القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية احببت متمرده الفصل السادس والثلاثون 36بقلم اسماء السيد حصريه

 

رواية احببت متمرده الفصل السادس والثلاثون 36بقلم اسماء السيد حصريه






رواية احببت متمرده الفصل السادس والثلاثون 36بقلم اسماء السيد حصريه




#احببت_متمرده part 36

الدكتوره برعب:الحق يارعد بييه قلبها وقففف


الجميع اتصدم ورعد حس انه اتشل وروحه طلعت وبصلها بذهول وجري علي جوا ولاقا الممرضين حاولو بصاعق 

ومفيش استجابه ودخل وراه يونس والممرضين مرضوش يدخلو حد تاني


رعد بجنون ورعب:مستحيييل ملاك مش هتسبني 


وقرب واخد الجهاز من الممرضه بجنون وهما خافو منه وبعدو وهو بدأ ينعش قلبها وهيا كانت بتترفع من علي السرير وتنزل وهو بيحاول


رعد بوجع وعدم استيعاب:لاء ونبي لاء ملاك استحلفتك بالله الي انتي عرفتيني طريقه لتقومي مش انتي قولتيلي ادعي وربنا هيديك الي بتتمناه يارب يارب خليها تقوم يارب لاء مش هقدرر


ورما الجهاز وقرب وبدأ ينعش قلبها بإيده كذا مره وهو بيترعش ومنهار لاول مره


يونس بجنون ووجع :لاء اوعا كدا ملاك  .....وانهار علي الارض من الحزن والصدمه ورعد مستسلمش وبقا يحاول ينعش قلبها لدرجه ان الممرضين والدكتوره عيطو من منظره الي يوجع القلب


فجأه جهاز القلب بيجيب نبض تاني 


الدكتوره بفرحه:رعد بيه قلبه نبض تاني


رعد بصلها وبص للجهاز بعدم تصديق وحط ايده علي قلعا تاني ولاقه بينبض ويونس جري عليها ولاقا الجهاز نبض 


رعد بوجع ومسح دموعه ولكن بإبتسامه:كنت متأكد انك مش هتسبيني 


الدكتوره قربت وفحصتها وظبطت الاجهزه عليها تاني كويس ويونس خرج وبلغ العيله الي كانت لسا تحت الصدمه ورعد خرج برا الغرفه ومكلمش حد وبرا المستشفي

كلها 


قاسم بفرحه:بجدد يعني نبضها رجع تاني


نيره بسعاده:الحمدلله يارب


جميله ابتسمت بحب:اللهم لك الحمد يارب 


خرجت الدكتوره وهما قربو منها


محمود:هيا كويسه دلوقتي يادكتوره


الدكتوره بإبتسامه:الفضل يرجع لربنا ثم رعد بيه هو الي مستسلمش وانعش قلبها علي اخر لحظه ودي معجزه اول مره اشوفها في 20سنه طب 


ابتسم الجميع معادا هنا الي كانت بتغلي وخرجت برا المستشفي كلها 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

عند رعد ..كان ماشي علي رجله وما اخدش عربيته حتي 

وكان زي التايه لاول مرره 


رعد بغصه وجع:اول مره تبقا ضعيف كدا بس متنكرش انك غلطان اشكي لميين انا بعدك 


ابتسم فجأه وافتكر حاجه:انا عارف انا هروح لمين يسمعني


وفضل ماشي لحد مالاقا مسجد دخل رعد لاول مره في حياته وقلع جزمته برا ودخل وحس برتياح اول ماحط رجله داخل المسجد ولاقا راجل مسن قاعد بيقرأ قرأن علي جمب فقرب منه


رعد بهدوء:لو سمحت يا حاج ممكن اعرف اتوضي منين


الرجل رفع بصره وبصله بإبتسامه هاديه وطيبه:من هنا يا ابني يمين


بص رعد مكان ماشاور واكتفي انه يبتسمله واتجه للمكان 

واتوضي وطلع واستقام وبدأ يصلي لاول مره في حياته في مسجد 


قال وهو ساجد ودموعه نزلت:ياررب انا جيت اتأسفلك يارب انت عطتني نعم كتيير اوي ونجتني من حاجات وحشه كتير وانا كنت بردلك دا بلمعاصي فيارب اللهم اني اعلنت التوبه من جميع المعاصي الي انا عملتها  شكرا يارب شكرا علي كل الخير والنعم الي في حياتي واكبر نعمه وهيا ملاك انا عارف اني غلطت يارب تسامحني يارب قومهالي بسلامه يارب انك غفوراً رحيم..


وبعد مده بيخلص صلاه وبيحس انه مرتاح وكأنه طاير

وفضل قاعد يستغفر ويدعي زي ماملاك علمته وماقامش علطول بس فجأه لقا الراجل الكبير والي كان امام الجامع قعد جمبه بهدوء


الامام بإبتسامه بشوشه:حرماً


رعد بصله بستغراب ومكنش عارف يرد 


الامام بضحكه هاديه:لما حد يقولك حرماً تقوله جمعاً يا ابني شكلك جديد في الاسلام


رعدبإحراج:لاء انا مسلم بس زي ماتقول كدا مكنتش اعرف حاجه عن الاسلام واادين خالص بس الحمدلله ظهر في حياتي ملاك من السما وبدأ يعلمني 


الامام ضحك بخفه وهدوء:مالك يا ابني حاسك شايل هم مايتلم علي دماغك مش كدا


رعد اتنهد بوجع:الصراحه ااه انا غلطت غلطه كبيره وبسببي مراتي في العنايه المركزه ومش عارف اعمل ايه


الامام حط ايده علي كتفه الصلب المعضل:واضح ان جسمك قوي جدا وانك ذكي جدا كمان بس ناقصك حاجه واحده بس


رعد بصله بستغراب: تقصد ايه


الامام بهدوء:ناقصك إيمان يا ابني لازم تكون مؤمن بربنا الواحد الاحد ومن اركان الايمان الصدقه فتصدق لوجه الله

وشوف عجائب قوته بعدها وابشر يا ولدي


رعد ابتسم وشكره  وباس راسه بهدوء وامتنان وخرج بسرعه 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

بعد مرور اسبوع ....


كانت ملاك لسا مافاقتش وكل يوم رعد عندها وبينام في المستشفي جمبها ويونس كل يوم بيروحلها واياد ساعات كتيير بيروح يتطمن عليها وحسام كل يوم بيروح يتطمن عليها وعلاقته اتطورت هو وريم ومايا كانت مقهوره ان الي هيا بتخططله باظ وعاصم ساب مصر خالص وساب قلبه مع ملاك ومشي عشان تكون سعيده بس والعيله كلها اتغيرت مع مايا حتي نرمين الي بقت دايما سرحانه وساكته وهنا الي اختفت من اسبوع ومظهرتش وواضح انها بتخطط لحاجه 


%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

في قصر النجار ........وتحديدا علي الغداء

بيكون متجمع الجميع معادا يونس


قاسم:عملت ايه في المستشفي يااياد


اياد بحزن:لسا علي نفس وضعها ورعد ياحبيبي كل يوم عندها وبايت معاها


قاسم بستغراب:هو اييه سبب ان هيا يجرالها كدا


محمود بتنهيده حزينه:جالها نوبه هلع وخوف من الضلمه ف انهارت 


بص الجميع لبعض وسكتو ومحمود حط وشه في الارض


مايا بلامبالاه:متقلبوش هتقوم هيجرلها ايه يعني


نرمين بإنفعال وحده لاول مره :انتي معندكش قلب 


اتصدم الجميع وبصو لبعضهم بذهول حتي مايا ذهلت ونرمين بصتلها بضيق وخرجت من القصر


حسين بذهول:هيا هيا دي  ومكن


قاسم بدهشه:ااه والله ما انا مصدق


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في المستشفي...وتحديدا في غرفه ملاك 


كانت لسا نايمه زي ماهيا ملامحها حزينه ورعد كان في الشركه زي كل يوم وبيرجع ينام جمبها بليل 


فجأه الباب بيتفتح والصدمه لما بتدخل نرمين الي اول مره تزورها او تحس بمشاعر الامومه نحيتها 


قربت وقعدت علي الكرسي بجانبها ومسكت ايدها لاول مره ومشت ايدها علي شعرها الناعم لاول مره في حياتها 

وكانت بتبكي في صمت


نرمين بدموع وصدق:سامحيني انا عارفه انك زعلانه مني وان وجعك مني في كفه ووجعك من كل الناس والعيله في كفه صدقيني انا مكنتش بكرهك بس كنت بحس منك بنفور والله ما اعرف لييه انا عارفه اني غلطت في حقك كتير ياقلب امك يمكن اول مره اقولهالك بس والله العظيم انا اتغيرت اوي وبقيت بحبك جدا ابوس ايدك فوقي وزعقي واتعصبي واعملي الي انتي عاوزه... وباست ايدها

مرات متعدده 


نرمين وهيا اول مره تدقق في ملامح ملاك البريئه:انتي طلعتي جميله اوي ياملاك انا كنت غبيه اوي اني ضيعت مني ومنك ايام كتيير لإهتمامي بمايا بس صدقيني انا اتغيرت والله فوقي ارجوكي ياملاك..


.ولاحظت ان دموع ملاك بتنزل من غير اي تعبير وكأنها سامعه كل حاجه وكل كلمه اتقالت


نرمين ابتسمت من بين دموعها:انتي سمعاني ملاك يا بنتي ارجوكي فوقي انا امك ياعمري صدقيني مكنش ليا عين اجيلك والله الفتره الي فاتت كان الندم بيقطع فيا ياملاك انا اسفه لو سمعاني حقك علي قلبي ياملاك اصحي وانا والله مستعده لاي عتاب لاي حاجه انا عارفه وقلبي حاسس انك كنت مستنياني انا الي اجيلك انا اول مره هطلب منك طلب ارجوكي فوقي ياملاك انا برجوكي ياعمري


وقربت باست ايدها وراسه وهمست في ودنها بحاجه وخرجت .. 


@@@@@@

في المساء.... 


بيدخل رعد ومعاه ورد. زي كل يوم وبيفتح الباب بهدوء 


رعد بحب:جبتلك ورد احمر من الي بتحبيه زي كل يوم ياملاكي 


بس جحظت عيونه و كانت الصدمه لما لاقا سريرها فاضي ووووووو.....



بيتصدم رعد لما بيلاقي سريرها فاضي وحس ان روحه ونفسه راحو 


رعد بذهول:هيا راحت فيين ملاك....وقرب وفتح الحمام

وكان فاضي وبقا يدور عليها زي المجنون 


رعد بغضب جحيمي:انتوووو يا بهاييم فيننن مراتيي


قرب علييه الدكاتره والممرضين بذعرر


رعد بغضب:فييين مراتتتي؟؟ 


الدكتوره برعب:ما هيا جوووا يا رعد بيه


رعد بدأ يكسر فيها كل حاجه زي المجنون:مش معقول هرببببت ازاي راحتتت فين 


وبيخرج من المستشفى وهو علي اخره من الغضب وقلبه هيتخلع عليها من الخوف وبيركب سيارته بجنون بعد مابيكلم حسام 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في شقه شريف


كان قاعد وبيتفرج علي التلفزيون بملل فجأه الباب خبط

اتجه للباب وفتحه وكانت الصدمه لما شاف هنا


شريف بدهشه:هناا


هنا بصتله ببرود:مش هتقولي ادخلي ولا اييه


شريف بحده:لاء واتفضلي مش عاوز اشوف وشك 


هنا بخبث:دلوقتي مبقتش عاو تشوفني ياشريف


شريف بغضب:واياكي تقربي  من رعد فاهمه يا هنا


هنا بغرور وسخريه:لاء ما انا قربت من زمان يا شريف ومتنساش انك انت الي ساعدتني اهرب ازاي


شريف بضيق:الي فات مات واتردم عليه وابعدي عن. طريقي فاهمه رعد الي انقذني كتيرر وانا بعته عشان شيطانه زييك 


هنا بسخريه:ههه صدقني يا شريف مش هسيبه وهاخده وهيكون ليا وهسيطر عليه انا متأكده انه لسا بيحبني


وقربت ولفت ايدها حواليين رقبته بجرأه ودلع:ومتنساش الي كان بينا يا شريف يا حبيبي 


شريف  زقها وبصلها بقرف:انتي ازبل واحده في الحياه ياهنا حقيقي انا مشوفتش في قذارتك


ودخل وقفل الباب في وشها وهيا بصت للباب بنظره غريبه 

وتوعد.. ونزلت


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

عند رعد...... وتحديدا علي الطريق


وقف فجأه في طريق فاضي وضرب الدريكسيون بقوه وغضب وكان هيموت من القلق


رعد بغضب:لييه كدا ياترا انتي مشيتي ولااتخطفتي ولا اييه اعمل اييه بسس انا بقيت تايييه


وافتكر حاجه وهدي وابتسم وكان بيفكر هيوصلها ازاي

وعن طريق ميين


قاطع تفكيره رن تليفونه وكان حسام


ررعد ببرود:اممم


حسام ببسرعه:راجعت الكاميرات ولقيت فعلا ملاك خرجت بكل هدوء وكانت مماشيه طبيعي جدا وكمان لقيت رساله 


رعد بغموض:رساله اييه


حسام بتوتر:رساله مكتوب فيها.... انا بكرهك طلقني يارعد غيابي وسيبني في حالي سلام يامن وجع قلبي...... 


رعد بحده وبرود: تمام. وقفل وحسام اتصدم


رعد بضحكه خبيثه وغموض:وماله انا بحب اللعب اويي وخصوصا لو هنجري ورا بعض ياملاكي وحيات قلبي الي 

حبك لهتباتي في حضني اليله يا ملاك


وانطلق وهو بيبتسم بخبث وبروود رهيب 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في شرم الشيخ.... وتحديدا علي البحر 


كانت واقفه ملاك وهيا لابسه دريس لونه ازرق طويل

وبحملات عريضه وسايبه شعرها وبتتأمل البحر 


ملاك بإبتسامه حزينه:كان لازم اعمل كدا انا تعبت من الدنيا كلها بس حتي رعد يمكن هو مغلطش اوي بس انا الي ضعيفه وجبانه ااه يارعد لو تعرف انا حصلي ايه ف الضلمه

لاء وكنت بحلم ان نرمين هانم تنازلت وجتلي هه اوهام


....تباً لكي ايها الفتاه لهذه الدرجه تعلمي ان لا احد يحبك حتي امك وابوك.... 


ودموعها نزلت غصب عنها:بس انا بحبه اوي بس دا عمل فيا زيه انا مش. قادره اتنفس من غيره متنكريش.ياملاك

انك عشقتيه... 


وفضلت تتمشي لحد ما لمحت قدامها رعد وهو حاطط ايده في جيبه وبيبصلها بإبتسامه 


ملاك اتجمدت:رعد.. 


رعد بحب:وحشتيني.ياملاكي تعالي... وفتح ذراعيه


ملاك جريت عليه بدون وعي ولكن كانت الصدمه انها بتتخيل 


ملاك بغضب وانهيار :لييه كدا بقيت اتخيله كمان يارب


وقعدت علي احد الكراسي وبكت بقوه وحزن وبعد كدا اتجهت لغرفتها في ذاك الفندق


.... في اسانسير. اتجهت ملاك وركبت ولاكن. في حد. ركب وراها والاسانسير طلع


الشخص بعدم. تصديق:ملاك.النجار مش معقول


ملاك بصتله بستغراب:حضرتك تعرفني 


الشخص بهدوء:عز المعرفه انتي مش عرفاني


ملاك بتذكر:الصراحه لاء بس. حاسه اني شوفتك قبل كدا


الشخص بهدوء:انا سيف العدلي كنت عند جدك قاسم في المكتب وشوفتك يوم ايدك ماكانت مجروحه


ملاك بهدوء:اااه تمام


سيف:انتي بتعملي ايه هنا بقا


ملاك ببرود:عادي جايه اشم هووا بس ياريت محدش يعرف اني هنا


سيف بغموض:اكيدد دا. سرر


وصل الاسانسير وطلعو نفس الدور 


سيف بإبتسامه:اييه الصدف دي


ملاك بلا مبالاه:ااه ماشي 


سيف مدلها ايده:اتشرفت بمعرفتك 


ملاك بصت لايده وببرود:سوري مبسلمش علي اغرراب


واتجهت لغرفتها وسيف اتحرج وحك خلف رقبته بإحراج


سيف بتوتر واحراج:قاسيه بس مك"نه الماني ملاك وهيا ملاك فعلا يخربيت جمالها... ابتسم بخبث ... يلا بينا يا بنت النجار... 


واتجه لغرفته وهو بيفكر في حاجه 


(اصل المشر"حه ناقصه قت؛له 😑) 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في قصر النجار... وتحديدا في الصالون

كان متجمع الجميع معادا يونس الي كان في اجتماع


قاسم:حسيين


حسين:نعم يا بابا


قاسم:كنت عاوز منك تجيبلي بكرا تقرير بلحديد الي استوردنه من المغرب


حسين:تمام من عيوني وااه صح ملاك بقت تملك نص اسهم الشركه الرئيسيه دلوقتي يعني انت وهيا وانا الي شركا فيها دي نسبتها 45%وانا40بس ... وضحك


مايا بغل:وانا بقا ياجدي


قاسم ببرود:هبقا اكتبلك اي اسهم في اي فرع من الشركه


مايا بحقد:لاء انا عاوزه في الشركه الام النجار الرئسيه

واكتر من ملاك كمان


قاسم بحده لأول مره:لاء هيا زيطه


مايا بذهول:انت بتقولي لاء ياجدي شوف يابابا


محمود ببرود:الي شايفه صح ابويا يعمله ميخصنيش دا ماله هو مش انا


مايا ذهلت من معاملتهم واتضايقت


نرمين بحده:خلاص يامايا مش مستاهله ولا انتي عاوزه مشاكل


مايا بحقد وغل لملاك:حتي انتي يامامي ماشي... وطلعت

فوق.. 


اياد بذهول:انتو كويسسين ياجماعه


محمود:اشمعنا


اياد:اصل مش من عادتكم تعملو كدا يعني


قاسم بغموض:لازم كل حاجه تتغير بقا... وقام اتجه لمكتبه


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في منتصف اليل ... عند ملاك


كانت نايمه بعمق وهيا حاضنه المخده وباين عليها الحزن

وفاتحه النوور


فجأه بيتفتح الباب وبيدخل شخص بخطوات ثقيله وبيقفل الباب وبيقرب منها وبقعد علي حرف السرير امامها وبيبص عليها وبيمشي ايديه علي خدها وبيرجع خصلة شعرها خلف اذنها 


ملاك بتتضايق من اللمسات وبتفتح عينها وكانت الصدمه 

انه وووووووووووو....... 

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا








تعليقات

التنقل السريع
    close