس يا حببتي 


دنيا:يبقي بتكدب،انا جاية حالا يا خالد 


خالد:اوعي انا هصورها خلاص ؛اقفلي يا مجنونة

قفل خالد معاها ثم عاد الي  الغرفة بغضب 


اقترب من احلام التي كانت تجلس شاردة 

قبض علي يداها بقوة وهو يصرخ في وجهها

انتي مجنونة ازاي تردي علي تليفوني 


احلام :وهيا تتأوه من قبضته،انا قولت ارد عادي مفروض مراتك يا خالد 


خالد"بلا مراتي بلا زفت بقي يا شيخة تليفوني واي حاجة خاصة بيا خط احمر وعشان يكون في علمك محدش يعرف اني متجوز 


احلام:وهيا تمنع بكأها ؛طيب ممكن اعرف ليه

هو انا مش مراتك وليا حقوق يا خالد 


خالد:هو ده الي عندي مش عجبك غوري علي مصر انا مش ناقص قرف بقي 


انفجرت احلام من بكاء علي تحولة المفاجئ 

وعلي كلامة الذي قطع قلبها 


ابتعد خالد فورا بعد ما راها في هذه الحالة

اقترب من دولابه لكي يأخذ  ملابسه ويغادر الغرفة يتركها لحالها تبكي بشدة 


...... ...........


قامت احلام تغسل وجهها من اثر البكاء الشديد حاولت تقنع نفسها انها غلطانة في حق زوجها 

خرجت الي خارج تنظر لزوجها الذي كان يتعشي قبل ما يغادر المنزل "اقتربت منه بهدوء 

انا اسفة يا خالد مش هتكرر تاني 


خالد:وهو يزفر بضيق علي وجهها المنتفخ من اثر البكاء اخذ يداها بحنو ليجلسها جمبه علي طاولة

خلاص يا احلام محصلش حاجة بس مش عايز الي حصل ده يحصل تاني مفهوم 


احلام وهيا تنحي راسها "مفهوم يا خالد 


رفع خالد وجهها بأصابع يده "وفي حاجة تاني 

انا مقلتلكيش عليها "مفيش هنا حد عارف ان اتجوزت ولا عايز حد يعرف "اصل شغلي بيشطرت عليا اكون عازب مش متجوز ولو عرفو ممكن يرحلوني علي مصر 


احلام:ايه ده بجد "لالا متخفش يا خالد انا مش هقول لحد خالص يا حبيبي انا ميرضنيش 

انك تتأزي في شغلك 


خالد:برااافو عليكي "يلا بقي انا هنزل واحتمال اغيب لبكرا عشان شغلي انتي عارفة "انا سبتلك فيزا بتعتي لو عزتي اي حاجة انزلي اشتريها خدي علي جو كده وانتي اكيد كبيرة هتعرفي تمشي وتحفظي كل حاجه هنا بدون مساعدة


احلام:بخوف "اه اه طبعا "طيب مينفعش تخليك 


قاطعها خالد "لا طبعا مش هقدر عشان شغلي انا عارف انك عروسة مفروض يبقي في شهر عسل وكمان انا لسه مقربتش منك 


قطعته احلام بخجل "انا مقصدش اخليك عشان كده انا بس بس يعني عيزاك معايا


خالد:اه اكيد منا عارف "بس استحملي الفترة دي لحد ما اخد اجازة واخليكي تزهقي مني


احلام:انا ازهق منك مستحيل طبعا ياريتك معايا علي طول 


خالد:ياريت يا حببتي "مهم انا همشي بقي عشان اتأخرت يلا سلام 


اسرع خالد لباب لكي يغادر يفر منها ومن احساسة الذي يخنقه معاها 


.......................


انفجر الجميع اصدقائة علي صورتها وهم يسخرون منها 

اخذ خالد الهاتف منهم "خلاص بقي


دنيا:طيب هو بيوريني قربته ليه تخطفه الفون 


تحدث صديقه بسخرية "والله دي لو قربتي لولع في نفسي يبني جوزها عايش معاها ازاي 

وانت يا خلووود يا عيني قاعد مع الوش ده


خالد:نصيبي الاسود بقي 


دنيا:كفاية بقي حرام عليكم دي خلقة ربنا هيا ملهاش ذمب وبعدين مش بشكل علي فكرة 


خالد:اموت فيك يا حنين انت وربنا عسل 


دنيا:سوري يا بيبي لو كنت ظلمتك


خالد :ولا يهمك يا حببتي مهم ان عرفتي ان بموت فيكي 


دنيا:طيب لو بتحبني بجد بقي سافر معايا بليز


خالد:ما انتي عارفة قريبي يا دنيا 


دنيا:هما يومين وهنرجع علي طول بلييز يا بيبي


خالد:نسافر عشان خاطر عيونك ويولع قريبي بجعفر عشان خاطر عيونك 


...................


في احدي الايام كانت تجلس احلام في غرفتها وحيدة مثل العادة منذ وصولها امريكا من شهر 

وهيا تجلس بغرفتها لحالها "كان يتعمد خالد الاعمال والابتعاد عنها لسعات  وبالايام 

كانت تتحمل  غيابة عنها المتكرر من رغم 

زهقها من وحدتها القاتلة 

اخذت احلام ترد علي هتفها كانت ولدتها 


احلام:وحشتيني يا اوي اوي يا ماما 


سماخ:وانتي كمان يا احلام قليلي ها حصل

 

احلام:بصوت هادي"لسه يا ماما 


سماح:نعم ياختي يعني ايه لسه بقالو شهر 

ولسه مجاش جمبك لا حكاية فيها انه


احلام:ولا انه ولا حاجة ظروف شغلة يا  ماما


سماح:شغل ايه يا بنت العبيطة "الواد ده اتجوزك ليه "لحد دلوقتي مقربش منك لا موضوع ده ميتسكتش عليه ابدا 


احلام:هتعملي ايه يا ماما بس

 

سماح:هتشوفي هعمل ايه "اقفلي 


قفلت سماح مع ابنتها لكي تتصل باولدته تخبرها كل شئ 


....................


كان يباشر عملة خالد في صباح "قطعة رنين هاتفة المعلن علي اتصال ولدته 


خالد:وحشتيني يا ست الكل 


سامية:بلا ست كل بلا زفت يا يا خالد بيه ممكن اعرف ايه الي انت هببته ده


خالد :انا عملت ايه خير يا ماما في ايه 


سامية:خالد انت كويس صحتك يبني كويسه 


خالد:ايه سؤال ده اه كويس ليه بقي 


سامية:مش باين يا حبيبي"امال مقربتش من مراتك ليه يا خالد لحد دلوقتي"شكلك بقي وحش قدام اهلها واكيد قدامها يقولو ايه عليك

 

خالد:هيا الي قلتلك يا ماما 


سامية:لا مش هيا طبعا بس امها وفضلت تنغز في كلام ليا ""خالد يحصل النهاردة ارفع راسي يبني متخلنيش شكلي وحش قدام ست دي 


كتم خالد غضبه وهو يتحدث مع ولدته "حاضر يا امي هيحصل النهاردة 


سامية:لما نشوف يا خالد سلام يا حبيبي


رمي خالد بغضب وهو يفكر ماذا يفعل ما فر  فا انه يهرب منها منذو شهر ""حاول كثير يقترب منها ويظغط علي نفسه "فشل كان يراها قرد ينفر منها بحجه شغل يهرب في احضان 

حببته دنيا الذي يعشقها 


........................


في مساء عاد خالد المنزل سكران ""كان يشرب ليحاول يقترب منها وينسي شكلها تمام لعلي هذا الحل يفيد له 

اقترب منها وهيا جالسه علي الفراش ينظر لها 

قامت احلام لتقترب منه بفرحة"حمدالله على السلامة يا حبيبي 


جزبها خالد من خصرها الي حضنه يهمس في وجهها بأنفاسة حارة" هيحصل الليلة يا عروسة 

عشان متشتكيش لوالدتك تاني 


احلام:انا انا والله ما اشتكيت انت فاهم غلط


خالد:هششش خالص يلا علي سرير 


احلام:بصدمة سرير ايه "هو انت سكران يا خالد

حملها خالد الي الفراش ثم مددها عليه ينظر لعيناها فا هيا الشئ الوحيد الذي يجزبه فيها 


احلام:خالد لو سمحت ابعد


وضع خالد نفسه فوقها "لا لا ابعد ازاي لازم يحصل عايز اخلص من مهمة دي بقي 


احلام:خالد اوعي انت سكران 


خالد:احلي حاجة "سبيلي نفسك خالص ثم 

انحني ليخطف شفتيها بشفتاه بنوعمه "اغمضت احلام عيونها تستسلم لقبلته بدئت تبدله قبله 

ازداد بنهم القبلة "ليبدء  خالد بتفاعل 

نحيتها "من رغم صعوبة من تقربة ليها 

عندنا اقترب احس بشئ يجزبه اكثر بأكثر 

وبفعل بدئت علاقتهم الزوجيه بينهم 

استسلمت احلام نفسها له بكل حب وشغف 

اما هو كان علاقته مجرد شهوة ومتعة لرغباته 

بعد ما نسي شكلها وجهها وكل شئ كان في عالم اخر معاها 

وهيا كانت في احلام جميل 

مع حببها وزوجها ............


#جهاد #محمد

#الدميمة #و #الوسيم


تكملة الرواية من هناااااااا

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملة  من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات

التنقل السريع