القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية وسيطرت المشاعر الفصل الأول1 بقلم زهرة الربيع حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات

 رواية وسيطرت المشاعر الفصل الأول1 بقلم زهرة الربيع حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات 





رواية وسيطرت المشاعر الفصل الأول1 بقلم زهرة الربيع حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات 




اخيرا لقيتها.. لقيتها يا باشا...مرات حضرتك في امبابه دلوقت وبتشتغل هناك كمان


انتفض من مكانه وهو مش مصدق الي بيسمعه وقال بذهول ولهفه...انت ...انت بتقول ايه...بجد اتاكدت انها هيه.... شوفتها بعنيك يا طه ؟


طه قال بسرعه..ايوه يا سليم باشا شوفتها... واتأكدت انها هيه وراقبتها لحد ما راحت شغلها... بتشتغل في محل ملابس هناك


سليم كان مش مركذ من كتر المفاجأه بس لفت انتباهه جملة طه وقال باستغراب ...ايه !!! محل ملابس


طه حمحم بحرج وقال...ايوه سعادتك في القسم الحريمي بتبيع ملابس ...احم ملابس داخ،ليه وكده يعني


هنا سليم بصلو بدهشه وقال...نعم...مراتي انا ...مرات سليم النمس بتشتغل بياعة ......

وقطع كلامه وغمض عنيه بقوه وهو بيحاول يضبط اعصابه وقال بتحذير...عارف يا طه لو طلعت مش هيه المره دي كمان هعمل فيك ايه ...اقسم باللي خلقني وخلقك لاعلقك ملط على باب الشركه مع اعلان الصوره بربع جنيه واللي ما يتصور يتفرج


بلع ،يقه برعب وقال بسرعه...لا لا هيه هيه والله يا باشا..هو  انا هتوه عن مدام مشاعر يعني 


سليم اخد مفاتيح العربيه وقال بسرعه..هنشوف ...يلا بينا 

ولسه هيطلعو وقف مكانو لثواني والتفتلو وقال بلهفه وابتسامه  ..صحيح قولي..ابني ..شوفتو مش كده.... ولد ولا بنت .. وشكلو عامل ازاي ؟


طه اتنهد بحزن وقال....للاسف مكانش معاها اطفال سيادتك


سليم بصلو بدهشه وقال...ازاي..دي هربت من سنتين وكانت حامل في ٣ شهور ...يعني اكيد اتولد من زمان


طه قال بسرعه بدون تفكير...لا مكانش معاها اطفال ..وحتى شكها كمان سيادتك مكانش بيقول انها مخلفه يعني لسه جميله وجسمها متناسق  


سليم بصلو بحده وغيره وقال..وايه كمان ؟


طه بلع ريقه وقال..انامقصدش سيادتك ....قصدي يعني مش شكل واحده معاها طفل جديد...و..احم..و كمان كان معاها شاب نزلو سوا وراحو الشغل سوا وكانو..يعني بيضحكو سوا كدا و


بس قاطعو سليم  لما مسكو من هدومه بغضب وقال..نعم ياروح امك ؟؟؟؟


طه قال بخوف ..انا مالي سيادتك ....مش انا اللي كنت بضحك معاها.... انا اتجوزت خلاص وبطلت اضحك اصلا...قصدي مش بضحك مع ستات يعني


سليم بصلو بغضب شديد وقال.... اطلع قدامي عرفني العنوان يلا 


طه قال بتوتر..طب واللاجتماع...ده خلاص فاضل عليه دقايق


سليم شدو من هدومه وقال ..اتلغى يلا اطلع قدامي ...اخلص


وطلعو سوا وقبل ما يخرجو من الشركه دخلت بنت في اوائل العشرينات وقالت بسعاده...سولي كويس اني لحقتك قبل ما تخرج...هو الاجتماع خلص بالسرعه دي ؟


سليم اتنهد ورسم ابتسامه هاديه وقال...لا يا غاده انا اعتذرت فيه مشوار مهم لازم اروحو


ولسه هيطلع وقفت قدامو وقالت بدهشه ..ايه ده ..مشوار اهم مني.. انت مش قولتلي هتخرجني انهارده بعد الاجتماع وهنحتفل بخطوبتنا مع صحابي... ونحجز الديزاينر بتوع الفرح

وسيطرت المشاعر حصريا بقلم....زهرة الربيع

سليم اتنهد وقال باستعجال ...اكيد مفيش اهم منك يا قلبي بس والله الموضوع جه فجأه وهعوضهالك...يلا يا طه يلا


وطلع جري هو وطه والبادي جارد بتوعو 


غاده بصت لطيفه باستغراب وقالت..هو فيه ايه ..مالو ده؟


في احد الشوارع كان ماشي شاب في التلاتين من سن سليم وملامحه قريبه منو وبيتكلم في التليفون وبيقول بذهول...انا مش مصدق بجد يا سليم...يعني عرفت مكان مشاعر....طب مستنتش ليه كنت جيت معاك ؟


وسمعو شويه وهو بيعدي الشارع بسرعه وقال...خلاص انا خلصت شغلي في الموقع كنت استنتني ..طيب انا هروح اقول لبابا وماما هيفرحو جدا ..حمد الله على سلامتها يا حبيبي


 وقفل معاه ولسه بيقفل التليفون عربيه خبطتو وقع على الارض وهو بيتألم من رجلو


نزلت من العربيه بنت جميله في منتصف العشرين وجريت عليه برعب وقالت بخوف..انا اسفه اسفه والله حاولت اوقف بس مقدرتش اسيطر على العربيه... اسفه فيه حاجه بتوجعك 


التفت لها وكانت قمه في الجمال نحيفه ومتناسقه جدا وفي عيونها سحر يخطف بلع ريقه وقال بتوهان....اه ...فيه حاجه وجعاني مش قادر احدد هيه ايه


البنت قالت بخوف ...يا خبر هيه وصلت لكده...يا نهار اسود يا نهار اسود


انتبه لخوفها وقال بسرعه... اهدي... اهدي يا انسه انا بخير والله

ووقف بتعب وقال..اهو كويس جدا متقلقيش


اخدت نفسها بتعب وقالت...الحمد لله ...حقك عليا مكنتش مركذه


ابتسم وقال...ولا يهمك....ده من حسن حظي


قالت باستغراب...ايه !


رد بسرعه وقال ...قصدي كويس ان الحادث بسيط...انا ادهم النمس مهندس معماري 

ومد ايده ليها


ابتسمت بتردد وسلمت عليه وقالت... رحمه السيوفي.. مدرسة باليه 

وسلمت عليه وسحبت ايدها بسرعه


ادهم لسه هيرد لقاها داخت فجأه سندها بسرعه وهو بيقول..مالك يا انسه انتي تعبانه ولا ايه


رحمه قالت بتعب..دخت تقريبا من الخضه و

بس احتدت عيونها فجأه وزعقت فيه وقالت..انت ماسكني كده ليه يا حيوان انت


ادهم بعد بسرعه واتسعت عيونه بذهول وقال... انا لقيتك دايخه بس وكنتي هتقعي و


قاطعتو وقالت بزعيق..اه فقولت تلاقيها حجه ...عالم زباله 


ادهم اتوتر من صوتها وقال..يا انسه اهدي..انا معملتش حاجه لكل ده الناس بتبص علينا


رحمه قالت بزعيق وصراخ...ااه وانت خايف من الناس بقى ... خايف يعرفو انك سافل ومتحر،،ش مش كده


بصلها بذهول وقال..ايه..متحر،،،ش؟


بس فاجأتو اكتر لما زعقت وقالت.. يا ناس الحقوني الحيوان ده عاكسني وحط ايده عليا


الرجاله اتجمعو بسرعه البرق ودي شهامة اولاد البلد المعتاده  والتفو حواليه وواحد منهم دفعو وقال...ايه قله الادب دي ..في نص الشارع عيني عينك كده


ادهم لسه هيرد التاني دفعو وقال ..هتبطلو سفاله امتى بقى بنات الناس مش عارفين يمشو في الشارع من امثالك


ادهم قال بتوتر..يا استاذ فيه سوء تفاهم و


بس قاطعو واحد منهم لما ضربو بركبتو وقال..انت لسه هتكدب 


ونزلو فيه ضرب كلهم بزمه مسابهوش الا لما سمعو صوت عربية البوليس اللي رحمه كلمتهم ...وجم اخدو الكل 


في محل صغير للملابس الحريمي كانت واقفه قمر في عز النهار بنت جميله في العشرينات ملامحها هاديه لابسه لبس محتشم و بتبيع للستات اللي بيضحكو معاها من خفة دمها وزوقها 


كانت بتشتغل بنشاط زي العاده لحد ما جيه شاب وقف قدامها وقال ....يا صباح المشاعر الحلوه اللي طالعه من القلب 


مشاعر اتنهدت بضيق وقالت..صباح الخير يا فندم أمرني 


الشاب قال بسرعه وسماجه....انا امرك ده انتي اللي تؤمري وتأشري...شوفي يا حلوه...عايز طقم نوم حاجه ايه تعمل مشاعر زي اسمك الحلو كده ...عايزه للمدام بتاعتي يمكن لما تلبسو تبقى حلوه شبهك كده 

مشاعر اتنهدت بخنقه وقالت..من عنيا حاضر

ونادت بصوت عالي شويه وقالت ..يا احمد ...احمد 


رد عليها شاب واقف في ركن العبايات وقال..نعم يا مشاعر 


مشاعر قالت ...تعالى شوف الاستاذ عايز ايه


احمد قال ...حاضر ارفع العبايه دي وجاي على طول 


مشاعر قالت للشاب بزوق..احمد هيجي يشوف طلباتك 


ولسه هتبعد مسك ايدها وقال بسرعه..بس انا عايزك انتي اللي تبعيلي اصل مراتي شبهك كده في الجسم واكيد مقساتكم واحده

وحط ايده عليها بمنتهى الوقاحه وقال...هو انتي مقاسك كام ؟ 


مشاعر شهقت وبعدت لورا وقالت بغضب..انت بتعمل ايه يا حيوان انت يا.... 

بس قبل ما تكمل اتفاجأت باللي سحب الشاب من هدومه  بغضب وكانت هتقع من صدمتها لما لقتو سليم جوزها 

حصريا بقلم...زهرة الربيع

سليم مسك الشاب من فكه وقال بغضب رهيب ...افتح بقك يلا 


الشاب اترعب منو ومن الجارد بتوعو اللي مسكوه من درعاتو وقال بخوف ..فيه ايه يا باشا ....انا عملت ايه يا باشا 


سليم ضغط على فكه بقوه اكبر وقال بغضب اشد...بقولك افتح ...بقك... يلااااا 


الشاب فتح بقه بخوف وسليم مسك قطعه حريمي حطها في بقه وقال...ده هيناسب المدام انا عارف زوقها ومقاساتها كويس 

وضربو بوكس قوي في انفو وقعو على الارض 


الكل اتصدمو ومشاعر حطت ايدها على بقها بذهول 

والشاب قام وجري بسرعه وهو كل شويه يقع لحد ما خرج من المكان 


مشاعر كانت واقفه مرعوبه وسليم بصلها بحده وضغط على اسنانه بغضب وقال...بقالي سنتين بدور عليكي في الاماكن النضيفه وانتي مدفونه هنا...سايبه عيشة البهوات وقاعده تبيعي اندر،،،ات  


البنات اللي في المكان حطو ايدهم على بقهم بذهول من وقاحتو  

ومشاعر بلعت ريقها برعب وصدمه مش مصدقه انو قدامها ولسه هتتكلم سكتها وقال بغضب... اششششش اخرسي...اكيد مش هناخد وندي هنا في القرف ده .. لينا زفت يلمنا ..ابني فين خلينا نغور من هنا


مشاعر بصتلو باستغراب وهو قال بغضب  ...الطفل اللي لما هربتي كنتي حامل بيه فين اخلصي


مشاعر لمعت عيونها بالدموع ورغم خوفها منه لكن اتكلمت بقوه وشماته وقالت....ابن مين يا باشا..... ابنك انا اجهضته من اول ما هربت ...ولا فاكر هسيبلك حاجه تربطني بيك 


سليم اتسعت عيونه بصدمه شديده وكان هيقع من طوله ووووو 


تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة  الرواية الجديدة زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا



تعليقات

التنقل السريع
    close