رواية عشق بين بحور الدم الفصل الحادي عشر 11 بقلم اسماء السيد حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات
رواية عشق بين بحور الدم الفصل الحادي عشر 11 بقلم اسماء السيد حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات
#عشق_بين_بحور_الدم part11
في قصر الجارحي_____تحديداً في جناح ادهم
كانت تجلس دهب علي الكنبه وضامه نفسها بعد ان بدلت ملابسها لبيجامه اوفر سايز من اللون الرمادي الفاتح والابيض... كانت تفكر وتفكر بالكثير
دهب بضيق وحيره:تب انا دلوقتي اختار ابوي ولا جوزي
اتخضت لما لقت واحده شبها بظبط علي يمينها:خليكي عاقله وطيبه يادهب انتي مبتحبيش القتل ولا الكلام ده اتقيي الله انتي عارفه ربك كويس وانه غفوراً رحيم وبردو شديد العقاب وتحسبونه هيناً وهو عند الله عظيم...
بتظهر نفس الشخصيه علي شمالها ولكن ملامحها غاضبه وشريره:متسمعيش كلامها اقتلي جوزك ومش معقول هتضحي بأبوكي يادهب اقتليه اقتليه اقتليه
الطيبه :لاء يا دهب انتي مش كداا
الشريره:انتي كدا يادهب اقتليه اقتليه
الطيبه :لاء
الشريره بشر:اقتلييه اقتلييه اقتلييييه
دهب بصراخ وهيا ماسكه راسها:كفاااييييه اسكتوووو بقاا
بيختفي الاتنين ودهب بتمسك راسها وتعيط بحرقه
فجأه بيتفتح الباب وبيدخل ادهم ودور عليها بعيونه لحد مالمحها بالمنظر ده وهيا بتعيط بيقرب منها بهدوء وبررود وبيقف قصادها
ادهم برفعه حاجب:مالك يا بت
دهب اتصدمت لما لقته بس عيطت اكتر وجريت عليه وحضنته دافنه راسها في صدره المعضل وبكت بحرقه اكتر وهو مرفعش ايده وسابها تتطلع كل الي جواها وهو بيبصلها بدون مشاعر وتعابير
بعد شويه بتبعد وهيا بتمسح دموعها شبه الاطفال وبتتوتر
دهب بتوتر:اسفه يا ادهم انا
ادهم ببرود:محصلش حاجه
دهب بطفوله:ممكن طلب
ادهم:اممم
دهب بتوتر:عاوزه تليفونك شويه هعمل حاجه مهمه
ادهم ببرود: تمام... وبيطلع تليفونه وبيعطهولها
وهيا بتفتحه وبتنبهر من الموبايل كان من احدث موبايلات ايفون وذو ظهر مطلي بلذهب واطاره اسود ومكتوب اسمه بطريقه مزخرفه جميله جدا علي الظهر بلأسود
دهب بإنبهار:وااوو دا ايه دا تليفون ولا ايه
ادهم ببرود:انتي شايفه اييه
دهب بتضغط علي الزر وبيفتح وبتظهر صوره سوداء وهذه الخلفيه وبقرف:فعلا مش كل حاجه الشكل انت مسودها كدا لييه
بيمسك منها الموبايل وبيفتحه ببصمه وجهه وبيعطهولها وبتظهر صوره قائمه الطبيقات المحدثه ومتطوره جدا
ادهم بحده وتحذير:اياكي تمسحي اي حاجه فاهمه
دهب ببراءه:عيب عليك انا هشوف حاجه مهمه ثانيه وهقفله اصلا ً
بيتنهد وبيتجه للحمام وهيا بتجري تنام علي السرير علي بطنها وبتبدأ تنزل العاب كتير عربيات وبنات وقطط
وفضلت تتصور بوضعيات مضحكه صور كتيير وصور بريئه
وهيا مبسوطه اوووي بالموبايل ده
بيخرج ادهم وهو مرتدي بنطال مريح اسود فقط وشعره مبلل ونازل علي وجهه والفوطه علي رقبته من الخلف
بيبص علي دهب وهيا مبتاخدش بالها انه خرج بس بيستغرب لما بيلاقيها بتكلم حد
دهب بحماس:اجري يالا اجري هيلحقونا يا غبي بسرعه
بيقرب ادهم بهدوء وبيشد الموبايل من ايدها وهيا بتبصله بغيظ وضيق وبتقعد علي ركبتيها
دهب بغيظ طفولي:ادهم ارجوك هاتو بقا
ادهم ببرود:لاء.... وبيرفع التليفون لفوق وهيا بتقف ولكن بردو هو لسا اعلي من السرير وبتمد ايدها لفوق وبتقف علي صوابع رجلها ومش بتطول وادهم بيبصلها بسخريه
بس فجأه كانت هتقع وهو لحقها لما هيا وقعت في حضنه
وبقو قريبين جداا وكانت بتبصله بتوتر في عيونه وهو بصلها وسرح في عيونها وكأن الزمن توقف علي اللحظه دي
بس بتبعد دهب بسرعه وبتبصله بتوتر:اسفه مأخدتش بالي هات التليفون بقا
بيبصلها ادهم وبيفتح الموبايل ويلاقيها كانت بتلعب
ادهم بسخريه:حاجه مهمه انتي جبتي اللعب دي منين الحاجات دي مكنتش علي تليفوني
دهب بطفوله:انا الي نزلتها هات بقا... وبتاخد الموبايل منه وهيا بتنام تاني ولكن تذكرت قربها منه وابتسمت وهو قرب نام جمبه ولكن مستلقي علي ظهره وحط ذراعه تحت رأسه وكان ينظر لها بهدوء
دهب بغيظ:يابني اجري يخربيت ابوك يلا
ادهم بهدوء:صحيح هو انتي درستي ايه اييه
دهب بدون ان تنظر له:انا لسا متخرجه من ثانوي من كام يوم وجايبه98.5%علمي رياضه
ادهم:شكلك شاطره عاوزه كليه اييه
بتقفل دهب الموبايل وبتقعد علي السرير :بصراحه
بيبصلها بتركيز:اممم الصراحه
دهب بتوتر:نفسي في كليه هندسه اوووي
ادهم:تب ماتدخلي هندسه
دهب بحزن:جدتي بتقول انها للرجاله واني فاشله دي حتي مفرحتش بمجموعي
ادهم بهدوء:وانتي بقيتي عايشه معايا دلوقتي يعني انا الي اوافق او ارفض وانا شايف انك ممكن تدخلي هندسه
دهب بفرحه:بتتكلم جدد يا ادهم
ادهم ببرود:بكرا هقدملك وفي هندسه
دهب بتوتر:لاء انا هطلب من بابا يقدملي
ادهم بحده:لييه متجوزه سوسن ولا حاجه
دهب بخوف:مش كدا بس
ادهم بمقاطعه:مفيش بس اخر كلام بكرا هنروح نقدم في الكليه وهتيجي معايا عشان تختاري القسم الي تحبيه
بتقرب دهب بهدوء وبتحط راسها علي صدره وبتبص ناحيه الدريسنج وبتتذكر ذالك الزجاجه المنحوسه وبعد كدا بتبص لادهم وبتسرح فيه وفي نظراته ليها...
وبتفضل كدا لحد ما بتروح في النووم وهو بيفضل يبصلها
وبعد كدا بيعدلها ينيمها كويس وبيطلع البلكونه يعمل مكالمه وبيدخل وبيغطيها ويطفي النور وبينام هو كمان بعمق وهو بيخطط لحاجه................
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القاهره ______وتحديدا في نايت كلاب فارغ
كان يجلس شريف الانصاري وعلي قدمه تجلس فتاة ليل وهو ممسك بكأس فيه خمر...
شريف بشه*وه:وحشوني نسوان مصرر بشكل
الفتاه بدلع:نسوان مصر ولا الاجانب يا بيبي
شريف بخبث وهو ينظر لها بوقاحه:اومال نسوان مصر طبعا بس انتي احلاهم
بتضحك الفتاه بدلع ضحكه مايصه وبيدخل المساعد
المساعد بهلع:شريف بيه الحق المخزن الصحراوي ولع
شريف بيتنفض والبنت بتقع:اييه ولع ازاااي
المساعد بتوتر:البضاعه اتسرقت كلها والمخزن ولع برجاله ومبقاش في حته حديد واحده ولا شكاره اسمنت حتي
شريف بغضب:اايه تب والي قولتلك عليه في مخازن الجارحي حصل اييه
المساعد بضيق:الرجاله اتضربت واتعمل معاها الصح بس في واحد من رجاله ادهم مات وو
شريف بحده:وو ايه انطق يا زفتت
المساعد بتوتر:مساعد ادهم براا وعاوز يقابلك
شريف بغضب وتوتر:دخله
بيطلع المساعد وبيدخل عرفه بكل هدوء وحده وبيقعد علي طول وشريف بيبصله بستغراب وقعد
عرفه بحده:عرفه مساعد مستر ادهم الجارحي وجاي وجايبلك رسالتين معايا
شريف بتوتر:رسالتين اييه
عرفه بهدوء:اول واحده هقولهالك في الاخر تاني واحده عاوزين لاب توب
بيمد ايده شريف جمبه وبيجيب الاب توب وبيمدهوله
عرفه بياخده وبيطلع من جيبه فلاشه وبيحطها في الاب وبيجهزها علي التشغيل وبيحط الاب توب قدامه
عرفه ببرود:شغلها
بيضغط علي زر التشغيل وجحظت عيونه من الصدمه الي حلت عليه.. وكان المحتوي فيديو يدل علي خيانه زوجته له مع شخص مجهول ووجهه عليه تشويش وبيظهر فيديو لادهم في مكتبه مباشرتاً وبيقول بنص.. ايه رايك بقا يا شريف يا انصاري.. اكمل ببرود.. يارب تكون عجبتك وخليك عارف انا الي سرقت المخزن الصحراوي او بلأصح رجعت بضاعتي الي اتسرقت من ايطاليا وجت مصر والله وفرت عليا شيل وحط من بلد لبلد اصلي كنت محتاجهم في الشركه الجديده الي هنا عموما حابب اقولك اعلي مافخيلك اركبه انت والي يتشددلك ومن غير سلام....،،،
وبيخلص الفيديو.....
عرفه بإبتسامه:ايه رايك
بيقف شريف وبيمسك عرفه من ياقه قميصه بغضب
عرفه ببرود:تؤ تؤتؤ اهدا كدا ياشري كدا الزعيم يزعل وانت عارف ان زعله وحش وقاسي اووي
شريف بجنون :لييه الفيديو ده كذب
عرفه بحده:عموما دي. اول رساله عليها بالنص.ااه نسيت اقولك ان الفيديو حقيقي 100×100 ومعايا منه كذا نسخه والي في الفيديو حبيبك اووي.....
شريف بشر:هو ادهم عاوز اييه منيي
عرفه ببرود:الرساله التانيه هي وبالنص..... چورج ومرقس
اتمحوو من الوجوود والدور عليك انت وحاتم الرازي وخد بالك لان الي حواليك بيحبوك اوووي... بس كدا سلام ياشيري اتمني تكون هديه الزعيم عجبتك
وبيخرج عرفه ببرود وبيركب سيارته ووراه الحراس وبينطلق للصعيد
اما شريف بدأ يكسر في كل حاجه لدرجه ان البنت خافت وجريت للخارج بسرعه وهو كان هيتجنن
شريف بصراخ:اسعدددد
بيدخل اسعد مساعده بتوتر:اؤمر ياكبير
شريف بغضب:احجزلي طياره حالا راجعين اطاليا
المساعد:تحت امرك يا باشا . .. وبيخرج وشريف هيتجنن
شريف بتوعد:مش هسيبك. يا ادهم مش هسيبك
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر الجارحي_______تحديدا في غرفه جبري
كان جالس علي الكنبه وبيتفرج علي التلفاز وجواهر ب الحمام .... بتطلع جواهر وهيا ترتدي قميص نوم ابيض طويل بحملات وعليه الرووب بأكمام وطويل وسايبه شعرها
جبري بحب:اايه كل ده بتتسبحي
جواهر بهدوء:يووه
جبري بإبتسامه:مالك
جواهر بحب:مفيش بس عاوزه اوريك حاجه
جبري بستغراب:اايه هيا
بتقرب جواهر وبتفتح درج الكومدينو وبتطلع منه صندوق متوسط الحجم ومطلي بالون الاحمر والذهبي وبتروح تقعد جمب جبري
جبري بستغراب:ايه ده ياجواهر
جواهر بتفتحها بإبتسامه وبتظهى كمية جوابات كبيره جدا وعلبه حمراء صغيره و200جنيه
بياخد جبري جواب وبيفتحه وبيبتسم بفرحه:انتي لسا محتفظه بيهم كل ده يا جواهر
جواهر بدموع فرحانه:انا عمري مافرطت في جواب منك حتي شوف دي ال200جنيه الي اديتهالي من15 وانا كنت لسا في المدرسه فاكر وفضلت معايا
فتحت العلبه الحمراء وظهر فيها ورد كتير دبلان وناشف
جواهر بحب:ودي بقا كل ورده كت بتجبهالي من يوم ماعرفتك
حضنها جبري بحب وراحه:انا مكنتش متوقع انك مستنياني كل ده او اننا هنتجمع من تاني ياجوهرتي
جواهر بتبعد وبتبصله بحب وهو بيبصلها بحب وخبث وبيقرب يشلها ويتجه للسرير وووو....
(استغفر الله العظيم 🙂)
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر العميري...... وتحديدا في غرفه خلف..
كان يجلس وهو هيتجنن من الغضب والي حصل ومني كانت رايحه جايه بكل غضب وهيا بتاكل في نفسها
خلف بغضب :اتنيلي اقعدي خيلتيني
مني بعوجه بوق وعصبيه:انا الي خيلتك ياجوزي ياسبع الرجال يالي معرفتش تعمل حاجه وهما بياخدو حقك قدام عينك تك نيله علي خيبتك يامني
خلف بحده وتوعد:علي ميين هو انا هسيب حقي عمرها ما هتحصل
مني بشر:يبقا لازم تخلص علي عمران
خلف بدهشه:اايه لاه اني معملش اكده دا اخوي
مني بخبث:اسمعني ياخلف لو عمران مات انت الي هتاخد العموديه غصب عن ولده وهتكون ماسك كل حاجه وبعدين
اني هكون مرت العمده وهيبقالك كلمه وغير كده انت مش راجل وهتنزل من عيني جووي
خلف بعصبيه:انا راجل غصب عنك وعنهم ولو عاي العموديه ف هاخدها ولو علي القتل ف هقتل مش فارقه بس ازااي
مني بشر وخبث:ازاي دي بتاعتي اني بص ياسيدي انت هتعمل................
بيصعق خلف من الفكره وبيبصلها بصدمه:انتي اييه شيطانه ولا جن
مني بغل وخبث:ولا ده ولا ده انا هبقا مرت العمده
بيفكر خلف بحيرره ومني بتقعد تسخنه بزياده
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر الجارحي في الصباح.... وتحديدا علي الفطور
... كان يجلس الجميع معادا دهب وادهم كان يجلس ويرتدي بدلته الرسميه السوداء ذات القميص الاسود
زيدان بهدوء:فين مرتك يا ادهم
صفيه بحب:لسا منزلتش يا ابا الحاج
ادهم ببرود:زمانها نازله
جواهر بإبتسامه: اهيي
بتنزل دهب الذي ترتدي دريس تايجر بني ضيق قليلا من عند الصدر ونازل بوسع وترتدي طرحه سوداء قطنيه ولافها بطريقه جميله وزدادها جمال وكانت ترتدي كوتش ابيض وفيه بعض اللماسات التايجر وبدون ميكب وكانت حقا في قمه الجمال والانوثه
عايده بإنبهار:بسم الله ماشاء الله تبارك الرحمن
صفيه بحب:فعلا والله بسم الله مشاء الله
بيرفع ادهم نظره وبيبصلها وبينبهر من جمالها للمره الاف
بس بيبص في طبقه تاني ببرود
دهب بإبتسامه:صباح الخير
الجميع:صباح النور
بتقرب دهب وبتقعد بجانب ادهم علي اليمين
زيدان بهدوء:هو انتي اسمك ايه يابت عمران
بتتوتر دهب وبتبص لادهم الي بيضايق وبتوتر:اسمي دهب
زيدان بيبصلها شويه وعلي ملامحها وبيكمل اكل بهدوء ولاكن بتفكير كثير
بتبدأ دهب تاكل بستغراب وبهدوء والصمت سيد المكان
بيخلص ادهم وبيقف ببرود:يلا خلصتي
دهب بهدوء:ااه الحمدلله
زيدان بحزم:علي فيين
ادهم بيبصله وبحده:خارج انا ومراتي ومش مضطر اقولك انا رايح فيين وجاي منين
وبيخرج ووراه دهب الي متوتره ومستغربه الجد الي شبه جدتها اووي في التصرفات .. وتماره بتبص عليهم من علي السلم وبتخطط لشيء
زيدان بحده:الواد ده اتغير اووي
غالب بضيق:ممكن بعد اذنك ياجدي نتحدد بعد الفطار سوا
زيدان بستغراب:تمام ياغالب
في مكتب الجد_______بعد الفطور
كان يجلس زيدان بكل هدوء وهو يتذكر ذكرياات قديمه
لشخص وبيقول بالنص...
"ليه عملت فيه اكده يا زيدان لييه"
"اني كنت مجبوور صدقيني وعمرنا ما كنا هننفع لبعض "
”انت واعدني يازيدان لييه بتضحك علي دول كانو هيجوزوني ود عمي واني رفضت عشانك "
"امشي احنا ممنفعش مع بعض يابت الناس احنا بينا بحور دم وعمرها ماهتنتهي"
"حارب عشاني لاخر مره يا زيدان عشان خاطري متكسرنيش وتقول انك هتتجوز بت عمك متوجعنيش"
"الحكايه خلصت بس صدقيني اني حبيتك وعمري ماهنساكي بس دلوك بقيت احبها و"
"اسكت خالص انتهت ياود الجرايحه ينعل ابو قلبي الي عطتهولك بساهل بس خليك فاكر انا هوريك وهندمك"
بيتنهد زيدان بوجع:اخخخ لو تعرفي الحقيقه وتعرفي انك
لسا في قلبي واني كنت مجبور مكنتيش قولتي اكده بس انتي الي ووو
قاطعه خبط الباب...
زيدان:ادخل ياغالب
بيتفتح الباب وبيدخل غالب وبيقرب يقعد علي الكنبه الي قصاده
زيدان بهدوء:خير ياغالب
غالب بضيق:بص ياجدي عشان اكون صريح معاك وانت الي مربيني وعارف اني مش بحب الف والدوران اني مش راضي علي ان ادهم يكون الكبير
زيدان بهدوء:كنت عارف انك هتقول اكده وواخد بالي
غالب:لييه اكده ياجدي بس
زيدان بحزم:غالب ياولدي ادهم ود عمك الكبير وانا متأكد ان قلبه طيب بس بيحب يبين العكس بسبب الي حصله زمان بسببي
غالب بهدوء:بس ده مش سبب كافي انك تخليه الكبير وهو اصلا هيسافر ومبيحبش الصعيد
زيدان:صفي قلبك يا ولدي وخليك في ضهره مهما كان والكبير ربنا وارضي ومتضيقش
بيبتسم غالب برضا:ماشي ياجدي الي تشوفه وانا مكرهتوش ولا غليت انا بس فكرتك حبيته هو اكتر مني
زيدان بإبتسامه هاديه:انت وهو نفس المعزه يا غالب
بيقرب وبيحضنه وبيخرج وزيدان بيتنهد وبيشوف شغله
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات
إرسال تعليق