رواية همسة حب الفصل الثاني 2 بقلم اسيل باسم حصريه فى مدونة موسوعة القصص والروايات
رواية همسة حب الفصل الثاني 2 بقلم اسيل باسم حصريه فى مدونة موسوعة القصص والروايات
حمدلله على السلامه راجح بيه ....
اوماء دون رد فاكملت " تحب احضرلك العشاء ...
وقف وهو ببصلها وهي مش على بعضها " قولي على طول ي دادة في اي .. اي الحاصل مخليكي مش على بعضك بالطريقة دي ...
نوران بتوتر " الآنسة همس
راجح " مالها همس
نوران بخوف " وقعت وكس__رت ايدها ... بس أطمن الدكتور احمد جاء وجبص ايدها
راجح بغضب " ولسا فاكرة تقولي دلوقتي
نوران بخوف منه. " هي قالتلي مقولكش .....
تركها وصعد الي غرفتها. ... لم يكلف نفسه عناء طرق الباب بل دفعه بقوة وبسرعة يحركه خوفه عليهاا
حمدلله على السلامه ي حبيبي انت جيت امتى
اعتدلت جالسة بتوتر فور اقتحامه غرفتها بكل هذه الهمجية ومن منظره علمت أنه علم بما حدث معها ... ابتلعت ريقها بصعوبة هي في مازقة
أتى وجلس بجانبها وهو ينظر لها بشك. " اي الحصل ي همس
ردت كاذبة " وقعت من على السلم
اغمض عينه بغضب " انتي عارفة اني مبكرهش في يأتي اد الكذب والكذابين .. بتكدبي ليه ي همس
من امتى وانتي بتكذبي على اخوك أساسا ...
احتضنته وهي تبكي بشدة " هو ده الحصل ي راجح متضغطش عليا اكثر من كده ي اخويا .. ارجوك انا تعبانة اوي
ربت على شعرها بحنان وهو يقبل رأسها بحب ....
راجح " سلامة قلبك من التعب ي بنت قلبي ..
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
رمى جاكيته أرضا بغضب وهو يشمر أكمام قميصه " هو فين
مساعده " هو جوا ي باشا
دخل الي احدى الغرف المغلقة ...
ووحد ذالك ال**** الذي تجرأء واقترب من ممتلكاته ..
اما الاخر " طارق" عرفه على الفور ... الحبيب الخائن لفتاة أحلامه ...
ياسين بغضب " اي ال بينك وبين همس ياض
طارق "بحبها "
وبقوله قد أخرج الوحش بداخل ياسين .. انقض عليه يشبعه ضربا مبرحا .. والاخر لا حول ولا قوة له أمام هذا الوحش الهائج ... ببساطة هو الذي ايقظ الوحش بداخل ياسين بمجرد كلمة فليتحمل إذ ..
ابعده مساعده " حسن" عنه بقوة .... بعد ان رأى الاخر يكاد يفقد حياته بسبب هذا الوحش
حسن " هيم_____وت تحت ايدك ي باشا سيبه
دفع حسن بعيد عنه ... وضربه هو الاخر اوقعه أرضا ......
وماكاد يعود لينقض عليه مجددا حتى تصنم مكانه حينما سمع صوت اخر شخص يود سماعه الان " ياسين
وجه الاخر حديثه لحسن ...
وينظر لياسين بتحدي ان يعترض على كلامه " خذوه أقرب مستشفى عالجوه وبعدها رجعوا من مكان ماخدتوه .... مفهوم
حسن باحترام " امرك ي باشا
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
انت ازاي تخطف الولد من قلب بيته ....
كل ده ليه معقول عشان بنت الهواري كنت هتبقى قا__تل ...
دفعه من صدره وهو في قمة غضبه من تهوره " مفكرتش في مستقبلك ... مفكرتش في والدتك مفكرتش فيا ...
كل ده ليه .... هو الخلقها مخلقش غيرها ولا اي ... انطق
ياسين بغضب " مش قادر اشوف غيرها ... ولا عايز اشوف .. هي ليا وبس وال يفكر يقربلها هقت____لوه
الا هنا وقد طفح الكيل ...." صفعة " صفعه لكي يعود لرشده
قبض ياسين على يده بغضب واحمرت عيناه ...
لو ان غيره فعلها لكن الآن يلفظ انفاسه الاخي__رة لكنه للأسف "أبيه " من فعلها "يوسف الصياد "
يوسف بغضب " فوق قبل م تضيع نفسك وتضيعنا معاك
أصحى لحالك قبل م تغرق نهاية الطريق ده وحش اوي ... اسمعي مني ي بنى
ضحك ياسين بسخرية " تصدق بالله نسيت انك أبويا يوسف بيه
النصيحة دي كان المفروض تنصح بيها نفسك .. قبل م ترمينا برا حياتك ... كان المفروض تعمل بيها انت قبل ماتجري وراء
رغباتك ... و نزواتك
يوسف بغضب جحيمي " ياسين
ياسين بقهر " مش دي الحقيقة. طلقت امي و اتبريت مني
وروحت اتزوجت وبنيت حياتك لوحدك
وسبتنا للدنيا تبيع وتشتري فينا ....
اول حد مد لي ايده هو راجح ... وال بتتكلم عنها دي هي ال سندتني وقت ضعفي ... بتحبني بكل عيوبي
روح انت عيش حياتك الجميلة مع عيلتك وسبني ... أغرق لوحدي انا راضي ... وذهب ببساطة
اغمض عينه بحزن " انا السبب
احس بنغزة قوية في صدره امسك قلبه بألم شديد ....
وماكاد يقع حتى اسندته وضعت يده على كتفها والاخر على خصرها تسنده كي يجلس على احدى المقاعد الموجودة في الارجاء .....
انت كويس ي عمو
قالتها وهي تمد له زجاجة ماء .. أخذه منها يشرب ..
يوسف بلطف " شكرا ليكي اوي ي بنتي
مافيش داعي للشكر .....
اكملت بتردد " انت متأكد. انك بقيت أحسن
نظر لها يوسف بحنين " هبقى كويس متقلقيش هصلح كل حاجة ...
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تحمل بيدها صورة لفتاة في الخامسة غاية في الجمال ......
تنزل دموعها بصمت والم قا____تل الفراق صعب والشوق أصعب بكثير ..
رن هاتفها فاخذته بلهفة عندما علمت هوية المتصلة ...
مش كفاية بقى ي رانيا .. والنبي قوليلي هي فين
ابوس إيدك قوليلي هي فين ...
رانيا " قولتلك قبل كدا مقدرش اقولك هي فين. .. او مع مين
ده ال هيضمنلي انك مترجعيش حياة يوسف من تاني .....
ردت عليها بقهر " وحياة ولادي ال معنديش أغلى منهم في حياتي كلها مش هرجعله من تاني لانه ال بينا ما__ت
انا و يوسف خلاص بس ارجوكي انا عايزة بنتي
كفاية تعذيب فيا ... ابوس إيدك رجعيها لحضني من تاني
رانيا بخبث " بس انا عندي شرط
تنفذي هقولك بنتك فين ...
هي من غير ذرة تفكير " موافقة
رانيا " تخلي ابنك يكتب تنازل عن حقه في ممتلكات يوسف
وماكاد تنطق حتى رأت ياسين أمامها ويبدو انه استمع ... وعلم سرها الكبير الذي اخفته منذ سنين ....عنه وعن والده
نادته بضعف ودموعها تنزل بغزارة هي عاجزة" ام بائسة "
نزلت دموع ياسين بغضب " ليه .......يتبع
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا
تعليقات
إرسال تعليق