رواية نجاتي الفصل الثلاثون 30بقلم فاتن جمال حصريه
رواية نجاتي الفصل الثلاثون 30بقلم فاتن جمال حصريه
رواية نجاتي الحلقة الثلاثون
في شركة اسر السويفي
عمار بعصبية: بقولك اي انا هنا معرفش كلمة معرفتش دي ،انا مش مشغل فلاش علشان يعطل عادي ،انا مش مهندس بيفهم…فتيجي وتقولي اسف معرفش المكن ماله ،امال مين يعرف امي
زين ببرود بعد ما دخل علي عمار المكتب :
طب وامي مالها دلوقتي ،والا علشان اسر باشا مش موجود
عمار بعصبية مكتومه:
زين اطلع برى ،انا مش ناقص وجع دماغ
زين بزعل مصطنع :
تمام انا خارج بس هقول لاسر باشا لما يوصل الشركه
اسر دخل المكتب بكل هيبه :
تقولي علي اي يا زين ،وانت يا عمار صوتك عالي لي
عمار بعصبيه :
الباشا مهندس أو الأصح اللي مش فاهم حاجه ،بيقولي اسف معرفش المكن في اي ؟ اصل انا جايبه اشاهد جماله
اسر حاول يمسك نفسه علشان ميضحكش من عصبيه ابنه اللي وخدها منه بالظبط :
طب اهدي يا عمار ،وان كان علي المكن فخلاص اشتغل
عمار باستغراب :
اشتغل ازاي ؟
زين بسرعه :
مانا كنت جاي اقول لحضرتك كدا بس انت دخلت فيا علي طول
عمار بهدوء:
انا اسف يا زين
اسر بهدوء و جديه :
استاذ شريف انت مرفوض
شريف بخبث :
بس يا فندم انا حاولت
اسر :
انا ميفرقش معايا انت حاولت ولا لا ،انا يفرق معايا النتيجه ودلوقتي النتيجه بانت وعرفت انك مينفعش تشتغل معانا ،زين ابعت خبر للحسابات
شريف خرج وزين
عمار بسرعه :
اتفضل يا بابا تعال اقعد علي كرسي المكتب
اسر بهدوء :
الأحق بيه انت يا عمار اقعد يا حبيبي
عمار بابتسامه :
انا متشكر جدا يا بابا علي ثقتك فيا
اسر بهدوء:
طب بما انك واثق أن انا واثق فيك ،ممكن انت كمان تثق فيا وتوافق
عمار بخبث :
بابا انت عارف كويس اوي انا بثق فيك ازاي ،بس موضوع دنيا دا مستحيل يحصل
اسر :
لي مالها البت ،بتحبك من يوم ما عرفت يعني اي حب
عمار بهدوء:
بس انا شايفها اختي ،زيها زي شهد بالظبط
اسر بخبث :
تمام يا عمار ،انا كدا اتاكدت من مشاعرك ،علشان اقدر اقول لاعمك احمد أنه يوافق علي العريس اللي جاي ليها
عمار بعصبية:
نعم !! دا مين دا أن شاء الله اللي عايز يفكر يتجوزها
اسر بخبث :
عريس مبسوط وبيحبها
عمار بعصبية مكتومه:
والله ،طب والهانم رأيها اي
اسر بهدوء:
انا بعت ليها وهي أول ما توصل مكتبها هتيجي علي هنا
باب المكتب خبط
اسر بهدوء
ادخلي يا دنيا
دنيا ابتسمت بهدوء وهي داخله
عمار بسرعه :
انتي ازاي تنزلي من البيت كدا وازاي عمتو فرح تخليكي تخرجي كدا
دنيا بتوتر بس اسر غمز ليها فقالت بعصبيه :
واانت مالك يا عم انت وبعدين بابا وماما هما اللي ليهم الحق فإنهم يعترضوا علي لابسي
عمار بعصبية مكتومه:
والله ،و اي كمان قولي علشان لما اكسر رجلك محدش يتكلم
اسر بعصبية :
في اي يا عمار اهدي ،وانتي يا دنيا ركزي معايا العريس اللي جالك امبارح موافقه عليه
عمار بعصبية:
ردي
دنيا بابتسامه :
ايو يا عمو موافقه عليه
عمار بعصبية:
نعم يا ختي ،بقولك اي مفيش جواز ،مفيش خروج من البيت غير معايا أو معا فارس اخوكي وكدا يبقي كتر خيري
اسر بخبث:
وانت مدايق لي يا عمار
عمار بتوتر :
علشان علشان هي بنت عمتي وبعدين ليس صغيره
دنيا بعصبية :
لا انا مش صغيره انا عندي ٢٠ سنه وانت مش اخويا الكبير علشان تقول اه أو لا انت ابن خالي وابن خالتي مش اكتر من كدا سامع وبعدين الفرق بينا بس ٤ سنين ،فوفر علي نفسك مسؤوليتي
عمار بهدوء عكس النار اللي جواه
تمام يا دينا ،وريني هتوافقي ازاي علي العريس
في فيلا اسر السويفي
أسوة بخوف :
يارب يهديك يا عمار يا ابني
شهد وهي قاعده تحط مناكير :
يا ماما كلنا عارفين أن عمار بيحب دنيا بس هو اللي قفل اوي بصراحه
أسوة بعصبية :
اخرسي يا بنت دا اخوكي الكبير
وبعدين عمار مش قفل هو بس واخد طبع اسر
شهد بغمزه :
ايو بقي اسر الحب كله
أسوة بكسوف :
بس يا بنت وياله اطلعي اوضتك
شهد بسرعه :
لا انا هلبس واروح عند ليندا
أسوة :
هي جت من السفر امته
شهد بسرعه:
لا مانا هروح معا ليدو وهجوره
أسوة بعصبية:
اسمهم عمو وليد وعمتوا هاجر يا بنت
شهد بضحكه :
هما بيحبوا اقول ليهم كدا ،اطلعي انتي منها يا سوسو
فرح بصوت عالي:
أسوة يا أسوة
شهد بضحكه خبيثه:
الحقي بسرعه اكيد عمتوا فرح اقفشت عموا امير بيخونها
أسوة :
اخرسي وامشي ياله
امير بعصبية:
الله يهديكي يا فرح
فرح بصوت عالي:
هو انا مجنونه يا أمير ،طبعا مانت خلاص بقيت تعرف غيري
أسوة بسرعه :
في اي يا جماعه
امير :
تعالي يا أسوة ،شوفي المدام فرح بتقول اي
أسوة بهدوء :
في اي يا فرح
فرح بعصبيه :
الاستاذ لقيت علي قميصه روچ ،بقوله منين يقولي بتاع ساندي
أسوة :
طب ما يمكن بتاع ساندي يا فرح
فرح بعصبيه:
سالت ساندي قالت لما اجي يا ماما من الكليه هبقي اشوف
أسوة بهدوء :
طب وفين المشكله
امير بسرعه:
حد يقولها
شريف للمجهول :
ايو يا باشا طردني من الشغل
المجهول :
كدا يبقي لازم تعمل اللي قولتك عليه
تكملة الرواية بعد قليل
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات
إرسال تعليق