القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية دلال الرعد الفصل السادس الأخير بقلم جيجي

 رواية دلال الرعد الفصل السادس الأخير  بقلم جيجي 



رواية دلال الرعد الفصل السادس الأخير  بقلم جيجي 


الاخير....... بدر قال.... انزل ليه ما شوفتها قبل ما اطلع كانت مشغله التلفزيون وبتتفرج على مسرحيه العيال كبرت 


رعد قال... احيه 


بدر قال... حاول تعمل حاجه غير احيه لانها مش هتفيد ونزل عند امه 


وقال... اما رعد هينزل يعتذر منك لو سمحتي حاولي تحلوا الموضوع علشان ما يطفش مننا ويسيب لنا البيت 


امه قالت... هو ممكن يعمل كده


بدر قال... اه واطي ويعملها هو شايف ان البنت ما عملتش حاجه وان انتى مش طايقاها وان انتى قاعده تهزئيها  من غير سبب بس اهو جه 


رعد قال.... اما  لو اعتذرت انا بدالك وجبتها هتمشيها تانى 


امه قالت... انا ما عملتش حاجه هي طفشت لوحدها انا قلتلها انتى بتعملي ايه قاعده تعكى هتفضحينا وسط اصحابي ودي حقيقه يقولو ابني متجوز من حته زي دي 


رعد قال... ماما انا بحب دلال قلتلك الموضوع ده بدل المره مليون


امه قالت.... وانا قلتلك انها مش هتنفع بدل المره مليون وانت برضه اتجوزتها عاجبك الموقف اللي حطيتنا فيه النهارده حبيبتك يا رب تكون مبسوط بيه 


رعد قال... مش مبسوط لانك مشيتي دلال 


امه قالت.... طيب روح هاتها  قولها لما ابهدلها ما تزعلش ولما اهزئها ما تزعلش 


رعد قال.... ايه اللي مهزقها ما تزعلش في حاجه اسمها كده انا هجيبها وانتى ما تضيقيهاش تانى 


امه قالت.. اوف حاضر 


رعد قال... شكرا يا احلى ام في الدنيا وراح عند دلال 


وقال.... دلال اقدر ادخل


دلال قالت... ايه اللي جابك 


رعد قال... ممكن ترجعي معايا ماما خلاص قالت ان هي مش هتعمل اي حاجه تاني خالص دي وعدتنى


دلال قالت...  امك دي ما لهاش وعد 


رعد قال... ليه كده بس


دلال قالت...  ايوه انت وامك زهقتوني منك لله انت وامك في يوم واحد 


رعد قال... ليه كده بس  يا لولو ده انا بحبك والله 


دلال قالت.... ايوه ايوه بتحبني وتوديني لامك تهزئتي حب جامد الصراحه


رعد قال.... طب تعالي وهي خلاص مش هتعمل حاجه والله هي قالتلي كده دي حتى زعلانه جدا على اللي حصل بس يعني هي ست كبيره وقد امك يعني عديها من غير اعتذار علشان خاطري انا ممكن اعتذر منك للصبح 


دلال قالت... حاضر هرجع المره دي بس لو عملت اي حاجه تانيه انت همشي وما تجيش تقولي معلش اعمل ايه حبيت والحب مزله


رعد قال... لا اوعي تقولي كده الحب ده احلى حاجه في الدنيا عمره ما كان ما زله الحب انك تعزز حبيبك وانا بعززك قوي اني احطك في خانه امي وما رضاش ازعلك ولا ازعلها وابقى واقف في النص زي الاهبل كده دي تشد ودي تشد تبقى فى نفس حبها لو في مكان اكتر من الام كنت اديتهولك 


دلال قالت... يا سلام يا اخويا تعمل البلوه وبعدين تيجي تقولي كده وانا زي الهبله اصدقك 


رعد قال... وانا ايه اللي عجبني فيكى غير هبلك ده احلى حاجه في الحياه  يلا بقى نروح بيتنا 


دلال قالت... ماشي ورجعو


وامه قالت..  معلش يا دلال يا بنتي اوعي تكوني زعلتي مني 


دلال قالت... لا يا حماتي وانتى عملتي حاجه تزعل


امه قالت...  لا انا كنت بقولك عادي يعني ان انتى مش زى الناس دول ناس نظيفه ما يعرفوش


بي رعد قال...  شكرا يا اما خلاص انا اعتذرت من دلال وهي مش زعلانه منك يلا يا دلال 


وطلعو ودلال قالت... مش قولت مش هتهزئني تاني لما جبتني 


رعد قال... هي كانت بتعتذر والله بس هي انتى جبتى المنديل معاكي اللي قلتلك عليه اللي كنتى لابساه لما جيت عندك 


دلال قالت... جبته


رعد قال... طب تعالي معايا يمكن يطلع وشو حلو 


دلال قالت... في مناديل هتتلبس وامك في البيت   بعد ٣ سنين كان رعد راجع كن الشغل


وقال... دلالى جبتلك هديه عيد جوازنا اهو افتكرت لوحدي السنه دي ومن غير ما تفكريني مش زى السنه اللي فاتت 


دلال قالت... فكرتك دا انا مشيت وراك مزيكة حسب الله افكرك بعيد جوازنا اقولك النهارده ايه تقولي نص شعبان 


رعد قال... خلاص بقى ما يبقاش قلبك اسود انتى لسه فاكره 


دلال قالت... اللى ضايقنى انه ما كنتش شعبان اصلا 


رعد قال... انتى مش فى المود انتى زعلانه 


دلال قالت... اه امك خدت الواد مني وقالتلي انا هربيه لا انتى ولا جوزك هتعرفوا تربوه انتم ما تعرفوش الربايه 


رعد قال.... امي بتوفر عليكى 


دلال قالت... يعني ايه توفر عليا يعني ابني ما اعرفش اربيه على ذوقي


رعد قال...  لا طبعا هتربيه على ذوقك وزي ما انتى عايزه وما حدش يقدر يقولك حاجه هي اخدته بلد تانى يعنى خليه يونسها باليل واهو هيفضلنا السرير


دلال قالت... بس انا ما سكتش قولتلها ولا انتى هتعرفي تربي لو كنتى تعرفي تربي كنتى ربيتي اللى معاكى  


رعد قال بسخريه.... جدعه وقالتلك ايه


دلال قالت.... ولا حاجه قالتلي عندك حق وأدتنى الولد  ونيمته 


رعد قال....  انا من اول الدنيا مستنيها تقولك عندك حق يوم ما تقولهالك تقولهالك على اني مش متربي يلا مش مهم المهم ان انتو اتفقت على حاجه ولبسها سلسله وكان محفور عليها تاريخ 


دلال قالت.. بس مش ده تاريخ جوزنا 


رعد قال.. اه ده تاريخ اول يوم شفتك فيه لما نشلتى قلبى


دلال قالت... انت لسه فاكر اليوم دا 


رعد قال.... محدش بينسى عيد ميلاده انا لما قابلتك نسيت كل اللي كان قبلك بقى يوم ميلادي يوم ما شفتك هحتفل بيه كل سنه بس هنخليه في عيد جوازنا عشان المصاريف تبقى هديه واحده دلال ضحكته


و قالت... مش هتتغير


رعد قال... انتى عايزه تغيريني


دلال قالت... لا انا حبيتك زي ما انت كده بجنانك 


رعد قال.... وانا هفضل طول العمر احبك ومش هبطل احبك لحد اخر دقه في القلب هتدق باسمك يا اجمل دلال في الدنيا يا دلال الرعد


كنتم مع دلال الرعد بقلمى جيجى اتمنى تكون عجبتكم هستنا رايكم فيها 🥰

تعليقات

التنقل السريع
    close